Új hozzászólás Aktív témák
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22313 üzenetére
Akkor piros pont.
Vagy egy nyomtatásra vagy egy határidő naplóba jegyezd fel, hogy "azért zártál műszakot rámpán, mert azt mondták, hogy csak másnap reggel fognak leszedni, de engedtek a rámpán maradni". Mert ha kontrollod lesz, akkor nem fogsz emlékezni már rá. Jól csináltad, szabályosan, de jobban örül a hatóság is, ha vetted a fáradságot az ilyenek feljegyzésére.
Mikori a tachográfod? Tudtommal, nemzetköziben már kötelező a G2-es tachográf, annak még tudnia kéne.
Főmenü - beadás jármű - be/ki rakodás/... , nincs ilyen menüpontod? -
Nincs is jobb, mint reggeli adblue hibara ebredni <3
-
bozsokiandra
tag
[kép]
Itt hol kell megállni beadni a határátlépést?
Egyébként az útdíjfizető szépen váltogat mikor határt lépsz itt. Németországban is van egy hasonló Belga enklávé ott szintén. -
-
lazoltan
csendes tag
"Olyasmit magyarázott" Tehát egy olyan dologról beszélgetünk amit nemhogy mi, de még te és O, akivel történt sem tud pontosan
Ezért is jó a hetelös munka, pár nap alatt nem érzem az emberi kapcsolatok hiányát.
Régen a wabinal jártam úgy rendszeresen, hogy a semmiből termett mellettem egy másik wabis és kezdte kb köszönés nélkül vagy a dajka mesét, vagy az irányítót szidni. -
lazoltan
csendes tag
Dehát nem azért, de ők is jogszabályból dolgoznak, jogszabályi hivatkozás alapján büntetnek. Nekem régen ki volt nyomtatva az 561, most meg ott van a tableten, kész vagyok előtte nekiállni böngészni, hogy akkor miről van szó. De szerencsére nekem még nem volt dolgom olyan rendőrrel, aki be akart volna forgatni, mondjuk én igyekszem szuper normális lenni velük.
-
válasz
lazoltan #22300 üzenetére
Ezt te is, mi is ertjuk, de ettol a kozrendor meg ostoba, elvegre azert kozrendor
Most tudtam meg, hogy aetr-ben nincs osztott piheno, csak 45perces letezik
Remelem ez a maradek 5 het kontroll nelkul lezajlik, aztan (ahogy a cikkben is irtak) en elengedem ezt a kamionozast.
Tele lesz a tokom a nemzetkozizessel, aztan megyek helyijaratozniItt allok Shimatariban, gorogoknel, delutan 2 van, es meg mindig nem tudni mi lesz a felrakom hazafele
Vicc ez az egesz… -
lazoltan
csendes tag
The SMART 2 digital tachograph has some important new features for the driver, such as:
-automatic insertion of the country marker when crossing national borders, which means the driver no longer has to stop at the border; andthe possibility to fix loading and unloading operations (via a separate menu item).
In summary: SMART 2 automatically saves border crossings only on the G2v2 driver card.
G2 – Generation 2 version 2, issued from 21 August 2023. Abbreviation: G2v2.
Lényeg: a 2023 augusztus 21.-tol kiadott G2v2 kártyák biztosan rögzítik automatikusan a határátlépést, a 2019-tol kiadott G2v1 esetében ellenőrizni kell.Ha a kártyára nem rögzíti attól még a gépben benne lesz.
(Ahogy a fel- és lerakás sem látszik a kártyán, csak a gépjármű kinyomaton. -
otto14
őstag
Nekem hónapokkal ezelőtt volt egy ellenőrzésem Lengyelországban. Talán egyszer, de max. kétszer elfelejtettem beadni a határátlépést, és volt egy 10h3min vezetésem kinyomattal. Azt mondta, hogy az új tachográf nálam is rögzíti a határátlépést, de a kártyán csak akkor jelenik meg automatikusan, ha 2023 valamelyik nyári hónapnál újabb a kártya (talán Júliust mondott, de már nem emlékszem). (nem kaptam büntetést)
Bolond két napom volt. Tegnap és tegnapelőtt is 15h00 -ban álltam meg.
Remélem nem haladtam meg 1 perccel a tevékenységi időt.. Az este itthon a szervízben álltam meg. Hazamentem, és most még mindig javítanak valamit a szerelvényen, addig én szabadidőzöm
-
lazoltan
csendes tag
válasz
KAMELOT #22288 üzenetére
A nyomtatáson.
Tapasztalatom szerint a kollégák sokszor nem is tudják, miért büntetik őket, vagy tudják de nehéz beismerni a saját hibát, könnyebb azt mondani, hogy a hatóság a hülye vagy a szemét. Éppen ezért én a jogszabályt nézem és nem adok hitelt " azt hallottam" dolgoknak.
De mindenki a saját kártyájáért felel, tehát mindenki azt csinál amit akar.Jogszabályt továbbra sem kaptam arról, hogy kézi adatbevitel is szükséges a határátlépést követően.
-
HoTaZo
addikt
válasz
KAMELOT #22291 üzenetére
Azért nem büntethet, mert a határon vagy (ahogy Tüzi is írta) az első biztonságos parkolóban kell beadni.
Amúgy néztem párszor, amikor nyomtatok, ír különböző koordinátákat az alján, időpontokkal. Hát, egyik sem stimmelt valamilyen megállásommal, sőt a koordináták az út mentén, de az úttól 20-30-50-... méterre eső pontra mutattak.
-
KAMELOT
titán
válasz
HoTaZo #22289 üzenetére
Sőt azért is büntet, ha nem a határon adod be, mert írja a koordinátákat!!!
Decemberben volt kontroll.
Mondom neki én beadtam a határátlépést.
Aszondja igen, de nem a határon!!!
Ott volt a kártyán, csak a határ után álltam meg és ütöttem.
Mindent látnak a kártyádon.Német zsaruknak már full kamerázva van a furgon.
Sőt vannak civil furgonok azt nézik be e vagy kötve, telefon, láb fent stb. -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22282 üzenetére
Hogy csináltad akkor? Rámpára állás után egy idővel műszakot zártál (pihenőn, készenléten, kalapácson)? Majd, lerakodás végeztével újra indítottad a műszakot, mikor adtad be a lerakodás tényét a tachóba?
Ha a tacho és a kártyád is Gen2 V2, akkor nem kell megállni a határon beadni, elviekben. De mivel nem először hallok, olvasok büntikről, új tacho és kártyát illetően, én mégis azt javaslom, hogy add be a határon. Legfeljebb egy kontrollnál megkérdezed a hatóságot, vagy a házi tacho szakértőt, hogy ő miként látja, egyszer vagy kétszer kerül feljegyzésre a kártyára a határátlépés.
-
válasz
kesenyi #22280 üzenetére
en most 120 euro/dbot hallottam.
eddig errol szolt a fama, hogy a gen2 tacho gen2 kartyaval mar nem kell megallni, mert automatice rogziti a hataratkeles koordinatait, ergo a hataratlepest.
hat, valoban rogziti, de attol meg beadni be kell… felesleges faszsag ez az egesz akkor… -
Di Natale
senior tag
Köszi srácok! Hál' Istennek nem volt szükség araszolásra, mert időben leszedtek. Bundeszen megálltam, itt vágni lehet a csendet.
Nem szoktam beütni a határokat, de lehet kellene?
-
KAMELOT
titán
válasz
Di Natale #22276 üzenetére
20mp és nagy gázt kell adni, aztán mindjárt ágyra tenni.
Tüzi: A tachográf regisztrálja is, de neked azért kell beadni manuálisan, hogy a kártyádon rajta legyen.
90% a sofőröknek meg sem áll ütni.
Határonként 30€ a bírság .lazoltan: Ha csak 7 napra mész akkor elég egy bőrönd, laptop, 12V kukta, ágynemű. Sokmindent nem kell vinni.
-
Most tudtam meg, hogy a felmillioba kerulo hiperszuper tachograf elmenti a hataratlepest, de attol meg be kell neki adni a hataratlepest.
-
kesenyi
tag
válasz
Di Natale #22276 üzenetére
Van amelyik tachonál működik az úgynevezett 1perces szabály. Én nem ajánlom mert nálam nem sikerült. Törlődött a pihi hiába figyeltem.
Az újak meg ugye koordináta alapján lementenek mindent.
Nagyjából 30másodpercen(25 tuti, stopperral
) belül kell megoldani az elindulást-leállást és tacho átkapcsolast ágyra. Ugye mikor mozgásba hozod a járművet a szimbólum átvált kormánykerékre, emiatt lövöd vissza az ágy szimbólumot hipergyorsan megállás után, hogy ne vesszen el az addigi pihenő időd.
Aztán vársz 1percet az ágy szimbólumon, ha biztosra mész akkor 2perc is belefér és figyeled, hogy az ágy szimbólumnal lévő perc érték növekedjen. Aztán újra megismétled a mozgást, megállás ágyra kapcsolás várakozást.
-
Di Natale
senior tag
Itt állok a rámpán és műszakot zártam. Hogyan kell learaszolni, hogy ne rögzítse a tachográf?
-
lazoltan
csendes tag
válasz
KAMELOT #22274 üzenetére
Meg ezért kell elfelejteni a hetekig bolyongást. Nekem 10 perc max a pakolás egy 6-7 napos út után is. Vettem egy 35 literes bőröndöt, ebbe belefér a tiszta ruha minden napra, az ételdobozokat, maradék ételt be egy nagy táskába és már ott sem vagyok.
Korábban 120 literes duffel baggel jártam és az is tele volt mindig tök feleslegesen. Ezért kell racionalizálni, mert alapszabály, hogy akármekkora táskád van azt biztosan telerakod.
Néha hozom a kávéfőzőmet (Robot), az plusz egy táska. -
-
otto14
őstag
Az világos, hogy sokkal jobb lenne, ha nem kellene folyton ki- és bepakolni, de a sok élményért, amit a munkán kívül megtudok élni simán megéri.
Nekem úgy 40-60 perc egy kipakolás. Igyekszem mindent táskában tartani, így az csak táskánként 1 dolog amit meg kell fogni. Van egy szerszámos táskácskám is, amiben dolgok vannak, amik kellhetnek a tartányos munka során, de javítani nem tudok. A sok szerelvény csere miatt jobb a saját táska, mert akkor semmit sem kell keresgélni. Na én a keresést utálom. Legyen mindennek helye.
-
Agyrák666
aktív tag
-
HoTaZo
addikt
válasz
Qtya123 #22268 üzenetére
Az előző cégemnél 10-15 napot voltam az autóban, csak a minden turnus végi kipakolásom tartott ~3 órát, ha minden saját felszerelést pakolgatnom kellett volna, akkor + 2 óra lett volna vagy semmi olyan felszerelést nem vittem volna magammal, amivel hamarabb, egyszerűbben megtudtam oldani kisebb javításokat. Ha szabin voltam, akkor legfeljebb a garázs mester ült bele, hogy elvigye szervizbe vagy kiolvasás a tachót.
-
Di Natale
senior tag
Amúgy ez akkora hülyeség, hogy ha 3 napra elmersz menni, már másik vontatót kapsz.
Ez olyan, hogy hívnak Téged telefonon és 5 perc múlva visszahívod és már nem veszi fel. Mi a franc történt az 5 perc alatt ami miatt nem veszed fel a telefont?
Mi a franc történt, hogy 45-ös helyett még hétfőn is otthon maradsz, hogy ügyeket tudjál intézni, de hétfőtől már más ül a vontatódba?
-
otto14
őstag
Nekem eléggé megtetszett a jelenlegi munkahelyem. 18km tőlem a cég, 10-15 napot dolgozok egy hónapban, és pont emiatt bőven van időm élni. Ritkán kell kint hétvégéznem, de olyankor néha a kirándulás is kiadja. A múltkor sikerült bejárnom Hágát és Rotterdamot is.
Olyan nálunk is szokott lenni, hogy egy traktorban 3an utazunk egy darabig.. Kollégák közül jellemzően mindenki mindig dolgozik, tehát a 45h -re jönnek haza. De az nagyon kevés idő, főleg ha abban a szünetben még haza is kell menjenek a cégtől 1-2-3 órát.. Idősebbek már mondtak fel emiatt, mert sokszor nem tudtak eleget otthon maradni.. De ha kell a pénz és a kocsigazdaság, akkor hajtani kell. Én szinte minden héten másik kamionnal megyek. Mindig kipakolok, bepakolok, de minden autót tisztán kaptam és tisztán adtam vissza.
-
HoTaZo
addikt
válasz
KAMELOT #22260 üzenetére
Kormánymű szivárgás. 11-én zárás után értem oda, még megvártak, hétfőn álltak neki szétszedni, akadt valamilyen galiba, csak csütörtök reggel érkezett meg a pesti kormánymű specialistához. Időközben azért tudtak egy stabilizátort cserélni.
Én egyre kevésbé vagyok hajlandó távolra utazni az autóhoz. Ahogy ennél a cégnél van, nekem pont megfelel. -
KAMELOT
titán
válasz
Agyrák666 #22261 üzenetére
Én amiket itt olvasok.....totál gáz és akkor nagy cégekről beszélünk.
Azt kellene megérteni a cégeknek, hogy a sofőr 0-24h ott van a kamionban és neki is van családja, ő is szeretne otthon lenni, haverokkal, családdal találkozni.
Ha már valaki ennyit kint marad legyen értelme, tehát az a 3k felett legyen meg a pénz. Ez alatt semmi értelme 1 hónapot maradni.
Nem is értem kik azok akik ilyen cégeknél képesek dolgozni.
Akkor még vannak a neten akik ezeket reklámozzák is, hogy milyen jó. Csak a érem másik felét nem mondják el. -
KAMELOT
titán
válasz
HoTaZo #22259 üzenetére
Ugyan azt amit te is írtál.
Kivettem a kártyát, tachográf OUT és jöttem haza. Ma este megyek vissza.
Mit cisnálnak az autódon 11-e óta??Lehet 1-2-3-4 hetes periódusban is dolgozni. Ahogy megbeszéled a főnökkel. Haza lehet járni. Jön céges busz vagy saját autó.
Qtya123: Ilyen cigánykodós cégeket messziről el kell kerülni. Az a hülye aki ott dolgozik.
Itt van az utca végében egy ponyvás cég. Lényegében a kamionnal itt parkolhatnék a házam előtt is.
110€/nap adnak és SK-FR járnak. A flottát 3 vente cserélik.
Csak az a gond, hogy ha valamit letörsz te fizeted, a büntetést te fizeted.
Aztán érj oda időben, de közben figyeld a fogyasztást. Ha a norma felett van a fogyasztásod, akkor levonják a fizetésedből.
Ugye milyen jó motiváció!?!? Egyik kézzel ad, a másikkal elvesz. -
HoTaZo
addikt
válasz
KAMELOT #22255 üzenetére
Azért, nem mindenki tud vagy akar másik országba beilleszkedni, "új életet" kezdeni.
Mit értesz az alatt, hogy: "Mint pl most is kint van a kártya (OUT) és otthon vagyok", ?
Én még 11-én leadtam az autót szervizbe, kártya ki, OUT és haza hozattam magam, azóta dolce vita..., majd szólnak a héten, hogy mikor mehetek érte. -
Qtya123
őstag
válasz
Di Natale #22256 üzenetére
A rendőrt biztosan nem érdekelte volna, hogy az ügyvezető asszony "parancsára" ülnek bent ennyien.
De abban is majdnem biztos vagyok, hogy az ilyen hozzáállássú ember nem fizette volna ki utána a bírságot, hiába az ő utasítása alapján történt.Tipikus kiskirály vagyok, majd én megmutatom hogyan kell csinálni. Emberélet? Kit érdekel? Retkes sofőr, csak a baj van vele, meg fizetést is kér. Ja és még az ÉN kamionommal fuvarozza haza a mosdatlan seggét, hát mit képzel ez.
Húú vannak bajok. És az számomra a durva, hogy ezeket a sztorikat nem a kispista Bt. féle, néhány kamionnal rendelkező cégekről írjátok, hanem a legnagyobbakról.
-
Di Natale
senior tag
Hetelős belföldesként havonta egyszer jár haza? Akkor még jó, hogy nem jelentkeztem oda. A riválisnál vagyok, de itt is vannak megbotránkoztató esetek.
Jött egy új ügyvezető asszony, aki a HAPP-nál volt. Kitalálta, hogy a belföldesek Fóton vagy Alsónémediben hagyják ott a vontatót és eggyel jöjjenek Gyöngyösre. Volt olyan eset is amikor Fótról öten ültek egy vontatóban. Így hozták haza őket, de amikor belföldeztem, akkor is volt példa, hogy hárman voltunk egy traktorban.
-
HoTaZo
addikt
Srácok, egy olyan sorozatot ajánlok, amit még mindig emésztenem kell, mind a grafikai technológia, mind a koncepció miatt. Arcane. A második évad még elképesztőbb!
-
KAMELOT
titán
válasz
HoTaZo #22251 üzenetére
Ez egy nagy kibaxás. Mindegy hogy hol vagy te ugyan úgy a munkehelyeden vagy azaz a kamionban. Minden napra neked ugyan annyi pénz jár, ha dolgozol ha nem, mert te a munkahelyeden vagy azaz a kamionban!!!!
Azért írtam le 2x hogy érthető legyen rendesen
Majd ha kivettem a kártyát, akkor már nem vagyok a munkahelyemen! -
HoTaZo
addikt
Kicsit lefoglalt a húsvéti időszak, saját ünneplésre felkészülés, családi összeröffenéssel, de olvastalak benneteket, s sokat nem tudok hozzátenni.
Az a 15k még nem is borzasztó, ha az előző munkáltatómat nézem, ott a nemzetközisek, ha belföldön voltak, akkor 3k volt a napidíj, de ehhez hozzájött az alap + a km díj. Persze ment az ágálás, hogy belföldön is járjon a napi 60€.
Azzal, hogy a kamionban tárolják az árut nem a JIT-t javítják, mert a rendelés kifutott már, a számlázás elkezdődött, csak a fuvarosokat haragítják magukra. -
csibe1
addikt
"2. Just-In-Time szállítás
Kizárólag a szükséges anyagokat és alkatrészeket szállítják be és pontosan akkor és annyit, amikor és amennyi a termelési folyamat során indokolt. Ennek célja a felesleges készletek és a raktározási költségek minimalizálása."Ez addig tök jól hangzik, amíg minden ami kell pontosan odaér akkor, és ahová kell.
Ha meg nem akkor jön pusszantás, és a hosszú cummantás... -
Az intelligens logisztikus azt mondja, hogy a sok furgon jelenlete a logisztika csodjet jelenti.
Ebben azert sok igazsag van…
Anno nekem is volt korfuvarom, Regensburg es lengyel Man gyar kozott, volt, hogy 4 napig hasznaltak raktarnak a potot…
Itt mar mindenki szarik mindenre, az a lenyeg, hogy ok megfogjanak 5 eurot, de az, hogy a fuvaros vallalkozo meg 500at (1500at) bukik, az senkit sem erdekel -
snipy
tag
Biztos találkoztatok a kifejezéssel, Just-In-Time.
A Toyota "találmánya""A rendszer fő jellemzői és alapelvei
1. Készletek minimalizálása
A JIT rendszerben a cél a készletek minimalizálása, ideértve a nyersanyagokat, az alkatrészeket és a késztermékeket is. Csak annyi anyagot és alkatrészt szállítanak be, amennyire éppen szükség van a termeléshez.2. Just-In-Time szállítás
Kizárólag a szükséges anyagokat és alkatrészeket szállítják be és pontosan akkor és annyit, amikor és amennyi a termelési folyamat során indokolt. Ennek célja a felesleges készletek és a raktározási költségek minimalizálása. A győri Audi egész jól használja." Anno főleg a Mahle különböző gyáraiból akár 6-12furgon is indult egymás után.
Nagyon sok furgont mozgat a rendszer. A mobilitás csomag majd ezt is átrendezi egy kicsit.
Az esztergomi Suzuki nem volt szívbajos, olykor 10-15 kamiont vagy pótot várakoztatni.
Igaz ez már vagy 17 éve volt....
-
KAMELOT
titán
Azért ne is haragudjanak, de belföldes díj 15k ?
38€ dolgozol te egész nap??? Jó hülye aki még ilyen cégnél dolgozik, hogy így számolják el. Nekem mindegy hogy hol vagyok ugyan úgy 100€ van számolva. Még ha reggel 3:00 állok meg SK-ban akkor is egész nap ki van fizetve.
Aztán 1 baxott napot otthon lenni 3-4 hét után???
Nem tudom mit szednek azok a sofőrök, de elég nagy gáz. Aztán állandóan akasztgatnak. -
Qtya123
őstag
válasz
Freiherr #22238 üzenetére
Pedig van, amikor beakad 1-1 autógyár is....
Olyankor rohannak a futárok handcarry-vel. Jött már ide Mexikóból átszállással futár este 11-kor néhány mesterkarton visszapillantó tükörlappal... Leállt volna a gyártás, olyankor van ez. Megh előző helyemen a légi szállítmányozó csapatból indult már meg 3 dobozzal frankfurti átszállással az egyik ember valamerre messzire, mert azonnal ki kellett érnie a cuccnak, különben megáll a gyár.
Anno az egyik cégem egy rohadt nagy elektronikai cég volt, akinek vámkezeltem. Ott is rendszeres volt, hogy sos az áru, mert ha aznap nem tudja elvinni a raktárunkból a furgon, akkor megáll a gyártás. Nagy ritkán be is szopták, mikor gondolt egyet a vám és kiírta szemlére másnapra...Zolás: 15k a belföldi napidíj a Rudinál?????? Azoszthogyan?
-
Zolás
addikt
Csütörtökön beszélgettem egy Horvát Rudis sráccal, nagyjából így írta le, hogy hogyan is fog hazaérni. Hegyeshalom-Hatvan másik kamionnal, onnan haza ahogy tud, aztán kedden hajnalba Hatvan-Hegyeshalom, visszaül a saját autójára, és megy tovább. Mindezért 15k belföldes napidíjat fizetnek neki! Van hogy 3-4 hét után otthon tud lenni szombat estétől vasárnap estig!
-
válasz
Di Natale #22230 üzenetére
Megindultam este hetkor, felmentem Dunaujvarosig. Onnan autoval vissza Tompara, ott beultem egy masik kamionba, azt felhoztam Veszpremig, annak a soforje jott utanam az autoval, ott beultem melle az autoba, vissza Dunaujvarosba, onnan Veszpremig felhoztam azt amivel en megyek.
Reggel fel nyolcra haza is ertem, olyan vagyok mint a mosott szar kb -
Freiherr
őstag
válasz
Di Natale #22236 üzenetére
De érted, autógyár volt a felvetés, X milliárdos napi kibocsátással, nem egy párszáz fős beszállító a pusztában. Ha az leáll, az gond nekik helyben, de emiatt nem fog leállni az Audi Győrben.
A chiphiány volt ilyen, de az egy globális probléma volt, nem Jóska kamionján múlt a dolog. Az ilyen árukat amúgy is szétdobják, 5 kamion visz 6 raklapot, nem egy 30- at, 4 beér, az 5. meg vár majd.A többi meg más alkatrész a póton, ez a logisztika. -
KAMELOT
titán
válasz
Di Natale #22236 üzenetére
Viszont élelmiszernél meg igen. Azaz rendelnek többet, de ez is csak ilyen alkalomkor van.
Jobban mondva 2019 covid óta még jobban nem raktároz senki.
Azelőtt komplett kmaionnal jártunk az ALDI-kba. Most meg 10-18 palettát viszunk minden nap, amennyi kell. Valamikor csak 4-et. -
Di Natale
senior tag
válasz
Freiherr #22234 üzenetére
Raktáros voltam ez elött. A gyárak nem szívesen halmoznak fel alapanyagot és bizony sok helyen megállhat egy-egy soron a termelés.
A Jászfényszarui thyssenkruppnál éjszaka a dohányzóban voltam. Pont ráláttam a portára. Délután óta áll az egyik sor, Olaszországból vártuk a vezérműtengely fedelet és éjjeli 3-kor végre megérkezett a sárga ponyvás Interoil trans kamion. Megse állította a teherporta, már emelték fel a sorompót és kvázi lassítás nélkül begurult a céghez.
A 2008-2010-es gazdasági válság óta nem nagyon tetmelnek raktárra a cégek. -
KAMELOT
titán
válasz
Di Natale #22230 üzenetére
Szombat és Vasárnao nyitva van minden.
Bevásárolsz akkor! Nem lesz semmi sem kifosztva. Ilyenkor fel vannak készülve az üzletek.
Amiket felsoroltál inkább hagyad ki. Silózást is mert ott mosni kell a silót, csövek, mászni a tetejére, vámzsinórt körbehúzni.
Időkapukat meg húzzák a fa.ukra. -
Freiherr
őstag
válasz
csibe1 #22232 üzenetére
Német automotive- ot csinálok non- stop. Egy BMW- nek pl. 30- 40 raktára van egy nagyon kis körzetben, teljesen jó puffer idővel. Az nem létezik, hogy te olyan árut vigyél, ami miatt leállhat egy sor, köze nincs a valósághoz.
Ez ilyen tipik parkolóegyetemi duma, amit előadott az ipse neked, jól hangzik egy laikusnak, nevetséges. -
csibe1
addikt
válasz
Di Natale #22227 üzenetére
"Tulajdonképpen azért vannak ezek a szoros időkapuk, mert van egy pár pedáns kolléga, akik akár szabályt hágva is teljesítik a fuvart."
Az ilyenekre nem a pedáns szó illik, az agyatlan barom annál inkább.
Sajnos elég sok van belőlük, és mert ők megcsinálták a hülyeséget, a többiektől is elvárják. Amikor meg bukta van, és jön a bírság akkor meg nagyokat csodálkoznak, hogy ez miért is volt. Hiszen így megy már évek óta, ez a természetes; nekik.
Aztán a bírságon meg megy a vitatkozás, hogy ki fizesse, ha olyan a cég. -
csibe1
addikt
válasz
Qtya123 #22223 üzenetére
"Értem én, hogy nem akarnak nagy raktárkészleteket felhalmozni, de azt nem értem, hogy miért mindig teljesen kicentizve van raktáron náluk a cucc. Abban a pillanatban, ha behozzuk a kikötőből hozzánk az árut és másnap nem tud valami miatt a kiszállítás megkezdődni (mert mondjuk kiírja szemlére a vámhatóság, nem jó a számla, stb...) akkor megy a siránkozás, hogy de hát nekik azonnal kell, mert leáll a gyártás.... Miközben nagyon jól tudják, hogy vámáru, simán megakadhat a dolog 1-1 napra."
Anno egy kolléga mesélte, hogy egy autógyárnak vitt alkatrészt, németbe.
Ott is ezt játszották. Valahogy nincsenek képben, bármikor lehet dugó, terelés, baleset, lerobbanhat a kamion. Náluk biztos nem fordul elő ilyen...
Egyszer kicsit csúszott a fuvar, és hívogatták, hogy mikor ér már oda, mert leáll a sor.
A cégnél már nyitva volt a kapu, a portás egyből integetett neki, hogy merre menjen;
a ponyvát talán félig húzta el, már ott volt három targoncás, és már szedték is lefele a cuccot.Tényleg nem értem, hogy minek centizgetni, mert ha megáll a termelés, akkor ott szép nagy bukta lesz. Azt vajon melyik okoskán vernék le?
Aztán arra meg nincs esze senkinek, hogy legyen egy raktár ahol legalább 2-3 napra való alkatrész elférjen, és ne kelljen parázni meg másokat idegelni, hogy miért nem ért még oda. Ez a raktár hosszú távon visszahozná az árát, szerintem. -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22230 üzenetére
Szamomra nem való a wabi munkarendje, hogy hetekig kóboroljak európában és ha 48 óránál többet szeretnék Mo-n tartózkodni akkor adnak egy másik levedlett igénytelen koszlott autót amiben ki tudja, milyen sofőr ült, illetve én egy divizioban voltam, ahol a tulaj fiának a primkó csaja keltette a hangulatot az irodában, és nekem nem volt ahhoz már akkor sem kedvem, hogy kutyaként bánjanak velem.
Aztán felveteliztem a rigottohoz, nem vettek fel, majd jelentkeztem egy helyi céghez, ahol el sem kezdtem a munkát, mert jött a német silos lehetőség a bothenal. Már az első héten tudtam, hogy nem az én világom, a kollégák, a németek, a silo, nem éreztem jól magam.
Aztán eljöttem a mostani helyre amivel úgy voltam, hogy 3-4 hónapra jó leszItt is van szar, de rugalmasak, ha normális vagy akkor normálisak veled, saját autóval jársz, szabi alatt sem ül bele senki. 3-4 évente új autók vannak, ha jó a piac akkor egyik hét rövid, másik hosszú de mindig hazahoznak. Sokan nyüglődnek de nem érdemes más szűrőjén át nézni a világot, nálunk azok akiknek a legnagyobb a szája 15-20 éve itt vannak.
-
Di Natale
senior tag
válasz
lazoltan #22228 üzenetére
Korábban írtad, hogy a Wabinál voltál. Miért váltottál cégeket?
Nekem most a listán van: Horváth Rudolf, Révész(Siló), WSZL (Penny, Aldi, Tesco)
Még nincs eldöntve, mert a silózás érdekes lehet, de a hűtőzés tisztább munka.
A másik... Mondom a diszpécsernek, hogy szerdán szeretnék indulni, erre mondja nekem, hogy 4 napig otthon leszek próbáljam meg a picsámat felemelni.
Így kedden fogok indulni.
Nem mondtam neki, mert igazából semmi köze hozzá, de örültem volna, ha kedden még itthon maradok, mert én ezzel a hosszú hétvégével sokra nem megyek. Ugyanis minden bevan zárva. Kedden jó lett volna bevásárolni, mert holnap szerintem ki lesznek fosztva az üzletek.Tüzi: Ma este megindulsz hazafelé?
-
válasz
Di Natale #22227 üzenetére
Ahol most vagyok, a fonokgyerek apja 86ban kezdte. Elso kanyarnak kapott egy sved lerakot.
9 nap alatt megfordult, gondolta, hogy azert na, uj ember, dolgozni akar.
Ugy lebasztak mint a pengos malacot, mert az elejen megmondtak neki, hogy 26-28 nap van a fuvarra, es meg egy ilyen, aztan kereshet masik helyet.
Most meg… -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22227 üzenetére
Én 9 hónapig bírtam az első helyen, amint lett egy kis pénzem elkezdtem keresni új helyet, a 3. lett a befutó ahol 12 éve dolgozom, ha nem érzed jól magad azonnal lépj. Ha nem itt dolgoznék valószínűleg gabonaznek a déli pályán.. akivel beszéltem mindenki azt mondja, hogy nyugis munka, de nekem most 2km a telep és nem 200. Van a cégről videó St úr csatornáján.
Egyébként ez a hét irgalmatlan szívás mindenkinek. Hétfő reggel átvettem egy új autót és elindultam Poitiers környékére, ami már ugye eleve nem kecsegtetett sok jóval. Minden nap kivezettem 5 percre az időm, majd tegnap elcseszte a felrakó a hazaérkezésem...
Nem is tudom, mi lelte a céget de elég felszerelt autókat vettek, ugyan csak R-es fülkével. Az előző S volt, de hiába volt nagyobb, pocsék a helykihasznalasa, én190cm vagyok és amúgy ebben is fel tudok állni, ráadásul elől nagyobb kerekei vannak és mivel légrugós elől is, kényelmesebb. Rendeltek bele üléshűtést is ami piszok jó, úgyhogy most az újdonság varázsa miatt kicsivel több kedvem van dolgozni -
Di Natale
senior tag
Vissza kellene venni a tempót.
90 helyett 83-85-tel menni, lejtőkön ne gurítsuk meg, éjszaka Ausztriában 60-ra belőni a tempómatot, 5 elött ne nyissunk műszakot illetve a vezetési idő lejárta előtt már másfél órával keresni a parkolóhelyet.Tulajdonképpen azért vannak ezek a szoros időkapuk, mert van egy pár pedáns kolléga, akik akár szabályt hágva is teljesítik a fuvart.
-
stingy2
senior tag
Így olvasgatva benneteket, mindig felmerül bennem, hogy a veszélyes hulladék szállítás nem egy kiemelten kedvelt meló, de amiket írtok, hogy hogyan szívtájak a sofőröket , hát nekem arany életem van.
Ált. odaérek a címre, már engednek is előre, és pakolnak, mert ha ottmarad a veszélyes cucc, büntetik őket. Ha pampognak, hogy álljak sorba, aztán majd egyszer csak bejöhetek, akkor meg mondom, hogy van 15 percem, és ha addig nem történik semmi, akkor kérjenek újabb szállítást, mivel én ott voltam, a kiállási díj persze számlázódik.
Egy kezemen meg tudom számolni, hogy az elmúlt 1 évben hány idiótával találkoztam, de mikor elhangzott a ponyvabehúzás és balra el, akkor ők is észhez tértek.
Egy hátránya van talán, hogy minket mindenki is ellenőriz, főleg a katasztrófástól megy a para, mert ha vmi nincs rendben, akkor több százezres büntik repkednek.
De ha precíz az adminisztráció és az alapvető ADR felszerelés ok, akkor ők sem kötözködnek. -
válasz
Qtya123 #22223 üzenetére
Butak az emberek, es egyre butabbak. Ezen mar tultettem magam.
Remelem csak idehaza, es kulfoldon maskent lesz. Osszel kiderul.
Di Natale
En is csipem, de ez mar nem az ami 4-5 eve volt.
Plane nem az, ami 15-20 eve… beszeltem a minap egy sraccal, o 11 eve nemzetkozizik, 2 eve tolna a gorogot, elotte angolon volt. Ott talalkozott egy wabissal, aki fel ev mulva ment nyugdijba, neki akkor ketyegett a masodik eve.
Beszelgettek, es mondta neki az oreg, hogy nagyon gyorsan felejtse el ezt az egeszet, mert ez mar messze nem az ami volt, ez mar nem kamionozas, hanem egy szar.
mit gondolna a mai allapotokrol vajon? -
Di Natale
senior tag
Teljesen mértékben igazat adok Neked. Szeretnék még írni, megosztani veletek, hogy mi történt velem az elmúlt két hétben, de attól tartok ha valaki csak az én hozzászólásaimat olvassa, akkor joggal kérdezheti, hogy miért nem hagyom abba az egészet. Hát azért mert imádok kamiont vezetni, kurva nagy élmény még egy év után is.
-
Qtya123
őstag
"0% empatia, 0% intelligencia, 100% leszarom…"
Igen. Aztán valahogy mégis eldöcög.
Van 2 olyan igen nagy gyár, aminek intézzük a logisztikát és nagyon nagy a gyártáshoz használt alkatrész felhasználásuk. Csak úgy özönlenek a világból minden felől a konténerek a gyártáshoz használt alkatrészekkel.
Értem én, hogy nem akarnak nagy raktárkészleteket felhalmozni, de azt nem értem, hogy miért mindig teljesen kicentizve van raktáron náluk a cucc. Abban a pillanatban, ha behozzuk a kikötőből hozzánk az árut és másnap nem tud valami miatt a kiszállítás megkezdődni (mert mondjuk kiírja szemlére a vámhatóság, nem jó a számla, stb...) akkor megy a siránkozás, hogy de hát nekik azonnal kell, mert leáll a gyártás.... Miközben nagyon jól tudják, hogy vámáru, simán megakadhat a dolog 1-1 napra.De neeeem, van hogy a szállítmányozóink is azt csinálják, hogy beér mondjuk egy konti hozzánk délelőtt 10-re, azt fél 11-re már odahívják a kamiont, ami vinne ebből a kontiból valamennyi árut. De odáig nem jut el az agy, hogy azt le kell még szednie a raktárnak, utána nekünk vámügyintézőknek még osztani, átmeneti megőrzésbe kell venni és utána még megcsinálni a kivinni tervezett cuccokra a T1-et.
Azt ott toporognak, a sofőr meg nem érti, hogy minek hívták oda fél 11-re, ha csak délután 2kor tudja elvinni. Ő panaszkodik a raktárnak, a raktár a sofőrre ideges, meg azt hülyézi, hogy mit pampog, a szállítmányozó ügyintézőink írkálják az emailt, hogy mikor készül el...Sok dolog, sok apróság felidegesít, de valahogy szerencsére ezen a toporgáson nem tudom felhúzni magam, valahogy abszolút nem tudom átérezni a feszkójukat, hogy jaaaaaaaj mikor lesz kész. Egyedül a sofőröket sajnálom, mivel átérzem, hisz tapasztaltam, hogy milyen az, mikor elhúzódik valami és borít mindent, meg aggódhatsz a munkaidő letelte miatt, hogy el tudsz-e indulni, stb...
-
válasz
Qtya123 #22221 üzenetére
Lattam a multkor kinyomatot, 2.40 perc vezetessel csinalt a srac 1260km-t. Amikor megkerdeztek tole, hogy ezt hogyan, arra nem tudom mit mondott
Erre a szallitmanyozasra raferne egy teljes krach, abnormalis modon mukodik mar. Mindent aznap, de leginkabb tegnapra, erjel le pestrol lisszabonba 2.5 nap alatt, es hasonlo okossagok. Kozben tarts be minden pihenot, meg hasonlok… mar nagyon tele a pupom ezzel az egesszel.
0% empatia, 0% intelligencia, 100% leszarom… -
Qtya123
őstag
Tegnap este én voltam a munkahelyen az ügyeletes. Vártam egy kamiont, hogy végre érjen be és én is húzzak haza, miután odaadtam neki az export okmányokat.
Tudtam mikor indult Hatvanból Vecsésre. Erre a vártnál sokkal hamarabb csörgött a porta, hogy itt van.
Kérdezem a sofőrt, hogy hogyan sikerült ilyen hamar ideérni?Jaa, sietek, hogy a tilalom előtt a határra érjék, kilőttem a határolót, 110el jöttem idáig.
Mondom neki, hogy aztán ilyenkor a tachográf nem rögzít sebességet? Á az pihenőn van olyankor.Amúgy azt utálom a logisztikában, hogyha ünnepnap jön, akkor az előtte egyenlő a garantált szopással. Mindenki megőrül, hogy Úristeeeeeeeeen! Kiesik egy nap, amíg nem mennek az áruk!!! Jaj most mi lesz? Á megvan, előtte való napon legyen minden hiper SOS, azonnali. Azt özönlenek az extreme urgent, top urgent és hasonló tárgyú emailek. Komolyan mondom olyan fejeket vágnak a szállítmányozó ügyintézők, mintha rituális csecsemő gyilkosságot láttak volna éppen. Minden azonnal kell, mert 1-2 napig nem mennek a szarjaik.
-
Kedvelem a bator embereket.
Itt fekszem a tompai atkelonel, a ket hatar kozott.
Egy bator lengyel nekiveselkedik a magyar hatarnak reggel fel nyolckor. Aztan koveti nehany bator szerb is.
Kar, hogy a bator es a hulye kozott nagyon vekony a mezsgye
(este tizig tilalom van) -
Di Natale
senior tag
válasz
Intruder A 6 #22206 üzenetére
Igen, sajnos csak időponttal lehetséges. De minek amikor az egész nem tartott két percnél tovább.. Ebben az országban semmi sem úgy működik ahogy kellene.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Intruder A 6 #22206 üzenetére
Áremelkedésre számíts!
20 perce keresem, de nem találom, valamelyik fb posztban volt, hogy 7700Ft-ról 19000Ft lesz. -
válasz
Intruder A 6 #22206 üzenetére
helyi kpm-hez bemesz, csinalnak fotot, lehuznak kb 10 ronggyal, es par nap mulva ott a kartyad. Kb fel ora az ugyintezes.
-
Intruder A 6
aktív tag
Sziasztok!
Igényelt valaki mostanában új Tachográf kártyát?
Hogy zajlik most, az ügyintézés? legutóbb el lettem zavarva hogy csak időpontot tudtak adni, hogy mikorra mehetek intézni.
Bár az egész alig tartott tovább mint ahogy néztek nekem egy megfelelő időpontot. -
válasz
Di Natale #22204 üzenetére
Becs, Blaguss/Flixbus, vagy megprobalom az angol koncertes kamionos ceget (flybynight)
De ezt a ponyvazos szop@st meguntam egy idore. Foleg igy, hogy balkanon kell menni, mar elkezdtek ezt a bulgariai okoskodast is, uttalan utakon megaval, szenvedjel a sok retardalt agyhalott kozott, akik mar a potkocsi felenel sorolnak vissza mert jonnek szembol, en meg menjek arokba…
Na mindegy.
majd ugyis adok status updatet, aztan ha valakinek tetszik ahova megyek, akkor segitek majd. -
Egyre jobban kezd tele lenni a tokom ezzel az egesszel.
Tudom, hogy mar csak majus vegeig kell kihuznom, ez az egy dolog ami motival…
Most talaltak ki, hogy akkor megse induljak el ma, majd csak hetfon, de azert rakodjak meg.
Egy oraja vasaroltam be kajat 19ezerert, hogy legyen mit enni.
Most pakolhatom ki a hutot, rakhatok be mindent egy autoba amivel eljonnek ertem, majd vasarnap este megint pakoljak ossze otthon mindent, hogy visszahozzanak az autohoz, megint pakoljak el mindent, persze a kartyat majd csak hetfon tegyem be, az nem szamit, hogy az egesz vasarnap delutanom mar telibe lesz szarva. Ingyen…
Es ez meg csak a kisebbik resze a dolgoknak.
Teljes mertekben megertek minden sofort aki elhuzott a picsaba magyarorszagrol nyugatra… plane azokat akik a kamionozast abbahagytak, es atultek kint buszra.
Vagom mar a centit majus vegehez.
Soha a budos eletben en tobbet magyar cegnek nem dolgozom.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- ASUS notebook topic
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Politika
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Nők, nőügyek (18+)
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- További aktív témák...
- Honor 90 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
- Telefon felváráslás!! iPhone 15/iPhone 15 Plus/iPhone 15 Pro/iPhone 15 Pro Max
- LG OLED Televíziók: ÁPRILIS MADNESS -30%
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest