-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
válasz HEAHEA #20698 üzenetére
Nekem (érzésre) elég jól sikerült belőni a biciklimet ez alapján. Illetve kihozta azt is, hogy igazából kicsit kisebb váz lenne az ideális nekem, amit éreztem én is korábban. Szóval nyilván nem olyan, mint ha helyben szakember segítene beállítani, illetve mint ha ráülsz és kipróbálod (nem tudom mi a cél, beállítani, vagy vásárolni), de sokkal jobb, mint ha az ember magától próbálkozgatna vaktában.
Cross a roadhoz lesz legközelebb, én azzal állítanám be. -
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HEAHEA #21556 üzenetére
A felső vázcső hosszát érdemes figyelembe venni, ez gyártónként eltérhet. Ezeket az adatokat, a gyártó weboldalán, a geometriai adatoknál meg szokták adni.
A Felső cső tényleges hosszával érdemes számolni, ez a top tube lenght paralell hosszúság, meg szokták adni a vízszintes hosszúságot is azt meg horizontálisnak írják.
175 centi körül az ajánlott paralell hosszúság 545-555mm.
Én 178 centivel szintén az M-es méretet választottam, 560mm-es felsőcső hosszal. Jónak érzem.[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz HEAHEA #23140 üzenetére
Hát meg ugye az embereknek azonos testmagasság esetén is lehet eltérő a végtagjainak hossza, ami hatással van arra, hogy milyen geometria és méret lesz az ideális.
Rá kell ülni. Vettem én már bringát ráülés nélkül... szerencsére csak egy olcsó munkába járós acélvázas, így elnézem neki, hogy nem túl kényelmes. Messze van a kormány, pedig még a stucni is rövidített. Jó lenne még egy kicsit közelebb hozni, de ahhoz már kisebb vázméret kellene. Hát mindegy, azt a 3 km távot kibírom vele, de 20 km felett már elkezd nagyon kényelmetlen lenni.
-
Tomkaa
tag
válasz HEAHEA #23140 üzenetére
Köszi a választ.
Igen , hát tudom hogy nem feltétlen másra kel halgatni. Mondom ami most van bringám, 21.5 ös, voltam már vele rövidebb turán 15-20 km-en és kényelmes volt. Meg a váz is böven elfér a lábam közt ha a földön állok.
A fekete tetszik ebböl a bringábol igen, de ahogy láttam üzletekben csak 21,5 ös vázmérettel van.
És hát az a baj hogy a boltban ahol néztem oda is megrendelésre van de nem tudtak mutatni ilyen vázméretet a helyszinen.... csak 18.5 körüliek voltak. De azok meg ránézésre is olyan kicsinek tüntek.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HEAHEA #37042 üzenetére
Szia!
Szerintem is univerzálisabb megoldás egy 29"-es mint egy cross trekking, ha esetleg hegyekbe, komolyabb terepre is tévedsz, oda mindenképpen jobb lesz. A felszereltsége is jobb a GT karakoram-nak, mint ennek a Specialized cross trail-nek, már csak ezért is jobban jártál. Én is a 29"-et választottam volna, szóval szerintem jól döntöttél, és úgy gondolom jó lesz az M-méret, bár valószínű az S-est is tudnád használni. Azért mindenképpen az a legjobb ha az ember vásárlás előtt rá is tud ülni a bicajra, hogy kényelmes e neki az adott méret.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HEAHEA #37045 üzenetére
Hát ha csak M és L méret van akkor ez eldőlt, mert az L biztos nagy lenne. Marad az M.
Egyébként a mérettáblázat szerint 47 centis az M-méret, azaz 18,5 coll, Az S-es 42 centis, tehát 16,5 Coll.
29"-es bringánál viszont kicsit másképp kell a vázméreteket nézni, mert eleve 175 centi alatt nem is nagyon javasolják, tehát általában kisebb váz szokott kelleni mint mondjuk egy 26"-os vázból, mivel ezek hosszabbak.
Szerintem jó lenne neked az S méret is, de valószínű az M is jó lesz.
Külsőből bármilyen cross trekking külső rámegy, mivel a 29"-es monti is ugyan úgy 622-es felni.
Én schwalbe külsőket tudom javasolni, ha jó minőségűt akarsz, mondjuk egy silento 622-37 méretben, de rengeteg féle van: [link]Daniel Alves: Egy erős középkategóriás gyártó, Németországban piacvezető, gondolom nem véletlen.
Szerintem nagyon jó bringákat készítenek, én nagyon kedvelem a Cube-ot, ár/értékben se rossz.[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
válasz HEAHEA #37050 üzenetére
Arra kell figyelni, hogy rád akarják e sózni. Ha úgy állnak hozzá, hogy mindenképpen el akarják adni neked és te érzed hogy nem jó a gép akkor felejtős. Bármilyen áron is kínálják.. mondjuk én azon párti vagyok hogy inkább legyen drágább egy alkatrész vagy egy komplett kerékpár csak kezeljenek úgy, hogy én fizetek azért a cuccért és "a boltos van értem".. amint észreveszem hogy ez nem így történik még 2 forintot sem vagyok hajlandó otthagyni az üzletben.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HEAHEA #37050 üzenetére
Valóban a felső cső hossz számít leginkább, illetve, ha a lábad közé veszed a vázat, ne érje el a műszert, mert az nem lesz kellemes, ha vészfékezésnél leugrasz a nyeregből
A hossznál is ajánlások vannak, ettől 10-15mm-t el lehet térni ahogy kényelmesnek érzed.
A 176 centihez kb 55-60 centis felső cső hossz az ajánlott, ez tényleges hosszt jelent, nem a horizontálist, mint amit a legtöbb gyártó megad. Elvileg jó lehet neked az M-is, de ezt javaslom kipróbálni, az S biztos jó, az M kérdéses. A 66 kiló kevésnek mondható, tehát ez is inkább a kisebb vázméretnek kedvez.
A 21 kilós adat a bringánál csak egy elírás, szerintem 14-nél nincs több. 21 kiló kb egy e-bike. ma már egy DH/FR gép sincs 21 kiló. Azok is megállnak 17-18 kiló körül maximum. -
Runner_fxr
Ármester
válasz HEAHEA #37218 üzenetére
Szia! Elvileg 175 centitől már nyugodtan lehet használni 29"-es bringát. A kerékméret inkább felhasználási terület függő. Egy általános használatra, cross bringa kiváltására, illetve terep használatra vegyesen, szerintem jobb választás a 29"-es bringa. 26"-ot már nem vennék, mert kihaló félben van. 27,5"-öst meg akkor ha számít, hogy fürgébb legyen az irányítás. Viszont ez csak olyan felhasználóknál szempont, akik szeretik eléggé megcsapatni terepen, lefelé és ezáltal fontos a minél hatékonyabb irányíthatóság. Ez a felhasználók kisebbik része. Személyes véleményem az, hogy 27,5-ös bringát vagy 26"-ost én csak össztelósban vennék, ezen belül is legalább 140-150mm rugóutas All mountain kategóriából. Ami ez alatt van, akár kisebb rugóutas össztelós, akár merev vázas, kizárólag 29"-ben venném. Hogy miért? Mert ahol igazán számít a fürge irányítás, ahol ez egyáltalán előjön, az legalább az AM kategória, Enduro-ról nem is beszélve. A merev géppel, meg a kis rugóutas össztelóssal úgysem lehet olyan tempót jönni lefelé, hogy számítson a kisebb kerék fürgébb irányítása. Többet profitálsz a 29"-es kerék-ből ezen kategóriákban, mert jobban fogja tartani a tempót, haladósabb lesz.
Szóval szerintem 29"-et vegyél. Geometriában egyébként nagy eltérések is lehetnek, 29"-esben is van tök jól irányítható bringa, de van lomha parasztbiciklis. Nekünk februárban jönnek belépő kategóriás 29"-es montik, kis méretben. Ezekből biztos lesz: Bergamont Revox 3.0, Bergamont Revox 4.0 Ezeket jól ismerem, egész sportos a geo, nem ilyen lomha parasztbringa feeling.
De ha sürgősebb, akkor talán a Speed Bike-ot ajánlanám, Budapesten náluk van a legnagyobb választék.
Cross bicajt meg akkor vegyél ha nem akarod erdőbe vinni, ott az már necces lesz. Jó minőségű föld utakon még okés, de meredekebb terepen már nem lesz jó a geometria.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HEAHEA #38352 üzenetére
Szia, szerintem ha online megveszed a jegyet, akkor küldenek egy kódot és az alapján kapod meg a helyszínen, de pontosan nem tudom. Tavaly dolgoztam kint, idén sajnos nem megyünk, de én azért meglátogatom a kiállítást barátnőmmel.
Most leginkább az ebike-ok miatt megyek. Ki is lehet próbálni.
Radon-hoz hasonló gyártó még a Rose és Canyon.
De egyébként valóban boltfüggő is a dolog, egy normálisabb kerékpárboltban többnyire nem jelent gondot, ha te esetleg jobb villával, vagy egyéb jobb alkatrészekkel kéred a bringát, akár be is számítják ott helyben az új alkatrészeket. Nagyáruházakban ez a lehetőség biztos, hogy felejtős.
A te magasságodhoz mtb-ból 47-48 centis vázak lehetnek jók, cross trekkingből meg olyan 51-52 centis.
A felső cső és a szerszám között legyen hely, nem kell sok, elférjen ha le kell ugrani a nyeregből.
Amúgy a legfontosabb adat inkább a felsőcső hossz. 55-56 centi kb ami jó lehet neked.FIREBLADE78: Na mégse lesz stereo? Nekem meg az ebike lett kérdéses, mert lehet nem tudnak már küldeni a Bergamont-tól, állítólag mind elfogyott. Bár kissé fura ez így februárban, hogy ennyire kicentizve gyártanak le mindent, kizárólag az előrendelések alapján.
[ Szerkesztve ]
-
lsebestyen
addikt
válasz HEAHEA #39929 üzenetére
Nézd, a Tour de France-on indulók (tehát a profik) nagy százaléka asztmás, vagy legalábbis annak van diagnosztizálva. Jó levegőn való bringázás szerintem is nagyon ajánlott, persze a fúvókád vidd magaddal! De szerintem is az orvossal konzultálj elsősorban, de nem fog róla lebeszélni!
-
Cathfaern
nagyúr
válasz HEAHEA #39929 üzenetére
Én is asztmás vagyok, és elég sokat bicikliztem (jelenleg épp nem, de ennek nincs köze az asztmához)
Első körben az a kérdés, hogy milyen tüneteket produkálsz? Nálam gyógyszeres kezelés mellett mindennapi életben tünetmentes, nincsenek rohamaim, légszomj, nem köhögök, stb. (méréssel persze kijön a probléma) Ha neked is hasonlóan van, akkor szerintem különösebb gond nélkül elkezdhetsz biciklizni, mert csak javítani fog az asztmádon. Ugye az, hogy használod a tüdődet meg mozogsz, csak javít az állapoton.
Ha viszont mozgás nélkül is vannak tüneteid, akkor előtte mindenképp egyeztess orvossal, esetleg érdemes lehet elmenni sportorvoshoz terheléses vizsgálatra.
Amire figyelj:
- Nem tudom allergiából kiindulóan alakult ki-e az asztmád. Ha igen, akkor azért amikor nagyon erősek az allergiás tünetek, akkor csak visszafogottan biciklizz, plusz került a kiváltó dolgokat (ha pl. réti virágokra vagy allergiás, akkor ne egy rét közepén tekerj fel-alá )
- Ez asztmától függetlenül is igaz, de mindenképp melegíts be. Nem kell semmi külön gyakorlatot elvégezni, csak tekerés első 20-30 percében ne maximum intenzitással tekerj, hanem csak visszafogottan (de azért ne is "sétatempóban"), hogy a tüdődnek legyen ideje "bemelegedni" (ellenkező esetben nekem légcsőfájdalom és/vagy köhögés jött)
- Előzőhöz kapcsolódóan tekerés első 20-30 percében érdemes figyelni a légzésre, hogy szép nagy levegőket vegyél, ne aprózd el (sajnos nekem szokásom). Általában utána már nem szokott gond lenni ezzel"Nem is tudom, hogy belevágjak-e így a bringavásárlásba?"
Én akkor produkáltam a legjobb eredményeket a szakorvosi vizsgálatokon, amikor legaktívabban bicikliztem (heti ~150-200km), pedig nyár közepe volt, ami nekem allergia terén főszezon. Szóval mindenképp -
-
nagyúr
válasz HEAHEA #41113 üzenetére
Nekem nagyon szimpatikus például a Canyon márka tőlük simán rendelnék kerékpárt. A szállítást nem tudom mennyi lenne de eleve 1000 euróról indulnak ott már azon az 50-70 eurón biztos nem tökölnék.
Nyilván egy olcsóbb gépnél már kicsit elgondolkodtatóbb hogy mennyiért hozzák ki.Més que un club!
-
truefx
aktív tag
-
truefx
aktív tag
válasz HEAHEA #41136 üzenetére
8.2-t pontosan a mechanikus tárcsák miatt. Lett volna egy 8.3 jó árban mondjuk, de a vázmérete sem volt ideális, úgyhogy a megmaradt pénzt kiegészítőkre költöttem (és azóta is költöm)
A 8.2-vel nagyon elégedett vagyok, viszonylag könnyű, jól megy aszfalton is, a terepen sem bénázok vele, királyul néz ki. A váltók lehetnének jobbak, de majd szépen lassan felupgradelek mindent ami nem tökéletes[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz HEAHEA #41681 üzenetére
Nyilván az eredeti villájával az igazi. Meg kell nézni a beépítési magasságot, és egy olyan villát keresni bele amivel passzolni fog. Csak még az is baj, hogy ezek elvileg másfél colos homlokcsővel vannak, tehát kell hozzá venned egy olyan kormánycsapágyat ami másfél colról szűkít 1 1/8 -ra. Tolómérővel körbemérném párszor míg megrendelném bele a villát.
-
hegyimorc
senior tag
válasz HEAHEA #42780 üzenetére
Ha Schwalbe Kojak van rajta, akkor az azt jelenti, hogy elég széles a felni a cyclocross külsőkhöz, tehát gumicsere után mehetsz vele enyhébb terepre. Ha viszont a túrázást csomagtartósan képzeled, akkor előny ha vannak a felfogatáshoz szemek is. Én nem látok ilyeneket a vázon.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
zoli03
őstag
-
Maximum1
őstag
válasz HEAHEA #42780 üzenetére
Kollégámnak Focus Planet 4.0 van, simán el van vele.
Itt ami szokatlan lehet az egyenes merev villa, agresszív és könnyű, homokban, salakon megcsúszhatsz.
Figyelmet igénylő bringa, nem unalmas vele egyetlen perc sem, de ha bambulni akarsz akkor ne ilyet vegyél. -
Maximum1
őstag
válasz HEAHEA #42822 üzenetére
Nem kell elájulni a Kojaktól, minél gyorsabban mész annál jobban tapad, nézzél meg egyet élőben, puha mint a vaj, elesni elég nehéz vele.
Én lerúgnám róla és ezt tenném rá, had menjen, lesz@rom ha csúszkál.
Enyémre is 1 hónap múlva pattan rá, nem jön be ez a 35C gumi, a felni 28C-ig bírja, odarakom.Leszarom a komfortot, menjen, merev villa forever!
[ Szerkesztve ]
-
tacto
aktív tag
válasz HEAHEA #48856 üzenetére
Szia, nekem sincs, söt ezek mar nagyon uj cuccok, en föleg nem slopingos klasszik geoju orszagutival tekertem. A környezetemben dicserik, elegge jol varialhato több szegmens, a szelesebb külsö, tarcsafek plusz extrak. Az orszaguti kormany nem veletlenül alakult ki, a legkenyelmesebb hosszu tavon, varialhato a fogasa. A fekvaltokarokrol nem is beszelve. Ezek a müfajok elegge összecsusznak most, ez szerintem klassz, a ciklokrossz hatszelen ujul meg az orszaguti turakerekpar müfaja, egyesitve több ujitast. A paic nagyon gazdag mostansag. Az (enyhen) ejtett felsöcsö es az abbol eredö geometria vegülis szimpatikus, a nagyobb homlokcsövel sincs különösebb bajom adott esetben. Ami alap, hogy acelvaz legyen, most ez van soron
-
parkr
őstag
válasz HEAHEA #49108 üzenetére
1000 euróért van karbon Giant ha elég a Tiagra is
-
parkr
őstag
válasz HEAHEA #49122 üzenetére
persze, tőlük van a sajátom is. elég profik, körül is nézhetsz náluk virtuálisan
60 euróért szállítanak hozzánk DHL-el.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HEAHEA #49220 üzenetére
Karbon alkatrészből csak minőségi darabot szabad venni. Ez egy bonyolult gyártástechnológia, sok a hibázási lehetőség is. Noname cuccoknál előfordulhatnak idő előtti törések, de ezek nem a karbon miatt következnek be, hanem a hibás elkészítésükből. Maga a karbon alkatrész ha jól van legyártva örök életű. Nincs fáradása. Van egy maximum terhelése az adott alkatrésznek, attól függően, hogy milyen fajta szövésű és hány réteg karbonszövet van benne. Ha azt a maximum terhelést túlléped akkor eltörik vagy szétrobban.
Teljesen mindegy, hogy verseny vagy hobbi. Ha nincs rajta sérülés akkor nem kell lecserélni.zool1: Szerintem el kéne felejteni ezt, hogy itt bárki is lenéz, kinéz bárkit is a miatt, hogy mennyibe került a kerékpárja. 2 dolog van amit meg kéne érteni. Ha nem akarunk saját magunknak egy csomó gondot akkor új kerékpárnál megcélozzuk legalább a 70k körüli összeget, ha full alap használatra akarunk bringát, akkor is. Illetve ha komolyabb felhasználásra kell bringa, akkor mélyebben zsebe kell nyúlni, az adott kategóriának, stílusnak megfelelően. Ettől még nem azt mondja senki, hogy valaki a 30 ezres bringájával nem menjen fel az erdőbe csapatni vagy nem tekerhet 200km-t egyszerre. Tegye ha őt ez teszi boldoggá, de ne várja el, hogy szakmailag ez helyeselve legyen, vagy ajánlott legyen.
Egyébként a kérdésedre válaszolva, a minőségibb gyártóknál általában 125 kilónál maximalizálják a kerékpárok terhelhetőségét. Ez inkább az alura vagy acélra vonatkozik, karbon vázat azért ne vegyél.
[ Szerkesztve ]