-
Fototrend
"név nélkül, hirdetés linkelése nélkül írjuk ki a fájdalmunkat", tehát a Hardverapróról
- ne linkelj konkrét hirdetést
- ne tegyél be hirdetés screenshotot
- ne idézz hirdetésből konkrét szöveget
Személyes adatot ne tartalmazzon a hozzászólásod!
Új hozzászólás Aktív témák
-
szebe
addikt
Ha rendesen el lett rakva, és rendesen volt tárolva, akkor nem hinném hogy bármi baja lenne. Hogy kipróbálnám-e? Kizárt dolog
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
cidalain
veterán
Az évezred biznisze jött szembe face-en.
Valaki árulja a pincében talált 70 éves kompótokat. Több fajta van, csomagár van az egyformákra, olyan 7-10k körül van egy üveg.>> GearBest Club Veszprém << >> https://www.facebook.com/gbc.veszprem <<
-
Astroboy
őstag
-
opr
nagyúr
válasz
KROK640 #122457 üzenetére
Jah, aztán az audi is pont most hülyült meg teljesen. Nézd meg, mit művelnek az új belsőkkel. Zongoralakk mindenhol, minden szart kijelző vezérel, kapacitív gombok a kormányon... pont most, mikor az anyamárka vw kezd rájönni, hogy ez egy nagyon fos irány, az audi fejest ugrik bele. Meg ami balfaszkodást művelnek a nevezéktanokkal. Katasztrófa. Káosz. Az egész márka egy iránytalan, irányítatlan idióta részeg tengerész módjára kóvályog.
A merci az borzalmas, beülsz az új S osztályba, megnyomkodod kicsit a dolgokat, és recseg-ropog, mint egy 20 éves Dacia. Ne vicceljünk már.
A bmw-t meg ne is említsük. Akkora bazári szar az összes új design kívül-belül, hogy az valami hihetetlen.
Maradt a Lexus, aki meg nem hoz ide Európába normális szedánokat, csak SUV-okat. Mondjuk azok legalább még jók, bár a külső design ott is erősen, khm, megosztó.Aztán sír az összes európai prémium márka, hogy veszítik a vevőket, megeszik őket a kínaiak meg a tesla. Na, vajon miért...
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
homerhamm
addikt
válasz
xandrush0831 #122454 üzenetére
Akkor minek rakta fel?
A másik kedvencem: nem minden áron eladó.Ihn nikho! Mahna nikho mha nahna e rei! Mha nahno mha nah rikho! Ihni Kohei!
-
KROK640
nagyúr
Egész kis korom óta nagy merci fan vagyok, amire egy haverom hibátlan W123-asa csak mégjobban ráerősített, de : a pápaszemes (1990-es évek közepe) óta nem jó irányba megy a márka (bár vannak nagyon szép S osztályok). Újabban az Audit kezdem felfedezni magamnak, az viszont hatalmasat fejlődött. Pár éve ültem egy akkor vadi új A7-esbe, és akkor meg pláne nagyon megtetszett.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
opr
nagyúr
válasz
koko52 #122445 üzenetére
Merci az jogos, az valami katasztrófa, az szerintem se prémium egy ideje. Minőségre is bőven tesla alatt van, kb egy kisminkelt Dacia. Az egész már új korában is recseg ropog, mi lesz ezzel 10 év múlva?!
Ráadásul tele van bazári szar anyagokkal meg design is az, szóval ebben egyetértünk, ezerszer inkább tesla, mint merci. Lexus, audi, bmw megint más kérdés, bár a bmw meg az audi pont most kezdett iszonyatosan leadni a minőségből, miközben az árat meg emelik az egekbe. Meglátjuk, bejön-e nekik... remélem nem, és újra lesz jó német kocsi, mert 2022 volt az utolsó olyan évjárat, amiből szívesen tudnék venni.ModelY-ban nem ültem még. Nagyon kíváncsi lennék rá, milyen, mert hallottam már róla azt is, hogy simán egy emelt hasú m3, de azt is, hogy nagyon nem.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
xandrush0831
tag
Azt hittem az aprohirdetesekben elado cuccok vannak.
Fura volt is volt, hogy miert van fent januar eleje ota.
-
koko52
nagyúr
Minden hangkeltő gyártó ezt csinálja. 7X130W-os erősítő áramfelvétele 300W...
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
-
koko52
nagyúr
Szerintem 50 sincs. De akkor megkérdik miért írnak 680W-ot. 680W RMS kb halál egy autóban.
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
válasz
cidalain #122436 üzenetére
"Egy használt üzleti 8th gen i5 lapos ami már Win11 kompatibilis megvan 100-ból kb."
80 simán... Max. ha nincs a tulajnak ennyije, akkor érdekes, hogy javítható-e a 10 éves. Többi meg@koko52 : A zene mondjuk akkor se kéne hogy 50-100W egyen ha tökig tekered. Digitális erősítő...
@KROK640 : 80GB HDD-t én is adnék 5000-ért, de ki veszi meg?
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
KROK640
nagyúr
Megvan. Teljesség igénye nélkül :
80GB-os HDD 5000ft-ért, azt, hogy milyen kondicióban van nem tudni, mondhatni totál zsákbamacska. Még jackpot (full hibátlan) esetén is van egy 1000ft-ot se érő termékünk. De mind a méret mind a csatlakozás csak a képekből, szakavatott szemnek derül ki
NVidia 7300LE német LEírással, potom 10 ezer ft-ért, a képekről a kártya csatolója nem derül ki (volt ezekből PCI, AGP és 1× PCI-E) a leírás szerint 16× PCI-E ... az igen. A nagy értéke miatt "csak szeméjesen" . Még a végén kiderül, hogy az ember 7300LE-t vár és RTX5090-et kap
Az eladó alapjához proci és hűtő is jár, sőt egy ismeretlen méretű (képek alapján DDR2) RAM modul is, ami még a lapnál is retkesebb. A szerencsések egy C2D E2160-at találhatnak a hűtés alatt, mindezt mindössze 7000ft-ért. Már indulunk is érte Dámócra, csak az baj, hogy ez így mondjuk 2010-ben lett volna jó üzlet, nem arra 15 évvel később.
De van itt laptop is, ahol a képekből láthatjuk a mester kezeit, és a youtubeos érdeklődését is, akku, régi telefon, régi iPad stb.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
koko52
nagyúr
válasz
NvidiaRTX #122446 üzenetére
Dunaföldvár-Hajdúszoboszló oda vissza megvolt múlt hét pénteken. 100%-al és előfűtött akkuval/utastérrel indulva. 460 Km a táv, 15Km maradt benne. Nem autópálya, mert arra nincs. Átlagos tempó, 20C, ülés+kormány fűtés, a többinek nem tudom mi értelme, mivel LED lámpa automata/adaptív a zene meg max 50-100Wattot eszik.
[ Szerkesztve ]
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
NvidiaRTX
őstag
válasz
koko52 #122445 üzenetére
"Model Y LR24-em van"
Engem csak az érdekel mennyi a max hatótáv télen ha:
-Megy a fűtés.
-Megy fullba a világítás nem csak a menetfény.
-Megy a zene és nem csak 5-ös hangerőn.
-Tolod neki nem finomkodsz.S23 Ultra / Watch 6 / LG OLED 65" / 14600KF / RTX 4080 S / Lian Li / S3000 Pro
-
koko52
nagyúr
"Jó, de a tesla-hoz ne a bmw-t hasonlítsd, hanem a Suzukit, de nagyon max a Toyotát,"-
-erre reagáltam. Szerinted Suzuki szinten van. Nem írtam, hogy prémium, de nézd meg a prémium Merci eqs belsejét, hát ha ez a bazári belső a prémium, akkor nagy a baj, cickányok kedvence lesz. Model Y LR24-em van, semmilyen illesztési hézag, csáléság nincs rajta. Letisztult fehér belső, semmi további űrhajós gomb, gagyi légbefúvó, guccsipulcsi mintára hajazó bőrszarság nem hiányzik belőle. De aki azt szereti hát vegye és fizesse meg a sok szarságot. Musk felismerte, hogy mire van szüksége a népnek elérhető áron ami felső-közép minőség, iránymutató szoftver és hardwer tudás mellett. Nem hiába a legtöbbet eladott autó a világon. Az német autóipar meg megy a süllyesztőbe, mert olyan autókat gyártanak amire nincs szüksége lassan de biztosan senkinek. Prémium-luxust meg tud gyártani más is kis darabszámban. Lexus, Bentley, Rolls-Royce stb.."Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
KROK640
nagyúr
-
KROK640
nagyúr
2023 március 23-as kommentem... már rég el is felejtettem, hogy ezt is megírtam
Viszont hogy találok rá itt? Próbáltam keresni Damócra, de úgy nem találtam
Tudod nem maradnék le a jó vételekről(és erről sem)
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
opr
nagyúr
válasz
koko52 #122437 üzenetére
Hogy ultem a paletta legaljaban egy szalonbol vasarolt model3 long range-el? Ami raadasul mar tul volt az elso nagyobb frissitesen, ami megoldotta pl a lampak parasodasat meg par egyeb dolgot? Egyedul a self driving atbaszos baromsag nem volt bele megveve (na nem mintha olyan sok mast lehetne bele venni). Nem nehez benne szar anyagot talalni, a kormany anyaga is borzaszto mindegyik model3-ban, meg a bor is.
Az ujba (rancfelvarrott) meg csak szalonban ultem bele, a kormany es a bor ugyan fejlodott, de abban se kapott el a hude hada erzes. Ezen mondjuk nem segitett, hogy mar a szalonban is csalen allt a motorhazteto...
Pedig amugy en nagyon szeretnem szeretni, es ar-ertekben tovabbra is zsenialis autonak tartom, de hogy premium lenne, az mar felvetes szintjen is nevetseges.
Vagy neked nem a model3/Y van, hanem a model S? Abban meg tenyleg nem ultem, bar sok embertol hallottam, hogy az teljesen mas vilag kivul-belul. Kivancsi lennek ra nagyon.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
KROK640
nagyúr
válasz
cidalain #122436 üzenetére
Pont ezt néztem én is, hogy a 10 éves gép (az én olvasatomban lehet mondjuk 4th gen is, de annál több nálam sem) ha totál megjavítják sem fog 133 ezret, de még 98 ezret sem kérni. Ilyenkor az a korrekt, hogy felhívnak, elmondják mi van, én otthagyom nekik ezt bontásra, amit vagy kifizetnek, vagy a náluk vásárolt másik laptopból kedvezményként leírnak. Esetleg elmegyek a rossz gépemért, úgy, hogy semmit sem csináltak vele, és akkor kap mondjuk 7000ft-ot mert átnézte.
Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
koko52
nagyúr
Ülték a paletta legaljában. Akkor merci A osztály, BMW 1, vagy Audi A2? Ráadásul az első m3-ban amit azóta felvarrtak. Gyere nézd meg az enyémet, keress illesztési hézagot vagy rossz anyagot!
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
cidalain
veterán
válasz
Astroboy #122428 üzenetére
Hátbakker, ha eljutok oda, hogy egy 10 éves laptopon rossz a bios, akkor felhívom a tulajt, hogy bocs totálkár, nincs értelme. Ha 10 eves akkor kb 2nd gen Intel lesz kb. Forgalmi értéke hibátlan állapotban 25000 ft.
Egy használt üzleti 8th gen i5 lapos ami már Win11 kompatibilis megvan 100-ból kb. Egy 7th gen (ami hivatalos nem Win11 kompatibilis 60 körül van)Ha a bios programozásra nem kapott engedélyt a szerviz, mert nem kérdezte meg akkor bebukta a bios programozás díját, azt heló. Ha nem adja vissza a bevizsgálási díjért, akkor mehet a feljelentés lopás miatt a rendőrségen.
>> GearBest Club Veszprém << >> https://www.facebook.com/gbc.veszprem <<
-
-
KROK640
nagyúr
válasz
Astroboy #122428 üzenetére
Azért eléggé érdekes, hogy rögtön tudnak 35 ezer ft-ot engedni az árból, csak kérje már a javítást. Nyilván a 98 ezernél is igencsak jól járnak.
Ha már ennyire megakarják menteni a laptopot, hát legyen, felajánlanám nekik megvételre, persze jóval több mint 133 ezerért, hiszen annyi értékű javítást már elvégeztek rajta, és ha megérte, akkor annál egészen biztosan többet ér. És itt akkor a monitorpaneltől az 55 ezer ft-ért "érdemes megmenteni alaplap"on át mindent bele lehet számolni, immár hibátlanként.
nem tudom a monitor panel mennyit ér, régen 20K körül mentek, de ez különösen jó konstrukció 25K, tasztatúra is biztos pár ezer, ha a lapot 55-ért érdemes volt megmenteni, akkor legalább 80-at ér már hibátlanul, van benne egy új 17990ft-os SSD, de beszerelve! tehát az is minimum 26K, van rajta egy telepített Windows, ez további 22K, és így tovább...
BTW érdekes lenne, hogy 22 ezer ft-ért Windows kulcsot is adtak, vagy netán az alaplapba/Biosba integrált meglévőt használták? (jah nem tudták, mert elvileg kicserélték a Bios chipet)Inkább azt kérdezzék miért nincs szobrom, mint azt, hogy miért van...
-
"hogy marad a kis micra, legalabb tud rola mindent."
Vagy 15 éve ezt pofázom. Nem egyszer kellett kb. az autó árát rákölteni a 15-18-20 éves vacakra amim éppen volt, de ha abból veszek egy újabb használtat, se vagyok előrébb, a sajátomnak meg legalább tudom, milyen kókányolásai vannakAmúgy ja, én is úgy vettem a mostanit, hogy havertól, piaci ár felett, de ez egy unikornis, én vagyok a 3. tulaj, azt is tudom, ki volt az első
És nincs is sok nyűgje.
Az előző Escort az németből hozott, nepperes volt 2000-ben, na abban volt elég kókány. És akkoriban még nem volt ilyen durva a piac.
De azt látom, hogy az egyszerűbb autókat ha valaki tudja szerelni otthon (nem gányolni) az nem lehetetlen, és igazán olcsó.@Astroboy : "az SSD is hibás, és vélhetően ennek az alkatrésznek a meghibásodása okozhatta a BIOS program meghibásodását."
Aha, nem kapcsolt be, és az SSD rosszÉs az bacta el a BIOS-t
Az még valahol OK, hogy leveszik a flasht, mert némelyik lapon nem lehet beforrasztva írni.
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
opr
nagyúr
válasz
Astroboy #122428 üzenetére
Mekkora parasztok. Az egészből üvölt az átbaszás. A "csaj, úgyhogy jól lehúzzuk" hozzállás. Hányinger az egész. Az már egy másik kérdés, hogy annyi faszság van leírva, hogy csodálom, hogy nincs ott az indexfolyadék cseréje 30.000ft-ért...
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
nagyúr
válasz
koko52 #122427 üzenetére
De, ültem, model3 long range, akkor volt két éves, mostanra három. Minden porcikájáról üvölt a spórolás sajnos. Pedig nagyon akartam szeretni szegényt, de nagyon nem jött be. A gyorsulás meg a fedélzeti rendszer meg az app meg a supercharger az valami zseniális, az autopilot pláne. Árához képest a hifi is nagyon fasza.
De a minden más az katasztrófa. Nvh, anyagok minősége, pláne az a biliműanyag anyagú kormány meg az a kínai fejhallgató fülpárna minőségű bőr benne, az ülés formája, azok a 1,5 centis illesztési hézagok, brrr, borzalmas volt. Összesen vezettem kb 2*2 órát, elég is volt belőle. Rendesen fájó derékkal szállt ki belőle a család, pedig ennél jóval hosszabb utakat szoktunk menni kocsival úgy, hogy nincs semmi bajunk.Ami különösen meglepett és "fájt", az az volt, hogy hangosabb volt, mint az akkori 2005-ös lexus is250-em, pedig ma már az se számít halknak, sőt.
Szóval jah, ár-értékben zseniális a tesla, ha elektromos autót akarsz, de lehet rajta érezni, miért annyi, amennyi.
Nyugaton mondjuk annyiba is kerül. Kb az alap motoros benzines mazda3 a versenytársa azonos havi lízing mellett. És annyiért azért baszott jó ajánlat ha tudod tölteni, még akkor is, ha a Mazda minden szempontból igényesebben megcsinált autó.[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Astroboy
őstag
Ezt hallgassátok!
Ismerős barátnője beadta a 10+ éves HP laptopját egy szervízbe. Inkább bemásolom:
Szervíz: "Az alaplapi hibakeresést elvégeztük, és a gép bekapcsol, azonban a rendszer nem tölt be. A probléma forrása a gépben lévő SSD meghajtó, amely jelenleg nem működik megfelelően, és ez okozza a rendszerindítási problémát.
Javasoljuk, hogy a meghajtót cseréljük ki, és egy új SSD-t telepítsünk a gépbe, a rendszer friss telepítésével együtt, hogy biztosítani tudjuk a megfelelő működést és a gyors rendszerindítást.
Amennyiben igényli, adatmentést is végzünk a felhasználói mappában található fájlokból, így képeket, dokumentumokat, videókat és egyéb fontos adatokat mentünk el. Szoftverek mentésére viszont nincs lehetőségünk.
A szerviz költségek:
687945-001 14.8V 3500mAh 52Wh akkumulátor: bruttó 25 990 Ft
Kingston 480GB 2,5" SATA3 SSD (SA400S37/480G): bruttó 17 990 Ft
Alaplapi hibakeresés: bruttó 54 990 Ft
Alkatrész beszerelés (vásárolt): bruttó 7 990 Ft
Windows adatmentés: bruttó 5 000 Ft
Windows telepítés: bruttó 21 990 Ft
Összesen: bruttó 133 950 Ft"
Erre a csaj:
"Azt hiszem a felvételnél félreértettük egymást, én úgy értettem, mielőtt
vmi költséges dolgot végeznek, megkérdezik, h én azt kérem-e.
A munkatárs aki felvette a munkalapot azt mondta, h sok lehetőség van, a
88e huf nagyjából a maximum, ha az akksi és a tisztítás megoldja a
problémát, ez akár lényegesen kevesebb is lehet, de mindenképpen hívnak, h
választhassak. Továbbá a hibakeresés a honlapon nem szerepel tételként,
csak a javítás, amelyet itt felsorolnak 54 990 huf értékben. Így h
gyakorlatilag gazdasági totálkár a gép, ha megkérdeztek volna, azt
válaszoltam volna, hogy inkább vennék egy másik felújított üzleti laptopot,
és ha van lehetőség, akkor a memóriát kérném belőle, amennyiben kimenthető,
ha nem, akkor azt sem.
Azt is mondtam a munkalap felvételkor h nem leszek Magyarországon, így
emailben kérem az információkat, de a telefonban a munkatárs ezen is
meglepődött, így gondolom ez sem jutott el hozzá. Febr. 5-én tudok bemenni
majd a szervizbe.
A bevizsgálás költségét minden további nélkül kifizetem, de a felsorolt
szolgáltatásokra nincs szükségem."
Erre ők: "A hozzánk beérkezett laptop alapvetően alaplapi meghibásodással érkezett a szervizbe. A hibát BIOS chip újra írásával sikerült orvosolnunk, ilyen esetben ezt a chipet leforrasztjuk az alaplapról majd egy ehhez tartozó készülékkel újra programozzuk, a készülék ezután már megfelelően működött és ezután tudtuk tovább tesztelni a laptopot.
A további tesztelés során megállapítottuk, hogy az SSD is hibás, és vélhetően ennek az alkatrésznek a meghibásodása okozhatta a BIOS program meghibásodását.
Célunk mindig az, hogy a készüléket a lehető legjobb állapotban és teljesítménnyel adjuk vissza ügyfeleinknek, biztosítva, hogy egy teljesen működőképes és használható eszközhöz jussanak. Ezen laptop típus, egy HP modell, rendkívül jó konstrukcióval rendelkezik, és hosszú távon érdemes lenne a készülék további karbantartására, fejlesztésére is áldozni, különös tekintettel az SSD cseréjére, hogy megfelelően működjön.
Mivel, hogy a készüléket megjavítottuk ezért szeretnénk egy köztes megoldást kínálni, hogy az eszköz ne elektronikai hulladékként végezze. Miután átvizsgáltuk a készüléket, úgy döntöttünk, hogy a korábban felvetett szerviz költségek, mint a Windows adatmentés, a Windows telepítés és az alkatrész beszerelése, díjmentesen elvégezzük.
A korábbi levelemben említett 133.950 Ft helyett bruttó 98.970 Ft-ért vállaljuk a készülék javítását.Célunk, hogy minden ügyfelünk elégedetten és egy teljesen működőképes készülékkel távozzon tőlünk, ezért mindent megteszünk annak érdekében, hogy az Ön által hozott eszközt a legjobb állapotban adjuk vissza.
Ha Önnek megfelelne ez a verzió kérem jelezze és folytatjuk a szervizfolyamatot.Ha további kérdése lenne, kérem, forduljon hozzánk bizalommal."
Szerintetek? -
koko52
nagyúr
Hát akkor nem ültél még Teslában. Volt Suzukim, VW, Toyota, Ford, Nissan. A Teslám veri mindet. Vezettem Mercit, BMW, Audit, nem értettem mi benne a prémium. Ja és indexkarom is van.
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
opr
nagyúr
Persze, de az egy teljesen mas temakor. En eleg jaratos vagyok az autok vilagaban, de azert annyira nem, hogy csak a sajat szememre hagyatkozva meg merjek venni mondjuk 10-15 millaert egy hasznalt kocsit. Marpedig mara olyanok az arak, hogy ami jo is meg modern is, az sajnos par evesen ennyi. Mondjuk akkor mar lehet koko52-nek van igaza, aztan annyibol mar legyen egy tesla es kesz (csak ugye ha nem tudod otthon vagy melohelyen tolteni, szopas hasznalni szegenyt).
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
nagyúr
válasz
davenport #122423 üzenetére
Yapp, pontosan igy.
Ismerosok szenvednek is a dologgal rendesen. Fel eve hazakoltozott ismeros ennyi ido alatt nem tudott venni kocsit, pedig a penz ott figyel a kezeben. Annyit mondogatom neki, hogy nemetbol hozasson egyet, szanja ra a penzt, hogy szerintem elobb-utobb raveszi magat. Mostanra jartak az orszagot annyit fel-ala kocsit nezni, annyi hullat megnezett, hogy lassan meg akkor is kijon a koltsege annak, hogy befizessen mondjuk egy becsuletesnepperes kocsihazahozos korre, ha az oradijat nem szamoljuk szegenynek.Masik, faterom. 5 eve nezegeti, mire kene lecserelni a mostanra lassan 20 eves, anno ujonnan vett kis micra-jat, (ujra ertelemszeruen nincs most penze) aztan mindig az a dolog vege, hogy marad a kis micra, legalabb tud rola mindent.
Katasztrofa az otthoni autopiac sajnos. Tele hulla kocsikkal meg osszevissza hazudozo necces nepperekkel, mindez a szolgaltatas persze arany aron.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
-
Az 1. szerintem elmegy házon belül, vagy csókosnak, nem jut el. Különösen most, hogy a Covid utáni őrületben nem nagyon voltak autók.
2. járható, de hiába jó a motor, ha nagyon visszamész az időben, akkor a kocsi egyéb dolgai fogynak el. Nekem ebből van egy, nem tudom hogy mire fogom cserélni, mert 10 éves, de valszeg Toyota lesz, vagy egy hibrid Mondeo, aminek a hajtása Toyota.
Ez a kategória a tisztán benzinesben lassan elfogy, vagy szar, mert mindegyikben van valami akna (lásd a korábban írtakat, vagy az Ecoboost, a Kia, a PSA nem turbós autói mindegyik tartogat valami finomságot, amiket már 100 000 kilométer körül megvillant).3. Ami jó, az ott is drága, és ami jó konstrukció, azt eladják ott helyben.
Ami ide jut kintről, annak a nagy része sajnos egy fos. Amikor egy kintről behozott itteni hirdetés autóára bőven a mobile.de ára alatt van, úgy hogy itthon 10 van abból a típusból, ott pedig 100, akkor valami nem stimmel, de az emberek csodát várnak.
[ Szerkesztve ]
No money, no honey.
-
opr
nagyúr
válasz
davenport #122420 üzenetére
Sajnos az van, hogy német prémiumból keletre sokszor (fehér holló kivételektől eltekintve konkrétan szvsz mindig) a szar jut. Vagy ha nem szar mire odajut, két évvel később már biztos az. Otthon én még Lexust se mernék venni, pedig azzal aztán tényleg nem szokott baj lenni.
Otthon szerintem három reális autóvásárlási út létezik:
- új, vagy éppen lejárt lízinges, magán, nagyon átnézve profi által
- régi, egyszerű, megbízható, manuális szívóbenzin, átnézetve profival, és ezt teljesen rendberakni
- németből hozni, szintén nagyon óvatosanBármi máshoz én nem lennék elég bátor őszintén szólva. Több a rémtörténet, mint autó az úton, a karbantartási hajlandóság meg a béka segge alatt még azoknál is, akik legalább tudják, hogy amúgy kéne... De ha még a hajlandóság megvan, akkor is ott van az, hogy mázlija volt-e a szervizzel, vagy átbaszták és nem csináltak meg rajta semmit meg kapta a másik kocsiból leeresztett olajat meg stb.
Ezt így leírva, bazmeg, otthon én is tesla-t vennék.
[ Szerkesztve ]
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
NvidiaRTX
őstag
-
-
opr
nagyúr
válasz
davenport #122413 üzenetére
Tehát van egy ismeretlen előéletű, körbefújt, "spórolósan" karbantartott, ki tudja hogy használt, szarrá hajtott, hibás, sokadik tulajos német prémium, és drága lenne helyrehozni?!
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
nagyúr
válasz
koko52 #122411 üzenetére
Jó, de a tesla-hoz ne a bmw-t hasonlítsd, hanem a Suzukit, de nagyon max a Toyotát, kb azzal egy kategória. A tesla az elektromos autók suzukija. Kívül-belül olcsó, spórolnak a mindenen IS (legjobb példa a hülye indexkar hiánya, de van ezen felül is bőven), cserébe kapsz egy nagyon jó szolgáltatásokat adó kocsit, elektromos autó világon belül brutálisan olcsón. Nem is nagyon van konkurenciájuk, annyira olcsón. De ennek ugye ára van. Valamit valamiért.
Plusz pl pont a bmw-nél ezek az árak semmit nem jelentenek, mert rengeteg kocsit úgy adnak el, hogy 10 év szerviz benne van az árban. Ezek az árak, amiket mutogatsz csak arra jók, hogy eladják a szervizcsomagokat. Aminek amúgy hasonló ára van, csak 10 évnyi szerviz van benne. Ok, az alkatrész nyilván nincs benne, de akkor is. Német prémium, azt meg kell fizetni, sajnos ez ilyen.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
válasz
koko52 #122392 üzenetére
130k alatt az nem garis még? Ha gari alatt nem akarják javítani, és újonan vette, akkor 1. van még kihez fordulni, 2 valamit ő kókányol el...
@envagyok : Jövedéki termékkel seftelés az minden civilizált helyen bűncselekmény. Nők futtatása is.
@opr : Ja, az sokaknak új, hogy a prémiumautóba az alkatrészek is prémiumárban vannak.
Anyám szokott hüledezni, hogy 50k elköltök mondjuk az autóra. Mondom de ez egy F Astra, ehez olcsó minden. Egy 10 éves autóhoz 3x annyi lenne *bármi*@KROK640 : Minden merci kb. gengszterautó, Audi is, Lexus, BMW is
Kb. a Volvo tudta ezt elkerülni
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
koby11h
őstag
Én úgy vagyok a prémium autókkal, hogy amelyiket már meg tudom fizetni, abba meg nincs gusztusom beleülni
"C3PO egyetlen igazi hibája, hogy választékosan fejezte ki magát a sok bugris között..."
-
Nem biztos hogy átcseszték, ez egy keddi cikk a a dízel BMW-k hibáiról, és úgy tűnik hogy ezek így is jobban sikerültek mint a benzinesek.
A merci benzinesekről pedig a gor-car-os írt.
Elég kemény árak repkednek, még akkor is, ha a kategória prémium. Arról pedig ne is beszéljünk, hogy az alsó-közép kategóriában micsoda pénztemetőket lehet kifogni.[ Szerkesztve ]
No money, no honey.
-
koby11h
őstag
válasz
szebe #122410 üzenetére
Inkább csak lengő aljzatot, nehogy más is rádugja a sajátját
Láttam egy riportot, a pesti okosember felfestett magának az utcára egy parkolóhelyet, elektromos töltőjellel, és a lépcsőház áramából hosszabbítóval töltötte a kocsiját, a közös költségből.
[ Szerkesztve ]
"C3PO egyetlen igazi hibája, hogy választékosan fejezte ki magát a sok bugris között..."
-
koko52
nagyúr
Tesla 4 év nulla forint.
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
szebe
addikt
Jó de most érted, lenne garázsom (vagy a szövetkezettől tudnék bérelni gombokért) se lennék előrébb, mert nem fér be a kocsi. Amibe beférne, az meg van olyan messze, hogy akkor minek van egyáltalán.
Lépcsőházszomszéd a Sandero Stepwayt is úgy hajtogatja be, hogy oda se merek nézni, szembeszomszéd simán tárolónak használja csak. Az erkélyről meg csak nem lógatom ki a kábeldobot"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
TaaT
nagyúr
"- az a 130k km az ilyen kelet-európai Black Friday kilométer, hogy lehúzták az 500k-t és ráírták, hogy akció, csak most, csak nektek 130k!"
Eladó alkatrészek is ilyenek, becsszó főnök nincs benne 200e km se, aztán amikor összevetettem a 250e km-t futott alkatrésszel akkor a másikban kb 2x annyi lehetett.Give them hell Ukraine!
-
koko52
nagyúr
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
opr
nagyúr
válasz
koko52 #122405 üzenetére
Jo, ugy konnyu szeretni az elektromost.
Hasonlo helyzetben nekem is az lenne. De hasonlo helyzetben en meg minimum vagy 15 evig biztos nem leszek sajnos. Es utana is valszeg ugy leszek a dologgal, hogy inkabb berakom reszvenybe a penzt, orokolje meg a gyerek, mert 50 evesen mar minek pattogjak. Aztan meglatjuk mit hoz a jovo. ¯\_(ツ)_/¯Plane ilyen szerviztapasztalatok utan nem lep meg amugy, hogy nem hianyzik a benzin/dizel. Csak azt vegyuk eszre, hogy azert nem ez az altalanos. Jo, otthon lehet, hogy de.
De a vilag szebb reszein, a vadul hanyatlo nyugaton nagyon nem."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
opr
nagyúr
válasz
szebe #122404 üzenetére
Mas mar nem is hianyzik mi? Ismeros a szitu.
Amilyen aron mennek a panel garazsok ujabban, meg akkor is olcsobbra josz ki, ha valami regi 8 literes amerikai V8-al jarsz a budira is amugy.Sose leszel pluszban, ha garazst is venni kell az elektromos kocsi melle. Persze ha mar ugyis van, es nem akarsz az utcan parkolni, az mas kerdes. De lehet akkor is jobban jarsz, ha eladod a garazst.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
koko52
nagyúr
Kertes nagy házban lakok 20KWh napelemmel és e-autóimmal már csak néha ugranak be a rémálom szervizköltségek. 2008 VW Transporter nagy szerviz 160K. Akkor az 1 havi fizu környékén mozgott. Nagyon fájt, de miután kiderült egy ott dolgozó barátomtól, hogy el sem végezték, még jobban. Értsd, a fékfolyadékot csak a tartályban cserélték, az olajat (vittem Castrol EDGE) eltették és öntöttek bele 1000Km-es szervizekből lecserélt olajat (ezt jelezte is 8000-nél a viszko mérő), légszűrőt kifújatták kompresszorral, fagyállót cseréltek papíron de hozzá sem nyúltak, fékbetét és tárcsa csere annyi volt, hogy betét új, tárcsa esztergán egy fogással felszabályozva, természetesen új tárcsa áron, vezérlésnél csak szíjat cseréltek, vízpumpát már nem, az elhasalt rá nem sokra. Generátor szíjat szintén nem, de felszámolták. VW Auto formula, Dunaújváros. Azóta csődbe ment. Anno felkerestem a központot, kivizsgálják az esetetből nem lett semmi. Rendőrség: Vigyem el az autót kivizsgálásra és bizonyítsam. Hogy hova? Nem tudják, de olyan legyen akit elfogadnak.
2 éve szabadultam meg az összes betegágy dízel-benzin mosléktol. Még van egy CH-R hibrid, nincs vele gondom de a 240k cégautó adó miatt az is megy a háztól.
"Meglepetten néztünk Európára, arra, hogy mennyire nyitottak az országok, és vannak, akik csak úgy magukhoz veszik a bevándorlókat, fel nem ismerve azt, hogy egy napon a saját hazájukban kisebbséggé válhatnak."-Ernst Roets
-
szebe
addikt
Én amúgy (panel)garázsban is simán tölteném az elektromost…ha lenne garázsom, ha beférne abba a kocsi, meg ha lenne rá pénzem
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
opr
nagyúr
válasz
koko52 #122400 üzenetére
A BMW amugy egy kurva jo auto/marka, de az teny, hogy nem olcso fenntartani. Az vegye, akinek ez nem gond. Aki olcson fenntarthato, de luxus minosegu autot akar, vegyen hybrid Lexust. Ujonnan ugyan annyiba kerul, hasznaltan meg kozel a duplaja azonos kor, kilometer es allapot mellett, nyilvan nem veletlenul.
Aki meg annyira arcatlanul szerencses helyzetben van, hogy kerteshazban el, tud otthon tolteni, esetleg meg napeleme is van, az meg vegyen valami fasza elektromost es el is lehet felejteni a gondok nagy reszet."Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
Lord Myn
senior tag
válasz
koko52 #122400 üzenetére
A márkaszervizekben, főleg prémium német, pedig ilyen árak vannak
Két eset is eszembe jut, mindkettő 20+ éves sztori:
Még akkori főnököm, eléggé el volt eresztve, vett egy új S600-as mercit, első éves kis szerviznél, fölhívta az ahhoz tartozó márkaszervizt, ahol az autót vette, ~600e lett volna a végösszeg, ezt egy kicsit sokalta, végül Debrecenbe vagy hová vitte le az autót az első éves karbira, mert ott megcsinálták háromszáz valamennyiért.
Egyik haverom pár éves BMW-jében valami elb*szódott, már nem emlékszem mi, felhívta a márkaszervizt, csak kívülről hallottam a telefonbeszélgetést:
- Jó napot kívánok, ilyen és ilyen BMW-m van, ez és ez romlott el benne, hozzávetőlegesen mennyi lenne a javítás összege?
- ... (itt a szerviz mondott valamit)
- Aha, szerintem félreértett engem, nem új autót akarok venni, hanem megjavíttatni az enyémet."War does not determine who is right - only who is left."
Új hozzászólás Aktív témák
lo Nem fogok minden hardverapró olvasás után új topikot nyitni.Elég gyakran látom másoknál is, hogy kiírják a...
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- DUNE médialejátszók topicja
- Ukrajnai háború
- Nintendo Switch
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- Macbook pro M4, 14col, istyle gari, ezüst
- Új és Használt 120mm - 360mm Vízhűtések Hatalmas választékban!
- Új DELL Inspiron 16 Profi Fémházas Laptop 16" -50% AMD Ryzen 5 7530U 16Gb 512GB FULLHD+ IPS
- Beszámítás! Dell Latitude 5520 15 notebook - i5 1135G7 16GB RAM 256GB+1TB SSD Intel Iris Xe W11
- Beszámítás! Lenovo Thinkpad P15 Gen1 15 FHD notebook - i7 10850H 32GB RAM 1TB SSD Quadro T1000 W11
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest