-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz Tigerclaw #45879 üzenetére
Epicon már igencsak jó villa, több 29er-be nyomva láttam már, azt hiszem úgy kicsivel Recon feletti szinten lehet. Mondjuk én csak a Raidon-ról tudok nyilatkozni, az olyasmi mint a Tora, szépen mozog, nem hajlik/csavarodik, elégedett vagyok vele.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
D.Orion
veterán
válasz Tigerclaw #45958 üzenetére
A legjobb az egészben, hogy a drága nyereg nem garantálja a kényelmet is. Szerintem érdemesebb minőségi kerékpáros nadrágot venni és középkategóriás nyereggel kezdeni. Persze ha az ember eljut ilyen nyeregbemérős boltba, akkor mindjárt könnyebb dolga van.
[ Szerkesztve ]
-
Normi™
őstag
válasz Tigerclaw #46374 üzenetére
Kb.3hónapja használom tök biztonságosan,nem értem mi volt ma velem,mit bénáztam,igaz azt mondják egyszer mindenki elesik spd-vel az életében.Lehet ez a meleg tett be nekem,nem tudom.Peches napom volt ma
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Mewryck
tag
válasz Tigerclaw #48493 üzenetére
levegőt kiengeded belőle,szelepkiszedővel kiveszed a szelepet,megfelelő mennyiségű olajat betöltöd,szelep vissza
olajmennyiség nagyon fontos, pár ml-ről van szó,de nagyban befolyásolja a tag mozgását,óvatosan a pótlással
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Begbiebike
csendes tag
válasz Tigerclaw #48493 üzenetére
Nem tudom mennyi olaj szisszent ki a szelep mellett, de ha nagyon aggódsz akkor a leírt módon visszapótolhatod.
A légkamrában csak kenés miatt lehet némi olaj, ezért nem itt számítanak a ml-ek.
A csillapítóegység a nyomórúdon lévő szelepekkel együtt zárt, külön olajtérrel rendelkezik. Ha mégis innen került át olaj a légkamrába akkor érdemes szétszedni. Nem mai darab, simán lehet, hogy ki kell már cserélni pár O-gyűrűt benne. -
anorche1
őstag
válasz Tigerclaw #64863 üzenetére
spd -sl stopliról van szó?
Ott a sárgát adják alapból, ami enged pár fok mozgást a lábnak. Ezt nem azért találták ki, hogy te nehezebben tud kioldani, hanem mert valakinek kényelmesebb ha egy picit tud forogni a lába, nem fog fájni pl. a térde."It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Normi™
őstag
válasz Tigerclaw #64863 üzenetére
Nekem király volt az 520-as Shimano is gyári stoplival,rendszeresen kenve nagyon szépen oldott.De a király nálam a jelenlegi CranckBrothers Eggbeater 2,meg kell szokni,hogy 4oldalon dokkol,de ha megszokod nagyon nagy király,mellesleg rohadt szép és sokkal könnyebb mint a Shimano.Városban még viccből sem használnám,főleg ismerve magamat tuti meghalnék az első nap.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
6030D
Ármester
válasz Tigerclaw #64863 üzenetére
Tükör? Autóval voltál...?
Alapból az 51-es stoplit adják, amit csak oldalra tudsz oldani. A másikat (56?) 3 irányba. Aminek nem tudom mi értelme van, mikor az a lényege az SPD-nek, hogy felfelé is tudod húzni.
Városban nem jó vele menni, mert előre kell gondolkozni, és számítani kell rá, hogy ha valaki kijön eléd, akkor biza meg kell állni. Aztán kilépni, mert ugye azért valameddig a biciklin is meg kell tudni maradni, ha már van egyensúly érzék.
Először én is paráztam, hogy mi lesz. Aztán rájöttem, hogy edzős bicón úgyis tudom, mikor akarok megállni, akkor kicsatolok előtte. Városba meg nem SPD-s pedállal kell menni.Esések: ha már esni kell, akkor úgyis kifelé húznám le a lábam a pedálról, akkor meg általában old. Ha nem, akkor meg eldőlök, mert valószínűleg megáll a bringa alattam. Múltkor sikerült egy tüskés bokorba, verseny pályabejáráson (kb 70%-os emelkedő teteje). Mire kioldottam a lábam, fekve, addig forogtam a tüskékben. Jó volt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
#48525824
törölt tag
válasz Tigerclaw #64913 üzenetére
simán be lehet "gyakorolni", hogy bármilyen helyzetben ösztönösen ne tépd hanem kifelé old, landoltam már kocsi motorhaztetején és minden további probléma nélkül kicsatolt a stopli, amikor rámfordultak index nélkül, akkor ha kioldottam volna a lábam simán elkaszálnak, hátulját ki tudod dobni, érintőleg a pedálnál üt a kocsi, de akkor a lábadhoz nem ér hozzá.
általában a leghatékonyabb balesetelkerülés nagy sebességnél, ha megpróbálsz menekülőútvonalat találni és vagy gyorsítva vagy satuzva, kifarolva kerülöd el az ütközést, minthogy az alapopció a motorháztető legyen.
mondjuk ehhez azért tapasztalat és nagyfokú figyelem szükséges. sajna a bringások jórésze kóvályog, mint gólyafos a levegőben.
amúgy pont, hogy oda vagy kötve a pedálra, az tud segíteni, hogy ügyesebben kontrolláld a bringát.
-
geza844
aktív tag
válasz Tigerclaw #65027 üzenetére
Ha rádőlsz a kormányra máris máshogy áll a kezded és a csuklód is (ami még fontosabb talán). Nyujtottabb kézzel hozzáér, hajlítva meg nem.
Hát igen, csakhogy ha rádőlök, máris tartanom kell magam. Egyenes kézzel meg sokkal könnyebb.
A tenyértámaszos markolat is nagyon fontos a csuklótartás miatt, de csak olyat érdemes venni, ami kétcsavaros, mereven rögzíthető, hogy ne forduljon, csavarodjon el folyamatosan. (mármint MTB esetén)
Van is ilyen tenyértámasztós markolatom, jó is, mármint kényelmes (először zsibbadt tőle a kezem, de azóta jó), viszont csak 1 csavaros, és így tudom is rendesen "állítgatni" menet közben... erre persze nem gondoltam mikor megrendeltem kínából $3,5-ért, dehát ez van, majd a köv bringám jobb lesz.
-
-
veterán
válasz Tigerclaw #65983 üzenetére
A villára nem igazán kell ilyen kenés, ha a becsúszókra gondolsz.
Szilikonnal neha bekened a szimeringek kulsejet, egyebkent semmi, torolgesd le a becsuszokat.
A gumiharangok nem csak a kinezet miatt tuntek el, hanem mert gyujtottek a koszt a becsuszoknal.
A tarcsadat szoktad takaritani? Fektisztitoval ajanlott letorolni neha. Nem lettek olajosak a betetek?Everybody lies.
-
bardi
aktív tag
válasz Tigerclaw #158543 üzenetére
Egyetlen gondom vele, hogy teljesen ki kell nyitni, hogy tudd tekerni a pedált benne, anélkül, hogy az beleverne a lábakba. Úgy viszont nem tudom az erkélyen kényelmesen használni.
Lehet kéne a talpaira venni egy 50x50 centis fadarabot, arra rácsavarozni, és az elég lenne.
'92 Honda VFR 750
-
Nutra
tag
válasz Tigerclaw #158549 üzenetére
Én tavaly ilyenkor vettem a Lidl állványt. (Addig egy ilyen összecsukhatóm volt [link] )
Ennyi pénzért szerintem kiváló - karbon outitól a női vázas túrabringáig mindenre bevált.
A garázsban nem gond kinyitni, azt nem tudom, hogy helyszűkében mennyire OK. A tartókart sem érzem rövidnek, semmiben nem akadályoz. Hosszabbal már nehezebb bringánál talán nem lenne eléggé stabil. Ha elfér, én ajánlom nagyon. -
madmike
őstag
válasz Tigerclaw #158623 üzenetére
Nem, szinte új a lánc. Ha kézzel mozgatom a hajtókarokat, föleg ha kifelé vagy befelé feszítem lehet érezni, hogy kattan egy picit valami a középrészben. Tekeréskor, ha rendesen terhelem, akkor hallani is.
"Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
addikt
válasz Tigerclaw #215168 üzenetére
ITT található leírás a Click'r-ről. Lényegében kezdőknek, még könnyebben oldható pedálkötés, mint az SH56 klipsszel. A klipsz ugyanaz, a pedál, ami Click'r.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
MC Pite
veterán
válasz Tigerclaw #288910 üzenetére
Nézz rá a Fenix BC25R-re, az egyik legjobb ingázó lámpa - ha nem a legjobb.
Amit látsz lument, csalóka, mert ez mind a földre megy, nem a nagyobbik fele a levegőbe, így szinte kétszerezheted a lumen értékeket. Illetve kicsit visszadimmel akku kímélés végett, de nem zavaró
[képek] - helyenként BC26R mellette viszonyításnak, hogy lásd mire gondolok a mindenhova is világíttal - ami terepre kifejezetten előnyös, de aszfaltra nem, főleg a futók/autósok/bringások nem szeretik szembe a vakítást.Én egy azonos színhőmérsékletű Fenix HL55-el használom edzésekre is, ahol a BC25R a 'tompított', és jellemzően 50 lumenen szúró fénnyel (van némi floodja, amivel látom a kormány,t órámat) pedig messzebbre ahova nézek oda világít, kvázi kanyarkövető refi, így belógó tereptárgyak és 60+km/h sebességekhez is remek, a többiek vakítása nélkül (addig kicsit lefelé fordítom a fejem, vagy épp ellenkezőleg; ha fent hagyta a refit vagy a fákon át látom hogy közeledik valaki, felé nézek).
Fall-N: Már sok sok éve nem zavar a merev villa aszfalton, sőt. Ha mentem telós trekinggel, nagyobb sebességnél lejtőn az előre-hátra hajlás kifejezetten zavart, míg az úthibáknál úgyis ösztönösen testből mozgok. Kb ... 2008 óta merevek az aszfaltos gépeim - a főgép mindig a monti, amikben rendes felfüggesztés van.
Nem tudom mennyire a normális markolat, mennyire a normális guminyomás, mennyire a kesztyű, mennyire a fogás függvénye, de még 100-200km-es körökön sem érzem hogy szétrázott volna. Hidegben(alulöltöztem) terepen már többször előfordult ez, ill nem saját bringával, tehát tudom miről van szó, csak egyszerűen nincs ilyen panaszom (28-32mm közötti gumikról van szó).[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Friczy
senior tag
válasz Tigerclaw #288908 üzenetére
Nekem erre a célra egy Trelock LS 950 I-GO típusú lámpám volt (még megvan, csak a legtöbb bringámon beépített világítás van - agydinamó vagy e-bike), beépített Li-Ion akku, 5 féle fényerő, kijelzőn kiírja az adott fényerőhöz tartozó maradék időt, illetve ha úgy látja, hogy kezd merülni, inkább visszaveszi a fényerőt, hogy ne fogyjon le az akku. Ezt már nem találom a kínálatban, de a paraméterek alapján az LS 760 tűnik az utódjának
[link] -
MC Pite
veterán
válasz Tigerclaw #288928 üzenetére
Csak aszfalton kevés belógó ág szokott lenni, hasznosabb ha a földre jut a fény
De legalábbis így kell értelmezni az adatokat, mert sokan alulbecsülik emiatt.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Tigerclaw #288937 üzenetére
Ezért jó az önkéntes áldozatos
hobbimmunkásságom
Ezeken túl is próbálok egy ismiknél, azokat valamelyik sajáthoz viszonyítom, azért évek alatt már van egy saccperkábé rálátásom a felhozatalra, és hogy mire mi jó.Mondjuk lassítja a tesztelést az új munkahely (nincs akkora felvevőpiac), és hogy 3. lámpa helyett egyszerűen vettem egy harmadik Fenix-es tartót a 2 Fenix lámpához - aszfaltra BC25R, terepre BC30, mindenki más leülhet (A BC20as széria annyira nem jött be, egyetlen lámpának ami terepre is jó kell legyen jó - de inkább olyan mint egy gravel bringa; jónak jó, de egy outi meg egy monti még jobb ).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
őstag
válasz Tigerclaw #289053 üzenetére
BikeInn-en 20.318 forint a Cateye AMPP 1100 (a weboldalon van beam chart)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
MC Pite
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Xbox tulajok OFF topicja
- Revolut
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Tippmix
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Vicces képek
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Crypto Trade
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen