Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Di Natale #22591 üzenetére
Dehogy veszünk össze. Lehet, hogy csak 1Tonnás spaniferek voltak és kellett a 7db. (de miért pont 7? )
Nézd át azt a pdf fájlt, amit linkeltem. Azt lehet mondani, hogy az összes rögzítési technika fel van tüntetve benne példákkal, képekkel.
Csak 1-et mutass nekem, ahol kell(ene) a 7 spanifer tekercsenként.
Ha megvannak a megfelelő rögzítőeszközök (Kaloda, bölcső, támasztó rakonca, stb) még az 5-re sincs szükség. -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22548 üzenetére
À dehogy! Lorraine-t, Meurthe-et-Moselle-t, Kelet Franciaországot ismerem, de a nyugati part viszont kimaradt.
Több cégnél dolgoztam ott is, mire megtaláltam azt, amelyik megbecsült, csak akkor meg én jöttem haza.
A jogsinál volt igen, hogy a kezdő csapatból úgy szelektáltak, hogy aki nem jut tovább a C, majd az E-hez, az is legalább targoncás jogosít szerezhetett. Kivéve egy srác, mert ahhoz sem volt érzéke, de azért mindenáron tovább akart menni.
Valóban más világ Németország a bundeszen, csak nem haladsz és oda kell figyelni, mert érdekes helyeken köthetsz ki...Továbbra is javaslom mindenkinek, hogy ha teheti, akkor kerüljön Le Donjon felé, mert ott van a világ legfinomabb sütije (le Donjonais)! A pékség-cukrászda utcájának végén van egy kamion parkoló is! Csak ne hétfőn menjetek, mert akkor zárva van.
-
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22548 üzenetére
Ilyen perverz gondolatokat!
en Franciaországgal vagyok így, kivétel a belga és német határszakasz
Egesz sokat járok Délen is nem tudok betelni vele.Bár múltkor a Marseille-i kompon beszélgettem egy fiatal kollégával és azt mondta, hogy jóformán ők csak belfoldeznek, mert olyan magasak a bérek, hogy nemzetköziben nem kapnak akkora fuvar díjat amivel megérné. Mondjuk Fr maga is akkora, hogy épp elég belfoldezni is.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22545 üzenetére
Igen. Franciaország kezdtem kamionozni, de amikor hazaköltöztem, akkor nem láttam értelmét, hogy kevesebb pénzért járjam az Uniót. Mivel a francia nyelv majd' anyanyelvi szinten megy, meg egy kis angol és csöppnyi német is, így jelentkeztem pár fuvarszervezői munkára. Egy francia cég hazai leányvállalatánál láttak is bennem fantáziát, így ott beletanultam abba is. Mindaddig, míg az új főnök ki nem találta az említett speditőrködést. Akkor átmentem egy másik céghez diszpécsernek, majd leköltözünk vidékre, errefelé még nem jött össze a fuvarszervezői munka. Horváth Rudinál próbáltam, de a Timo-lovag szerep nem nekem való, még a periódus sem volt megfelelő. Maradt a falum béli napi kiszállítós meló, ami elég durván végződött. Aztán a tartalékok is elfogytak, maradt az uniózás újra, most még ez a babakocsis (12t-ás) horvát, szlovén hetelős meló.
Így, ezek után elmondhatom, hogy van rálátásom, majd' mindegyik részére.Qtya123: Szerintem, a legjobb felállás, ha nincs képesített fuvarszervező, akkor a talpraesettebb sofőrök beülnek fuvarszervezőnek.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22536 üzenetére
Csak emlékeztesd a szabályokra és tartasd is be vele a pótlásokat és a kötelező pihenőket!
Pont ilyenkor van lehetőséged kiszabadulni a béklyó alól és másik irányítót kérni vagy ezzel megértetni, hogy nem fogod minden kívánságát teljesíteni. Egy év alatt már lettél valamit az asztalra, kell nekik az ember, most ők igazodjanak te hozzád.Tüzi: Ezt aláírom, jobb helyeken képesített (szabályokkal tisztában lévő) irányítók vagy volt sofőrök vannak. Máshol elég az egy-két idegennyelv ismerete, s talán már látott kamiont is...
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22530 üzenetére
Na, az már jó, ha felismerted a helyzetedet. Vagy céget váltasz vagy irányítót. Vagy leülsz vele beszélgetni, hogy ez egészségre káros hatással lehet, ha nem változtat az irányítási módon.
Írtad korábban, hogy most rendes heti pihit (45ó) kellene tartanod. S most is csökkentettet kér tőled? Akkor tájékoztasd előre, hogy 2 csökkentett után 2 rendes pihi jár ("mindenkori 4 hétben legalább 2 db rendes pihenőt kell tartani")!Ne légy naív! Sokkal több helyen kell magát kipróbálnia az embernek.
-
-
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22484 üzenetére
Naptári napra vonatkozik a 2 heti 90 óra, hiába számol a tachográf hétfő hajnal 2-vel.
Ma este 23:00-kor indulhatsz.Én is táskás főzőn alkotok, sajnos a használt patron hulladék. Nekem heti 1 fogy, de én mindig meleg ételt eszem és főzök is.
Jó lenne különben áttérni elektromosra de akkora beruházást nem ér nekem. -
KAMELOT
titán
válasz
Di Natale #22480 üzenetére
1. Veszel 2000W szinuszos invertert és direktbe bekötik neked és arról fogsz főzni
2. gázzal főzölIgen én azzal. Van nekem piknik tűzhelyem + patronok.
1 patron kibír 1,5 hetet, de én csak melegítem a kaját. Nem főzök semmit a kamionban. Mindent lefagyasztok és viszek magammal. 11 napról van szó! -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22441 üzenetére
Hát, azért a kabinba bejutáshoz azért egy sniccernél több kell. Paranoiásnak nem szabad lenni, de némi önvédelmi eszköz nem felesleges a kabinban. Persze a törvényeknek megfelelőek.
Altatás ellen nem sokat tehetünk, de az ellen, hogy könnyen bejussanak már többet. Könnyen megszerezhető értéket nem szabad elől hagyni éjszakára sem.Akkor jó, hogy nem akartak még a ponyva felvágás miatt is költözködni.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22438 üzenetére
Jól tetted, még ha értékes áru is lett volna, akkor is legfeljebb kabinból, függöny mögül kihívod a rendőröket. Így van bizonyítékod, hogy próbáltál tenni valamit az áru védelme érdekében. Azon túl senki sem kötelezhet, hogy testileg is odaállj meggátolni őket a tevékenységükben. Amúgy mit reagáltak az esetre?
Nekem, hétről - hétre jut eszembe Somatom. Egy-egy megszólalása, motoros fazont látva, lazaságot említve, vagy a CamSamról is...
-
-
Qtya123
őstag
válasz
Di Natale #22421 üzenetére
Ugye nekem (egyelőre) nincs főállású kamionozás, meg nemzetközi, de ha úgy lenne, akkor én 2/1, vagy 2/2 rendszerben gondolkozom. Ott meg azért számolható, hogy mikor van otthon az ember és időpont kérés során elmondani, hogy azok a napok/hetek jók.
Mikor váltószolgálatban dolgoztam ott is az volt, hogy beosztással a kezemben hívtam fel az orvosi időpont kéréseket és mondtam mely napok jók.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22421 üzenetére
Hát igen, nálunk a faluban szerda délelőtt van egy kedves, fiatal fogorvos hölgy, csütörtök délután pedig egy tapasztalt idős fogorvos nő. Hetekre előre kell jelentkezni mindkettőhöz. Ha a fiatalhoz jelentkeztem be, akkor 3 napom ugrott, ha az időshöz , akkor csak kettő. Egyik sem volt ideális. Szerencsére, mindig tudták és akarták is úgy szervezni, hogy jó legyen.
Nem kellett erőltetni, de mindig úgy készítettem fel az irányítót, hogy mást is hozzászerveztem ahhoz a pár naphoz.
A te helyedben is azt mondtam volna neki, előre, hogy mást is szerveztem aznapra, hadd fájjon az ő feje a szervezés miatt, mert ahogy tapasztalom nem igazán foglalkoztatja a te prioritásaid. -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22404 üzenetére
Az átlagember nem fog változni, megint a messiásra várnak és MP képében látják. A kritikus gondolkodás és a felelősségvállalás hiánya, a proli, ügyeskedő, "honnan tudok még valamit elvenni, ellopni" jellegű egybites gondolkodás nem fog valtozni, mert erre büszke az átlag. Minden megvan egy kormányváltáshoz, de hogy valódi változás lesz abban nem hiszek.
-
HoTaZo
addikt
-
Zolás
addikt
válasz
Di Natale #22335 üzenetére
Arra azért számíts, hogy a teherautók-kamionok belföldi boltos terítésnél rettenetes állapotban vannak. Konkrétan cseszegetni kell a csoportvezetőt-beszerzőt-kiskutyafülét, hogy adjanak egy izzót, mert kiégett. Gumikból darabok hiányoznak, de jó az úgy. Meg a retek a fülkében. Mindenki megy vele, és senki nem foglalkozik a takarítással.
-
kesenyi
tag
válasz
Di Natale #22335 üzenetére
Az ilyen esetre tarts kamu kulcsot, én sem szívesen adogattam le, inkább kaptak útlevelet.
Mobilzuhanyzózok ha üres a pót, vagy ha nem akkor fürdőshort és a kamion mellett is lecsapatom magam főleg forróságban. Kutyàt nem érdekli ki néz, (általában az irigység miatt az ingyen tisztálkodásért). A 35+fokos fülkében van ideje megszáradni mindennek.Az a te dolgod, mennyit váltasz melót. Ha felmondanak neked folyamatosan, akkor kérdezheti a jövőbeli munkáltató, hogy heloheló ez mi miatt lett?!
Van aki addig megy amíg meg nem találja a megfelelő munkát, amiben úgy érzi majd magát, hogy "Igen ez rám lett szabva, megérkeztem. Van aki malmozik és a tart a mások véleményétől, hogy megszólják, a sikertelenségtől, az új esélytől, hogy lehessen valami jobb és inkább marad a rossz de biztosnak hitt helyén.
-
válasz
Di Natale #22335 üzenetére
Wszl-nel tudjal tolatni, foleg ha pennyzni mesz… vannak sz.pos helyek…
Zuhanyzo? En azert kenyes vagyok, de igazabol egy jo papucs kell csak. Melegben meg a poton furdok en is.
Bar az most mar nem fog menni, mert folyamat vamzarral kell kozlekedni… ezt a lavoros dolgot meg nem probaltam meg sose. -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22335 üzenetére
Én azt látom, hogy talán kisebb 5-10-20 autós cégeknél fontos, ki ül a kamionon, nagyobbaknál meg darab-darab.
De ha úgy érzed, te tartozol nekik akkor nyugodj meg, ez a te életed, nem szolgálod őket, csak eladod az idődet. Főleg ahogy beszélnek veled, egy percig nem maradnék a helyedben.
Győr környékén tudok pár olyan céget, ahol szívesen dolgoznék, ha valtanom kéne, de ez az egész egyéni preferencia kérdése főleg..Egyébként én sem fizettem túl sokat fürdésért az elmúlt 7-8 évben. Kamion mellett melegített vízzel lezuhanyzom, ha üres a pót akkor ott, de már lehet venni elektromos szivattyút zuhanyfejjel.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22313 üzenetére
Akkor piros pont.
Vagy egy nyomtatásra vagy egy határidő naplóba jegyezd fel, hogy "azért zártál műszakot rámpán, mert azt mondták, hogy csak másnap reggel fognak leszedni, de engedtek a rámpán maradni". Mert ha kontrollod lesz, akkor nem fogsz emlékezni már rá. Jól csináltad, szabályosan, de jobban örül a hatóság is, ha vetted a fáradságot az ilyenek feljegyzésére.
Mikori a tachográfod? Tudtommal, nemzetköziben már kötelező a G2-es tachográf, annak még tudnia kéne.
Főmenü - beadás jármű - be/ki rakodás/... , nincs ilyen menüpontod? -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22282 üzenetére
Hogy csináltad akkor? Rámpára állás után egy idővel műszakot zártál (pihenőn, készenléten, kalapácson)? Majd, lerakodás végeztével újra indítottad a műszakot, mikor adtad be a lerakodás tényét a tachóba?
Ha a tacho és a kártyád is Gen2 V2, akkor nem kell megállni a határon beadni, elviekben. De mivel nem először hallok, olvasok büntikről, új tacho és kártyát illetően, én mégis azt javaslom, hogy add be a határon. Legfeljebb egy kontrollnál megkérdezed a hatóságot, vagy a házi tacho szakértőt, hogy ő miként látja, egyszer vagy kétszer kerül feljegyzésre a kártyára a határátlépés.
-
KAMELOT
titán
válasz
Di Natale #22276 üzenetére
20mp és nagy gázt kell adni, aztán mindjárt ágyra tenni.
Tüzi: A tachográf regisztrálja is, de neked azért kell beadni manuálisan, hogy a kártyádon rajta legyen.
90% a sofőröknek meg sem áll ütni.
Határonként 30€ a bírság .lazoltan: Ha csak 7 napra mész akkor elég egy bőrönd, laptop, 12V kukta, ágynemű. Sokmindent nem kell vinni.
-
kesenyi
tag
válasz
Di Natale #22276 üzenetére
Van amelyik tachonál működik az úgynevezett 1perces szabály. Én nem ajánlom mert nálam nem sikerült. Törlődött a pihi hiába figyeltem.
Az újak meg ugye koordináta alapján lementenek mindent.
Nagyjából 30másodpercen(25 tuti, stopperral
) belül kell megoldani az elindulást-leállást és tacho átkapcsolast ágyra. Ugye mikor mozgásba hozod a járművet a szimbólum átvált kormánykerékre, emiatt lövöd vissza az ágy szimbólumot hipergyorsan megállás után, hogy ne vesszen el az addigi pihenő időd.
Aztán vársz 1percet az ágy szimbólumon, ha biztosra mész akkor 2perc is belefér és figyeled, hogy az ágy szimbólumnal lévő perc érték növekedjen. Aztán újra megismétled a mozgást, megállás ágyra kapcsolás várakozást.
-
-
Agyrák666
aktív tag
-
Qtya123
őstag
válasz
Di Natale #22256 üzenetére
A rendőrt biztosan nem érdekelte volna, hogy az ügyvezető asszony "parancsára" ülnek bent ennyien.
De abban is majdnem biztos vagyok, hogy az ilyen hozzáállássú ember nem fizette volna ki utána a bírságot, hiába az ő utasítása alapján történt.Tipikus kiskirály vagyok, majd én megmutatom hogyan kell csinálni. Emberélet? Kit érdekel? Retkes sofőr, csak a baj van vele, meg fizetést is kér. Ja és még az ÉN kamionommal fuvarozza haza a mosdatlan seggét, hát mit képzel ez.
Húú vannak bajok. És az számomra a durva, hogy ezeket a sztorikat nem a kispista Bt. féle, néhány kamionnal rendelkező cégekről írjátok, hanem a legnagyobbakról.
-
válasz
Di Natale #22230 üzenetére
Megindultam este hetkor, felmentem Dunaujvarosig. Onnan autoval vissza Tompara, ott beultem egy masik kamionba, azt felhoztam Veszpremig, annak a soforje jott utanam az autoval, ott beultem melle az autoba, vissza Dunaujvarosba, onnan Veszpremig felhoztam azt amivel en megyek.
Reggel fel nyolcra haza is ertem, olyan vagyok mint a mosott szar kb -
Freiherr
őstag
válasz
Di Natale #22236 üzenetére
De érted, autógyár volt a felvetés, X milliárdos napi kibocsátással, nem egy párszáz fős beszállító a pusztában. Ha az leáll, az gond nekik helyben, de emiatt nem fog leállni az Audi Győrben.
A chiphiány volt ilyen, de az egy globális probléma volt, nem Jóska kamionján múlt a dolog. Az ilyen árukat amúgy is szétdobják, 5 kamion visz 6 raklapot, nem egy 30- at, 4 beér, az 5. meg vár majd.A többi meg más alkatrész a póton, ez a logisztika. -
KAMELOT
titán
válasz
Di Natale #22236 üzenetére
Viszont élelmiszernél meg igen. Azaz rendelnek többet, de ez is csak ilyen alkalomkor van.
Jobban mondva 2019 covid óta még jobban nem raktároz senki.
Azelőtt komplett kmaionnal jártunk az ALDI-kba. Most meg 10-18 palettát viszunk minden nap, amennyi kell. Valamikor csak 4-et. -
KAMELOT
titán
válasz
Di Natale #22230 üzenetére
Szombat és Vasárnao nyitva van minden.
Bevásárolsz akkor! Nem lesz semmi sem kifosztva. Ilyenkor fel vannak készülve az üzletek.
Amiket felsoroltál inkább hagyad ki. Silózást is mert ott mosni kell a silót, csövek, mászni a tetejére, vámzsinórt körbehúzni.
Időkapukat meg húzzák a fa.ukra. -
csibe1
addikt
válasz
Di Natale #22227 üzenetére
"Tulajdonképpen azért vannak ezek a szoros időkapuk, mert van egy pár pedáns kolléga, akik akár szabályt hágva is teljesítik a fuvart."
Az ilyenekre nem a pedáns szó illik, az agyatlan barom annál inkább.
Sajnos elég sok van belőlük, és mert ők megcsinálták a hülyeséget, a többiektől is elvárják. Amikor meg bukta van, és jön a bírság akkor meg nagyokat csodálkoznak, hogy ez miért is volt. Hiszen így megy már évek óta, ez a természetes; nekik.
Aztán a bírságon meg megy a vitatkozás, hogy ki fizesse, ha olyan a cég. -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22230 üzenetére
Szamomra nem való a wabi munkarendje, hogy hetekig kóboroljak európában és ha 48 óránál többet szeretnék Mo-n tartózkodni akkor adnak egy másik levedlett igénytelen koszlott autót amiben ki tudja, milyen sofőr ült, illetve én egy divizioban voltam, ahol a tulaj fiának a primkó csaja keltette a hangulatot az irodában, és nekem nem volt ahhoz már akkor sem kedvem, hogy kutyaként bánjanak velem.
Aztán felveteliztem a rigottohoz, nem vettek fel, majd jelentkeztem egy helyi céghez, ahol el sem kezdtem a munkát, mert jött a német silos lehetőség a bothenal. Már az első héten tudtam, hogy nem az én világom, a kollégák, a németek, a silo, nem éreztem jól magam.
Aztán eljöttem a mostani helyre amivel úgy voltam, hogy 3-4 hónapra jó leszItt is van szar, de rugalmasak, ha normális vagy akkor normálisak veled, saját autóval jársz, szabi alatt sem ül bele senki. 3-4 évente új autók vannak, ha jó a piac akkor egyik hét rövid, másik hosszú de mindig hazahoznak. Sokan nyüglődnek de nem érdemes más szűrőjén át nézni a világot, nálunk azok akiknek a legnagyobb a szája 15-20 éve itt vannak.
-
válasz
Di Natale #22227 üzenetére
Ahol most vagyok, a fonokgyerek apja 86ban kezdte. Elso kanyarnak kapott egy sved lerakot.
9 nap alatt megfordult, gondolta, hogy azert na, uj ember, dolgozni akar.
Ugy lebasztak mint a pengos malacot, mert az elejen megmondtak neki, hogy 26-28 nap van a fuvarra, es meg egy ilyen, aztan kereshet masik helyet.
Most meg… -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22227 üzenetére
Én 9 hónapig bírtam az első helyen, amint lett egy kis pénzem elkezdtem keresni új helyet, a 3. lett a befutó ahol 12 éve dolgozom, ha nem érzed jól magad azonnal lépj. Ha nem itt dolgoznék valószínűleg gabonaznek a déli pályán.. akivel beszéltem mindenki azt mondja, hogy nyugis munka, de nekem most 2km a telep és nem 200. Van a cégről videó St úr csatornáján.
Egyébként ez a hét irgalmatlan szívás mindenkinek. Hétfő reggel átvettem egy új autót és elindultam Poitiers környékére, ami már ugye eleve nem kecsegtetett sok jóval. Minden nap kivezettem 5 percre az időm, majd tegnap elcseszte a felrakó a hazaérkezésem...
Nem is tudom, mi lelte a céget de elég felszerelt autókat vettek, ugyan csak R-es fülkével. Az előző S volt, de hiába volt nagyobb, pocsék a helykihasznalasa, én190cm vagyok és amúgy ebben is fel tudok állni, ráadásul elől nagyobb kerekei vannak és mivel légrugós elől is, kényelmesebb. Rendeltek bele üléshűtést is ami piszok jó, úgyhogy most az újdonság varázsa miatt kicsivel több kedvem van dolgozni -
válasz
Di Natale #22204 üzenetére
Becs, Blaguss/Flixbus, vagy megprobalom az angol koncertes kamionos ceget (flybynight)
De ezt a ponyvazos szop@st meguntam egy idore. Foleg igy, hogy balkanon kell menni, mar elkezdtek ezt a bulgariai okoskodast is, uttalan utakon megaval, szenvedjel a sok retardalt agyhalott kozott, akik mar a potkocsi felenel sorolnak vissza mert jonnek szembol, en meg menjek arokba…
Na mindegy.
majd ugyis adok status updatet, aztan ha valakinek tetszik ahova megyek, akkor segitek majd. -
FeZ...
aktív tag
válasz
Di Natale #22181 üzenetére
"Egyébként az miért fontos, hogy rendszeresen kiolvassák a kártyát?"
Ha 28 napon túl van kiolvasva, akkor beírja hibának és mellékeli a díjtételét is.
(jó, nem nagy összeg és nem kell kifizetni hirtelen, de gondolom egy ellenőrzésnél ha látják, lehet, hogy kifizettethetik azt is)
Nyilván ha nálatok messziről is megy a kiolvasás, ez a dolog nem számít. Nálunk ilyen "fícsör" nincsen. -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22181 üzenetére
Az 561-ben foglaltak és a bérszámfejtés miatt kell letölteni. A cégnek 1 évig őriznie kell az adatokat és tulajdonképpen az sem ártana, ha mi magunk is megőrizzük, főleg aki félévente új cégnél dolgozik, egy esetleges munkaügyi per vagy bírság miatt jól jöhet.
Nekem most cseréltek tachografot, egy pozitívuma van, automatikusan felírja a határátlépést.
Arról még keresem az infot, hogy tudja-e rögzíteni a súlyváltozást a tacho, mert akkor szorgalmasan kalapálni kell minden rakodásnál. -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22134 üzenetére
& Tüzi
Nekem, az előző cégnél 135km-re volt a telephely az otthonomtól. Amikor náluk kezdtem egy furgonos gyűjtő járat vitt fel és haza. Kb. 3-4 járatot bírtam, utána 6 és ½ éven át a kis Suzukimmal jártam. Nem kellett senkire várnom vagy hallgatom, hogy mennének már, iparkodjak. A telephelyre érkezés után 3-3½ órákat szöszmötöltem a tankolással, papírozással, kipakolással, takarítással. Mire útra keltem, hazaértem kitisztult az agyam a kétheti kamionozás után. Hétvégén vagy szabin mindig mozogtunk az autóval valahova. Ezzel a távolsággal és az egyéb mozgásokkal lehetetlen lett volna taxizni és mellette autót fenntartani. Se bla-blacar+ kölcsön autó nem lett volna a megoldás.
De, értem a felvetést, csak vannak szituációk, ahol ez nem kivitelezhető. -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22120 üzenetére
Hát, remélem hogy elküldted melegebb égtájra!
Nyomás alatt akar tartani, hogy hibásnak érezd magad. Ne tedd! Ha tudod, hogy megtetted a tőled telhetőt, akkor állj ki magadért, mert a fejedre fog nőni. Úgy gondolja, hogy kezdőként mindent be fogsz nyelni.
Három választásod van:
1., Hagyod magad és viseled a következményeket.
2., Higgadtan elbeszélgetsz vele, hogy te megteszed a tőled telhetőt, de ne hibáztassaon, rajtad kívülálló okokért. Ha elkezd kiabálni, akkor nagy levegőt veszel és beleüvöltöd a fülébe, hogy kiabálni én is tudok! Majd nyugodt hangon, megjegyzed, hogy de ez szerintem nem vezet semmi jóra. Ha lenyugszik és képes normálisan kommunikálni, akkor nyert ügyed van. Ha nem képes és nyomja tovább a rizsát, akkor nemes egyszerűséggel kinyomod a telefont. Ha visszahív és normálisan beszél, akkor megintcsak sínen vagy, ha számon kér és kiabál, akkor kinyomod, mind ahányszor kiabál. Nem szabad magadra venned, magadat felidegesítened! Hadd legyen neki szar napja!
3., Ott hagyod a céget.
Bocs az okításért, de az embereket kezelni kell tudni. Ne hagyd, hogy te legyél a boxzsákja! -
Di Natale
senior tag
válasz
Di Natale #22119 üzenetére
Egy nappal elcsúszott az egész hetem, mert hétfőn rakodás után bezárt a vám. Másnap reggel 8-kor kaptam meg a papírokat, így rohanásból állt az egész hetem. Csütörtökön a fejemhez vágja a diszpécserem, hogy alkalmatlan vagyok a munkára. Pénteken meg közli velem, hogy tudja, hogy csúszott az egész hét, de ez átlag alatti teljesítmény volt.
Holnap megint 2-kor megkellene a Brnoi D1-ből indulnom, hogy 8-ra a drezdai lerakón legyek. Szerintetek ezek után mennyi kedvem lesz megindulni?
-
Andreas Weav
újonc
-
Agyrák666
aktív tag
válasz
Di Natale #22078 üzenetére
Parkoloi hablatyokra en nem adnek. Attol meg akar igaz is lehet..de konnyen leellenorizheto mennyit keres egy nemet sofor. Statisztika..kulfoldi forumok: [link] , facebook.
Sajat lakast venni hol, milyet, mekkorat? Mordorban? Belvarosban? Kisezer kerdes. A kint elo magyarok 90 szazaleka vetitogep, es az elso dolguk, hogy hitelbol megvegyek a sarki kebabos lerugott 10 eves bejemvejet.
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22075 üzenetére
Csakhogy az ilyen szűk időkapus munkáknak mindig van kárvallottja, s az most te vagy. Amíg vállalod.
Nyergesen, spanyol, francia, Dél-olasz relációban dolgoztam a vége felé, mielőtt ide jöttem volna. Szabadon, magamnak tudtam tervezni a munkakezdéseimet, munkaközi pihenőimet, menetidőimet. A német, holland, belga vonal mindig okozott kapkodásokat, de 4 előtt ott se kezdtem soha. -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22075 üzenetére
Amúgy az unió tényleg lazább, legalábbis a waberersnel a munkák kiosztásának a rendszere miatt nagyon laza volt. Nappal 2 óránként osztották a munkákat, ha lerakodtál 8:10-kor, valószínűleg csak 10-kor kaptál munkát. Sokszor töltöttem egész hétvégéket a lerakók környékén. Persze még nem volt család.
Másrészt én utálok várakozni is, meg minden bajom van 4-5 nap után, úgyhogy sosem csinálnám többet -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22075 üzenetére
Angliában vannak nagyon jó belföldes munkák. Vagy néhány pont között jössz-mész, fix járatokon, műszakban, vagy nagyjából nappal dolgozol, lehetsz vállalkozó autó nélkül, stb, és megfizetik, órabérben vagy, komolyanveszik a szabályokat, nem kell küzdeni.
Én nagyon megbántam, hogy tizenéve hazajöttem, mert elhittem, hogy mo-bol lehet valami, (ha sofőrként mentem volna ki, tuti maradok)
-
otto14
őstag
válasz
Di Natale #22068 üzenetére
Nekem eddig mindkét munkahelyemen elég stabil volt a programom. Nagyon ritkán fordul elő, hogy túl korán, vagy túl későn kell kezdenem. De azt is észre vettem, hogy 5 óra előtt az utak is elég üresek. Próbáld megbeszélni a fuvarszervezőkkel, hogy egy stabilabb munkaprogramot szeretnél. (mert a munkáért nem az egészségével kell fizessen a munkavállaló). (a chatGPT is megmutatja, hogyan lehet illedelmesen és professzionálisan kérni)
-
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22068 üzenetére
Ne gyere már picsogni, hogy jöttem megint picsogni, meg ha sok vagyok... ! Azért vagyunk itt, hogy megosszuk a gondolatainkat.
A kérdésed teljesen - hogy is mondják mostanában? ... valid - szóval, helytálló.
Ha úgy érzed, hogy ez kezd az egészséged kárára menni, akkor váltani kell! Nem biztos, hogy rögtön céget, lehet hogy elég beszélni az irányítóval, főnökkel, hogy van-e számodra megfelelőbb viszonylatuk nemzetköziben.
Ha normálisak, akkor próbálnak segíteni, ha nem, akkor nincs értelme rájuk pazarolni az idődet, az egészségedet meg főleg!
Biztos, hogy vannak munkák (nyergesen, nekem is eléggé kialakult, rendszeres kezdésses munkáim voltak, igaz, magamnak alakítottam), ahol nem ilyen hektikus időközönként kell kezdened. -
lazoltan
csendes tag
válasz
Di Natale #22068 üzenetére
Szerintem ez ilyen. Én hétfőn délben indultam, most ott tartok, hogy majd 11-kor megindulok és 3-ra érek a telepre, mert minden kiadta és sehol nem kellett várni.
Persze sokat nem aludtam, mert hiába vagyok fáradt, kora este nem megy.
(Már füldugóban alszom, ez annyiban segít, hogy pihentetőbb az a kevés alvás) -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #22037 üzenetére
Javaslom. Nekem nagyon szar a memóriám, ez segít. Mikor volt nagy szerviz, tacho kiolvasás, biztosítás mikor jár le? Ha nincs olyan vagy trehány az akinek ilyenekkel kell foglalkoznia, akkor ne nekem kelljen fizetnem.
Ha kérdés merül fel visszamenőleg, akkor könnyebben rá tudok keresni. Én se mindent egyből a menetlevélre vagy a határidő naplómba írok, sokszor a postitra az érkezés időpontját, aztán amikor megkapom a lepecsételt papírokat akkor még a km-r és, hogy mikor ütöttem be a le- felrakodást. Kezdem magamat rávenni, hogy a menetlevelet is rakodások végeztével töltsem ki, mert azért is tudnak büntetni.Eseménykor feljegyzés miként hogyantját, mert később úgysem fogok rá emlékezni. -
válasz
Di Natale #21985 üzenetére
Ne legyel, en sem vagyok
Minden visszajott a brifkobol, szoval nagy drama nincs szerencsere.
Azt irtam igen, de erosen kerdeses volt, hogy mennyit tudok ulni, igy meg nem vallaltam be, hogy megalljak valahol mert beallt a csipom.
Majus vegeig vagyok, utana aquapark nyaron, aztan tenyleg busz lesz.
szerintem. -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #21944 üzenetére
& Agyrák666
Nekem van egy rakodás- lerakodás listám és egy menetlevelem minden hétre + a CMR-ek. Ezeket postázom szombatonként. A CMR-ekről a hét folyamán már szokták kérni képet a másik kettőről borítékolás előtt csinálok mindig (a magam fedezetére) egy-egy képet. Fél évre visszamenőleg meg tudom mutatni a telón, a többi az asztali gépen van. -
Qtya123
őstag
válasz
Di Natale #21894 üzenetére
Fene tudja. Kinek mi a szimpatikus.
Én teljesen véletlenül olyan cégnél kezdtem, ahol csak hűtős és dobozos pótok voltak. Szóval azt a 2 évet, amit beugrózással töltöttem, azt úgy dolgoztam le, hogy spanifer a kezemben sem volt.
90%-ban rámpán rakodtak. Néhány hely volt, ahol nekem kellett békázni, mert nem volt rámpa. Az azért megfizethetetlen érzés volt, amikor nyáron a 40 fokban én rakodás közben ültem a hűtött fülkében és ebédeltem, míg mondjuk mellettem a ponyvás a rakodás végéig meg sem állt, lécezett, spanizott, húzgált ahogy rakták folyamatában.Viszont nagyon rossz alvó vagyok, nem tudom a hűtőt mennyire tudnám megszokni. Irdatlan hangos, de még esküszöm nem is az a nagyobb baj, hanem a rezonancia. Lehet, hogy csak letalpalva tudnék aludni....
Anno ismerőssel voltam 1 hetet, ő silózott. Volt, hogy órákig ordított a kompresszor, továbbá mászott be és söpörte ki a krétaport, miegymást. Nagyon poros, koszos volt a meló. Konténerezés esetleg?
MÁS:
Itthon vagyok dögrováson, évekig elkerült a betegség, de most benyeltem valami takonykórt, jó kis lázzal megfűszerezve 3. napja.... Engem a láz mérhetetlenül le tud ütni, de olyan szinten gatya rá a szervezetem, hogy már egy egyszerű 37.5-ös hőemelkedésnél sincs erő, étvágyam nulla és aludni sem tudok. 38 felett meg kb megdöglök. Tegnap beültem az autóba, mert elgurultam a gyógyszertárba, de éreztem, hogy teljesen tompa vagyok, nem éreztem biztonságosnak a reakcióidőmet.
Eszembe jutott ekkor, hogy Ti hogy a fenébe bírjátok ezt ki a fülkében? Hogy tudtok olyankor akár rakodni, de egyáltalán normálisan vezetni, ha mardos a láz, meg a rosszullét? Ott nincs az, hogy hazamész és kifekszed, ha mondjuk Róma külsőn belázasodsz. Minden tiszteletem! -
otto14
őstag
válasz
Di Natale #21894 üzenetére
Jó a tartályozás (oké, tartány
). Korábban ponyváson voltam én is, heti 1-2 árukötözős fuvarunk volt a 10-12 ből, másként mindig palettes áru. 70%ban mi rakodtunk, ami a legnagyobb királyság a mozgás miatt. Minden napra megvolt minimum a 10k lépésem, itt inkább 6k az átlag, de sokkal kevesebbnek érződik, mert sehova sem kell menni. Fizikai munka az sokkal könnyebb, mint egy lécelés - árukötözés. Ami a nem jó, hogy kémiai dolgokat is viszünk, amik veszélyesek, az egészségre is, és szerintem szépen lassan így - úgy bekerül a szervezetbe, hiába a védő felszerelés. Egy lélegzetvétel is túl sok, naponta, hetente. De amúgy oké. És tuti nyáron is sokkal tűrhetőbb, mint egy ponyvázás. (Egészségi okokra megoldás egy élelmiszer tartály, ha van a környékeden olyan cég)
Hűtőzés is vagány lenne nekem is, ha csend lenne. Silót nem tudom, de szentLacinak van videója róla. [link] (remélem ez a siló
)
Amúgy van még billencs, fa szállítás, élő állat, daruzás, autó mentés, vagy szerintem a kórházakba oxigén szállítás újból külön mesterség. Mentőzni is szívesen mennék. Vagy 1es, vagy 7es osztály, konténer ha kerül erre fele. Vagy túl méret, de az éjjeles szokott lenni.
Lehet válogatni
Most fordult be egy üzemanyagos kocsi, és eszembe jutott valami. A múltkor a csepeli Mol telepről hoztam üzemanyag adalékot. Mesélték, hogy a budapesti üzemanyag hordás elég stresszes, nehéz a forgalom is, és sokan cserélődnek is 1-2 év után. Azt szerintem szeretném, miután meglenne a helyismeretem az első 1-2-3 hónap után.
-
válasz
Di Natale #21894 üzenetére
En egyfolytaban azt csinalom.
Mar annak is orulok, ha a tetot nem kell elhuzni a ket oldal melle…
Ma kaptam egy osztrak cimet, nem eleg, hogy 4.5tonna (nem nagyon megyunk 20 alatt), de eleg volt egy oldalt bontani, es kotni sem kellett.
Azt hittem bepisilek az oromtol
Ja, mert itt a 14-16 spani is alap.
Azt meg egy kezemen meg tudom szamolni, hogy rampas rakodasom mennyi volt az elmult ket evben (korhazi szarakodast leszamitva)
Kozben meg beszelek masokkal, 6-8 eve azzal a pottal dolgoznak, a jobb oldala berohadt, a balt sem gyakran nyitjak, tetot fogalmuk nincs hogyan kell kiemelni, mert mindig rampan rakjak oket. -
HoTaZo
addikt
válasz
Di Natale #21894 üzenetére
Én egy év után színpad szállítást akartam csinálni. Koncertek dögivel, mivel se kutyám, se macskám nem volt nem zavart volna a hosszú távollét. Semmi kosz, semmi rakodás, nem kell hűtés fokra figyelni, nincs ponyvázás, sem ADR.
Sajnos, akkor kezdőként még utópia volt. Aztán, még az üveg szállítás tetszett volna.
Minden másnak megvannak a hátrányai.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ryzen 3 3200g, Gigabyte A520M K V2, 16GB ram, 512Verbatim Vi560S2 M. 2 ssd+256 GB ssd
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 16/512 Iris Xe FHD Magyar
- ELADÓ ASUS Vivobook 15 (X1504VA) Notebook - 15,6" Intel i5-1335U, 8GB, 512GB SSD, Win11
- Szép! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 32/512 Iris Xe FHD Magyar
- HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD IPS Magyar
- AKCIÓ! GIGABYTE B360 i5 9600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- AKCIÓ! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad P50 - i7-HQ I 16GB I 256SSD I Nvidia I 15,6" FHD I Cam I W10 I Gari!
- Országosan a legjobb BANKMENTES részletfizetési konstrukció! Vásárolj okosan, fizess kényelmesen!
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged