-
Fototrend
Házimozi belépő szinten
Új hozzászólás Aktív témák
-
VoidXs
Topikgazda
Amikor ezzel a 200k-s setuppal olyan hangot hozol össze, amit dedikált házimozi 10 millióból talán éppen hogy csak megközelít, akkor kicsit más a leányzó fekvése. A PC nagyjából bármilyen hardverrel élvonalban van, csak a zajt kell alacsonyan tartanod. Ha még 100k-ért is szervezed ki az összerakását (nincs senki akkora tahó, hogy ennyit kérjen), akkor is bőven megéri, és a te stresszed éppen 0.
Az input sensitivityt mindig is felesleges volt nézni, soha nem fordul elő akkora különbség, hogy azt ne lehessen visszahozni erősítéssel. Mivel a TPA 110 dB SNR, az Axagon pedig 96, hiába veszítesz ezzel a fele input gainnel is 6-ot, még mindig 8-cal több marad az erősítőben.
Amúgy nem ajánlás volt, hanem a setupomra vonatkozó kérdésre válasz.
#88003 lezso6: Jó az irány, de az LFE szorzók nem. 2.24 kell, mert az a 7 dB erősítés: 10 dB LFE - 3 dB constant power.
Vannak virtuális csatornák:
Copy: RL_XO=RL
Channel: RL_XO
Lowpass
Channel: RL
Highpass
Copy: L=L+RL_XO -
Quetz
őstag
válasz
VoidXs #87981 üzenetére
Ezekkel az olcsó megoldásokkal az a problémám, hogy amit megsporolsz pénzben azt megfizeted az időddel meg a minőséggel. Utána kerestem az eszközöknek, és kapásból azt hiányoltam, hogy nem tudod tervezni a gain stage-t. Némi továbbki keresgélés után arra jutottam, hogy az ADA 1Vrms-t tud, a TPA-k viszont 2V input sensitivity-vel rendelkeznek.
Nekem ez a sok vagy talán ha igen a problémám, meg a rengeteg adásvétel mire pont az a hw kerül az asztalra, ami összepasszol. A végére elköltesz ugyanannyit, mintha elsőre megvetted volna a drágább, de minőségi cuccot, csak közben kihullott a hajad az idegtől.Mindezt gyakran olyan embereknek ajállva, akik azt sem tudják a fenti kifejezésekről, hogy azokat eszik vagy isszák.
-
válasz
VoidXs #88002 üzenetére
Lehet akkor a belövöm a virtuális hangkártyát 5.1-re, aztán arról keverek le 4.0-ra kézzel EQ APO-val. S akkor valahogy így?
L = L + LFE * 0.71 + C * 0.71
R = R + LFE * 0.71 + C * 0.71
RL = RL
RR = RRDe valamennyit halkítani kell rajta, hogy ne legyen clipping a sok jel összeadásával. De mennyit? 6 dB? Továbbá a LFE +10 dB erősítésével nem kell foglalkozni?
Itt egyébként a hátsókról habár HP filterrel le tudnám venni a 60 Hz-t, de a levett tartományt nem tudom a frontokra küldeni, hisz LP filter nem mehet a frontokra. Ha lenne LFE külön, az se lenne tökéletes, mert akkor meg az LFE-t kéne 60 Hz LP filterezni, de akkor elveszne 60 Hz feletti LFE tartalom. Úgyhogy mégse jó.
-
válasz
VoidXs #87998 üzenetére
APO-ból keresztváltást lehet valahogy? Bár úgy tűnik nem nagyon. Most valami olyasmit szeretnék, hogy a 4.0-ban a hátsók 60 Hz alatti részét küldje előre. Később meg azt szeretném, hogy 4.1-ben a subot keverje a frontokra 1:1, aztán az eredménynek a 40 Hz alatti része menjen a subra.
-
válasz
VoidXs #87996 üzenetére
Ja, akkor HD alatt a lemezes 4K-t érted? Sok minden amúgy csak streamingen érhető el sajnos.
Igen, LAV Audio Decoder van, az csinál nálam 4.0-t, aszerint a két hátsó az SL és SR, szóval nem háccsó, hanem oldalsó. Hát ez így nem optimális. Viszont az 5.1-re keverés ún. legacy módban van, tehát ott RL és RR van már. Kérdés, hogy ez csak elnevezés, vagy így is kever? Meg hogy van a keresztváltás? Figyelembeveszi a Windows fullrange beállításait és ha nem az, akkor a subra keveri valami random keresztváltással? Jó kérdések ezek...
Egyébként közben rájöttem, hogy a Windows 4.1-et nem is tud, szóval majd ha lesz új DAC interfészem, akkor azzal 5.1-et kell majd beállítanom, s a centert a frontokra keverni a VB-Audio Matrix-szal. Habár ezt EQ APO-val is lehet a copy channels funkcióval.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
lezso6 #87995 üzenetére
Ezért írtam HD hangsávot, a streaming valóban 5.1, de ott vannak ennél jelentősen nagyobb problémák, például a kompresszor.
Az MPC (LAV) keverését úgy tudod kideríteni kód nélkül, hogy megnézed a kivezérlésjelzőket bármilyen tesztsávra. Jobb klikk, szűrők, LAV Audio Decoder, és valamelyik tab.
-
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
lezso6 #87990 üzenetére
Nem igazán van különbség:
7.1 -> 5.1 rear: side-ok előre és hátra keverve -3 dB-n
7.1 -> 5.1 side: rear-ek előre hozva
Renderelés pontosan ezt okozza. Persze, a nagyon abszurd elrendezésekre újra lehet keverni, és akkor jobb, mint átmátrixolni, de az annyira edge case, hogy nem adnak rá beállítási lehetőséget. Egyedül a Trinnov és a Cavern tudja kezelni.Tiger.: Próbáld ki, ne félj tőlen, nagyon barátságos felülete van, mindent szájba rág, kb a next gombot kell nyomni. Emiatt felesleges bárkinek is fizetni, pontosan ugyanazt csinálná. Esetleg a 2 pass export haladó szoftverből megérné, de előtte próbáld ki a sima Diracot, hátha nem vágysz többre.
-
Tiger.
nagyúr
Szeged közelében van valaki aki dirac kalibralast csinál?
-
válasz
VoidXs #87989 üzenetére
Nade ez az, hogy objektum-alapúból bármilyen csatornakiosztás leképezhető. Míg az 5.1 alapsáv meg fix, abból lekeverni 2.0-t vagy 4.0-t biztosan ugyanazt az eredményt adja, mintha objektum-alapúból csinálod ugyanezt? Ráadásul 5.1-ből van side meg rear verzió is. Nálam az elhelyezés utóbbi jellegű (mert a 4.0 az front + read és nem front + side), és ha 5.1 side verzió alapsáv, akkor nekem ez nem lesz jó, nem?
A Dolby pedig igen, rohaggyon meg a korlátolt korlátozásai miatt.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
lezso6 #87988 üzenetére
Lehetne, de akkor az Atmos előtt 10+ évvel is létező WAVEFORMATEXTENSIBLE szabványban is ki lehetett volna adni a filmeket, és úgy nincs szépséges objektum mutogató, ahogy nincs licenszbevétel sem a Dolbynak.
Az objektummá osztás nem működik, mivel a hang sok objektum valamilyen keverésének összege. Lényegében azt kellene kitalálnod, hogy két számot adtam össze 10-re, mi volt a két szám? Végtelen lehetőség van, matematikailag ezt úgy mondjuk, hogy az ismeretlenek száma nagyobb, mint az egyenletek száma.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
lezso6 #87984 üzenetére
Lehet persze, mozikban a base layer 32 csatorna, csak otthonra minek, főleg, hogy a track limit a mi kodekjeinkkel 16, és sokszor csak egy 9.1.6 downmix van benne.
-
válasz
VoidXs #87983 üzenetére
Az Atmos lényege nem az, hogy bármennyi csatornára lehet szépen keverni? Tehát hogy lehet 38.1 is, height nélküll.
Gen2-t lehetett kapni 1 éve, amikor most már Gen4 van?
Amúgy nekem jó lenne valami használt is, csak hát a Motu Ultralite MK5-ön kívül mindegyik böszme nagy, ami nem túl prakktikus, rengeteg értékes helyet foglalna el az asztalomon. Nálam ugye a dokkolós laptops workstation a "házimozi" is. Centernek ezért sincs hely.
-
-
VoidXs
Topikgazda
Néha eltérő képességűek (pl. 4K, 8K), de általában át tudod őket a menüben nevezni (reassign).
#87979 Quetz: Egy AVR-kategóriás DAC, mint az Axagon ADA-71 pedig 10k. A csomagolt TPA nagyon olcsó már, pl itt. Ezzel is jobban jársz az átlag AVR-nél. Ebből 4 darab 60k, egy bőven elégséges NUC megint csak 60k, és marad 70k tápra, ami bőven overkill, de pont annyi volt anno az említett Corsair.
#87980 lezso6: Giten beindult róla a beszélgetés a LAV repóban. Egész csúnya árakat mutatsz, nekem egy éve a 18i20 még 200-ért jött.
-
válasz
VoidXs #87971 üzenetére
Főleg, miután pár perce lett hivatalos, hogy lesz az MPC-HC-ban valós idejű Atmos.
Micsodaa?
Hol van róla szó?
Ez a Mátrix csoda egyébként úgy tűnik nyerő lesz. Néztem csomó profi interfészt, ami tud legalább 6 balanced lineout csatornát, mert nekem 4.1 kell. Ezeket találtam, Thomann alapján kb a legolcsóbbak (Behringer szándékosan maradt ki
):
8 balanced lineout:
~150e Ft - Tascam US-16x08
~150e Ft - Tascam 208i
~160e Ft - Presonus Studio 1824c
~200e Ft - Audient EVO 16
~330e Ft - SSL Alpha 8
...Itt az SSL-t leszámítva félő, hogy ilyen olcsón (~20e Ft / kimeneti csatorna) nem túl jó minőségek ezek. És nem is kicsik. A Tascam 208i még úgyahogy viselhető a 296 x 160 mm-es méretével.
10 balanced lineout:
~290e Ft - Focusrite Scarlett 18i20 Gen4
~325e Ft - Focusrite Clarett+ 8Pre
~300e Ft - Motu Ultralite MK5
~350e Ft - Presonus Quantum HD8
~400e Ft - SSL 18
~475e Ft - Arturia AudioFuse 16Rig
~475e Ft - Motu 828 (2024)
...Ezek mind böhöm nagyok, jellemzően kb 483 x 260 mm-es alapterületűek, mert ez a rack méret. Kivéve a vastaggal jelölt Motu, mert az 220 x 178 mm, ami nagyon barátságos, alig nagyobb mint a Topping E70 (200 x 140 mm).
Na most itt ami nagyon fontos: azzal kell számolni, hogy hiába van meg a csatornaszám, ezekből valószínűleg egyik sem tud natív Windows surroundot, azaz nem fog menni az 4.0/5.1/7.1/akármi, nem lehet beállítani. Legalábbis egyedül a Focusrite 18i20-nál találtam erre jelet, hogy elvileg tudja (csak ne rakd fel a gyártói drivert
). De a többinél sok ember panaszkodik rá, hogy megvette, és nincs Windows alatt natív surround, s nem tudja mit csináljon.
Akkor most bukó? Nem.
Itt jön a képbe a VB-Audio Matrix. Most tesztelgettem, normális interfészekkel gyakorlatilag nincs a késleltetés, s bármilyen egyedi csatornakeverés készíthetsz. Ha tényleg lesz Windows alatt natív Atmos, akkor ezzel megoldható annak csatornakiszotása is.
Nálam most az tesztelődik, hogy Windowsban a virtuális VBMatrix In 2 interfészre tolja a hangot, és ez a Mátrix segítségével a fizikai interfészeket ASIO-n keresztül szólaltatja meg, így elég jól lecsökkenthető a puffer, lehet még jobb is mint a natív.
Persze WASAPI helyett lehet ASIO-n is megszólaltatni, ha az adott alkalmazás tud ASIO-t, de ugye itt most a lényeg a natív Windows surround, mert alapból minden alkalmazás WASAPI-t használ. Tehát jó lenne, hogy ha pl játszom, akkor is lenne ott surround.
-
Quetz
őstag
válasz
VoidXs #87973 üzenetére
Ha tipust is írnál az sokat segítene, mert valami nem kerek az összegekkel. Az az érzésem, hogy te csak nyomtatott áramkörökről beszélsz, ami mellé kell meg villanyszerelő, aki dobozba is rakja, vagy 10-20W teljesítményről... A DAC meg tényleg álomszerű, amikor egy jó 8 csatornás DAC, mint pl. a MOTU UltraLite mk5 300k felett megy.
-
a347
aktív tag
Sziasztok!
Van valami gyakorlati jelentősége az AVR-en található be-illetve kimenetek elnevezésének? Az arc/earc egyértelmű, de a Hdmi portoknál található PC, Game, stb elnevezéseknél vagy az RCA aljzatoknál a CD, AUX vagy akármi másnál számít, hogy melyikbe milyen eszközt csatlakoztatok? -
VoidXs
Topikgazda
válasz
East3r #87974 üzenetére
A valós idejű azt jelenti, hogy nem kell lejátszás előtt konvertálni, hanem közben keveri neked helyesen a gép.
Én még a nagyon nagyon régi 15 wattos TPA-kat használtam 5.1.2-höz Corsair AX860i-ről tápolva, most már jóval szebb hangú és nagyobb teljesítményű darabokat kapsz.
-
válasz
VoidXs #87968 üzenetére
Nem, nem csatornáról van szó, hanem device-ról. Konkrétan kapsz 8 db 8 csatornás virtuális kimenetet meg ugyanennyi bemenetet. Csak ezek egyik fele generikusan X csatorna (gondolom így lehet csak 8-nál több WASAPI-ban), a másik fele meg konfigurálható surroundra.
Ez az ASIO bekötés része meg marhajó, vagy legalábbis remélhetőleg így jobb lehet a latency.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
lezso6 #87967 üzenetére
Igen, Windowsban nincs páratlan csatorna kezelés, azzal amúgy máig kékhalálra lehet küldeni, ha a driver úgy jelentkezik be.
Hasonló okokból engedett a Cavern az elején csak kettesével lépkedni, aztán túl sokan mondták, hogy kell 6.1 vagy hasonló, és beadtam a derekam.
-
válasz
lezso6 #87841 üzenetére
Valami elcsesződhetett az előző telepítésnél a VB-Audio Matrixszal vagy én néztem be nagyon. De mégis lehet konfigurálni vele bármilyen natív Windows surroundot. Tehát nem kell hozzá a Voicemeeter "frontendnek". Csak a páros számú VBMatrix In lejátszóeszközöknél állítható ez be, tehát pl 2-4-6-8 eszközöknél igen, az 1-3-5-7 eszközöknél nem. Furcsa, mert anno direkt megnéztem mind a 8-at, s akkor egyiknél se lehetett.
De ami a legjobb: maga a VB-Audio Matrix tud olyat, hogy habár WASAPI virtuális kimeneti eszközként használod a windowsban (hisz másképp nem lehet), de ASIO eszközöket aggatsz rá. És lehet vegyesen WASAPI és ASIO is.
Most épp úgy van, hogy a (WASAPI) BVMatrix In 2 kimeneti eszközt haszánlom 4.0-ként konfigurálva, ahol a frontokat a Topping E70 kapja ASIO módban, a hátsó meg Lindy LDAC Pro WASAPI-ként (ahhoz nincs ASIO driver).
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
East3r #87965 üzenetére
Sajnos rossz embert kérdezel, én csakis PC-t vennék, amíg egy Stormra sajnálom a pénzt, mert azt a szintű hangminőséget olcsón csak PC-től kapni meg (ott viszont minimális diszkomfort árán 200k az 5.1.2).
A te helyedben emelném az árat egy Marantz Cinema 50-ig. Az csak 40-nel van a limit felett, 9.4-es, Diracos, és a hangja is köröket ver az Onkyora.
-
bteebi
veterán
Ezen nincs mit agyalni. A kapcsolót kell tök egyértelműen átpakolni/lentebb rakni. Nem annyira drága, és egy végleges, fix megoldás - amit ráadásul lehet jól csinálni, nem kell kényszernek lennie. (De ha már átrakják, akkor úgy rakják át, hogy ne csak a jelenlegi felállás mellett legyen jó, hanem akár 5-10 év múlva is, pl. nagyobb TV/hangfalak esetén is.)
Mondjuk ha lehet, én csak a kapcsoló magasságával játszanék, és nem a helyével (bár ez neked valószínűleg nem lenne elég). A legtöbb kapcsoló 140 cm körüli magasságnál van. Mi eleve 100 cm-re rakattuk a gyerekek miatt, de tőlük függetlenül is kényelmesebb szerintem; alig kell hozzá felemelni a kezed. Egyébként az az egy kapcsolótok még akár érintős is lehetne, urambocsá' beraktok valami okos/hangvezérelhető kapcsolót. (Én spec. jobb szeretem a manuális kapcsolókat, az a biztosabb megoldás.)
-
East3r
friss újonc
Elkezdtem nézelődni, ha esetleg javíthatatlan lesz a denon avc x3800h. 4-600 ezer környékén keresgélek 9.2 es erősítőket lehetőleg olyat amin alapból rajta van a dirac liszensz. Használt kizárt.
Házimozi hajnalán sokáig onkyot használtam így tx rz 30 is képben van az 50es csak azért nem mert 2021es modell.
Nálam eddig a legjobb mozit a yamaha adventage csinálta szerintem sokkal jobb az ypao térleképzése mint a denonnak bár dirac val még ne, volt szerencsém kipróbálni.
Tapasztalataim alapján Yamahát vennék, de 9.2 megfizethetetlen számomra esetleg ha kibékülnék egy 5.1.2 felállással.
Lenne esetleg másnak is tapasztalat alapján ajánlása azt megköszönöm.Wharfedale evo 4.4, evo 4C, evo 4.1 és négy monitor audio mass elsőszériás hangfalak a plafonon.
Zenehallgatás nem szempont. -
Tothg86
tag
Sziasztok
Van egy Cambridge 650R-em. Előfoknak használom, előfok only módot bekapcsoltam. Így is jó meleg a teteje, szerintem egy erős 40 fokos. Kicsit aggódom, hogy meddig bírja. Normális ez a hőfok? Gondolkodom, hogy veszek inkább egy előfokot, igazából fölösleges nekem a teljes integrált cucc.
Koszi! -
válasz
Tiger. #87949 üzenetére
kb az előerősítés lehetőségén kívül egy Denon 2800H, ha azt veszed kb ugyan azt a hardvert és tudást kapod, a bemérő rendszer is egyfomán buta változat ,árban meg van köztük 30 %( és akkor meg már ott az 1800H ami meg pár wattban tér el a 2800H tól)
Az Arcam más kávéház ezekhez képest. -
Quetz
őstag
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
Smiley #87948 üzenetére
Na igen, a böngészőfüggés is nagyon gáz, valami hülye DRM módba kell neki ugrani, ahol meg sokminden nyilván rendszerszinten nem működik, mert Windowson miért is működne...
East3r: Az a baj, hogy nem mindenre old le vagy nem elég gyorsan, erről szoktak mellékelni egy ábrát. Ha az áram többsége nem jut zárlatra, működik tovább. A szekrényes biztosíték se old le kis amperre túl gyorsan.
-
Tiger.
nagyúr
Milyenek ezek az uj marantz cinema 60 erősítők?
Lenne egy arcam avr 390 is de az sztem nekem sok lenne. -
Smiley
addikt
válasz
GZoli7 #87947 üzenetére
Vicc az egesz, ahogy VoidXs is irta... ez egy kibaszott lego, csak ossze kene rakni belole valamit, nem kell itt feltalalni semmi ujat. De ugy latszik ennyi penzbol nem futja erre. Neznem pc-n keresztul mert ott edge-ben jo minden, de akkor en allitgassam a refresh rate-t manualisan. En egyszer amugy lesniffeltem egy ilyen Disney sorozatot, es a DD+ mellett ott voltak a sima DD hangsavok is, szoval meg a TV-nek a beepitett transcode-ja se kene, csak egyszeruen szarul van megirva az app.
-
East3r
friss újonc
-
Peace
nagyúr
válasz
Tuco78 #87942 üzenetére
Nem kimondottan a hangfalhoz kell a szekrény, hanem a tv-hez. Kiszámoltam, hogy 63 cm magasnak kéne lennie, hogy pont ideális szemmagasságba kerüljön a képernyő közepe. Most ugye falra van szerelve, de majdnem 20 cm-el az ideális magasság felett. Az új lakásban (fingers crossed!!!) pedig nem lesz lehetőségem falra szerelni, mert útban lesz egy villanykapcsoló. Így bútorra akarom helyezni talppal. Pedig piszok jól mutat a falon az a G4.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
East3r #87937 üzenetére
A relé olcsó (darabja 200 forint), a munkadíjat fizeted. Ha szerencséd van, 1-2 óra, én ezért mondjuk 20-30-at tartok tisztes árnak.
Nem, ennek a kábelezészez van köze. Ha az egyik szál kilóg és rövidre zárja a végfokot, akkor történik hasonló. Én tranzisztort robbantottam fel ilyen módon.
-
East3r
friss újonc
Sziasztok.
Új centerhangfal beüzemelése után lefutattam a denon avc x 3800h audyssey programot rendben lement minden. Elkezdtem tesztelni filmekkel és egyik pillanatról a másikra elment a center hangja. Visszatettem a régit, az sem szól. Csináltam egy hardreset et a setup elején kérdi hogy hallom e a hangot ekkor derült ki, hogy nem csak a center hanem az atmos hangfalak sem szólnak.
Gondolom szervíz, ha egyálalán megéri megcsináltatni. Totelnél relére gyanakszanak. -
VoidXs
Topikgazda
válasz
Smiley #87930 üzenetére
Konkrétan egyetlen programsorba kerül bevezetni egy mobilappba, és akkor nem kell mindenki másnak szívni.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
makkmarce #87928 üzenetére
A kép nem újdonság, azzal mindenki így van, a YouTube is, és a rendes filmarchívumok is. Hang viszont csak sáv tűnik el, minőség nem esik, annyira kicsi és fix a bitráta. Az első naptól fogva ilyen. Az a legrosszabb, hogy semmibe nem kerülne nekik legalább a dinamikát megőrizni, sőt, elrontani több meló. Ha a néző úgy akarja, night mode-ot kapcsol a tv-n, ha meg a többség így akarja, akkor legyen default on. Konkrétan a létező legkárosabb verziót éljük, senkinek nincs belőle haszna.
-
makkmarce
őstag
válasz
VoidXs #87926 üzenetére
igen, de ez attól is függ, hogy a megjelenéshez képest melyik napon nézed meg
folyamatosan butítják, sőt, kivesznek komplett hangformátumokat / hangsávokat is.. egyszer vitatkoztam emiatt velük, csak onnan tudom, a válasz az, hogy így jártam.
Írták, hogy nagyon sajnálják, hogy én elkezdtem jó minőségbe nézni és hallgatni a sorozatot, de épp akkor járt le nekik valami license is az adott szinkronhoz, és egyszerűen lecsapták az egészet pocsék minőségre(a képet is, a szinkron sávot törölték). Viszont az meglepő, hogy némelyik ázsiai filmnek/sorozatnak milyen jó hangja van a netflixen. (aztán lehet, hogy azóta azokat is agyon csapták). -
VoidXs
Topikgazda
válasz
makkmarce #87925 üzenetére
Ha az erősítő DD-t ír ki, akkor azt kapod, amit enkódoltak, de a streamingszolgáltatók hazavágják már akkor. Nem egy filmnek van meg az eredeti sávja közvetlenül a hangmérnöktől, és amit a Netflix leművel vele, az kritikán aluli. Sőt, a saját filmjeikkel is, nézd meg pl az egyik első munkájukat BD-n és streamen, az Annihilation ég és föld.
-
makkmarce
őstag
válasz
eL Geri #87923 üzenetére
streamingnél érdemes nézni, hogy mikori feltöltés... a húzó nevek az első pár hétig elfogadható minőségben vannak fent, aztán egyre butul minden, végül már pixelesedik is a sok újrakódolástól. Persze egyik se lemezes szint, de a megjelenés hetében általában jól szólnak. Ha ezen még a TV is rondít az külön öröm
TV-ben nincs valami passthrough mindent átenged funkció, hogy csak az erősítő dekódoljon? vagy rossz ez a gondolat?
-
eL Geri
őstag
Elhiszem, csak szomorú vagyok.
Még alszok rá párat, hogy szép lassan átállok-e a rendes hanganyagokra, vagy marad ez a, most már megértett, vacak streamingeknél.
Hardver is kellene, meg jó forrás is kellene hozzáMind a kettő extra macera. De tudom, hogy valamit valamiért.
-
válasz
VoidXs #87919 üzenetére
Ja, kéne valami jó tesztprogram. FL studiot használok már közel 20 éve, de nem találtam hol lehet 4.0 / kvadrofon hangot beállítani. Bár lehet ez a DAW csak sztereót tud. De amúgy meg van UMIK-1, szóval csak be kell mérni valamivel, vagy akár kézzel is megoldható, ha felveszek vele egy tranzienst.
-
válasz
VoidXs #87917 üzenetére
Most kb így 0-20 ms között tűnik okénak, korábban 0 ms-on egyértelműen nagy volt a késés. Most a 25-30 ms-nél ilyen "röcögős" egyértelműen. Mikrofonnal fogok mérni, de amúgy a gyakorlatilag random játékkal jól tesztelhető a tér pontossága, nálam most a Re-Volt van erre itt.
Nyilván ez se 100%, de az egyértelműen rossz térábrázolás kizárható vele.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
lezso6 #87916 üzenetére
A fülre kérdés delay-nél problémás, főleg mivel ellentétes irányba is ugyanaz a hatása, ha távolodsz az optimumtól. Középen tökéletes, aztán jön az uncanny valley (ami miatt nagyon könnyű fülre rosszul belőni, mert pont a tökéletes közelében rossz élmény hallgatni, amíg nem pontos), aztán az elmegy. Lehet, hogy mindkét esetben a 15-20 volt a jó, csak mikrofon nélkül ezt nem lehet megállapítani.
-
svgyula
addikt
válasz
makoss #87913 üzenetére
Nem tudod "elállítani" azok elméletileg mindegyik előre beállított hangzást ad azonnal.
DE! Mindegyiket tudod egy bizonyos szinten módosítani is. Vagyis bekapcsolod az aktuális pl. a
DPL II MS hangzást és ha ekkor állítod a setupban a hangokat akkor azok ehhez lesznek hozzárendelve. Nekem is kellett idő és már előkerestem a kisbaltát mert azt hittem magától kapcsol ki-be dolgokat de nem, csak akkor a TV egy másik hangzásra kapcsolta épp az erősítőt.Mivel nálam mnden a TV-n megy kersztül az állítja be az éppen aktuális kódolást. DE! simán felül lehet bírálni az alsó négy gomb előre(vagy általad) beállított hangzásra. Ha megnyomod többször akkor mindig más hangzás lesz DE ez körbe jár így x nyomás után ugyanott vagy ahhonnan indultál......
Nálam a bal az a MV muzik video itt van pár beállítás amit "elméletileg" filmezéshez van, a második MS ez a zene itt is van pár hangzásvilág, hatmadik a sztereo itt vagy az autómata vahy a sima sztereó hang van, a negyedik a direkt vagy módosítatlan jel itt van egy "auto" móda ami bekapcsolja az autómata váltást. -
makoss
veterán
válasz
svgyula #87893 üzenetére
Mode kapcsólót hiányolok ami amolyan térbeli "eltolást" használ úgy, hogy ami a háttérben szól hang, azt valahogy előtérbe helyezze.
De amúgy a kérdésedre válaszolva: nem, nem használtam, mert nem szeretném nagyon elállítani
Van amúgy valahol leírás, hogy melyik gomb mire jó pontosan?
Volt annó egy leírásom annó, de tiszta angol, fordigatni kellett... -
eL Geri
őstag
Azt jól tudom, hogy a TrueHD-t nem játsza le a gyári média player? A DTS HD-vel nincs gondja. De úgy látom 99.9%-ban TrueHD az elérhető.
Van valami szoftveres megoldás, hogy mégis menjen? Valami app a store-ból? Külső lejátszó hardvert nem fogok venni.
Ja bocs, ezt az oled fórumon kellett volna így feltennem. Szóval egy LG G4-es TV-ről van szó.
-
VoidXs
Topikgazda
válasz
eL Geri #87902 üzenetére
Ez historikusan mindig így volt. A Dolby csinált valamit, majd a DTS megcsinálta ugyanazt, csak jól. Sajnos az embereket mindig csak a nagy kutya érdekli, lásd Intel vs AMD, ahol az AMD-nek a market share-e lényegében 0%, miközben minden téren jobbak és nyereségesek, az Intelt meg csak az állami infúziók tartják életben.
Egyébként a streaminggel sosem az a baj, hogy nagyon rossz kodekben lennének. Persze, a Dolby kompresszorfétise nem segít, de erre rájön még a streamingeké is, ami százszor nagyobb kárt tesz.
-
eL Geri
őstag
Egy kis élménybeszámoló:
Én sajnos csak streaming minőséget fogyasztok. Még a virágboltból is kb. csak az szokott meglenni.De most van egy jó példányom:
Szintén virágbolti Sicario (2015), magyar hangsáv, de DTS-HD, valami 4xxx kb-es hanggal. Na ez nagyon szuper, a mélyek is, a térhangzás is. Nagyon élem.
Valóban kár, hogy a Dolby nyert a DTS-el szembenmeg persze a tömörített formátumok.
Kellene nekem még ilyen filmAmit le is játszik a TV (LG G4) saját lejátszója, mert ezt viszi. Bár csak kis adagokban nézem most is, mert ehhez az kell, hogy ne legyen itthon a család.
Új hozzászólás Aktív témák
- A topik kompakt "házimozi" szettekkel igen, de hangprojektorokkal (soundbar) tapasztalatok híján nem foglalkozik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi haladó szinten topic
- Hi-Fi topic
- QNAP TS-870U-RP 8 lemezes Rack NAS
- Dell USB-C dokkolók: (K20A) WD19/ WD19S/ WD19DC + 130W, 180W, 240W töltők
- Gamer Laptop, Gamer Monitor és Konzol Felvásárlás Magas Áron, Gyorsan és Egyszerűen!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Geforce GTX 1050, 1050 Ti, 1060, 1650, 1660 - GT 1030 - Low profile is (LP)
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest