-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz HollyBoni #2630 üzenetére
Az átdobóknak nincs ilyen jellemzője. Van egy váltási (fogszám) tartománya (pl. 44 fog), illetve megadják, hogy hány sebességes kazettához és így hátsóváltóhoz való (pl. 9-es rendszerhez). Hogy konkrétan hány tányér között váltasz majd vele, azt az első váltókar dönti el - és persze az, hogy belefér-e a fenti paraméterek jelentette korlátok közé.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Sirandrish
legenda
válasz HollyBoni #3409 üzenetére
Nem, még nem de természetesen megnézem majd szabad ég alatt is
Be van tárazva az Endomondo és a Sports Tracker isEvery game has a story...Only one is a legend...The legend is back! This year...the Legend is reborn! The Legend of Zelda! --- A Zelda azért létezik, mert néhány évente meg kell csinálni a világ legjobb játékát....
-
Zoli133
őstag
válasz HollyBoni #3755 üzenetére
Tehát akkor első váltó beállítás, köszi, megpróbálom.
A jó hír, hogy kapok holnap a beállításhoz egy kis segítséget is, a jobb végeredmény érdekében.Bár nem tudom, hogy az első váltó, hogy okozhatja, de majd egyszer talán megértem.
"It's a fez. I wear a fez now. Fezzes are cool."
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz HollyBoni #3941 üzenetére
Kis olaj is van azért bennük, a levegő mellett.
(#3937) deicide : Szerencsére viszonylag meleg eső esett és nem volt kellemetlen.
(#3938) Gyufaaa: Jó neked!
(#3945) ---Lasali---: Azt gondoltam azokban kevesebb olaj található....
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
D.Orion
veterán
válasz HollyBoni #4217 üzenetére
Azon kívűl, hogy ezen gépek 85%-a boltból újonnan 40K és a legsilányabb alkatrészekből épülnek fel? Ezen kívűl csak annyi, hogy a hintó mozgása miatt nincs két másodperc amikor hajtás közben a hátsód ugyanakkora távolságra lenne a hajtóműtől, magyarul nyereg beállítást el lehet felejteni.
-
D.Orion
veterán
válasz HollyBoni #4220 üzenetére
Rosszabb Y váz felépítésre azt a vázformát értjük amikor a vázban nincs meg a függőleges cső. Nem tudom ennek mi a neve pontosan, ami a nyereg és a hajtómű között helyezkedik el. Ha ez nincs meg, akkor nincs fix távolságod és iszonyatos energiák vesznek el tekeréskor. Ez a fajta kialakítás egyszerűen rossz. Ezt még lehet tovább rontani az 1500Ft-os hátsó rugós taggal és a 3000Ft-os első teleszkóppal.
-
Vasinger!
nagyúr
válasz HollyBoni #4232 üzenetére
Hát, érdekes egy szerzet, mit ne mondjak. A dupla vállú telót nem értem nagyon, rugóút nem tűnik többek 10-12 centinél és elég vastagak a becsúszók is, ilyen telókon nem szokott lenni, ilyen szintű megerősítés. Ha dupla váll, akkor miért nem átütőtengelyes agy?
A hajtás is kicsit érdekesnek tűnik, oké hogy X9 a hátsó váltó, de a fogaskoszorú és a hajtókat az milyen szerzet? Nem ismerem fel.
A teleszkópoknak van valami márkájuk? Én erről a Hungarya BIke-ról bevallom nem hallottam még.
Y váz ide, vagy oda, nem tűnik ez valami jól megtervezett vázformának, bár nem vagyok gépészmérnök.
Nem nehéz a bringa kicsit?
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz HollyBoni #4299 üzenetére
Az újabb rugóstagokban már van erre megoldás, lehet őket lockolni, illetve állítani, hogy mikor, milyen progresszivitással nyisson a szelep, illetve van már pro-pedal funkció, ami a tekerésből eredő, magasabb frekvenciás mozgásokat küszöböli ki. Az egyforgáspontos rendszerek nagy hátránya, hogy a lengőkar mozgása közben változik a relatív láncvillahossz, ami miatt főleg kistányéron való tekeréskor ugorhat a lánc.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Vasinger!
nagyúr
válasz HollyBoni #4917 üzenetére
Schwalbe Nobby Nic > Racing Ralph > Smart Sam > Rapid Rob
Valahogy ilyen sorrednben. Balról jobbra csökken az ár és az aszfalt/terep arány, tehát Nobby Nic nagyon jó terepre, de aszfalton is megállja a helyét, ennél jobb gördülési ellenállási értékekkel bír a Racing Ralph és így tovább.
Persze nem mindegy, hogy az ár egy párra vagy per darab értendő. Esetleg nézhetsz használtat vagy régebbi típusokat ezekből. Fullyra azért nem vennék egy Land Cruieser-t
Most olvasom, hogy párra értetted, nos én annó 4k-ért vettem 3 darab használt 90%-os Racing Ralphot. Érdemes körbenézni a használtpiacon, vagy boltokban bontottak között.
[ Szerkesztve ]
-
stracker06
aktív tag
válasz HollyBoni #5432 üzenetére
Legjobb tudásom szerint ez valóban utalhat repedésre, viszont lehet, hogy még nem is /alig látható hajszálrepedés. Szerintem nézd át még egyszer a vázat és a kormányt is, jó alaposan.
A hajtókar recsegését szerintem éreznéd a lábaddal is, ha nem érzel semmit amikor a recsegést tapasztalod, akkor szerintem nem a hajtókarral/középcsapággyal van gáz. (Meg ugye a hang se onnan jön...)
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
stracker06
aktív tag
válasz HollyBoni #5435 üzenetére
Hát, ha csak a sima felülésnél is csinálja, akkor szerintem nem hangzik jól a dolog. Nem találkoztam még ilyen problémával (nem tapasztaltam még, hogy repedt váz milyen tüneteket produkál, stb.), várd meg, míg válaszol valaki, aki tapasztaltabb.
Ha a középső agy/hajtókar recsegne azt egyértelműen lehetne érezni/hallani, saját tapasztalatból tudom. Akkor egyértelműen onnan hallanád a hangot, nem a fejcső irányából, illetve éreznél rezonanciát, "mozgolódást", rezgést is a talpad alatt (erősebb tekerés közben biztosan).
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
zack
nagyúr
válasz HollyBoni #5432 üzenetére
Nekem pont ilyen gondom volt. Megoldottam. Tünetmentes lett.
Srácok tanácsára, üléscső kiszed, WD40-el áttakarít, ameddig tudtam a vázban is letoltam a rongyot. Aztán jött a hajtómű és sor, lánc tisztítás, majd az első hátsó kerék csapágyainak tisztítása és zsírzása. A stucnit meghúztam, szerintem ez okozta a kormány felől jövő kattogást nálam. A monoblokk felől jövő kattogás nagyon erős volt, de megszűnt. Viszont gőzöm sincs melyik munkamenettől. Ezeket csináltam rajta, és valamelyik folyamat orvosolta.Samsung Galaxy Z Flip5 256GB Platinum Silver (online exkluzív) <<>> Vsonic GR07 + Sony Hi-Res WI-H700 + Sony Hi-Res WI-1000X <<>> Spotify Premium<<>> LG 65" C31LA + LG S80QR 5.1.3
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #5449 üzenetére
Vedd ki a rugóstagot, majd mozgasd meg újra!
Egy forgáspontos rendszer, valószínűleg vmi fasza filléres műanyag persely van benne, mint csúszócsapágy.
Ez valószínűleg már szarrákopott és ha ez egy kalapos persely, akkor mostanra már a persely homlokfelületei viselik a terhet és azon a részen kenés hiányában gyönyörűen recseg-ropog.
Ha igazam van, akkor locsold meg egy kis vízzel, mozgasd meg egy kicsit, majd megint meglocsol.
Ha alább hagy, vagy elmúlik a recsegés, akkor meg is van a hiba.(#5453) HollyBoni
Oh, nem jött be. Ez mégse olyan igénytelen kínai vacak így elsőre.
Bár elég szokatlan szerkezet.
Valszeg vmi fasza spéci körmös szerszámmal lehet kicsavarni a helyéről a fedelet/csapot.
Ha innen jön a recsegés, attól az még mindig elégtelen kenésre utal.Oldalirányban mennyire kotyog a háromszög?
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #5456 üzenetére
Látom, h magyar, de ez attól még mindig ipari hulladék.
A forgáspont szétszedésén nem is kell gondolkozni, amíg a hajtómű a helyén van.
Aztán ha van műhely a közelben és egy lakatos ember, akkor lehet hozzá gyártani szerszámot.
Vagy megoldani vmi barkács trükkel, mint mondjuk kalapáccsal kocogtatni egy lyukba beakasztva vmi puha anyaggal (ha nem akarsz a fedélben esztétikai kárt okozni). Ez lefelé még működhet, visszacsavaráshoz viszont már szerszám fog kelleni. Mindenképp keresni kell vmit, amivel legalább két átellenes lyukba be tudsz akasztani.(#5459) stracker06
Ezeket nem véletlenül zsírozzák. Nyomásállónak kell lennie a kenőanyagnak.
Ha gördülőcsapágyas ha csúszócsapágyas, a híg kenőanyagok kiperegnek onnan, kívülről meg képtelenség oda juttatni, ahova kell. Halva született ötlet.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #5464 üzenetére
Nekem is van 10+ éves Neuzer fully-m, amivel elégedett vagyok arányaiban tekintve.
Voltam vele már terepen is, egész jól helyt is állt.
De attól még, hogy nem szó szoros értelmében esik szét alattam, attól még veszélyes.
Egyetlen alkatrésze se arra van tervezve, hogy üzemszerűen elviselje azt az igénybevételt.Ezzel te letöréseket ugrasz?
Hát egyebet nem tudok elmondani, kérem kapcsolja ki! -
stracker06
aktív tag
válasz HollyBoni #5464 üzenetére
Egy egyszerű, hülye tipp egy álmos embertől: a sarokcsiszolókhoz szokott tartozni hasonló formájú kulcs. Nem tudom, hogy vajon jó-e az átmérője és a "fogai" beleférnek-e a lyukakba, de egy próbát megérhet, hátha jó, olyat gondolom könnyebben találsz.
Bár ahogy elnézem, szerintem nem lesz jó hozzá.valami ilyesmi: link
[ Szerkesztve ]
SFm™
-
Teasüti
nagyúr
válasz HollyBoni #5469 üzenetére
Kelleni fog még egy hajtókar leszedő is, ha otthon akarod megbontani.
-
nagyúr
válasz HollyBoni #5771 üzenetére
Én nagyon sokáig ragaszkodtam a 680-as mérethez (freeride-ról beszélve), aztán amikor kormányt váltottam, felraktam egy 762-est - gondoltam, úgyis méretre vágom. Aztán pár ride alatt megdöbbentem és megszerettem és maradt. Lefelé durva stabilitást, precíz irányíthatóságot biztosít, ugyanakkor hosszabb távon, síkon tekerni, vagy mászni azért nem kényelmes vele (ez még nekem sem vállszélesség).
#5770 fpeter07: szerencsés típus vagy. Én ha nem figyelek oda arra, amit eszek, akkor 1-2 hónap alatt 120 környékén vagyok.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
313313
addikt
válasz HollyBoni #5841 üzenetére
Ha kazettás agyad/sorod van, akkor kilazulhatott a rögzítő csavar. De lehet, hogy az tartó "konzol" (alu bak a drágább soroknál) adta meg magát.
Ha a fogaskerekek külön-külön mozognak, az sor hiba lesz, nem kazetta/agy.HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
313313
addikt
válasz HollyBoni #5845 üzenetére
Hány sebességes?
Egyébként menetes, kazettaSzerk: ha az összes fogsor egyszerre mozog az kazettásnál kazetta probléma, menetes sornál meg sor csere
[ Szerkesztve ]
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
rétisün
veterán
válasz HollyBoni #6444 üzenetére
google képkeresője szerint 2013-as.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
D.Orion
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #6553 üzenetére
A szélső koszorúkon nyilvánvalóan kissé már keresztbe van a lánc,így a kopás is fokozottabb mint középen,a láncvonal körül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- DJI Mavic Mini Fly More Combo