-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Massmurderer #140414 üzenetére
az elektromos váltók nagyjából minden kerékpárhoz jók, nyilván nem az összeshez, de a forgalomban levő mai modern mtb-kre és országútikra rá lehet tenni.
a váltón kívül szükséged van vezetékre, akkura, vezérlőre/kijelzőre, vagy egy junction box-ra és váltókarra is.
plusz töltőre, amivel az akkut töltöd majd.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Hasaggymeg #140425 üzenetére
az AXS-t nem kell kábelezni, minden egység önálló akkuval van ellátva, és a saját protokolljával kommunikálnak egymással, de kifelé Bluetooth és ANT+ kapcsolat is van
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Ferdzsoo #140375 üzenetére
létezik Zéfal telefon specifikus tok (iPhone-ra, Galaxy-ra) meg univerzál tok ami atom stabilan tart, és ha megveszed a tokot, akkor később autós tartót, karpántot, meg minden egyéb firleflancot is tudsz mellé venni: [link]
de más gyártóknak is van hasonló (SP Connect, Quadlock)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz nagylaci32 #140442 üzenetére
a legtöbb fékben használt olaj forráspontja jóval afölött van, amire képes vagy az olajat felmelegíteni bármilyen fékezéssel
van youtube-on egy figura, aki a féktárcsát egy esztergagép tokmányára rögzítette, és a teljes fordulaton forgó esztergapadot fékezte a fékkel, a tárcsa meglilult, de az olaj nem forrott fel - aztán amikor a fékbetét anyaga léngra kapott (!!) akkor durrant el a fékcső, mert a nyomást nem bírta tovább a tömítés: [link]
ezt a valós életben egyszerűen lehetetlen reprodukálni, bármilyen súllyal, bármilyen lejtőn, bármennyi ideig fékezve.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz draco31 #140671 üzenetére
a kép alapján még nem cserélném, a Shimano betéteknek 1mm a gyárilag ajánlott minimális resin vastagsága, de értelem szerűen mindent lehet fémig fékezni, csak legyünk tisztában a határokkal
az, hogy nem fog elég jól több okra is vissza vezethető, ebből az egyik az, hogy a fék önmagában khmm.. alsó kategóriás (olcsó anyagú betét, olcsó anyagú tárcsa). tehát gyári új állapotában sem lehetett jól beállítani és a csillagok tökéletes együttállása mellett sem tud olyan fékerőt, amire számítasz.
ezt terheled általában ratyi bowdenházzal (nem te, a gyártó igazából) meg esetleg olajos/zsíros féktárcsával (használatból adódóan simán előfordul) és a féknyereg rossz beállításával, meg ugye azzal, hogy nincs síkba marva se a fékszem a vázon/villán, se a féknyergen, így nem párhuzamosan nyomja a fékbetét a tárcsát, hanem ilyen 3D-ben minden irányból, aztán először csak hajlik a tárcsa, és utána fekszik fel a fékbetét teljes felületen... ezek ellen nincs orvosság, vagy ha van, az nem éri meg a befektetést.
én inkább egy szett olcsó használt Tektro vagy Shimano hidraulikus féket vennék, az egyetlen működő (jól működő) mechanikus fék az Avid BB5/BB7“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz IMIIKE1998 #140690 üzenetére
a tapadás (és amúgy a felütés) is függ a felnitől
szélesebb vagy keskenyebb felnin ugyan az a gumi ugyan azon a nyomáson egészen más profillal érintkezik a talajjal“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz coolpet #140853 üzenetére
az a Trek javasolt fogyasztói áron 175 ezer, de te 100-ért nézegetsz bringákat
ez a kettő nem jön össze valahogy...ami a Merida fikázását illeti: ez is olyan mint az autókereskedelem, ha a bolt az egyiket árulja, akkor a másikat fikázza. sajnos elég ltalános trend, pedig nem úgy kellene valamit eladni tudni, hogy közben a másikat (akár ok nélkül) gyalázom.
nyilván van presztizs különbség a kettő között: a Trek az "amerikai" gyártó, persze Taiwanon meg Kínában gyártat, mint a Speci, meg a Cannondale, meg a többi nagy amcsi név, a Merida meg taiwani születésű, és főként bér gyártó volt a 90-es években, a Specik nagy részét még mindig ők csinálják. de ettől függetlenül azért eléggé kinőtték magukat. nagy szériában NEM Taiwanon/Kínában készült kerékpárt keresel, az európai lesz (Cube, Haibike, Kelly's, KTM, Orbea, satöbbi) de 100-ig nem lesz túl nagy választék. a tárcsaféket kb el is felejtheted ennyiért, mert ha lesz annál egy jobb felnifék tuti jobb lesz ebben a kategóriában, 150-ig nagyjából minden kerékpáron a tárcsa csak dísz mintsem funkció“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz xy.zsolt #140880 üzenetére
már nem az, jó ideje
Trek vázcsere: az remek, ha kapsz egy vázat, de nem lesz jó bele a villád, a kereked, a fék, a hajtókar, vagy bármi más, mert 10 év alatt megváltozott a szabvány. ha visszagondolok 10 éve még nem volt általános a tárcsafék, montiban még sehol nem volt a 29" és a 27,5" sem, nem volt integrált fejcsapágy, nem volt pressfit középrész, nem volt boost meg boost+ hátsóagy, tapered villanyak, 148-as OLD, satöbbi
ha egy 10 éves Trek montim lenne, eltörném és a Trek jóindulatúan adna egy aktuális vázat, nagyjából kitörölhetném vele, mert semmit nem tudnék használni a meglévő alkatrészeimből (max. a kormányt...)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz coolpet #140882 üzenetére
a Merida 1988 óta gyárt ezen a néven kerékpárokat. ('72-ben alapították, 3 évvel az előtt, hogy a Trek-et megalapította Richard Burke és Bevel Hogg)
nem ártana annak a boltosnak tájékozódni, mielőtt össze-vissza beszél
ja, és évi nagyjából 2,5 millió bringát gyártanak, szóval képben vannakde én inkább ilyen Kelly's, CTM, Kross, Gepida vonalon nézelődnék, esetleg kifutó Baddog Harrier pl
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz itouchfan #140904 üzenetére
a görgő nagyon eszi a gumit, szóval illik speciális görgőre szánt gumit venni, azok nem tapadnak aszfalton, de cserébe nem kopnak olyan gyorsan. Schwalbe Insider és társai
az egyszerű görgőkkel az a baj, hogy hangosak és a kis balansz súly miatt kiegyensúlyozatlanok, ami miatt fura (természetellenes) a tekerés
Elite és Tacx akciókat ki lehet fogni a görgős szezon elején (szeptembertől) én azokat nézegetném, főleg az elastogel-es folyadékellenállásos Elite-ket (csendes is, okosítható is, stb)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
őstag
a Shimano-nál 2-féle ilyen integrált monoblokk van, az országútis meg a montis, azoknak eltérő a csapágy csésze szélessége, emiatt a teljes szélesség is, nem lehet, hogy a Sram-nál is van hasonló?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Hasaggymeg #141288 üzenetére
nem, én tárcsfék betétről, sorry
a felnifék pofa valóban khmm.. élettartamra van optimalizálva, nem fékerőre“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Bati0501 #141349 üzenetére
a használt karbon vázakkal csak nagyon óvatosan, mert főleg az olaszokból nagyon sok a sérülten behozott, majd itthon sufniban javított váz, amik később tuti megint törnek majd.
sajnos többel találkoztam már idén, közte egy újként eladott Pinarello-val is“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
a tolómérő helyes leolvasása a fenti ábrán szemléltetve
ennek megfelelően a vázad 73mm-esha van még 3mm hiány, akkor azt még annyi hézagolóval fogod tudni megoldani, Shimano-ból van 1 és 2mm-es is. nyilván úgy kell sakkozni a hézagolókkal, hogy 1) a láncvonal optimális legyen és 2) a vázhoz képest középen legyen a hajtókar, hogy egyik oldalon se érjen bele a hajtókar vége a láncvillába. persze ha valahol beleér, akkor az optimális láncvonal kritérium kiesik
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz IMIIKE1998 #141437 üzenetére
ha megér egy kis lóvét, akkor vannak erre egészen profi dolgok is (bikefitting.com, BG Fit, és társai) és akkor nem csak huszadjára lesz jó
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Csokicsibesz #141467 üzenetére
az a lényege, hogy ne essen ki a helyéről a betét, semmi más funkciója nincs.
ha ez nem esik ki, akkor fogja a betétet
ha fogja a betétet, akkor a feladatát ellátja, mindegy milyen állapotban vande amúgy tényleg filléres cucc
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Csokicsibesz #141483 üzenetére
ahhoz olyan féknyereg kell, amiben van menet
milyen féked van?“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Csokicsibesz #141487 üzenetére
ha a piros fülben van menet, akkor bele megy a másik is, amit linkeltél
holnap meg tudom nézni amúgy, hogy gyárilag az MT500 féknyeregben van-e menet, de attól tartok ezekben az olcsó nyergekben nincs, és így értelmét vesztené a mentes rögzítőamúgy kókány megoldás, de ideig-óráig kábelkötegelő is megteszi, vagy valamilyen fémdrót
aztán egy barkács boltban meg veszel bele rendes sasszeget“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz FireKeeper #141548 üzenetére
építve mennyiből fog megállni egy ilyen?
illetve azoknál a modelleknél, amik flatmount/142 átmenőtengely azok jellemzően már pressfitesek, erre felé tart ugye a technológia
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz FireKeeper #141635 üzenetére
Cube Nuroad?
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
keress egy BG Fit labort, vagy egy bikefitting.com dealert, és állítasd be a bringát rendesen, mert pl simán lehet, hogy a cipőben áll ferdén a lábad (kifelé/befelé) és semmi köze a Q faktorhoz
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz planbmokus #141662 üzenetére
az országúti fékek Shimano oldalon mind flatmountosak, oda PM féknyerget kihívás találni... ha nem egyenes kormánnyal akarja használni (akkor nem is gravel lenne, hanem trekking) akkor a flatmount a tökéletes választás
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
level 3 bikefitting (Pedaling Analyzer) már simán megmondja, hogy a lábad megfelelően van-e elhelyezve a pedálon:
https://youtu.be/9NbZfyuP70s“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Massmurderer #141695 üzenetére
hány sebességhez?
kb 10 éve minden Shimano első váltó alul-felül húzós, szóval az nem lehet szűrési kritérium, marad az alső bilincses azaz top swing (a bilincshez képest felül (top) van a mechanika)
a cikkszám amit keresel FD-M780AX6 vagy AX6L (L mint fekete)@SOAD19 van gyári megoldás, Shimano fékhez így néz ki:
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
(#141726) Fetz
kölön nem kapható, de bármelyik kerékpár boltban adnak egy marékkal, de ha jársz felém én is adok neked (Csepel)(#141727) Massmurderer
a linkeden 2x10 sebesség van, ezért írtam 780-at, nem 786-ot (ami dupla)
szóval még mindig, FD-M780AX6L lesz a váltód“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz csiben1 #141993 üzenetére
minél olcsóbb a belső, annál több szintetikus butyl van benne (van természetes kaucsuk is), ami párosítva a vulkanizációs eljárás milyenségével, meg az egyéb adalék anyagokkal simán okozhatja, hogy a belső szimplán engedi a levegőt, még akkor is, ha nem lyukas
sajnos az olcsó belső ilyenkor azt is magával hozza, hogy a külsőt nem tartja formán, az leereszt, az oldalfala megrepedezik, ami miatt gyorsabban cserés lesz.
tudom, hogy egy jó belső pont úgy néz ki, mint egy gagyi belső, és az emberek hajlamosak spórolni, mert "az csak egy belső" de itt hatványozottan megéri a Schwalbe a felárát minden máshoz képest“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
lehet elmegy a Hayes tárcsával is az a fék, de előtte próbáld meg
elvileg ugye a Shimano tárcsája is 160mm átmérőjű, ífy nem kéne, hogy gond legyen
(ugye 180 vs 185 az szokott gondot okozni, egyes gyártóknál 180 másoknál 185mm az átmérő, meg 200/203/205 is létezik, de a 160-as az nagyjából mindenkinél 160-as)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz maximilian4 #142116 üzenetére
vannak ilyen SkinArmor féle dolgok, amiket kifejezetten ehhez gyártanak, hasonlóak a mobiltelefon védelméhez
szerk: közben látom (#142135) HEAHEA válaszát, aki ugyan ezt javasolta
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
-
őstag
válasz itouchfan #142155 üzenetére
igen, felvet pár kérdést, de a helyezt nem annyira rossz, mint gondolod attól, hogy zacskós még nem kell lopottnak lennie, inkább csak a forrása lesz más (OEM)
ha te is vettél ebből a fékből, akkor megköszönöm a képeket, jöhet privátba is.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz FireKeeper #142248 üzenetére
majdnem azt mondtam, hogy évekig de rájöttem, hogy már '98-ban tárcsás vázam volt, szóval bátran mondhatom évtizedekig nem volt baj a tárcsa+gyorszár kombóval, szóval azért ne essünk már hanyatt, ha nincs
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Fall-N #142297 üzenetére
ez érdekes elgondolás, de nem alaptalan.
2007 óta járok Eurobike-ra (minden évben) és jó régen volt az, hogy valami egetrengetőnek volt beharangozva, és tényleg az is volt.(#142331) Csokicsibesz SM-RT6x-től felfelé (beleértve a 60-ast is) minden Shimano tárcsa használható fémes betéttel is, csak az 5xx és kisebb számozásúak nem (azok nincsenek síkba csiszolva sem)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz werszomjas #142336 üzenetére
az ablakon támaszkodókkal óvatosan, egy komoly fékezésnél 2-3 nehezebb bringa simán benéz a hátsó ablakon. és ez nem vicc, vagy alaptalan riogatás. az ablaküveg nem nyomásnak ellenállásra van tervezve, és ha egy kis feszültség is sikerül bele a beépítés során, akkor könnyen kész a baj.
erre gondolok:
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz Somatom #142350 üzenetére
nem csak a rendszámot, hanem a lámpákat sem takarhatja a kerékpár
és ha a rendőr getszi kedvében van, akkor azt mondja, hogy a küllős kereked takarja (igaz mondjuk 1%-ban, de hát ugye...)
van a dekában külön rendszámtartó lámpával, csak ugye be kell kötni valahová. de úgy akkor tuti nincs macera a rendőrrel“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz werszomjas #142453 üzenetére
ha fentről lefelé haladva nézzük, akkor kb így vannak párban (mtb/országút):
XTR - DuraAce
XT/Saint - Ultegra
SLX - 105
Deore - Tiagra
Alivio - Sora
Acera - Claris“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz trialboj #142479 üzenetére
a fékkar tekerője SLX-nél csak azt állítja, hogy a fékkar milyen messze legyen a kormánytól, igy mindegy milyen állásban légtelenítesz
ha XT lenne, akkor a Freestroke csavart teljesen ki kellene csavarni, mert az már a nyomáspontot is állítja, nem csak a fékkar távolságát“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz flash- #142747 üzenetére
minden 10.000-ik Abus u40 lakatnak ugyan az a kulcsa (összesen 10.000 féle kulccsal készül, az Abus hivatalos válaszában küldte ki egy kérdésre, 1000-5000 legyártott egységenként változtatnak a kulcson, így jön ki az elméletben legyártható 50 milliónyi lakat)
ha nincs szerencséd, a szomszédé pont olyan mint a tied[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
-
őstag
válasz 6030D #142766 üzenetére
igen, nálunk a bejárati ajtót 2 kamera látja, és egy Tokoz Pro 400-as van a biztonsági ajtóba szerelve, így biztos vagyok benne, hogy nem ott fognak bejönni
hanem azon a 10nm-nyi üvegfelületen ami a terasz ajtó, vagy a garázs irányából, ami egy szekcionált műanyag Hörmann, de hát azon egy ovodás is keresztülszalad, ha nagyon nekidurálja magát...“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
őstag
válasz coolpet #142796 üzenetére
hátra az igazán menő az automatikus féklámpás Enfitnix X-Lite 100 és nem is drága, és fényereje is van (aliexpress-en is van, meg amazonon is) és bár nem gyorszáras, de le lehet csavarni a tartójáról
előre meg ha látni akarsz, akkor költeni kell minimum egy Cateye Volt 500 XC vagy Blackburn Dayblazer“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- Projektor topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Androidos tablet topic
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Mazda topik
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
- Hardcore café
- További aktív témák...