-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
válasz lsebestyen #26092 üzenetére
Szerintem két esetben vedd meg csak a biciklit:
1. Nem zavar ha csak kiállva tudsz tekerni rajta
2. Nincs semmi a lábad között amit nyomhatna a nyereg
Bármi más esetben csak pénzkidobás lenne. Nem tudom mitől jó áras, de jó eséllyel azért mert nem kevésszer odavágták már, és nincs túl jó állapotban (még ha ez nem is látszik rajta). Vagy mert aki az is "átlagos használatra" vette és rájött, hogy semmire se megy vele. -
Cathfaern
nagyúr
válasz lsebestyen #26193 üzenetére
Nem kell csúszópapucsos váz SS-hez Teljesen jók az ilyen megoldásúak is, igaz ez inkább a régebbi vázakon található csak meg. Mostani vázakat is át lehet alakítani SS-re, itt három megoldás van, vagy használsz láncfeszítőt (kvázi olyan mint egy hátsó váltó, csak a váltó rész nélkül, lásd Shimano megoldását), vagy állítható hátsó agyat. Vagy ha megfelelően választod meg az első és hátsó fogszámokat, akkor akár be lehet lőni úgy is, hogy pont jó méretű legyen a lánc és ne kelljen külön feszítés, lásd: [link]
Persze tény, hogy ha az ember direkt SS összerakáshoz vesz vázat, akkor a csúszópapucs a legegyszerűbb megoldás. De átalakításhoz messze nem kötelező az.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz #48525824 #26209 üzenetére
Elvileg nem (elvileg, mert kb. utóbbi 2 hétben műveltem ki magam SS kérdéskörben, szóval nem akarok rögtön életigazságokat kijelenteni).
Nem tudom pontosan mi a magyar fordítása, de a "dropout"-ok, így fejlődtek ki:
[horizontal] -> [semi-vertical] -> [vertical] (ugye ez utóbbit használják jelenleg a bicikliken)
Ezzel szemben a csúszópapucs mindig is ilyen volt: [link] és alapvetően a pályavázakon van (ugye azért is lett annyira elterjedt az SS/fixi vonalon, mert kezdetben elég sokan pályakerékpárokat alakítottak át közlekedésre alkalmassá)képek forrása: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz TayRol #26232 üzenetére
Nem sok, mivel akkor lényegében ugyanott vagy, mint ha vennél egy váz szettet + kerekeket (ugye hátsó agyat is mindenképp cserélned kell az outin, és akkor már a küllőket is, szóval a hátsó kerékből max a felni maradna meg). Csak akkor a hátsó kerék rögzítése nem lesz jó, szóval speckó agy kell, vagy láncfeszítő.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Maximum1 #26311 üzenetére
Nálam trekkingen 3 elől, 7 hátul.
Elől legkisebb esetén, hátul: 1-2-3
közepes elől esetén hátul: 3-4-5-6
nagy elől esetén hátul: 5-6-7
fokozatok használhatóak érezhető keresztbeváltás nélkül. Szóval igen, esélyes hogy ott már neki is keresztbe van a lánc (igazából már a 6-os is necces középső tányéron, csak ha pöccre van beállítva a váltó akkor jó)Szerk: most nézem, hogy 3x7-es fokozatot ír, ott illene nem keresztben lennie
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz yodamester10 #26323 üzenetére
Megjegyzem én lazán beletoltam egy ilyen alsó kategóriás 3x7-es rendszerbe egy év alatt 3000+ km-t úgy, hogy semmi baj nem volt vele, és bírt minden kiképzést, pedig nem kíméltem (súllyal sem... ). Szóval nyilván nem egy ultegra, de teszi a dolgát Ráadásul a lánc kb. örökéletű hozzá egy 9/10-es rendszerhez képest... Nyilván teló résztől nem kell sokat várni, de én még nem láttam olyan trekkinget, amin értelmes teló lett volna.
-
Cathfaern
nagyúr
Ha az átalakítandó biciklin jelenleg 3 lyukas hajtókar van, akkor gyanítom célszerűbb lenne cserélni a hajtókart is, ugye? Legalábbis ahogy látom nem nagyon kapni már 3 lyukas lánctányért...
-
Cathfaern
nagyúr
Mennyire éri meg ez az árát? Vagy ennyiből kb. semmit se lehet megmondani?
-
Cathfaern
nagyúr
válasz zoli03 #26518 üzenetére
+ Zola007
Köszi a válaszokat
Igazából azért kezdtem el nézelődni használt SS / fixi-k után, mert némi saccolás és fejszámolás után kijött, hogy akár a trekkinget alakítom át, akár a régi outit, nem igazán jövök ki olyan áron, ami szimpatikus lenne. Előbbi min. 25k, utóbbi min. 40k-ból lenne meg, feltéve hogy nem full gagyi alkatrészekkel szerelem fel őket. De a trekking átalakítása esetén nem maradna váltós biciklim, ami annyira nem szimpatikus, ha mégis valami dombosabb vidékre akarnék menni... (plusz az ugye ejtőpapucsos). 40k-ért meg lehet látni SS / fixiket. De elég siralmas eredményt hozott a körülnézés Ami ezen az áron van, az olyan szinten igénytelen, hogy az elmondhatatlan. Nem is az, hogy leharcolt vagy gyenge minőségű alkatrészekkel van felszerelve, hanem igénytelen... A kedvencem az a fixi (!) volt, aminek csak hátsó fék volt felszerelve, első nem De nagyon sok SS-t is látni csak hátsó fékkel... Mondjuk az is jó, amikor a régi szocialista kontrafékes bicikliket árulják SS / Single Speedként Oké, hogy technikailag tényleg az, de hát na...
Ez az egyetlen hirdetés volt a max. 60k-s kategóriában amiben volt némi reményem, de akkor ezzel se vagyok előrébb. Ilyen szintű alkatrészekkel az én vázaimat is bőven fel tudom szerelni, és akkor legalább pontosan tudom mit kapott korábban a bicikli.
Köszi azért -
Cathfaern
nagyúr
válasz hoffman_ #26537 üzenetére
8bar oldalán egész pofás bringa összerakó van, összedobtam egy nekem tetszőt, 1100 euro, már rendelek is kettőt
Én azt látom, hogy nagyon sokan összerakják "poénból" vagy divatból, aztán rájönnek, hogy mégse jön be nekik, és megpróbálják eladni hogy legalább valami visszajöjjön belőle. Viszont ugye a magyar viszonyokból kiindulva kétféle projekt van:
1. tanyabike, "tanyaalkatrészekkel"
2. "designbike", relatív olcsó alkatrészekkel, de jó csicsás legyen (itt jönnek a mindenféle jó kis napsütéstől is lepergő vázfestések)Aztán kb. ennyi. 1. igénytelen, a 2. pontban lévőt meg pont úgy nem merném otthagyni sehol, mint ahogy az outival se jártam dolgozni / városban. Plusz az esetek többségében az én szubjektív megítélésemnek még rondák is.
Régi outi átépítésével az a bajom, hogy ugye abban csomó kikopó félben lévő alkatrész kell (nagy benyúlású fékek, 1"-os kormánycsapágy, blokk is gyanítom valami hülye szabványú lehet, stb), trekkingnél meg szerezni kéne villát (bár elég egyedi lenne egy teleszkópos fixi ), plusz papucs problémák... na majd megálmodom még (legjobb lenne persze nulláról építkezni, de annyit nem igazán szánnék rá) -
Cathfaern
nagyúr
-
Cathfaern
nagyúr
Átlagos közlekedésre/túrázásra teljesen rendben van a gép. Alapfelszereltség, de erre a felhasználási területre nem is kell ultegra. Rendes árát nem éri meg, 95k nem rossz, bár pár ezressel talán lehetne olcsóbb is. Viszont ugye azt tudod, hogy a 48-as váz nagyon kicsi? Kb. 155cm-es magasságig ajánlható nyugodt szívvel.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Teasüti #26654 üzenetére
Alapvetően biciklizéskor kompromisszumot kell kötnöd a teljesítmény és a kényelem között (itt most pl. az egyenes testtartásra gondolok, nem arra hogy pl. anatómiailag jó legyen a gép). Elvileg ez azt kéne, hogy jelentse, hogy kaphatsz jó gépeket, amik kényelmesek X áron, meg kaphatsz jó gépeket, amiknek jó a teljesítménye X áron. Viszont valamilyen számomra teljesen érthetetlen módon a kerékpáros felső(bb) kategória megegyezik a versenygépekkel. Szóval vagy veszel olcsón rosszat, de kényelmeset, vagy drágán jót, ami igazából versenyzésre lenne alkalmas. Ezen lehet javítani ilyen olyan "hibrid" megoldásokkal (pl. kisebb vázméret), csak az a baj, hogy a nyert kényelmet lehet úgy éred el, hogy sokkal egészségtelenebb lesz a biciklid. Pl. lehet derekad nem fog fájni, viszont tönkremegy a térded.
Szóval ha csak nincs meglévő egészségügyi problémád, akkor én derékfájásra edzést javaslok (pl. planking), és nem kisebb biciklit. -
Cathfaern
nagyúr
válasz lsebestyen #26676 üzenetére
Szerintem a topic kb. 1%-át érinti, hogy egy hibás váltás miatt lemarad egy versenyen (és ez problémát is jelent). Just said Szerintem emvy se azt mondta hogy nincs különbség, hanem hogy gyakorlatilag átlagos felhasználás során érzékelhetetlen.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Vasinger! #26700 üzenetére
Az elsők általában jobban bírják, szóval jó esély van rá, hogy azokat nem kell cserélni (extrém esetet nézve 54-es elől, 12-es hátul: ez esetben egy-egy fogra hátul 4,5x akkora kopás jut, mint az elsőre).
Zola007
Jogos, hátsó lánckerékre írtam, csak ösztönből írtam sort -
Cathfaern
nagyúr
válasz #16729600 #26711 üzenetére
Benzinkúton sok helyen csak ilyen 4-5 barig tudnak fújni, szóval azzal se biztos, hogy előrébb leszel. Kézipumpával tényleg nem élmény a dolog, de egy normális (nem régi!) műhelypumpával gond nélkül kell mennie a dolognak. Az a lényeg, hogy ne műanyag testük legyen, hanem fém. De mindenképp szerezz be egy jó pumpát, mert 8 barról 1 hét alatt le fog ereszteni 5-6 barra, szóval gyakran kell majd pumpálnod.
Más:
Van olyan magyar webshop ahol értelmes mennyiségben lehet találni SS / fixi alkatrészeket? Mert oké, ott a bajnok, de nekik nincsenek a cuccok frissítve. Máshol meg egész webshopban találni mondjuk 1 flip-flop agyat összesen. Vagy ha magyar nincs, akkor külföldön hol érdemes körbenézni? És az alsóbb kategóriákban gondoltam, 8barnak nagyon jó cuccai vannak, de nem az az árszint ami engem most érdekel
Esetleg ha Győrben tud mondani valaki olyan bicikli boltot, ahol érdemben foglalkoznak ilyennel, az még jobb lenne[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Hmm ez az openstreemap egész használható lett, pozitív meglepetés. Évekkel ezelőtt néztem rá, akkor Mo-n nem sokat ért. Erre most ahogy látom az egyik legfrissebb / legbővebb bicikliúthálózattal rendelkező térkép lett (messze nem teljes ez se, de a "mintámon" messze több bicikliutat mutat, mint bármi más)
-
Cathfaern
nagyúr
Jogos Ráadásul a biciklis nézetük nagyon jó, teljesen kizoomolva és totál jól látni hol van bicikli út és hol nincs Nagyon szimpatikus, el is teszem talonba a geocontext mellé (már csak ötvözni kéne a kettőt, hogy openstreetmap is mutasson magasságadatokat adott útvonalra)
-
Cathfaern
nagyúr
Csepel Atom Pista flip-flop agyról vélemény? Nyilván (ár)kategóriáján belül...
-
Cathfaern
nagyúr
válasz -HajTömeg- #26898 üzenetére
"Az egyik,hogy városi használathoz érdemes szerintetek lecserélnem a mostani ujjnyi vastagságú gumimat (Continental supersport) egy picit vastagabbra?"
Én 28mm-es kerekkel megyek városban, ez teljesen bevált nekem, pedig errefele sincsenek tükörsima utak. De ha biztosra akarsz menni, akkor raksz rá 32-est, az még sebességben is rendben van, viszont elég puha tud lenni ha az ember nem fújja maxra.(#26931) VGYke
"Érdekes azonban, hogy amit glacious fórumlakó társunk írt max. áttételre, 28 coll kerék, 38:13 áttétel és 1 pedál fordulat/sec esetén (ami szerintem már nagy tempó) csak 23,5km/h a sebesség..."
Az ideális (emberi lábnak, főleg a térdnek legkevésbé terhelő) tempó a 90 fordulat / perc. Szóval az az 1 fordulat / sec egyáltalán nem nagy tempó, sőt, egyenesen alacsony. És 90-es fordulattal máris kijön egy 35km/h-s sebesség. -
Cathfaern
nagyúr
Egész jó erőben és tempóban sikerült tekernem ma... illetve sikerült volna, de egy defekt elrontotta az utolsó 3km-t. Ilyet találtam a külsőn, mennyire célszerű ezt még használni?
Illetve van valakinek tapasztalata Hutchinson külsőkkel? Számomra ismeretlenül hangzik a név, de az egyik itteni kerékpár bolt eléggé azt tolja, külföldön jókat írnak róla és árban is messze jobb, mint pl. a Scwhalbe. Ez valahol független az előző kérdéstől, mert kezdenek is kopni már a fent lévők, azért se szeretném idő előtt cserélni őket.
Szerk:
(#3971) hoffman_
Pont 1 éves 1 napos a poszt Végülis kipróbáltad?[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz belaazallat #27154 üzenetére
Nekem ilyen téren a kedvencem egy horvát kereszteződés volt, még jó 15 évvel ezelőttről (nem tudom azóta is meg van-e). Főútról kanyarodtunk más főútra (+ alakú kereszteződés), és oké, ki volt táblázva előre hogy 500m múlva jobbra, viszont a tényleges kereszteződésnél nem a kereszteződés előtt, hanem után volt kitáblázva, hogy jobbra
-
Cathfaern
nagyúr
válasz belaazallat #27171 üzenetére
Weboldalukon vannak infók, de az elég szegényes, pl.: [link]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz belaazallat #27190 üzenetére
Végülis Continental Tour Ride lett, mert mint kiderült csak nem frissítették az oldalukat, és már nem igazán forgalmaznak ilyen külsőket... Kár, pedig kiváncsi lettem volna rájuk
-
Cathfaern
nagyúr
válasz belaazallat #27246 üzenetére
Miért akarsz V-féket lecserélni outi fékre? Amúgy nem valószínű, hogy le lehetne (egyébként óvatosan ha rendelsz, mert ahogy nézem ennek a váznak a legújabb verziója már csak tárcsás... )
Plusz írtad neked is volt Continental Tour Ride-od, neked is nehéz volt felrakni a felnire? Nem kicsit megszenvedtem vele
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz belaazallat #27288 üzenetére
Akkor megnyugodtam, ha te se szívesen birkózol vele, akkor nem bennem van a hiba
Azt értem miért szeretnél cyclocrosst, most már én is azt vennék rendes outi helyett Azt nem értem, hogy miért nem jók rajta a V fékek. Én sokkal jobban szeretem őket, mint az outi fékeket. Vagy a mostani bicikliden nem V van?
-
Cathfaern
nagyúr
válasz belaazallat #27299 üzenetére
Amit linkeltél ott én csak fékváltókart látok, és v féket. Szóval gyanítom lehet szerezni olyat is, ami jó v fékhez (bár gondolom drágább... ).
(#27289) HollyBoni
"A lánc + fogaskerekek mitől lesznek feketék? Olajozás miatt rátapad a kosz, por?"
Igen. Olajozás után (azaz beolajozol minden szemet, megpörgeted kicsit a keretet, beváltva minden fokozatba elől és hátul is) le kell törölni a láncot! Ami kellett már belefolyt / megtapadt a sorokon, a többi már csak felesleg (és gyűjti a koszt). Ugye nem a lánc külsejét olajozzuk, hanem az kapcsolódások belsejét. Illetve célszerű legalább pár menetenként (vagy hosszabb menetek után) is áttörölni a láncot. -
Cathfaern
nagyúr
válasz HollyBoni #27306 üzenetére
Valamennyire mindig feketedni fog, csak az nem mindegy hogy sötétszürke lesz a használat során, vagy két kör után úgy fog kinézni, mint amit az ember kátrányba mártogatott Külön a fogaskereket nincs értelme áttörölni, egyrészt minimális kenés kell neki, másrészt úgyis gyorsan lepörög róla ha van is rajta felesleg (ugye alapvetően elég gyorsan forgó része a biciklinek)
(#27303) syl5
A lánc nem attól megy tönkre, hogy elkopik a külseje, illetve a sor sem amiatt kopik, mert a lánc simán csak elvássa. A lánc attól megy tönkre, hogy a csapok eldeformálódnak, a sor pedig amiatt, mert az eldeformálódott csapok miatt megnyúlik a lánc, és így nem egyenletes terhelés éri. Ha létezne tökéletes lánc, ami sose deformálódna, akkor nagyon sok idő kéne mire egy sor használhatatlanná kopna. Plusz ugye alapvetően a sor meg a lánc nem igazán súrlódik abban az értelemben, hogy a felületek elcsúsznának egymáshoz képest (gyakorlatilag csak gördülési súrlódás van). Ugye ha belegondolsz ahogy bekap egy fogba a lánc, végig ott marad, nem csúszik rajta. Kivétel ez alól a váltás pillanata, de az elég elhanyagolható idő a teljes menetidőt figyelembe véve (még gyakori váltások esetén is).
Illetve ami igazán tudja koptatni a dolgokat, azok az apró szemcsék... és minél jobban úszik az olajban a lánc, annál több ilyen lesz rajta. -
Cathfaern
nagyúr
válasz Zola007 #27355 üzenetére
Alapvetően nem lehúzásról van itt szó. Ahogy runner_fxr is írja alapvetően a biciklis cuccok agyon vannak könnyítve. Minél magasabb árkategória, annál jobban. Könnyíteni pedig csak úgy tudsz, hogy ha vagy a megbízhatóság, vagy a tartósság csökken.
Ez valahol ugyanaz a probléma, amit korábban említettem, hogy nem lehet felsőkategóriás hobbi szintű kerékpárt venni, csak versenykerékpárt. Ebbe beletartozik az is, hogy nekem pl. teljesen jó lenne ha 1kg-al több a bicikli, viszont a kopó alkatrészek jóval tovább bírják. De ilyen nincs. Vagy veszel 7 sebességeset, ami alapvetően sokáig bírja, de már csak alsó kategóriás alkatrészek vannak hozzá, vagy veszel 10/11-et, amihez van jó minőségű alkatrész, de pillanatok alatt elkopik. Jó minőségű alkatrészekkel rendelkező, de tartós alkatrészek hiányoznak a kerékpározásból. Érdekes módon ez alól kivétel a sokszor annyira lenézett SS/fixi világ. Ott kapni minőségi, és tartós alkatrészeket. Persze azokra meg megy, hogy mi kerül ennyibe egy darab lánckeréken, amikor azon vesz az ember egy ultegrát... nos pontosan ez. -
Cathfaern
nagyúr
válasz belaazallat #27380 üzenetére
Full Sora... azt mondanám nem éri meg, de igazából outit újonnan ennél olcsóbban nem igazán fogsz kapni. Szóval így nézve megéri.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Balazska15 #27398 üzenetére
Simán rajta hagyta a váltót? Igényesség netovábbja...
-
Cathfaern
nagyúr
válasz jackbacsi87 #27422 üzenetére
Ugye ez egy outlet, tipikusan ide olyan darabok kerülnek, amik már "mindegy csak menjen el" kategóriások. Ugye ez alapból nagy méret, amit nehéz eladni. Bandázsból látszik, hogy nem keveset mentek vele, illetve a lánctányér és a sor is kopott, szóval jó eséllyel azokat lehet úgy venni, mint ha rajta se lennének. Ilyenek.
TayRol:
Jó
Új hozzászólás Aktív témák
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Nintendo Switch
- Politika
- Kupon kunyeráló
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Nyaralás topik
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Eladó 0km-es új elektromos roller (iScooter i9)
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Cort akusztikus gitár eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest