-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #127405 üzenetére
Mintegy beismerik,hogy gondok vannak/voltak és változás következik Shimanoéknál,így szerintem biztos fejek is fognak hullani ezért a késésért. A csendes agyat újragondolják,de úgy tűnik majd marad az az új reteszelési megoldás,az új lánc belső lapolásait szűkebbre húzták,ezért XTR-el jó,de egyebekkel nem mindig kompatibilis,és még arról ír,hogy szétnyúltak,így félő volt gyártásuk nem tudja majd tartani a többi termékük keresletével a lépést.Amúgy itt van minden újítás képekkel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #127418 üzenetére
Mivel nekem a reteszeléssel volt leginkább bajom,így abban látok szívesebben újítást...mint pl. a DT ratchet systemje.Videót megnézve látszik mennyire egyszerű is az egész.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
X2N
senior tag
válasz HollyBoni #127459 üzenetére
Szerintem ha olcsón tudsz vázat, villát, tagot szerezni akkor érdemes építeni. Nyilván nem a 600eurós vázat kell megvenni...de karbon vázakat már lehet kapni 350Euroért is csak figyeln kell. Vannak felesleges dolgok amire lehet szórni a pénzt de minek? Nekem nem kell se dropper meg 11-12 sebességes hajtás... csak plusz hibaforrás meg súly. Aprón vadi új villákat lehet venni, ne mondja nekem senki hogy a RS Judy jobb mint pl egy Pike 80e-ért apróról...én a második bringámat építem, az első amit összeraktam ~200 ezerrel volt olcsóbb mintha vettem volna egy hasonó újat. A használt árakkal nem lehet versenyezni ha épít az ember de egy új 3200euro-s enduro kerékpárnál nem ez a helyzet...
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
jjeahh
nagyúr
válasz HollyBoni #127456 üzenetére
Ahol én lakok ott is nagyon rétegbringa a gravel . De ettől még simán lehet, hogy van ahol az az aranyközépút. Szal arra próbáltam kilyukadni, hogy nem mindíg magadból kell kiindulni... én itt sokat kell másszak, ezért nekem xc KELL, főleg mert úgy érzem egy gyorsabb gumival aszfalton is vállalható, igazi all in one bringa. De nem mindenki a csíki havasok lábánál lakik, anno pl. éltem Komáromban pár évet, na oda már biztos nem xc lenne az arany középút, mert kb. fa sincs, nemhogy domb, egy 10 méteres ösvényen 3 bokor már erdőnek számít
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
X2N
senior tag
válasz HollyBoni #127465 üzenetére
Pedig volt össztelós Cube enduro váz is 350euroért Nagyon remegett a léc hogy inkább azt veszem meg.
Amúgy most töltötték fel a webshopot, tele van új 27.5-ös össztelős vázzal a bolt. 2018-as karbon Fully váz pl: [link] Azért nem gondolom hogy annyira rosszak lennének ezek az 1-2 éves vázak...Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz HollyBoni #127474 üzenetére
Én elhiszem hogy annyival precízebb a shimano és finomabban vált, de valószinűleg emiatt nehezebb is lesz beállítani. De ha odacsapom egy fának miközben megyek lefele ez nem fog vigasztalni Nézd én nem szeretném 1:1-be megépíteni azt amit a Cube összerakott. Ha nekem nem kell 11-es váltás meg dropper post és olcsóbban kijön akkor én megépítem magamnak azzal amivel szeretném. Főleg ha itt van egy másikd bringa amiről mindent áttehetek. Nem gyártanak annyi kerékpárt már hogy 1-2 éves darabokat akciózzanak, inkább kevesebbet gyártanak szerintem de azt el is adják.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
X2N
senior tag
válasz HollyBoni #127483 üzenetére
Mondjuk azt hogy építés terén több tapasztalatom van. Próbáltam már dropper postot, jópofa de nekem nem kell, mások vagyunk. Egyszer majd kipróbálom az M8000-t ha úgy alakul. Összeraktam neked a bringát, karbon váz, full SLX olcsóbb mint a canyon, 1500euro alatt Itt lehet megtekinteni az alkatrész listát. Meg lehet építeni az alu árából mint kiderült.
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
jjeahh
nagyúr
válasz HollyBoni #146205 üzenetére
Nekem a Mavic nem ereszt a szelepnél műanyag gyűrűvel sem, igaz a hátsó szeleppel általában kell játszadozzak egy ideig, de ha pici lyukat vágok a felniszalagra és jól ráhúzom a szelepet, akkor működik.
Fall-N: úgy tűnik factory reset-el helyrejött a garmin szal (még) nem veszek semmit. Bryton csiganyálja elvileg semmit nem ér.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz HollyBoni #146212 üzenetére
Persze csak például páran fúrtak már a kormányt is ki, mert milyen menő lenne egy - két LED oda világításnak. A váznál meg a gyári lyukaknál vagy vastagabb falú a cső vagy tesznek oda plusz anyagot. Még karbonnál is van plusz szövet réteg. Jó példa a kulcstartó szemeknél van plusz erősítés, pedig itt nem kell nagy tömeget elviselni (mármint a teli kulacsé nem sok). Utólag fúrni azért nem ajánlott. Blogon és fórumon viszont láttam utólag kulacstartóhoz lyukat fúrni a vázba.
Biztos, hogy a minőségi anyagból csinált felni nem fog eltörni, de az olcsó bili alumínium felni már lehet nem bírná, ezért írtam, hogy nem biztos hogy meg merném tenni.
-
Sped
aktív tag
válasz HollyBoni #146215 üzenetére
28-as gumim van és még véletlenül se megyek le aszfaltról. Szeretem a sima utakat. Ezért akarok jövőre full outit. Kemény gumival jobban lehet száguldani. A monti után (aminek teleszkópja is volt), azt hittem zavarni fog a rázkódás, de egyáltalán nem, biztos a karbon villának is köszönhetően.
(#146218) samujózsi Igen, ezt éreztem én is, hogy majd outinál, a kisebb guminál kell majd új pumpa.
IndyCar Series - Real Racing, Real Sport
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #146217 üzenetére
Meggondolom mert nagyon nem szeretem a prestat...megnézem van-e pont olyan felni nagyobb lyukkal,aztán ha nincs akkor meglehet írok egy levelet a felni gyártójának lássam mit szólnak.Van az a vékony,főleg országúti felni melybe tényleg alig fér a 8,5mm,de egy 20 mm fölöttibe (enyém 19 és schraderes) nem hiszem a gyengítés elkerülése végett fúrnának kisebbet,sokkal inkább a tyúkbelesítés miatt.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
DUB Inc.
aktív tag
válasz HollyBoni #146173 üzenetére
Köszönöm a választ. Igen láttam, hogy e mérethatár közt vannak a Gravel külsők, ezért is kérdeztem, hogy a mostani 32-es után ( a Speederemen ez, ezt szeretném gravelesíteni, legalábbis gumi terén) mi lenne az a méret, ami még nem lassítana nagyon a masinán. Mérve simán belemegy 42-es is...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #146224 üzenetére
Ha majd eldöntöm melyik lesz utána nézek a felninek,meglehet lesz pont olyan,vagy hasonló nagyobb furattal,ami már elég bizonyíték arra,hogy semmit nem számít az a 2 mm.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
-
-
agaron
tag
válasz HollyBoni #146684 üzenetére
Koszi a valaszokat!
Ebben igazad van, ezert en is gondolkozok rajta meg, illetve megprobalom meggyozni egy ujrol Mondjuk ahhoz is szereznek neki egy defektallobb kulsot, mert jelenleg elegge sokszor kap defektet. Tudom, a defektallosag sem 100%-os garancia, de ha mar ritkabb, lenne, annak orulnenk mind a ketten (arrol nem is beszelve, hogy egesz jo lehet a megterulesi rata, ha kevesebb belsot kell venni). Nekem pl most elegge jo tapasztalatom van a SCHWALBE MARATHON GT TOUR HS485 kulsovel (kb 2000 km deffekt nelkul, 1-re legalabb mar szamitottam volna ).
Alszok meg ra parat, es kitalalom, hogy legyen. Koszonom szepen meg 1x
Steam Deck | PC | PS5
-
Somatom
veterán
válasz HollyBoni #146751 üzenetére
Kétlem, hogy "rendesen" megtanultam volna, de azért az előző bringámmal magabiztosan alkalmaztam. A mostani viszont 23 kiló. Ráadásul, egy ütemmel előbb és fordítva kell kezdenem. Az előzőn (teló nélkül) lassan lementem és onnan hirtelen felrántottam. A mostanin előbb erőből (súlyból) le kell nyomnom a telókat, hogy aztán azok is besegítsenek az ugrásba. Talán, hatékonyabb lenne, ha lábbal is tudnám húzni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz HollyBoni #146759 üzenetére
Persze, egyértelmű, hogy gyakorolnom kell és sztem gyenge is vagyok hozzá. Érzem, hogy még nagyon bénázom és csak egy bizonyos tempónál tudok jó ütemben ugrani. Amikor 30 -as tempóval rohan felém egy magas járdaszegély, akkor még gyáván a fékhez nyúlok.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
HEAHEA
tag
válasz HollyBoni #146735 üzenetére
Tényleg nincs rá igazából szükségem, kamáslim is van, majd ha elnyüvöm a mostanit. Inkább veszek olyat, amim nincs . Például úton van egy kis zsebkabát szél is eső ellen a Briko-tól, majd kíváncsi leszek milyen lesz élőben.
(#146742) maximilian4 Bennem is van bizonyos fokú félsz SPD-ben ,igaz nem hegyi terepezek, de itt a jászságban, hepehupás földúton inkább kicsatolom, ha nagyon durvul a terep. -
maximilian4
addikt
válasz HollyBoni #146764 üzenetére
Én amúgy száz százalékosan megszoktam az spd-t. 3 éve használom egyszer sem estem azért mert nem tudtam kicsatolni. Mikor estem akkor is estem volna ha kicsatom. Amúgy legfőképp a technika ami miatt kezdő trail/Enduro/ám/dh-snak jobb a platform. Legalábbis a gmbn egyik videójában hallottam. Bunny hop-nak is két fajtája van. English és amerikai. Sokan az englisht hibásnak tartják, köztük én is. Viszont spd-vel a legtöbben azt alkalmazzák, mert azzal egyszerű. Csak behúzod magad alá a bicajt. Viszont elugrón is bele kell vinni egy kis bunny hop technikát, és az english nem alkalmas erre, sőt rosszabb mintha csak simán eldobna az elugró. A megfelelő technikát pedig platformmal az igazi megtanulni. Az amerikai bunny hop összetettebb sokkal. Kell hozzá manual tudás. Aztán az hogy megfelelő bokatartással és csípőből kiemeld a bicaj hátulját, majd ezt a kettőt ötvözni. Aztán érkezésénél is szerintem sokkal biztonságosabb egy platform egy kezdőnek ha ne adj isten korrigálni kell.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
HEAHEA
tag
válasz HollyBoni #146764 üzenetére
Nekem tavaly volt egy esésem, belementem egy keréknyomba , nem sikerült leraknom a lábam időben , így egy könyöktörés lett a vége, ezért vagyok óvatosabb az SPD-vel, amúgy szeretem, jó dolognak tartom.
Aki akciókamerát használ, az milyen programot ajánlana videószerkesztéshez? Gondoltam az összegyűlt videókat megvágnám, egy kis zenei aláfestés hozzá, ( nemrég láttam egész jó ajánlásokat itt , jobb lenne mint a beszűrődött szélzajt hallgatni) -
samujózsi
tag
válasz HollyBoni #146801 üzenetére
Ezt rengetegszer olvastam, hogy a puha nyereg nem jó...
Saját tapasztalat: Selle Italia, kőkemény... 20km után istentelenül fájt az ülőkém tőle. Hetekig próbáltam megszokni, nem ment.
Selle Royal Lookin nyeregből volt kétféle, most egy géles Syncros van, ez utóbbival még utcai farmernadrágban is tudtam úgy közlekedni, hogy nem törte az alfelem.Pár éves, szintén tapasztalás - mára lehet, hogy változott: kölcsön nyereg csak azokból, aminek az árán egy teljes bringát megvehetsz (némi túlzással). Pl. a drága Fizik nyergekből volt minden mennyiségben...
[ Szerkesztve ]
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
tag
válasz HollyBoni #146885 üzenetére
Ne azt nézd, hogy a 15 éves és a mai közt mekkora a különbség, hanem azt, hogy az akkori lehetőségekhez képest milyen volt a Deore (az említett Meridám Alivio-s volt, a Deore kb. duplájába került) és most mit kapsz 100-ért... én így értettem, hogy nem feltétlenül éri meg, bármennyire is low-endnek látszik mai szemmel az a gép. (kérdés, mennyire van lestrapálva)
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
IMIIKE1998
őstag
válasz HollyBoni #146863 üzenetére
Hát ennek a váznak a 16-os változatán 670mm-ees kormány volt 75mm-es stucnival, de ez 18-as. De ez a bringa volt szerelve 610mm-es kormánnyal és 90-es stucnival is, így most nem tudom, mi vajon az ideális a gyári geónak.
(#146864) FireKeeper: Ez egy 2010-es Magellan Crater, de kb. mindenféle kormány-stucni kombóval volt szerelve annak idején.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz HollyBoni #146916 üzenetére
Csak a szokásos parasztvakítás,ha a mugli a váltót nézi,akkor oda teszünk egy jobbat neki hadd vigye.
(#146923) belsodavid...első körben takarítsd meg a tárcsát alkohollal,majd ha nem javul vásárolj gyári zöld Tektrot és mielőtt beteszed tisztítsd meg a tárcsát újra...ja,és kézzel ne nyúlj a tárcsához,csiszolni se csiszold.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz HollyBoni #146885 üzenetére
Nem úgy értette, hanem úgy hogy egy régi középkategóriás gépnél drágább egy mostani közepes gép és igaza van. A Deore most is közép kategóriás, az alap az az Altus és a két Tourney. Az SLX meg az XT az megint más kategória, de mutatja az ára is. Persze azért fejlődtek a váltók és nyilván egy régi Deore vagy XT teljesen más, mint a modern megfelelője. Manapság már a Tourney (TY és a TX, TZ maradt Tescos) is egész használható nem durva terepen és semmi extrém felhasználás mellett.
Nézd meg az árakat 200 alatt nem nagyon kapni egy legalább minden szinten Deore felszereltségű szettű bringát. Ahogy írod lehet hogy lesz a hátsó váltónak Deore felszerelve, de akkor előre Altus vagy Alivio kerülhet. A hajtásról meg nem is beszélve. Gyakori az SR Suntour vagy más olcsóbb hajtás. A kerekek is lehetnek bármik amit olcsón megvesz a gyártó nagy tételben.
-
benfolds
őstag
válasz HollyBoni #146944 üzenetére
ja, amúgy hozzá akartam tenni, hogy sokan úgy vannak vele, hogy valami tessék-lássék módjára pislákoljon, a lényeg, hogy a rendőr ne büntessen.
ismertem olyat, aki halálos balesetet szenvedett városban amiatt, hogy nem volt kivilágítva. te akkor szerencsésebb voltál. -
Fall-N
veterán
válasz HollyBoni #146951 üzenetére
Főnököd beláthatná, hogy az autókban már egyeduralkodó a tárcsafék, ami persze hidraulikus. Dobfék maradhatott volna akkor ezzel az erővel. Persze régebben hátra még szereltek dobféket spórolás céljából az autógyártók. Bár lehet most is előfordul, nem nagyon követem mostanában annyira.
Abban igazad van a főnöködnek, hogy nem volt ennyi olcsó, hitvány gyártó meg áruházas biciklinek látszó szemét Pl. OBI-s bicikli. Meg az sem mindegy mire használja az ember az eszközt. A régi retro technikák elegek bőven a városba, de erősebb terepezés közben persze, hogy gyorsan tönkremennének.
Somatom: A bringás erőnléte fontosabb, bárki alá be lehetne rakni egy karbonos csodát, ha nincs meg az erőnlét és edzettség akkor hiába a technika. Ettől függetlenül szeretem a retro bringákat is. Elég csak megnézni a Redditen az r/bikeporn topikot.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest