Új hozzászólás Aktív témák
-
mjani1172
addikt
még egy Porsche Taycannal is kacérkodtam.
Egy pár éve volt egy vitánk ahol az volt az álláspontod, a frissen vssárolt elektromos Peugeot-val, hogy aki nem áll meg kb száz kilométerenként kávézni és tölteni, plusz nagyobb tempóra vágyik mint 110 km/h az hülye.
Úgy látom, változik a világ.....
-
válasz
FIREBLADE78 #19215 üzenetére
Mondjuk az egy q5ös volt... :) amiben én ültem q6 es a6 az nem recsegett, bár nem is akartam feszgetni semmit.
-
biker
nagyúr
válasz
FIREBLADE78 #19215 üzenetére
fú múltkor volt időm végignézni Vályi Pista audi videóját
egy darabig nem kapnak audit az fix -
FIREBLADE78
addikt
Q6 etron is a recsegős plasztik,mint a sima q6? Ha igen,ingyen sem kellene.
-
WiZARD
veterán
válasz
kardkovacsi #19212 üzenetére
Azért arra is kíváncsi leszek q6ba hogy fér be 2 gyerekülés közé bárki. Y-ba teljesen esélytelen.
-
kardkovacsi
senior tag
i4-be nem ül be középre az asszony, vagy ha igen akkor nagyon morcos lesz rá, hogy oda ülteted. Az azért még mindig egy coupe, hátul kicsi a hely benne. Tény, mentünk vele 5-en nem egyszer, de a 9 éves lányom durván reklamált amikor középen kellett ülnie egy két és fél órás utat.
-
Vesa
veterán
Igaz, az e-tron széria elnevezése elég kaotikus, és nem is követtem különösebben.
Az 55-öt nézegettem anno, de az árához képest siralmas hatótávja miatt nem lett belőle semmi.
Kívülről viszont nagyon tetszik mindegyik Audi.
Zongoralakkot sajnálom, nem tudom miért erőltetik a németek. Mercinél van többféle alternatív anyag extraként, de alapból ott is zongoralakkal jön a középkonzol. Az új GLC-nél állítólag nem lesz már. -
válasz
kardkovacsi #19208 üzenetére
Ja az i4 is esélyes volt de két gyerekkel kicsinek éreztem főleg mert ha jól tudom hasonló méretű auto (hosszra) mint a Q6. De ugye elaz egyik suv a másik sedan.
Vesa: sajnos ami zongora lakk az az is marad. Q6ból nincs régi :) a régi etron az a q8 etron elődje. S q8 etront meg már nem gyártják.
Nekem a Mercedes kívülről tetszik, de belseje nekem nem jön be... az uj ix meg belülről tetszik az eleje annyira nem. De hardverben valószínűleg mindkettő jobb lesz mint a q6. De a q6 21-22 perces 10-80 töltése nekünk már elég lesz :)
-
kardkovacsi
senior tag
-
Vesa
veterán
Jó választás! Gratulálok!
Őszintén szólva, nyaralás közben is nézegettem az új felhozatlat, és most két autó van, ami miatt esetleg visszatáncolnék BEV-re. Az egyik az új Audi Q6 e-tron (ha jól értettem, ezt vetted), és az új Mercedes GLC EV (ami majd csak 26-tól lesz rendelhető). Utóbbi a fejlettebb infotainment miatt egyelőre jobban bejön, de látni kell, vezetni kell majd. Illetve az árát még nem tudni. Sajnos az értékvesztésük válrhatóan nagy lesz, ezért -aktuális EUR árfolyamtól függően-, valószínűleg azt is a németektől hozom majd be 1 évesen, mint a jelenlegi autómat.
Az új BMW iX3 viszont nálam biztosan kuka.
Zongoralakk helyett nem kérhető más anyag?
-
Vesa
veterán
Letoltam a 3100km utat. Végül 3,1l/100km lett a fogyasztás. Elég sokat töltöttem. Lehetett volna kicsit még jobb, ha nem futok bele megint hibás töltőkbe.
A tranzitszállás melletti Mercedes kompatinilis töltőnek a csatlakozója volt rossz, az istennek nem tudta reteszelni a kocsi, így nem indult el a töltés. A legközelebbi töltő 3,2km-re volt, de oda nem máasztam el 8 óra vezetés után, így ez a töltés kimaradt.
Ezzel együtt elégedett vagyok a fogyasztással és gyakorlatilag nem kellett töltés miatt megállnom. A végpontokon töltöttem fel mindig a kocsit és az autó naviját használtam, mert akkor hibrid módban az útvonal alapján a legoptimálisabb módon használja fel az áramot. Elbán gyakorlatilag kizárólag árammal mentem, ott ez szuper optimális volt, mert szinte nincs 200m egybefüggő egyenes és sík szakasz sehol, csak hegynek fel/ onnan le, 180 fokos kanyarok.
-
válasz
F-ECT$ #19203 üzenetére
Hát sok autó volt képben. Az alap elvárásom a minimum 80-as akku volt. S még egy Porsche Taycannal is kacérkodtam.
Aztán lettek ikreink, s mivel két gyerek van gyorsan más lett a prioritás:
- két gyerek férjen be úgy hátulra, hogy kényelmesen be tud ülni közéjük a párom (ezen sok autó elvérzett)
- kellett a relatív nagy csomagtartó, mert van két beteg cicánk akik nyarlásra jönnek velünk + két gyerekkel elég sok csomagunk is lesz
De asszonykával nehéz... Nekem több autó tetszett volna de feleségemnél kiesett jó részük:
- Cupra Tavascan + Audi Q4 (keskeny volt hátul)
- Kia EV6 Ioniq5 (Koreai autót nem akart a párom nem tetszik neki új kia EV6 lett volna nekem opció)
- BYD szintén kiesett nálunk
- az e3008 / e5008 tetszett volna Peugeotból mert most is Peugeotink vannak (e208 308) (bár hátul szerintem az is kicsi lett volna), de ott a nagyakkus változat (95-96 nettóval) 2026 áprilistól rendelhetőAz autót nyílt leasingre akartuk venni 3-4 évre...
Két autó maradt:
1) Tesla Model Y Juniper:
+ voltam tesztvezetésen összességében tetszett az autó
- a váltó a kijelzőn nekem nem volt szimpatikus
- 7,5% thmmel lehet elhozni (Long Range + Vonóhorog + szín + EAP)
- csak Pesten van szervíz
2) Audi Q6 performance:
+ 3%-os finanszírozás
+ 1 év ajándék casco amit kaptunk
+ jobban felszerelt az én igényeim alapján amit összeraktunk (nagyon szar utakon járok és a légrugó csábító volt)
+ belülről jobban tetszik (autósabb mint a model Y)
+ kaptunk 20% körüli kedvezményt
- a zongoralakk felületekkel majd kell kezdenem valamit...A performanceba minden extrát kértünk (légrugó, masszázs ülés, nyitható tető, vonóhorog, hátsó ajtókon roló) kivéve a headup display+zene (sajnos egyben volt s így igen drága csomag). Összességében kb 8 millióval még így is drágább az Audi, de a finanszírozáson és a cascon 2 millió összesen visszajön. Így a különbség cirka 6 millió 3-4 év múlva 3-4 millióval többet fog tuti érni az audi, s így már nekem megérte az a plusz, hogy egy jobban felszerelt kényelmegesebb autóban ülök.
-
válasz
FIREBLADE78 #19200 üzenetére
Majd nekem is Szegeden kell töltenem, vagy eljutok majd Kecskemétig a Dubakeszi-Békéscsaba-Szeged-Dunakeszi rokon látogatós körön. De Szegeden én az OMW vagy Shell töltőkön gondolkodom.
Ugye a Q6 elvileg 600 körüli wltpt tud, de nem pár perc töltés kelleni fog ezen a körön.
-
stickrs
senior tag
válasz
FIREBLADE78 #19200 üzenetére
Jaja, szegedire ráférne már egy bővítés az biztos, ritkán állok ott meg, de szinte mindig sokan voltak.
-
Tiédetis
senior tag
Szegeden nem V2 van? Szerintem ez már volt téma tőle
-
stickrs
senior tag
válasz
FIREBLADE78 #19196 üzenetére
Általában 31nél át kell másikra állni, mert ott töltőgond van.
-
válasz
FIREBLADE78 #19196 üzenetére
Hol vagy? Miért nem állsz át másik töltőre?
-
FIREBLADE78
addikt
10 % körül érkeztem ehhez a hitvány suchoz és 31!!!!! Kw-al tölt. Ilyen létezik? 8-ból fele foglalt.
Már bánom hogy újra vettem előfizetést. Egyszerűen 21. században ez szánalmas.
-
Kinder
senior tag
válasz
Tiédetis #19192 üzenetére
A tesztek alapján valóban zabagép.
Meg mivel nem is tetszett soha, így nem került képbe.
Annó az asszonynak 2023 elején, amikor néztünk elektromosokat, készítettünk egy excel táblát vagy 15 lehetséges célpontttal, és abba sem került bele, szóval minket például abszolút hidegen hagyott.
( Végül a szintén nem keveset fogyasztó, de baromi jól forduló, és belül nagyon nagy ID4 nyert, de 2 év használat után - amúgy hibátlan volt - el kellett mennie, mert az asszony nem szerette meg. Most van a legalább egy fizikai és akku mérettel kisebb ix1, ami viszont nagyon tetszik neki. Dehát a női "tetszik" felülír minden technikai adatot.
Mondjuk nekem is tetszik.
Az asszony is. -
Tiédetis
senior tag
Tegnap beleszaladtam egy Mach-e hirdetésbe. Azt mondja 100-as akksival. Húú mondom... Aztán megnéztem és látom, hogy az bruttó és a nettó 80 körül van, ami még nem kevés, de állítólag ez egy zabagép
Van esetleg valakinek tapasztalata velük?
-
Kinder
senior tag
Nekem a CC2 jóval hangosabb, mit az asszonyén lévő Pirelli Cinturato 3.
De amúgy ugyanez, szól a zene, szóval nem izgat a dolognak a hang része.
Hatótávban biztos bukunk 1-2%-ot, de ezt tudtuk előre, ennyi belefér. -
Tiédetis
senior tag
válasz
kardkovacsi #19188 üzenetére
Tavaly mikor a nyárim levedlett (most a téli) sokat olvastam mi lenne a jó. 4 évszak vagy nyári/téli. Igazából nyári és 4 évszak a mostani állás szerint, de lehet a következő telek másak lesznek, kitudja.
Lényeg és ContiPr7-et vettem és nekem nagyon bejött. Nem hajtok a kis Opellel, de a kanyarokban nem annyira szeretek lassítani, és ezzel nem is nagyon kell. Fékezni se szoktam agresszíven, de volt rá példa hogy kellett és nekem ebben is jól teljesít. Nem tartom csendesnek, de rádió szól, szóval nem legfontosabb szempont. Nagy akku van, (még) a plusz 15-20km nem érdekel. Hankook: mióta láttam a 4-5 éves hankook gumimat az oldalperemnél szétválni, nincs hozzá bizalmam. Tudom, másoknál is láttak már ilyet.Szóval szerintem ez a melyik a jobb gumi diskurzus teljesen felesleges, akinek ez van, hisz benne, akinek a másik, az meg abban. Ez hitvita egy szinten. Ja és nem EV specifikus
-
kardkovacsi
senior tag
Teszteket néztem, egy EV gumihoz képest rosszabb (általában azzal szerelik az EV-et). Tyrereviewt érdemes nézni ők ezt is mérik. De ez az új cross climate 3 sportnak már egész jó értékei vannak azonosak a klasszik túra gumikkal de elmaradnak az EV gumiktól
https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/Michelin-CrossClimate-3-and-3-Sport-VS-Rivals.htm
https://www.tyrereviews.com/Tyre-Tests/2025-EV-Tyre-Test.htm
Végén van range számítás is, elég sokat számít, hogy 6 vagy 7 azaz érték.
-
Semin
őstag
válasz
kardkovacsi #19186 üzenetére
-
kardkovacsi
senior tag
Én a 330e-et úgy adtam el 6 évesen, hogy a gyári gumi volt rajta, gumis nem is látta soha. Lement vagy 50e kilométert, nem ütött egyáltalán. Új korától nálam volt az autó. Teljesen nullára lettek lejárva, és volt autópályán a vége felé is, 170-es tempónál se volt semmilyen vibrálás.
Szerintem ez az évenkénti centírozás is olyan mint az 5e-ként cseréljünk olajat az autóban amiben 30e-ként kell. -
Semin
őstag
válasz
FIREBLADE78 #19180 üzenetére
5 éve használok mindkét autón Michelin CC illetve Goodyear Vector 4S gumikat, és szerintem soha nem fogok visszatérni a téli/nyári vonalra. Felejtsd el, hogy szükségmegoldásként tekintesz rájuk, - ez kb 10 éve volt igaz - jelenleg már alternatívaként működnek.(a mi klímánkon) Én sem az ár miatt döntöttem a 4S mellett, hanem mert kipróbáltam és meggyőzött.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
Andras6800 #19177 üzenetére
Nálunk az alföldön rohadt melegek vannak,így inkább legyen nyárim,mint 4s. De kinek mit enged meg a pénztárcája. Úgy vagyok vele,hogy ha már tellett drága autóra,akkor ne az a telefon ára vágjon földhöz. Teli áron én sem vettem volna téli szettet. Az tényleg pénzkidobás.
-
joocek
aktív tag
Sziasztok teljesen nullás kezdő vagyok. Esetleg valami összefoglaló vagy össze gyújtott anyag, amit eltudnék olvasni kezdésnél. Merre találhatok.
-
P00By
nagyúr
Én még a zajt is idehoznám, nyilván nem ez az elsődleges. A Fordon, amit teszt vezettünk gyárilag 72 dB, de lehet rá kapni jobb gumit, ami meg 67 dB.
-
Andras6800
senior tag
válasz
FIREBLADE78 #19156 üzenetére
Ez így konkréten nem fedi a valóságot.
Téli csak nagy hóban jobb a 4S-nél. Nyári meg száraz meleg aszfalton. Magyar klímán aminek van relevanciája inkább, az a nyári meleg száraz aszfalt. De ha már esik eső és nedves az út, a 4S jobb. Ha reggel hajnalban párás az út meg hideg van, a 4S jobb. Ugyan én tavaly kutattam a témát, de pl Michlein CC2 esetén kb arra jutottam, hogy az év 9 hónapjában jobb a CC2 mint a nyári és/vagy a téli. És csak juni - aug az az intervallum, amikor előnye van a nyárinak. És azóta kijött a CC3. Télinek magyar klímán egyszerűen nincs előnye, vagy ezen eshetőségek száma szinte elhanyagolható... de amúgy meg inkább hátránya van a 4S-hez képest.
Persze ha valakinek van pénze, meg szereti a maradi beidegződéseket és nem nyitott a fejlődésre, használja a nyári/téli kombót.Persze a fentiek alól vannak kivételek extrém esetekben. Pl havas területen lakik az illető, vagy télen többször (4+) megy el síelni havas hegyekbe. Akkor van relevanciája a télinek.
Ha hetente leugrik az illető tengerparta nyáron, nyílván ott is van haszna a nyárinak. De mint mondtam, nyárinak Mo-n is van értelme/ előnye nyári hónapokban.De olvastam több helyen is, hogy északi zord területen meg téli - 4S-t cserélgetnek. Téli csak nov - febr van fent. maradék meg 4S.
-
hunspikey
őstag
válasz
Kroni1 #19169 üzenetére
Én azt számoltam, hogy évente a felnin átszerelés 19-es méretben centírozással mindennel együtt alkalmanként 30 rúpia, azaz évente a tavaszi / őszi csere 60 ropi minimum. Ez négy év alatt a teljes garnitúra árát kiteszi, ami elég tetemes szerintem. Az teljességgel mindegy, hogy egy szett kopik télen nyáron, vagy két szettbe tettél pénzt és ezek együttesen fele annyi idő alatt kopnak el, mert a kétszeres összeg és a fele kopási sebesség tökéletesen egyenő a 4s költség / kopás tempó értékével, egyedül annyival jobb még a 4s, hogy frissebb gumikkal megy a kocsi állandóan.
Ráadásul ez nem versenysport itt egy elektromos SUV-ról beszélünk ami nem megy jellemzően 140 felett, cserébe hajnalban indul és délután jön vissza amikor a legmelegebb van.
Asszem meggyőztetek a 4s-el.
Köszönöm mindenkinek!
-
-
hunspikey
őstag
Srácok azt tudja valaki, hogy gumicserekor a keréknyomás rendszer kütyüje a felnin van, vagy a gumi is ad hozzá tudást? Ha lecserélem a gyári Conti EcoContact 6Q gumikat az ajánlott Michelin CC2-re a kütyüvel mi lesz?
-
Kroni1
veterán
válasz
madgie #19167 üzenetére
Mély hóban, jéggé fagyott pályán lenne előnye a télinek, minden más esetben vszleg a cc2 jobban is teljesit.
Ami hátrány 4S-nél, hogy hangban a télihez vannak közelebb, a nyári csendesebb tud lenni. De már ezt is kezdik kiküszöbölni a hangszigetelő betétekkel, vannak nagyon halk 4s gumik. Ennek igényét töb ek közt pont a csendesen suhanó EV-k hívták életre.
Nekem volt amikor enyhe lejtön beparkolásnál is csúszkáltam a havon középkategóriás télivel, szóval én inkább azt mondom mindenki döntse el h neki téli vagy 4s, de érdemes márkásat venni ami jó is a tesztekben. Sajnos jó eséllyel nem lesz a legolcsóbbak közt..
-
-
Kroni1
veterán
válasz
WiZARD #19159 üzenetére
"Csak kérdés, hogy ma reggel a 14 fokban is ugyanaz a gumi lett volna a legjobb, mint vasárnap majd 28 fokban? Vagy naponta cserélgetjük?"
Na eez a jó kérdés! És ez az amit nem ért meg a sok méterhuszár, hogy nincs olyan gumitipus ami a legjobb télre, minden helyzetben másik is lehetne az ideális.
A legrosszabb körülmények miatt (ami lehet, hogy egész télen nem is fog előfordulni), olyan gumival járunk, ami a tél akár 95%-ában nagyon kompromisszumos, mégis muszáj, mert mi van, ha beüt a jégkorszak.
De száraz, hideg körülmények közt a nyári és a 4 évszakos megeszi a téli gumit reggelire. Nem véletlen, hogy a szilveszter rallyn is nyárival nyomja, aki gyorsan akar menni..Nekem amúgy nem szimpatikus amit vezetéstechnikai rendezvényeken szoktak itt-ott reklámozni, hogy kivisznek egy totál életszerűtlenül fellocsolt pályára, áll a víz, esetleg nem is aszfalt a burkolat, aztán bemutatják, hogy téli milyen fasza. Aztán a másik oldalt nem mondják el, h száraz úton meg legalább ennyivel szarabb, mint bármi más. És hogy a megfelelő sebesség megválasztása lenne a legfontosabb.
Egy régebbi, 2017es miniteszt, érdemes átfutni. A 4S gumik iszonyatosan fejlődnek, az újabb tesztekben látni, hogy nyáron a nyárival, télen a télivel lehet egy lapon említeni őket, és van amikor mindkettőnél jobb tud lenni. A Michelin CrossClimate2 meg egy brutálisan jó 4S gumi, itt látható, hogy a Michelin saját téli gumiját nemcsak száraz, de nedves fékúton és aquaplanningban is felülmúlja!
-
-
CharlieDrop
veterán
válasz
FIREBLADE78 #19156 üzenetére
A17-es nem elég széles. Kis felületen tapad.
-
WiZARD
veterán
válasz
Kinder #19155 üzenetére
Második télen a ~15ezret futott szuper teszt győztes Continental télivel 15. próbálkozásra lendületből bírtam felmenni utcánk végén az RWD M3-mal. Ekkor döntöttem el, hogy ennél a 4 évszakos se lehet rosszabb
Persze lehet jönni fékteszttel, optimális körülmények között melyik a legjobb.
Csak kérdés, hogy ma reggel a 14 fokban is ugyanaz a gumi lett volna a legjobb, mint vasárnap majd 28 fokban? Vagy naponta cserélgetjük? -
axioma
veterán
válasz
FIREBLADE78 #19156 üzenetére
Csak kivancsisagbol, szerinted milyen sebessegrol fekezve lehet 1m kulonbseg a ket gumi kozott? Ne mondd, hogy utviszonyoktol fugg, mert a sebesseg megvalasztasa is...
-
-
Kinder
senior tag
BMW ix1 xdrv30-ra az előző tulaj vett Pirelli Cinturato SF3-at, marad az rajta, alig hsznált.
BMW i4-40 -re Crossclimate 2 xl -t vettem gyári méretben most áprilisban.
Mindkettő 4 évszakos szett, mi nem járunk síelni, nagyrészt Budapest / Pest megye útjain közlekedünk. Az i4-essel évi 1 hosszabb út nyáron Európában 2-3k km. Havi 1 Bp - Bécs odavissza.
Erre a felhasználásra nekünk tökéletes a 4 évszakos.
Egyik sem pörgeti el, pedig mindkettő 300+ ló, és nem ecopro-ban toljuk, hanem pl az enyém ( i4 ) állandó sport individualban van, az asszonyé pedig komfortban, de abban van boost kar a kormányon ami adja a full powert, és gyakran használja is ( használjuk már hárman is, mert a gyerek is azt viszi el ). Már csak a visszaszámláló miatt is fun. -
FIREBLADE78
addikt
válasz
-MarhaRépa- #19147 üzenetére
Azért 300 ló felett nem árt az a pár 100k befektetés. Pláne ha rwd. Esőben így is csak ecoban merek vezetni,mivel úgy táncol,mint a részeg csöves a sétáló utca közepén 3l bor után
-
WiZARD
veterán
válasz
F-ECT$ #19151 üzenetére
Elfért itthon a garázsban, de utáltam kerülgetni.
Jól jött a felszabadult 1.5 m2 amikor végre kidobtam a régieket és lett 4 évszakos.
Persze a kerti tárolót csináltathatnám 1.5 m2-vel nagyobbra és akkor megint pakolhatnám évente 2x...Ha már gumivásárlás, ajánlom ezt a céget. 5-10%-kal olcsóbbak mint a legolcsóbb magyar (legalábbis amiket én néztem).
-
Andras6800
senior tag
válasz
hunspikey #19138 üzenetére
Ezen én is sokat dilemmáztam tavaly. Veszel egy új felnit, gumival, akkor ugyen olcsóbb a csere, de a tárolás drágább. Nekem az R20-as kerekeken a gumicsere ~60K HUF tárolással, meg defektbiztivel. Ha felnin lenne, akkor uygan ez olyan 45K HUF lenne nyár eleji árak szerint. Most el lehet dönteni, hogy évi ~30K HUF mennyire adja ki, ha veszel egy felnit is. Ha normálisat szeretnék, az azért elég sokba fáj. Nyílván nem BMW-től kell megvenni 1M +-ért a szettet, de használtan se olcsó. És akkor eljutottunk a másik részhez, amit többen feszegetnek: 4 évszakos. Ugyan EV érzékeny a fogyasztásra és 4 évszakosnál ennek igenis van látható hatása. Ettől még az egész attól függ, mennyit mész. Gumigyárban dolgozó ismerősöm (mérnők) akinek adok a véleményére, azt mondta, ő saját magának 4 évnél tovább nem használná a gumit. 2 szettből, ha nem mész annyit, hogy elkoptasd, akkor nem kopott gumit dobsz ki 4 évesen. Továbbá fontos, hogy milyen körülmények közt. Egy mondjuk Pest megyei felhasználásban, ahol van évente 1 síelés meg 1 nyaralás tökéletesen elég egy jó 4 évszakos. Tavasszal meg ősszel jobban is teljesít a 4 évszakos, mint a nyári vagy a téli. Nagy hóban és forró száraz úton gyengébb. De pl nemrég jött ki a Mischlein CC3 ami pont ott javított a CC2 terljesítményén, ahol sok kritika érte. Amúgy érdemes lehet a gumi teszteket nem készpénznek venni. Pl én csináltam annó saját kértékelést, ahova begyűjtötem a teszteredményeket, de a súlyozást sajét felhasználásnak megfelelően lőttem be. És azért más eredmények jöttek ki, mint a nagy tesztoldalakon. Végülis elérhetőség miatt én egy Michlein CC2 szettet vettem. Ameddig nem kuka a gyárilag kapott nyéri, használom, aztán marad a csak 4 évszakos. Sajnos eladni csak fillérekért tudtam volna a gyárból kapott gumikat. akkor inkább elkoptatom én magam.
-
F-ECT$
titán
válasz
WiZARD #19150 üzenetére
Ja igen, azt mindig el is felejtem, hogy valakinek még a tárolásért is fizetni kell. (Bár indirekt módon végülis az is fizet érte valamennyit, aki otthon tárolja, de ez már messzire vezet.) Mi most keresgélünk városi kisautót, arra pl biztos veszek kezdésnek 4 évszakosat és a hozzá kapott akár téli akár nyári szettet meg eladom.
-
F-ECT$
titán
Összességében nem sokkal olcsóbb mert jobban fog kopni és hát az 1 szett fele annyi ideig se bírja így mint a két szett a másikból
A cserélgetés árát spórolod meg, az évi 2x20-30e Ft.Illetve ha nem mész vele sokat, akkor lehet, hogy km alapján még nem kellene cserélni, de a kor miatt cserés lesz az amúgy még jó profilmélységű gumi is, tehát nem "járod le". 4 évszakosnál erre sokkal kisebb az esély, ott valószínűleg előbb jön el a km miatti csere.
-
WiZARD
veterán
Kerámia jó, ha valaki kicsit is igényes az autójára, tisztaságra. Y-ra is kéne valami, de annak egy full polírral kellene kezdeni.
Fóliának én nem látom értelmét. Aki eladja/felteszi annak jó biznisz, de user oldalról...
Véd és tökjó, de az 1 millió körüli ár szerintem irreális. Azért annyiból bőven kijön akár elemcsere, akár fényezés(javítás).
Eladáskor ezt senki se fogja kifizetni azt a felárat, se a fóliáét, se azért nem adnak majd többet, mert a tieden nincs az a 3 kavicsfelverődés, ami a másikon van. x év múlva úgyis lehet leszedetni (pénzért).
Ígérnek rá garit, de nekem mindig az a kérdés, hogy ezt ki adja, és melyik fóliázó EV-n (ha egyáltalán kérsz/ad számlát) fogod tudni számonkérni 3-5 év múlva.
Ritka, értékes, idővel felértékelődő autóra biztos tennék fóliát. Hétköznapi, nagy értékvesztésű tucatautóra nem. -
-
válasz
F-ECT$ #19141 üzenetére
Nálunk az e208-ra most veszek majd négyévszakosat. Összességében nem sokkal olcsóbb mert jobban fog kopni és hát az 1 szett fele annyi ideig se bírja így mint a két szett a másikból, de megspórolom a cserék idejét és mostmár ez csak városi kisautónak lesz használva. A Q6-ra ami érkezik marad a téli - nyári, mert azt többet fogjuk használni és azzal pályázni is fogok (140-150-nel)
-
válasz
hunspikey #19138 üzenetére
2 autónkon van alufelni összesen 8+5 éve használjuk őket. A felninek a cserétől semmi baja nem lett..., de mind a két felni sérült picit:
- egyik egy kátyúban ami kivágta a gumit is
- a másiknál én voltam balfasz parkolásnál
Mindkét autón amúgy kerámia is van (gondolkodtam az új autón, hogy legyen-e fólia), még nem tudom kerámia lesz de az autó használati tárgy... -
F-ECT$
titán
válasz
hunspikey #19138 üzenetére
Nekem volt az előző autómra 2 felni + gumi szett, én cserélgettem, működőképes megoldás.
A 4 évszakos is meggondolandó, igazán kemény tél nincs errefelé, és gondolom nyáron se akarod az autó max sebességét tesztelgetni, szóval átlagos felhasználásra már jó lehet az is.
A gumisnál cserélgetés egy idő után drága mulatság lesz (évi 2x20e Ft már 5 éves távlatban sem kevés), de még inkább időpazarló. (Bár most én is ezt csinálom még.)
-
WiZARD
veterán
válasz
hunspikey #19138 üzenetére
Normális gumisnál a felninek nem lesz semmi baja a cserétől.
Én maradnék a 19es szép gyári felninél, és nem szeretnék 17es "szükségfelnit" nézegetni az autómon.
Az M3-ra a gyári szerelt nyári mellé vettem téli gumit és felnin cseréltem, ahogy elkoptak lett 4 évszakos. Ha most új autóval kezdenék, akkor lehet a gyári nyárit 0km eladnám és 4 évszakosra cserélném.
MY-hoz nincs téligumim, a nyáriban talán még 1 szezon van. Szerintem arra is veszek 4 évszakost, és jövőre felrakom még 1 szezonra a nyárit.
-
hunspikey
őstag
Srácok ti mit csinálnátok a helyemben.
Adott a nyáron vett iX1. 19"-os a felni (245/45R19, 102-es súly index)
Mindjárt itt a tél, kérdés hogy hogy mivel járok jobban :
1: veszek nyári méretben teli gumit és minden tavasszal /ősszel cserélem a gyári felnin a gumit
2: veszek gyári váltó méretben felnit (ez egyenként akár 205/65R17 is lehet) és erre veszek rá való téli gumit és a felnire szerelt komplett kereket cserélgetem olcsóbban
A kettes megoldás beruházási költsége valamivel magasabb, cserébe kapnék egy jó ballonos, kátyú tűrő gumi szettet illetve nem kéne a gyári méregrága 19 colos felnit legyakni a gumisnál pár év alatt.
Most 4 db 19-es téli gumi kb 300-400e
4 db felni kb 240e + 4 db 17" gumi szinten 240e = 480Kérek tanácsokat, meglátást részetekről.
Köszi!
-
-MarhaRépa-
kezdő
ChatGPT ezt mondja:
"Ilyenkor az ID.3-nál az úgynevezett Auto Lock (menet közbeni központi zárás) funkcióról van szó.
A menüben lehet ki- és bekapcsolni, de nem túl egyértelmű, mert több helyen is van zárásra vonatkozó beállítás.👉 Lépések (általában így találod, de szoftververziótól függhet kicsit):
1. Kapcsold be a gyújtást / infotainment rendszert.
2. A központi kijelzőn menj a Menü → Vehicle (Jármű) pontra.
3. Ott válaszd a Settings / Beállítások → Doors & Locks (Ajtók és zárak) menüpontot.
4. Itt keresd az "Automatikus zárás menet közben" (Auto lock while driving) opciót.
5. Vedd ki a pipát / kapcsold ki.
Ezután nem fogja automatikusan bezárni magát vezetés közben, így a csomagtartó ellenőrzésnél nem kell mindig külön oldani.
Ha nem találod a menüben, akkor lehet, hogy a szoftvered régebbi – ott a menüstruktúra picit más, de ugyanígy a Vehicle / Doors & Locks részen belül van"
Egy próbát megér.
-
V.T.
aktív tag
Sziasztok!
VW ID3 automata központi zárást ki lehet valahogyan kapcsolni? Napjában legalább 2x ki kell nyitni a munkahelyemen a csomagtartót az ellenőrzés miatt és állandóan bénáznak meg én is hogy most nyitva van e vagy sem. Nincs szükségem arra hogy mindig zárva legyen menet közben az autó!nem találtam meg a beállítását sajnos.
tud valaki segíteni?köszönöm
-
biker
nagyúr
-
hunspikey
őstag
válasz
FIREBLADE78 #19121 üzenetére
Hát ha hiszed ha nem - én alig hittem el - a lámpáknál felülről be tudsz nézni, van hagyva furat a kasztni fém részén és van két csavar mindkét lámpánál. Az egyik egy imbusz a másik kicsit más, olyan sürűbben csillagos, de asszem belül az is imbusz. Ez a két csavar tekeri az egész lámpatest belsőt horizontálisan és függőlegesen is. Magyarul nulla lehetőséged van a tompított és a refit külön állítani. Az gyári fix.
De nekem hihetetlenül el volt menve a refi erős fény pacája, ezért eltekertem az egész lámpát, a tompítottat ez bár érintette, a valóságban ultra nem számított mivel a tompított fény egy tökéletes vonal mentén van egyenletesen lefelé mindenhová, magyarul nincs iránya. A refinek van központi fénysűrű pacája ezeket kell egymás mellé helyezni - nekem persze balra egymást fedve volt gyárilag - meg is vakult mindenki szemből. lol
Szóval játszani kell vele - ajánlott egy bevásárló központ mélygarázsa ahol tudsz 50 méterről függőleges falra vetíteni és ezzel be tudod lőni a lefelé nyilazását a fényszóróknak. Nekem most olyan 80-100 méterre landol a tompított, tehát 50 méteren kb fényszóró fényközpont magasság / 2 -nél van.
-
biker
nagyúr
SEMMILYEN KOMMUNIKÁCIÓ NINCS
Még egyszer:
A = 12V
B = 9V
C = 6V + PWM %
D = 3V
E és F = 0V vagy -5V HIBAAkára töltő, akár az autó állítja a CP vonalat 9V-ra akkor készenlét lesz, csatlakoztatva de nincs töltés
Kommunikáció CCS és Chademo töltés alatt van, CCS = PLC, Chademo = CanBus
-
4D4M
senior tag
tök mindegy miért teszi, B állapot.
~
Azért forszírozom, mert ha ez egy egyirányú kommunikáció és a fali EVSE (: rendelkezik autoritással, akkor hogyan viszonyul ehhez az autó saját elképzelése arról, hogy mit is kellene csinálni? A szellőzés kérés pl megegyezik azzal az inputtal(végeredményben), amit én a bmw applikációban küldök most ki?Illetve ezek közül a "C" állapoton kívül melyikben koptatjuk az autó 2-300W fogyasztású alrendszereit?
-
biker
nagyúr
nem tudjuk formálni a közbeszédet
az autóban OBC van, vagyis fedélzeti töltő, a falon meg EVSE van, Electric Vehicle Supply Equipment, de töltőnek hívjuk
sőt az evse egyesek szeeint csak a mobil töltő, a fali meg wallbox, de nem igazén a wallboxra céloztam, tök mindegy miért teszi, B állapot.
-
biker
nagyúr
"Ha a fali töltő (nem EVSE) azt mondja, hogy nincs rendelkezésre álló áram, akkor az OCB kikapcsolja magát vagy készenlétbe van? Egyáltalán mi szabályozza, hogy bedugott töltő mellett mit csinál az autó? És hogyan viszonyul ehhez a BMW saját
töltés szüneteltetés időzítés
feature-je?"Nincs olyan parancs(állapot) AC töltés kommunikációban, hogy "nincs rendelkezésre álló áram"
Üzemmódok vannak:
A - készenlét
B - jármű csatlakoztatva de nincs töltés
C - töltés alatt
D - szellőzés kérés
E - CP dióda hiba
(F- egyéb ha van)A B állapot amit közöl a töltő vagy az autó, ez lehet időzítés miatt, terhelés megosztó miatt, egyéb korlátozás miatt. de minden a töltőtől függ, mit miért tesz
-
4D4M
senior tag
Pár 0. típusú i3 120 kérdésem merült fel, hátha a tapasztaltabbak azonnal vágják:
- Ha a fali töltő (nem EVSE) azt mondja, hogy nincs rendelkezésre álló áram, akkor az OCB kikapcsolja magát vagy készenlétbe van? Egyáltalán mi szabályozza, hogy bedugott töltő mellett mit csinál az autó? És hogyan viszonyul ehhez a BMW sajáttöltés szüneteltetés időzítés
feature-je?
- Az utastér előfűtés üzemében van bármi eltérés ha be van és ha nincs bedugva a töltő?
- Ha az utastér klímát (A/C) kikapcsolom, akkor az kihatással van bármilyen mértékben is az akkumulátor hűtésére/fűtésére?
- M1-es vonatozás alatt tesztelgettem és érdekes volt, hogy kikapcsolt klíma mellett is változott a mellékfogyasztók energiaigénye, ha változtattam a parancsolt hőmérsékletet. Erre van valami észszerű magyarázat?Tegnap ideális körülmények között tettem egy 280 km-es kört 11.1 kWh-s átlaggal, szívesen kiegyeznék ezzel hosszútávon.
-
-MarhaRépa-
kezdő
válasz
kardkovacsi #19117 üzenetére
Nyilván, de jön az LFP is. Meg más is, messze nem lőtték még el az összes puskaport
.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
-MarhaRépa- #19116 üzenetére
De azért a hosszabb hatótávú autóknál megmarad az NMC, nem?
-
-MarhaRépa-
kezdő
válasz
Andras6800 #19102 üzenetére
"NMC, ahogy minden BMW BEV."
Még egy ideig, de már nem sokáig.
-
PeterPH
senior tag
válasz
mjani1172 #19108 üzenetére
1. nem "Type 3", hanem "Type 2 mode 3" kábel. Ez a Type2-Type2 kábel, amit az utcai vagy fali tötőkön tudsz használni.
2. elvileg CCS-en 80kW-tal tud tölteni ha jól látom. Álhatsz 250kW-os töltőre is, az autód akkor sem tud többet felvenni.
3. NMC-t írnak.
4. Használd, arra van. Tárolni nem javasolt hosszabb ideig 10% alatt illetve 80% felett. -
Kroni1
veterán
válasz
CharlieDrop #19107 üzenetére
Kecsó és Sopron közt a legrövidebb úton pont útba esik a Szigetszentmiklósi, a Törökbálinti, valamint a Győri SUC, és a végén ott a Soproni is..
Amúgy pont friss hír, még 3db nyílik nemsokára.
"De az is jó lenne, ha V4 SUC-ok lenné ek
pár éven belül."Az újak vszleg csak olyanok lesznek már mind, és szerintem nagy esély van rá, hogy pár év alatt a meglévőket is fejleszteni fogják. Egyébként én a Hyundai-al is szeretek SUC-on tölteni. Jó, hogy ennyi töltő van egy helyen, kisebb esélye van hogy nincs szabad, mint a kutaknál, ahol eleve csak 1-2 töltő van telepitve.
-
Kroni1
veterán
válasz
CharlieDrop #19097 üzenetére
Igazából nem is kell minden sarokra. Haverom nyaralója Békésszentandráson van, itthonról az kb. 300km és M3LR-el megjárjuk oda-vissza egy töltéssel úgy, hogy még van általában 100-150km a kocsiban. Az pedig pont a mostoha keleti régió, sehol egy SUC a környéken. A térképet nézve van még hova fejlődnie a magyar suc hálózatnak nyugateurópához képest. De egy Long Range-el szerintem alapvetően simán kivitelezhető már most is, hogy ha járja az ember az országot, csak SUC-on tölt az otthoni mellett. (nyilván meg lehet magyarázni, hogy van az a pályatempó és régió ahol nem.)
-
mjani1172
addikt
Lenne egy pár kérdésem, mert van egy kis zavar és szeretnék kicsit tisztábban látni. Van egy Nissan Townstar-om.Ilyen a csatlakozója mint a képen.
Ha jól tudom akkora a felső a Type 2 ? Ha lenyitom az alsó fedelet is, akkor már CCS2. Nekem az alsó aljzat bár lenyitható,nem látok ott érintkezőt, ésaz enyémben nincs is gyorstöltő.
Elvileg az enyém ezt tudja max : "AC 22kW mode 3. kábellel"
1. Mi az a Type 3 kábel? Ha rákeresek akkor pont ugyanúgy néz ki mint a Type 2. Mi a különbség?
2.Ha olyan töltőoszlopot látok, ahol nincs Type2 csak CCS2, akkor én azt használhatom? Attól függetlenül, hogy az autóm nem tud gyorsan tölteni, nem teszek kárt benne?
3. Milyen típusú akksi van ebben? Sehol semmit nem találok róla.
4. Ebben az autóban nem lehet állítani hogy meddig szeretném feltölteni.Megfelelne az sűrűn olvasott 20-80 % , de nem tudom eltalálni, mert sokszor 35 %-ról kezdek, és ha nem érek vissza a telephelyre, vagy nem figyelek, akkor 100% ig is fel megy. Ez mekkora baj? -
WiZARD
veterán
válasz
CharlieDrop #19105 üzenetére
Hogy máshogy mennél Kecskemétről Sopronba mint Budapestet érintve?
-
válasz
CharlieDrop #19103 üzenetére
> Én dél pesten lakok, legközelebb Szigetszentmiklóson van.
Ja oke, az otthoni toltest alapnak vettem, de igazad van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux Mint
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- PlayStation 5
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- aquark: A ló túloldalán (Intel-AMD szivatás)
- Autós kamerák
- Everest / AIDA64 topik
- alza vélemények - tapasztalatok
- Milyen autót vegyek?
- További aktív témák...
- Részletre elviheted akár 365 napra Bankmentes , azonnal elérhető ASUS ROG Strix G18 32GB/2TB
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB DDR5 RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- SzinteÚJ! HP Elitebook 860 G9 i7-1255U 16GB 1000GB 16" FHD+ Gar.: 1 év
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Eladó Apple iPhone 14 Pro 128GB Arany / 12 hó jótállás
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest