-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
-
zoli03
őstag
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz itouchfan #40979 üzenetére
Lánckereket nem kell kenni! Az csak a koszt szedi össze, ami miatt nem tud teljesen beleülni a lánc, tehát hamarabb fog kopni a rendszer.
Láncnak is igazából csak a forgáspontjait kéne kenni, gyűrűk alatt, belső oldal lapok találkozásánál. Máshol csak korrózió védő szerepe van.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz itouchfan #41004 üzenetére
Szerintem a legtöbb boltban arra van lehetőséged, hogy rászerelik a bringádra és ott ráülsz, használat után senki nem fogja neked kicserélni, hogy bocs de mégse kell inkább egy másik, ja nem a harmadik. Szóval ez így a legtöbb helyen nem fog menni, de volt olyan bolt akinek voltak teszt nyergei, amiket valóban ki lehetett próbálni. Most ezt meg nem mondom hol, de volt ilyen. Illetve van ahol meg tudják mérni, hogy neked milyen méretű nyereg az ideális, azt hiszem a K2-ben is van ilyen lehetőség.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz itouchfan #41007 üzenetére
Hát sajnos a nyereg kérdés nem egyszerű, nekem szerencsém van, mert általában a minőségibb, sportos mtb nyergek nem szoktak gondot okozni hosszabb távon se, bár montira akkor se raknék fel valami széles, párnázott nagyi nyerget, ha kényelmetlen lenne a sportosabb.
De egyébként hosszabb távon többnyire a sportosabb nyergek ideálisak, a nagyon kényelmes az rövidebb távokon okés. Attól nem kell megijedni ha először fáj, amikor tavasszal elkezdek bringázni és tekerek egy 40-est az erdőben másnap alig bírok ráülni a nyeregre, de ez pár nap alatt elmúlik, ha nem múlik el 1 hét után se akkor érdemes más nyerget választani. -
Runner_fxr
Ármester
válasz itouchfan #41010 üzenetére
Túrázni nem érdemes elmenni egy olyan nyereggel ami széttöri a segged, az biztos.
Vannak akiknek bejönnek az smp nyergek, ezek 14-15-től indulnak, nekem annyira nem szimpatikusak, inkább a selle royal race pro és fizik nyergek, pl fizik tundra. 15-20 körül kezdődnek a jobb mtb nyergek, vagy akár még több is.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
zool1
őstag
válasz itouchfan #41373 üzenetére
Koszonom. Kimondottan tura es aszfalton. Erre lett felkeszitve a kerekpar. Ma mar voltam vele tekerni egy kicsit (20 km) es minden a helyen. Egy szuk keresztmetszet lesz es az en vagyok. Itt Eger kornyeken fogok vele turazgatni majd ,csak ugye ismet hozza kell szoknom a nagyobb tavokhoz igy nullarol kezdve. De olyan jo erzes volt vegre nyeregbe pattani , hogy azt most szavakkal nem tudom leirni.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
-
nagyúr
válasz itouchfan #42510 üzenetére
Köszi!
Sok sikert a Csepel felújításhoz.Amúgy jól mondta valaki hogy ez a kerékpározás addiktív dolog, rosszabb mint a drog. 3-4 éve még csak sóvárogtam egy outi után. Tavaly nagy gondolkodás után megvettem az eredeti kereten felül a Focust. Most meg már le se merném írni mennyibe van a gép meg az egyebek. A szobám is tele van mindenféle kerékpáros bizbasszal.
Més que un club!
-
ivana
Ármester
válasz itouchfan #42510 üzenetére
'84-es Csepel Outi Ilyet, hagyd a fenébe, bringa sose lesz belőle. A csepel max kontrásnak 622-es kerekekkel, de úgy is nagyon limó. 630-as acél kerekek a kukába valók, a hajtás is, meg elég sok minden, amennyit költenél rá abból lesz rendes gép. Most vettem 25-ért crmo vázas, exage 300-as outit
-
Novics
senior tag
válasz itouchfan #42510 üzenetére
Nos nekem van egy Dancellim, full 600-as szettel igen faszás állapotban. Gyakorlatilag a váz marad csak meg, minden megy róla. Ha gondolod kiokoskodhatunk valamit. Még addig nem jutottam el, hogy felmérjem a cucc forgalmi értékét, és feldobjam valahová, egyelőre csak vásárolok. Úgy néz ki, hogy a Campa agyak összejönnek. Már csak Campa fékek, és hajtás kéne. Az még egy 50-es, 30-40 a festés, és már készen is vagyok. (Ötleteket tuti korrózió elleni védelemre, és megbízható szakik kontaktjára még mindig vevő vagyok. )
A fontolva haladó. - 30 felett minden nap ajándék.
-
nagyúr
válasz itouchfan #42725 üzenetére
Itt épp a gyalogos járdán álltam.
Mondjuk lefelé izgalmas volt mikor majd 65-ös tempónál kanyarban csatornafedelet kerülgettem. De amúgy nem volt vészes az útburkolat a Bence-hegyre.
Ma ennyien toltuk hegynek fel és le:
Elég szép létszámot sikerült összehozni, jó volt ennyi lelkes bringással tolni még ilyen szeles időben is.Més que un club!
-
jjeahh
nagyúr
válasz itouchfan #133307 üzenetére
Lesd meg szerintem ZolkoW Niner-ét, tudtommal nagyon könnyű alu váz, ő is építette. XC-re én 100mm telót raknék, se hosszabbat se rövidebbet, ha jobbacska kell, akkor minimum Recon RL. A régi Scott alkatrészei nem biztos mind kompatibilisek lesznek egy új vázzal, gondolom azóta sok szabvány megváltozott. 40% terepre én már valami gyors terepgumit vennék, racing ray/ralph, continental race king, maxxis ikon, maxxis rekon race stb. Ezek már jók terepen is és aszfalton is simán használhatóak.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz itouchfan #133318 üzenetére
Ha terepezel, akkor igen, ha nem, akkor elég lehet a merev is, aszfalton én is zárni szoktam a telót. Akkor ezek szerint régi 26-os vázban gondolkozol? A régi Scott-od milyen, arra nem lehet építeni?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz itouchfan #133324 üzenetére
Mi a tapasztalat....országúti 11sebességes lánc esetén ha szétszeditek a patentszemet akkor ugyanazt vissza is lehet tenni....vagy minden láncleszedés új patentszem használatával jár...pl mikor petróleumba áztatjátok a láncot? Na, csak mert alkalmanként 3500ft-s patentszem nem olcsó mulatság
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
ZolkoW
őstag
válasz itouchfan #133324 üzenetére
ha 26-osban gondolkodnék,megannyi Magellan Pyxis Team tűnik fel apróban 30e körüli pénzekért, az jó cucc! meg sok más is persze. a villa magasságát érdemes figyelembe venni,nagyon ne boruljanak a szögek.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz itouchfan #133977 üzenetére
Mivel hacsak nem vagy 170 cm alatti a 26" felejtős,így marad kettő,mely közül nekem inkább a Superior. Azt ugyanakkor tudni kell,hogy olyan 250-300 alatt nagyon kompromisszumos terepen is használ6ó kerékpárt vásárolni.Ha most csak ennyi a pénz,de tudod később terepezni szeretnél,akkor a vázra kell figyelni,mely majd esetleg fejleszthető.
U.I. valahol itt a legalja amivel már nyugodtan kimehetsz terepezni,ennél jobbat ennyiért nem is találsz újan.(#133975) StLui...jóformán gyerekek és osztják az észt,hogy mivel kell kezdeni. Amúgy meg ügyesek,nekem is rokonszenvesek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz itouchfan #134003 üzenetére
Menj el, és próbáld ki a linkelt bringákat. Ebben az árkategóriában csoda nincs, ha valami kopott, cserélni kell, akkor az pár tizessel meg tudja dobni a költségvetést. Így inkább a bolti vásárlást javaslom, vagy olyantól, aki letakarítva mutatja meg a bringát, esetleg pár szerviz vagy alkatrész csere dátumára is emlékszik. Persze attól még hazudhat jól.
Vedd azt, amin jól érzed magad, ha felülsz, aztán 1-2 év múlva majd kitapasztalod, mire lesz szükséged, mi hiányzik, így pontosabban lehet keresgélni ajánlani. Én a GT-t vagy a Superiort venném, könnyebb lesz eladni, mint az áruházit, meg a magyar bádogot (nem kritika, csak szerintem!).
A Cube nagy neked, abból 19" körül keresgélj.
26" jelenleg mindegy, ebben az árban még eladható később is, és majd kiderül, kell-e neked (esetleg) nagyobb kerék.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz itouchfan #135217 üzenetére
Csapágyakba bemehet a kosz (középrész, kormánycsapágy, agyak, össztelós váz esetén forgáspontok), illetve teleszkópok és tagok is kapnak annyi sarat, hogy oda is bejuthat némi szennyeződés. Ilyen durván saras bringázás után érdemes darabokra szedni a bringát, ellenőrizni az összes csapágyat és ajánlott a telót és a tagot (ha van) széthúzni egy kis szervizre.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz itouchfan #135407 üzenetére
Körhátszelet hozzá!
(#135410) eddie1978...épp a tegnap olvastam én is erről az új murvára készült Shimano családtagról ,valami hírlevélben jött. Jópofa a féktest és tárcsa formája is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
trialboj
őstag
válasz itouchfan #135922 üzenetére
Komoot, pc-n tervezed, appon, végignavigál, net nélkül is akár. Weboldal
Ha sosem akarsz net nélkül sem eltévedni maps.me, egész ország térképet letölthetsz rá, nagyon részletes, sosem kell hozzá net.
Locus map, egyetlen jó tulajdonsága, hogy rétegenként rá tudsz dobálni gpx-ket, (de ezt nem tudja színezni, legalább is nekem nem sikerült) de a lényeg, hogy előző túrákat is össze tudsz kombinálni, mondjuk szerintem ez nem annyira hasznos, főleg aszfalton, ott előre meg tudod tervezni.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
jjeahh
nagyúr
válasz itouchfan #136142 üzenetére
Miért van az mindíg, hogy amikor ilyesmiről kérdezek, félóra múlva sikítva menekülök, mert általában kiderül, hogy egy egyszerűnek tűnő alap dolog valójában komplikáltambb, mint az atomfizika? . Nem kevés dolgot hagytam a francba inkább emiatt, mert ártani sem akarok és 5 perc olvasgatás után iszonyú fejfájásom lett az egésztől
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
trialboj
őstag
válasz itouchfan #136292 üzenetére
Nem kell tőle megijedni, akár kézzel is vissza lehet feszegetni, habár jobb nem összezsírozni a tárcsát, érdemes valamilyen lapos fogóval dolgozni, itt egy videó is hogy megértsd a folyamatot, max 5 perc, és rendben lesz. Nekem ice tech slx van elöl, pár hónap után már volt benne nyolcas, szóval ezt érdemes megtanulni, mert sokat kell használni.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Új hozzászólás Aktív témák
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek