-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Frenky89
őstag
Hi!
Cross bicajomra keresek gumit 5k-ig. 30-50-20% rossz földút -- jó minőségű földút -- aszfalt felhasználásra kellene.
Most 37-es Schwalbe Tyrago-k vannak fent és a túlnyomórészt földutas használat miatt szeretnék kicsit alacsonyabb nyomással menni, ezért úgy gondoltam, hogy ha már új gumi, akkor legyen szélesebb (42-47). A vázban a legszűkösebb hely 50mm úgyhogy szerintem a 47-es is elférne, de nem tudom van-e esetleg más buktató.
Továbbá szeretnék valami olyan gumit, aminek a közepén egy összefüggő minta van, nem pedig bütykök, ezért egyelőre a kiszemeltem a Schwalbe Silento. Amerre a szemem ellát csak alföld van a környéken, szóval nem kell, hogy jó legyen mászáshoz, illetve a legnagyobb ellenség errefelé a púder szerű por, szóval sárban, vagy hasonló "extrém" körülményekben sem kell, hogy jól muzsikáljon a leendő abroncs.
Vélemények?
ui.: Nézegettem testbike-on a véleményeket, de ahol a 4 bar-ig ajánlott gumit lefikázzák, mert 5 bar-on nem jó, vagy egy semi-slick gumit ócsárolnak, mert vízen, füvön esetleg sárban béna, onnan nem feltétlen tájékozódnék.
-
Frenky89
őstag
válasz ludsimon #6746 üzenetére
Ezek a Polar-ok nem igazán az én pénztárcámnak valók, de a Sigma-k még jók lehetne egyszer. Amúgy az ilyen típusú órák mind mellkaspántos módszerrel mérik a pulzust, vagy van valami más technika is?
Cad-et én is elvetettem és a barometrikus magasságmérést sem tartom indokoltnak ide a pusztába, bár nemrég volt itt egy csábító ajánlat ilyen órára.
fi:zi'k: Szerintem nem is kérdés, hogy mikor érdemes bringázni ilyenkor: [link] Mondjuk engem kicsit megvisel a folyamatos koránkelés.
[ Szerkesztve ]
-
Frenky89
őstag
Pulzusmérőknél melyik a praktikusabb: manuálisan állítható zónák, vagy automatikus zónák a max. pulzus alapján + egy manuális zóna? Illetve a max. pulzus mérésének van valami lényege, vagy "elég" a pillanatnyi és az átlag?
-
Frenky89
őstag
válasz pengemetal #7852 üzenetére
Nem úgy van, hogy nem tilos áttekerni, de ha nem tolod, akkor nincs elsőbbséged?
-
Frenky89
őstag
válasz stracker06 #8335 üzenetére
Ehhez csak annyit, hogy az itteni, a közelmúltban történt "sisakos történetek" többségében nem volt autó (vagy akár csak másik fél sem).
Bármikor történhet baj, akármilyen májer is legyen valaki biciklizésben, innentől kezdve pedig egyetértek azzal, hogy a nem sisak ugyan az, mint a "nem kötöm be magam, úgyis csak ide megyek nem messze".
[ Szerkesztve ]
-
Frenky89
őstag
Sziasztok!
SPD-s cipőből létezik olyan, ami valami élhetőbb anyagú felső részel rendelkezik, nem pedig a szokásos műanyag borzadály?
Szintén SPD-s kérdés. Pedálból mi az, amire már érdemes beruházni (jól bírja és nincs vele sok szívás)?
-
Frenky89
őstag
Köszi!
Ez a Speci Tahoe egész jónak néz ki.
Pedálból pedig akkor minimum M520. Ezzel kapcsolatban még egy kérdés. Az M530-on van egy keret is a mechanika körül, ennek stabilitásban van szerepe, jó ez valamire?
-
Frenky89
őstag
válasz D.Orion #9873 üzenetére
Azt nem tudom csak, hogy melyik lehet a régi Tahoe utódja, mert a Tahoe Sport hasonlít jobban, de az "synthetic", a fura Shell logo elejű sima Tahoe meg nem hasonlít, de ugyan úgy velúr, mint a régi.
-
Frenky89
őstag
válasz Frenky89 #9874 üzenetére
No végre találtam egy helyet ahol volt polcon Tahoe, így az is kiderült, hogy a Tahoe Sport és a sima Tahoe abban különbözik, hogy a Sport vibram talpú és velúrbőr helyett műbőr van a felső részén. Ezen kívül szerintem csak árban és design-ban van különbség. Hogy eBike-on miért van ilyen hülyén felrakva, össze-vissza képekkel és azonos névvel azt nem tudom.
M520-szal a sima Tahoe 34 lenne, így ha holnap érkezik értelmes méret, akkor úgy néz ki ez lesz a befutó. Máshol túra Shimano-k vannak 25-26 és felette "ingyen" M520-szal, de azok nekem nem jönnek be annyira.
-
Frenky89
őstag
Korábban jártam erre pedál+cipő kérdésben. Köszönöm szépen a javaslatokat!
Végül M520+Speci Tahoe lett és nagyon bevált. Bár magából az SPD-s rendszerből még nem tudom kihozni a teljesítménykülönbséget, mert nem tudok rendesen körkörösen hajtani, de terepen mindenképpen jobb már az is, hogy fixen van a lábam. A Tahoe is nagyon jó, szuperül szellőzik, pont ilyet szerettem volna. Az M520 is ok, de a legutóbbi menet során elkezdett kattogni valami a középcsapágy környékén és az előző hasonló esetnél - még a régi pedállal - szétszedés és újrazsírzás volt a megoldás.
Azt szeretném viszont megkérdezni, hogy hogyan lehet megtanulni a helyes körkörös hajtást.
-
Frenky89
őstag
válasz lecsokolbi #11746 üzenetére
A fejkamera helyes használata.
Milyen kellemetlen lehet ez a szerelés olyan rajzó harlekinkaticás időben, mint ami felénk van az utóbbi időben.
-
Frenky89
őstag
válasz Frenky89 #11483 üzenetére
A Shimano M520 eléggé csalódás szagú kezd lenni. Alig van benne 280 km és már úgy kattog minden fordulatnál, mint a veszedelem. Lehet, hogy a gyári csapágyhézag és a zsírzás nem lenne kielégítő?
Nem rég volt pár szó a pulzusmérőkről. Van olyan márka, ami nem ajánlott a pontatlansága, vagy megbízhatatlansága, vagy bármi egyéb miatt?
-
Frenky89
őstag
Sziasztok!
Kicsit off-topic leszek, előre is elnézést.
Tudtok olyan technikáról, amivel a pulzusmérő órák jelét el lehet valahogy kapni okostelefonnal (Android)? Olyasmire gondolok, mint ami pár gyártónál létezik edzőtermi eszközökhöz. Egy kis kütyü valami egyszerű - ált. 3.5 jack - csatlakozóval, amit a géphez csatlakoztatva nem csak a saját órán, hanem a gépen is látszik a mellkaspánt által mért érték.
Az ANT+ lenne a kézenfekvő megoldás, de baromi kevés telefon támogatja. Ezen kívül a Bluetooth a másik. A Polar-nál létezik is olyan mellpánt, ami BT-os és a karóráikkal is kompatibilis, de szerintem irreálisan sűrűn kell cserélni az elemet benne és nem is túl stabil a jele (ami szerintem az összes hasonló BT-os eszközről elmondható).
Amúgy az lenne a cél, hogy a karórán lehessen látni az aktuális pulzust, a zónákat és a többit, miközben a telefon rögzítené az adatokat, így később a min-max-átlag mélységnél részletesebben ki lehetne elemezni őket.
Valami házi megoldásra is nyitott lennék, a programozáshoz is meglenne az erőforrás, de az ötlettel kb. a fenti stádiumban elakadtam.
-
Frenky89
őstag
Keresek rossz Polar pulzusmérő órát.
(A vevő elektronika kellene belőle.)
Pm-ben zargassatok.[ Szerkesztve ]
-
Frenky89
őstag
A gyógyszerész- és sportpolitika hallgatóktól szeretném kérdezni, hogy milyen sárvédőt ajánlanak cross-trekkingre? Jelenleg egy kétpálcás van, de a pálca és a sárvédő találkozásánál olyan gagyi, hogy már szinte mindenütt szigetelő szalagozni kellett, tehát valami olyasmit keresnék, ami egy csöppet jobban bírja a strapát és elfér benne a 42-es gumi.
-
Frenky89
őstag
Itt linkeltetek múltkor egy pöpec leírást SPD pedál és stopli beállításról?
Nem találom.
-
Frenky89
őstag
válasz pengemetal #16402 üzenetére
Ez. Köszi!
-
Frenky89
őstag
Sziasztok!
Tudtok ajánlani nem gagyi minipumpát, ami jó legalább hagyományos és autó szelepekhez?
-
Frenky89
őstag
válasz hegyimorc #18306 üzenetére
Ehhez képest(?) eBike-tól ezt a választ kaptam:
"Az Ergon markolatok esetében a bilincs a markolat-részre vonatkozik, nem a szarvra. A szarvban minden esetben van csavar, ami az elfordulást gátolja, ami viszont nem minősül bilincsnek abban az értelemben, ahogy a bilincses markolatoknál alkalmazzák (az Ergon markolat kialakításánál fogva nehezebben kategorizálható). A bilincses típus esetében viszont a markolatot is rögzíthetjük egy bilinccsel (ez ebben az esetben a markolat belső oldalán van - sima bilincses markolatok esetében mindkét oldalon van bilincs)."
-
Frenky89
őstag
Ti mit használtok telefon por- és vízmentesen tartására bringázás közben?
Leváltottam a jó öreg Defy+-t és most hiányzik az IP67.
-
Frenky89
őstag
Hali!
Rigida Zac 2000 felnibe vajon beleférne az autószelep? Most hagyományos van benne és a könnyebb pumpálhatóság érdekében le szeretném cserélni, de nem tudom, hogy van-e átmérőbeli különbség a két típus között.
-
Frenky89
őstag
válasz ---Lasali--- #21129 üzenetére
Lehet, hogy az nem tudom. Használtan vettem a bicajt és akkor már kétféle, minimálisan különböző hagyományos szelep volt benne. Azóta pedig szerencsére nem kellett változtatni, mert nem volt egy darab defektem sem.
Dörzsár, vagy a sima csigafúró az ajánlottabb, illetve mit takar az, hogy túlépített?
-
Frenky89
őstag
válasz ---Lasali--- #21136 üzenetére
Köszi!
-
Frenky89
őstag
válasz Runner_fxr #21290 üzenetére
Többek között a hátsó sárférőhellyel sincs gond ahogy látom.
-
Frenky89
őstag
Hali!
Suntour Speedlock karja nincs véletlen valakinek? Tegnapi bringázás során a frankó kis traktornyomos út kirázta a telóból és hiába kerestem nem találtam meg.
-
Frenky89
őstag
válasz Szakbarbár #23281 üzenetére
Illetve használjatok napvédő krémet, hogy ne járjatok úgy, mint én vasárnap: cirka 3 óra alatt olyan ropogósra pirítottam mindkét alkarom, hogy még most is nyögöm.
-
Frenky89
őstag
Hali!
Nyugtassatok meg, hogy a Shimano PD-M520-ban a pedálonként 2db golyóscsapágy (3) a teherviselő rész és a tengely "assembly"-n lévő műanyag anya (2) "csak dísznek" van*.
* Illetve még arra is, hogy olyan szépen bemegy alá a homok, hogy öröm nézni, ellenben hogy ettől kattog-e mint a nyavalya az még nem derült ki.
-
Frenky89
őstag
Hali!
Alkatrészek tisztítására létezik valami kevésbé agresszív szer, mint a benzin/brigéciol?
-
Frenky89
őstag
Most nézem, hogy bringacsere program van és mivel leszoktam az aszfalton tekerésről, tehát már gyakorlatilag 100%-ban csak földúton tekerek egy ideje, így már régóta bizsergeti a fantáziámat egy 29er a mostani cross helyett (szélesebb gumi -> jobban bírja a sarat/homokot és kényelmesebben veszi a traktorgumik által hagyott nyomokat az agyagos/döngölt úton).
És íme itt is van: [link] Csak kicsit fura a leírása a többi itteni Acid-hoz és a gyári weblaphoz képest. Illetve ezekkel az - általam belépő szintnek gondolt - Shimano BR-M395 fékekkel nincs aránytalanul sok gond?
Igazából egy normális Deore felszereltséget tudnék elképzelni, mert a mostani cross bringán is az van.
[ Szerkesztve ]
-
Frenky89
őstag
válasz Vasinger! #31767 üzenetére
Nekem nincs ésszerű érvem rá, mert nem próbáltam még, sőt normális 26-os bringám se volt még, de a mostani cross-om 28-as és ez erre a hibrid felhasználásra, amit én művelek (terep, de zúzos erdős, hanem jellemzően inkább földutak) jó kiindulási alapnak tűnik a nagy(obb) kerék.
-
Frenky89
őstag
válasz Runner_fxr #31770 üzenetére
Ez az, az egyenetlenségeken való jobb átgördülés az, ami bejönne.
Mondjuk a cross-t is fel lehetne turbósítani 42-47-es külsőkkel, de akkor nem sok hely marad a váz és a gumi között és messze van a 2,25-2,35-ösök ballonossága.
Szóval összességében nem tudom melyik a jobb megoldás: a MTB-osítás, vagy a 29er.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gitáros topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házimozi belépő szinten
- Milyen program, ami...?
- RAM topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- 3 évig még biztosan nem rendelhetünk Xiaomi EV-t
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- További aktív témák...
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek