Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTaZo
addikt
válasz
otto14 #22936 üzenetére
Szerintem '97 óta (na jó pár éve foglalkozunk igazán ezzel csak), most volt két egymást követő napon, hogy túl léptem ezt a bűvös 6 órás időkorlátot. kedden még rápróbáltam a 3. felrakóra, mert olyan helyen volt, ahol előtte nem volt parkolási lehetőség, s biztos voltam benne, hogy a másnap reggelt fogják mondani. Aztán nem, szerencsémre maradhattam a személy parkolójukban éjszakára. Tegnap pedig a második lerakóm Esztergomban volt, a harmadik meg Szadán. Normál esetben még át is jutottam volna vagy időben meg tudtam volna állni egy kúton az M3-ason, de délután, amikor mindenki végez győtrelem volt eljutni az M3-asig. Szerencsémre az M3 bevezetőjén van egy kis kiugró, a Bárdi autó mellett, pont nekem való. Odaérve már 4:33 vezetésem és 6óra harmincvalamennyi egybefüggő munkám volt. A 45 leteltével meg mentem 4 percet és a Shellnél volt egy hely pont.
Ha tudom, hogy van ott szabad hely, akkor persze elmentem volna odáig elsőre is, de inkább nem reszkíroztam, mert ha mégsincs hely, akkor már csak a lerakó lett volna, ahol nem tudom, hogy lehet-e éjszakázni.
Igazán, még nem láttam, hogy valahol is (főleg külföldön) nézték volna ezt a 6 órás egybefüggő munka végzés átlépést. -
KAMELOT
titán
válasz
bitpork #22921 üzenetére
Ez egy jó lehúzás.
Azért mert neki nem megy rendesen a rendszer, a jónépet húzzák le. Igazi kommunista lopás!Di Natale: Ha megfigyeled mire írtam akkor arra, hogy 3 hét után hazajárni 1000km.
Ha már ilyen messzire megyek akkor a pénz is más. Azért nem mindegy, hogy 3000/hó vagy 4500/hó a fizu és akkor már nem jársz haza csak 2-3 havonta!
Mivel megy vonat, így utazni sem kell a saját kocsival, miközben fosol, hogy hol robban le a kocsi! Vonat meg olcsóbb és végiglaszod az utat!
Akkor más volt a fizetés, munka/munkahely és a igények.
Azóta változott jobb fizetés, jobb munka/munkahely és igények maradtak! -
HoTaZo
addikt
Ti, amikor nyomtatni kell valamilyen okból (vezetési idő túllépés, stb) a 6 órás egybefüggő munkaidő túllépést is felvésitek?
-
zsid
senior tag
válasz
bitpork #22928 üzenetére
Futólag beleolvastam a változásokba és lol. Régen ezt lemeccselte a NÚSZ és a szolgáltatód, ma meg a rendőrség megkúrhat olyanért az objektív felelősség alapján amihez semmi köze. Viccország...
HoTaZo: igen, akkor új jogsit vált ki. Mivel orvosija és minden egyéb adott ezért csak megigényli az újat, visszaküldi a sajátját és egy héten belül ott az új.
-
válasz
HoTaZo #22927 üzenetére
Talaltam egy bohockodos melot
uldogelnem kell egy 30nm2-es medence mellett napi negy orat (jovo hettol harmat) napi 20k-ert. Szo szerint semmit nem kell csinalni, csak nezni ahogy a lurkok jatszanak a medenceben
Ez a jo ido miatt ki fog tartani szeptemberre.
Kozben lehuzom az allamot a munkanelkulivel ha mar azok is lehuztak a tappenzemmel tavaly, igy szeptemberben annyi bevetelem lesz mintha kamionoznek
Aztan kozben elvalik, hogy busz vagy kamion lesz, es az is, hogy hol. Jovore is megvan mar a nyari melom itt a kempingben, napi 8 ora medence partjan uldogeles, lubickolas orankent 4ezerert…
Egeszseg megvan, bar kozben meg var ram egy vervetel meg labor szeptemberben, az majd tobbet elarul.
Oszinten szolva nem tudom melyiknek orulnek jobban.
Angol melo is erdekelne, de a buszos munka viszont ujdonsag lenne.
Az angolhoz ki kellene koltozni, az osztrakhoz meg ingazni, viszont nagyon nagyon elhuznek mar az orszagbol.
Szerintem utolso perces dontes leszVeletek mi ujsag Belaim, mindenki tulelte a nyarat?
Olvasgattam a forumot (mar amikor mukodott) de nem nagyon kommenteltem -
-
válasz
bitpork #22921 üzenetére
Multkor egyik kamionra nem vonta le a dkv box az utdijat az egyik kapunal (hibat nem jelzett), 78ezer
Gorogok letakart rendszammal mennek, kutya nem
szol hozzajuk
Magyart egybol megtocskolikamugy en mar varok egy combos napkitorest ami
lemossa a gos muholdak egy reszet.
kivancsi vagyok milyen fejetlenseg lenne -
Az adott szakasz már hosszú ideje része a rendszernek. És z esetek nagy részében vonja is időben a díjat a hugo. Sőt amikor nem utána percekkel is levonja.
Csak ugye kis magyar abszurd h a yard nem végez érdemi vizsgálatot csak arra koncentrál h ne kelljen dolgoznia a pénz beszedése mellett. -
zsid
senior tag
válasz
HoTaZo #22920 üzenetére
Mert teherautósofőrként dolgozik. Ha buszsofőrként dolgozna akkor csak a D-t kapta volna meg.
bitpork: anno ez rendszeres volt, ha a kamion olyan szakaszra tévedt ami még nem szerepelt az útdíjfizetési szolgáltató saját adatbázisában. Amikor megépült a "ceglédi" MOL-kút és pihenő a 4-esen akkor vagy másfél évig nem tudott róla a szolgáltató. Kimentünk tankolni és utána az M5-ig nem volt semmit, mert ettől megkattant a rendszer. Volt hogy napi 5 autóra jött a bünti, mit továbbítottunk a szolgáltatónknak aki rendezte a az állami céggel.
Azóta eltelt 10 év, nem élek otthon és azt sem vágom már hogyj ön képbe a rendőrség, de gondolom a probléma hasonló lehet. -
-
Sziasztok!
Ti milyen gyakran kaptok a HUGO rendszer pár perces késéséből kifolyólag útdíj nemfizetéses büntit?
Első negyedév végén jött kettő ugyanarra a szakaszra, ugyanarra a kamionra ami minden áldott nap ott megy. Majd jött egy megint egy hónappal később. Most megint. AHUGOs gps lassabban vonja mint ahogy bemérik a jószágot.
Első esetek egyikében megnéztük a nyomkövetést és a főút mellett párhuzamosan egy tavon és a helyi Tescon keresztül vitt a gps szerint az útja a kamionnak.
Mennyire gyakori ez - innentől minden fuvarba be kell kalkulálni 2x ezt a büntit vagy mi a tosz van?
Az első kettőnél még fellebbeztem a rendőségnél de konkrétan leszarják és áthárítják a köztes bevallóra a felelősséget akit meg csak polgári peres úton tudok számon kérni... -
HoTaZo
addikt
Basszus, most, a leírásodból jöttem rá, hogy balgaságot kérdeztem (fáradt az agyam, aludnom kellene már
), hiszen nekem is az összes jogsim francia és honosítottam. Alapjában véve praktikus okból, de akkor ezek szerint kellett volna is.
Igaz, én úgy értelmeztem, hogy svájci jogsit kell csinálni, pedig leírtad hogy kiváltani kell.
Akkor külföldi lakcímmel sofőröknek kell a G-s munkavállalói. Buszra miért nem adják meg? -
zsid
senior tag
válasz
HoTaZo #22918 üzenetére
Nem uniós ország, ezért nem dolgozhatsz EU-s jogsival. Az EU-n belül is csak akkor dolgozhatsz "külföldi" jogosítvánnyal, amíg a lakcímed külföldi, amint "beköltözöl" cserélned kell a jogosítványodat helyire.
Van ingázós sofőr, volt ilyen munkatársam. Neki volt G-s munkavállalói engedélye és ezzel kiváltotta a munkájához szükséges jogsit, teherautósofőrként csak a C és C+E-t honosították be neki, a D-t már nem. Megvolt a saját német jogsija plusz kapott egy svájci jogsit amiben csak C és C+E kategória volt és ezzel dolgozhatott Svájcban. Az EUs jogsik, sofőrkártya és GKI-kártya honosítása amúgy gyors, ha már benne van az ember a rendszerben lakosként vagy ingázó munkavállalóként,ezek néhány napos átfutással mennek ( jogsihoz csak egy formanyomtatvány, orvosi alkalmassági és szemész kell).
-
HoTaZo
addikt
válasz
KAMELOT #22915 üzenetére
Nem felesleges, szokja a nagyobb méretű járgányt. Hadd haladjon a maga ritmusában, nem a pénz a legfontosabb. Főleg, ha még nincs meg a CE.
Én nem dolgozok ugyanannyit, mint nyergesnél, tizedét spanizok, kisebb távolságokat járok (horvát, szlovén). Megterhelés, otthon lét arányában nem keresek kevesebbet.
Na igen, az se mindegy, hogy milyen távolra jár az ember.
Majd kiderül, hogy a sors milyen ajtókat nyit meg neki, ha akar betekint vagy be is megy, nem szabad kapkodni. -
zsid
senior tag
-
KAMELOT
titán
válasz
HoTaZo #22914 üzenetére
Igen csak így elmennek az évek a felesleges dolgokra!
Na meg az, hogy kevesebb pénz is jár érte, aztán ugyan annyit dolgozol!
Mindenkinek ott a lehetőség.
Most voltam Luzern-ban kirakodni egy hűtős kis cégnél (30 kamion) Ott áll nekik 6 kamion a parkolóban. Lehet menni jó pénzt keresni!Néha szerencse is kell. Olyan mint te, hogy a ház előtt parkolsz!
Azért írtam neki, hogy amikor szüksége van rá akkor tegye fel a monitort, mert az állandóan rázkódni fog és ahogy írod nem lesz hosszú élete.
Nekünk van TV a kamionban alapból, de stabilan fel vna rögzítve! -
HoTaZo
addikt
válasz
kenny123 #22908 üzenetére
Nem nagyon látom, hogy ezt miként tudnád rögzíteni az ágyhoz.
Egy olyan megoldás villant fel bennem, hogy a sofőrülés mögött kialakítva két függőleges lambéria léchez két vizszintes merevítő lécet csavarozol. ezt a keretet alul az ágy deszkája foghatja, felül pedig a felsőágy megfogja. Vagy egy teli (OSB, stb) táblát teszel ugyanerre a helyre, s hogy ne legyen csúnya egy vászonnal feded el. Erre pedig oda csavarozod a monitor rögzítőt, ahova akarod, vagy majdnem.
De, továbbra is fenntartom, hogy ennek az autónak nem nyerges vontatós a rugózása, nem biztos, hogy hosszúéletű lesz egy ilyen rázkódásokat elviselő monitor.
Másik kérdésedre: Itt áll a ház mellett az autó, minden héten itthon pihenünk. Azelőtt ~135km-t ingáztam két hetente (pénteken haza, hétfőn vissza).
KAMELOT: Nem vagyunk egyformák. Neked ez adódott és be is jött, más apránként lépdel előre. -
otto14
őstag
válasz
kenny123 #22908 üzenetére
Romániában tudok segíteni, Erdélyi vagyok. Parkolókból van 2 saját listám. Ebben útmenti öblök vannak [link], itt meg a normálisabb parkolók. [link] Navigáció tekintetében a telefonos TomTomot próbáltam, de nem nagyon jó. GoogleMaps + kereszteződéseknél az utcaképet szoktam megnézni, ha valami érdekesség van. Itt-ott van 30t korlát, vagy 9t tengelysúly. apps.impargo.de/planner esetleg ki lehet nézni, hogy pontosan hol mi van. Ez egy nagyon jó térkép, ADR korlátozások is jelölve vannak, de amúgy ezeken a súlykorlátokon is jár mindenki keresztül, mert másik variáns nem nagyon van. Mondjuk C kocsival nem nagyon lesz gondod. Útvonalaknál ami említésre méltó az Gheorgheni - Bicaz, 10m a megengedett hosszúság és az említett térképen 8t a megendegett súly is. Brassó és Ploiesti között az 1 számú úton 7.5t felett (ha jól emlékszem) csak éjjel lehet közlekedni, 1A Cheia településen keresztül van a kerülő., illetve Ploiesti - Bukarest az 1 úton szintén tiltásban van, de megengedőbb kivétellel, de legalább ott van mellette az autópálya.
Sebességhatárokat nem tartja senki, 60-70et is gyakran megyünk településen, de minden román kamionban van rádió, ahol a sofőrök kommunikálnak egymással és mondják, ha van-e rendőr, ezenkívül valahogy látszik a helyen is, hogy érdemes lassabban menni, vagy nem.. Például városokban, szép nagy községekben nem szoktam sietni. Trafi csak rendőri jelenléttel lehet, illetve van pár rögzített, de sose tudom őket megjegyezni. Jövőre meglátjuk mi lesz. [link] [link]
Útdíjat asszem a nap végéig megtudod venni és nem jön bünti, de én törekszem a legelső benzinkútnál elintézni. De lehet online is. Napidíjas az útdíj. Büntetés elég nagy, 500 euró környékét hallottam, de itt többet írnak [link]Most ennyi jut eszembe, ha valami van, majd segítek.
-
Di Natale
senior tag
Tavaly nyáron kis csikó koromban a jelenleg is épülő nyíregyházi akkumulátor gyárhoz vittem robotkarokat. Kamionnal először voltam ott építkezésen. 40 perc volt mire megtaláltam az illetékes emberkét. A portáson kívül senki sem beszélt magyarul.
15 percenként változtak ott a körülmények. Tehát ahol bejutottál, ott már nem biztos, hogy kijutsz, mert azóta egy daru, vagy építőanyagok állják az utadat.
Megkérdeztem egy építőmunkást, hogy kamionnal hogy jutok ki? Azt mondta "arra" kamionok is közlekednek ott.Aztán rájöttem, hogy aha.. a kőszállító billencsesek. Nagyjából egy utcányit tolathattam vissza.
-
kenny123
addikt
válasz
KAMELOT #22909 üzenetére
A fokozatosság híve vagyok, szépen lassan. Igazából már egy ideje tudom, hogy ezt akarom csinálni, "ráérek".
Pár éve dolgoztam poénból Balu kabinos 3,5t-vel, na az a kutyaól!
Aztán idén volt az idősebbik Iveco, én azt neveztem kutyaól extrának, alig-alig lehetett felállni is, zsúfolt volt.
Ahhoz képest azért ez a mostani man már annyira nem gáz. Nyilván, nem egy XXL fülke, meg biztos van ettől nagyobb is. De nekem ez már nem kutyaól / koporsó kategória lesz. -
KAMELOT
titán
-
kenny123
addikt
válasz
HoTaZo #22905 üzenetére
Sajnos a fúrás-faragás nem opció, 4 évekre lízingelik a flottát, vigyázni kell mindenre.
Csibe1: egy 24" apró monitorról van szó, annyi könnyítéssel, hogy van a hátán egy 100x100 vesa mount. Jövő héten már picit jobban rá tudok nézni, talán egy [link] ilyet / vagy ehhez hasonlót be tudok gyógyítani az ágy végébe, a matrac alá nyom nélkül. De továbbra is várok tippeket, hátha lesz jobb megoldás.
KAMELOT: Már készül az E, de úgy vagyok vele hogy előtte C-vel nem árt egy kis tapasztalat. Fél évet, 50-60k km. nyomtam már egy helyi cégnél nemzetközit, de több fronton is elég gáz volt úgyhogy ott hagytam. Igazából most nem is feltétlenül kerestem állást, fejvadász cég talált meg jó fél év után, sorolták a lehetőségeket, aztán volt egy ami nem tűnt nagyon rossznak. Itt is nemzetközi, hetelős, ami új, hogy elvileg lesz sok Lengyel illetve Román fuvar ahol még nem voltam.
Ingázás picit sok, ~140km egy útra, de 80% pálya, meg elvileg térítenek majd bejárást, aztán majd lesz ami lesz.
-
HoTaZo
addikt
válasz
kenny123 #22904 üzenetére
Szia!
Én is TGL-el járok, igaz ez már eléggé "lefingott" példány.
Nekem egyik, említett hely sem tűnik jó választásnak. A felső szekrényt szerintem nem tudnád kinyitni. Amikor felállsz, ott a fejed, vállad elég közel kerül, rizikós.
Ebben az autóban a rugózás nem olyan, mint egy nyergesnél, elég stabilan kell kirögzíteni , hogy egy hét után ne engedjen el valamelyik tartó.
Mindenesetre, beszélj a főnökkel, hogy nem bánja-e, ha csinálsz némi belső átalakítást, mert ha nem az a hozzájárulós típus, akkor egy esetleges visszaállítási költséget is képesek egyesek előre levonni a fizuból. -
kenny123
addikt
Sziasztok!
Ma voltam szerződést írni, hétfőn kezdek Szlovák cégnél.
Egy 4-5 éves Man TGL-t hajtok majd, elég jól fel van szerelve, szinte úrhajó az előző helyen lévő, lefingott 8-10 éves Iveco Eurocargo után.Meg szeretném kérdezni, ha van topiktag hasonló Man-on, tudna esetleg némi tanáccsal szolgálni?
Szeretnék valahova stabilan felrakni egy alig 3 kilós monitort, mi lenne rá a legjobb mód?
[kép]
Azt mondják, a majrévasat le lehet csavarozni, és annak a helyére. Vagy, hogy a fölötte levő szürke, esetleg vajszínű zsebbe egy gyorsszorítós monitor karral, de jelenleg talán ezt érezném a legkevésbé stabilnak. Mit javasolnátok?Apropó; Ki mennyit ingázik a telephelyig?
Köszi, jó pihit mindenkinek a hétvégére. -
Di Natale
senior tag
Képzeljétek el a múlt héten láttam egy kamionsofőrt aki pontosan ugyanúgy nézett ki mint Somatom avatarja.
-
Freiherr
őstag
[kép]
Még sosem ittam, mondom most már itt az ideje 😎 -
KAMELOT
titán
Kapzsik az emberek itt.
Ismerősöm is MO-n nyitott kamionos céget. Miért?
Mert alapból 2-300€ kevesebbet kell adni a sofőrnek és az alapdíj is kevesebb. Szakszervezetek meg nem csinálnak semmit.
MO-n mindegy milyen munka, alapból 200€-al kevesebb fizetést adbak, mint SK-ban. Közben meg az árak horror magasan, nem beszélve a lakásokról. Népnek ez a jó ha át van baxva. -
Di Natale
senior tag
Ausztriában vagy Németországban a belföldes ugye nem olyan idióta munkarendben dolgozik mint itt?
Ma 4 órakor indultam Gyöngyösről. 23:30-kor tudok leghamarabb indulni Prágától Halberstadtra, hogy 5-re oda érjek. -
KAMELOT
titán
1. szabályt már nem szeghetsz a tacho végett, ami ugye már figyel mindent. Csak magaddal baxol ki , ha így teszel.
2. MO-i alapbér az édes kevés egy EU átlaghoz nézve. 600€ kitörölheti
3. Napi díjat mondjon a vállalkozó, aztán a szallagon úgy számolja el ahogy akarja.
4. Ott a kommentelő le is írta a lényeget a YT videó alatt.
5. Aztán pontosan ilyen cégekhez veszik fel a sok indiait, mert magyar sofőr ennyiért már nem megy el dolgozni.
6. Üzemanyag megtakarítás is egy átbaxás, mert ha nem takarítasz meg semmit, hanem több a fogyasztásod akkor még le is vonnak.
Most oda akarunk érni az áruval vagy üzemanyagot akarunk spórolni? Kettő nem megy!
7. Ez a csávó a videóban körbemagyarázza a xart. Ilyet messziről elkerülni.Úgy kell lenni. X munkára Y fix pénzt adnak. Kész!
Fluckinger-nél is kevés a sofőr, már 3750€ adnak AT szerződésre!
A pénz az ösztönző tényező! -
Di Natale
senior tag
Azt hiszem előbb utóbb elkerülhetetlen a külföldi munkavállalás.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22867 üzenetére
Szerintem, te még tartasz a váltástól. Csak ez a mai időkben teljesen normális. Ahhoz képest, amiket elmondtál rosszabbat nem igazán találsz. Nem biztos, hogy a K&A a rossz, lehet hogy másik vonalra, másik iranyítóhoz kell kérned magad. De, van már mögötted annyi km, tapasztalat, hogy máshol is kipróbáld magad. Van, akinek rögeszmélye, hogy 2-3 évente vált. Nálam ez 6 és fél évente jön, nem azért mert akarok váltani, inkább az ajtók nyílnak vagy záródnak. De, ahol nem érzed kényelmesen magad, ott nem szabad maradni. Mert kiégett. Itt még a főnök sem akart veled beszélni, hogy mi történt...
-
Di Natale
senior tag
D1-ben éjszaka elhunyt egy sofőr. Éjszaka még hangosan italoztak, reggel meg már nem kelt fel.
-
KAMELOT
titán
válasz
Di Natale #22860 üzenetére
1. Nincs ostorozás
2. Nem kell a határ mellett lakni és senki sem csicska. Profi szakma, te meg egy jó sofőr vagy!!!
3. Egyik kollégám aki AT részlegen van 1200km megy haza, majd 4 nap múlva 1200km vissza. Miskolc mellett lakik.
2 hetente jár haza.
4. AT szerződésen, minden hétvége szabad, fix 3000€
5. Bonn melletti hűtős cég 3600€ egész hónap. Haverom ott dolgozik.
6. C kiskocsi napi 20 cím, AT 2700€
7. FR hűtős cég 4500€
8. Svájci hűtős cég 2 hét munka 3100 svájci frank
Soroljak még? -
otto14
őstag
válasz
Di Natale #22860 üzenetére
Nálunk is vannak sokan, akik még 2-4 órát ingáznak haza, de ez van, ha messze lakik az ember. Nekem is úgy néz ki, ha például Hollandba ingáznék és mondjuk 4/4 dolgoznék, akkor kicsit jobban kijönnék, mint itt 2/2be. Idő + kényelmetlenség.
Összebarátkoztam egy Győrivel is. Otthonról indul a kamionnal AT meg vissza. Reggel elmegy, délután hazaér, és 500k körül keres. Mindenki eldönti magának, hogy mi a jó neki.
-
otto14
őstag
Hollandia - Belgiumban minden rakodásnál találkozok legalább egy románnal (magyarok alig). Mindenki azt mondta, hogy 4000-4500€ a pénz. De sokan dolgoznak 4hét 4hétbe is, úgy pedig havonta kapnak 2000eur környékén. ADR + tartány.
@ultrabeets: köszi, így értem már.
-
KAMELOT
titán
válasz
Freiherr #22856 üzenetére
Beszéltem Bécsben raktárossal.
Mosonmagyaróvárról jár naponta 100km oda és 100km vissza autóval már 7 éve. 2300€ +13.-14. fizu. (2000€ + 2000€) Akkor ő mit mondjon?
Ahogy te írod....mert az éri meg!Di Natale: Ajánlottunk neked munkákat.
Ha olyan jó a HRI, hogy 1M felett adnak akkor miért nem ott dolgozik az összes Révész transzos???
Nem fura neked? -
KAMELOT
titán
válasz
Di Natale #22853 üzenetére
Melyik fizetés nem lenne rossz?
Én a helyedben ilyen cégeket messziről elkerülnék. Szoktam beszélgetni sofőrökkel.
Vannak akik egész hónapért a 2000€ sem kapják meg. Mondtam is nekik, hogy minek dolgoznak ott? Emeljen fizut vagy mentek onnan. Aztán becsukhat!
Az inflációt a kormány baxarintotta el mert belényúltak. Nem nyúltak volna bele, minden helyre jön csak hát kellett piszkálni.....irány a csőd sajnos. -
Di Natale
senior tag
-
KAMELOT
titán
válasz
ultrabeets #22851 üzenetére
Mindenki pénzből él.
Napi 100€ meg kell hogy adják. Annyi jár. 24/7 a kamionban vagy csak 45h mész haza.
2200€ Révésznél az nagyon gyenge. Aztán azért látok HU kamionon indiai és filipín sofőröket.
Canil cégnél 2800€+ adnak SK szerződésre. Tartályos gyantát, festéket hordanak.
Detendorfer cégnél is emeltek 92-->100€, szintén SK szerődés. -
KAMELOT
titán
válasz
Agyrák666 #22844 üzenetére
Az édes kevés főleg, hogy ADR-el mész.
Sered - Pozsony között kell mászkálni (50km) pótkocsi + tandemel, tehát 23m szerelvénnyel. Egyik hét nappalos, másik hét éjszakás.
2600€ fixet adnak!Di Natale: Révész-nél annyit akartak adni, mint amit most keresel? Az nyugodtan tartsák meg maguknak. Csoda, hogy ott dolgoznak még valakik!
-
ultrabeets
csendes tag
válasz
otto14 #22848 üzenetére
A kompresszor a müködése közben melegszik( surlódás) és ezt a levegőt nyomom be hátul a silóba , nem zárom le a silót - nem csinálok nyomást a silóban, kicsit kiemelem a silót és a felső dómnyílások pedig zárva vannak.-5 cselsiusnál persze tovább tart a melegítés-szárítás de megoldható a feladat. A kompresszor hűtését persze lekapcsolom.
csehben a télen rendesen befagyott az anyagcső fél keresztmetszetig...na az szívás volt de megoldottam ( jégoldó , kalapács , véső + meleg levegő
Bemászni hátul szoktam , tiszta papucs vagy zokni szükségeltetik...ha vizes lesz majd megszárad... -
otto14
őstag
válasz
ultrabeets #22847 üzenetére
Hogyan melegszik fel a levegő? A kompresszor ahogy melegszik a saját súrlódásától azt veszi át a levegő is? Tegyük fel a környezeti hőmérséklet -5°C. Amikor bevezeted a levegőt, a silón ki is engeded, tehát szellőzteted? Vagy zárt rendszerben nyomást csinálsz, aztán 30-60 perc múlva elengeded?
Biztos bután fogalmaztam, nem ismerem a silós munkafolyamatot. Egyszer láttam egy árucserét két siló között, de ennyi. De szellőztetésként értelmezem amit írtál, amiben a komoresszor is segít, helyes?
Én a mosás után már nem szoktam bemászni, ha nem tudom a nyomokat leöblíteni. Létráról /cipőről mindig behull valami, és az nekünk nem jó.
-
ultrabeets
csendes tag
válasz
otto14 #22845 üzenetére
Az anyagtovábbító levegő csövének a végét bevezetem a silóba majd beindítom a kompresszort és a termelt levegő ( ami egy idő után meleg lesz) az kiszárítja a siló belsejét 30-60 perc a külső hőmérséklet függvénye.Azért érdemes bemászni a silóba és nedvszívó ronggyal kitörölni így kevesebb idő kell a szárításhoz.
-
válasz
ultrabeets #22843 üzenetére
Nem ertek hozza, sose csinaltam.
Akiknel meloztam, ott az oreg huszonevig silozott, onnan tudom, hogy nagyjabol mi a melo. -
otto14
őstag
válasz
ultrabeets #22843 üzenetére
Hogy néz ki egy ilyen melegítés? Kompresszorral csak levegőt tudsz belefújni, nem?
@Tüzi: Mi is mossuk ám a tartányt két áru között, az elején nehezemre esett, de hamar rutinná vált. Romániában rossz, mert nagyon gyenge minőségűek a mosók.. Télen volt, hogy némi víz odafagyott, de akkor nem volt probléma. Gondolom csak nagyon kevés folyadék érzékeny a vízre, pornál nyilván más a helyzet. De a mosók ki is szárítják, ahol van felszerelés hozzá
-
Agyrák666
aktív tag
Rudit nem probaltad? Allitolag emillio/ ho
Mindjart megcsinalom az ADR-t, aztan szeptemberben zsa. -
Di Natale
senior tag
válasz
ultrabeets #22839 üzenetére
Június 23-án írtam Neked privát üzenetet, de azóta is várom a választ.
-
Di Natale
senior tag
-
HoTaZo
addikt
Hali!
Ma megnyertem a főnyereményt! Bp, 3,t-ásba a 12t-ással, behajtásival. Fincsi volt.[kép] [kép]
Aztán az Andrássyn, hogy mi volt ez a két cserebogár, azt nem tudom. Még nem láttam ilyet. -
otto14
őstag
Én is Panelektront (vagy IVT?) vettem ajánlásod után. Előtte volt valami olcsó, de nem szerette a leptop. Kis 300wattosat vagy hasonlót választottam, az elég a szivargyújtóba. Sose használtam még, próbából sem. Azt hittem kelleni fog, mint azelőtt, de 2hét 2hétben nincs rá igényem, laptop sincs nálam.
@Di Natale: végül most melyik cégnek dolgozol?
-
Di Natale
senior tag
Steigerwald. 0:30-kor indulok Brno D1-be. Ott szeretnék hétvégézni.
Chicken or pork?
-
Di Natale
senior tag
Pokoli ez a hőség. A tilalom miatt most éjszakába kellene átfordulni, de még nem aludtam semmit.
-
KAMELOT
titán
Pontosan ezért kérdeztem, mert láttam kínai xarokat is olcsóbban.
Köszi szépen!
A dugókat tudom milyen kell csak egyenes, ahogyan írtad és a kábelt is tudom vastag kell.
Középsulin Elektromos szakra jártamAgyrák666: Te voltál az!
Nem is hollandiában történt ez hanem itt Gyöngyösön!
-
Agyrák666
aktív tag
[link] Melyikőtök pancsizott?
-
válasz
KAMELOT #22820 üzenetére
Ivt
[link]
innen vettem 1.2kw-ost, rendes jo bolt, cuccra 3 ev gari van es 10 ev garantalt alkatresz-ellatas.
ez jo cucc.
kinai szart ne vegyel szerintem.
arra figyelj, hogy a sima hagyomanyos 90 fokos villasdugo nem megy bele, ezert elosztot olyat keress aminek egyenes a dugoja, vagy vegyel egyenes dugot, es alakitsd at. (En utobbit valasztottam)szerk:
2000 wattossal azert mar ovatosabban, az 24 volton 90 amper, oda mar vastag kabel kell az akksitol. -
KAMELOT
titán
Milyen 2-3000W áramátalakítót érdemes venni, ami tuti minőség?
Sajnos a kamion gyártók ezt az alap dolgot kifelejtették! -
HoTaZo
addikt
Sziasztok!
Már akartam írni hamarabb, csak feledékeny vagyok.
Nyári elengedhetetlen kellék a szúnyogháló kiegészítőjeként. [kép] -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22813 üzenetére
H.Rudiékról tudnék mesélni... Igaz, az irodai, fuvarszervezői téma és régen is volt (2010). De az én előző cégemtől sokan mentek át oda, s jó páran jól érezték magukat ott. Volt változás a 2010-es állapotokhoz képest.
Mi, most is kihagyjuk a nyaralást, volt egy kis építkezés. Jövőre tervezünk egy kis horvátországi pancsikolást. -
Di Natale
senior tag
Nem mondtam még fel. Van még egy másik lehetőség itt a közelben, az a Horváth Rudolf. De ha valaki olvassa Chop hozzászólásait az rájön, hogy ott se fasza minden.
Egyébként veletek minden rendben? Nyaralás… pihenés megvolt? -
Di Natale
senior tag
válasz
Agyrák666 #22807 üzenetére
Én azért kíváncsi vagyok, hogy hétfőn a kezembe nyomják-e a leszámoló papírokat. Utólag visszagondolva nem voltam túl korrekt, de már elszakadt nálam a cérna.
Kérdezte a diszpécser, hogy mikor akarom kivenni a két hét nyári szabadságot. Mondom neki, hogy Augusztus első vagy utolsó két hete. Mondja, hogy akkor nem tud elengedni. Akkor legyen Szeptember első két hete.... Aztán 20 perc múlva visszahív, hogy XY-nak be kell iskoláztatni a gyerekét... Legyen Szeptember 2. 3. Hete.
-
Agyrák666
aktív tag
válasz
Di Natale #22805 üzenetére
Igy utolag mar en is megbantam, hogy nem ezt csinaltam.
1) Munkaruhat kiszamlaztak. -20 ezer forint. Pedig egy percet se hordtam, teljesen uj. A HR-est is kerdeztem nem egyszer, hogy visszavigyem-e.
2) Juniusra nem kaptam meg szepkartyara a kis 10 ezres zsebpenzem. Pedig egesz honapot dolgoztam, julius 10-en volt az utolso napom.
Ugy voltak vele biztos, hogy akkor mar arra a honapra nem jar. -
Ma beszeltem kpm ellenorrel
Oktatason voltak nem olyan regen, es azt mondta, hogy mivel a gen2 tachokat nem lehet szoftverezni, 1-2 even belul cserelni kell majd oket.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- TCL LCD és LED TV-k
- Google Pixel 10 Pro XL – tíz kicsi Pixel
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- iPhone topik
- Home server / házi szerver építése
- Formula-1
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- További aktív témák...
- ASUS ZenBook 14 OLED UM3402 - 14" 2.8K OLED 90Hz - Ryzen 7-5825U - 16GB - 1TB - Win11 - MAGYAR
- Eladó AM5 DDR5 Konfig Ryzen 5 8400F 16GB DDR5 512GB SSD RX5700XT 8GB!
- Samsung Galaxy A52s 5G 128GB 6GB RAM Dual (A528) Mobiltelefon - Awesome Mint - mentazöld színű
- Acer Aspire 3 15.6" A315-23-A8DS - AMD 3020e, 8 GB RAM, 128 GB SSD, Win 11 Pro
- MiVue C595WD első és hátsó autós kamera
- LG 55C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Eladó Apple iPhone 13 256GB Kék / 12 hó jótállás
- 10 GB-os RTX 3080 OEM
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Alpine Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2978
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest