Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTaZo
addikt
válasz
Mcrazy #22595 üzenetére
Ó hát, mennyi olyan hely van, ahol nagyon szívesen biztosítják a maguk által előírt eszközöket (csúszásgátló, élvédő, spanifer), majd a fuvardíjból levonják. De van olyan is, ahol leellenőrzött spanikkal ő maguk kötik le. Volt részem minden variációban.
A lényeg, hogy ha galiba van, akkor azt a sofőrre lehessen hárítani. Ezt kell elhárítanunk a lehető legjobban megfelelni mindegyik előírásnak, még ha az túlzó is. -
válasz
HoTaZo #22594 üzenetére
Ha le akarják védeni magukat, akkor az a legjobb megoldás, hogy Ők rögzítik az általuk biztosított eszközökkel.
Nyilván nem akarok ezzel vitatkozni, mert a valóság és az elmélet nem mindig találkozik.
Viszont azért nem árt tudni, hogy:
A rakomány rögzítéséért több szereplő is felelős, és a pontos felelősség jogszabályoktól és szerződésektől függ.
Általánosságban a következő személyek érintettek:
✅ A rakodó személyzet – Ők felelősek azért, hogy az áru megfelelően legyen elhelyezve és rögzítve a járművön.
✅ A sofőr – A jármű vezetője köteles ellenőrizni, hogy a rakomány biztonságosan rögzítve van-e, és ha szükséges, korrigálni a rögzítést.
✅ A fuvarozó vállalat – A fuvarozó cég felelős azért, hogy a rakományrögzítés megfeleljen a jogszabályoknak és a biztonsági előírásoknak.
✅ A megbízó (feladó) – Bizonyos esetekben a rakomány feladója is felelős lehet a megfelelő rögzítés biztosításáért.Nos hogy ebből mi valósul meg a valóságban az már más kérdés, de egy jogi vita folytán bárkiről lerángathatják még a gatyát is.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Mcrazy #22593 üzenetére
Részben igazad van, a dokumentum olyan lekötési módokat mutat, amiket GKI-n tanítani kellene, hogy egy friss jogsis is tudjon alkalmazni, amint olyan árut kell rakodnia, viszont vannak cégek, akik ezt megfejelik további biztonsági előírásokkal és kötelezővé teszik. Túlbiztosított? Lehet, de le akarják védeni magukat, hogy egy esetleges baleset után őket ne tudják megbüntetni. Felkértek egy szakértőt, aki így határozta meg. Láttunk már ½m-ként lespaniztatott árut, arra is van leírás, hogy miért. Fő ok, hogy ha felborul az autó, akkor egyben lehessen daruzni, ne pedig boruljon, szakadjon minden irányba. Egy tömbként mozdítható legyen a jármű és az áru.
-
válasz
Di Natale #22591 üzenetére
Dehogy veszünk össze. Lehet, hogy csak 1Tonnás spaniferek voltak és kellett a 7db. (de miért pont 7? )
Nézd át azt a pdf fájlt, amit linkeltem. Azt lehet mondani, hogy az összes rögzítési technika fel van tüntetve benne példákkal, képekkel.
Csak 1-et mutass nekem, ahol kell(ene) a 7 spanifer tekercsenként.
Ha megvannak a megfelelő rögzítőeszközök (Kaloda, bölcső, támasztó rakonca, stb) még az 5-re sincs szükség. -
lazoltan
csendes tag
válasz
KAMELOT #22590 üzenetére
Én is találkoztam ilyennel, Mulhouse mellett van egy ilyen cég, 2db tekercs, kb 20 tonna, full menetfelszerelésben felülről átkötve több helyen illetve belülről előre és hátra is meghúzatva kétoldalról.
Én ennek csak örülök, inkább maradjon fent át áru, minthogy bekerüljön a hírekbe. -
Di Natale
senior tag
Légyszives ezen ne vesszetek össze. Francia cég volt a felrakó. Kértek személyi igazolványt, sisak, hosszú ujjú póló, kesztyű...stb. Igen, elég rá 5 db spanifer.
-
KAMELOT
titán
válasz
Mcrazy #22589 üzenetére
Acél gyár Franciaország
Munkaruha, sisak, szemüveg, bakancs
EU papír
Munkaszerződés
Jogosítvány
Személyi igazolvány
Csak a kijelölt sávon lehet menni.
Egy szabálysértés figyelmeztetés
Két szabálysértés lehet menni ki a gyárból.
A tekercseket lekötését szigorúan betartják és ellenőrzik.
Utána fotót csinálnak róla, hogy rendesen rögzítetted az árut.
A spanikat is szigorúan ellenőrzik, hogy megfelelő állapotban vannak e. -
Agyrák666
aktív tag
Magyar flixbuszos ceg szerintetek mennyit fizethet, es milyen feltetelek mellett?
-
-
válasz
kesenyi #22573 üzenetére
Vonzom. Leginkabb.
Amugy igazad vande kozben betankoltam gorog cuccokbol (olivaolaj, bogyo, feta, ilyesmik), sokmindenkinek hoztam sokmindent, kozben ennek a szerencsetlen nyomorult gyereknek is segitek valamennyit, de a klima nelkuli auto az mar nalam is hataron tuli tema.
Jovo heten vege, szoval igazabol… meg ugye februarban ertem el oda, hogy tobbet tudok ulni mint egy ora, mar a jaras is turhetoen megy, juni 20-al nekem kezdodik az aquapark, marciusban ultem vissza kamionra, 3 honapra hova mentem volna? Uljek otthon? -
kesenyi
tag
Ha megharagszol érte ha nem, de én úgy vettem észre, itt dünnyögsz egy sort mikor elszakad a szíj, közben meg mindent megcsinálsz amire kérnek/utasítanak mint a kisangyal, ha tudod hogy ki is tolnak veled. Miért nem mondtál nemet, neked nem lehet? Vonzod az ilyesmit, generálod vagy keresed, még nem tudtam eldönteni.
-
Freiherr
őstag
-
Freiherr
őstag
Jó a buli nekem is, egy órája történt
-
válasz
KAMELOT #22564 üzenetére
Erre keresnek embert
mondtam nekik, hogy sok sikert kivanokAmugy a jo oldalat nezem. Magas eselye van annak, hogy ennel jobb lesz a busz
Tegnap este 19.45 korul megalltam a papirgyar mellett, 10 percre lehuztam az ablakot, hajnal kettoig szunyogokat kergettem a fulkeben, mert vagy az orromba, vagy a szamba szalltak bele
Elozo este meg orakon at szel meg zivatar volt Rajkanal.
Szoval tok kipihent vagyok.
-
válasz
HoTaZo #22558 üzenetére
Egyre tobb az idiota… * ** *** ****
Kitalaltak nalunk, hogy mivel a masik kollega (aki gorog palyas hirdetesre jelentkezett) nem akar gorogokhoz maszkalni*, helyette en sz.phatok** alloklima nelkuli autoval, szoval, en vigyem ki Bruno melle a gorog arut amit felhoztam.
Elvittem, leraktam, elkuldtem az emailt a cmr-el, 11.26kor. 11.27kor irnak messengeren, hogy akkor hazafele hozzak tejet Pestre.
Kerdezem, hogy ezt nem tudtatok korabban mondani, mert akkor toltok a hataron a boxra, es nem kell cseheknel kutat keresgelni.
”Nem tudtuk, hogy lesz”***
Nem akartam rakerdezni, hogy pont abban a 20 masodpercben tudtatok meg ami eltelt az email elolvasasa, es az uzenet megirasa kozott, mi?
Na mindegy.
Elmentem Praga ala, felraktam megara a tejet (persze nekem kell bekazni), majd hat darab percnyi munkaidovel pont visszaertem a magyar hatarra.
Masnap pesten lerakok, irany Dunaujvaros papirert.
7 orat varattak mire behivtak.
Kozben nagy recseges, ropogas, a szomszed autojarol egy kifordulo kamion lekapta az elejet, tukrot, kopoltyut, mindent.
Szevasz. Srac rendort hivott, szonda, emberunk fujt egy 0.043-at, jogsi helyszinen el, szevasz****
most itt rohadok Tompan, szerda del, de szombat delelott haza kellene erni Athenbol
Miert nem haladok, miert arra megyek (kozben baleset lefele, es elterelt a rendor az 53asrol az M5re, 100km kerulo), 3,5 ora
mar elment ma.
szevasz.
Szerencsere a vamon nincsenek sokan
[kép]
Tekintettel arra, hogy a jovo het az utolso hetem, szerintem tobbet nem kell erre jonnom <3 -
HoTaZo
addikt
válasz
KAMELOT #22560 üzenetére
Hárman vagyunk ezen a vonalon, kicsi a létszám, de itt a hozzáállás a lényeg. Sajnos a másik két srác nem ennyire elégedett. Vagy csak szeretnek zsörtölődni vagy nekem nem adnak rá okot.
Di Natale : Volt részem ellenkező hozzáálláshoz is, csak annak nincs jó vége. Megtanultam, hogy időben kell álljt mondani.
-
HoTaZo
addikt
válasz
HoTaZo #22558 üzenetére
Srácok, ilyen vezetőséget és irányítást kívánok mindenkinek!
Már jeleztem nekik pár hónapja, hogy el fog jönni ez a nap, amikor annyit mondok, hogy innen már haza lesz az út!
Maradt két lerakóm haza irányba, amit holnap leszórok, de a következő kört már nem én viszem, S, talán a jövő héten sem leszek.
Semmi értetlenkedés vagy, hogy "akkor ezt, hogy oldjuk meg?" Sajnos ismerek olyanokat, akiknél csak ez merülne fel, hogy neked milyen problémád merült fel, még ha jelezted is előre, az sem érdekli őket.
Úgy érzem, hogy jó helyre csöppentem. -
HoTaZo
addikt
válasz
kesenyi #22557 üzenetére
Sajnos ez Szlovéniában is jellemző. Még a kezdetekkor, amikor ezzel az autóval járogattam Ljubljana elkerülőjét, az egyik szűk kanyargós helyen úgy rám húzta a mocsok a póttját, hogy jobbra kellett látnom a kormányt, a járda viszont visszadobott és az utána (szerintem szintén túl közel a felezősávhoz) haladó furgon tükrét csapta meg az én tükröm. Zsebből fizettem neki 40€-t (70-ről indított, de amikor papírozni akartam, akkor már hajlott az alkura). Azóta, ha ott jön szembe nagy autó, inkább megállok.
KAMELOT: Szeretjük az ilyen helyeket!
-
kesenyi
tag
válasz
HoTaZo #22554 üzenetére
Meg szép dimbes dombos meredek utak a falun/kis városon belül is, jó keskeny visszafordítókkal, és én általában mindig ott találkozom busszal, vagy nyergessel.
Ügyesnek es előre látónak kell lenni mert sajnos annyi balfék van a kamion volánja mögött is, nekem állandóan átlógnak a sávomba, levágják a kanyarokat. Az útról szinte lemegyek és képes lenne akkor is bebszni a tükröm, mert ő nem húzódna.
Amúgy a 60as tábla még nem is vészes, jártam olyan szakaszon ahol minden falu meg volt szórva aranyos 30as táblával elejétől a végéig.
-
KAMELOT
titán
válasz
HoTaZo #22554 üzenetére
Múltkor emlékeztem, hogy az egyik felrakóra 2 féle képpen lehet menni. Aztán megnéztem....ja hogy az egyik falun keresztül 1 sávos út visz
Aztán voltam arra Bitburg felett is rakodni egy cégnél. Jó hogy este mentem oda a céghez, mert 3 falun keresztül is olyan szűk út volt, hogy valahol az autóknak a járdára kellett felmenni.otto14: DE bundesz 60km/h, ez íratlan szabály, ahogy AT bundesz 70km/h (ha akar a zsaru beléköthet)
eshe: Őt megfogták közúti ellenőrzésen. Aztán lehet, hogy volt ott más is, de jobb vigyázni! 240€ a piroson való áthajtás és 1 hónap kitiltás!
Én 65-68km/h szoktam menni német bundeszon!
Ha előttem megy valaki 60-62 akkor sincs gond. Megyek utána.
Utánam szokta szépen jönni a németek autókkal. Aki siet az megelőz!
Azért is írtam, hogy jobb vigyázni, mert ott az új tachó, ahogy te is írod. -
eshe
tag
válasz
KAMELOT #22552 üzenetére
Ez úgy kamu ahogy van ,a haverod nem a 65-ért kapta az 500eut.Én nemrég kaptam a levonás után 76km-ért 120 eut plusz 2 pontot .69-ig max szabálysértés,ami az új emelt tarifákkal 50-ig megy.Az 500 a piroson való áthajtás,esetleg a nagyon durva követési távolság be nem tartás(mert itt a sebesség és a méter arányában számítják ki az összeget) tarifája.A legnagyobb probléma most már az, hogy az új tachóval és az új kártyával a sebességadatot hozzá lehet rendelni koordinátákhoz is.Ezáltal visszamenőlegesen is lehet ellenőrizni és büntetni a gyorshajtást is.Különben meg a camsam a barátod,itt aki annélkül bundásozik az vagy hülye,vagy vakmerő és sok felelesleges pénze van.Esetleg nagyon rá ér 62 vel,mert órabéres és nem zavarja hogy mindenki előzgeti és az anyját szidja.Meg nagyon biztonságos az is hogy a személyautósok 100-al előzgetik.
-
otto14
őstag
válasz
KAMELOT #22552 üzenetére
Ez valami új szabály? Mostanában nem járok Német bundeszt, maximum ha dugót kerülök. De az előző helyen minden héten megfordultam a 35ös úton, Bruchsal, Bretten etc. Hát ott ha 60-64eztem mintha le akartak volna lökni az útról. 70-75tel sem maradt le senki soha. Igaz trafi sosem kapott el, szemaforoknál vannak arra felé, és egy év alatt egyszer volt mobil trafi.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22548 üzenetére
À dehogy! Lorraine-t, Meurthe-et-Moselle-t, Kelet Franciaországot ismerem, de a nyugati part viszont kimaradt.
Több cégnél dolgoztam ott is, mire megtaláltam azt, amelyik megbecsült, csak akkor meg én jöttem haza.
A jogsinál volt igen, hogy a kezdő csapatból úgy szelektáltak, hogy aki nem jut tovább a C, majd az E-hez, az is legalább targoncás jogosít szerezhetett. Kivéve egy srác, mert ahhoz sem volt érzéke, de azért mindenáron tovább akart menni.
Valóban más világ Németország a bundeszen, csak nem haladsz és oda kell figyelni, mert érdekes helyeken köthetsz ki...Továbbra is javaslom mindenkinek, hogy ha teheti, akkor kerüljön Le Donjon felé, mert ott van a világ legfinomabb sütije (le Donjonais)! A pékség-cukrászda utcájának végén van egy kamion parkoló is! Csak ne hétfőn menjetek, mert akkor zárva van.
-
KAMELOT
titán
válasz
lazoltan #22549 üzenetére
Nemzetközit elvégzi más. Azt hiszem 1000km+ távolságok FR belföldön elég is
Di Natale: Marseille előtt 60km van az utolsó parkoló. Ott még biztonságosan meg tudsz állni
Német belföld....ha még nagyobb hajtást. Ha Elkapnak bundeszon gyorshajtással német rendszámmal, ugrott a jogsi
-
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22548 üzenetére
Ilyen perverz gondolatokat!
en Franciaországgal vagyok így, kivétel a belga és német határszakasz
Egesz sokat járok Délen is nem tudok betelni vele.Bár múltkor a Marseille-i kompon beszélgettem egy fiatal kollégával és azt mondta, hogy jóformán ők csak belfoldeznek, mert olyan magasak a bérek, hogy nemzetköziben nem kapnak akkora fuvar díjat amivel megérné. Mondjuk Fr maga is akkora, hogy épp elég belfoldezni is.
-
Di Natale
senior tag
válasz
HoTaZo #22547 üzenetére
Akkor te minden zeg-zugot ismersz Fr.o.-ban.
Gondolom nem nagyon voltak parkolási problémáid. Valami rémlik korábbról, hogy francia cégnél dolgoztál és a beugró egy targoncás jogsi, aki elvérzett az nem mehetett tovább a CE kategóriára. Remélem jól emlékszem és nem keverek semmit.
Én azt vettem észre, hogy minél több időt töltök Németországban, annál jobban vágyom kipróbálni a német belföldet. Már azt várom, hogy mikor jövök le a pályáról, mert a bundeszen Németország egy másik oldalát mutatja. Meg valahogy érdekes mezőgazdasági illatok terjednek a levegőbe. Kicsit másabb mint a magyar vidék. Olyan steril..
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22545 üzenetére
Igen. Franciaország kezdtem kamionozni, de amikor hazaköltöztem, akkor nem láttam értelmét, hogy kevesebb pénzért járjam az Uniót. Mivel a francia nyelv majd' anyanyelvi szinten megy, meg egy kis angol és csöppnyi német is, így jelentkeztem pár fuvarszervezői munkára. Egy francia cég hazai leányvállalatánál láttak is bennem fantáziát, így ott beletanultam abba is. Mindaddig, míg az új főnök ki nem találta az említett speditőrködést. Akkor átmentem egy másik céghez diszpécsernek, majd leköltözünk vidékre, errefelé még nem jött össze a fuvarszervezői munka. Horváth Rudinál próbáltam, de a Timo-lovag szerep nem nekem való, még a periódus sem volt megfelelő. Maradt a falum béli napi kiszállítós meló, ami elég durván végződött. Aztán a tartalékok is elfogytak, maradt az uniózás újra, most még ez a babakocsis (12t-ás) horvát, szlovén hetelős meló.
Így, ezek után elmondhatom, hogy van rálátásom, majd' mindegyik részére.Qtya123: Szerintem, a legjobb felállás, ha nincs képesített fuvarszervező, akkor a talpraesettebb sofőrök beülnek fuvarszervezőnek.
-
Qtya123
őstag
válasz
HoTaZo #22544 üzenetére
Ahol most vagyok, mesélték, hogy mikor még kicsi volt a cég fiatal korában, akkor nem volt sales csapat, hanem úgy ment a dolog, hogy akinek affinitása volt hozzá, az a szállítmányozó vagy épp vámügyintéző a munkája mellett még a sales részt is csinálta.
Nem volt utasításba adva, azt se tudom, hogy bónuszban mennyire hálálták meg ezt, de ez a csinálj két munkakört dolog elég vicces számomra. Lényegében akkor nálad is ilyesmi volt, csak elvárásként, nem lehetőségként. Szép...
DiNatale: "csak ahogy teltek az évek több munkát és felelősséget kaptak a nyakukba, a fizetés meg megrekedt egy bizonyos szinten. "
Ez elég sok helyen így van, munkakörtől függetlenül. Még vagy 10 éve egyik tapasztalt kollégám szavait sosem felejtem el: "az volt a baj, hogy amire azt mondták, hogy csináljam meg, azt megcsináltam"
És az évek alatt megtapasztaltam, hogy milyen igaza volt. Ha minden, amit rám bíztak megcsináltam, akkor egyre több és egyre bonyolultabb feladatokat kaptam, ahogy a hozzám hasonlók is. Aki meg lusta volt, vagy épp életből annyira felmentett, hogy tudták, neki nem lehet azt, vagy annyit adni, na ők nem kirúgva lettek, hanem az alapabb, kevesebb feladatokkal voltak ellátva. Persze a több, vagy bonyolultabb feladat nem jelentett több pénzt, vagy ha jelentett is, akkor arányaiban sokkal kevesebbet, mint a beletett több munka, több tapasztalat és több felelősség.
El lehet adni jól hangzó mantrával, hogy de hát ez fejlődés, stb.... Az, de azért önmagában ez nem elég.
Mikor új helyre kerültem, megfogadtam a mondását a kollégának és valóban nincs az, hogy akkor mindent pakoljunk erre, mert ez húzza a szekeret. Csak nyilván nemet mondani is meg kell tanulni és nem is olyan egyszerű az. -
-
KAMELOT
titán
válasz
Qtya123 #22539 üzenetére
Nálunk ilyen gond nincs.
rakodás - GO - lerakodásMost már fogja érdekelni a portást, mert új tachoval nem mozdulhatsz sehova.
Max annyit tudsz csinálni, hogy kiveszed a kártyát, aztán nyomtatsz papírt és fotózol, hogy miért volt.Ezt nem szabadna megengedni, hogy a levett fuvarokat tovább adják másnak.
Csak olyan vállalkozásnak engedném ezt akik rendelkeznek fizikailag kamionnal. Ilyen szélhámos cégek meg becsuknának! -
válasz
HoTaZo #22540 üzenetére
En 3-ban maximalizalnam a tovabbadasok szamat.
Egyreszt lecsokkenne az eselye annak, hogy “senki nem tud semmit” masreszt a fuvardijakra is emelo hatassal lenne.
Abnormalis, hogy a kezdetben 1.6-1.8-as dijak a vegekre erve 1-re csokkennek, mert mindenki leszedi-tovabbadja, kozben meg a kis 10 centjet lecsippenti belole. -
HoTaZo
addikt
válasz
Qtya123 #22539 üzenetére
A példádra még rátetéz, ha az alvállalkozó még tovább is adja a melót, akár több résztvevőn is keresztül mehet ilyenkor a meló. Egy tapasztalatlan irányító ilyenkor lehetőséget látva, hogy kiegészítése az autóját, lecsap egy ilyen fuvarra a Timo-n. "Néhány raklap, gyorsan megszórnak, aztán mehetsz is." Tapasztaltnak már messziről bűzlik. Na, az ilyen továbbadogatást tiltanám be. Ez valóban sokat rontott a fuvarozásnak.
-
Qtya123
őstag
válasz
csibe1 #22538 üzenetére
Nálam még mindig az a sztori viszi a dobogó 1. helyét, hogy az irányító szerint egy nap alatt 900 km-t meg lehet tenni a kamionnal, mert 90-el tud menni és 10 órát vezethetsz...
Amúgy mindenhol ez van a logisztikában, nem csak az irányítóknál. Simán beleköp a sofőr levesébe a béna szállítmányozó is. Nálunk az utóbbi időben rendszeres az alábbi probléma:
Van egy konti BUCS/MAHART/BILK-en. Be kell hozatni a raktárunkba, és mondjuk fele cucc marad a rakiban, másik felét meg viszik tovább gyárakba. Nekünk nincsenek kamionjaink, sofőrjeink, alvállalkozók intézik a szállítást. A tengeri+közutas csapatunk mit csinál rendszeresen?
Odahívja a kamiont a raktárunkhoz mondjuk délelőtt 10-re úgy, hogy még azt sem tudja mikor ér be aznap a konti a kikötőből, amiből vinne tovább cuccokat az a szerencsétlen.Kamion odaér 10-re, kontit hozó kamion másik alvállalkozóval bejön a raktárunkba délután 15 órára... Azt még le kell szedni, vám szempontból leosztani, átmeneti megőrzésbe venni és utána a kiszállítandó tételekre még T1 okmányokat készíteni. A 15 órakor beérkező konti árui 17-18 óra környékén lesznek a továbbvivős kamionra rápakolva és vámokmányok elkészítve. Aztán csóró meg oda van rendelve 10 órára, a munkaideje nagy része kuka. Ordít a sofőr a raktárra, feszkós mindneki.
Százszor el lett mondva a szállítmányozóknak, hogy aznap beérkező árura csak másnap szervezzenek kiszállítást, mert mindneki szopik. De neeeeeem, mintha a falnak beszélnének. Tele van 23-27 éves "gyerekekkel". Állandóan görcsölnek meg pörögnek, meg nem tudnak az ügyfélnek nemet mondani.
Mondtam is, hogy mikor még beugróztam, sosem értettem miért vártam néhol fél napokat a rakodásra, vagy a rakodás után a papírokra. Most, hogy ebben dolgozom már értem....
Az egészben sofőr szemmel az a legszomorúbb, hogy a láncolat végén őt sz@rja telibe mindenki. A saját irányítója, a cég ahová ment, stb... Kit érdekel, hogy hol ragad? Hogy tud-e WC-re menni, bármit bevásárolni, fürödni? Jön a demagóg szöveg rá, hogy ő választotta ezt a szakmát.....
Meg mikor nálunk is a fentiek miatt ottragad a kamion, mert lejár a munkaideje. Megmozdulni nem tud, de a portás kizavarja, mert az van kiadva, hogy bent nem maradhat kamion. A közelben zéró parkolóhely kint.... És innen máris megy tovább a láncolat. Nem érdekli a portást, hogy nem tudsz bemozdulni, nem érdekli a rendőrt, hogy emiatt kellett megszakítanod a pihenődet és vezetni 1 órát parkolót keresve, stb... -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22536 üzenetére
Csak emlékeztesd a szabályokra és tartasd is be vele a pótlásokat és a kötelező pihenőket!
Pont ilyenkor van lehetőséged kiszabadulni a béklyó alól és másik irányítót kérni vagy ezzel megértetni, hogy nem fogod minden kívánságát teljesíteni. Egy év alatt már lettél valamit az asztalra, kell nekik az ember, most ők igazodjanak te hozzád.Tüzi: Ezt aláírom, jobb helyeken képesített (szabályokkal tisztában lévő) irányítók vagy volt sofőrök vannak. Máshol elég az egy-két idegennyelv ismerete, s talán már látott kamiont is...
-
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22530 üzenetére
Na, az már jó, ha felismerted a helyzetedet. Vagy céget váltasz vagy irányítót. Vagy leülsz vele beszélgetni, hogy ez egészségre káros hatással lehet, ha nem változtat az irányítási módon.
Írtad korábban, hogy most rendes heti pihit (45ó) kellene tartanod. S most is csökkentettet kér tőled? Akkor tájékoztasd előre, hogy 2 csökkentett után 2 rendes pihi jár ("mindenkori 4 hétben legalább 2 db rendes pihenőt kell tartani")!Ne légy naív! Sokkal több helyen kell magát kipróbálnia az embernek.
-
Di Natale
senior tag
válasz
HoTaZo #22522 üzenetére
Június 3-án leszek kereken egy éve a cégnél. Azért tudják ezt velem megcsinálni, mert friss jogosítvánnyal mentem oda és mindent megcsinálok amit mondanak. A diszpécserem most már a fejemre is nött.
Subennél álltam meg, holnap délután végre hazaérek Gyöngyösre. Délután hív a diszpi, hogy mi lenne, ha most is 24-eset tölteném és hétfő reggel induljak meg.
Jövő héten hosszú hétvége, frissítem az önéletrajzomat.
A fene egye meg. Azt hittem elmegyek kamionozni és 30 évig a K&V-nél leszek, mint a régi öregek.
-
HoTaZo
addikt
Persze, vannak akik örök elégedetlenek, nekik minden szakmában nehéz lenne. Az is igaz, hogy sokkal többen vagyunk az utakon, van higulás. De még mindig vagyunk nem kis létszámmal, akik a helyükön érzik magukat. Már írtam egy volt osztálytársamról, aki eddig kifogta a nem megfelelő cégeket. Ma reggel beszéltem vele, úgy tűnik, hogy megtalálta a helyét.
Bizony, hacsak nem történik valami addig.
Ok. -
lazoltan
csendes tag
Nem értem félre.
Én is egyre nehezebben viselem az újabbnál újabb szabályokat, de 10 eve sem volt sokkal jobb. Akik 30-40 éve csináljak már idősebbek, nekik szerintem nehezebb felvenni az új világrend ritmusát illetve az idő sokmindent megszépít.Aki a mai világban nem tud alkalmazkodni és nem tudja magát integrálni évről évre arra nem vár fényes jövő. Persze mindenkinek egyre nehezebb a gyorsuló világ, de a barlangba már nem tudunk visszamenni.
Személy szerint örülök, hogy nem egy IFA-val vagy Rabaval kell dolgoznom, akkor mondjuk nem is csinálnám, az új autókra sokmindent el lehet mondani, de ezerszer kenyelmesebbek, halkabbak, van állóklímától kezdve minden amit akarhatsz.
Én élvezem a modern kor vívmányait, alkalmazzon is azokat. -
Zolás
addikt
Sok szépet én se látok már benne. Elegem is van belőle egyre jobban. Haverom ugyanígy érez, pedig ő belföldön van, minden nap otthon. Ki kéne találni valamit, amit élvezettel csinálok, és arra váltani.
-
válasz
lazoltan #22521 üzenetére
Ne ertsd felre, nem beszolas vagy lenezes volt.
De az egesz szektor evrol evre szarabb, ezt nem csak en mondom, hanem olyanok, akik tizen-huszon eve csinaljak.
En is szeretem csinalni, de egyre inkabb csak a szart latom benne, mert -jelenleg legalabbis- sok elvezet nem jut.
Mindegy, nekem meg ket het aztan aquapark -
HoTaZo
addikt
Jelentem, 2026 június 11 és 13-ra megvannak a jegyeim! 72k, párom padlót fogott, de a barátomért majdnem mindent bevállalok.
-
HoTaZo
addikt
"..., csak meg kell találni." Valóban, de ahhoz mozdulni kell, amit kevesen vállalunk be. Jó, engem most ők találtak meg.
S nem, nem minden sofőr szerencsétlen...! Még akad szép számmal olyan, aki igenis, hogy élvezettel, neki megfelelő pénzért, jó autóval (és póttal) szép helyeken járva, jó kapcsolatot fenntartva, mind az irányítókkal, mind a biztonságiakkal, mind a raktárosokkal tud dolgozni. Biztos kellett szemlélet és néhány cég váltás, de találkoztam nem kevés ilyen sofőrrel.
Somatom lazaságát én is a babgulyásos kerékcserés története után tettem igazán magamévá. De még mennyire igaza volt!+1 az angol koncertes melóra!
Di Natale: Somatom napi szinten jött-ment át Svájcba, éveken keresztül. Nekem is ő írta le az első svájci határ átlépésem minden lépését. Nem is volt gondom. Mindegyik határt ismerte D-CH között.
Mióta vagy ennél a cégnél? Miért tudják ezt így megcsinálni veled? Nem akarlak uszítani, de ..., mindegy nem vagyunk egyformák. Csak időt szeretnék nyerni neked... -
lazoltan
csendes tag
Én nem érzem magam szerencsétlen nyomorultnak, úgyhogy csak a régi aláírásokat idézném:
"A világot nem úgy látjuk, ahogy az van, hanem úgy, ahogyan mi vagyunk." EpiktétoszEn erre a néhány ezer km futásra emlékszem az elmúlt néhány évemből, még egy csomó olyan helyre, aminek a létezéséről sem tudtam volna soha enélkül:
[kép] -
Szegeny ember flat-bed potja ponyvas potbol
-
válasz
lazoltan #22518 üzenetére
Van, de igazabol ahol most vagyok, ok meg
szerencsetlenebbek mint en vagyok
irhatnam, hogy ostobabbak, es helytallo is lenne, de nem irok ilyesmit
Igazabol -es most tegyuk a kezunket a szivunkre- kb mindenki, aki jelenleg ebben a temaban dolgozik, egy szerencsetlen nyomorult…
Regen volt ezt ertelme csinalni, volt celja az embernek, volt a serpenyo masik oldalan valami, ami nagyjabol ballanszban tartotta a merleget.
Most mar nincs…
Probaljuk ideologizalni, hogy mennyire fasza, meg szep
tajak, es magam ura vagyok, de ez csak humbug.
Rohamas az egesz, es taviranyitos kamionosdi, foleg a covid ota.
Kozben mar szarnak neznek… egyre tobb helyen mar abba sem… -
lazoltan
csendes tag
Van ez a jelenség, nekem nagyon fura, van kollégám aki szó szerint mindig panaszkodik, hogy milyen szar a cég, hülyék az irányítók, stb, de 20 éve itt dolgozik.
Itt amilyen bánásmódról néha írtok, velem azt csak egyszer lehetne megcsinálni. Rövid az élet, hogy ne változtassak azon ami nem tetszik.
De amúgy érteni vélem a miértjét, van pszichológiai háttere. -
Di Natale
senior tag
Szeretem Somatom kommentjeit olvasni. A héten kétszer voltam Svájcban, amikor Waldshut-nál léptem határt, akkor találtam egy nagyon részletes kommentet Waldshutról és a Bodensee-ről. Nagyon vágta a határátkeléseket.
Tegnap 3-kor München elött pótkocsit cseréltünk, hogy forduljak vissza Svájcba (Coca-Cola Zürich). Mondja a sofőr, hogy eredetileg ő vitte volna le, de mivel a 45-ös pihije lenne most hétvégén mondta, hogy nem biztos, hogy haza ér.
Aztán mondom neki, hogy most hétvégén én is a 45-öst tölteném. WTF?! -
-
válasz
lazoltan #22512 üzenetére
Ugyanannal a cegnel vagyok.
Amikor tavaly kidoltem, meg sem kerdeztek mi van
A masik srac aki osszebaszta az szerelvenyt, meg baszott dolgozni, o kapott karacsonyi penzt mint kiderult.
En a 3 ev alatt egy forintot sem, unneppenzt sem fizettek amikor kint voltam, se ejszakas potlekot, se semmit.
Igazabol nem mozgatna dolog, mert nem a penz a fo motivalo nalam, de azert ezzel az agyatlan rohanassal, balkanozassal, hatarozos szopassal en is elertem a turelmem vegere.
Regebben volt kint toltott hetvege, el tudtam menni jobbra balra.
Ez mar nincs.
Helyette jott a taviranyitos kamionozas…mindegy, osszel kiderul milyen a busz
-
HoTaZo
addikt
Sajnálom. Elgondolkodtató...
Előző cégnél is már olyat mondott az irányítóm, hogy "veled ellustulok, mindent megoldasz, nyomodba sem érnek a legtöbbjük".
Nem ezért csinálom, úgy ahogy csinálom, de be kell vallani, jól esik.
Ott, a kapacitásomnak kb. a 70%-án dolgoztam, itt még ezzel a rohanós kőrömmel is max. 60%-on vagyok. -
-
HoTaZo
addikt
Sziasztok!
Na, került nekünk is szaladgálós, időablakos meló. Múlt hét hétfőn kezdtem, Hatvan - Pula, s göngyöleggel vissza ( plusz ami még pottyan, hogy jó legyen a díj arány), felrakó 11 óra, lerakó másnap 7 óra, kereken 700km. Oda érhettem volna 7:20-7:30-ra, de a Google 8 órás nyitást írt, így 7:40-re betoppantam, s tényleg 7-kor már ott vannak. Tegnapra ugyanazt a fuvart kaptam, de előre hozattam az ablakot, 9 órásat kaptam. Így már le lehet jutni, 6:30-ra már a lerakó ponton álltam. Szerencsémre, mert egy másik kamion szintén 7 órás ablakot kapott, arra az egy rámpára, ami van ott, ő 6:55-re ért oda. De a leszedést csak nem kezdték el 7:40 előtt, s eltart bő 2 órát. Most viszont sietni kellett vissza, két fogásnyi göngyöleggel, mert holnap reggel 9-kor megintcsak raknak vissza, ugyanúgy Pulába. Onnan, göngyöleggel vagy sem, irány Skofja Loka, majd pénteken Egerben le és onnan haza. Hétfőn megintcsak Hatvan-Pula. Mire hazaérek meglesz 3500km, már nem is emlékszem, hogy mikor futottam ennyit egy héten! Mint amikor Spanyolországot jártam.A táj szép, tengerpart, hegyek, majdnem teljes hosszában autópálya, csak egy kis szakaszon van bundás, de ott viszont munkálatok is vannak.
Egyetlen nyűgöm, hogy az a csücsök, ahol Pula van, egy másik cegé az autópálya és a mindenhol máshol működő útdíj fizető (ENC) ott nem jó és DKV kártyát se fogadnak el, csak bankkártyát. Így saját kártyával fizetem azokat a szakaszokat (29,20€), hétvégén meg mondom a főnöknek a végösszeget, ő pedig utalja. -
otto14
őstag
válasz
KAMELOT #22503 üzenetére
Az én hibám miatt. Rotterdamban No Parking Zone -ba álltam meg. Azt hittem, hogy lehet ott állni. Szombaton mikor megérkeztem egy üres kamionparkolóba (már gyanús volt), ahol amúgy lehet állni a tulaj engedélyével (közelben lévő vendéglő engedélyével (értsd: pénz)), de Hétfő - Péntek. Hétvégén meg zárva vannak. Este is jártak ott valamilyen rendőrök, nem küldtek el, az egyetlen ott lévő konténerben matattak, biztos más a funkciójuk. Akkor még leléphettem volna szabályosan.
Vasárnap reggel küldtek tovább engem, meg azt a 4 kamiont akikkel együtt voltunk, mondván ez magánterület.
Amikor megérkeztem épp egy autómentő is ott volt. Őszerinte nyugodtan parkolhatok hétfőig ott a szélén, mert az már nem a vendéglőé, aztán kiderült, hogy mégse. -
otto14
őstag
Most az én szénám sem áll jól (amúgy került pár hiba a tachóra is, ami jobban aggaszt, hogy a 24h szünet vége előtt (18. órában) elküldött a rendőr másik helyre, megegyeztünk hova és ott már nem zaklatott. 4 perc vezetésembe került..
De ami most rosszabb, hogy kaptam egy öreg Man kamiont. Az elején jól ment a gép, aztán múlthét szerdától elkezdte fogyasztani a vizet. Máig egy 4h30 vezetést kibírt 5 liternyi rátöltéssel, de lehet valami lett, mert csak ma beletettem már 10-15 litret. Cseh parkolóban felbillentettem a kabint, hogy megvizsgáljuk a vízvezetékeket egy parkolóbeli nagyon kedves kollégával, de semmi különöset nem láttunk. Van még 1200km hazáig. Az a gyanúnk a szervízesekkel, hogy nyomás keletkezik a rendszerben, és a pici levegőztető slagon kilökődik a víz, vagy nem tom. Ha haza akarok érni 2 nap alatt és mondjuk óránként fel kell töltsem, akkor nem lesz időm várni 50 perceket, hogy lehűljön a rendszer, de legalább van valami szerszámom, amivel kitudom csavarni a kupakot úgy, hogy rám nem fröccsenhet forró víz.
5literes a kannám, de benzinkútról most már muszáj vennem több tartalékot
Jah, a minap is mi történt
(pár hete) Kaptam egy megtöltött tartályt, olajjal. Labór jó, átvették az árut. Viszem a nem szakszerű mosóba, mert csak az van a közelben, kimossák. Kollégával tartályt kellett cseréljünk egymás közt, mikor nézi, mondja hogy ez nem tiszta. Inspekció: belemászunk, előző anyagokból van ilyen olyan lerakódás, amikkel nem kehet rakni a következő árut, mert bizony beszennyezi. Na mi legyen? Azt ez a mosó nem tudja kimosni. Végülis felnitisztítóval kijött egy része, de nem elég jól, de aztán úgy sikerült, szerintem köszönhetően a kollégának, hogy elmentünk kisautóval bevásárolni drótkefét és adblue -t. AdBlue-val bepermeteztünk az egészet, és lesikáltuk. Szar egy másfél óra volt, gázmaszkban alig bírtam létezni, ő meg rövidnadrág - rövidujjúban.. Ha mégegyszer nem is vállalom be az ilyen, ami a kollégával 2 év alatt nem történt, megtanultam, hogy milyen a tiszta tartály.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Házimozi belépő szinten
- Bestbuy játékok
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Windows 10
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Nintendo Switch 2
- World of Tanks - MMO
- Milyen TV-t vegyek?
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 14600KF 64GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB Corsair 4000D Airflow 1000W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 13400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Pure Base 500DX fehér 650W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R7 7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RTX 2080 8GB Fractal Design Define R5 FSP 750W
- BESZÁMÍTÁS! ASRock Z370 i5 8500 16GB DDR4 512GB SSD 2060 Super 8GB Zalman Z9 Plus Enermax 750W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 TomaHawk R5 3600 16GB DDR4 512GB SSD RX5500 XT 8GB Rampage SHIVA TT 530W
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
- Lenovo ThinkStation P520 Workstation! W-2145, 64GB, 512 SSD /Quadro - Számla, garancia
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
- BESZÁMÍTÁS! Asus M5A99FX PRO R2.0 990FX chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest