-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #128199 üzenetére
Még a mostanában emlegetett osztrák boltban is alig van ruházat és védőfelszerelés. Sajnos szinte csak a webshopokban lehet választékot találni.
Én magamat nagyon féltem, így mindent magamra aggatok amit csak tudok, viszont úgy gondolom ugyanezt meg kell tennem a fiammal is. Szóval bikepark esetén teljes felső test protektor, térdvédő, fulface sisak. Cross nadrág. Általában a parkban bringázókhoz képest "kicsit" túl vagyunk öltözve Itthon pl már a János hegyre is felvesszük a felső test protektor inget.
Egy-egy fajtát egyébként találsz egy-egy boltban.[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #128239 üzenetére
Nem tudom, hogy az mennyire működik, hogy fel és le veszed a térdvédőt. Valahogy nem tűnik nekem életszerűnek, hogy tekersz az erdőben és minden nagyobb lejtő előtt felteszed, majd leveszed. Ezt akkor tudnám elképzelni ha egy külföldi bikeparkban vagy, ahol a pálya tetején felteszed, mert tudod, hogy most egy hosszabb ereszkedés lesz. De itthon pár perc gurulás, majd fel, majd le, kb ilyenek a szintek. Más az amikor mondjuk 5-10-20km-en lejössz 1000-2000m szintet. Azzal úgy számolj, hogy a tekerésed alatt végig rajtad lesz, tehát nagyon fontos, hogy tökéletes legyen számodra a méret, a fazon, mert ha nem komfortos, utálni fogod.
Igen, a K2-nek elég komoly készlete van, akár téli, akár nyári cuccokról van szó. Nem könnyű ez a biznisz, tarthatsz brutális ruha készletet, de akkor is benne van a pakliban, hogy nem fog menni, mert a legtöbben csak felpróbálják, majd ha megvan a pontos méret, berendelik egy német webshopból, 10 euroval olcsóbban. Így nehéz bizniszt csinálni. Nem csodálkozom rajta, hogy kb senkinél nincs értelmes mennyiségű bringás ruha készlet. Nálunk lesz most Northwave kicsit nagyobb mennyiségben, meglátjuk mennyire fog működni.
Az nem baj ha van az emberben egy egészséges félelem, de valamennyire meg kell próbálni ezt elengedni. Nem szabad nagyon félni az eséstől. Sajnos ez hozzá tartozik ehhez a sporthoz, meg kell tanulni jól esni, ehhez meg ténylegesen el is kell esni. Ki kell forogni és soha nem szabad megfogni az esést, pl a legtöbb kéztörés abból van, hogy próbálsz kitámasztani, hagyni kell, hogy összeroggy, csak kicsit tompítasz, ha megfeszülsz, akkor törsz, szakadsz. Egy nagyobb rugóutas Trail/Enduro rengeteg tartalékkal rendelkezik a lejtőzésekhez. Ebből fel tudsz használni akkor is ha hibázol, egy XC-hez képest ég és föld. Teljesen más nyomvonalon tudsz menni, több lehetőséged is lesz, mert a bringa nincs bekorlátozva a legbiztonságosabb nyomokra. De azzal számolni kell, hogy itt a sebesség is nagyobb lesz, épp ezért az elején érdemes kicsit visszafogni magad, hamar adhat túlzott önbizalmat.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #128252 üzenetére
Jó választás az a Canyon, ezek már komoly gépek lefelé. Én is alig tudtam még menni az új bringával, pár lazább kört mentem vele. Egyelőre még csak utas vagyok a bringán, 10 szer többet tud mint én, de brutális lesz.
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #128308 üzenetére
Hehe, sajnos a nem asztalos ugratóktól én is nagyon parázok
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #128308 üzenetére
Kíváncsi vagyok,hogy ha a 2x akármennyinél sem találtad az ideális áttételt,milyen lesz az 1x valamennyi. Ami a leírás és a valóság közötti különbséget illeti,az azért szokott elíródni.Sok alkatrész van és sokféle,így az elírás sem ritka.
(#128311) trialboj...nem mindenki bírja a monotóniát,és bár én görgőt még nem próbáltam,közben sorozatnézés ide vagy oda,a monotóniát én sem bírom.
(#128313) Buster17...kitekered eléggé a szeleptűt? Könnyen benyomható? Azt a pumpa nyomása kell lökje befele,a gumié meg vissza minden lökésnél,nem atomfizika,működnie kellene. Mind2 keréknél sz@r? ...mert akkor a pumpa lesz a ludas.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #128321 üzenetére
Megnézed a videókat és azt hiszed mind megugranád, kimész a terepre ahogy rámész fentről: "úristen de nagy", alulról nézve meg megint nem érted miért nem mered.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #128321 üzenetére
Erről az a tanmese jut eszembe mikor a nyúl,öngyilkossági szándékkal nekifut a víznek,mondván neki nincs értelme élni,hisz mindenkitől félnie kell,aztán odaérve vízbe riasztja a sütkérező békákat,így megnyugszik,hogy mégsem ő a legfélősebb a világon,és eláll eredeti szándékától.Na én vagyok a "békák".
(#128324) StLui ...fentről bekapcsol tériszonyod,mely amúgy már valószínűleg annyiszor megmentette életedet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #128308 üzenetére
Jók ezek az 1X-es hajtások, komolyabb mtb-ra nem is kell más.
Az a Fox Rhythm 36 elég komoly cucc, nekem a 34-es volt, már az is brutál finoman dolgozott, kb azt tudta csillapításra mint az RS csúcs csillapítású villái. Csak a merevségével volt egy kis gondom, de szerintem a 36-al már ilyen probléma nem lesz.
Előfordul, hogy a gyári specifikációtól eltérnek, egy egy alkatrészben, ha kifogynak, vagy lehet elírás is.StLui: Az ugratás csak gyakorlás kérdése, az biztos, ha félsz, nem érdemes nekimenni. Kicsiben kell kezdeni, kis lépésekben haladni. Talán az egy jó módszer, ha kis ugratón úgy próbálkozol, hogy a sebességet növeled, ezáltal egyre jobban eldob az ugró. És amikor már kb kimaxoltad, akkor jöhet egy nagyobb ugró. Bikeparkban jól lehet gyakorolni.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #128372 üzenetére
Mindennek van előnye és hátránya is. Az kétségtelen, hogy mozgásban, csillapításban a Fox verhetetlen. Viszont jóval bonyolultabb a szervizelése, mint pl az RS-nek. A Pike már Enduro villa, rugóút függvénye, hogy minek nevezik, 160-al már Enduro. Rosszabbul amúgy nem jártál volna a Pike-al, mert a csúcs Charger csillapítás kb azt tudja mint a Foxban az alap Grip. De az biztos, hogy egy top Fox 36 Factory, jelenleg az abszolút csúcs, az ráver akármelyik RS-re.
A karbon váznak nem a súlyban van az igazi előnye. Teljesen más érzés menni vele. Jobban elnyeli az apró rezonanciákat, és ezt még egy nagyobb rugóút mellett is érzed. Illetve ha minőségi karbonról van szó, azokon a pontokon ahol számít, merevebb, ezáltal kicsit hajtás hatékonyabb mint az alu.
Úgy néz ki, hogy nekem is most hétvégén lesz az első komolyabb teszt, eddig csak bohóckodtam a bringával.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #128372 üzenetére
Nekem egy DVO villa mozgatja a fantáziám, nagyon kipróbálnék egy ilyet: [kép]
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #128374 üzenetére
kíváncsi vagyok, mi lesz 10-20 év múlva, de szerintem a gyártása annyival drágább ezeknek, hogy nem fog elterjedni.. az agyváltónál mondjuk jobbnak tartom, a súly elhelyezkedése miatt. (egyszer kipróbálnék egy jobbféle agyváltót,mert az olcsó S.A. nem győzött meg)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #128374 üzenetére
Nicolai-nak van belőle Gates verziós is, de az sajnos alu, és szerintem a geo is nagyon kotvány.
https://barbieripnk.hu/
-
FireKeeper
nagyúr
válasz sebgutkopf #128541 üzenetére
miért ne? max akkor egy ebike-ot veszel.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #128540 üzenetére
Az RS-nek a motion control csillapítása nem az igazi. Nem elég érzékeny. Ebben a szegmensben a Fox alap csillapítása jobb. Viszont a debonair légkamrával és charger csillapítással már az abszolút élvonalban van az RS is. Persze mindig jó új dolgokat kipróbálni.
Az biztos, hogy a nagyobb rugóutak, a lejtőzős geometria rengeteg önbizalmat tud adni, egy kis instant technikai tudás.
Ha azt nézem, hogy mi adja a MTB igazi esszenciáját, akkor az biztos nem az XC, inkább a Trail és Enduro kategória.deny330: Ja, a DOT olajat én sem kedvelem. Persze, hogy cserélhető a Shimano fékcső.
FireKeeper: Attól függ mely kategóriát, 60 éves kor körül, már aligha tudsz kihasználni egy E-Enduro gépet.
[ Szerkesztve ]
-
G@ben
addikt
válasz sebgutkopf #128635 üzenetére
Akkor nem értem, hogy egy 20%-os lejtőn, veszettül pörgetve miért hihetetlen a 78? Pár másodpercről van szó, nem percekig ez a tempó!
Egyébként jól eljutottunk a levegős teleszkóptól eddig.[ Szerkesztve ]
Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
G@ben
addikt
válasz sebgutkopf #128683 üzenetére
Nem is neked címeztem igazából a kérdést.
Nálam adott volt a sima aszfalt, a 20%-os lejtő, a kipihentség, a forgalommentes út, a kormányra hajolás, illetve az, hogy pár másodpercig veszettül tudom pörgetni a pedált.Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #128601 üzenetére
Célhardverrel mindig könnyebb az élet. Én mindig úgy voltam vele, hogy a fölfelé a szükséges rossz, lefelé az igazán élvezetes. Részben ezért megyek elektromossal, a combom ugyan úgy ég, ugyan úgy leizzadok, de 2 szer háromszor olyan gyorsan felérek bárhova. Többet jövök lefelé. És most már tart ott ez a technika, hogy lefelé sem kell kötni kompromisszumokat, mert az elektromos verzió is ugyan azt tudja mint az analóg irányításban, stabilitásban, sőt!
Persze ez csak a saját preferenciám, másnak meg más szempontok a fontosak.
Mondjuk azon mozgatja a fantáziám, hogy építek egy hagyományos, analóg DH gépet bikeparkozni, ez persze attól is függ, hogy mennyi időm lesz erre.Ha már van rutinod a féklégtelenítésben, megvannak a szükséges szerszámaid, akkor lehet azért a DOT-al is dolgozni. Nem fogsz minden összekenni vele. Az avid légtelenítő szett amúgy is elég profi cucc, lehet vele szépen dolgozni. Csak maga a légtelenítési folyamat több időt vesz igénybe mint a shimano esetében.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #128705 üzenetére
KTM,Scott,Cannondale,Speci,Giant és még sorolhatnám,mind jobban megfizettetik a név árát mint a kevésbé nagy gyártók.A Merida talán kivétel,nagy neve ellenére is.
gergo07...szerkessz valami dugót abba,olyant kötve hiszem találni fox külön,csak azért meg kár egész pumpát kukázni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #128705 üzenetére
Az érdeklődő gyanítom inkább általában a kerékpárok árán lepődött meg, ugyanez lett volna ha megnéz egy hasonló Cube, Merida, akármilyen kicsit is márkásabb bringát.
Erős túlzás a "brutál", lehet össze tudsz szedni a bringa összértékének az 5-10 %-át, de ebben sem vagyok biztos.Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #128703 üzenetére
Sram fékekkel el lehet szórakozni mire jó lesz, de ha vállalkozó kedvű vagy, próbálkozhatsz vele.
deny330: Az sem mindegy, hogy milyen tárcsával van használva az a fémes betét, de amúgy nyilván nagyobb hangja mint a sima gyantásnak. Ha a hozzá passzoló tárcsával használod és még nincs szét égetve, akkor visítani azért nem szokott.
Jakab66[hun]: A kerékpár ár egy érdekes kérdés. Sokan ledöbbennek, de ha az ember reálisan végiggondolja, a végén mégiscsak az jön ki, hogy olcsóbbak mint régebben. Tudom, hogy ez elsőre furcsán hangzik, pedig ez a helyzet. KTM bringáknak valóban van felára, számomra is kissé érthetetlen, főleg úgy, hogy sok esetben a vázgeometriák elavultak a legjobbakhoz képest.
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #128768 üzenetére
Én pl nemrég tudtam meg, hogy be kell tolni a gumit folyamatosan a felni közepére, mert ott mélyebb, tehát kisebb az átmérő
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #128768 üzenetére
Ott ki kell találni valami trükköt,mert ha az úton kell leszedd akkor kampeca neked.
(#128772) zodo...én legalább egy kilenc sebességes Alivioban gondolkodnék,de Deore még jobb lenne.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #128792 üzenetére
Én pont emiatt cseréltem külsőt az előző bringámon, mert ha gebasz van, nem akarok szívni az erdő közepén. A mostani gépen a Maxxis DHRII simán megy fel le. Ezzel nem lesz gond.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #128972 üzenetére
Tudtommal a drótos külsők nem tubeless ready-k, csak a hajtogatós.
Én a stan's folyadékot ajánlom, abszolút megbízható. Van a race verzió, az még jobb mert gumi reszelék is van benne, de a simába is reszelhetsz egy kis vfék betét gumit.
Elvileg fél évente kell cserélni a tejet, de bírja tovább is, viszont a megbízható működés miatt érdemes fél évente cserélni. Ha nem használod a bringát, pár naponta a kereket érdemes megforgatni.
Érdemes fél évente át is törölni, és úgy beleönteni az újat.Én a stan's szalaggal nem vagyok megelégedve. Nem olyan jól tapad, DT-t jobban kedvelem.
X2N: A Reach azt mutatja meg, hogy milyen hosszú a bringa ha állsz a pedálon, Trail/Enduro bringa esetében az egyik legfontosabb adat a vázméret szempontjából. De a fejcsőszöget és a nyeregvázcső szöget is bele kell számítani. Mivel 1 fokkal laposabb fejcsőszög kb 1,2cm-el rövidebb Reach-t eredményez érzésre.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz sebgutkopf #128972 üzenetére
Nem hosszú távú tapasztalat, de nekem Mitas folyadék volt benne. Májusban került bele, a hátsóban szeptemberig volt, akkor gumicserével új adag került be. Elöl a májusi októberre száradt be/fogyott ki (nem tudom) annyira, hogy pár nap alatt leeresztett, de felfújva simán kibírt több óra tekerést. Került bele friss, januárban úgy adtam el.
Az újba is Mitas fog menni, a terv szerint évente gumi és folyadék cserével. De ez függ persze attól is, mennyit köp ki.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
eddie1978
aktív tag
válasz sebgutkopf #128972 üzenetére
Több félét kipróbáltam. Emiatt hosszabb távú, fél év+, tapasztalatom még nincsen. A latex az biztosan rágyógyul a belső felületekre. Azt egy élmény leszedni. Én hagytam rajta amikor a Finish Line vizes cuccát raktam bele. Így az apró pórusok is tömítve maradtak. A következő a muc-off lesz amit kipróbálok, arra fél évet írnak.
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #128972 üzenetére
Az adatbázis számára akkor én is: Continental Revo Sealant, és a szalag talán WTB volt. Működött, nem sok gondom volt vele. Csak nem kellett volna hagyni leereszteni és ezáltal beszáradni... (ez sok hét nembiciklizést jelent)
A külsőben elég csúnya trutyit hagyott maga után, de gondolom ez ezzel jár, körben odaszáradt, ha nagyon akarnám, le lehet húzni a réteget, de nem vittem túlzásba. Inkább használni kellett volna Ezt használtam belsőben is defektmentesítő folyadékként, úgy is működött, persze csak sejteni lehetett néha, hogy volt tüske, mert 1-1 nedves folt elárulta. Az adagolóflakonjával mondjuk nem voltam túl elégedett, ha kicsit összesűrűsödött a lötty, nem lehetett kinyomni a vékony csövön, de a vékony cső meg kellett a prestához. Legközelebb Stanst fogok kipróbálni, de lehetőleg a vékony (40-es) aszfaltos gumiban is, nagyon kíváncsi vagyok rá, abban milyen a tubeless.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #129023 üzenetére
Ha lötyög a kerékben, akkor még jó
Aztán a sűrűbbek lehet, hogy nem lötyögnek..
Neked UST-s felnid és gummád van? mert az én összeállíátsomban fel sem merült a folyadék nélküli használat, orrán-száján eresztett volna Sőt, amíg nem forgattam körbe minden irányban párszor, hogy jusson a tejből az illesztésekhez, addig bugyogott is a peremnél.
Mondjuk ez megmagyarázná, hogy miért volt olyan nehéz felraknod. Legalábbis úgy képzelem, az olyanok passzentosabbra vannak készítve, ahogy az autónál is az lehet a titok, hogy az feszül mint a barom.más:
Szerintetek mi az esélye, hogy két 9 sebességes Shimano váltó között fel tudom cserélni a váltókanalat?
A képen látható el van görbülve, ennek a helyére tenném a másikat, aminek meg a többi része lóg már, de a kettőből össze tudnék legózni egy működőt, ha passzolnak. Tudom, próbáljam ki, csak hátha csinált már valaki ilyet. És kicsit tartok tőle, hogy ha nem működik, akkor a még ~használható másik váltómat nem tudom összerakni az erős rugó miatt. Bár valahogy csak vissza tudom ügyeskedni...[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #129023 üzenetére
itt a folyadék a defekt eltömítésére van, autókkal menned is kell ha szöget kapsz, mert e nélkül nincs ami tömítsen. Szóval ha elfogy, beszárad akkor semmi nem történik, csak ereszteni fog a gumi ha tüskét kapsz
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #129027 üzenetére
A Conti lötty is latexes (asszem), és alapból elég híg állagú. Nekem is 1-2 hetet simán bírt volna, pedig legalapabb drótos Rapid Robokkal használtam, aminek nem is erre van kitalálva az oldalfala. De nálam néha bejön olyan időszak, hogy egyszerűen nem jutok oda, hogy nyeregbe üljek, akkor is volt egy ilyen hónap körüli idő, és ezalatt leeresztett annyira, hogy levegőt kapott, és beszáradt. Nem emlékszem pontosan, de hetente azért rá kellett fújnom, mielőtt mentem tekerni, de akkor még nem volt lapos. Legközelebb TL-easy Schwalbékat veszek erre a célra, löttyből beváltnak is tekinthetném a Contit, de ki akarok próbálni mást is.
(#129029) peterkeT : ha valahol találsz még a durván leárazott Decás sárga kabátból, abból érdemes venni tényleg... 20-ért is jónak tartom (ok, nem hibátlan), de 15-ért vettem, vágül most 11-re vagy 12-re vitték le
Szerintem az lehet egyébként, hogy módosítanak rajta, ezeket nem teszik már el jövő télre. De biztos nincs már minden méret.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #129031 üzenetére
Kukachoz is kell a folyadék, szerintem anélkül nem tökéletes. Ott ráadásul arra is figyelni kell mit tömítesz vele, ha lyuk akkor oké, de ha szakadás, van eleje, vége, akkor szokták lyukra vágni hogy ne repedjen tovább.
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
6030D
Ármester
válasz sebgutkopf #129026 üzenetére
Az elején nyomta mindenhol, peremnél, küllőnél. Aztán amikor megállt, utána csak a defekteknél jött ki.
Folyadék azért kell bele, mert egyrészt ha defektet kapsz, akkor annyi (a kukac sem zár 100 %-ban), illetve kanyarban is elnyomódhat a gumi a felnitől, azt is a lötty fogja meg. Vannak is ilyen fingós videók yt-on.
Illetve nem vagyok benne biztos, de szerintem ha felütöd a felnit, akkor is megváltozhat a belső perem is, és máris elengedheti a levegőt.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #129042 üzenetére
Túlzásba lehet esni egy jó lapos homlokcső szöggel mely nagy rugóúttal társul,aztán a túl nagy tengelytávot elkerülendő,nagyon rövid láncvilla-hosszal és lesz egy chopper,mellyel biztos faxa csapatni lefele,de rá kell hasalni a kormányára,hogy egy 15% emelkedőn ne ess hanyatt.Felhasználásfüggő,hogy mi az ideális,amúgy én már próbáltam olyan meredeken ereszkedni,hogy végül átestem a kormányon,szaladtam pár lépést lefele,de a bringa utolért és meg még jól hátba is vágott. Lassan nem kerékpár típust,hanem villahosszakat és homlokcső-szögeket választunk kerékpárvásárláskor. Lekattantunk a súlytémáról,most a geometria van terítéken.
(#129044) bigboka...olyan vagy mint az elektromos bringások,mikor már nem megy erőből,adsz egy kis kakaót palackból.(patronból)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Because
őstag
válasz sebgutkopf #129553 üzenetére
ehhez ki kell szúrni a jó használt bringát amihez a laikus nem ért, utána pedig hogy az milyen állapotban is van. aztán ott vannak a távolságok, alacsony a büdzsé mellé még kilométereket is utazni és esetleg üres kézzel hazaérkezni (nyilván zsákbamacskát nem postázunk). 10/8 embernek pedig elég a legalapabb rockrider arra, hogy egy 3 km-es tókört megtegyen évi 5 alkalommal.
-
Because
őstag
válasz sebgutkopf #129561 üzenetére
bennem még az is ki van alakulva, hogy használtat nem szívesen vásárolok. bármennyire is rossz szokásnak tekinthető
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #129553 üzenetére
Néhány kivételtől eltekintve,az anyagiak az egyetlen magyarázat a használt kerékpár (autó,bútor,stb.) piacának létezésére.Ha van elég pénz,senki sem vásárolja meg használtan amit újan is megengedhet magának.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz sebgutkopf #129553 üzenetére
nem a versenyzők, akik nyekkre hajtják.
Azért majd kérdezz meg pár bringaszervizest, hogy 10-10 versenyző és "hobbista" bringa közül melyik a jobb állapotú.Fetz: ez jó cucc. Ára?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #130056 üzenetére
Az E-MTB szegmens gyorsan fejlődik, szinte évről évre jönnek ki jobb gépek. Nem is a reakció idő a baj, hanem ki kell ismerni a rendszert, hogy melyik sebességfokozatban és melyik rásegítési fokozatban ideális az adott szituációban. Illetve a pedálfordulatot is meg kell találni, ez rendszerenként eltérő. A Bosch valóban kicsit gépies, nem annyira természetes, de megszokható. Jól együtt lehet vele élni. Persze a Shimano rendszer sokkal természetesebb, de a Brose is hasonlóan jó. Ami nagyon fontos, hogy jól válaszd ki a vázat. Sok E-MTB inkább túrázós geometriával rendelkezik, így tudták megoldani. Bosch mellé nagyon kevés a jó váz. Ezért is érdemes a Shimano és Brose páros felé menni. A nagyobb súlyt azért érzed meg, mert ha túl hosszú a gép, hosszú a láncvilla, akkor nehezen tudod betenni a kanyarban, és kicsit esetlen lesz alattad. Ráadásul ha nem plus méretű gumik voltak rajta, akkor pláne hajlamos kifelé tolni az elejét egy kanyarban. Nincs meg a kellő tapadás. Ettől nehézkes lesz az egész gép. De egy eltalált geoval nagyon kicsi a kompromisszum. Sőt majdhogynem nincs is kompromisszum. Gyönyörűen be lehet tenni a kanyarokba modern E-MTB-ot. A nagyobb súlyból még előnyt is tudsz kovácsolni, mert nem pattog annyira a terepen, stabilabban oda tudod tenni egy köves, gyökeres terepre, mint pl egy 13 kilós gépet.
A linked sajnos nem jó.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #130104 üzenetére
A látványnál már csak a hallható életörömöd jobb. ...nem kell ide fű,kérem szépen,elég egy kerékpár és néhány ugrató!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #130104 üzenetére
A gép nagyon frankó, de hogy ez a pályázás mennyire távol áll tőlem, az hihetetlen, tudom, hogy egyre többen szeretik, sőt, már sokan direkt pályázni vesznek bringát, szal tuti én evezek az árral szemben, de nekem a szépen kialakított ösvények és ugratók láttán rendesen sóvárog a szívem az érintetlen buja felfedezetlen vadonért
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
haarmaan
tag
válasz sebgutkopf #130104 üzenetére
Szia, jó videó lett, még több ilyent ha lehet. Amúgy is a fotózás-videózás nem áll tőled messze.
Én is pont egy 2019-es Canyon Spectral CF 7.0 vásárlásán vacilálok:
[Spectral CF 7.0]egy Specialized Stumpjumper ellenében:
[Stumpjumper Comp Alloy]Ha jól látom ez a Spectral AL 6.0?
[Spectral AL 6.0]Viszont egy kicsit elriasztott hogy az utóbbi években mennyire megnőtt ezeknek a gépeknek a súlya. Az általam kinézett Specialized stumpjumper 14 kg körül van pedállal együtt. A Spectral AL 6.0 14,3 kg pedál nélkül. A Spectral CF 7.0 pedig 13.9 pedál nélkül. A 2017-es Spectralokban volt 11.5 kg os modell is:
[link]Most meg a csúcsmodell is 13 kg.
Jelenleg egy 2017-es 27.5-es Canyon Neuron AL 8.0 van:
[2017 Neuron AL 8.0 27,5]Ezt szeretném lecserélni, sajnos az új Neuronok M-es méretben nincsenek csak 29-es kerékméretben ami már lehet hogy nagy nekem a 176-cm-es magassághoz. A neuron táblázata szerint az M-es méret alsó felében vagyok 174-182.
[Neuron CF 8.0] -
Runner_fxr
Ármester
válasz sebgutkopf #130104 üzenetére
Jópofa, ez a pálya merre van? 7 black van neked is?
haarmaan: A 29"-es kerék miatt ne aggódj. 176cm-el telibe M-es méret vagy! Simán jó az. Ennek ellenére a Spectral nekem is szimpatikusabb. Bár én inkább a Torque-t venném.
A súly azért nőtt meg egy kicsit mert hosszabbak lettek a vázak, jött a boost szabvány, szélesebb külsők is vannak.
[ Szerkesztve ]
-
haarmaan
tag
válasz sebgutkopf #130140 üzenetére
Kösz a segítséget.
Igy 50 évesen már nekem elsősorban a biztonság a fő szempont. Felfelé nem nagyon izgat hogy a 29-es kerék könnyebben átgurul mindenen, meg hogy mennyivel haladósabb és könnyebben tekerhető egy XC bringa. És nem is az ugrálás a fő szempont.Viszont lefelé sokkal biztonságosabbnak érzek egy nagyobb tengelytávú laposabb fejcsőszögű 27.5-esszélesebb gumijú kerékpárt, aminek pár centivel lejjebb van a középcsapágya is.
A szélesebb gumi méret miatt került képbe a Stumpjumper. Télre felrakok rá egy 3”-os gumit és megvan a Fat Bike-om is. De valószínűleg a Spectral CF 7.0 fogom választani.
-
StLui
veterán
válasz sebgutkopf #130205 üzenetére
Nemrég írtam, hogy láttam 95 körüli videót "DH" címmel, egy versenyről, na akkor, 25-30 évesen még nem akartam volna DH-zni
Másik: bikeparkok DH részei, meg általában a nagyon nehéz szakaszok akárhol: legtöbb esetben, hacsak nincs kerülő út, letolni nehezebb, lassan lemenni meg szinte lehetetlen. Ha lábon szeretnél lemenni, olyan meredek, hogy megpróbálod magad előtt lelógatni a bringát, esetleg leejteni, valami stabilabb pontra
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
varsam
őstag
válasz sebgutkopf #130246 üzenetére
És akkor még csak a bringaparkban csapattál és el sem mentél a hegyekbe csak úgy tekerni, jó pár napot el lehet ott tölteni szerintem
YT elég felkapott lett az utóbbi években, de ez sem véletlen. Jó bringákat csinálnak jó áron.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #130340 üzenetére
annyira is felfelé fordíthatom, hogy a fejemet vegye....megnéznék egy olyan kurjongatós szelfizős csapatást. Amúgy írásod kapcsán az jutott eszembe,hogy ezek szerint a legdurvább egy az első tengely végére szerelt kamerával készített menet lenne,az jó közel van a földhöz.Egy padka is félméteres letörésnek látszana.
(#130338) ToniSoprano... nincs keresztbeváltás...csak keresztbeváltás van.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz sebgutkopf #130481 üzenetére
Még nem használtam Eagle sorral szerelt gépet, de úgy érzem jobb lett volna ha nem mennek fel 50-ig, 46 elég lett volna, ugyanis az rémlik, hogy a következő fokozat az 42-es, ami meg stimmel a 11-es sorral. Én kisebb átfogás, jobb elosztás felé hajlanék. Nekem jól jönne néha 44-46 a 32T mellé, de ha azt növelem meg 34T-re egy Eagle esetén, akkor azzal azt értem csak el, hogy az 50-es tányér is használható, a 42 meg lehet, hogy túl sok, tehát megint csináltam egy szar fokozatot. Ti hogy látjátok?
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
jjeahh
nagyúr
válasz sebgutkopf #130481 üzenetére
Drága a Hero 7-es
Hasaggymeg: Tényleg sehol nem ír többet róla, csak, hogy shimano
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #130481 üzenetére
Nekem egy 36/50 körüli párosítás lenne ideális áttételekben.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás