Új hozzászólás Aktív témák
-
cinemazealot
addikt
válasz
t72killer #17948 üzenetére
Sokat szemeztem a Zoéval, de nálam végül azért (is) esett ki, mert ahhoz, hogy ne fűtsem el a villamosenergia nagy részét és ne terheljem aszimmetrikusan a töltőáramkörét, folyamatosan 3 fázisról kellett volna töltenem nagy teljesítménnyel. Az meg otthon nem nagyon lett volna kivitelezhető komolyabb ráfizetés nélkül. Ha 1 fázisról is tudna hosszabb távon kis teljesítményen tölteni anélkül, hogy tönkremenjen és ne vesszen kárba a betöltött energia nagy része, akkor egyébként nagyon tetszett volna az autó, de akkor is zavart volna, hogy 2 tonna. Ami mellett olyat is olvastam, hogy kissé alulméretezett a futóműve ehhez a tömeghez.
Azért szörnyűek ezek a kompromisszumok:
- Nagy hatótáv? Nagy (és nehéz) akku!
- Kis degradáció? Nagy (és nehéz) akku!
- Gyors töltés? Nagy (és nehéz) akku!
- Temperált töltés? Nagy (és nehéz) akku!Sok sikert, ha az ember értelmes méretű (relatíve kis) EV-t akar...
-
axioma
veterán
Nem csak az a baj hogy nem tesz jot, de raadasul jelentos [nem akarok hazudni, de 20-30% remlik] veszteseg van ilyenkor mas autok toltesehez kepest. Zoe-nal alapszabaly h legyen 3f toltod, es lehetoleg az elozo tulajnak is volt... viszont pont ezert akinek tud jo toltoje lenni, jobb aron kaphat zoe-t mint ilyen nyug nelkuli masikat.
-
fo_di
őstag
válasz
t72killer #17948 üzenetére
A legutolsó 50es akkus változatban volt csak elérhető a DC töltő (talán ott is feláras extra), szóval a többség nem, cserébe az AC elég gyors, 3x32-vel 2 óra alatt teletolt a Lidlnel (3x32es töltő is egyre ritkább).
Az egy fazisos töltésre még talán azt írják, hogy mivel a motort használja az ac-dc konverziora, ezért az aszimmetrikus terhelés (hogy csak 1 fázis a 3 helyett) hosszútávon nem tesz jót neki (vagy valami ilyesmi, régebben olvastam, de itt a topikban is írnak róla)
Otthoni toltonel talán nem mindegy a fi relé típusa, mert van, amelyiket leveri (bár a villanyszerelő aki szerelte nálam a töltőt, szerinte ez hülyeség, azt mondja, hogy csak alul van meretezve akkor a hálózat) -
fo_di
őstag
én itt olvastam utána sokmindennek annak idején: https://zoeguru.hu/
főleg a ze40-es (40 kwh-s akku) generációig elég sokmindent összegyűjtöttek -
FIREBLADE78
addikt
válasz
hunspikey #17919 üzenetére
Szerintem itt töltöttem anno. Csak kettő hely van és tedd össze a kezed,ha nem állnak be a köcsög szerbek oda. Amúgy elég sok kúton van ev töltő. Ezek közül némely dc,de jobb mint a semmi. Vasárnap jöttünk haza horvátból,ha fizetnének akkor sem mennék kocsival oda. Inkább repülj ha nem akarsz 13 órát utazni és órákat a dugóban állni
-
cigam
titán
Hol tudok utánnaolvasni a Zoe-knak? Mire kell figyelni az átnézéskor? Mire kell rákérdezni a kaszni állapotán kívül? Van dedikált Zoe topik/fórum, esetleg ismer típushiba, gyenge pont?
Ezen akadt meg a szemem (Egy 19 éves benzinest frissítenék) -
Kroni1
veterán
Sziasztok!
Párszor vezettem egy újabb Model3 LR-t mostanában, és valamiért elkezdett megfogni. Habár nagyon szeretem az ioniq-unkat városi autónak, elkezdett motoszkálni bennem, hogy a hosszútávú dizel autónkat is le fogjuk cserélni mondjuk az öt éves terv keretén belül majd egy Model Y Juniperre. (alapvetően az 1gen Y is jó lenne, de ha jól tudom ülésszellőztetés csak a Juniperbe került bele, amit nagyon szeretnék bele.)
Tudom, van sok probléma a szervízháttértől kezdve egyéb dolgokkal is a teslánál, de amit kínál az engem valamiért eléggé megfogott, pont azok a kényelmi dolgok vannak benne amiket én nagyon hiányolok a nagy gyártók hasonló árú modelljeiből.
A kérdésem az lenne, tud valaki olyan akár kínai gyártót aki ezeket elkezdte átvenni a teslától? Gondolok itt pl. a 8 kamerás dashcam és biztonsági kamera rendszerre, az appból ingyenesen elérhető előhűtés/fűtés, nyitás/zárás funkcióra, vagy a söfőrfelismerésre ami nálunk a feleségemmel felváltott használatnál nagyon hasznos lenne.. Vagy ha ezeket nem kopizták még le, akkor miért nem?
-
t72killer
titán
válasz
WiZARD #17938 üzenetére
IS. Bármikor, amikor egy elektromos eszköz melegedéséről beszélünk, akkor a DELTÁval kezdődik a történet, ami ugye a környezeti hőfokhoz adódik hozzá. Ha +40fokos kánikulában eresztesz rá egy sztrádázás + gyorstölt kombót egy ilyen hűtetlen pakkra, az jó esetben elküld a francba fagyizni, hogy tőccsé máskor, kellemetlenebb esetben 5-6db cellája eléri a 100 fokot. Míg ugyanezt a gyakorlatot téli -20 fokban elvégezve a köszvényes cellák megállnak pl +50 foknál, ami azért kevésbbé durrantja be őket.
Mivel mi elég szutyok klímán élünk és a sok kertes ház + über drága gyorstöltés miatt a többség otthon tölt, úgyh a Leaf-et nem húztam ki a listáról, csak kicsit tisztába kerültem azzal, hogy mennyit is ér, mennyire lehet alkudni, ill hogy az alacsony mérföldes példányok közül is olyat választok majd, aminek 1nél nem volt több nyara + esélyesen azt is idefönt töltötte, nem D-Angliában.
Jó lenne, ha a leafspy tudna olyat, hogy hányx és mikor gyorstöltötték a kocsit...
-
WiZARD
addikt
válasz
t72killer #17937 üzenetére
Nem a külső hőmérséklet a fő gond ezeknél, meg az ha süt a nap.
Hanem a villám töltés, autópályás használat, amikor simán 40-50 fokra melegszik és utána hosszú órákig tart mire lehűl, ha egyáltalán hagynak neki időt erre.És az akku garancia se vonatkozik erre, mert olyan nem is nagyon van. Kapacitás garancia van, az meg kb l*f*ezt se ér.
-
t72killer
titán
válasz
madgie #17936 üzenetére
annyi hozzá tartozik, hogy a páciens életében egy Hong-Kong-i taxi volt, szóval azért nehéz pálya
. De az mindenképp megáll, hogy Leaf-et, vagy bármi egyéb hűtetlen akksis gépet nem vennék már Dél-Angliába se, nemhogy közép-Európába. Tavaly nyáron otthon voltunk nagynénikémnél: éjjel +35 fok
-
t72killer
titán
Nna, kellett nekem ma kinyitnom a 'zinternetet: találom ezt a videót a 40kWh-s Leaf akksiról
Ami kevésbbé vicces: a sofőrnek fogalma sincs, hogy ilyenen ül, ha jól értelmezem, semmi nem figyeli, hogy elkezdett puffadni az akksi.
-
Kinder
senior tag
válasz
hunspikey #17919 üzenetére
Ott az a veszély, hogy főszezonban odaállnak parkolni mindennel is, és nem fogsz tudni tölteni, mert nem férsz oda.
Én továbbmennék oda picit lejjebb a Tesla SUC-hoz, ami látszik is a képeden alul szürke színben. ( Jastrebarsko, CroatiaCvetković 85a )
Ott egy hotel van, ahol wc tuti, de szerintem kv is van. -
hunspikey
őstag
válasz
-MarhaRépa- #17920 üzenetére
BMW app is ezt a kutat javasolja. Elvileg BMW charging partner, szóval akár indulnia is kéne. Krk-re igyekszünk, elvileg Sormáson és itt Zágráb alatt kell mindösszesen 20-20 percet tölteni. Izgi - az első külföldi útja lesz a kiskocsinak.
-
Javítok, mint helyi… igazából az út azon oldala Szigetszentmiklós. Ezzel szívatnak minket… helyi lakosokat, építik tele ipari csarnokokkal meg folyamatosan nő a kamion forgalom is…. “mi” meg csak nézünk ki a fejünkből, most épp azt a körforgalmat fogjak átépíteni, mert a kamionoknak szűk…
Nálam van felesleges áram ha valaki ráér 11kw Ac-n tölteni.
5 Mwh-m maradt meg idén, most volt a forduló épp
-
biker
nagyúr
válasz
CharlieDrop #17923 üzenetére
Halásztelek inkább?
-
BrandonXXV
aktív tag
Sziasztok!
Az új Skoda Elroq-ról van már valakinek tapasztalata esetleg?
Szoftveres oldalról rendben lehetnek ezek már? Enyaq-oknál volt szívás szoftverrel, ha jól emlékszem. -
bigdigit
addikt
Nos ma voltam Szigethalmon tea töltőn tesztelni. Igaz,hogy csak 3.-ra sikerült elindítanom a töltést de 42-70% között rendesen működött. Tovább nem töltöttem. A sebesség is kb rendben volt. Elején 78 majd visszavett 56-ra. De valami ilyen a töltési görbéje. Az app miatt nem volt jó eleinte szerintem mert az első próbálkozásoknál azt mutatt mindkét hely üres pedig voltak eleve a másikon. Amikor rendesen mutatta akkor indult is. Szóval Szoboszlón valami más gebasz lehetett.Kona.
-
hunspikey
őstag
Horvátország felé Zágráb után írt ki nekem egy töltést a ABRP, valaki ismeri ezt a töltőt?
Illetve ha ez gáz akkor tudtok javasolni másikat?
Töltés kint hogy indul? Bankkártya? vagy a BMW charging kártya elindítja? Vagy előre tudni kell, hogy milyen töltőoszlop és kell app?
itt kéne megállnom:
-
hunspikey
őstag
válasz
FIREBLADE78 #17917 üzenetére
Akkor megnyugodtam
-
hunspikey
őstag
Fura töltési viselkedésre jöttem rá az iX1-nél, nem tudom más EV-knél hogy van ez :
Ha HPC-t használok és nincs eléggé lemerülve az akksi tehát kb 20% felett van akkor lassabban tölt mint ha pl 10%-ról töltöm. Ugyan akkora töltő árammal feszül neki de sokkal hamarabb elkezdi vissza venni.
Azt szoktam nézni hogy mikor esik be 100kw teljesítmény alá a töltés és az egyik esetben 43%-os akksi töltöttségnél míg a másik esetben csak 54%-nál!
Nem gondolom hibának de mindenesetre érdekes.
Ilyen egy "gyors" töltés :
-
Kinder
senior tag
válasz
FIREBLADE78 #17909 üzenetére
Azt nem mondtam, hogy szép, de beférne.
Meeeg, jön az utódja is, elvileg a mostani szeptemberi autószalonon jelentik be. ( Meg a neue klasse BMW-t ) -
t72killer
titán
válasz
CharlieDrop #17908 üzenetére
Asszonypajtinak veszünk egy fél-akksigaris (2021) Leaf-et, úgy néz ki, ami nem fér be, felvarrjuk a tetőre oszt csá
-
t72killer
titán
válasz
F-ECT$ #17903 üzenetére
Szerinted miről tud egy gyártó számot adni? Értelemszerűen az eladott és a garira visszahozott kocsik arányáról.
Itt egy hosszabb cikk. De lassan ott tartok, hogy cikkolvasgatási időt se érdemel a gyártó, ha így haladunk...
-
t72killer
titán
válasz
stickrs #17894 üzenetére
. A brit dugaljak valahogy gyengébbek, pedig a 4szögletes csatlakozó vastagabb+nagyobb felületű, mint az EU-s 16A Schuko. Bár lehet a konnektorkiégésről panaszkodóknál vacak/régi cuccosok voltak valójában...
#17900: háát nem tudom, nekem is kéne az "élettér" plusz mellé az öreg skodám MEGBÍZHATÓSÁGA. Mert olyan nem létezik, 1% valószínűséggel sem, hogy épp pl 2000km-re vagyunk az otthontól Mo.-on és akkor valahol Kecskemét után az M5-ön +42 fokban családal haladva kijelenti, hogy cókolom, okés, hogy az átlagsebesség most az úton 140, de mi 25-el megyünk tovább és jelentkezzek a legközelebbi szerviznél... Ilyen bakira fél-1 ezrelék rizikót elfogadok, annyi valszleg az octaviáknak is van, de az ioniq balhé minimum egy nagyságrenddel gyakoribb, maga a gyártó 1%-ot vallott be, németek csak az első évre 2%-ot számoltak össze.
Új hozzászólás Aktív témák
- iKing.Hu - Motorola Razr 50 Ultra Midnight Blue Használt, karcmentes állapotban 12 GB RAM / 512 GB
- LG 24GQ50F-B - 24" VA / 1920x1080 FHD / 165Hz 1ms / AMD FreeSync Premium / Adaptive Sync / HDR 10
- Apple iPhone 8 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest