-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz
Fall-N #232095 üzenetére
a 142 az nem boost, az a 135 mm-esnek megfelelő átütős méret.
mármint ezek ide-oda konvertálhatók, ha cserélhető kupakos az agy.
Én Novatecet vettem 28-asban, igaz, Ali/Taiwanról. Az néhol itthon is kapható. Amit cserélt, a gyári Bontrager monti kerekeimet, azok is 28 küllősek voltak. Pont Bontrager agypárt látok is testbike aprón, meg valami gyanúsan olcsó DT-t. -
-=RelakS=-
veterán
válasz
Hasaggymeg #232098 üzenetére
De azzal meg nem úgy van, hogy az egyik bax gumija túl nagy/túl kicsi/túl vastag/túl vékony a másik cucc számára?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
-=RelakS=- #232097 üzenetére
Nekem meg a már sok megvásárolt biz-bax tartójáról maradt meg minden méretű és szélességű gumi.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
andrisbandi #232092 üzenetére
Én minden ilyen vacak alá használt belsőből kanyarítok egy darabot. Ha eltávolítható cucc alá kell, akkor viszont nem tudom, hogy hogy lehet a helyén tartani.
-
Fall-N
veterán
válasz
Hasaggymeg #232080 üzenetére
Igen sosem jó megoldás az adapterezés, csak olyan fél megoldás. Ha az adapter szar minőségű, akkor az egész már nem jó semmire.
Még kibírom egy fékkel, az első kereket most cseréltem ki az előbb, a hátsó még a BikePro.hu- nál van. Remélem péntekig ideér. Távtartót majd CNC-ztetek utána eladom a kerekeket, vagy nyomott áron eladom és az új tulaj megoldja magának.
-
Fall-N
veterán
válasz
ZolkoW #232078 üzenetére
Létezett. Mostmár nincs.
Sajnos nem kapni 28 lyukas agyat. Végignéztem az összes magyar és külföldi webshopot, Google. Ami van az 142 mm papucstávolságú (boost), vagy van még Shimano Tiagra, szintén nem jó az országúti volta miatt. Ott még a kazetta szélessége és a láncvonal miatt sem opció. Ahogy láttam régen volt 28 lyukas DT Swiss, A2Z XCR 135 mm-rel, ipari csapággyal méregdrágán, de nem kapni már. Ahogy látom 28 lyukas kerék inkább outi vonalon van csak.
-
Ringman
nagyúr
válasz
andrisbandi #232092 üzenetére
Valami hasonló megoldás lesz jó átmenetileg.
-
trialboj
őstag
válasz
sebgutkopf #232089 üzenetére
Köszönöm a segítséget.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #232087 üzenetére
Én télen néha muszáj, amikor terepen akkora hó van, hogy nem lehet montizni
. És felénk valszeg sokkal gyakrabban van köd, mint felétek.
-
sebgutkopf
őstag
válasz
trialboj #232064 üzenetére
Pénzügyi oldalról megközelítve olyan bringát az esetedben nem érdemes venni, amelyiknek a teljes felfüggesztését ki akarod cserélni. Vegyél olyat drágábban, amelyikben eleve olyan van, amit szeretnél, vagy legalább csere nélkül hajlandó vagy használni.
Miért? Az összehasonlításban szereplő tag külön megvásárolva kb 180 eFt, míg a villa 340 eFt értéket képvisel. Ennyit még rá kéne locsolni a egyszerűbb felszereltségűre, tehát nő az ár és majdnem ott vagy mint az új magasabb felszereltség bringa ára, amit sokallsz. Csak az éppen már pluszba új, garis, karbon váz, és a többi komponens egy jó része magasabb polcos.
Plusz ott a kérdés, hogy a scott állíthatósághoz kell-e még valami spéci tekerentyű, ami esetleg csak nekik készül. Ezt egy szervizes, aki ismeri a scott-ot meg tudja neked mondani.Egy mai levegős és olaj csillapításos felfüggesztés lock-ja soha se a teljes merevséget jelenti. Ha csökken a rugóút, az növeli a keménységet, tehát ezért lesz hatékonyabb, ha pedig a csillapítást állítja keményebbre, attól lesz keményebb és bobozás mentes, de nem válik egyik se teljesen merev villává/taggá, ami egyébként nem gond, mert a bringa geója és használata a tervezett beüléssel van optimalizálva (amikor ember ül rajta), amit meggátolni nem érdemes, míg a hajtási hatékonyságot a felfüggesztés érzékenységének drasztikus csökkentésével valósítják meg.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #232084 üzenetére
Szerintem attól függ este ködben, vagy nappal ködben. Este ködben, köd nélkül, mindegy, olyankor én is gyengébbre állítom a fényerőt és villogó mód helyett folyamatosan megy. Nappal ködben viszont én úgy érzem kellenek a lumenek, különben nem látszok és elcsapnak. A lámpa Martes, az nálunk egy olyasmi áruház, mint a Decathlon, nekük a saját márkás cuccuk, valszeg átcímkézett jobbféle kínai, int a Velotech. Itt volt a polcon a helyi áruházban viszonylag jó áron, ki tudtam próbálni és tetszett, ezért le is csaptam rá. Szerintem nappal kell kb. 80-200 lumen hátul.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz
jjeahh #232083 üzenetére
a sigma nugget helyett télire visszaraktam a velotech 50-es hátsó lámpát
---
a sigma buster 700 kormányra szerelhető szilikonos tartója botrányos (25.4 mm-es átmérőjűhöz kormányhoz próbáltam, lehet az a baj), max. marad tartaléknak/sisakra szerelve, vagy vennem kell egy bilincseset, de azt meg csak a németeknél láttam raktáron -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
jjeahh #232083 üzenetére
Nem éppen rád gondoltam, itt hirtelen többen is erősen alábecsülték a hátsó fék jelentőségét...ami a lámpát illeti, a sűrű ködben már a kevesebb a több, ha enyémet felkapcsolom maxra úgy vakít a köd, hogy nem látok annyit mint középső álláson. Ez amúgy minden autós is tudja...
Szerk. milyen az a lámpa?
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #232080 üzenetére
Jól félreértette a fél topik, nem csak az első fék harap, hanem az első fék jobban harap és a hátsóval együtt használjuk
#232081 Ringman: a nyáron jutottam odáig, hogy végre merek ködben is tekerni, mert az új 80 lumenes lámpám ilyenkor is látható. Sokszor volt már, hogy ködben a gyenge elemes szilikon lámpát nem éreztem biztonságosnak és visszafordultam. Én sem értem a kivilágítatlan bringásokat ilyenkor.
-
Ringman
nagyúr
Megint felmerül a kérdés is ködös időben, hogy a kivilágítatlan bicikliseket miért nem büntetik rommá? A lakott területen belül szürkületben világítás nélküli autósokat sem értem, sokat fogyaszt a felkapcsolt lámpa?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Fall-N #232068 üzenetére
Ez volt az ok ami miatt végül nem alakítottam át kerekeimet boost-osra, a tárcsa távtartózása, abban nem igazán bíztam...az agy anyagából kiesztergált tárcsafogadó, esetleg a hatcsavaros/CL gyári (DT Swiss, Mavic stb.) átalakító, de másban nem nagyon bízok annál a terhelésnél.
hátul most nincs fent a tárcsa, úgy megyek. ...majd garantálják megállásod azok akik minap itt kardoskodtak az mellett, hogy amúgy is csak az első fékez lefelé.#232077
szimpláncsak...Anyósom autójat kellett elhozni szerelőhöz,.... Bicajt beraktam a kocsiba...remélem sárosan a hátsó bézs kárpitra.#232079
kobayashy...jó mászókának néz ki az a vízmosás is.[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz
Hasaggymeg #232073 üzenetére
Ez a Csókási elágazásnál van.
Ma jó bicajos módjára összekötöttem a kellemeset a hasznossal. Anyósom autójàt kellett elhozni szerelőhöz, mert lejár róla a vizsga. Ő kb. 20-25km-re lakik tőlünk. Szóval kitekertem érte, de akkor már kerülővel mentem a forgalmas út helyett. Bicajt beraktam a kocsiba, aztán elvezettem a szerelőhöz, onnan meg hazatekertem
-
fulton
addikt
válasz
Khelben #232063 üzenetére
Off: 3.2m ről nézünk 77 colt. Előtte 55 volt. Nekem személy szerint mindig hiányérzetem volt a képernyő méretével kapcsolatban mindig ott volt bennem az a ( rossz szájíz) érzés hogy nem az igazi..es most van az hogy : tökéletes. Pazar. Imádjuk. Szóval nem kell a 65 venni (55 után en is azt akartam de halisten a 77 mellett döntöttem) simán mehet a 75/77 col ha hasonló távról nézitek. Bár valamelyest tévétől is függ: Mi nézünk SD HD full HD es 4K filmet is (csináltam otthon egy saját halózatot abban összegyűlt több mint 1000 film vegyes felbontással...évek alatt). A tv szépen skáláz fel es a technológiából adódóan egyaltalan nem zavaró az alacsony felbontás. Sőt.. pl meg se tudom mondani a 3.2m röl h épp 720 vagy 1080 nézek e, ennyire jó. 4k azért látszik pláne a hdr... ha közelebb ülsz méginkább.
Tv adás is pazar HD csati javarészt.
Még egy észrevétel, oled tv, soha nem vennék már mást annyira jó. Igazi mozi filing. Ha van rá lehetőség mindenképp érdemes számításba venni( Vannak dolgok amit be kell tartani egy ilyen tv nél). ( Természetesen egy verőfényes nappaliba is elég lehet)
Én mikor vettem a tévét alaposan utánajártam, többek közt vittem magammal pendriveon anyagokat mindenféle felbontásból és nézegettem a Media Marktban a tévéken hogy az én nézési távolságomból milyen képet adnak, volt olyan ami borzasztó volt, szóval nem mind1 ez is olyan h vakon nem vettem volna tvt nem bántam meg h alapos voltam).
[ Szerkesztve ]
-
-szabi-
addikt
Köszönöm mindkettőtöknek.
-
Fall-N
veterán
válasz
andrisbandi #232071 üzenetére
Köszi. Meg fogom rendelni, de eladom a kerekeket. Az az igazság, hogy sokan jobban szervizelhető és kiváltható egy 32h vagy 36h agy. Viszont az új tulajdonossal nem akarok kiszúrni, így lecserélem ezt a távtartót. Amúgy idióta konstrukció, puha ócska anyagból van. Párszor cserél az ember tárcsát és ahogy meghúzza az ember a csavart, már pár tized millimétert torzul. Annyi meg bőven elég, hogy ne legyen jó a síkja a tárcsának. De ez alakítja át 130 mm -> 135 mm-re éljen a spórolás. Így csak egy agytestet kellett gyártani. Amúgy megmértem digitális tolómérővel, hol 4,8 mm hol 4,5 mm volt a vastagsága. Így nem csoda, hogy imbolyog a tárcsa.
Másrészt a súlyom miatt kell a több küllő, mert párszor hallani fékezéskor a hangjukat.
Szerk : 2023 január 14-ére kapnak csak alkatrészt. Addig nem tudok várni, hátul most nincs fent a tárcsa, úgy megyek.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Hasaggymeg #232025 üzenetére
...visszatérve erre, biztos a kerékpár lobbi készítette.
Viccet félretéve bár ki van hegyezve a kerékpározásra gondolom minden megterhelő és nagy kedvvel űzött fizikai aktivitásnak ugyanilyen lehet a hatása agyunkra, továbbá ezt szinte mindig érzem is (és itthoniak szerint unalomig ismétlem
), éspedig a stresszoldó hatását amit a videótól kissé eltérően nem csak, és annyira a vad ereszkedések során mint a gyötrelmes mászások alatt érem el...akkor van már, hogy semmi másra nem gondolok csak küzdök a saját határaimmal.
#232072szimpláncsak...ott a hegy lábánál még durvább szokott lenni.
[ Szerkesztve ]
-
szimpláncsak
tag
válasz
Hasaggymeg #232059 üzenetére
-
andrisbandi
őstag
válasz
Fall-N #232068 üzenetére
https://www.onvelocycling.com/hub-part-bontrager-6-bolt-spacer-05mm-b4ad4/
https://trek.hu/
- Azt írta valaki, ők is szereznek apróságokat kérésre. -
-
Fall-N
veterán
válasz
Dark Archon #232053 üzenetére
Tárcsafék felfogatásnál jóval kevesebb mint egy milliméter is bajt tud okozni. Pont ezért veszek most két kereket. Van a Bontrager agyamnál egy 5 mm széles spacer. Ez el van kopva emiatt annyira imbolyog a tárcsa, hogy beleér mindkét felén a betétbe. Természetesen ilyet sehol nem kapni. Mivel 28 lyukas a felni esélytelen találni agyat hozzá, ami nem boostos. Meg is rendeltem a hátsó kereket. Első van itt helyben jó áron azt holnap veszem meg.
Hasaggymeg: Jogos a tengely is forog körbe.
[ Szerkesztve ]
-
-
-szabi-
addikt
Hi
Azon gondolkodtam esetleg a boltban túl keményre pumpálták a bringám.
Mennyi az optimális légnyomás a hátsó kerekekben?
Én kb 100kg vagyok, bringa Aim Pro.üdv
szabi -
Kiskopika
senior tag
Ma felprobáltam a dekába egy van ryzel outi felsőt/mezt neon színben. Hát enyhén átlátszó volt a bimbónál
Ez alá nem kéne már venni semmit nem?
-
trialboj
őstag
Van itt olyan aki scott sparkot hajt? Van róla rossz vélemény is, vagy akinek elég a 130/120 rugóút annak ez a legjobb gép
? Az a 3 állásos felfüggesztés manevráló pöckölő, jó találmány, lehet vele rendesen zárni a hátsó tagot? valahol azt olvastam hogy csak az útját csökkenti de nem lesz tőle merev...
Kis segítségre lenne szükségem, találtam használtan 570k ért egy 960 2021ből egy ideje már keresem ezt a modellt, viszont a felszereltsége nem tetszik, nekem a 940/930 kellene, de nincs rá sok esély hogy ilyet találjak használtan, és újonnan ezek már 1.390.000Ft lenne.
[Itt] egy összehasonlítás a két felszereltségről, a carbon váz nem zavar, féket xt-re cserélném a drágább modellen is, de arra lennék kíváncsi hogy a 960-as modellhez vajon mennyire könnyű olyan telót, és tagot szerezni ami jobb minőségű mint amivel gyárilag érkezik?
Ezekhez nem nagyon értek, itt eleve 3 állásban lehet használni mindkettőt, szóval gondolom nem működik bármilyen 130mm es telóval.
-
Maximum1
őstag
válasz
Hasaggymeg #232059 üzenetére
-
szuszinho
őstag
Télvíz idejére milyen gumit ajánlotok Race King helyett? Most 2.2 van, de kb. 1-1 centi hely van még.
-
Ringman
nagyúr
rosebikesnál olcsóbb a dt swiss pr 1600, ha külön veszel első+hátsó kereket, kb 380eur a páros.
-
RexpecT
addikt
Nino guminyomás ellenőrzés: [link]
68kg + a bicikli, 2.4-es gumival elvileg 1.2-1.4 körüli barral megy. -
Mezga Aladár
veterán
válasz
Hasaggymeg #232052 üzenetére
Nem az a gond, hogy nem forog el hanem felfújt állapotban nem tudod a helyére rakni. Nálam az említett fék és a hátsó háromszögnél a nyeregvázcsőbe ér bele a 28 mm szélesebb gumi.
Szóval csak leeresztve lehet összerakni. -
avl
senior tag
válasz
Hasaggymeg #232052 üzenetére
biztos erre irtad: #232029
nekem inkabb komplett bicikliajanlónak tünik ...vagy csak a gumijara ertetted ? (relative olcsó ????)
úgy finomíthatom a kérdésem: igen jó ár-érték arányú külsö, rögzített burkolatú útra, városba, kicsit környékére 30-37mm szeles 622-es külsö gumiból mi az olcsóbbak és kicsit drágábbak között a jó, ha defektvédelem, tartósság a legfontosabb, de a tömeg sem elhanyagolt, alacsony gördülési ellenállás "nice to have"
-
válasz
Mezga Aladár #232044 üzenetére
Ja, rég volt, mikor V-fékkel szórakoztam. De vagy le kellett engedni a gumit, hogy kiférjen, vagy kiakasztani a féket.
Hasaggymeg: van azért pár hely, ahol nem lenne jó 1 mm játék, jellemzően csapágyak, ill. azok előfeszítése, váltópozíció, stb.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nekem pl. ez...de vannak itt cifrábbak is.
#232042
Dark Archon...
ezt én sem értem, hol van a bringán álló és forgó alkatrészek között 1mm-es tűréshatás a tárcsaféken kívül? Valami extrém TT gépen elhiszem, de ahol 1-1 mm gumiszélességen múlik, hogy elforog-e a kerék az eleve már nem jó.[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz
Gabesz87 #232050 üzenetére
Van Riverside-ból női váz, ha a 120-ast megnézed, látod, milyen. De az a megtört felső cső elég alacsonyan fut, simán lehet uniszex. A 11-36 hátsó sor az elöl 36-os fogaskerékkel simán elég lesz városba, meg kisebb dombokra, ha meg hegyet akarsz mászni, akkor inkább Rockrider. De az meg aszfalton lesz szar.
p
-
Gabesz87
veterán
válasz
andrisbandi #232032 üzenetére
#andrisbandi
#parandroid
köszönöm a tanácsokat!
Lehet, hogy megnézem a Decathlont, mert a Riverside 500 egész jó áron van, és legalább nem kell azon izgulni, hogy milyen állapotban van, mikor esik szét alattam. Azt nem értem, hogy ez ilyen Unisex váz? Mert a férfi és női szűrőre is ugyanazt dobja ki.
Az, hogy csak 9 sebességes, nem hátrány? Nem tudom, kell-e több egyáltalán. Sem száguldani, sem hegyet mászni nem tervezek, szóval úgy gondolom, csak nem akkor probléma.[ Szerkesztve ]
-
válasz
Dark Archon #232042 üzenetére
Számít, mert outin nagyon kicsin múlhat, hogy befér-e. A másik, hogy a súlyát az alapján hasonlítod össze, hogy milyen széles.
-
Ringman
nagyúr
válasz
Mezga Aladár #232040 üzenetére
valami standard jó lenne, amúgy a bike rolling resistance oldalon lemérnek mindent "szakosztályonként" azonos felnin, az lehet kiindulási pont.
ráadásul van olyan is, hogy egy adott modell újabb évjárata kisebb/nagyobb.
-
ZolkoW
őstag
válasz
Mezga Aladár #232044 üzenetére
15-ös felni mondjuk elég keskeny már-már országúti viszonylatban is, nem hogy gravelnél.
megadhatnák azt is, mekkora felnin mérték, de jellemzően lefelé csalnak, mert jobban néz ki a mérlegen. -
Mezga Aladár
veterán
válasz
Dark Archon #232042 üzenetére
"Most tényleg 1-2 mm a probléma?"
Igen. Az egyik outimnál pl. az R700 Shimano 105 fék max 28 gumit fogad.
Amikor a Pirrelit próbáltam berakni nem fért be a fékbetétek közé.
Vettem 622/28 Panaracer Gravelkinget és csak 26 mm volt a szélessége. Ment vissza a webshopba. -
jjeahh
nagyúr
válasz
Dark Archon #232042 üzenetére
Kevésnek hangzik, de elég nagy eltérés, mert nem csak a szélessége tér el 1-2mm-vel, hanem a magassága, az egész kerülete is és végeredményben egy 2mm-vel szélesebb gumi már egy másik ligában játszik, ami látszik is, jobban is tapad és a guminyomás is alacsonyabb lehet, tehát kényelmesebb lesz. Ráadásul ha ez nem lenne elég, egy beigértnél 2mm-vel szélesebb gumi nem biztos, hogy el fog férni a vázban, így online gumit rendelni kész zsákbamacska
. Tényleg lehetne erre valami szigorúbb szabvány. Outin is más liga lehet egy 23mm, 25mm, 28mm gumi és mtb-n is teljesen más egy 50, 55, 58 vagy 60mm. Az én bringámon elöl 55mm van, hátul 58mm és jól látszik a különbség, 60mm szerintem bele sem férne. Pl. egy 58 és egy 60mm között, ha kiterítve leméred a szélességét, valszeg jóval több mm eltérés lehet.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Mezga Aladár #232040 üzenetére
Most tényleg 1-2 mm a probléma? Egy egyébként eléggé alakváltó anyagnál, ahol a gyártás során is simán lehet ennyi szórás. Meg te mértél 1-2 darab gumit, a gyár meg valószínűleg jóval többet, ami alapján átlagol.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Mezga Aladár #232040 üzenetére
Ez monti gumiknál is probléma, pedig simán lemérhetnék a gumit kiterítve peremtől peremig
-
Mezga Aladár
veterán
Érdekes infó!
Panaraver Gravelking 622/32, mért szélesség 30 mm.
Pirelli Velo 4S 622/28, mért szélesség 29 mm.Az abroncsok egy Mavic 15 mm belső szelességű felnire szerelve és a megadott maximális nyomásra fújva lettek mérve.
Továbbra sem értem hogy az abroncs gyártók mi alapján adják meg a méreteket?[ Szerkesztve ]
-
parandroid
félisten
válasz
Gabesz87 #232028 üzenetére
Decathlon Riverside sorozatát nézzétek meg. Azt ki is tudjátok a boltban próbálni, illetve általában készlet is van. Árban ez a kiindulópont, olcsóbban max használt lesz, illetve minőségben is korrekt. Egyéb sportáruházak saját kínálatát (hervis, intersport) én inkább kerülném. Ilyen fitnsess/cross/trekking vonalon cube-nak van még sok modellje, illetve arrafelé a meridának is. Üzletet nem tudok ajánlani, mert nem járok Mo-n, azt hagyom a többieknek.
p
-
válasz
ZavaBalazs #232035 üzenetére
Ilyenem volt
Nyugodtan rakj bele gyorszáras kereket. Amire figyelj, hogy a papucstávja az jó kérdés.
-
ZolkoW
őstag
válasz
ZavaBalazs #232027 üzenetére
Nem emlékszem, milyen vázad van, ha mondjuk az a ferde papucsos, abban nem biztos,hogy a legstabilabb egy gyorszár, de a gyorszáras helyére tudtommal be lehet tenni egy 500Ft-os (hú, a drágulások óta biztos több) tömör tengelyt, anyákkal a végén. Ha sima ejtőpapucs, akkor viszont jó kéne, hogy legyen. (tudok ellenpéldát, a görgőmhöz adott gyorszár fülének csavarja útban volt az acélvázam csészés kialakítású papucsának, így a csavarból köszörültem, de ez ritka)
-
andrisbandi
őstag
válasz
Gabesz87 #231962 üzenetére
Ha konkrét bicót/hírdetést belinkelsz, talán megköpdösik a hozzáértőbbek.
Használtban nem akkora lutri boltból venni garisat. Pl ákosbike
Azért elötte érdemes kérni egy karbantartási árajánlatot, mekkora összegre kell számítani pár éven belül. Fogsor, lánc, fékek. Ezt az összeget tulajtól vásárláskor jó eséllyel azonnal rá kell költeni egy használtra, boltból véve, talán nem.- Olcsó újnak a dekásokat szokták ajánlani.
A 2-300e-eket.
Évekig garisak (gondolom kivéve a kopó alkatrészeket, ha elhasználódnak normál mértékben). -
jjeahh
nagyúr
Ha a felni tubeless kompatibilis, defektálló és mégis könnyű kell, én egészen biztosan a gravel gumik között keresgélnék és go tubeless. Pl. ha Schwalbe, akkor G-ONE RS, G-ONE SPEED, X-ONE SPEED stb. A trekking gumikban ha rendes védelem van, sajnos mindíg nehezek lesznek, ami a gördülést is rontja.
[ Szerkesztve ]
-
avl
senior tag
(kizárólag) rögzített burkolatú útra, városba, kicsit környékére 30-37mm szeles 622-es külsö gumiból mi az olcsóbbak és kicsit drágábbak között a jó, ha defektvédelem, tartósság a legfontosabb, de a tömeg sem elhanyagolt, alacsony gördülési ellenállás "nice to have"
tesztek hol vannak ehhez ?
-
ZavaBalazs
őstag
válasz
Hasaggymeg #232021 üzenetére
ja, persze, így akartam, fityingekből kihozni, használtan valami olcsó találattal (pl, csak el kéne jusson budapestre)
az okozhat problémát, hogy a mostani tengely nem gyorszáras, olyan létezik, hogy a váz kialakításához a gyorszár nem passzol? -
6030D
őstag
BB topikból.
Uvex Active Black Shiny 52-57 cm 13500 Ft -
Hasaggymeg
Topikgazda
Hoppá! Jó reggelt drogos banda!
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
Fall-N #232022 üzenetére
...tengelyen nem jól van összekontrázva a csavar és maga a tengely fordul körbe az agytestben....ez azért szorul némi magyarázatra, hisz szép is lenne ha a tengely nem forogna az agyban, vagyis az agy a tengely körül.
Meg az is, hogy mi a köze a tengelynek a tárcsához, mikor a tárcsa az agytesthez van rögzítve.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
venember83 #231941 üzenetére
Ha van holtjáték az nem jó. Ha tényleg maga a tárcsa mozog az agyon, akkor ki van kopva a fogazás, amihez lehet nem lesz külön felújító készlet, így agycsere marad. De ha sima golyós - kónuszos az agy akkor lehet, hogy a tengelyen nem jól van összekontrázva a csavar és maga a tengely fordul körbe az agytestben. Ha ez van, akkor valószínűleg a kerék is imbolyog oldlara. Meg kéne nézni ha kézzel mozgatod a tárcsát az agyon akkor van-e kotyogás. Persze a kereket fogd addig meg, hogy ne tudjon elforogni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
ZavaBalazs #232020 üzenetére
Ez így megoldható, de csakis akkor érdemes ha valami alsó polcos, pár ezer forintos cuccokkal csinálod.
A nyolcas kazettára (Shimi féle HG-ről beszélünk, ugyebár) távtartóval rámegy a hetes is...de minden más is 11-ig (a 11 országúti sorokon kívül).
-
ZavaBalazs
őstag
na, olyan vad ötletem támadt, hogy a rohangászós régi rockrideremet (ez a generáció) kicsit kiszuperálnám, hátra a 14-28 helyére tennék egy 11-28-as sort, mert kb csak a 3x4-3x7 közötti fokozatokat használom (hegyre nem járok vele, csak iroda + gyereküléses-asszonyos kirándulások), és a teteje nem érződik kifejezetten combosnak. mostani hátsó kerék nem kazettás, szóval ilyen kicsi fogaskerék nem megy rá, gondolom a legegyszerűbb, ha veszek bele egy kazettás hátsó kereket, plusz egy hetes sort (amivel a 8-as kazetta is kompatibilis?), ugye? a váltót csekkoltam, elviszi a 11-et, egyéb buktatója lehet a történetnek?
nem kell, hogy hiperszuper legyen (elvégre most sem az), csak működjön. -
brownus
veterán
Végre, [link] Esztergom - E.kertvárost összekötő kkp út! (A tábla már kint egy ideje 🙂 ) hátha kész lesz tavaszra
-
bardi
senior tag
válasz
MPowerPH #231989 üzenetére
Nincs egy imbusz szettből egy 8as imbuszod? Azt hittem ilyen minden bringásnak van otthon
Én ezzel, meg egy nyeregcsővel verem le róla, túlzottan ezzel finomkodni úgyse fogsz, mert lazításkor pont rossz irányba forog a hajtókar, ki kell valamivel támasztani. -
fulton
addikt
válasz
MPowerPH #232008 üzenetére
de ismerős szitu, volt párszor benne részem
mindig nyafog valahol és mikor úgy kell letoljam az utat hát a kedvem is képes elvenni, mikor a bükkben másztam másodjára visszfele és nem bírtam csak 9 el menni hátron tekertem és a csendben hallgatni ahogy az első kerék nyafog..azthittem kivágom
-
Kiskopika
senior tag
válasz
fulton #232010 üzenetére
@fulton: én se akartam nagyon bedőlős bringát, mert azt gondoltam hogy hosszú távon nem lenne kényelmes. A trekkingemen is egy bizonyos idő után szinte csak új hegyel fogtam a kormányt hogy minél feljebb legyek.
Aztán jött a canyon endurance és tök jó kényelmes egyáltalán nem érzem hogy be vagyok dőlve. Igaz alsó fogásban még nem is mentem, de a szokásos köröm alatt teljes volt a komfort érzet.
Bár hozzá teszem tök más volt hajtani, "vezetni" sokkal háklisabb a kormányra egy kézzel szinte félek -
fulton
addikt
válasz
lsebestyen #232004 üzenetére
azt néztem, arra írtam a 92 cm
-
MPowerPH
félisten
válasz
Hasaggymeg #232005 üzenetére
Baj baj, persze.
Foloslegesen nem nyektetnem. Eloszor nyoszorgott, most mar csondben kattog 1 ponton, es a csapagy is zajos. Ezert megy a szervizbe.
Mikor most Hosszuhetenyben voltam, azt hittem felrobbanok. Tekertem folfele, es jott az az idegesito hang. El is vette a kedvemet, ezert csak 9x jottem le. Utalok olyan bringaval tekerni, ami zajos.Telre a Nobby Nic paroson nagyon elgondolkodtam, elore-hatra feltennem. Nagyon dicserik, defektallosaga az, ami kerdeses. Van valakinek tapasztalata vele? Tipikus sarors, nedves korulmenyek koze valo gumi.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #232005 üzenetére
31.8 a kormánycső átmérője a modern kormányoknál, régebbieknél (vagy olcsó trekking/városi vonalon v fixinél) 25.4 mm vagy outinál még 26 mm is előfordult.
-
Ringman
nagyúr
válasz
ZavaBalazs #232001 üzenetére
ez a váz lesz jó [link]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
MPowerPH #231989 üzenetére
Újra kérdem: baj van vele, vagy miért akarod mindenképp kiszedni a hajtóműcsapágyat?
Ami az átalakítást illeti, én nem paráznék előre, majd ha tényleg soxor kell csapágyat cserélni és a művelet is macerás, esetleg nyekereg akkor majd ráér a menetesre alakításon gondolkodni...kitalálták azt a bepréselt csapágyazást már 100 éve, nem feltétlenül lesz rossz éppen nálad.
#231983 tknof1871...Az eredeti kormányról le lehet szedni a markolatot és áttenni az új kormányra? Igen. Hogyan? Meglehetősen egyszerűen.
Kelleni fog nyomatékkulcs? Nem. A csavarok menetére kell csavarrögzítő? Nem.
Milyen adatból lehet tudni, hogy egy új kormányszár beépíthető egy kerékpárba? Villanyak átmérő (általában 11/8") és kormányvastagság (talán 32mm) -
fulton
addikt
válasz
ZavaBalazs #232001 üzenetére
jól nézz ki nekem bejön. Mit kitalálnak