-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #158181 üzenetére
én egy vészmadár vagyok ilyen szempontból, de az a valóban tuti tubeless felni,aminek a pereménél olyan a profil,hogy megtartja nyomás nélkül is a külsőt. Ha megnézel ugyaninnen egy WTB-t mondjuk, azon látszik ez. Szóval ha sikerül is átalakítani, küzdős lehet, és terepen valószínűleg nem tudod visszatenni,ha nincs kéznél kompresszor.. 17mm nagyon durván keskenynek tűnik mai viszonylatban, 2.1" fölé nemigen mennék vele, bár nekem is volt 2.25-ös gumi 19es felnin, és nemrég 20ason, de alacsony nyomáson (ami tubelessnél a lényeg) hamar kolbászol. Ja, létezik még műanyag kemény szalag, ami egy profilos valami, és segít tubelessesíteni az ilyesmi felniket, de lutrinak érzem, ha nem a konkrét felnihez készült (Bontragert láttam már),ráadásul nincs is ingyen.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bardi
aktív tag
válasz bardi #158190 üzenetére
Ma el is dőlt, hogy nem fogok próbálkozni se.
Picit alacsonyabb nyomással indultam el hátsó kerékben. Terepen, felfele nem okozott gondot egyáltalán, gördülési ellenállás se nőtt meg észrevehetően emiatt, viszont lefele mászott a bicikli segge össze vissza.
Főleg hazafele volt feltűnő aszfalton, kanyarban kicsit ijesztő volt.
Lehet a gyári kerékszettet kéne visszaraknom, Giant S-XC2, az se tubeless, de szélesebb. Annyi a gond vele, hogy nehezebb, meg az agy nem ipari csapágyas sajnos.'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #158222 üzenetére
Ahhoz,hogy a segge,vagy éppen eleje kezdjen elmászni,már jó puhának kell lenni a guminak.Én olyant akkor érzek mikor van egy defektem,de még nem ereszkedett le teljesen.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz bardi #158544 üzenetére
Bicikli még nem volt benne, de nálam a tartólábak egészen szét vannak nyitva, mert nincs gondom a terpesztésével. Így nem tűnik úgy hogy magasra kell emelni hogy a kerekek ne ütközzenek. A vízszintes tartókar tűnik kicsit rövidnek.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #158615 üzenetére
Nekem szokott lenni mikor nagyon kilihegem magam (vagyis majdnem mindig ),sőt még másnap is köhécselek egyet-egyet.
madmike...nekem is ilyen van,ajánlom,bár az xt kisebb csapágyára már kell egy ilyen is. [link]
csokicsibész...az a nyereg olyan tájm trájölösen áll.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz bardi #158615 üzenetére
Nekem edzesek után fordult elő a köhögés még regebben amikor kezdtem a bringázást, szerintem a tüdőd nem volt még hozzaszokva-beleedződve.. Most is volt egy kicsi, mert kicsit elszoktam a terheléstől.
Vegyél vissza intenzitásból(a táv mindegy) 1-2 hónapig, aztán fokozatosan növeld"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #158778 üzenetére
Nagy az az átlépő,nekem 187-hez is csak 91-92,pedig nem vagyok egy rövid lábú. Továbbá ha 184cm-hez XL kell,akkor mi kell 190,vagy magasabbhoz?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #158838 üzenetére
A fully az megint egy külön téma . Fullí xc-kkel más bajom nincs amúgy, csak annyi, hogy újan egy könnyű és jó 29er xc fully nagyon drága, szal egyszerűen soha nem fog beleférni a keretembe. No meg én sokat sarazok, hóban is tekerek, sőt, télen sem állok le, ezért félek azoktól a hátsó forgáspontoktól, tuti sok problémám lenne vele. Kerékcsapágyat és középcsapágyat is hamar tönkretettem, a forgáspontok meg mindkettőnél több sarat kapnának, szal nekem egyszerű bicaj való. Ha jobban ki lenne tömve a pénztárcám, akkor tuti fullyznék én is, mert egyrészt telne rá, másrészt lesz*rnám, hogy pár havonta szervizeltetnem kell. Így azért irigylem is néha a karbon fullysokat (szerencsére nem sokat látok ), de ez van.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
őstag
válasz bardi #159020 üzenetére
vannak ilyenek igen, pl a csömöri havasokban, amit az FRO és a Cube-Csömör tart karban, vagy a Mátrában, amit a Mátrai Betyárok
a karbantartás sajnos egyébként kétélű dolog, mert ha felelősséget vállalsz, akkor vállalnod kell ÁLLANDÓAN, akkor is, amikor normális ember nem megy oda (pl hajnal kettő) és ha összetöri magát mert belógott egy ág az a te hibád lesz
általában az ilyenek miatt nem sokan vesznek a nyakukba bármilyen pálya rendbetételét, vagy csak karban tartását sem...
persze vannak illegál dolgok (amit te javasolsz hivatalosan az is illegális) de azokról kár beszélgetni“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
6030D
Ármester
válasz bardi #159020 üzenetére
Tavalyi versenyek útvonalát érdemes nézni, vagy Strava heatmap. Bár az utóbbi időben sok a fadőlés.
Ha turistaút, akkor írni kell az erdészetnek, hogy voltál a családdal gyalog(!), de nem volt jó, mert itt meg itt van kidőlt fa. Mikor tudják kivágni? A Börzsönyben nekünk ilyen levél után már túrtak utat, vágtak fát (persze arra hivatkozva, hogy pont holnap kezdték volna).[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz bardi #159032 üzenetére
Tavaly nem volt Duna, de ha jól rémlik, akkor 17-18-ban ugyanazon az útvonalon. Nálam elvileg megtalálod a pályát.
Imi: bammeg, 10 mm-en szenvedtél, hogy jó vagy nem. Erre most 40-nel kisebb a kormány, és fasza. Kéne neked egy fatbike, lehet, hogy az lenne a tuti városi cirkáló, amivel gyorsabb lennél.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
IMIIKE1998
őstag
válasz bardi #159041 üzenetére
Hát ha zsibbad, akkor természetesen állítani kell. Én is szoktam erre figyelni, és ha nagyon kényelmetlen, akkor állítok rajta. Én egyedül a puha nyergeket nem bírom, a mostani is kőkemény és egy szál, párnázás nélküli futógatyában kibírok rajta 2 órát lazán.
(#159044) 6030D: Azért jó, mert kiderült, hogy a mélység volt a gond. Így most szépen a nyereg alatt van a kormány, mindjárt jobb(gyorsabb és kanyarban jóval stabilabb. Szerintem amúgy egy 560 mm-es kormány lenne a legjobb, de egyelőre ezzel használom, szerintem be fog válni. Amúgy azt a szivacsos markolatot, amit használsz, hogy a bánatba szeded le? Nekem is olyan van, csak Bikefun-os, azt hittem, megőrülök, egy órán át cibáltam, mire sikerült mindkét oldalt leszedni(pedig még gyorskötözőket is csúsztattam alá, hogy jobban csússzon.)
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
INTELligent
senior tag
válasz bardi #159098 üzenetére
Na ezt nem tudtam, hogy dioptriafüggő, köszi. Ezt a javul a távollátó szeme dolgot amúgy csak érdekesség miatt írtam, mert az nekem még kb 20-25-30 év .
Az a baj azzal, hogy a szórt fény simán elvakít, ahhoz azért a napszemüveg nem ártana. Igaz, hogy egy olcsó Hervises bukósisakom van, de szerintem nincs az a napellenző, ami védene a szórt fény ellen is. Ha erős a fény, akkor nem bringázás közben is napszemüvegre váltok.
Engem is meglepett, nem könnyeztem, inkább a menetszél kiszárította a szememben a kontaktlencsét (talán ez írja le a legjobban), de akkor is - sőt inkább akkor -, ha napszemüveg volt rajtam. És nem is mentem gyorsan (monti, meg jó sok murva az úton, max 20 lehetett). Aztán lehet, hogy a kontaktlencse járja a végét és a csere megoldja.[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
nrg.960
tag
válasz bardi #159525 üzenetére
Pedig kifognak, mert rendszámozhatósagnak a feltételei megvannak. Igen, ez szól még a hang mellett. De az értelmesebb motoros nem fog vele állat módjára közlekedni, mert tudja, hogy ő húzza a rövidebbet ha csatt van. De hülyék attól még ugyanúgy lesznek.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
Teasüti
nagyúr
válasz bardi #159580 üzenetére
Micsoda? Ehhez a mutatványhoz a motorosnak minimum kétszer gyorsabban kell mennie.
Én eleinte próbálkoztam ilyesmivel, h az egész sort előzöm egyszerre. De nagyon hamar leszoktam róla, az első komolyabb satuzás után.
Azóta egyesével előzők, felzárkózva a jobb (bal) tükör elé várva az alkalmat.
Minden értelmes kolléga így csinálja. A donorok száguldoznak csak eszetlenül, aztán csodálkoznak ha vki kijön eléjük.Amúgy kocsiban én a nyitott kipufogót se hallom, mert nálam meg szól a zene. Nem üvölt, de egy kellemes hangerő is már elnyom minden külső zajt.
Nem mondom, h soha nem lepett meg motoros. De soha nem volt necces a helyzet. Én is hagyok időt "olvasni engem".Egyetlen dolgot nem csinálok csak autósként: nem nézek előre kisívű kikanyarodáskor, csak visszafelé a sávban. Ha nekem tiszta, akkor lendületből megyek.
Ilyenkor ha szembe jön nekem egy motoros az rábaszott. De ő a hülye, ha kereszteződésben szembe sávba megy, szóval így járt. Nem tudok két felé nézni kettesben kigurulva.
Egyetlen egyszer volt ebből necces helyzet, de remélem azon elgondolkozott a haver mit csinált rosszul.[ Szerkesztve ]
-
zodo
nagyúr
-
zodo
nagyúr
válasz bardi #159637 üzenetére
Köszi.
Nálam alig van használva a bicaj mert ~2.000 km megyek/év a napi munkába járásokkal.
Szerzek egy patent szemet.Első posztra visszatérve kb. azokra célszerszámokra van szükségem?
Nyomaték kulcsból mi az ajánlott, hobby célra ill. honnét tudom hogy melyik csavart mennyire húzhatóm?Szerk: pl.: ez a szett ?
[ Szerkesztve ]
-
szabop27
csendes tag
válasz bardi #159637 üzenetére
Egy SS rendszernél valóban nem sok értelme van csak láncot cserélni, viszont egy többsebességes rendszernél nagyon is: ha nem hagyod, hogy a lánc teljesen megnyúljon, hanem láncnyúlásmérővel figyeled, és 0.75-ös nyúlásnál leveszed, akkor 3-4 láncot ki tud szolgálni egy koszorú (rendszeres és szakszerű karbantartást feltételezve). Egy 11s-12s koszorú jóval 100€ felett van, nem baj, ha nem minden 20€-s lánccsere alkalmával kell cserélni, vagy csak a sokadik után .
Plusz egy nagyon kinyúlt lánc a lánctányérokat is tönkreteszi, az meg még húzósabb összeg tud lenni. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #159637 üzenetére
Ha szétesik a lánc akkor úgy is kell bontó,hogy kiszedd a rossz szemet.
6030D...ez 21" te! ...és 620mm a virtuális felső cső hossz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz bardi #159637 üzenetére
Azért egy sor 3 láncot simán kibír, ha időben cseréled.
(#159649) Ironizer Ha olyan monti vázat használsz ahol a felsőcső 10cm-re van a műszertől, akkor az rohadt nagy neked.
(#159656) bmakszim Neuzer Firenze 400 magas felszereltsége Azért ezt nem mondanám magas felszereltségnek.
A fő kérdés, hogy kell-e neked csomagtartó? Mert ha nem akkor inkább montit vegyél, azzal simán mehetsz erdőbe is akár. Ezek a trekkingek annyira valók erdőbe, mint a túra csepel.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz bardi #160288 üzenetére
Ha túlvagy az első pár eldőlésen, akkor elvileg már nem kéne váratlanul érnie. Évek óta spd-zem. Az első két hetet leszámítva soha nem dőltem el. Se mászáskor, se sehogy. Lefelé a merev vázassal viszont mentem már olyat, hogy a platform pedál már lerázott volna magáról.
Én most féloldalas pedálban gondolkodom, mert szeretnék egykerekezni, meg bunny hop-ot tanulgatni. Na azt nem tudom megtanulni spd-vel. Ott nekem sincs önbizalmam.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz bardi #160442 üzenetére
Az agynak és a tárcsának semmi baja. A gyári felni, az viszont kuka.
Kérdéses, hogy a küllők milyen állapotbna vannak és átfűzhetőek-e egy új felnibe.
Továbbá az agy ami benne van, az egy Shimano Deore kónuszos agy.
Tehát kb. 20-ért tudok venni egy új felnit + a küllők amiket egyenlőre nem tudok + maga a fűzés és az átszerelés költsége.
Nem biztos, hogy megéri ez így nekem. -
nrg.960
tag
válasz bardi #160602 üzenetére
Nagyon függ a váz kialakítastól. Annó még volt a családban egy karbon Scarp 29. Annak elég érdekesen volt megoldva a tag felfogatása az emlékeim szerint, így szinte nem is mozgott sima tekerésnél. A tag nem az első háromszöghöz volt bekötve, hanem a lancvilla folytatásába.
Bár ez leginkább Fully XC kategória volt.
[ Szerkesztve ]
Nem vagyok a szavak embere..
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #160785 üzenetére
Jól néz ki, de a geo kicsit furcsa. Ha erre gondoltál, ezzel a felszereltséggel sajnos simán hihető a 15kg . Haverinámnak is hasonló felszereltségű montija van és annak is ennyi a súlya.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #160788 üzenetére
Ja, ez egy xc, de a geo kicsit trailos, ami még nem gond, ízlés kérdése, de a láncvilla nagyon hosszú, szal egyenesben veretni biztos jó mert stabil ezekkel az arányokkal, de nem lehet valami fordulékony.
Más, ha már Izzo, lett reklám videócska.
Más 2: amióta bringázok, mostanában először a napokban kezdtem úgy érezni, hogy a br-m446 fékem lehetne jobb is . Persze okés és ennél gyengébb fékekkel is el lehet lenni simán xc-n, de már kezdem kapisgálni, hogy miért lenne jó egy még jobb fék.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Massmurderer
őstag
válasz bardi #161083 üzenetére
10es váltót használtam 8as soron.Sram X01 DH lenne jó,de 75ezret nem akarok adni egy váltóért.Shimano Zee DH (RD-M640) vettem,ami 10es,de most is 8as sor van fent.10es lánc meg jó 9esre.9es váltókart meghagyja,10es válton nem fog többet váltani,csak 9et
[ Szerkesztve ]
-
Massmurderer
őstag
válasz bardi #161085 üzenetére
Ha a váltó engedi azt a fogszámot,ami a fogaskoszorún van,akkor igen.Mert ha neked pl. van 11-36T fogaskoszorúd,de a váltó max 32T enged,akkor nem lesz jó.De ha 36T enged,vagy 40T akkor igen.Ha meg a váltókar-váltó is 10es,de csak 9es sorod van,akkor ott arra kell figyelni hogy a váltókarnál ne válts túl 9nél.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #161080 üzenetére
Tudtommal ha kotyog kampó,csak lábcsere oldja meg.Az pedig nem költség6ékony,vagyis használd amíg lehet aztán új...de lehet tévedek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Massmurderer
őstag
válasz bardi #161085 üzenetére
Én a 9esnek nem is látom értelmét.Ha kevesebbet akarsz váltani,meg inkább utcai használatra,akkor ott a 8as sor.Ha terep,erdö vagy mászósra,akkor 10es.Na meg azért is jársz jól ha pl. veszel 10es váltót,ha a jövöbe meggondolod magadat,10es sort kell csak venned,váltót már nem.
-
Massmurderer
őstag
válasz bardi #161145 üzenetére
KÉNYELMES ÉS JÁTÉKOS VÁZ
A kisebb súly és a hatékony pedálozás érdekében a ROCKRIDER ST 540 S MTB váza 6061 alumíniumból készült (csak 2.7 kg M-es méretben). 120 mm-es hátsó felfüggesztés egy tengelyen (érzékenyebb a kisebb rázkódásokra terepen, merevebb a nagyobb ütéskenél) és hosszú élettartamú tömített csapágyak.
ELSŐ FELFÜGGESZTÉS: 120 MM.
120 mm rugóútja miatt könnyedén áthaladsz minden akadályon: gyökerek, kövek, kavicsok, sár. Ez is ottvan.ezeket:gyökerek,kövek,sár,kavicsok..hol találod akkor? Amúgy szinte az összesnél ez van irva hogy mire nem alkalmas.Most szerinted egy össztelós bicó hová való??Városba? -
itouchfan
senior tag
válasz bardi #161338 üzenetére
Én is így gondolom...
Mondjuk ha valóban 13 kg, lehet, hogy azt gondolják, hogy az elriaszt pár embert a vásárlástól...ahogy engem is elriasztana.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #161345 üzenetére
Jónak tűnik első blikkre, bár manapság a 2.10-es gumik vékonykáknak számítanak, ha felraksz egy 2.25-öst, amilyen a legtöbb xc-n van, valszeg rögtön 13kg lesz ez is. Sajnos ez van, 2 kilós telóval, alu vázzal nehéz beférni 13kg alá.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Somatom
veterán
válasz bardi #161624 üzenetére
Fully -val érdekes a bunny. Vagy én vagyok gyenge, vagy a 23 kilós bringa túl nehéz, de csak úgy, felrántásból nem megy. Egy ütemmel korábban kell indítanom. Először súlyból lenyomom a bringát, aztán a telók kirugózásakor rántom fel. Szemből már símán megy lendületből a járdára ugrás, de lapos szögben még gyáva vagyok hozzá. Ha elmérném, akkor a járda kivezetné a bringát alólam, amiből hatalmas zakó lenne. Pedig nagyon jampi lenne az úttestről tempóvesztés nélkül felpattanni a párhuzamos járdára.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Tissot Prx Férfi Karóra eladó! Ingyen posta!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)