-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
-NoVa-
veterán
válasz
bala6120 #117365 üzenetére
Az jó cucc, ez az Apos X Geshelli stack nálam is elférne valami íróasztalon egy rPi fejjel, már csak a kinézete miatt is
-
bala6120
senior tag
válasz
Dorien #117353 üzenetére
Nálam a kis hibrid csöves Gremlin PSVANE ART TII csövekkel úgy néz ki, hogy kinyírta a "hifibogarat": AryaSE, HD650. Ezek voltak nálam eddig: Marantz PM6006, Topping L30, P20, Asgard3, SMSL SH-9, jobb kondis TMP Ant, Spartan Helot 2x, MFA3, FiiO BTR5-2021, EverSolo DAC-Z6, SMSL DO400.
Forrás: AXN10, Tidal, Roon; DAC: SMSL DO400. -
Zoliee
senior tag
válasz
Tragger #117362 üzenetére
Sennheiser hd800s és egy Denon d5200 mellé vettem harmadik fejhallgatónak.
Egy Beyerdynamic dt 1770pro-t és egy egy Focal Bathys fejhallgatót váltott le. Előbbi hangzása nagyon nem az én ízlésvilágom volt, és az utóbbival sem voltam teljesen elégedett (kényelem, hangerő állítás, stb)
Eladtam mindkettőt, és ez lett belőle.
RME adi-2 dac fs + Violectric V202 amp + 1 hónap járatás (tényleg szörnyű volt bejáratás nélkül, pedig planár...) és komolyan ajánlható egy fejhallgató.
Zártban tényleg nehezebb találni elfogadhatót, mivel jóval kisebb a "felhozatal". -
Zoliee
senior tag
válasz
Tragger #117360 üzenetére
Monoprice Monolith m1060c
Én újonnan vettem, kb 200e ft volt tokkal/vonóval innen: [link]
1 hónapja vettem, és iszonyat lassan jött meg a hangja, pedig használtam kb mindenről is (majd később szándékozom írni róla) Elöljáróban annyit róla, hogy nem mindegy mivel/miről hajtod.
Ez meg egy bejáratott/használt/pénztárcakímélő példány (ha ez is játszana Nálad), egy megbízható fórumtárstól: [link] -
Tragger
tag
Sziasztok!
Hifiman Sundara-hoz hasonló hangú (vagy jobb
) zárt fejest mit ajánlanátok?
-
osonte
őstag
válasz
M5Norbi #117356 üzenetére
"Pláne hogy itt nehéz örökérvényű igazságokra lelni mert lehet hogy ami egyik embernek jajj de jól szól azt a másik el sem bírja viselni."
Pont így vagyok vele, amennyiben pár ember írja, hogy szerinte rossz, akkor még simán beleugrok, mert kíváncsi vagyok, nekem meg lehet pont jó lesz. Persze azért ha 20 ember írja valamiről, hogy nem jó, főleg ha tudom hogy olyanok írják akik láttak már jópár fejhallgatót, arra azért érdemes hallgatni.
Amúgy nagyon korrekt a fiio.hu, az előbb válaszolt, részletesen leírtam mi a bajom a hangjával a fejhallgatónak és mit várok a nehezebben hajthatótól és megköszönte, hogy kifejtettem a tapasztalatom és megértette a döntésemet. Holnapra itt az új fejhallgató, náluk meg a régi és gyorsan visszautalják a pénzt, mert most a 32 és a 350 ohm-os fejhallgatót is kifizettem.
-
M5Norbi
őstag
válasz
osonte #117355 üzenetére
Nem kell ehhez hallgatózni
Aki elkezd belemerülni egy ilyen hobbiba az egyre inkább meg akar tapasztalni mindenféle fejest meg aztán mindenféle Dac/amp párost is.
Pláne hogy itt nehéz örökérvényű igazságokra lelni mert lehet hogy ami egyik embernek jajj de jól szól azt a másik el sem bírja viselni.Nem hinném hogy ne lenne jó majd az újabb FT3.
Nekem a Sennheiser HD660 S2 ami eddig nagyon tetszett de annyiban hasonló a szitu a tiédhez hogy az en erősítőm is kevés lenne neki. (Ifi Zen Dac V2).
Így egyenlőre Fiio FT1 lesz mellé.
Aztán egyszer úgyis megveszem azt is -
osonte
őstag
válasz
stellaz #117352 üzenetére
Igen, de nekem FiiO KA15 van, ami kérdéses, illetve már le is leveleztem az elállást, az új FT3-at megrendeltem (utolsó darab volt). A HD650 ami van az aprón az messze van és személyes átvétel lehetséges csak, újban meg drága. Mindegy is, mert beleéltem magam a 350ohm-os FiiO-ba, kockáztatni kell, nem megy másképpen ez a műfaj. Lehet rosszabbul fog szólni, mint a mostani, de legalább megpróbáltam. Most nyugodtabb vagyok, hogy kicserélem, egy ideig meg ha nem szól jól, akkor rá tudom fogni a "bejáratásra".
-
Dorien
veterán
válasz
stellaz #117352 üzenetére
Nálam meg a HD580 (~HD600) szól gyönyörűen az iBasso DX170-ről, valami tökéletes vele a szinergia. 3.5mm SE kimenet, 3.2VRms, ami ~34mW 300 ohm-ra. Mégis, még sosem hallottam ennyire jól szólni egyik Sennheisert sem. Pedig aztán volt már Sense V1, CompositeAmp, chAMP, Topping A30 Pro is előttük... Majd ki lesz próbálva csak digitális forrásként is a DX170 és kiderül, hogy milyen, ha a DAC+AMP szekció kicserélődik az asztali rendszerre. (A30 Pro 840mW @ 300 ohm)
zazenke: A kis impedanciás planárok (HiFiman, DCA) sokszor nehezebben hajthatóak, mint a nagy impedanciás dinamikusok (Sennheiser, Beyerdynamic). Egyiknek áram kell, másiknak feszültség. Egy ilyen kategóriás Toppingnak elvileg nem probléma egyik sem.
-
stellaz
veterán
válasz
osonte #117350 üzenetére
Tudom, hogy kényes a hd650, de nekem a GoBlu-ról is nagyon szépen zenélt. Az énekhangok, a zongora gyönyörűen szól rajta. És minden alkatrészt kapni hozzá normális áron, nem az van, hogy lerohad a fejpánt és akkor ennyi volt.
Más kérdés, hogy egy HE400SE rendes meghajtással (és némi moddal) harmad áron is úgy szól, hogy nekem nincs hiányérzetem.
-
zazenke
őstag
válasz
Dorien #117188 üzenetére
ok rendeltem egy topping L70 et. gondolom nem egy csúcs kategória de lehet nekem ez is megfelel. most még csak a dt770 pro 80 ohm lesz ràdugva. de vajon lesz ennek értelme mert ez ugye kis impedancia. majd később kell valami hozzá illő fejes akár 600 ohm-os is lehet olyan max 150 ezres érték határral újonnan. a hétvégére megjön az erősítő
-
osonte
őstag
válasz
Dorien #117349 üzenetére
Csak HD560s volt, azt 14 napos elállással visszaküldtem, nagyon nem az a hang volt, amit kerestem. A fórumot követem és főképpen HD600, H650-es modellről szinte minden bejegyzést, sokat visszamenőleg elolvastam. A 650-est egyszer meghallgatnám és biztos, hogy nagyon magas minőségű hangot hallanák, de nem a kis FiiO KA15-el, ott tényleg meg kell adni a megfelelő meghajtást neki. Most is van 650-es talán új itt az aprón. Félek viszont nem azt keresem és amúgy a Sennheiser sosem állt hozzám közel, de ettől függetlenül biztosan kiemelkedő fejhallgatók. Lenne komoly asztali rendszerem lehet tennék vele egy próbát (650-el).
Jól olvasod, más a driver, más a kábel minősége, egyik párna más, tényleg így utólag rájöttem, hogy a 32ohm inkább sima hifi kategória, a 350ohm meg kifejezetten hasonlítgatják a Sennheiser 600-as sorozathoz. Más liga a kettő, csak nem gondoltam, hogy ennyire. Már mint a 32ohm-os ismertem még csak meg, de komolyan jó volt visszahúzni az újonnan 30 ezres, de moddingol, eq-zott fejhallgatóm és talán a 32ohm-os FT3 pár apró részlettel (talán 10%-al jobb) 4x áron, de a kis olcsó fülhallgatóm például szebben lehozza a mikrorészleteket, hangszereket, meg sok mindent eq nélkül. A tónusa szép, de ha valaki tudja milyen egy Hifiman Edition XS hangja, az ne is próbálkozzon a könnyen hajtható FT3-al.
-
-
osonte
őstag
Igen pont így, én is ilyen káoszos dolgokat olvastam, valaki laptopról hallgatja, de valaki meg a tizenezres dongle DAC-ról, ja és pozitívak a vélemények (fizetett
), azoktól a KA15 jelentősen jobb. Mindegy is, megírom majd milyen lesz, de előtte bejáratom a fejhallgatót.
Köszi azért! -
Bodz
nagyúr
válasz
osonte #117342 üzenetére
Hát nem tom... Én is csak teszteket olvasgattam. Van aki azt írja, hogy könnyű meghajtani, de azért nem árt egy combos erősítő.
Roppant hasznos.
Kipróbálni pont nem tudom neked. Nincs itthon igazán magas impedanciás fejesem. Az FT3-mal meg még nem találkoztam. Az biztos, hogy a vén LCD3-mal az életéért könyörög a KA15. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
-NoVa- #117332 üzenetére
Van 5 csatornád
Ez nagyon régen nem igaz objektumalapú formátumoknál. Saját setupnál 9+4 hangszóróról beszélünk 9+2 csatornán (+ a subok).Elcsúszott fázisnál nem a laposabb hang lesz a baj házimozinál.
liszi70: ja, nalam akusztikai kezeles par konyvespolc berakasa volt, plusz valamennyire a projektorvaszon es a blackout fuggonyok.
az igaz, hogy PEQval nalam elment kb 4 ora, mire finomhangoltam itthon. es konkretan a finomhangolashoz kulon pipeline kellett a kulonbozo eszkozok kozott turni a beallitasokat. nagyon mas tema, mint hogy volt a bass meg a treble tekero a 90es evekben, vagy a 10-20savos EQ kicsit kesobb. [link] ertsd kb igy nez ki az interfacing beleturni az AudysseyXT lelki vilagaba.
-
osonte
őstag
válasz
M5Norbi #117344 üzenetére
"Csináld csak mert különben mindig benned lesz hogy miért nem lépted meg."
Szó szerint ezt mondtam a feleségemnek, hallgatóztál?
Amennyiben nem cserélek, akkor bennem marad, hogy milyen lett volna ha... Az se érdekel, ha most rosszabb lesz, de késöbb meg jobb (erősebb DAC/AMP-al).
-
osonte
őstag
Most, hogy végigolvastam az Amazonos értékeléseket, valaki olyan DAP-al hajtja, ami 300ohm-nál 17mWatt-ot tud és szerinte jó.
Nekem a DAC 300ohm-nál 87mWatt-ot tud és a gyártó szerint az optimális a 100mWatt lenne, vélhetően veszítek egy kis mélyet, hangerőt, meg kitudja mit, de azért nem 17mWatt-al futok neki és lesz benne potenciál.
Állítólag jól skálázódik, alacsonyabb teljesítménnyel is fog szólni, csak marad benne, viszont azt írják van szinergia az FT3 és a KA15 között.
Amennyiben tetszik a hangja, kezdek gyűjteni újra egy FiiO K7-re... A 32ohm-os becsomagolva, reggel telefonálok és remélem minél hamarabb nálam lesz a másik. -
osonte
őstag
Nem, akkor ez van, nem akarok senkit szivatni, marad az unalmasabb, de részletezőbb 350ohm-os változat.
Viszont ha választani kell az unalmasabb precíz hangok és bulisabb, de mosottabb hangok között, akkor ez előbbi, szeretek új dolgokat találni egy adott zenében. A kérdés, hogy a KA15 meg tudja -e ütni rendesen a 6cm-es drivert 350ohm-nál, tudja -e uralni a drivert megfelelően?
-
válasz
stellaz #117339 üzenetére
"Az újdonság varázsa lehet, hogy már kezd elmúlni"
Bizony, ez is nagyon fontos. Le kell tisztulnia. Nekem a fejes volt egy időben újdonság, egy darabig be sem kapcsoltam a szobait. De aztán leülepedtek és helyére kerültek a dolgok. Legalábbis egy időre...
Ezért sem szeretem az élménybeszámolókat, mert annyi szubjektív változó van az értékítéleteinkben.
-
stellaz
veterán
válasz
liszi70 #117337 üzenetére
Közeltéri hangfal nekem sokkal jobban bevált, de sajnos a falra feltolva elég rendesen visszhangzott ez is. Most a panelekkel frankó, ez most így jobban tud esni, mint a fejes.
Bár a fene tudja, most feltettem a fejest és az így most nagyon fasza. Az újdonság varázsa lehet, hogy már kezd elmúlni a JBL-ekkel kapcsolatban. Meg a fejes szub tartománya pl teljes, nem az van, hogy 60Hz alatt semmi. -
válasz
lapalapa #117331 üzenetére
"Szobába meg jön a feleség, berakat valami bútort, oszt lehet méregetni előlröl meg állítgatni, meg agyalni, hogy lesz olyan mint vót..."
Van igaszságod, de még egy durván döngő szobát is lehet csillapítani akár akusztikai kezeléssel, akár eq-val, ezek kombinációjával meg pláne. És akusztikai kezelésen nem kell feltétlen akusztikai paneleket, ronda diffúzorokat érteni, már néhány könyv, vagy a hangdoboz máshová helyezése, forgatása, elhúzása, vagy szőnyeg, stb. is nyújthat megoldást. Arról nem is beszélve, hogy mindenféle kezelés nélkül is lehet aránylag jó egy akusztika, ne csak azt vedd alapul, amikor szar. Értem én, hogy már csak fejesrendszered van, és jólesik savazni a szobait.
De maradjunk abban az alapvetésben, ami legközelebb áll a valósághoz, és magad is fogalmaztál már hasonló értelműt: Mindkettőnek megvan a maga baja és maga bája is.
(Hozzám jelen pillanatban a szobai áll közelebb, 2 napja fogalmaztam: [link]) Persze nyilván sok minden múlik az adott rendszerek minőségén.
-
stellaz
veterán
-
lapalapa
senior tag
válasz
-NoVa- #117332 üzenetére
Aztán meg van a következő szint, amikor a sok csatornát is sikerül összehozni fázisban, egy teremnyi embernek.. Réges régi Rezsősón, a nagyteremben.
Azóta sem hallottam ilyenhez még csak hasonlót sem házimoziból. Amikor egy teremnyi ember egyszerre teszi le a haját a döbbenettől. Kérdeztük, hogy mennyi így a szerkó cuzammen, de azt mondták hogy több mint amire gondolunk. Aztán "csak" jól kell tudni beállítani... -
s4tch
veterán
-
osonte
őstag
Sziasztok!
Légyszi segítsetek, járatom most a FiiO FT3-at, direkt a 32ohm-os verziót rendeltem, hogy könnyen hajtható legyen (FiiO K15 balanceden 32ohm 560mWatt) és létezik ebből az FT3-ból 350ohm-os verzió. Én azt gondoltam, hogy a 350ohm-os verziót nem tudnám hajtani rendesen, de többen írják, hogy meg lehet és ez a 32ohm-os egyszerűen túl könnyen hajtható, a DAC 75%-on, a laptop meg 20-25%-on hallgatom, de max 40% ami hallgatható. Tetszene a hangja, amit eddig hallok, de némi lazaságot, pontatlanságot érzek, mint amikor valami nem feszes (tesztek is ezt hozzák hátránynak a nehezebben hajthatóhoz képest). A 350ohm-os verziónak pont ez a lényege, hogy feszesebb, részletesebb, precízebb, lineárisabb főleg magasban (a 32ohm-os két helyen megzuhan a harman görbénél, ami szép a 350ohm-os verziónál). Illetve a nehezebben hajtható verzó mélye is bár kevesebb kicsit, de több részletet ad. Szóval a nagy kérdésem, hogy merjem a KA15 mellé kicseréltetni a 350ohm-os verzióra? Ott lehet majd 70-80%-os hangerőn kell hallgatnom, de "feszesebb" lesz a hangja. Tudom, hogy be kellene járatni, de ezek a tesztekben is le vannak írva és nem fog ezen a téren változni a 32ohm-os, egyszerűen áldoz a precizitásból a könnyű hajthatósg oltárán. Egyszerűen 120 ezerért precízebb hangokat akarok hallani, el tudok állni a vásárlástól, de gondolom ki is cserélnék. Eddig a legtökéletesebb hang ami közel állt hozzám, az AKG K371 (az durván harman görbét hozza és az FT3 350ohm is sokkal jobban arra hajaz, a 32ohm-os eltér ettől és EQ-val sosem lesz tökéletes azt írják...).Előre is köszönöm!
-
-NoVa-
veterán
válasz
proci985 #117329 üzenetére
A házimozi egyszerű. Van 5 csatornád, hiába rontasz bármit EQ-val, lesz a hangoknak iránya, helye. 2 csatornán viszont a korrekt fázisos időzítéses egyensúlyt bolygatod meg EQ-val, laposabb, kevésbé definiált hang lesz az eredmény. Már ha van miből veszíteni, egy gyengébb alapanyag, vagy rendszer nem érzi meg.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
lapalapa #117328 üzenetére
fejhallgatonak is megvan a sajat akusztikaja. nem a szoba fog belenyulni, hanem pl a fuled formaja es pl a parna allapota. erre custom-fitted IEM talan a megoldas, ha tenyleg kizarolag a mastert akarod hallani tisztan.
szobai setupoknal ezt feluletkezelessel es kalibracioval lehet segiteni, ld a validalt meromikrofon es a PEQ. viszont lehet ugy is elvart karakterisztikat hozni (ami adott esetben pontosabb is lesz egy fules lancnal), mas kerdes, hogy milyen aron. egy umik-1 mikrofon magaban 110 euro, es az a rendszer tobbi reszehez kepest egy konnyebb kiadas. nalam a szobai stereo/hazimozis setup hangzasban (a kalibralt ulespoziciokban) nagyon kozel van a fules lancaimhoz. persze egyik sarokban olyan bass-trap van, hogy ihaj.
osonte: nalam mindket DAC kozepallasban van, viszont winben ugyelek ra, hogy kb 8-10%os hangeron hasznaljam oket.
tenyleg vigyazni kell, foleg ha erzekeny (konnyen hajthato) fejesed van.
-
lapalapa
senior tag
válasz
proci985 #117325 üzenetére
"egy frequency-response nem adja vissza"
Az nagyon sok mindent nem ad vissza...
Visszatérve fejes vs. dobozos hallgatózás közötti különbségekre, mindkettőnél kompromisszumokat kell kötni, van aki azt szereti, ha döng a szoba és ezt minden ízében szereti érezni, de lemond az felvétel eredeti akusztikai információiról (mert a szoba akusztikájával együtt hallgatja), van akinek meg az eredeti felvétel minél jobb megközelítése a lényeg. -
osonte
őstag
válasz
Dorien #117323 üzenetére
Kösz!
Az a baj, hogy a DAC-ot vegyesben használom kis füles / kis teljesítmény módban és fejhallgató / asztali módban, ez mellett feledékeny is vagyok és ha csak 50-60%-ra teszem a laptopot, meg a DAC-ot is hangosabban felejtem, akkor nyomok egy OFF-ot fülemnek, legalább többé nem kellene költeni hifire...
Azóta megy a fejhallgató, végre nem vadul a magas és jön a mély is szépen, alakul ez, csak így tovább.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
Kammerer2 #117324 üzenetére
Btw lehet valaki egy internetes fórumon is aktív amellett, hogy publikál
.
Hi-Fi műszaki topikban van, akinek publikációi is vannak a területen. Mármint rendes, peer-reviewed felületeken.
---
mérésen látszik sokminden (még egyszer, fülest eleve nagyon nehéz mérni mert minden ember fizikailag más), plusz meg is kell hallgatni.
mérésen kijön, ha valami kígyóolaj (pl audiofil patchkábel), ugyanakkor fülhallgatóknál bejönnek más szempontok is. egy frequency-response nem adja vissza, hogy a felhasználó fejformája és füle hogy hat a hangképre, ugyanúgy nem adja vissza a kényelmet, az anyagminőséget vagy a tartósságot. vagy azt, hogy mennyire könnyű / nehéz hajtani. vagy az ár/értéket. vagy azt, hogy az ember hallása korral romlik, amit megintcsak meg lehet oldani hangkarakterisztikával... vagy rendes PEQal.
pl kényelemre a saját Fidelio X3mam a régi DT990 Editionnál is jobb. az irodai ATH MSR7nél szintén.
-
Kammerer2
tag
válasz
zazenke #117309 üzenetére
"na de valaki azt is mondta hogy őt nem szabad komolyan venni"
Nem csak idézni, hivatkozni is csak pontosan illik. Az a valaki azt mondta, hogy
"Amirt általában nem érdemes komolyan venni"általában
nem érdemesUgyanis Amir általában nem alkalmas a komolyan vételre.
Lásd Ear aktuális idézetéhez kapcsolódva utalok rá, hogy jómagam mintegy bő tíz évvel ezelőtt kezdtem el mondogatni az akkor még "Hi-firől általánosságban", manapság "Hi-Fi műszaki szemmel" topikban, hogy a tudomány tudományos folyóiratokban van, nem pedig internetes fórumokban. Azoknak szoktam ezt mondogatni, akik folyton a "linkelj bizonyítékot" internetesfórumi típushibával operáltak. Tudományt azok képesek művelni, akik tudományos ismeretek birtokában, tudományos módszerrel, tudományosan tapasztalva teszik azt. Amir általában nem képes tudományt művelni. Kontár. Hályogkovács. Néha a kontár hályogkovács is ráhibázik igazságokra, de általában nem ez a jellemző. És ha ráhibázik, akkor is csak kontár hályogkovács marad.
"pedig elég "szakembernek" tűnik és nem csak a fülére hagyatkozik mert az minden embernél más hanem a száraz és "kegyetlen" igazságra a műszeres mérésekre."
Hogy ""szakembernek" tűnik", arról lásd mint fent.
Jelen esetben hifi tudományról van szó - tudományalágazat. A hifi tudomány nem csak műszaki tudomány, hanem biológiai és társadalmi tudomány is - utóbbiban például elsősorban pszichológiai, lásd érzékelési-észlelési.
A hifi tudomány a konzervzenei hangminőség tudománya. A konzervzenei hangminőség elsődleges, másodlagos, harmadlagos mérőműszere az emberi hallás (érzékelés, észlelés, civilizáció, kultúra). Amir eleve elvből szinte kiiktatta a hifi tudományból annak kiugróan legfontosabb mérőműszerét. Kontár. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
Kammerer2 #117318 üzenetére
Parametriq EQnak pont az a lényege, hogy el lehessen érni egy kívánt (jellemzően, neutrális) frekvenciaátadást és kiküszöbölje az esetleges lyukakat és kiugrásokat.
Plusz torzítás értelmezhetetlen. EQnál headroom kell, 2020 van, nem 1980.
A kiküszöbölhető plusz alkatrészek kiküszöbölhetetlen plusz torzításai természetszerűleg zavarják azokat, akik igényesek a hangminőségre.
Modern highend házimozis környezetben ilyen alapon senki sem igényes a hangminőségre. Főleg nem sub illesztésnél. -
válasz
s4tch #117315 üzenetére
Ó, ezt már sokadszorra linkelitek.
"Nem kell ennyivel elintézni, mert megfelelő mértéktartással szemlélve tényleg hasznosak tudnak lenni a mérések, de aki vallásosan követi ezt az embert, annak egyenesen ajánlom."Igazad van, de a vallásos követés egy szélsőség, ami nem általános, és amire szerintem több példa mutatkozik a "Amir-ellenes" oldalon. A magam részéről sokkal inkább Amir, mint a Long-fajta vallásos szekta.
De inkább egyik se, pontosabban mindent csak fenntartással, "követésről" szó sem lehet.
Ear: A link nem működik, de az idézettel legfőképp az a probléma, hogy a kisajátítja a "szakmai kutatói közösség" fogalmát önmaga számára. Más szakmai kutatói közösségeknek más lesz a véleménye.
-
osonte
őstag
Megjött a FiiO FT3 32 ohm: [kép] .
Elsőre ijesztő volt, sok magas, kevés mély, 1órát hallgattam már ott is kezdett megjelenni a mély (itt-ott odaütött már), a magas nyomokban csökkenni. Félretettem, járódjon csak, nem dobtam hátast elsőre, de vannak jó pillanatai, valami még lehet belőle.
Nagyon minőségi a termék, a csomagolás is elsőosztályú, élmény a kibontása. Amúgy lehet jöhetett volna a 350ohm-os változat is, annyira könnyű hajtani a 32 ohmost (DAC 75%-on, a laptopon 20-40% között hallgatom, de afelett már túl hangos). Elvileg a 32 ohm-os élvezetesebb hallgatni, a 350 ohm-os tud precízebb lenni, de nem annyira élvezetes a karaktere (ezt csak olvastam).
Majd íroj róla hosszabban, ha marad és bejáródik. -
Kammerer2
tag
Az EQ egy nagy halom plusz alkatrész a hasznosjel útjában - hardveres/szoftveres plusz alkatrészhalmaz. A plusz alkatrészek plusz torzításokat visznek a hasznosjelbe - ez a plusz torzítás kiküszöbölhetetlen.
A kiküszöbölhető plusz alkatrészek kiküszöbölhetetlen plusz torzításai természetszerűleg zavarják azokat, akik igényesek a hangminőségre.Akik lehetségesnek tartanak kutyaharapást szőrével gyógyítani, azok soha nem fogják megérteni azokat, akik kutyaharapást gyógyszerrel akarnak gyógyítani. Ez a kisebbik baj...
-
Ear001
addikt
válasz
liszi70 #117311 üzenetére
Ugyan már, Amír a tipikus példája a hangos, nagyot mondó, a tényeket szabadon kezelő véleményvezéreknek. Kortünet, mint Joe Rogan, vagy Donald Trump. Ha olyan, valóban képzett és a tudományos világban elfogadott emberrel kerül szembe, mint Kunchur, rögtön kiderül, hol a helye.
Pseudotudomány az audio területén (2022. szeptember)
Az emberek nem szeretik a bizonytalanságot és az ismeretlent, és magyarázatokra és megértésre vágynak. Ez hajtja a tudományos kutatást. Sajnos azonban ahelyett, hogy a formális tudomány unalmas útját járnák, egyesek önjelölt guruk kultuszához csatlakoznak. Erre a hiszékenységre érdekes példát nyújt Amir Majidimehr YouTube-csatornája, az Audio Science Review, különösen a „Scientific Proof of Measurable Difference in Audio Cables? Paper Review” (Tudományos bizonyíték az audiokábelek mérhető különbségeire? Cikkek áttekintése) című videója, amely néhány általam írt cikket tárgyal. Körkörös érvelés, irreleváns mérések és nyílt becstelenség szórakoztató keverékével Majidimehr úr hűséges követőket gyűjtött maga köré, akik képtelenek vagy nem hajlandók feldolgozni a tudományos információk eredeti forrásait (1) , és közömbösek kultuszvezetőjük képesítései vagy azok hiánya iránt. Majidimehr úr saját LinkedIn-oldaláról és Google Scholar-profiljáról kiderül, hogy nincs egyetlen folyóiratban megjelent publikációja sem, és soha nem hívták meg audio témájú nemzetközi konferenciákra előadónak. Mégis, egy olyan személytől kapunk „kritikai értékelést” folyóiratcikkekről, aki maga soha nem publikált egyetlen kutatási cikket sem! A szektavezér korlátozott és hibás ismereteinek szürkületi zónájában ragadt.
A JAES2-ben megjelent cikkem, amelyet ő tévesnek tart („én... rámutattam ezekre a problémákra”; „de sajnálatos, hogy az AES ezt közzétette”), négy független bíráló és a szerkesztők alapos vizsgálatának vetették alá. Mindezt annak érdekében, hogy minden tudományos részletet alaposan megvizsgáljanak. A JAES ezután egy Zoom-kerekasztal-beszélgetést szervezett, amelyen az AES összes tagja és vendége részt vehetett, valamint egy hivatalos online fórumot is indított, ahol megvitatták a cikket. undefinedszektavezérüknek. A cikk megjelenése után hosszú idővel az AES közösség számos tagja (beleértve az AES tisztviselőit is) gondosan elolvasta a cikket, és dicsérte a munkát. Sajnálatos társadalmi állapot, amikor a követők inkább a szektavezérüknek hisznek, mint az egész szakmai kutatói közösségnek. Ellentétben azzal, amit sugall („a szerző legújabb cikkét azzal kezdi, hogy elismeri a probléma létezését”), az IOSR3-ban megjelent cikk nem ismerte el és nem javította ki a JAES-cikkben szereplő problémákat. Ez egyszerűen a korábbi munka természetes folytatása. A szakmai kutatás szakaszokban halad. Az Apollo 11 nem volt a korábbi 10 küldetés „hibáinak” elismerése, mert azok nem juttattak embert a Holdra. A korábbi küldetések megteremtették az alapokat. Mivel Majidimehr úr soha nem publikált semmilyen kutatást, ezt nem tudhatja. Követői pedig nem hajlandók saját maguk ellenőrizni a tényeket.
Majidimehr úrnak komoly hiányosságai vannak a kulcsfontosságú fogalmak megértésében:
(1) Az audio hűség értékelésére szolgáló jeleremzésnek két nagy területe van: a frekvencia (spektrális) és az idő (időbeli). Ha csak az egyikre koncentrálunk, az olyan, mintha csak fél aggyal közelítenénk az audio értékeléshez. A spektrumanalizátor csak az elsőre koncentrál, és nem alkalmas az impulzusválasz és a tranziens jelek (4) tanulmányozására, amelyek nagy hatással vannak a hangszerek hangszínének meghatározására. A Fourier-ábrázolás sem képes megfelelően leírni a nemlineáris és nem időinvariáns rendszerek átviteli függvényeit. Majidimehr úr hanghűség-elemzésének műszerei és alapjai alapvetően hibásak.
(2) A hallórendszer időbeli felbontása nincs közvetlen kapcsolatban az 1/f-vel (a frekvencia reciproka). Majidimehr úr összekeveri a kettőt. Az ember 900 Hz-es frekvencián 10 mikroszekundum időbeli különbséget képes érzékelni a bal és a jobb fül között. Ez az idő 100-szor rövidebb, mint 1/f ~1 milliszekundum. Ez több mint fél évszázada ismert (5,6).
(3) Majidimehr úrnak úgy tűnik, hogy abszurd elképzelése van arról, hogy a digitális időbeli felbontás egyenlő ~T/2n-1-vel (T=mintavételi periódus, n=bitmélység). Ez megfelel a hullámforma szélén észlelhető legrövidebb eltolódásnak. Ez nem jelenti a hullámforma felbontásában megkülönböztethető jellemzők finomságát, amelyet valójában a mintavételi periódus T (nem T/2n-1!) korlátoz. További magyarázatot az Audio Engineering Society jelenlegi elnöke által írt áttekintő cikkben találhatunk (7) (amely ingyenesen letölthető), amely az impulzusválasz konvolúciója miatt a digitális hangban fellépő időeltolódást magyarázza.
(4) Majidimehr úr kijelentéséből („4 nanoszekundum 250 megahertz… miért érdekelne, hogy egy 4 nanoszekundumos impulzus átmegy valamin”) úgy tűnik, hogy nem érti az elektromágnesesség egyik legalapvetőbb fogalmát, azaz a dielektromos állandó és a jel terjedési sebessége közötti kapcsolatot. Ez analóg azzal, hogy egy gáz sűrűségét és nyomását (alacsony frekvenciájú tulajdonságokat) a hangsebességéhez kapcsoljuk (8).
(5) Majidimehr úr úgy tűnik, hogy elavult ismeretekkel rendelkezik az oszcilloszkóp-mérések terén, mivel úgy gondolja, hogy azok 8 bites vertikális felbontásra korlátozódnak. Ismétlődő jelek esetén a felbontás több tartományban végzett triggert mérésekkel bővíthető, ahogyan azt az IOSR cikk 6(b) és (c) ábráján is tették. Ez hasonló ahhoz, amikor egy állványra helyezett kamerával több expozíciós beállítással fényképezünk egy statikus jelenetet, egy HDR (nagy dinamikatartományú) fényképezési technikával. Majidimehr úrnak a videóban elhangzott szavainak szinte mindegyike értelmetlen – tudatlanságból és abból a vágyból fakad, hogy sokkoló humorral szórakoztassa követőit. Remélem, hogy nézői nem gondolkodás nélkül papagájaként ismételgetik szavait. Vegyen részt AES konferenciákon, és olvassa el a cikkeket teljes egészében, beleértve a lábjegyzeteket, hivatkozásokat és egyéb részleteket. Ha ezt megteszi, könnyen rájön a hazugságára („Legalább megmondhatná, hogy milyen kábeleket használt, hogy mi is megismételhessük a tesztet. Még a márkákat sem mondja meg…”). Ha figyelmesen nézi, minden információ ott van: A JAES cikkben nézzék meg a 3. oldalon az „(A) a Straight-Wire Virtuoso…” kezdetű bekezdést és a 8. és 11. lábjegyzetet; az IOSR 9. cikkben nézzék meg a g lábjegyzetet és az ahhoz tartozó hivatkozást.
1. Az IOSR cikk tartalmazza a legteljesebb mérési adatokat, amelyeket valaha publikáltak audio kábelekről. Ez a részletes dokumentáció lehetővé teszi, hogy bárki megismételje a kísérleteket, ha akarja. A cikkben rengeteg más értékes új információ is található (pl. a hallgatási tesztek pszichológiai háttere), amelyek úgy tűnik, hogy a cikkek felületes átolvasása miatt kimaradtak.
Milind N. Kunchur, Ph.D., APS Fellow
Kormányzó kitüntetett professzora
Michael J. Mungo kitüntetett professzora
CASE & Carnegie Alapítvány Dél-Karolina év professzora
További információk a háttérrel, képesítéseimmel és tapasztalataimmal kapcsolatban a következő oldalon találhatók: http://boson.physics.sc.edu/~kunchur/. Számos szakmai konferencián és kutatóintézetben tartottam előadásokat az egész világon az audió, az akusztika és a gyors jelekkel kapcsolatos mérések témájában. Munkámról tárgyaltam az Audio Engineering Society, az Acoustical Society of America és az Association of Research in Otolaryngology elnökeivel. Minden munkámat alaposan átvizsgálnak, mielőtt folyóiratba beküldöm, ahol a publikálás előtt még egyszer aprólékosan átnézik. Ismert vagyok arról, hogy nem a kitaposott utakat járom, hanem új megközelítéseket és értelmezéseket dolgozok ki, hogy a zavaros megfigyelések és állítások mélyére ássak. Ezért munkáimat tankönyvek és áttekintő cikkek is idézik. Lehet, hogy valamikor oktatóanyagokat is készítek azok számára, akik komolyan érdekelnek az audio és a hallás tudományos háttere.
1 A YouTube egy csodálatos és értékes platform, ahol sokféle nézőpontot és tapasztalatot hallgathatunk meg. A legtöbb műsorvezető udvarias, alázatosan elismeri, mit tud és mit nem, és nem szándékozik téves információkat terjeszteni.
2 M. N. Kunchur, „Cable Pathways Between Audio Components Can Affect Perceived Sound Quality” (Az audioalkatrészek közötti kábelútvonalak befolyásolhatják a hangminőség észlelését), J.
Audio Eng. Soc., vol. 69, pp. 398–409 (2021). DOI: https://doi.org/10.17743/jaes.2021.0012.
Ingyenesen letölthető a honlapomról.
3 M. N. Kunchur, „An electrical study of single-ended analog interconnect cables” (Elektromos vizsgálat egyoldalas analóg összekötő kábelekről), IOSR J. Electr. Comm.
Eng. 16. kötet, 40–53. o. (2021) DOI: 10.9790/2834-1606014053. Ingyenesen letölthető a honlapomról.
4 Lásd az Audio Precision analizátor felhasználói kézikönyvének 32. oldalát.
5 R. B. Klumpp és H. R. Eady, „Some measurements of interaural time difference thresholds” (Néhány mérése a két fül közötti időeltérés küszöbértékének), J. Acoust. Soc. Am., 28. kötet, 859–860. o. (1956). DOI: 10.1121/1.1908493.
6 A. Brughera, L. Dunai, W. M. Hartmann, „Human interaural time difference thresholds for sine tones:
the high-frequency limit” (Az ember interaurális időbeli különbségküszöbértékei szinuszhangok esetében: a magas frekvenciák határa), J Acoust Soc Am. 133. kötet, 5. szám, 2839–2855. o. (2013. május). 1. ábra (c).
DOI: 10.1121/1.4795778. PMID: 23654390; PMCID: PMC3663869.
7 J. D. Reiss, „A Meta-Analysis of High Resolution Audio Perceptual Evaluation” (A nagy felbontású hangérzékelés meta-elemzése), J. Audio Eng. Soc., 64. évf.
6. sz., 364–379. o. (2016. június). http://dx.doi.org/10.17743/jaes.2016.0015.
8 Ezért válik „sípolóvá” a hangunk, ha héliumot lélegzünk be (a formánsok felfelé tolódnak); hangsebesség = γ sqrt(P/ρ).
9 Egyes folyóiratok érzékenyen reagálnak a kereskedelmi hasznosításra, és nem szeretik, ha a főszövegben márkák szerepelnek. Ezért az információkat lábjegyzetben és hivatkozásban tüntetjük fel. -
s4tch
veterán
válasz
liszi70 #117311 üzenetére
Amir legendás gondolata: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/9-headphone-review-sony-mdr-zx110.19484/
"EQ this headphone and it produces reference quality sound!"
Nem kell ennyivel elintézni, mert megfelelő mértéktartással szemlélve tényleg hasznosak tudnak lenni a mérések, de aki vallásosan követi ezt az embert, annak egyenesen ajánlom.
Rajta kívül más is mér: headphones.com, stereophile, youtube-on gadgetrytech, Erin (hangfalakat, erősítőket), diyaudiocorner, goldensound, crinacle, stb. Szerintem 2025-ben nem is nagyon szabadna profi tesztelőként mérés nélkül publikálni. De egy méréstől nem lesz jó egy teszt, lásd pl. rtings tesztjei, amiket nehéz komolyan venni. És sajnos Amir is inkább süket, mint nem.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
lapalapa #117310 üzenetére
a legnyomasrol beszelek, vagy arrol, amikor a basszus a klubban mozgatja a folyadekot a gyomrodban. nem pedig szubjektiv elmenyekrol.
ezt fulessel nem lehet elerni, barmit csinalsz. fules tenyleg masban (nagyon) jo, de van amit nem tud kivaltani.
zazenke: Amir megbizhato.
liszi70: hifi topikban szinte mindenki meresparti.
mondjuk a setupok egy resze reszben mozis is, ott pedig 9-15+ hangszoros setupoknal egyszeruen nem lehet meguszni a parametrizalt EQt kisimitani a freqenuency-response grafot.
-
válasz
zazenke #117309 üzenetére
"valaki azt is mondta hogy őt nem szabad komolyan venni"
Nem a konkrét esetre vonatkozóan, mert ez egy örök és általános dilemma: A kérdés csak az, hogy azt komolyan kell-e venni, aki szerint nem kell komolyan venni.
A konkrét esetre vonatkozóan: Szerintem Amir-t, meg úgy általában a méréseket egy (szerintem kisebb) szubkultúra nem veszi komolyan, méréseit és értékítéleteit nem fogadja el, nem használja. Amirt meg úgy általában a méréseket egy (szerintem nagyobb) szubkultúra komolyan veszi, a méréseit és értékítéleteit kiindulási alapnak elfogadja és felhasználja. Szóval nem fekete-fehér ez, ha máshová mész kérdezni Amir-ról, más válaszokat is fogsz kapni.
-
bitrograde
senior tag
A válasz: nem. Lapozzunk.
-
nLali
őstag
válasz
bitrograde #117303 üzenetére
Az egészről Amir tehet.
-
válasz
bitrograde #117303 üzenetére
Nem nehéz kideríteni, innen indult.
-
proci985
MODERÁTOR
válasz
lapalapa #117299 üzenetére
erre tudsz peldat is mondani (ertelmes keretek kozott beallitott, modern EQval, HIFI eszkoznel)?
---
pro studio hangfalak egy resze tud autokalibralni (a szobara). erre ertettem az eqt.
---
fulesnek megvannak a hatarai is zenere. a labdobot nem fogod erezni a gyomrodban. masban jok.
-
bitrograde
senior tag
Most már csak azt kellene kideríteni, miért került elő ez a lerágott gumicsont a vezetékes fejhallgatók témában.
-
válasz
lapalapa #117295 üzenetére
"Fejes és szobai hallgatózás teljesen más műfaj. Fejesnél zavaró tud lenni az info veszteség."
EQ-utálat szempontjából semmi különbség nincs a fejes és szobai műfaj között. Aki azon szocializálódott, hogy "eqrossz" (ami régen talán indokolt is volt), az leggyakrabban a szobai rendszerén utálja a mai napig.
De szerintem ennek egy része valószínűleg régi beidegződésből, vagy előítéletből fakadhat.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC
- Autós topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Azonnali fotós kérdések órája
- 3D nyomtatás
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Radeon RX 9060 XT: Ezt aztán jól meghúzták
- Asustor NAS
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- Phanteks NV5 MK2 White (PH-NV523TG DMW02)
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A16, Samsung Galaxy A26, Samsung Galaxy A36, Samsung Galaxy A56
- Bomba ár! MacBook AIR 13" 2018 - i5-8210Y I 16GB I 512SSD I OS X Sonoma I Cam I Gari!
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi 9, Xiaomi Redmi 9AT, Xiaomi Redmi 10, Xiaomi Redmi 10 2022
- Telefon felvásárlás!! Huawei P20 Lite/Huawei P20/Huawei P30 Lite/Huawei P30/Huawei P30 Pro
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest