Új hozzászólás Aktív témák
-
t72killer
titán
válasz
amargo #18648 üzenetére
10e km-re nálunk a benya bruttó ára kb 900 font, ergo képtelen lennék rajta 500eHUF-ot spórolni, nemhogy a dupláját...
Az otthoni EV tarifa áram amúgy kWh-nként csak 7p lenne DE cserébe ha ilyet választasz, a kedves szolgáltató 10%-al emeli a GÁZszámlád és a "nappali" (6-24h...) villanyt. És konnektoros töltésnél kb 20%-ot az "akksi mellé locsolsz", a 7kW töltőinfra kiépítése meg megintcsak annyiba fáj itt, mint 1 év tankolás (+a házat 3-5év múlva adjuk el, minden EV infrába ölt fillér eladáskor bukta).
-
ozzy711
őstag
válasz
F-ECT$ #18639 üzenetére
A mi ID.3-unk (2020. first edition) a 2023-as ID.5-höz képest, hát hogy is mondjam nem egy liga. Elég csak becsukni pl. a bal első ajtót. Az az ajtóhang ami a 3-asnál van, hát...
Amúgy jó kis autó a 3-as, de pl. az átlag városi fogyasztása rosszabb mint az ioniq-nak.
A két 5-ös összehasonlítása már nehezebb. Német precizitás kontra koreai autóépítési filozófia.
Az ID.5 egy nagyon jó autó, csak kissé túl van árazva (pl. az enyém akció előtti lista ára 28 millió Ft. volt, amibe már nem fért bele pl. a memóriás ülés, HUD, ülésszellőztetés, napfénytető). A 20-as kerék, a travel assist, IQ light világítás igen. Ez egyébként a 204 lóerős, 77-es nettó aksis fekete tetős változat volt az enyém.
Nagyon szerettem, de néztem a teszteket és eldöntöttem, hogy kell egy ioniq5-ös, amiben a lehető legtöbb extra legyen.
Az ioniq-ban végül lett memóriás ülés (fűtés/szellőzetés), HUD, kissé jobb telefonos applikáció, hátsó ülésfűtés, elektromos ülésállítás, full bőr ülések, távirányítású parkolás stb.
Ez újan is kijött kb. 23 millióból, ami azért lényeges különbség. Én az ioniq-ot használtan vettem.
Lényeg, hogy szerintem mindkét autó szuper (talán az ID.5 vezetéstámogatója profibb), nálam az ár-érték arányt az ioniq nyerte.
Fontos lehet másoknak a fordulókör: a volkswagennek kb. 10 méter (nagy szerettem), az ioniq-nak kb. 12 méter, ami nem mindig szerethető! Cserébe az utastér érezhetően nagyobb az ioniq-nak.
A kinézetre nem is térek ki, ez ízlés kérdése, a feleségemnek az ID.5 sokkal jobban bejött, nekem olyan tankszerű volt, az ioniq inkább olyan hagyományos értelemben vett "autósabb".Hogy milyet vennék? ( Már tervben van!
)
Vagy egy Kia EV6 gt line (full extrás, használtan max 1-2 évesen bőven garanciával, ami 7 év) vagy egy új szalon/bemutató autó EV3 Gt line (full extrásan). Ezek szerintem (főleg a 6-os) jelenleg nagyon a számomra elérhető csúcsot jelentik, remek ár-érték aránnyal.
Az EV4-ről még nem igazán tudok nyilatkozni, múltkor elmentünk egy meghirdetett nyílt napra, de már csak hűlt helye volt az autónak.
A 6-os mellett szól még a 800 voltos technológia a prémiumabb kinézet, a 3-as mellett a nagyobb hatótáv. Egyébként 2 személyre kell (gyerekek nincsenek), úgyhogy a méret nem igazán szempont. -
válasz
ozzy711 #18645 üzenetére
Már augusztus közepén kértem.
Csak nem bírtam meggyőzni az Asszonyt hogy vigyük el hamarabb.
A Vadkert VW amúgy jó fej bírom őket, mondták előre hogy ezzel a 4 napon úgyse múlik semmi.Én a jövő miatt aggódom hogy majd ha el akarjuk adni az ország másik felén egy vevő jelöltnek be nyögi e majd a helyi PoHu a telefonba hogy, hűha ez anno késett hát itt rizikós a gari.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
balees #18631 üzenetére
Mondjuk ebben egy csomó minden benne van, térkép frissítés, RTTI, töltő tervezés, adat a Spotifyhoz. Ez is egy a csillió előfizetésből amiket fizetsz, mint Spotify, Netflix, adatcsomagok Android vagy Apple telefonokhoz. Egész szép havi fix költség ki tud ezekből jönni.
-
Összességében én is így gondolom meg. PoHu val már amúgy is szép múltunk van.
Pl meg mertem anno kérdezni hogy mi van ha a 2 éves ciklusú id3-nal én szeretnék évente pollen szűrőt cserélni. Írták hogy persze igen náluk lehet. Ahol 30 a szűrő és 15 a munkadíja annak a bruttó 5 mozdulatnak amibe a csere van.
Kérdeztem miért. Hát mert csak akkor marad a gari ha mindent a gyári előírás szerint csinálok.
Ok akkor mi a gyári előírás egy pollen szűrő cserének?
És mondjuk ha a 7 évben be szarik az akksi a 8 évből mondjuk 130 e km -nel akkor az hogy függ össze azzal hogy én a kocsi 1, 3, és 5 éves korában magam pollen szűrőt cseréltem?
Hát izé akkor lehet de legyen papír a szerelőtol hogy O a gyári VW előírás szerint cserélte.
Ok akkor írjak meg mi a gyári előírás...
Azóta nem írtak.Amúgy jobban bele gondolva 23 tél végén majd 2 hónapot volt náluk a verda amikor a 3.* frissítés után cella hibát dobott majd 1 hónap után nagy nehezen lett cella de az akku fesz egy szintre hozó cucc csak 2 héttel később jött meg.
Jobb helyeken a javítás idejével hosszabb lesz a gari tehát nyilván van egy csomó ervem arra hogy mi lesz ha 7 évesen esetleg majd esetleg be szarik valami és erre a 4 napra akarják fogni hogy van is gari meg nincs is.De önmagában nyugtató lenne ha a 4 nap nem számítana mert eleve a kocsi nem lesz még 4 éves.
-
biker
nagyúr
válasz
Bandit21 #18641 üzenetére
azt csak halkan jegyzem meg, hogy 100% nyerhető a per, csak előre kell finanszírozni, amikor közlik hogy nincs gari az autóra mert egy héttel később lett egy diagnosztika lefuttatva
Ezt szeretik riogatásként bedobni, de jogilag védhetetéen, mert az egész termék garanciáját nem érintheti, lásd pl átrozsdásodás gari, vagy akku gari, kizárólag akkor védhető, ha a meghibásodás ok-okozati összefüggésbe hozható az elmaradt szervizzelpl nem vitted el arra az átvizsgálásra amikor fékfolyadékot is cseréltek volna, és közben történik egy meghibásodás a fékrendszerben ami megelőzhető lett volna a szerviznél, akkor nem lesz garancia a fékrendszerre és a meghibásodására, de javítás után a teljes autóra ugyanúgy kell vonatkozzon a garancia.
nem egyszerű, de általában egy jól összerakott ügyvédi levéllel menni fog.
Nyilván más a kérdés egy belsőégésű motornál elmaradt olajcsere miatt kb a teljes hajtásláncra stb -
hunspikey
őstag
válasz
kardkovacsi #18597 üzenetére
Na de akkor csak az akksi 40-70% -hoz tartozó cellái fognak elkopni -ez nem lesz így jó biztosan
bocs nem tudtam kihagyni
-
Ha már szóba jött a használt id3 nyomán hogy csúszott egy hónapot a szerviz...
Mi 2021 szeptember 10. napján vetettük át az autót.
Két éve 09.05-en tudtam elvinni. Most viszont ez a hét totál nem jó erre ezért jövő héten kedden 09.09. viszem majd el.
1 nap híján nem lesz még 4 éves. Km alapján jók vagyunk, mert 50 ezer van benne, 60 lenne a határ.
Mégis b@sz az ideg hogy ha 1x eladom kap e majd a leendő vevő egy ilyen választ majd egy szalontol, mint V.T. írta. 4 napot fog csúszni az előző 2 éveshez képest, viszont nem lesz se 4 éves se 60 ezer nem lesz benne jövő kedden még.
Nem várok megoldást tőletek de gondoltam itt fér el a legjobban.
Nagy átlagban mindig hamarabb viszed az autót, akkor a végére ha pl tartani akarom a 160 e km / 8 év miatt a gyári szervizt a végére már július vége/augusztus eleje lenne a forduló.
Persze itt is az asszony... Mondtam neki 2 hete hogy vigyük el legyünk tul rajta nem az nem jó.
Múlt héten utazás nem jó.
Most héten bölcsi ovi és mindenféle suli kezdés, nem jó.
Jövő kedden amikor lejár a forgalmi is mert 4 éves, na az jó. -
chungey9
tag
Eleve 4 év garanciával van tudtommal szóval az már lejárt, akkura meg lehet csak kapacitásra van 8 év mint általában más márkáknál, meghibásodásra nem szoktak adni.
Carscannerrel tudom olvasni a paramétereket, a piszkáláshoz OBDeleven kell (vagyis ez a legolcsóbb).
Esetleg egy próbaút egy DC töltés teszttel még jó lehet. -
V.T.
aktív tag
Ja én is inkább átraktam százalékra, mert nagyon zavartak a kilóméterek
Egyébként a legjobban a lámpa zavart hogy össze vissza kapcsolgatta a reflektort, ezt nem lehetett megszokni. És minden Autopilot ki be kapcsolásnál a reflektor is fel le kapcsolt, meg az ablaktörlő is törölt egyet ha kellett ha nem. Ez még a FL előtti verzió volt.
Legközelebb ha veszek Tesla-t ami sosem kizárt akkor Y lesz majd mert az magas és jobban pakolható, de egyelőre még nem érte el az inger küszöbömet. Feleségem meg nem akar Tesla-t így neki BYD Atto 3 lesz a befutó.
-
tuzpenge
őstag
50-60 km mínusz éjjelente akkor is sok...azt jelenti hogy egy hétig elmész nyaralni, otthon hagyod a feltöltött kocsit és mire hazaérsz csontra merül és 0 km-t tudsz vele menni. Nem normális. A PTC-t meg nem illik hasonlítani a hőszivattyúhoz. A teslából is van hőszivattyús. Nyilván a Te döntésed, csak almát - almával kell hasonlítani. Az hogy egy hőszivattyús ID3 olcsóbb mint egy hőszivattyús Tesla az lehet pl egy indok az ID3 felé, és még sok egyéb akár személyes dolog is...Nem kötözködés a részemről csak szimplán nem értem hogy elvetetted a Teslát. (Az ID3 is egy jó autó szerintem.)
-
V.T.
aktív tag
válasz
chungey9 #18626 üzenetére
Most beszéltem a VW szervizzel és azt mondja hogy 1 hónap csúszás volt a kötelező szerviznél így 50% hogy van rá aksi gari, vagy van vagy nincs.
Mást nem mondott, visszahívást stb, de jó fej volt az ügyintéző.Car Scanner-rel ki tudom olvasni? Most indulnék lassan azért kellenek az infok, mert 3 óra az út jó messze van
-
chungey9
tag
Szerintem jó áron van annyiért. A cellafeszt ki lehet olvasni, SOH nem megy direktben, van egy max tárolt energia de az változik felfelé is, az átlagfogyasztás + megtehető km + külső hőmérséklet (20-25 fok az optimális)+ kikapcsolt klímapanel + töltöttség egyenletből lehet tippelni milyen az akku állapota. Nekem 102.000 km-el 56kWh használható kb. de 100%-on is csak 4.12 Volton vannak a cellák szóval nem tölti csurig. Eltérés ne nagyon legyen a cellák közt illetve volt visszahívás modulcserére, az alvázszám alapján a VW-nél rá lehet keresni milyen visszahívások voltak az adott autóra. Egyébként lehet hozzá modult kapni ezer euro kb.
-
V.T.
aktív tag
válasz
tuzpenge #18623 üzenetére
Nem általánosítottam, leírtam hogy én mit tapasztaltam.
Hibát nem írt az autó sem a Szerviz menüben sem simán, így nem feltételeztem, hogy baja lenne. Gondolom mivel PTC -s volt és sok volt a rövid táv az sem segített neki az alacsony fogyasztásban.ID3 nem tudom milyen, ki fogom próbálni, ha nem felel meg akkor eladom. Nem kötődöm egy autómhoz sem.
-
tuzpenge
őstag
Ha éjjel eltűnt 50-60km hatótáv (használat nélkül) ott valami nagyon nagy baj volt......valószínűleg adott példánnyal volt gond. Ez alapján általánosítani a Teslára....
Illetve ha a Tesla téli hatótávjával nem voltál elégedett, akkor miből gondolod hogy az ID3-é jobb lesz télen? -
V.T.
aktív tag
Nekem volt Tesla Model3- de nem voltam megelégedve a téli hatótávval, és azzal hogy éjjel ha nem használtam eltűnt 50-60 km hatótáv.
Ezért inkább eladtam. A Niroval befürödtem rendesen. Remélem ez használható lesz, illetve amit kötök rá Defend biztosítást nem felesleges pénzkidobás lesz.Led Mátrix lámpára nagyon kíváncsi vagyok sötétben milyen lehet.
siti:
hogy lehet az aksi garit megnézni a neten?
-
Felszereltség mellett ez jó ár.
Panoráma tető tud nyöszörögni. (Vagy majd fog)
Akku gari legyen meg, visszahívást megnézni (neten is lehet) és szoftver verzió legfrissebb legyen, majd kikapcsolni hogy ne rajtunk teszteljék.
Ha kell téligumi, 250-300e fb csoportokban, alufelnivel, szinte új. Sokan váltanak négyévszakra, van eladó bőven.
két kulcs, cascohoz, frissítéshez is kell. Pótolni drága, márkaszervízben lehet szerezni.Defend: nekem 220e egy évre, még nem kötöttem meg, mert várom az antenna cserét frissítés miatt.
-
V.T.
aktív tag
válasz
Doki16 #18616 üzenetére
Igen vissza vették, le is írtam pár hszel feljebb.
Még az árát nem utalltákvissza, az 8 napon belül jön meg, de az adásvételit megírtuk, le is adtam az okmányirodába. Nekem kiderült, hogy az előző szakszerviz össze vissza mókolta mert kábel szakadás és ragasztgatás is volt, mint utólag a képen is látszik.Kereskedőnél 2 év szavatosság van és ebből az első 6 hónapban nekik kell bizonyítani hogy a hiba nem állt fent a vásárláskor. Szerintem ne hagyd magad, én sem hagytam.
Meg kell határozni a javításra egy idő intervallumot ami ha nem teljesül, akkor tovább kell lépni a hibás teljesítés felé így tudsz élni a kellékszavatossági jogoddal.
A jogot nem érdekli hogy az eladó tudott e a hibáról, az autó szar, nem tudják megjavítani nincs miről beszélni.
Én is ügyvéddel vettem fel a kapcsolatot ezeket mind tőle tudom. Én már indítottam volna a pert, de az eladó cég belátta hogy nincs más esély és ha a bíróság is azt állapítja meg hogy nekem van igazam, már pedig igen akkor a perköltséget minden szart nekik kellett volna fizetni. -
Doki16
addikt
Le is záródott a Niroval a dolog vissza is kaptad a teljes vételárat?
Nekem nem akarja visszaadni a kereskedő. Most fogom harmadszorra szervizbe vinni. Kapott már egy felszólítást, ha most sem lesz jó a kocsi, akkor vegye vissza. Több ügyvéddel is egyeztettünk már. Szerintem nem fogják tudni megcsinálni rendesen. Attól félek, hogy összefogják kokányolni, hogy kihúzza a maradék egy hónapot a szavatosságból.
-
V.T.
aktív tag
Sziasztok!
Ma megyek megnézek egy ID3 Pro Performance Max autót. 2020/11. havi 100 ezer kilóméterrel 7 millió ft. Elvileg minden van benne HUD, Panoráma tető, Masszírozós ülés, LED Mátrix.
Szerintetek ennyiért ha egyébként körbe mérve rendben van jó áron tudnám megvenni?
Car Scanner-el, vagy Torque Pro-val ki tudom olvasni a Cella feszültségeket és az SOH-t?
Ha megveszem, akkor a héten szeretnék kötni rá Defend biztosítást is.
Köszi a választ!
-
t72killer
titán
válasz
Tiédetis #18609 üzenetére
Kb. Az tette be az ajtót a villanyosok heteken át történő kergetése végén, hogy az elérhető távon belüli egyetlen kb értelmes árú e-Niróról kiderült, hogy hiányzik egy szervize = amikor beüt a csapágybuli (22es évjáratnál ez egy "mikor" és nem "ha"), kínlódjak vele magam/fizessem saját zsebből.
A drága újabb csudák árán meg már az első évben (2 és 3 életév között) többet bukok, mint amennyit egy zsebbarátabb benzines amortizációja és a 3-8év közti összes munka rajta kerül.Pénzben ami tényleg megérné esetleg: óccó 24kWh Leaf: de ezeknek olyan gyökér a hatótávja, hogy haza se tudnám hozni 1nap alatt.
Ránéztem a kisautónk MOT historyjára: évi nagyonmax 10k km-t futott az elmúlt 5 évben, az nem sok spórolást jelent az otthoni áramos ügyeskedéssel.
-
válasz
ozzy711 #18610 üzenetére
Nekünk 360 as, panorama de ugy tudom ez az elején nem volt még elérhető a 1st -nel.
Nekem a kopogas egyértelmű volt hogy fül magasságában jön. Előbb kivettem a kalaptartot de úgy is kopogott.
Aztán lehajtottam a hátsó üléseket akkor csöndbe lett.
Aztán hátra ült a Nagyfiam és O mondta hogy az ülés tetejébol ahol kijön az öv az kotyog.Nálatok akkor van id5 és id3 is?
-
cinemazealot
addikt
Mesterek! eUp/CITIGOe/Mii tesókhoz van valamilyen bevált alkalmazás, amivel le lehet csekkolni az akku állapotát? Olyasmire gondolok, mint ami a i-MIEV/iOn/C-Zero hármasikreknél a caniOn.
MyŠkoda app tapasztalata van valakinek? Az képes ilyesmire anélkül, hogy egy esetleges mustra alkalmával a tulaj app-párosítását veszélyeztetném?
-
ozzy711
őstag
válasz
Bandit21 #18556 üzenetére
Ilyenkor a 360 nézet hatul fekete. Nyílik a VW jel de a kamera sötét. Újraindítás után jó. Azt mondták a 3.8 után jó lesz de nem változott semmi.
Van 360-as kamerás felszereltségű ID.3-as is? A miénk elvileg full extrás (2020-as pro), de csak sima tolató kamera van benne. Az viszont eddig mindig jól működött. Az ID:5-öm indított úgy, hogy miután újan megvettem behalt a "környezetmegjelenítés" panel, mait ki is kellett gariban cserélni. Ez idő alatt semmilyen kamerám (elvileg az is 360-as volt) nem volt. Nálunk a 2.3-ast frissítették (azzal vettük, az előző tulajt nem zavarta, hogy elavult a szoftver) 3.7-re azóta semmi gond, még a képernyő sem sötétült el egyszer sem menet közben. A 3.8-as OTA nekünk nem akar jelentkezni.
A kopogás nem tudom mi lehet, de nem biztos, hogy a futómű, mivel általában sima útszakaszon is csinálja (nem megyek vele gödörbe vagy egyenetlen útszakaszon), amikor a futómű (lengéscsillapító) terhelése zéró közeli. A bizt. övet megnézem, bár ez túl egyszerű lenne.
-
válasz
Tiédetis #18605 üzenetére
Ezt értem, csak a többit nem.
egy városi auto kell nekik, ha jól értettem, kis távokra, belelovallta magát egy e-niroba aztán mivel előfordulnak gondok (más gyartónál is) ezért marad a Skoda ami bevált és kb azonos forma, egy turbós pöttöm benzines motorral vagy netán egy TGI?
Pusztán szeretném megérteni. -
biker
nagyúr
Van valakinek itt a csoportban Elroq? már ha lehet ismét elektromos autókról is beszélgetni...
-
Tiédetis
senior tag
válasz
-MarhaRépa- #18600 üzenetére
Figyelj mester! Voltak példák bőven, hogy valaki belinkelt valamit, ami vagy aki fejtegetett valamit, blődség, baromság, hülyeség. Kb. ezek szoktak jönni rá. Ezekre vártuk volna, hogy kifejtsd pontosan. De mindegy. Az, hogy hol és mit írtál évtizedek alatt, itt és most a fórumban, ebben a fórumban nem releváns, annak meg főleg nem, akinek nincs napi 25 órája olvasni téged. A történelem viharában pedig hidd el, annyira sem számít.
Sajnálom, pedig tényleg érdekelt volna a tény része is neki.
KIA: egy példa volt arra, hogy ugyanazon alkatrész működik egy autóban probléma nélkül és nem működik, szétesik egy másikban, akkor vélhetőleg a mérnök cseszhette el, akármilyen okból is. Mindegy -
Kinder
senior tag
válasz
hunspikey #18588 üzenetére
Lehet bizony. 60kW-ot fogyasztott el 340 km-en, a Budapest - Inning közötti autópályán.
Csak azért álltunk meg, mert baromi jó ott a kaja a SchnitzelWirtben ( és ott egy Tesla SUC is ), különben az Asteni Tesla töltő volt a cél 420 km-re, csak az még majdnem háromnegyed óra lett volna, és eléggé éhes lett a család két, aktívan növekvő tinédzser tagja. ( Astenben egy jó hamburgeres van, ez lette volna a kaja cél )
Az inningi étterem meg 11-kor nyitott, és ahogy a képen látszik, még 4 perc volt odáig.
-
-MarhaRépa-
kezdő
válasz
Tiédetis #18581 üzenetére
"Na látod ezekre mondom, hogy amit mondasz semmi és ilyenekből azért bőven van nálad"
Nem tudom, szerintem aki követte az elmúlt év(tized)ekben azt amit a különféle netes felületeken leírtam, az tudhatja hogy nem szoktam a levegőbe beszélni. Ha eddig nem sikerült meggyőzni, akkor mindegy.
Most tényleg azt várod el hogy bármi konkrétumot írjak a Kia hajtóműproblémájáról? Vagy bármely, általad előhúzott random gyártó random problémájáról? Soha semmi közöm nem volt a Kiához, nem is érdekel, honnan tudnék arról bármilyen konkrétumot?
Alapelveket és iparági törvényszerűségeket tudok neked elmagyarázni, aztán ennyi, és ezt elég részletesen szoktam megtenni. Ha ez nem elég, akkor nem elég, amúgy is tökmindegy, hogy te személy szerint mit gondolsz erről. -
-
Tiédetis
senior tag
válasz
kardkovacsi #18594 üzenetére
Nem a berakásról vagy a kihagyásról volt szó
Egyébként tökéletes igen.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
Tiédetis #18587 üzenetére
Nem így működik, kár ezen rugóznod. Ez ugyanolyan, a házad, lakásod tökéletes? Gondolom még hővisszanyerős zuhanyzó lefolyód is van (igen van ilyen ami 100e, a lefolyó víz melegíti a bejövő hideg ágat) mert hát különben nem adod hozzá a neved, nem veszed meg.
Gondolom nem
Szóval ez is ilyen, van egy költségkeret, ezt lehet belerakni ezt lehet kihagyni aztán döntenek. -
kardkovacsi
senior tag
válasz
tuzpenge #18577 üzenetére
Én néztem, pl. egy XC90 mögött i4-el jóval 10% fölött van. De ilyenkor a legkisebb követési távolságra állítom a tempomatot. Ez még mindig az amin belül bármikor meg tud állni a vészfék asszisztens mert ha azon belülre megyek felkapcsol egy kis piktogramm a HUD-on, hogy túl közel vagyok.
-
biga
őstag
válasz
Tiédetis #18566 üzenetére
Az a mentségére szoljon, hogy hihetetlen sok mulik azon, hogy milyen gazdaja van az autonak. Persze ez mar akkor el van b@szva, mikor ugy indul a hozzaallas, hogy én max 4-5 évre tervezem megtartani az autot, aztan kit érdekel, hogy mi lesz vele utana. Es ebben azért a szervizek is alaposan résztvevök, mert nem egyszer tapasztaltam, hogy arrol is megprobalnak lebeszélni, amit a magam megnyugtatasa miatt kértem mét atnézni. Erre jönnek az altala emlitett minöségbiztositasi hibak (amiket azonban a gyartok akkor is hajlandoak elsunnyogni, mikor mar ismert lesz szamukra a dolog, lasd pl a PureTech problémakat).
-
hunspikey
őstag
Mesterek adjatok tanácsot napi ingázás esetére.
Nekem ~30% akksi megy ki egy nap, minden hétköznap.
Ezt ti napi szinten visszatöltenétek, tehát pl ingáztatnátok a töltöttséget 30-60 között, vagy két naponta pl 20-80% között?
Melyik a jobb stratégia?
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #18584 üzenetére
"De erre mondja majd ő (gondolom) hogy ez nem tervezői hiba, hanem gazdaságossági előírás a tervezők felé..."
Ha ezt mondaná, ebben egyet kellene értsek vele. A mérnök a vezetés által megadott célok szerint tervez, nem önmaga dönt, nem is dönthet. Ajánlásokat tehet, amit vagy megfogadnak, vagy nem
"bocs, nem lesz jó, hagytok normálisan dolgozni vagy megyek máshová"
Ez nem így működik, már csak azért sem, mert amit leírtam, az minden hatályos irányelvnek és szabványnak megfelel, tehát nem arra utasítják, hogy tervezzen direkt rosszat vagy veszélyeset. Senki nem fogja feladni a munkáját csak azért, mert majd 5 év múlva egy vadidegen valakinek egy gyártási hiba miatt -esetleg, mert ez sem biztos-, elromlik egy alkatrésze.
-
Sza_Sa
senior tag
Bár utolérte, de nagyon nincs olyan, amelyik árban és méretben tetszene. Mondhatnám, kevés a pénzünk erre a projektre.
Rám nem lehet mondani, hogy tetszett Musk politikai ámokfutása, és akkor még disztingváltam magam. De igyekszem elvonatkoztatni ettől, a termék egyébként tetszik, mégha van is benne kevésbé nemszeretem részlet. De miben nem lenne? -
Tiédetis
senior tag
Teljesen igazad van. De erre mondja majd ő (gondolom) hogy ez nem tervezői hiba, hanem gazdaságossági előírás a tervezők felé... Erre utaltam azzal, hogy megindul a körbemutogatás. Pedig mondhatná azt a tervező: bocs, nem lesz jó, hagytok normálisan dolgozni vagy megyek máshová (nyilván van az a pénz, amiért ilyet nem fog mondani, + a bónuszok) tervezni. Ahogy a kivitelező is mondhat nemet a hülye tervezésre, legfeljebb más csinálja meg. Erre is van élő példám: építésügyi engedélyezési hatóság oszt.vez.: 4x hívtak fel, engedélyezze már, nem tudja kik vagyunk??? Nem engedélyezte amíg nem lett minden szabályos. Lehet így is.
-
Vesa
veterán
válasz
Tiédetis #18581 üzenetére
MIndent a minimumra terveznek. Ha képesek egy 80-100milliós 7er BMW-ből kispórolni a csomagtartó felső részénél a kárpitot -ott virít a fémlemez mint egy ladában-, mert nyernek vele 5EUR/autó összeget, akkor feltételezhető, hogy minden más résznél is ez megy. Betervezik a kötelezőt ami még éppen megfelel a szabványnak, a terhelési követleményeknek és az előírásoknak, és ennyi. Aztán persze nincs mozgástér ha a gyártásnál valami megbicsaklik. Pl. pont olyan vastag anyagot terveznek ami még papíron jó, de ha a gyártásnál pár század mm-el elmászik a gép, az már éles terhelésen kevés lesz és pár év múlva megdöglik az alkatrész.
Ennek egyik ékes példája a rendszeres vezeték és kábelköteg probléma. Az ember azt gondolná, ezt nem egy nuclear science legyártani, aztán mégis egyre több velük a gond. Azért, mert nulla túlméretezés van, minden patikamérlegen ki van mérve.
-
Tiédetis
senior tag
válasz
-MarhaRépa- #18572 üzenetére
" Például erről szóló Zách cikkben nyilatkozott is valami szakértő óriási blōdségeket."
"Sőt mondok jobbat: hivatalos bírósági műszaki szakértőktől hallottam orbitális marhaságokat."
Na látod ezekre mondom, hogy amit mondasz semmi és ilyenekből azért bőven van nálad. Kb. ugyanezt mondhatnám arról, amit állítasz. Ezekből is hiányzik a konkrétum.Konkrét példákat hoztam fel. pl. kia hajtómű probléma. Töltési sebesség csökkentése, korlátozása (pl. chevy bolt új LG telepei többet bírnának, annál, amit a GM enged, olyan gyengusz lett a kábelezés, ami többet nem bír el, talán még ez is közrejátszhatott az eredeti akkuk problémájában, nem tudom) vagy Hyundai ICCU probléma, de akár lehet Zoe-kat is emlegetni, azok is híresen problémások ezen a részükön.
Oké, azzal tisztában vagyok, hogy gyártási minőség lehet ingatag, (éppen most vertem le Osram cégen két Xenon izzo cserét mert a kettő új közül 1 jó és baromira drága csak úgy párban cserélgetni a neves gyártó termékét) de a 90%-ot továbbra is trumpi bemondásnak érzem.
-
Vesa
veterán
válasz
t72killer #18557 üzenetére
"Csapágyhorror csak bizonyos típusokra jellemző tudtommal, pl 2023 előtti eNiro-k"
Ugye itt az a gond, hogy 2023-tól még csak 2 évesek, kevés km-el, a csapágyhorror meg ennyi alatt nem jön még ki. Szóval simán lehet gond bármivel sajnos. A olcsóbb használtnál legalább már tudod, hogy mi várható, a drágább újaknál viszont véd a garancia. Ezt kell eldönteni. -
tuzpenge
őstag
válasz
kardkovacsi #18574 üzenetére
Lehet....konkrétan és objektíven sose mértem ki.
-
Vesa
veterán
válasz
Sza_Sa #18499 üzenetére
"Ezért nem szeretnék más autót,"
Tegyük azért hozzá, hogy a töltőkkel tervezést már a legtöbb német prémium is tudja jópár éve. A Tesla szofveres előnye nagyjából elolvadt mára, de egyébként az autóvásárlás -pontosabban a megfelelő autó kiválasztása- nagyon sok egyéni tényezőtől függ, melyek között több irracionális is van (pl. hiába hatékony egy autó, ha nem tetszik, vagy nem érzi benne otthonosan magát, akkor nem fogja az illető megvenni). -
Vesa
veterán
válasz
WiZARD #18469 üzenetére
"Utána meg úgyis használt piac, nem első tulaj, ha megdöglik az se baj, használtat vett, így járt"
Nincs jelentősége hányadik tulaj. Gari időn belül pont olyan jogok illetik az X-ediket is, mint az első tulajdonost. Sőt, a legtöbb európai gyártó kínál kiterjesztett garanciát is, általában annyi a feltétele, hogy X kilométeren belül legyen a futásteljesítmény, és a gyári garancia lejárta előtt kell megkötni. Ezzel kitolható a garancia akár 5-6 évre is (és/vagy XY km-ig) -
-MarhaRépa-
kezdő
válasz
Tiédetis #18568 üzenetére
"Sok szakértőről tudjuk hogy nem azok, ugye jól értem ezt?"
Így van. Rengeteg újságíró, infuenszer, autószerelő egyéb médiaszemélyiség tetszeleg a szakértői szerepben úgy, hogy életükben nem jártak autógyár környékén sem. Sőt mondok jobbat: hivatalos bírósági műszaki szakértőktől hallottam orbitális marhaságokat.
"Nézd, gyártási hibás lehet pár darab"
Sajnos nem. Akár százezerszámra is lehet gyártási hibás valami, ha a minőségbiztosítási folyamatok ott éppen lyukasak, és nem azonnal okoz meghibásodást. Lásd legutóbbi fékrendszer probléma (direkt propelleres példát mondok). 1,2 millió autó volt potenciálisan érintett. Azt sem két hét alatt gyártották le.
"Mert akkor kijelenthető ezek alapján, hogy nem tudnak olyan alkatrészt gyártatni, ami minőségileg kellene."
Semmi ilyesmi nem jelenthető ki. A tömeggyártás szükségszerű sajátossága, hogy vannak hibák. Ez egy ilyen műfaj, elkerülhetetlen. A jó minőségű, megbízható gyártót nem az jellemzi, hogy nincs hiba, nincs meghibásodás, hanem az, hogy ezek száma a teljes legyártott mennyiségre nézve alacsonyabb, mint egy gyengébb gyártóé. Minden minőségi statisztika ppm-ekkel dolgozik.
Igen, nagyon gáz hogy ilyen megtörténhet, ilyennek nem lenne szabad megtörténni, ebben nincs közöttünk vita, és a vásárló irányába az autógyáré a teljes felelősség.
Egyébként a cég teljesen korrekten kezelte a dolgot. Amint tudomására jutott a probléma, gőzerővel kezdtek dolgozni a megoldáson, és indították a visszahívásokat. Az erről szóló cikkek jelentős része tele vannak hülyeségekkel illetve konkrét hazugságokkal, és keverik az almát a körtével. Például erről szóló Zách cikkben nyilatkozott is valami szakértő óriási blōdségeket.
De, a tervezők gondoltak rá, a beszállítók közül az egyik kottázott el valamit a gyártási eljárásban, és a minőségbiztosítási rendszer nem szűrte ki.
Ez nem kissebbíti az autógyár felelősségét, nem is ezért írom. Egyszerűen így történt. A cég nem is mutogat senkire. Hogy aztán a háttérben hogy rendezik el a beszállítóval a dolgot, az meg nem az ügyfél gondja. -
t72killer
titán
+1. Én is szeretnék tripla pénzt kapni ugyanazért a munkáért. Pöccre ugyanazt csinálja a márkaszerviz, a pénzmosó központ által drága árcédulával átmatricázott pöccre ugyanolyan alkatrészekkel-anyagokkal, mint amit a sarki kikalapálós haver, csak csodák csodája egy EV "szervizelésért" elkérnek annyit, mint amennyit én egy 14éves dízel után szoktam ott hagyni.
Egész egyszerűen a gyártói szervizelés + gari == biztosítás, amit évente befizetsz és ha vagy olyan szerencsés, hogy a meghibásodás beleesik a garis kategóriába, megcsinálják "ingyen".Belsőégésűeknél azért nem extrém a helyzet, de ami EV-térfélen megy, az egy konkrét vicc. Igen, ha egy szakértői alapos átvizsgálás, pl olajminta elemzés lenne benne - és már akkor csapjuk hozzá az éves műszaki vizsgát ahol van, akkor azt mondom OK, meg is dolgoztak a pénzükért.
-
Vesa
veterán
válasz
-MarhaRépa- #18444 üzenetére
"Egyszerűen nem értem, hogy mi abban a lehúzás meg az árverés, ha ezt évente egyszer ellenőrzik."
Abban semmi, szerintem is kell, csak nem úgy ahogy jelenleg zajlik. Egyrészt, horror áron megy és ahhoz képest nem csinálnak szinte semmit (6 liter olajon és egy levegőszűrőn nem tudom mi kerül 200k-nál is többe), ezen felül a márkaszervizek nagyrésze sok esetben nem néz át semmit, csak futószalagon tolják a kocsikon az éppen minimális legszükségesebbet. Már annak is örülhetünk, ha a kiszámlázott tételeket valóban bele is tették. Tele van horror sztorikkal a net a kiszámlázott, de el nem végzett munkákkal. Bemegy Józsibá, megnézik a km óra állását és ha nem ment el sokat, akkor simán le se cserélik az olajat -úgyse veszi észre senki alapon-, de azért kiszámlázzák és kifizettetik. Az én kocsimban pl. már nívópálca sincs, még azt sem tudom megnézni, mennyire sötét az olaj és tényleg kicserélték-e. -
Tiédetis
senior tag
válasz
-MarhaRépa- #18567 üzenetére
Sok szakértőről tudjuk hogy nem azok, ugye jól értem ezt?
Nézd, gyártási hibás lehet pár darab, hétfői vagy péntek éjszakai műszak, de komplett sorozat, a modell teljes gyártási ciklusán.. Na neeee...
Pláne akkor pölö, amikor az ukrán szerelő azt tanácsolta, hogy bontóban vegyek benyás hajtóművet, az abban lévő alkatrész ugyanaz, mint az EV-ben és semmi baja neki. Gyártási hiba? Bemondtál egy bődületes nagy számot. Érdekes lenne a bmw-t lekérdezni erről. Mert akkor kijelenthető ezek alapján, hogy nem tudnak olyan alkatrészt gyártatni, ami minőségileg kellene. De ha ez igaz, akkor hol az izóóóó? Az, hogy gúnyosan vagy sem, mindegy, szégyen. Ahogy kezelték szintén. De ha levezetjük a hiba okát, akkor eljutunk oda, hogy a tervezők nem gondoltak erre? Ez komoly? Egy ilyen márkánál? Meddig volt ez? 2011-2017 között gyártottak esetében? 6 év? Mi történt utána, amikor már nem gyulladtak ki? Min változtattak? Tényleg nem tudom és ezért kérdem. Tudod van szerencsém üzemeltetni egy nem túl nagy épületet, 10e m2 ahol tervezési és kivitelezési hibák tömegét próbáltam kezelni/kezeltetni. Egymásra mutogatás van bőszen. A felhasználó meg szív.Konkrét kérdésekre sem válaszoltál
-
-MarhaRépa-
kezdő
válasz
Tiédetis #18566 üzenetére
Gyártási minőségről nem hallottál még?
A meghibásodások durván 90%-a nem tervezési vagy koncepcionális hiba, hanem egyszerűen minőségbiztosítási probléma. Akárhogy is dobálózik a sok szakértő a konstrukciós hiba kifejezéssel. (Ahogy a lentebb általad gúnyosan említett külsőégésű motor esetében is az volt gond. )
A maradék esetben van olyasmi, hogy a fejlesztés során kottáznak el valamit.
És persze egyre több esetben van szoftvertéma, és ezek gyakorisága növekedni fog.
-
Tiédetis
senior tag
válasz
-MarhaRépa- #18565 üzenetére
Mesélj mester, akkkor miért vannak? Te hozzáértő vagy. Mi meg csak fizetjük ezt azzal ha terméket vásárolunk, lehetőleg 4-5 évente újat.
Szóval miért mennek gallyra pl. a hajtóművek? ICCU-k? Miért kellett levenni a töltési sebességet több márkánál? Ezek mind EV-s dolgok, mert ugye ez az a topic.
Figyelek -
Tiédetis
senior tag
válasz
-MarhaRépa- #18563 üzenetére
Öreg, az a baj, hogy véresen komolyan veszel mindent
Ha nem úgy tervez, akkor nagy a baj a gárdával, akik terveznek, mert láthatóan akad baj.Onnantól pedig nincs mit újra gondolni, mert tények. Keressünk külső égésű motorokkal szerelt autókat a felsoroláshoz? (direkt nem tettem)
-
Tiédetis
senior tag
nyilván nem fogja azt mondani, hogy a gyártó hibás a történetben, eleve csak 4-5 évig tervezz, aztán zúzasd be és vegyél újat
Láttunk már gyárilag 30e km-es olajcsere előírásban gallyta ment motorokat. Aztán módosítást későbbi széiánál megfelezve a ciklust, eleve tartalék olajjal átadott új verdákat, soha el nem szakad(t)ó vezérműláncokat és így tovább. Néha tényleg meg kell becsülni azokat, amik csak néha romlanak el, occóóbban. De nem biztos hogy ez premium.
Kár.
Pedig kezdtem magam rábeszélni egy iX1-re. -
biga
őstag
válasz
-MarhaRépa- #18547 üzenetére
Ezzel csak nem arra utalsz, hogy a gyartok
nem terveznek egy pillanatig sem akar több 100e km-el?
Arrol nem is beszélve, hogy itt nem egy forumtars problémazik azon, hogy a hasznaltan vett jarmüve lehet problémas. Pedig ha az elsö tulaj (aki tehat az egyetlen, aki kicsit is szamit a gyartonak) odafigyel ilyenre (vagy legalabb a szerviz, ahova talan vitte is lelkiismeretesen), akkor ez a probléma talan szinte nem is létezne.... -
válasz
t72killer #18557 üzenetére
Alapvetően úgy gondolom hogy mivel ebből a motorból volt 204 meg talán 170 lovas valamint 145 és 150 lovas is (nekünk utóbbi van) ezért mivel a miénk nem a csúcsra járatott, hátha jobban bírja amúgy is.
Ártani nem artok vele.
Lehet csak placebo de akkor is megnyugtat. -
válasz
ozzy711 #18555 üzenetére
Nálam bal hátul fent kezdett valami kopogni. Jo idő volt mire rájöttem hogy a biztonsági öv felső bekötési pontja (a fiam valószínű rángatja/rángatta).
Eddig ami volt az a kilépő fény csere.
Volt hátul a hajtás felől gyorsítás lassításkor egy ilyen fémes csettinto hang (mint a kutya idomíto csettinto) ott cseréltek valamint.A kormány bőr valami eszméletlen rodna hátulról (kocsival szembe állva) ok a feleségem műkörmot hord de ez körbe ronda.
Illetve van egy kizárólag nagy melegben elő jövő érdekes dolog hogy a kormány kanyarodás utáni egyenesbe amikor tekerjük vissza magas hangon bug/rezeg néha.
És az utóbbi időben a tolatókamera fekete képet ad minden második alkalomra.
Ilyenkor a 360 nézet hatul fekete. Nyílik a VW jel de a kamera sötét. Újraindítás után jó. Azt mondták a 3.8 után jó lesz de nem változott semmi.
Sos gomb gond nem volt frissítés után.
-
ozzy711
őstag
válasz
Bandit21 #18540 üzenetére
Én is Vadkerten szervizelek, (ID.3) teljesen korrektek szerintem is.90k kilométernél még nem volt hajtóműolaj cserélve (legalábbis az előző tulaj szerint). Inkább a bal oldalról hallatszó furcsa, nem a rugózásból adódó kopogás ami aggaszt kicsit, de lehet, hogy a stab. pálca lesz, majd megnézetem.
-
hunspikey
őstag
válasz
Bandit21 #18549 üzenetére
Én is csere párti vagyok, főleg úgy, hogy ismerem már jól a BMW élettartamig jó dumáját. Elvileg nincs olyan, hogy örökéletű olaj.
Egy olaj szerintem mindig kap hőterhelést és nyíró/egyéb mechanikai megpróbáltatást, valamint minden esetben valamit lebegtetnie kell, legyen az korom vagy akár mi. És az új olaj mindig jobban szerepel mint egy több éves. A nem használt több éves olaj is elbaszódik a polcon állástól is, akkor miért pont ne a hajtóműben ne tenné ezt ahol még stresszelik is? Elég ha csak kismértékben változik a viszkozitása a sok hőtől vagy netán pára diffundál bele, akármi lehet tényleg...
Hajtottam 8 évig egy Mitsu EVO-t. Ott is az olaj volt mindennek a kulcsa- nem csak a motor, az összes olaj. A diffi / osztómű és a váltóolaj különösképp fontos volt. És cseréltük is mint az őrült, hogy bírja az iszonyatos igénybevételt. Ment is ahogy kell, sosem ugrott szét, pedig 580 LE / 720 Nm volt négy henger; két literből.. ugye...
Cseréld le, nem tétel és akkor tényleg nyugiban alszol.
-
válasz
-MarhaRépa- #18547 üzenetére
Tapasztalatok miatt kérdeztem mert bár már több mászkál az utakon de itt pl alig van id tulaj.
Facebooktol én sajna hülyet kapok ezért ott se kérdezni se keresni nem akartam.Annyi érdekelt volna hogy mi az a határ ahol már nem hülyeség cserélni.
Tesztem azt a KODIAQ esetén ha kitalálnam hogy évi 12 ezer km mellett én 4 havonta cserelek olajat. Nyilván baromság.
Ez érdekelt hogy elektromos kocsi motorjában a 4 év utáni csere az hülyeség vagy sem.Hogy megtartjuk e hosszú távon? Jó kérdés.
Az eredeti terv ez volt. Viszont egy kicsit nagyobb (szélesebb) hátsó tér meg egy hátsó levegő befújo nem ártana. Ez a pure változat, 45 -os akku. Csak városban használjuk meg néha 1-1 mini kirándulás 100 km körben. Se nagyobb akku se nagyobb töltés nem lenne szükségszerű.De egy id.4 Start Prime ha olyan az új támogatás akkor lehet szóba jön majd.
-
V.T.
aktív tag
válasz
Bandit21 #18540 üzenetére
Én 2 éve kérdeztem Kia Márkaszervizben hogy mennyi a hajtómű olaj csere. Akkor 70 ezret mondtak olajjal együtt. Ezért elkezdtem inkább magamnak megcsinálni.
Azóta több helyről jöttek már hozzám, hogy csináljam meg nekik is, havonta 3-4 ember megtalál ezzel a Facebookon
Most szeretnék venni ID3-mat magamnak annak is utána kellene járni mennyi és milyen olaj kell bele. Ha valaki tudja kérem ne tartsa magába.
-
-MarhaRépa-
kezdő
válasz
Bandit21 #18544 üzenetére
Mennyi ideig akarod megtartani az autót? Ha tényleg évtizedekre és sok száz ezer kilométerre tervezel, akkor még valahogy indokolható is, bár én akkor sem foglalkoznék vele korán, mondjuk 150-200 e környékén vagy 8-10 éves korában meg lehet ejteni.
De nyilván tegyél úgy ahogy jónak látod.
-
válasz
-MarhaRépa- #18543 üzenetére
Értem de a kesobbi esetleges csapágy horror story ellen nem ez az egyetlenegy dolog amit egy átlag user tehet?
Nyilván nem megyek oda a leeresztett olajat nézni hanem csak bízhatok abban hogy ha olyan a tartalma amitől a vasorru bába összezavarodik akkor szólnak hogy hopp itt valami lesz /van.Ez olyan mint az 1.5 TSI KODIAQ -om köztes olajcseréje. Előírás 30 ezer / 2 év én meg viszem 15 ezer / évente. Az most 4.5 éves lassan és 40 ezer van benne.
Volt hogy 1 éves de csak 8 ezret futott olajat cseréltem benne.
Mert ez a max amit tehetek. -
-
moleculez
veterán
válasz
tuzpenge #18538 üzenetére
Én sem zsuzsiskodok már ezekkel, viszont jó tudni az olyan esetekre ha szűken adja ki a hatótáv.
Viszont tényleges városi forgalomban nagyon jó a fogyi. (Kona 39)
Voltam Londonban, és elindultam haza Leeds felé. Amíg kiértem Londonból csak az volt egy bő másfél óra, valami 3-4% használtam. Azt tudom hogy az M25-re 90+% -al fordultam rá. -
Üdv,
Nemsoká viszem az id.3 -at 4 éves szervizre.
Pollen szűrő és fekfolyadek lesz kb 75-80 ezer.
Olvasgatva a fórumot kértem egy ajánlatot a hajtómű olajra is. Kérdeztem hogy amúgy mikor kellene...
Mondta a szervizes hogy nincs rá ajánlás. Kicsit féltem hogy valami horror ára lesz és azért.
Erre mondja hogy 40 ezer kb és kb 10 a munkadíj.Ennél többet gondolom nem tehetek az autóért... De ha ez csak 50 ezer, ami ahhoz képest, mit okozhat a csapágynak, ha fém törmelék van benne, nem értem miért nem előírás. Ez nem majom és banán esete hát 50-100 pluszba azért csak van egy kvázi új autó szervizre.
Máshol (kia stb ) mennyi az olaj?
Persze ha nem a régi olajtol lesz rossz, hanem a csere (leeresztett olajban lévő törmelék) csak jelzi hogy valami gebasz van akkor értem valahogy, miért nem előírás...
Vagy rosszul gondolom hogy ezt főleg ilyen relatív olcsón hülyeség nem megcsináltatni?
Hozzá teszem ezt Soltvadkert ár, Szegeden 2x ennyi volt az ajánlat tehát lehet az olaj és csere Szegeden nem 50 lenne hanem 100.
De még az is megéri nem? -
hunspikey
őstag
válasz
bigdigit #18537 üzenetére
fingom sincs, lehet rosszul becsültem - ami még túl van azon a ponton amikor a HUD-ra kiteszi a fehér pici kocsi piktogrammot, tehát nem a vörös figyelmeztetést, hanem csak azt, hogy látja, hogy van előttünk egy kocsi. Asszem ez az a táv amit az adaptív tempomat is tart.
-
tuzpenge
őstag
válasz
-MarhaRépa- #18536 üzenetére
Ez a követek mindenkit csak hogy egy hangyaf@sznyival kevesebbet fogyasszon, minden új EV tulajnál megvan. A kérdés hogy meddig....nálam talán 1x vagy 2x fordult elő mikor még új volt a kocsi és megnéztem mit lehet spórolni. Elárulom hogy nemsokat...én pl ugyan úgy vezetem mint a sima dízelemet, ha kell 100-nál simán megelőzöm a suzukist aki 91 és 100 közé áll be és halálba idegel emiatt hogy hol gyorsít hol lassít....pfff...
De biztos van olyan félkegyelmű is aki ebből sportot űz és kamionokat követ 1m-ről, addig amíg egyszer a kamionos egy satuval meg nem skalpolja....(bár nemnagyon látok ilyet a pályán se....) -
hunspikey
őstag
Kezdő EV tulaj mai nagy megvilágosodása: sokkal jobb fogyasztást érsz el ha egy folyamatosan, egyenletesen 125-130-al menő autót követsz*, mint ha magad magányosan tolod a szelet akár csak 100 körül! Rohadt fizika tudja a dolgát
*normál követési távolságban - bmw nekem nem engedi hogy a seggére menjek, amúgy is etikátlan lenne. bőven elég a rendes kb 15 méteres táv
-
4D4M
senior tag
válasz
kardkovacsi #18528 üzenetére
Van 3 fokozat.
-
t72killer
titán
3 fázist max akkor vezettetnék a házba (ha eleve nincs), ha 2EV járna sok napi km-t + járna valami menő éjszakaiáramos tarifa is, ahol jól jársz, ha megfelelő 5-6órában telnek meg a kocsik.
#18531: pofonegyszerű, számold ki: 7.4kW-al egy 12órás éjszakai körben egy nagy Tesla akksit fel lehet húzni 0-ról...
-
skt
tag
Köszönöm szépen mindenkinek a választ, észrevételt.
Hát ha nem feltétlen szükséges, akkor nem leszek a saját pénzem ellensége. Meg nyílván egyszerűbb akkor azt kilőni amihez kellene, ha a maradéknak megfelel az egy fázis.
Ha már itt tartunk mi szerintetek a legjobb vétel mondjuk 5-5.5 körül? Napi 50km ingázás a munkahely, országúton, utánna esetleg bolt, egyéb dolog városban. És akkor legyen elég hozzá egy fázis -
biga
őstag
Az sem hangzik tul kiegyensulyozottnak, hogy egy fazison a haz a 3-bol, meg 3 a töltönek.
De tovabbra is tartom, hogy EV-hez nem kell 3 fazis. Még az emlitett Zoé is elmegy 1 fazisrol, bar ö pont nem szereti. Na de az egyetlen az egész BEV kinalatbol, még hozza egy mar kifutott példa.
De mind egy. Ha akarod, szerelj 3 fazist, bar szerintem akkor az egész kapcsolotablat is szerveztesd at, ahogy elöttem is irtak. -
skt
tag
A villanyszerelővel érintőlegesen beszélgettünk róla, és ha jól értettem a ház maradhatna egy fázison, csak a töltő kerülne 3 fázisra, de nem akarok butaságot mondani, és mivel a töltő kb a villanyóra mellett lenne, nem olyan eszeveszett költségekről beszéltünk, de nyílván még nem konrétizáltunk semmit. Ha pl egy zoe-ra esik a választás akkor muszáj leszek, meg ha a jövőre gondolok akkor se lenne egy rossz ötlet. A havonta kb 1500 km-ert megyek.
-
Azért ez nem kis költség, villanyszerelés oldalon, az alapján mérlegelnék mennyibe állna meg. Át is kell ugye strukturálni a meglévő fogyasztókat 3 fázisra, kell hozzá védelmi kör is, az se olcsó… és igen a havi km-t leírod meg a napi használati igényt az mindent is megad.
Nekem volt 3 fázisom mégis évekig simán konnektorról töltöttem az I3-at, mert elegendő volt, pici az akkuja. -
skt
tag
Mindenféleképpen 3 fázisú töltőt raknék fel, illetve csak olyat vennék amihez ez jó, vagy erősen ajánlatott (Zoe pl).
Azért látni egykét márkánál erősebb difit, ár érték alapján a 11kW-s a nyerő ahogy én látom. Inkább a márka vagy a típus lenne a kérdés, mire kell figyelni, mi ajánlott mi nem, meg honnan érdemes rendelni. A terhelhetőségről meg passz, soha nem volt gondom vele. -
Ezekre a kérdésekre nehéz válaszolni.... mert
- nem tudjuk mennyit mész ha napi 20-30 kmnél nem többet akkor simán elég lehet a gyári 10As egyfázisú töltő
- ha rendszeresen többet mész akkor erősebb töltési megoldás ajánlott lehet
- s attól is függ, hogy milyen autót tervezel venni, ami tud 3F-es töltést vagy ami csak 1F töltést tud...
- ha már három fázisú fali töltő akkor általában nem sok különbség van a 3F16A és 3F32A töltők árai között. Mikor én vettem 2020ban akkor cirka 20-30e ft volt így 3F32A-es töltő lett véve (sose használtam még 16A felett de inkább 13A körül szokott menni)
- további kérdés, hogy a 1F32A mennyire terhelt náladAmúgy itt a fórumon @biker kolléga akivel nekem nagyon pozitív tapasztalatom volt. Bár nálam a töltőt nem ők rakták fel, de a hálózatot, medencéhez a kialakítást ők rakták rendbe mert volt pár probléma.
-
skt
tag
Sziasztok!
Szeretnék én is EV-t vásárolni, foglalmam nincs még, hogy milyet, de előtte mindenképp szereltetnék egy töltőt otthonra. Jelenleg 1*32A van. Ha jól tudom, akkor érdemes lenne 3 fázist szereltetni. 11kW elég lenne? Ahhoz kellene még 2*16A? Vagy 2*32A? Milyet márkát érdemes? A töltőbox a jó választás?
köszönöm előre is! -
t72killer
titán
válasz
Tiédetis #18520 üzenetére
A 2023-as Nirókkal nagyon szivesen tennék egy próbát, de reálisan eszement drágák arra, amire most venném (90%ban oldalborda falukörüli szaladgálása). Komolyan, ránézek a benzinesekre már, ennél több nyűgje azoknak sincs és egy használható darab nem kerül tizensokezer fontba, hanem elhozom 4-5000ért oszt csók...
-
Tiédetis
senior tag
válasz
t72killer #18519 üzenetére
Tudom, írtad.
Nem opel, chevy
Visszajutsz mindig a nissanhoz.
Nem kellene és ennek oka az akku "kezelése" de ettől függetlenül, mindenki azt vesz amit jónak vél. Hiába tetszik a KIA autói, olyan mértékű a bizalomvesztésük nálam, amit max egy ingyenes új EV4-s tudna helyrehozni -
t72killer
titán
válasz
Tiédetis #18517 üzenetére
Nekem az oldalborda Vauxhall-ja után averzióim vannak az Opel/Vauxhall vonaltól, bár igaz, nagyon alapmodell kisautója van/volt, egy Agila. Szétzabálta a rozsda, széthullott a váltó 2x is, úgy hogy másodjára úgy kellett kimenteni a kocsit, szval egy kabaré volt az egész jármű. Nálunk a cégtől 2 megfizethető példány kering a piacon: az e-mokka és az e-corsa. Utóbbi szerepel ezen a brit megbízhatósági ranglistán, nem valami előkelő helyen - míg pl egy Leaf a második (mindkettő jó nagy felhasználóbázissal rendelkezik, úgyh van van relevanciája a számoknak)
-
BrandonXXV
aktív tag
válasz
Tiédetis #18517 üzenetére
Mi (2 felnőtt, 2 gyerek) Ampera-e-vel megjártuk az országot keresztbe, Szlovéniát, Lengyelországot, Horvátországot, Ausztriát télen az Alpokba. Autópálya, ahol lehetett megengedett tempóban és nem maradtunk ott sehol. Mi sem bántuk meg.
Csak a csomagtartó, az sajna kicsi.
Nehéz a helyére jobbat találni…
Model Y nagy akkus RWD az simán jó lenne helyette, de az meg 2-3-szor annyiba kerül sajnos. -
Tiédetis
senior tag
válasz
t72killer #18515 üzenetére
Itthon legalább alvászszám alapján megmondták hogy garis vagy sem.
Tetszett az autó, de Opel lett és nem bántam meg.
Akik városban használják, nyáron 500-at lehozzák. Nekem 400 körül van de nem város.január 01-től 16,4 az átlag fogyasztás. klíma és fűtés menni szokott.
Mod: ugyanakkor azt is el kell mondani, hogy több esetben működött a garis javítás.
Ezt helyi csoportokban érdemes megtudakolnod -
-
carmaniac videót is szoktam nézni ő is kieeli, hogy sebességre sokat javult a VW rendszere 5-ös verzióra.
Nekünk Q6 lesz annak a rendszere se rossz 1-2 hülyeség van / lesz benne illetve elég sok bug volt a korábbi szoftverekben, de elvileg q3-ra igérik a javításokat
, hát majd látjuk mi lesz
-
WiZARD
addikt
válasz
-MarhaRépa- #18507 üzenetére
-
válasz
F-ECT$ #18503 üzenetére
2023 és azelőttiek nem rendelkeznek olyan hardverrel, ami tudná támogatni az újabb funkciókat. Elő tudom ezeket kotorni, de tele van vele a net.
Én nagyon komolyan gondolkoztam VW csoportos autón, mert annyi kedvezményt kaptam volna rá, de nem tudtam rávenni magam a végén (az új Skoda Enyaq volt képben).
-
a szar szerintem erős túlzás... mert amikor kiadták akkor se volt szar, csak lassú... azóta meg sok frissítést kaptak még akkor is ha 4es verzió alatt jó eséllyel megálltak ezek az autók.
Az új VW csoportos Cupra Tavascanban meg semmivel sem volt rosszabb a szoftver mint a Juniperben a tesztkör és az a kb 30-30 perc alatt amíg nyomogathattam. (persze nem tartós teszt) -
F-ECT$
titán
Olvastam egy tesztet az ID4-ről, és egészen felkeltette az érdeklődésemet, főleg az ára miatt: 13.5M. De a nettó 52 kWh akku azért nálam erősen red flag, ezzel télen jó ha 200 km megvan autópályán, aztán pedig kb 150 km-eket tudsz beletölteni.
Viszont észrevettem, hogy a hahu-n vannak pár éves 77 kWh akkus példányok jó áron. Itt van ez a 4 éves 9M Ft-ért, vagy ez a 2 éves 11.8M Ft-ért.
Van ezekkel valami baj, hogy ilyen olcsón adják őket? Vagy ez csak a sima elektromos értékvesztés? Ha jól tudom, akkor a főbb dolgokra a VW is 8 év garit ad, tehát olyan nagy gáz nem lehet velük, vagy igen?
Új hozzászólás Aktív témák
- Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló rugged
- Keresek gamer laptopot RTX 3050 , RTX 3060. RTX 4050 , RTX 4060
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25 Plus, Samsung Galaxy S25 Ultra
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 Pro 256GB Midnight Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2048, 96% Akksi
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest