-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz bardi #202817 üzenetére
Én pár hete használok ugyanilyen lámpát a kormány alá rakva ahogy Vendingo. Jobban szeretem a fényét mint az S2-nek. Megvan az előnye, hogy világít a kerékhez, jobban észreveszem a kátyúkat. Az jobban zavar, hogy ha nem húzom meg a kupakját rendesen hajlamos a rázkódástól kikapcsolni. A stroboszkóp funkció helyett tehettek volna bele egy lassabb villogást és akkor jó lett volna nappali menetfénynek.
Egyébként működik akksi nélkül is powerbankra kötve.[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #202857 üzenetére
... mínuszba... ha meg te adod le (kevesebb kaja-pia-wc papír) akkor pluszba.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bardi #202842 üzenetére
Tényleg nem néz ki rosszul, de azért ez még mindig amolyan prototípus szint. Abban én is biztos vagyok, hogy valami ilyesmi irány lesz a jövő, a lánc váltás tényleg nagyon kompromisszumos, gyorsan kopik ráadásul túl érzékeny is, könnyen válik pontatlanná. Sőt szerintem a nyomatékszenzoros automata váltó sem elképzelhetetlen. Viszont azért ez még nem az ami alternatívája lehet a láncváltós E-MTB-nak, 5kg-os monstrum ott középen, számomra nem alternatíva. Kizárt, hogy egy ilyen bringa manőverezhetősége egy szinten mozog egy modern, könnyű motoros ( 2,6kg) E-MTB-al. Ez akkor lesz buli, ha mondjuk a 2,5 kg körüli súlyba belefér a motor és a váltó is egyben, de azért ez igen nehéz feladat.
[ Szerkesztve ]
-
#75376384
törölt tag
válasz bardi #202903 üzenetére
en is hétvégente szoktam menni hosszabbat vagy ha nagyon hektikus az időjárás (mint pl idén), akkor ki szoktam venni szabit es ledolgozom hétvégén. a heten is valami hasonlót csináltam. szar is volt tegnap bemenni.
a kaja baromi jo kerdes. itt kaptam tanácsot, hogy tekerés elott 1 max 2 órával teszta otthon. ezt szoktam variálni pesztoval vagy tojással. gyorsan megvan es kello energiát ad a táv első 2-3 orajara.
ami pedig mindig van nalam: muzliszelet (clip bar legjobb), egy alma feldarabolva es chips. na meg rengeteg víz, illetve izotóniás ital. az ilyen energiagel felek valahogy nem csúsznak.ha pedig meg szoktad tervezni, hogy merre mesz akkor érdemes boltnal megállni olyankor mindig veszek szenyat.
ez persze az ami nekem bevált es tartsd szem elott, hogy nem valami versenyzői étrend. bar ennyi kalória eseten, ami ilyenkor elég (szerdán vmi 3000 körül irt csak a mozgásra az óra), annyira nem is érdekel, ha megeszek egy csokit vagy szendvicset.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bardi #202889 üzenetére
Tesztre azért én is kíváncsi vagyok, de szerintem a túl nagy súlya miatt ez így még nem lesz az igazi.
#202900vzarmo
Attól is függ, hogy milyen kategóriában bringázol, XC-vel azért jelentősen könnyebb hegyet mászni mint Trail/Enduro géppel, szóval rohadtul nem mindegy mivel akarsz nekivágni 1500-2000m szintnek. Teljesen érthető és logikus lépés ha valaki E-Enduro-t választ analóg helyett, XC-nél nyilván már más a képlet. -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #202647 üzenetére
Wexl: a bikelift az ahova felvisz abból a körből egy nap 12 kört meg lehet csinálni (nagyon edzetteknek 15-öt is). Hidd el nem az idő lesz a limit, hanem a fizikai erőtök mennyit bírtok. Fontos tudni, mikor kell abbahagyni, fáradtan nekiindulni abból csak esés lesz.
Az eredeti flow tail és single tetejére a bikelist sajnos nem visz fel (rémelem tovább építik, mert nagyon jó részek maradnak ezért ki). A pálya teljes tetejére így fel lehet tekerni (további 120m szint), vagy a napi jegyen kívül busszal fel lehet vitetni magatokat, de arra nincs napi jegy, ott menetenként kell fizetni az eur-ót, így az már nem igazán éri meg.
Ahova felvisz a bilkelift, onnan indul az új jumpline és a most már elkészült dh line is (ez utóbbi feledhető, nem túl átgondolt).
Maga Wexl nyomok nem fék intenzívek, nem olyan nagy a lejtésük, hogy itt kéne félni a fékek elmelegedésétől.
Ha erősebbre akarod cserélni a Level féket és 4 dugósra váltanál, akkor a trail vonalon inkább a G2 felé nézelődni, jobb illetve a javított konstrukció a guide-hoz képest, erősebb is. Nagyobb féknek nem hinném, hogy lenne értelme egy olyan gépre, amit gyárilag level-el (XC fék) szereltek. Fékerőben még nagyobb változást hoznak a nagyobb tárcsák én azzal kezdenék és csak utána ha még kell, akkor mennék a drágább upgrade-re. Ezekhez a 4 dugós fékekhez meg minimum dukál a 180-as tárcsa, de 200/180-tól kezd igazivá válni.
+1 tanács: azoknak szokott jobban fáradni az ujjuk fékezésnél, akik azt "szeretik" ha nagyon kint van a fék fogáspontja, azaz hamar harap. Az mutatóujj viszont nem így működik. A nyújtotthoz közelebbi ujj kisebb erőt tud kifejteni mint a már behajlított mutatóujj. Ebből következik, hogy mélyebben a kormányhoz közelebbi fogáspont és beljebb állított fékkar távolság esetén erősebben és kevésbé fárasztó a fékezés.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bardi #203027 üzenetére
Én inkább újat vennék és Shimano-t.
Ha jó cuccot kínálnak használtan, akkor az nem lesz számottevően olcsóbb mint az új, ha meg olcsó, akkor a jó ég tudja mennyit futott már.Régóta várok már erre, és végre a Yeti is bemutatta az első E-MTB kerékpárját. van egy olyan érzésem, hogy innentől ez lesz a mérce a kategórián belül, Brutális! Yeti 160E
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #203027 üzenetére
Hát ebből tényleg nem sajnálták! ...bár természetesen nem ezen múlik, a DT régi 350-es 3 kilincses szabadonfutóit is atombiztosnak mondják. Zümmög ez a Stan az 5°-os reteszelésével mint egy méhecske, mi?
Zoliwrc...azt kitekerni csak úgy, hogy odamész autóval és brahiból, hisz (nekem) még lefele is be kellene ülni a nyereg mögé ne bukj át a kormányon.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #203034 üzenetére
Miért kellett cserélni? Valami jóféle zsírt tegyél oda (vagy semmit, hagyd a gyárit) mert ha vastag akkor főleg a hidegben letapaszt6ja a kalapácsok valamelyikét...most meg jön a hideg és kalapácsból is van elég ott ami letapadjon.
hardcore334...én hagynám, egy ilyen festést komolyabban kell venni mintsem lefújjuk egy sprayel és aztán nem hiszem megtérül amúgy sem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #203005 üzenetére
A code-ot meg sem említettem gondolván az sok lehet neked, akár csak egy saint. Egyébként ja a code nagyon jó én az RSC verziót használom (nem csak fékkartávolság, de kontakt pont állítás is van rajta, na meg csapágyas a fékkar forgáspontja -> nagyon finoman jár). Az RS esetén nekem csak az nem világos mivel másabb mint a sima R. A féktest ugyanaz, míg a kontakt pont állítást és a csapágyas kar szintén az RSC kiváltsága.
Mindegy is, erős jó fék, ha a plusz súly nem zavar. Az XT tárcsával viszont vigyázz, mert a code-ok kemény használatra vannak és ehhez illően fémes betéteket használnak. A shimano tárcsáknál meg a külön erre a célra gyártott verziók azok amik el tudják viselni a fémes betétet (alapból a shimi tárcsák nem edzett acélból vannak, hanem az icetech és organikus betétekre optimalizáltak). Szóval a kompatibilitást érdemes ellenőrizni és annak megfelelő tárcsát és betétet használni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #203090 üzenetére
Az miért baj ha nem marad eléggé kint, későn fog (messze a fogáspont)? Azon nem lehet állítani/esetleg tölteni rá olajat legyen feszesebb?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #203092 üzenetére
Shimanoval (szerintem) éppen az a baj, hogy új betétekkel olyan kint kezd fogni, hogy csere után a fogáspontokat maxra ki kellett engedjem ahhoz, hogy egyáltalán valami mozgása legyen a karnak...pedig nem volt rátöltve kopott betétekkel, vagy ilyesmi. Mintha az alumínium alaplapos eredeti organikus betétjei picit vékonyabbak lettek volna mint a vasalapos újak. XT M8100
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #203090 üzenetére
Köszi az infót!
Érdekesség, hogy az Eurobike-on a sram bejelentette az új HS2 tárcsáját, ami már szintén 2mm vastag és 1,7-nél cserés, jobb a hőelvezetése mint a centerline-nak és persze egyre jobban fókuszban a 220mm átmérő. Tehát a gyártó szerint a vastag tárcsa simán be kell férjen.
A kérdés az, hogy a féktestben a dugattyúk az alap állapothoz képest, amikor megindulnak befelé mennyire mennek vissza.Első gondodra egy javaslat: 4mm-es imbuszt betenni a dugattyúk közé, majd arra kipumpálva nyomd ki őket teljesen, az imbusz megakadályozza, hogy kiessenek. Ezután a dugattyúk oldalát tisztítsd meg alaposan ronggyal, fültisztítóval stb… majd kend be dot olajjal, vagy dot zsírral. Ezutány nyomd vissza alap állapotba, majd ismét ki és ismét nyomd be, töröld le a fölösleget. Ezután a tiszta és kenést kapott tömítéseken szépen egyszerre fognak járni a dugók. Ezt követőben már csak betét vissza és úgy rá fog cuppanni a tárcsára rá se fogsz ismerni.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #203092 üzenetére
Rá ne tölts! Akkor betét cserénél vagy nem fog beférni az új betét, vagy ha visszaerőszakolod a dugattyút a testbe teljesen, akkor a többlet olaj át fogja törni a membránt a fékkarban.
Azt csináld meg, amint az előzőben írtam. Meg fogsz lepődni mennyit számítanak a tiszta és együtt mozgó dugók. -
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #203453 üzenetére
Mert nem akarok többet költeni erre a bringára, ha nem muszáj.
Én az egy banán+2 műzliszelet miatt is irigyellek, nekem terepen ilyen szinten/távon simán lemegy 7-8 is, mostanában Cerbona Sport Energy. Lehet jobban járok, ha visszatérek a házicsokikra, abban több a kalória, 220kcal/50g .Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-=RelakS=-
veterán
válasz bardi #203484 üzenetére
Akár van értelme, akár nincs, a mézes meg csokis magok jobban estek, szóval legközelebb azt nyomom.
Illetve kb mintha ragasztóba mártott szivacsot próbáltam volna enni, olyan sűrű volt, szóval kösznem XDVajon a BioTech USA féle l-carnitine-nek lenne még ebben szerepe? Zabálom, hátha segít fogyni, de 2019-ben pont akkor állt meg a fogyás, mikor elkezdtem zabálni Lehet véletlen is.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #203484 üzenetére
Hosszabban kivitelezett erős, de nem maximális fékezésnél tapasztalható leginkább, elől. Ott ha megcsúszik az első kerék egy tizedmásodpercre is szerintem 90% bukás, 10% isteni szerencsés mentés, mely után elönt az adrenalin és arra gondolsz, hogy "Hú, ezt jól megúsztam!". Én olyant, hogy az első kereket csúsztatgatni még nem igazán láttam/hallottam.
balintbaba...biciKli lesz az.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz bardi #203536 üzenetére
ismerős a dolog,nálunk inverteres micsubicsi de ugyanúgy probléma volt ez. mi úgy védtük ki a cégnél hogy ragasztottunk aluról a beltéri egységre és oldalról karton lapokat terelőnek hogy kicsit felfele tolja, ne lefele,azóta nincs ilyen gond
egyébként vannak klímák melyekkel eleve a plafonra tudod tolni a levegőt ,de valahogy nem valami elterjedt ez a feature[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Ringman
nagyúr
válasz bardi #203538 üzenetére
A városi 30-as korlátozás is teljesen értelmetlen, vagy dugó van, és mindegy, vagy amikor végre lehetne haladni, 50 helyett tötymöröghetsz, ugyan annyi benzint elégetve, fantasztikus, tényleg.
nem az: [link]
Speeding vehicles are a particularly dangerous risk factor for pedestrians. It is estimated that
there is an eightfold increase in the probability of a pedestrian being killed, as the speed of
impact with a car increases from 30–50 km/h (Racioppi, et al., 2004).
+ [link] -
kenguru99
aktív tag
válasz bardi #203538 üzenetére
Én azt állítom, hogy ha valaki szokott kerékpárral közlekedni, sőt az az elsődleges közlekedési eszköze. Az nem ír ilyen cikkeket. Biztos vagyok benne, hogy mind a (bel)városi 30km/h mind a 1.5 méter be lesz vezetve itthon is. Nem kérdés egy pillanatig sem, csak az hogy mikor.
"A városi 30-as korlátozás is teljesen értelmetlen, "
Aha, olvasgass egy kicsit:
A hely, ahol nem halnak meg gyalogosok és bringások[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #203536 üzenetére
Ja, én is ezt tapasztaltam, a nyáron amikor kánikulában emelkedőkön próbáltam KOM-okat dönteni, a haverok el voltak szörnyedve és nem akartak kijönni tekerni . Ezt mondtam én is nekük, ki kell jönni és hozzá kell szokni, egy bizonyos szintig működik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
kenguru99
aktív tag
válasz bardi #203550 üzenetére
Ha valahol valamiben szeretnénk radikális változást elérni az biztos sokaknak fájni fog. Megkérdezünk 100 embert: "Fontos a környezetvédelem?" 90 azt fogja mondani, hogy fontos.
Egészen addig fogják ezt mondani amíg nekik nem kell változtatni az életükön. Mert ha kellene akkor jönnek az általad emlegetett dolgok. "Előbb tiltsák ki a füstölgő buszokat" stb
Másra mutagatni a legegyszerűbb. -
arcitec
addikt
válasz bardi #203550 üzenetére
A 30-as korlátozás lakó övezetekben igen is jogos.(Nem a Hungária körút jellegű helyekre gondolok nyilván.) Kertvárosi részeken stb, sőt vidéken is számos helyen van, kisebb zajjal jár, pláne a gyalogosoknak biztonságosabb és még lehetne sorolni a létjogosultságát. Mondjuk egy baj van vele, mivel nincs ellenőrizve a betartása, ezért a többség nagy ívben tojik rá. Sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #203714 üzenetére
Nekem nincs bajom amúgy a csapágyakkal, kivéve a középcsapágyat, de azt nem tudom SKF-re vagy ilyesmire cserélni, meg amúgy is olcsó a bb52, ha évente egy tönkremegy, pár euró cserélni. A kerekekben gyárilag NSK csapágyak vannak, egyszer az egyik beázott, mert mosáskor telibe csapattam vízzel, ezt leszámítva kb. 14000km alatt nem volt gondom velük. Amúgy érdekesnek tűnik ez az MTRX, amit linkeltél.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz bardi #203714 üzenetére
NTN non contact-ot használok januártól....nem vettem különbséget észre a gyári mavic csapágytól. Szóval a gyári is szuper volt. Tartósságról még nincs tapasztalat...idén a futás mellett csak 6ezer km-t tekertem.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #203804 üzenetére
Nekem úgy ment fel a Conti a Mavicra, hogy a frászt mindig belém tette, pedig belsővel használtam... puskalövés. Jó felni és jó gumival a walk in the park. ... persze minden búsztos pumpa nélkül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz bardi #203875 üzenetére
mondjuk az öhlins motoroséknál eléggé elterjedt, szóval szvsz annyira nem reménytelen hozzá szervízt találni.
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
raymi16
tag
válasz bardi #204287 üzenetére
Sajna már próbáltam ezt is, igaz csak kézi pumpával de azt is addig pumpáltam, hogy a végén már nem a pumpát se tudtam megmozdítani, de így sem akart a helyére pattanni! Lehet kompresszorral is fogok tenni egy próbát de félek, hogy leviszi a fejem!
Senki se nem csinál semmit se nem, senkinek se nem!
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Tőzsde és gazdaság
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Autós topik
- Motorolaj és szűrő topik
- Kupon kunyeráló
- Robotporszívók
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- Motoros topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen