Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
De jó, itt is van ilyen topik
Még vitarában ülök, de érkezik (tavasz-nyár) a Kona a házhoz.Addig is jelen...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
A mai hivatalos Hyundai Kona bemutatón azok vehettek részt, akik voltak olyan "hülyék", hogy megrendelték a Kona Electricet úgy, hogy még nem is látták, és a legszerencsésebb 15 ember vezethette is egy rövid kör erejéig a tesztautót.
Mit ne mondjak, lenyűgöző, kényelmes, gyors, csendes... (azt hiszem, már kitaláltátok, hogy a 15-ben benne voltam)
Már csak 6-8 hónap, és itt áll a ház előtt, pont ez a Tangerine comet szín lesz
Vitarát fogok lecserélni, így nekem nem gond a mérete sem (még nagyobb is kicsit), futóműve sokkal jobb, stabilitása magasan jobb (alacsony a súlypont), regeneratív fék izmos.Az egyetlen megtekinthető és talán kipróbálható példány az auto palace Bp tulajdona, de most fogják körbeadni újságíróknak, szóval nem sokat lesz a szalonban.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Jó soká lesz az még
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Hát pont nem izgatna a kérdés. Pl meg szoktam állni pisilni olyankor is, mikor nem tankolok, mégsincs lelkiismeret furdalásom.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
nyugodtan rakhatnak 7.2kW-os pontokat is, nincs előírva a teljesítmény, a hazai autók 90%-a úgyis ilyen OBC-vel van szerelve
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
fluence most felejtsd el! de gyorsan...
Leaf I. vagy zoé
Egyébként handrás mostani videójában egy 8 éves leaf van, nézd meg.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
egy 2016-os 40ezret futott leafet béreltem az e-renttől, az városban 180-200km-t elment, M0-ával együtt 160-at símán.
Fluence meg az alapoktól szar, még a benzines is az. Partneri cégünknél 3db lett véve, alig várták, hogy elvigye valaki, folyamatosan szervizben voltak vele. Nem véletlen nem lett népszerű.
Na ebből lett elektromos. Szuper...Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Teljesen mindegy, hogy hidrogénnel, metánnal, vagy lóhúggyal üzemel, ha nincs honnan tankolni.
Jelenleg van talán 20 hidrogén töltőpont európában. kb 15 évig nem is lesz annyi sem, mint amennyi villámtöltő most van.
Ez a nagyon távoli jövő, és nem a személyautózásba, hanem a teherautókra, mozdonyokra, hajókra lenne jó, ahol elfér nagy tartály. Egy személyautóban durván teret csökkent az üzemanyag cella. Ugye az üzemanyag cellás autó egy villanyautó (ami már kurva drága) és + egy hidrogén üzemanyag cella rendszer, tartály, stbElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Az üzemanyag cella közel 70 éves komoly múlt alatt és 150 évvel a kitalálása után is szenved. Ennek okai:
- rendkívül drága maga a cella, alig tudnak 100$/kw alá menni, ezzel nem versenyképesebb mintha akkut raknának a kocsiba
- rendkívül drága az üzemanyag (az alkoholos olcsóbb, de annak hatásfoka csapnivaló), mind előállítása, mind tárolása, mind töltése bonyolult.
- a technlógiát drágítja, hogy egy komplett elektromos autó MELLÉ kell beépíteni, ugyanaz a hiba mint a PHEV
- ugyanúgy degradálódik a cella, mint egy akku, szép lassan veszti a hatásfokát
- plusz súlya a rendszernek nem ellensúlyozza az akku súly spórolástA sok negatívum mellett az előnyök:
- könnyű az üzemanyag
- gyorsabb a töltése
- a jelen sok millió üzemanyag kút életben tartható, mivel csak ott lehet majd hidrogént tankolni. És sajnos ez a legerősebb lobbi ebben a piacban.A hidrogén hajtás kurva jó lenne vasúton, kamionokban, hajókon, ahol korlátlan hely van a technikának, és vihet akár 1m3 tartályt is egy kamion, a vonat meg 10m3. vagy jó az űrkutatásban is, használják is 60-70 éve.
De 1mrd közúti autóba halott ötlet. Oda akku kell. Esetleg egy kis REX egység, ami akár mehetne gázmotorral is. egy 22kg-os gáztartályról mint a targoncákElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Tigerclaw #282 üzenetére
Tényleg senki nem járt fizika órára?
Két egymással szemben haladó, 64kmh sebességű test ütközése pont olyan, mintha bármelyik 64kmh sebességgel falnak ütközne. Sebességvektor kontra helyzeti energia középpont. Ha egy forma a tömegük, akkor ott középen megéllnak összetörve, vagyis mintha falnak menne
Ha meg az egyik kétszer olyan nehéz, akkor van gond, mert a könnyebb autónak ekkor átad energiát, és lehet hogy neki virtuálisan 80kmh sebességről lassulás jön ki, a másiknak meg 45kmhElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Tigerclaw #288 üzenetére
saját magad írod le, az energia nem vész el.
de nem is teremtődik.Ha A autó jön 20.000 egység mozgási energiával, meg B is 20.000 (nem nevezek meg egységet, mert mindegy hogy N-ban vagy kJ-ban számolunk energiát, de ez van), és egymással szemben ütközve nullára redukálódik, akkor mindkettőt ugyanaz a G lassulás éri, ami egyenlő 20.000 -ről 0-ra delta értékkel, szorozva a megtett úttal (50cm) osztva az idővel (1,5s mondjuk)
Ha igaz lenne, hogy olyan mintha kétszer annyival menne, akkor 4x akkora erő érné az autót, mintha falnak menne, és ha mindkettőt 4x annyi erő éri, akkor honnan keletkezett a 120.000egységnyi energia?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Aki keveri a becsapódási összes energiát az egy autóra eső energiával, az gondolkozzon tovább
És ha az elmélet nem megy, akkor nézze meg gyakorlatban Mythbuster összehasonlítás az ütközésekre.[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz Tigerclaw #327 üzenetére
"Elektromos autó esetén a biztosítás se lehet valami olcsó, az "aranyáron" mért sérülékeny akkuk miatt. Nagyon kellene már olyan akku, vagy más energiatároló forma, ami olcsóbb és kevésbbé sérülékeny, veszélyes."
nem ez az elsődleges gond. Nem az akku miatt drága a casco, hanem minden más miatt. Az alkatrészek kb 60%-a egyedi, és mivel kis darabszám, drága az alkatrész. A karosszéria elemek is nagyban különböznek, ott a villanymotor az inverterrel, a fedélzeti töltő invertere, az most 3m alsó hangon a 3 alkatrész. 1misi az OBC, 1-2misi a hajtó inverter stb.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Az a baj, hogy Hanula nem csak elmaradott és buta, hanem rosszindulatúan ferdít/hazudik is.
Minden egyes percébe bele lehet kötni minden videójában. És azért teszi, hogy a megélhetése, szakmája fennmaradjon.Tipikus hazugságok, amik el szoktak hangozni
- a tengerjáró hajók közül 5db többet szennyez mint az összes autó, mert nincs szabályozva. Az igazság, hogy kéndioxidból, meg koromból, mert nem finomított gázolajjal mennek, hanem jóval olcsóbb, alacsonyabb finomítottsági szinten álló üzemanyaggal, és nem CO2-ből vagy NO"-ből szennyeznek mint az autók.- a villanybuszon a dízelmotor hajtja a klímát, ami nincs szabályozva, ezért szennyez. Az igazság az, hogy ezek jellemzően gázmotorok, és/vagy atkinson ciklusban üzemelő benzin motorok, legritkábban dízelmotorok, és mivel állandó fordulatszámon, kis terheléssel, az optimális fogyasztási és kibocsátási tartományban üzemel (ugye ismered a fordulatszám/kibocsátás görbe inverz harang formáját?) ezért sokkal kisebb a szennyezése, mintha akkut vinne, vagy ugyanennyi üzemanyagot elégetne egy autó gyorsítással lassítással a forgalomban. Nem véletlen, hogy a REX-es autók (ampera, i3 és társai) ugyanahhoz a fogyasztáshoz (amikor megy az extender) kisebb károsanyag kibocsátással rendelkeznek.
- egy mai dízel tisztább levegőt bocsát ki, mint amit beszív. Ez önmagában is nettó baromság, 50-es IQ-val fel lehet fogni. Legfeljebb szállóporból, minden másból hamis. De ha hozzávesszük a DPF-be lerakódó kilónyi kormot, amit majd valahol kiszórnak, akkor kiderül, mégis kibocsátja.
- az áram termelése is szennyező, hiszen az erőművet is fel kellett építeni, stb stb Persze, az olajkutat meg a finomítót isten teremtette, azt nem kellett felépíteni, és az olajtanker hajót sem kellett felépíteni, és a szállítás sem kerül üzemanyagba.
És sorolhatnám, de unalmas, meg sokszor megtettem már.
Végül, de nem utolsó sorban: "Cáfolja meg valaki az elektromosság, a villamosenergia szállítás, a plusz erőművi szükséglet és kábel keresztmetszetek abnormalitásait, amennyiben mondjuk Magyarországon félmillió villanyos lenne. Mi kéne ehhez és mennyibe kerülne a hálózatfejlesztés és infrastruktúra? Ezek lennének a tények."
rohadtul semmi nem történne. fél millió elektormos autó (most van 15.000 kb) ha lenne, és MINDEGYIK nappal dolgozna, majd este hazaérve feltenné otthon tölteni (totál kizárt, egyidejűleg nem mozog és áll mind, de legyen így, ha szélsőséges szeretnél maradni) akkor átlagosan 4kW töltési teljesítménnyel ez 2000MW pillanatnyi teljesítmény igény lenne. Azért átlag 4kW mert a jelen park esetén is kb 70% nem tud 16A felett tölteni egy fázison, nincs otthon 3x32a szabadon, és a 11kW feletti tölthető autók aránya most kb 10%. Legyen az 500.000 autó 30%-a egyidőben töltés alatt otthon, 10 év múlva átlag 8kW-al, az 1200MW
Jelenleg van 400db villámtöltő, amiből 350db csak 22-es kisvillám. Tegyük fel 10 év múlva mikorra 500e villanyautó lesz (nem lesz) kerül 2000db 100kW-os töltő (de kibaott optimista vagyok ilyen korán reggel) akkor is legfeljebb 200MW amit egyszerre fel tudnak venni töltéssel, tehát csúcsban 1400MW kell.
Jelenleg a MAVIR rendszerében kb 7000MW a csúcsfogyasztás (2019-es adat, ezen a linken 2018-ig van adat: [link])
20 év alatt nőtt 5000MW-ról 7000-re ami közel 40% növekedés. Összeomlott a hálózat? lóf..t omlott össze. Akkor ha 7000-ről 8400-ra nő ami csak +20% akkor mitől omlana össze?Bónusz az erőművekhez és a hidrogénhez: önmagában a hidrogén előállítása valóban nem gazdaságos, és így jelenlegi gondolkodással nem értelmes alternatíva. Csak azt felejtik ki, hogy miért kellene értékes elektromos árammal előállítani, miért nem a hulladék árammal állítjuk elő? Mi a fa..ról beszél ez a barom itt most? Nos, egy erőmű több féle lehet. alaperőmű mint az atom, lassan szabályozható, egy alapot ad, ami jó eséllyel nem lesz nagyobb kapacitás, mint a legkisebb fogyasztási völgy minimuma, mert különben el kell fűteni helyben a túltermelést (ha nem fűtik el egy le nem szabályozható erőmű termelési kapacitását, akkor vagy a feszültség vagy a frekvencia ugrik meg, ezért elfűtik). Aztán vannak a jobban de még mindig lassan szabályozható szén/lignit/massza erőművek, ahol a hőtermelés lassan szabályozható, itt is ez a gond, hogy a hirtelen völgyet nem szereti. És vannak a gázerőművek, amik viszonylag gyorsak. Namost ha az alaperőmű és a lassú reagálású erőművek felesleges túltermelése hidrogén bontásra van használva, akkor kvázi ingyen készül a hidrogén. Egy lépéssel közelebb lenne az olcsó hidrogén.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Van egy ismerősöm, akinek a házában nincs gáz, a telken sem, a házon kémény sem, csak napelem, hőszivattyú. (a lakhatási engedély vicces volt, hogy kell rá a kéményseprő meg a gázművek aláírása, de nem volt mit aláírni)
A hőszipka akkor jó, ha minél alacsoyabb a visszatérő hőfoka, hát a visszatérő vezeték csőkígyóban be van fektetve a mélygarázs lejáró alá olyan 20m hosszan, meg a garázs előteréhez. 15 éve ott a ház, azt se tudja mi az a hólapát.
boldog ember (és okos)Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Mindenképpen kell hűtés/fűtés minimum a szellőző rendszerbe, ahogy mondod. És annak van energia felvétele. Az infra meg a legpazarlóbb, annál többször jobb a hűtő/fűtő klíma, vagy egy jó fan-coil vagy akár egy levegő-levegő hőszivattyú is.
Egyébként villanyautókkal a V2G rendszer kiterjesztése esetén a szabályzás is jól megoldható lenne Csak akarni kell.
"15 eve kotelezo volt a tartalekfutes, szoval azert kellett volna elvileg kemeny, de jo hogy par helyen mar akkor atment (nalunk a rendelkezesre allo elektromos kapacitasrol adtak ki valami papirt a gazfutes melle, mint letezo tartalek megoldas a futesre - de pl. vegyes kazanra kemeny is eleg volt a kazan meglete, futesrendszerbe kotese nelkul is)."
Hónapok qrvaanyázása árán ment át. Mi az hogy kötelező tartalék fűtés? Ki mondja meg, hogy mi a tartalék fűtés? Berakok egy siesta palackot, aztán ott van kapják be
Egy kémény már tartalék fűtés? Papíron lehet, de ha nincs kandalló, akkor ba..hatom.
Itt a környékünkön minden lakásba nyomták a kéményt, jól kicseszve pár emberrel (béleletlen kémények is kerültek be a készkémények helyett), aztán mégsincs tartalék fűtés. A jogszabály végrehajtása szar, ez van.A kábelizzásos agymenése meg onnan jöhet, hogy jó lakótelepeken lehetett látni télen a távhő nyomvonalát a föld alatt. Csak ott olvadt a hó végig, ahol ment a hőközpontból a cső
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
szia
otthonra teljesen felesleges a 32A (7,2kW) amivel 5,5 óra alatt 0-100% tölthető a kocsi.
Ha minden nap este 8-kor érsz csak haza 1-2%-on és reggel 5-kor indulsz és kell a 100% akkor is van 9 órád tölteni, amihez elég 16A de 20A bőven.
Persze ehhez egy fázist le kell üríteni hogy 20A-ed rendelkezésre álljon.
100% töltés:
16A (3,7kW) 11 óra
20A (4,6kW) 9 óraA gyári konnektoros az csak 10A az már tényleg nem ok.
HA mégis 32A kell, akkor igen, bővíteni kell, 12A*4800Ft minimum díj ha nem kér még szerelést a szolgáltató.
Töltőt direkt linken nem ajánlhatok, mivel reklám lenne.
[ Módosította: radi8tor ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
ha 3x20A-e van, akkor onnan 32+20+20A az alig 100e extra, ha már szabványos a szekrénye.
Egyébként készül a piacra elérhető áron olyan töltő, ami 3x16A-ből tud neked 1x32A-el tölteniElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
1x32A bővítés és egy 1x32A fali töltő összesen 300e alatt van, legalábbis ha jó helyen keresgél.
De mint jeleztem neki is, 1x16A otthonra bőven elég, egy alap fali töltővel ami nettó 115.000Ft is induló áron.
konnektoros 16A töltőnk is van, de azt fali aljzatba csak olyan helyre ajánljuk, akinél kifejezetten erre van kialakítva aljzat, pl elosztói sorolható aljzat vagy minősített EV töltő aljzat 16A 24h kivitelben. Normál aljzat csúfos véget fog érni.3,7kW esetén 10 óra alatt majdnem csurig tölti a legtöbb akkut.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
azért, mert
- az autóhoz ha 2019 előtti, akkor 12A, ha ez utáni már csak 10A "vésztöltőt" kap, amivel 2,3kW a töltés
- a fali aljzatok 90%-a nem alkalmas 16A 24órás terhelésre, mert tervezetten elbír 16A-t de max 30percig, ami háztartásban előfordul, az ipari 16A aljzat nem fordul elő lakásban
- nem akarja állandóan a konnektoros kábelt tekergetni
- meg egy mobil töltő is üti a 100ezret, ami 16a-esElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
a jelek szerint akkor nem vagy érintett az elektromos autózásban. De lehet a villamosságban sem, de az is fix, hézagosan olvasol.
1: a gyári töltő 10/12A azzal nem fog 16A-el tölteni, valóban, de tud venni 16A töltőt normál dugvillával. azzal tud majd
2: 10A vs 16A az felénk +60%, 12A vs 16A meg +35% (vagyis töltési időben minusz ennyi)
3: "ha már ákölt ennyit" nos ha már van 115ezre akkor miért ne lehetne 3-4-500e Ft-ja? mondjuk mert nincs.mert nem a terülj-terülj azstalkám vagy az aranytojást tojó tyúk lapul a pincében
4: A kábeltekergetés szempont. igen. Tudom, van akinek nem, pl a szomszédunk 10 éve minden reggel kimegy az ajtón, kinyitja a kis kertkaput, majd elsétál a 40méterre lévő nagy kerkapuhoz, kinyitja, kiáll a kocsival, majd kiszáll, besétál 40méterre, becsukja a kiskaput, majd visszasétál becsukja a nagykaput, és nem zavarja, én egy héten belül raktam volna fel a kapunyitót. Engem igenis zavarna minden este hazatéréskor a kábelt kiszedni a kocsi csomagtartóból, letekerni, bedugni a falba, bedugni a kocsiba, majd reggel kihúzni a kocsiból, kihúzni a falból, feltekerni, betenni a csomagtartóba. Ezzel szemben hazaérek, kiszállok, és a falon lógó csatlakozót benyomom az autóba. Gyarló az ember, szereti a kényelmet.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Nekem 64kWh-s akkum van, és DC-n is jól tölt, így kb évente 2x kell (mármint kötelezően kell mint végső megoldás) az AC kábel, de pont azért, hogy ha annyira nagy a baj, hogy kifutottam a töltésből, és nincs DC oszlop sehol, és azonnal valamilyen áram kell, akkor hogy ne szívjak, van egy 10m-es Type2 kábel és a gyári töltő mellé egy 15m-es hosszabbító még.
De eddig csak "miért ne töltsünk" miatt volt használva a type2 kábel. Végszükségig még nem jutottam, de jó érzés hogy akár 2-3 autó is a töltő előtt lehet, megoldom a töltéstElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Radi8tor: Kona 64kWh
Focvis: 13A-re jó az a dugalj, de semmi esetre sem 16A-re. 16A-t tud rövid ideig, ami egy háztartási fogyasztó terhelése, de 10-20 órán át fél évet nem adok neki, szétgyengül, aztán elolvad
Azon a kábelen SOHA nem megy 32A, látni kellene azt ami lejön, és ahol bele van toldva a dugaljba kötött kábel, ami maximum 3x2,5mm2 lehet, az még nyögve belemegy a traconba, de inkább 3x1,5A szokott.
32A-re 3x6mm2 kell 15m-ig, a felett 3x10mm2Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
persze, csak azt mondtad jó haver és 32A-re épített ki kábelt. Hát ez messze nem az
35m felett 16A-re sem alkalmas, nem tudom milyen messze kellet vinni."A (jó eszű) villanyszerelő kollégámat kértem meg, hogy levigye a saját áramomat a teremgarázsba. Közvetlenül a lakásban lévő elosztó tábláról húzott le valami izom 4 eres vezetéket, azt kértem, hogy 32 A-t bírjon, egyelőre 16 A megy rajta."
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
"Miert is lehet gond a Zoe toltese, engem is erdekel,"
Röviden: mert szar
Hosszan: mert nagyon szarSzóval ha otthon egy fázisról töltöd, SOHA, és ezen kívül SOHA semmilyen körülmények közt NE!
3 fázisra van kitalálva, nem fedélzeti töltője van, hanem a hajtó motort használja trafónak a Renault, innen tolja a DC-t vissza mint mikor visszatermel az autó. Ez csak 3 fázisról nagy árammal jó, legalább 3x16A akkor már 10% alatti a veszteséged. 3x10A már 15% veszteség, 3x6A kb 20% és 1x10A esetén 30% feletti a vasveszteség. Ekkor egy sánta üzemben járatott trafó szenved.
Idióták, kitalálták okosabbak mint mindenki más. Igen, mert olcsón 22/43kW fedélzeti töltőt kapnak, de cserébe nem jó
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Nagyon jól ismerem, és 98% egyetértünk, mint olvashattad is. De abban nem, hogy gyengíti. Tönkremehet benne, de az szimpla öregedés. Tönkremehet öregedésből 3f esetén is
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Sajnos lehet resetelni a BMS elektronika memóriát, így amíg pár ciklusból újra nem számolja magát, lehet bármi
Ez olyan mint a "hibakódmentes komputer", na azt kell elvinni egy 30kmes próbakörre, aztán újra kiolvasniElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
az autókhoz jellemzően max 12A töltőket adnak, és semmilyen egyedi dugvilla nincs.
a 32A-es mobil töltőkhöz ipari (CEE) dugvilla jár, van 1x32 és 3x32A mobil töltőnk is.
A normál mobil töltők 3600W (16A) max tudnakElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Jah, igen, angliában van kétféle háztartási dugalj/villa, itthon nincs
Ha erre értetted az egyedi dugvillát, akkor okitt 16A-ig schuko, felette CEE
ott meg 12A-ig normál, 16A nagy, 3f és 32A még nagyobb[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
Nálunk van 1x32 és 3x32A spirál kábel is, még 10m is.
Autó ha 1f akkor nem kell 3x32A, ha 3f akkor kell, ezt kell eldöntsd
Illetve a hátránya az hogy az 5m kb 3m-re, a 10m kb 7-8m-re húzható ki maradandó egyenesedés nélkül, mivel a kábel hossza feltekerve 5m és nem húzhatod egyenesre.
Direkt linket saját termékről nem tehetek ide, de elérsz ha kicsit körbenézel vagy pmElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
-
biker
nagyúr
válasz radi8tor #558 üzenetére
persze, neki semmi kára nem lesz, csak vett egy törésmentes autót, amit 4 nap múlva egy barom megtört, és innentől javított lesz, plusz kiesik a javítás idejére a kocsi
mert a biztosító nem fizeti az értékvesztést, meg a kiesett időt.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz aujjobba #576 üzenetére
1: nincs 8,5m autó, mert amikor volt, 2 óra alatt elfogyott mind, szóval ne gondolkozz ebben
2: nem fog öregedni annyit. ha 8év vagy 160.000km a garancia, szerinted 8 éven belül mennyire fog öregedni?
3: minden 50kW feletti EV képes a 280km-re autópályán is. a 64-es kona/niro autópályán 320km országúton 460-500km is lehet
4: villámtöltőn 20-80% közt általáben ezeket 50 perc kb tölteni.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz aujjobba #578 üzenetére
"Tehát ha jól értem egy ilyen 280km távon valahol útközben meg kellene állni 30-50 percre tölteni, ha <50 kW lenne a kiszemelt."
Már miét kellene???
280km-re eljutsz egy kávézással összekötött 10perces megállással, és majd a célállomáson feltölt addig amíg dolgod van.
Miért kellene 280km-re 50percig tölteni útközben, ha az a töltés elég 400+km-re összesen így?Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
A konával évi 30.000km símán megvan, nem egyszer napi 5-600km-ekkel, és sosem átok a töltési idő.
Bp-szeged oda vissza megvan töltés nélkül max 120 limiterrel. de általában 130 tempomattal megyek, így kb 20km híja van, ezt egy röpke kávészünet alatti töltés megoldja bőven. Ilyenkor még marad is 30-40km mire hazaérünk.
hosszabb útra előre gondolva szoktunk menni, hol állunk meg kávézni, én a derekam miatt eleve 1-1,5 óránként megállok mozogni, ez összekötve töltéssel 10perc alatt belemegy +70-80km hatótáv, két ilyen szünettel +160km az indulási 330-400km-hez (wltp 480km) ami már 500-550km, és ha egy ebéd szünetben is töltő közelében állunk meg, akkor még haza is 50% felett érünk.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
Új hozzászólás Aktív témák
- Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
- OLED TV topic
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- Energiaital topic
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Kerékpárosok, bringások ide!
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Politika
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- HBO Max & OD topic
- További aktív témák...