-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
D.Orion
veterán
-
D.Orion
veterán
válasz Tomi_Sci #164 üzenetére
Ha szerencséje van, akkor újra ki lehet rajta alakítani. Persze ez függ attól, hogy hol fut a hegesztési varrat és milyen lett maga a hegesztés.
Tüzi: Szerintem fekete nyereg a nyerő!
Kulacstartó csavarból pedig nálam az M4x4.6 /6H-s menetfúró volt a nyerő. M4 6H és M4 6G-ben lötyögött a gyári csavar, 6061-es alu váznál. -
D.Orion
veterán
Olvasgattam róla véleményt. A gyári pedál sokak szerint vizet kapva csúszik, mint ha jégre lépnél. Továbbá gyengeségnek írják még a hátsó váltót, mondjuk az tényleg egy alap Tourney váltó. Jól nézd át, tépd meg a fékeket rendesen és váltogass vele végig föl-le minden fokozatot. Az első teleszkóp az csak inkább dísz, valamire jó, de semmi komoly. Alkud le 45K-ra.
-
D.Orion
veterán
Második link meg... Ahhoz képest, hogy írja, hogy egyedi építés, egy kicseszett alkatrészt nem volt képes beírni. De az új árát azt beírta, az ilyen kapja be. Sram fékrendszer, nesze ennyi...
A három közül egyedül a Rockrider az amit érdemes megnézni. De az nem 52, hanem 5.2.
Ez egy BTwin Dechatlon-os gép, szóval megvétel esetén az első, hogy az ember elviszi egy szervizbe és átkeneti az összes csapágyat benne. Továbbá nem 2012-es, hanem régebbi váz. Pontos évet nem mernék mondani, jobban utána kell keresni. De a gépen tényleg látszik, hogy alig volt használva.[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Plusz egy a Repsol-nak. Én "csak" országúton hajtom a kerékpárt, de egy kenéssel 2000km-t simán elmegy a lánc, ha nem ázok meg vagy nem keveredek földútra. Annyi, hogy ha ilyennel van kezelve a lánc, akkor meleg helyen hagyni kell, hogy megszáradjon és kipárologjon/lecsöpögjön a felesleges kenőanyag, 12óra kb.
(#357) hoffman_: Ma garázst betonoztam. Egyszer csak eltűnt a nap és már érezni lehetett az eső illatát. Az utolsó pillanatban elfordult felőlünk a felhő. Két utcával lejjebb szakadt az eső, mi meg megúsztuk. Szeszélyes egy idő van.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz hoffman_ #357 üzenetére
Laikusként belegondolva:
A két és a három tányéros rendszer tuti, hogy gyárilag máshogy van pozicionálva a hátsó váltórészhez. Lánc keresztbefutás, váltók beállítása. Biztos, hogy egy háromból két tányérosra lecsupaszított rendszert nem tudsz úgy beállítani a hátsó váltósorhoz, mint egy gyárilag két tányérost. Az eltérés tuti csak mm-ben mérhető, de nem lesz olyan, mint a gyári. Persze, ha csak te is olyan lelkes amatőr vagy, mint én, akkor nem jelenthet gondot. Max a versenyzőknek számíthat.Ez így hirtelen csak két "apróság" ami nekem amatőrnek eszembe jutott.
-
D.Orion
veterán
Pont ezen a témán vagyok rajta a cégnél. Mivel egy lemezmegmunkáló üzemben dolgozunk és van lézergép így tudnánk vágni tányérokat vasból és savállóból is. Csak a tervező progit kéne megtanulni hozzá... Irodába mégse ballaghatok be, hogy te írjál már egy programot ekkora tányérra 48fogra és ilyen rádiusszal.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Hajtást, váltókat még beleírhatnád, hogy pontosan mi is. Mobilról nézve a hátsót látom, hogy új Altus. Az, hogy Shimano... de milyen? Futott km, hajtásban mennyi km van. Stb, stb. Egyébként ha patent állapotban van, akkor kb. reális ár, vázméret lehet a szűk vevőkör oka, bár 17coll még oks egy átlagos embernek
-
D.Orion
veterán
válasz Mr.Csizmás #584 üzenetére
Ludsimon youtube csatornáján ott az ő kamerája. Annak különböző módosításos okosításai/fejlesztése és rengeteg videó. RD32II-t használ.
(#607) peter9228: Konkrétan le se sz*rja a rázkódást. A hidraulika csövet gondosan kell elvezetni, hogy se esésnél se megcsuklásnál ne szakadjon el, illetve ne törjön meg. Ugyan akkor nem lehet túl ráhagyósan se nehogy egy kóbor faág letépje. Egyébként én már borultam ilyen fékkel és körbefordult a kormányon a cső, megfeszült és berogyott két helyen, de utána még több száz km-t elmentem vele, aztán éves légtelenítésnél cseréltem. Egy jó hidrás féket évente max. egyszer kell légteleníteni/után tölteni/beállítani. Azt mondják, hogy minden második évben érdemes olajat cserélni, erről passz. HS11-hez érdemes a fekete/zöld úgymond 4évszakos/kompozit fékbetétet használni. A gyári fekete bazi jól fog, de ott nem a betét kopik, hanem egy olcsóbb felnit simán ledarál. A kompozit az kopik és ugyanúgy fog, plusz a felni is megmarad. Ja felniből azért érdemes egy normális/átlag duplafalut venni, szimplára teljes felelőtlenség rárakni, úgy összerogyik, hogy leugrik róla a gumi.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Annyit még, hogy a hirdetés címébe beledobhatod pl. még a csalogató szavakat:
Fatmodul SX01, RockShox, Shimano, Ritchey, WTB.Ha így se megy el a héten, akkor vedd le péntek este és szombat reggel rakd fel megint. Csak, hogy a lap elején legyen. Persze ha lehet up-olni, akkor használd azt. Hirdetés törlésénél van várakozási idő új hirdetés feladására?
-
D.Orion
veterán
No tegnap beadtam a gépet egy full szervizre: teljes takarítás, agyak/középrész/kormánycsapágy/váltók/pedál zsírzás/kenés, lánckenés, hs11 feltöltés/légtelenítés/beállítás, telo karbantartás, küllők áthúzása. Egyszóval minden. Fizettem érte 7400Ft-ot! Itthon geci voltam és ránéztem ezekre a dolgokra és minden kész van ahogy a blokkon áll, nem is akárhogy. Itthon ilyen minőségben nem tudtam volna megcsinálni.
Ui.: Szfváron ha valaki ki akar próbálni egy patentra beállított hidrás abroncs/felni féket Magura HS11 formájában megteheti. Megsatuzhatja a gumikat, mert jövő héten azokat még cserélem. Szégyen szemre majdnem pofára estem az első fékezéskor most haza fele jövet.
Szervíz: NyergesBognár, 8000 Szfvár, Vértanú utca
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Ha nem lesz menthető, akkor:
Mavic Crossmax Enduro UST felni
bikemag apró: Mavic Crossmax Enduro -
D.Orion
veterán
Melyik?
Disc v. sima? 26 v. 29er? 2013 v. 2012 v. ?
Érted igaz?(#734) lsebestyen: Ez engem is érdekelne. Bár én nem megyek, mert csíra vagyok oda. De azért szívesen olvasnék róla, pl. pontos útvonal meg ilyenek.
Off: Ma hallottam a rádióban, hogy volt valami 48órás futóverseny és egy magyar srác nyerte meg(székesfehérvári), de csalódott nagyon, mert "csak" 350km-t sikerült futnia, 400km-t akart.[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Nem akarok senkit megbántani vagy üzletet rontani, de ÉN teljes szalon állapotúért adnék max. 90.000Ft-ot. De ebbe tényleg csak használati karc férne bele. Borulásnyom, kopott hajtás, nyúlt lánc, car fék, ilyenek esetén 60.000Ft, de az nagyon max. Azért ez egy mtb volt annak idején, legtöbben arra is használták, mentek az erdőbe vele aztán hadd szóljon, mert hát CUBE. Ja csak a váltó lehet, hogy Shimano Deore, de "csak" ennyi Deore.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Ez délelőtt volt téma nem? Mintha melóból, telefonról feljőve írtam volna rá valamit. Azóta se kerestem vissza, hogy aztán más mit látott rajta és mennyiért. De majd holnap, mert 4:20kor kéne kelni és messze van még az ágy(21km, hogy pontos legyek).
fpeter07: Miért? 24órát, hogy képes valaki tekerni? American Ironman-t, hogy képes valaki teljesíteni? Én se tudom, számomra ez felfoghatatlan.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz superecneB #754 üzenetére
Hát igen. Használt piacon 3-4 éves kategóriában 100ezer alatt csak elvétve találni ilyen jó felszereletséget.
deicide: Thx
-
D.Orion
veterán
B+ ez nem hiszem el. Komolyan mondom elköltözöm itthonról. Egyik szekrényben csak és kizárólag a kerékpáros cuccaim vannak, szerszámok, alkatrészek, ruhák, minden és csak is az ami a kerékpározáshoz tartozik. Négy és fél órája keresem az alig 3 hete vett mezem, hogy holnap reggelre előkészülök, ha jó idő lesz, akkor elmegyek tekerni. Erre b+ nincs bent a kibaszott szekrényben mikor tudom, hogy oda raktam. Már ordibálok a család minden tagjával, mert nem ez az első eset, hogy ők valamit elkevernek.
-
D.Orion
veterán
De érted: AZOK AZ ÉN CUCCAIM! AZ ÉN SZEKRÉNYEM AZ ÉN SZOBÁM!
De mind1, mert most jól összevesztem velük. Holnap elmegyek itthonról egész délelőttre és ha 12:00ra nem találja meg, akkor hétfőn vehet egy másikat! Nem ez az első eset, hogy eltűnnek a cuccaim, fater a szerszámokat keveri el, muter a ruhákat.
No women no cry találóbb.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz capulet75 #819 üzenetére
Merre fele ugrál?
Ha hátul a nagy tányérokról a kicsire, akkor lehet a váltó van rosszul beállítva.
Ha egy fokozaton marad a lánc, de ott ugrál, akkor:
olcsó mázlista: Kinyúlott a láncod.
drága, hibáztál: Kinyúlod a láncod és elintézte az egész hátsó sort is.
Dobj egy képet a hátsó sorról akármilyen koszos is és majdnem 100%-os választ fogsz kapni.(#821) Doki-HUN1978: Nem ez az első lakalom, hogy az én pénzemen megvett értékekkel szórakoznak. Ez elvi kérdés, más cuccához nem nyúlunk, nem keverjük el, nem használjuk.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Velence 10x-ről valakinek van egy térképe, hogy pontosan merre megyen a menet? Gondolkodom, hogy rászánom magam 5-6 körre. Jövőhéten délelőttönként megnézném, hogy mit tudok a pontos útvonalon.
Ui.: Ja szerencsém van, pont délutános leszek a héten. Tuti nem hajnali 6:40kor fogok rajtolni.
-
D.Orion
veterán
Szi(l)vásvárad Marathon 2013
Eredmény infója van valakinek? Képanyagot FB-n és hivatalos oldalon már találtam. Szegények jól eláztak, helyenként jégesővel.
FB képgalériák: 1 2 <Itt szerintem majdnem minden indulóról készült minimum egy kép.Szerk.: Hülye vagyok, fent vannak az eredmények.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz salieri. #1040 üzenetére
Cif + mosogatószivacs. Ultraderm + mosogatószivacs. Ezek mind jók. Csak türelem és finom munka.
Pszihonaranc: Lánctisztító jó, bár a folyadék hamar el fog fogyni, de azt lehet pótolni mással.
Km/h nekem bevált. Egyedül a magasfeszes vezetékek zavarnak be, de abból is csak a 80-100kV-os verziók. Pl. Velencei tó kerülésnél végig a vasút mellett megyek és azok a felső vezetékek még sosem jelentettek gondot. Utcai távvezeték se probléma, egyedül a gyárak környékén fellelhető combosabb fajták. Egy elem több, mint egy évet kibír alul felül. Nekem állandóan rajta van, esőben, télen-nyáron. Kerékméretet érdemes lemérni centivel és akkor pontos lesz az óra. Arra kell még figyelni, hogy körömmel tilos nyomkodni a gombot, mert átszakad!Újabb KRESZ-es összefoglaló írás. Ismétlés a tudás anyja.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Alsó-közép kategóriás teleszkóp és váltó kenésre, "ápolásra" szoktatok ajánlani valami spray-t. Ro-85 vagy mi a neve?
Van most pár(3) Y vázas rettenet amit le kéne pucolnom és át kéne kennem, baráti szívességből. Szervizbe nem akarják elvinni őket, mert nem érnek annyit, mint ami a szervizköltség lenne.[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz lsebestyen #1186 üzenetére
+1
Könnyen átvisz a holtpontokon. Ha pedig már mindenem fáj, akkor csak a zenére figyelek és így észre se veszem a kilométereket. -
D.Orion
veterán
válasz Szakbarbár #1215 üzenetére
Ha nem szakad az eső, akkor megyek.
-
D.Orion
veterán
válasz fi:zi'k #1249 üzenetére
És ami a slussz poén, hogy a Velencei tó körül két helyen is van ilyen cucc! Szóval ha valaki nagy bajba kerülne a hétvégén, akkor esélyes, hogy meg tudják menteni a napját!
(#1252) fi:zi'k: Ja hopp, este van. Megyek is inkább aludni így meló után.
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
Nos holnap Velence 10 és Balaton.
Velencei tó körül kb. 7:00-ás indulásnál kb. kikkel lehet majd összefutni? Részemről ha nem esik megyek. Este meló után dobok be egy képet a keróról és az öltözékről, hogy könnyebben megtaláljuk egymást. Más is dobhatna fel így képet a beazonosíthatóság kedvéért.
-
D.Orion
veterán
válasz Packersbay #1350 üzenetére
Volt egy kisebb szitálás, de az fél kör alatt leszáradt. Jó páran a topikból még tekernek és meg feladtam. Sikerült egy olyan társaságot összeszedni erre a Velence 10x-re, hogy az első 100km-en 50percet javítottam az eddigi legjobb időmön! Bele is pusztultam. Ha már a második körben hagyom ezt a tempót, akkor talán meg lett volna a 6 kör, így csak 4 meg egy kicsi. +2x20km versenyre menetel és hazajövetel.
Puhány vagyok, ennyi. -
D.Orion
veterán
válasz fpeter07 #1383 üzenetére
Nekem csak egy 2010es LX van, pár ezer km-el. De amikor jól be van állítva, akkor szinte tényleg azonnali a váltás, nincs kerregés, kattogás. Egy határozott átállás a kiválasztott fokozatba és ennyi, terheléstől függetlenül. Egy új 2012/2013 Alivio-t azért kipróbálnék. Munkatársamnak van valami KTM Cross gépe, most tavasszal vette, azon a teljesen fekete színű fém Alivio van, lehet elkérem tőle tesztre.
-
D.Orion
veterán
válasz Szakbarbár #1391 üzenetére
Szép! Grat, ahhoz a tempóhoz. A két jobb felépítésű 11 körről beszélgettem már akkor is mikor én elköszöntem.
-
D.Orion
veterán
válasz Burt1793 #1508 üzenetére
Bringanaptár
TTT
Mozgásvilág
AKESZ
Velo
BikemagNálam ennyi van elmentve, ha valaki tud még nyugodtan bedobhatja.
-
D.Orion
veterán
válasz lsebestyen #1731 üzenetére
4.000Ft-ért szerintem esélytelen, hogy ennél jobbat kapj.
Schwalbe Lugano alap/kezdő modellek vannak ennyiért csak. Michelin Dynamic Sport modellek amik még 5000Ft alatt fellelhetőek. Én speciel ezen három márkán kívűl mást nem vennék ebben a felhasználásban és árkategóriában.[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz lsebestyen #1734 üzenetére
Én azt tanácsolom, hogy estig még várj a rendeléssel. Biztos addigra hazaérnek és benéznek a topikba a nagy outi-s fórumozók is. Ők lehet adnak egy olyan tippet amiről még nem is hallottál. Estig biztos nem szűnik meg ez az akció.
-
D.Orion
veterán
válasz Mosqu!to #1849 üzenetére
Cross gép kéne vastagabb gumival v. mtb egy kicsit vékonyabbal? A váz geo miatt kérdem ezt. Én inkább egy lágy első telós cross gépet keresnék és utólag dobnék rá 1.5 körüli gumikat. Azért az általános 1.35ös cross gumi tényleg csak a jobb földutat és a kitaposott erdei ösvény bírja.
Holnap du. körbenézek a sör mindig jól jön.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- LG LCD és LED TV-k
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Dell asztali gépek
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- PlayStation 5
- Xbox tulajok OFF topicja
- További aktív témák...