-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ear001
addikt
válasz
liszi70 #117311 üzenetére
Ugyan már, Amír a tipikus példája a hangos, nagyot mondó, a tényeket szabadon kezelő véleményvezéreknek. Kortünet, mint Joe Rogan, vagy Donald Trump. Ha olyan, valóban képzett és a tudományos világban elfogadott emberrel kerül szembe, mint Kunchur, rögtön kiderül, hol a helye.
Pseudotudomány az audio területén (2022. szeptember)
Az emberek nem szeretik a bizonytalanságot és az ismeretlent, és magyarázatokra és megértésre vágynak. Ez hajtja a tudományos kutatást. Sajnos azonban ahelyett, hogy a formális tudomány unalmas útját járnák, egyesek önjelölt guruk kultuszához csatlakoznak. Erre a hiszékenységre érdekes példát nyújt Amir Majidimehr YouTube-csatornája, az Audio Science Review, különösen a „Scientific Proof of Measurable Difference in Audio Cables? Paper Review” (Tudományos bizonyíték az audiokábelek mérhető különbségeire? Cikkek áttekintése) című videója, amely néhány általam írt cikket tárgyal. Körkörös érvelés, irreleváns mérések és nyílt becstelenség szórakoztató keverékével Majidimehr úr hűséges követőket gyűjtött maga köré, akik képtelenek vagy nem hajlandók feldolgozni a tudományos információk eredeti forrásait (1) , és közömbösek kultuszvezetőjük képesítései vagy azok hiánya iránt. Majidimehr úr saját LinkedIn-oldaláról és Google Scholar-profiljáról kiderül, hogy nincs egyetlen folyóiratban megjelent publikációja sem, és soha nem hívták meg audio témájú nemzetközi konferenciákra előadónak. Mégis, egy olyan személytől kapunk „kritikai értékelést” folyóiratcikkekről, aki maga soha nem publikált egyetlen kutatási cikket sem! A szektavezér korlátozott és hibás ismereteinek szürkületi zónájában ragadt.
A JAES2-ben megjelent cikkem, amelyet ő tévesnek tart („én... rámutattam ezekre a problémákra”; „de sajnálatos, hogy az AES ezt közzétette”), négy független bíráló és a szerkesztők alapos vizsgálatának vetették alá. Mindezt annak érdekében, hogy minden tudományos részletet alaposan megvizsgáljanak. A JAES ezután egy Zoom-kerekasztal-beszélgetést szervezett, amelyen az AES összes tagja és vendége részt vehetett, valamint egy hivatalos online fórumot is indított, ahol megvitatták a cikket. undefinedszektavezérüknek. A cikk megjelenése után hosszú idővel az AES közösség számos tagja (beleértve az AES tisztviselőit is) gondosan elolvasta a cikket, és dicsérte a munkát. Sajnálatos társadalmi állapot, amikor a követők inkább a szektavezérüknek hisznek, mint az egész szakmai kutatói közösségnek. Ellentétben azzal, amit sugall („a szerző legújabb cikkét azzal kezdi, hogy elismeri a probléma létezését”), az IOSR3-ban megjelent cikk nem ismerte el és nem javította ki a JAES-cikkben szereplő problémákat. Ez egyszerűen a korábbi munka természetes folytatása. A szakmai kutatás szakaszokban halad. Az Apollo 11 nem volt a korábbi 10 küldetés „hibáinak” elismerése, mert azok nem juttattak embert a Holdra. A korábbi küldetések megteremtették az alapokat. Mivel Majidimehr úr soha nem publikált semmilyen kutatást, ezt nem tudhatja. Követői pedig nem hajlandók saját maguk ellenőrizni a tényeket.
Majidimehr úrnak komoly hiányosságai vannak a kulcsfontosságú fogalmak megértésében:
(1) Az audio hűség értékelésére szolgáló jeleremzésnek két nagy területe van: a frekvencia (spektrális) és az idő (időbeli). Ha csak az egyikre koncentrálunk, az olyan, mintha csak fél aggyal közelítenénk az audio értékeléshez. A spektrumanalizátor csak az elsőre koncentrál, és nem alkalmas az impulzusválasz és a tranziens jelek (4) tanulmányozására, amelyek nagy hatással vannak a hangszerek hangszínének meghatározására. A Fourier-ábrázolás sem képes megfelelően leírni a nemlineáris és nem időinvariáns rendszerek átviteli függvényeit. Majidimehr úr hanghűség-elemzésének műszerei és alapjai alapvetően hibásak.
(2) A hallórendszer időbeli felbontása nincs közvetlen kapcsolatban az 1/f-vel (a frekvencia reciproka). Majidimehr úr összekeveri a kettőt. Az ember 900 Hz-es frekvencián 10 mikroszekundum időbeli különbséget képes érzékelni a bal és a jobb fül között. Ez az idő 100-szor rövidebb, mint 1/f ~1 milliszekundum. Ez több mint fél évszázada ismert (5,6).
(3) Majidimehr úrnak úgy tűnik, hogy abszurd elképzelése van arról, hogy a digitális időbeli felbontás egyenlő ~T/2n-1-vel (T=mintavételi periódus, n=bitmélység). Ez megfelel a hullámforma szélén észlelhető legrövidebb eltolódásnak. Ez nem jelenti a hullámforma felbontásában megkülönböztethető jellemzők finomságát, amelyet valójában a mintavételi periódus T (nem T/2n-1!) korlátoz. További magyarázatot az Audio Engineering Society jelenlegi elnöke által írt áttekintő cikkben találhatunk (7) (amely ingyenesen letölthető), amely az impulzusválasz konvolúciója miatt a digitális hangban fellépő időeltolódást magyarázza.
(4) Majidimehr úr kijelentéséből („4 nanoszekundum 250 megahertz… miért érdekelne, hogy egy 4 nanoszekundumos impulzus átmegy valamin”) úgy tűnik, hogy nem érti az elektromágnesesség egyik legalapvetőbb fogalmát, azaz a dielektromos állandó és a jel terjedési sebessége közötti kapcsolatot. Ez analóg azzal, hogy egy gáz sűrűségét és nyomását (alacsony frekvenciájú tulajdonságokat) a hangsebességéhez kapcsoljuk (8).
(5) Majidimehr úr úgy tűnik, hogy elavult ismeretekkel rendelkezik az oszcilloszkóp-mérések terén, mivel úgy gondolja, hogy azok 8 bites vertikális felbontásra korlátozódnak. Ismétlődő jelek esetén a felbontás több tartományban végzett triggert mérésekkel bővíthető, ahogyan azt az IOSR cikk 6(b) és (c) ábráján is tették. Ez hasonló ahhoz, amikor egy állványra helyezett kamerával több expozíciós beállítással fényképezünk egy statikus jelenetet, egy HDR (nagy dinamikatartományú) fényképezési technikával. Majidimehr úrnak a videóban elhangzott szavainak szinte mindegyike értelmetlen – tudatlanságból és abból a vágyból fakad, hogy sokkoló humorral szórakoztassa követőit. Remélem, hogy nézői nem gondolkodás nélkül papagájaként ismételgetik szavait. Vegyen részt AES konferenciákon, és olvassa el a cikkeket teljes egészében, beleértve a lábjegyzeteket, hivatkozásokat és egyéb részleteket. Ha ezt megteszi, könnyen rájön a hazugságára („Legalább megmondhatná, hogy milyen kábeleket használt, hogy mi is megismételhessük a tesztet. Még a márkákat sem mondja meg…”). Ha figyelmesen nézi, minden információ ott van: A JAES cikkben nézzék meg a 3. oldalon az „(A) a Straight-Wire Virtuoso…” kezdetű bekezdést és a 8. és 11. lábjegyzetet; az IOSR 9. cikkben nézzék meg a g lábjegyzetet és az ahhoz tartozó hivatkozást.
1. Az IOSR cikk tartalmazza a legteljesebb mérési adatokat, amelyeket valaha publikáltak audio kábelekről. Ez a részletes dokumentáció lehetővé teszi, hogy bárki megismételje a kísérleteket, ha akarja. A cikkben rengeteg más értékes új információ is található (pl. a hallgatási tesztek pszichológiai háttere), amelyek úgy tűnik, hogy a cikkek felületes átolvasása miatt kimaradtak.
Milind N. Kunchur, Ph.D., APS Fellow
Kormányzó kitüntetett professzora
Michael J. Mungo kitüntetett professzora
CASE & Carnegie Alapítvány Dél-Karolina év professzora
További információk a háttérrel, képesítéseimmel és tapasztalataimmal kapcsolatban a következő oldalon találhatók: http://boson.physics.sc.edu/~kunchur/. Számos szakmai konferencián és kutatóintézetben tartottam előadásokat az egész világon az audió, az akusztika és a gyors jelekkel kapcsolatos mérések témájában. Munkámról tárgyaltam az Audio Engineering Society, az Acoustical Society of America és az Association of Research in Otolaryngology elnökeivel. Minden munkámat alaposan átvizsgálnak, mielőtt folyóiratba beküldöm, ahol a publikálás előtt még egyszer aprólékosan átnézik. Ismert vagyok arról, hogy nem a kitaposott utakat járom, hanem új megközelítéseket és értelmezéseket dolgozok ki, hogy a zavaros megfigyelések és állítások mélyére ássak. Ezért munkáimat tankönyvek és áttekintő cikkek is idézik. Lehet, hogy valamikor oktatóanyagokat is készítek azok számára, akik komolyan érdekelnek az audio és a hallás tudományos háttere.
1 A YouTube egy csodálatos és értékes platform, ahol sokféle nézőpontot és tapasztalatot hallgathatunk meg. A legtöbb műsorvezető udvarias, alázatosan elismeri, mit tud és mit nem, és nem szándékozik téves információkat terjeszteni.
2 M. N. Kunchur, „Cable Pathways Between Audio Components Can Affect Perceived Sound Quality” (Az audioalkatrészek közötti kábelútvonalak befolyásolhatják a hangminőség észlelését), J.
Audio Eng. Soc., vol. 69, pp. 398–409 (2021). DOI: https://doi.org/10.17743/jaes.2021.0012.
Ingyenesen letölthető a honlapomról.
3 M. N. Kunchur, „An electrical study of single-ended analog interconnect cables” (Elektromos vizsgálat egyoldalas analóg összekötő kábelekről), IOSR J. Electr. Comm.
Eng. 16. kötet, 40–53. o. (2021) DOI: 10.9790/2834-1606014053. Ingyenesen letölthető a honlapomról.
4 Lásd az Audio Precision analizátor felhasználói kézikönyvének 32. oldalát.
5 R. B. Klumpp és H. R. Eady, „Some measurements of interaural time difference thresholds” (Néhány mérése a két fül közötti időeltérés küszöbértékének), J. Acoust. Soc. Am., 28. kötet, 859–860. o. (1956). DOI: 10.1121/1.1908493.
6 A. Brughera, L. Dunai, W. M. Hartmann, „Human interaural time difference thresholds for sine tones:
the high-frequency limit” (Az ember interaurális időbeli különbségküszöbértékei szinuszhangok esetében: a magas frekvenciák határa), J Acoust Soc Am. 133. kötet, 5. szám, 2839–2855. o. (2013. május). 1. ábra (c).
DOI: 10.1121/1.4795778. PMID: 23654390; PMCID: PMC3663869.
7 J. D. Reiss, „A Meta-Analysis of High Resolution Audio Perceptual Evaluation” (A nagy felbontású hangérzékelés meta-elemzése), J. Audio Eng. Soc., 64. évf.
6. sz., 364–379. o. (2016. június). http://dx.doi.org/10.17743/jaes.2016.0015.
8 Ezért válik „sípolóvá” a hangunk, ha héliumot lélegzünk be (a formánsok felfelé tolódnak); hangsebesség = γ sqrt(P/ρ).
9 Egyes folyóiratok érzékenyen reagálnak a kereskedelmi hasznosításra, és nem szeretik, ha a főszövegben márkák szerepelnek. Ezért az információkat lábjegyzetben és hivatkozásban tüntetjük fel. -
Ear001
addikt
válasz
proci985 #117294 üzenetére
" EQ csak azt csinálja, amit az ember beállít neki (jobb esetben)."
Kontra: Nincs olyan, hogy EQ. Nem egységes. Vannak on-chip implementációk, lejátszó SW implementációk, analóg megoldások, stb. Egy részük rögtön úgy indít, hogy 6dB-t beáldoz headroomnak, más részük beiktat a feldolgozásba egy pár rétegnyi DSP-t, így ront az időzítéseken, tökéletlenedik a fázis, romlik a térélmény. Más részük simán csak eszméletlen processzorigényes, hogy ne okozzon hibákat. Megint másnál akkor is dolgozik, amikor nincs bekapcsolva, így nincs hová mit rontani.
Ehhez hozzá kell tenni, hogy minden EQ-hoz extra erősítés, erősítő teljesítmény kell."Füleseknél ez amiatt bonyolultabb, mert az ember feje is belejátszik, szóval nem lehet berakni egy mérőmikrofont egy állványra, hogy az majd jó lesz úgy."
Miért, szobában meg lehet bízni benne? -
-
-
Ear001
addikt
válasz
Yodamest #115890 üzenetére
A stúdiókban is használnak hangelnyelőket, mert senki sem akar visszaverődéseket. Azt a helyet, ahol nincsenek visszaverődések, nem stúdiónak hívják, hanem süketszobának, és igen kínos érzés benne tartózkodni. A stúdiók akusztikai kezelése során a lecsengés idejét, mély és magas kiemeléseket-vágásokat módosítanak, és használnak bizony visszaverő felületeket is, lásd például itt.
Minél szabadabb útja van a levegőnek, annàl jobb, ez tény.
Hát nem. Hát ha hangdobozokról és fejhallgatókról van szó, akkor nagyon nem. A Thiele-Small paraméterekből lehet számolni azt a levegőmennyiséget, ami optimális nekik. A több és a kevesebb is rossz. Valamint ezek a paraméterek megmondják, hogy zárt vagy nyitott dobozban tudnak optimálisan működni - mert oda tervezik őket.
Te egyszerűen nem vagy tisztában alapdolgokkal, kevered a szobaakusztikát a hangszórók praramétereivel.A hangfalakat sem fordítjuk be a fal felé, hogy majd onnan visszaverődött hangot hallgassuk, hanem közvetlen magunk felé irányítjuk a membrános felét.
Vagy nem. Ott van például a világ egyik legrégebben gyártott és marha népszerű doboza a Bose 901. Abban 8 hangszóró szól a falakra és csak 1 előre.Ez itt egy legendásan jó hangfal, a Snell E. Nini, egy magassugárzó, ami hátra dolgozik, hogy jobb legyen a térhatás.
Aztán ott vannak a hangfalak, vagy angolul az open baffle cuccok, amiknek nincs háta, csak egy gondosan méretezett előlapjuk az akusztikai rövidzár ellen. Ezeknél ami szól előre, az hátra is, kivéve persze a zárt dobozba épített hangszórókat, amik a magassugárzók szoktak lenni.
Aztán ott van például a Heed Enigma, ami abszolút kihasználja azokat az előnyöket, amik nem az emberre irányuló membránok tudnak.
-
-
Ear001
addikt
válasz
Yodamest #115834 üzenetére
Tényleg? És erre mi a válaszod? "Egyszerű a kérdés: az alábbi zártak közül melyiket hallottad és milyen körülmények között, hogy nem tartod "életszerűnek" azt, hogy valaki velük akarná "kimaxolni audiofil vágyait"?
Fostex TH-900 mkII, Aeon Noire Closed-Back, Modhouse Argon, Monolith M1060C, Meze Liric?" -
Ear001
addikt
válasz
klacaca #115771 üzenetére
Én hagynám a fenébe a Fiio-t.
A Denon upgrade nehéz eset, mert marha jó fejes, van karaktere, jó karaktere van és ha ezt szeretném megtartani, csak az összhatás legyen jobb, az nehéz eset.
Én mondanám a Focalokat, s4tch kollégának mélyrehatóbb ismeretei vannak velük, na meg volt Denonja is, Ant-ot is látott már, szerintem tudna neked segíteni.A másik tipp a Grando Hemp, aminek a karakterében van valami mélyen hasonló zenélni szeretés. csak sokkal nagyszabásúbban adja elő.
A kis basszuskiemelést, vagy inkább jobb basszustartás meg abban a rendszerben egy kábelcserével, a Lindy elé egy jó táppal szerintem megvalósítható. Ha meg nagyobb belenyúlás kell, az ANT nagyon sokféleképpen fejleszthető és persze a Lindynél is van jobb, de én elsőre biztos nem ebben az irányba mennék.
-
Ear001
addikt
válasz
Downsampling #115674 üzenetére
Hogy egy adott fejes mennyire izolál, az nagy mértékben függ a fej és fül formájától és méretétől is.
-
Ear001
addikt
válasz
nLali #115139 üzenetére
A mérőmikrofon kutya kötelessége lenne, hogy lineárisan mérjen. Mivel ezt nem tudják, ezért kap az ember hozzájuk egy korrekciós fájlt, ami arra jó, hogy a mért érték grafikai kijelzést módosítsa. Mivel minden mikrofon némileg más, ezért az adott mikrofonokhoz egyedi fájlok vannak. De ezek fájlok, nem EQ, ezek az adott mérőprogramokban a kijelzést módosítják.
A Harman görbe szerintem azért hamisítás, mert tudatosan, előre megfontoltan arra törekszik, hogy NE az szólaljon meg, mint amit a felvétel készítői elképzeltek.
Ha te magad egy hiba, vagy kellemetlenség, vagy épp az élvezeti szint javításáért EQ-t használsz, hajrá. Én nem szeretem, mert eddig minden általam próbált más paramétereket a legtöbbszor elrontott, mindegy, hogy a láncban hol állt, fizikai vagy éppen programban futó volt. Én inkább olyan elemekből rakom össze a láncom, ami nem kíván EQ-t.
-
Ear001
addikt
válasz
nLali #115137 üzenetére
Ahány év, annyi görbe.
A mérő mikrofonokhoz egyedileg letölthető kalibrációs fájlokat adnak, hogy a gyártás során kialakult egyedi hibákat korrigálják, és ezzel tud lineárisan mérni a mikrofon. Tehát nem, az hibajavítás.
-
Ear001
addikt
válasz
4264adam #115132 üzenetére
Amikor a fejhallgató azt próbálja visszaadni, ami a felvételen van.
A Harmann görbe úgy készült, hogy sok embert megszavaztattak, hogy nekik milyen EQ-val hogy tetszik jobban a zene, hogy aztán ilyenre hangolt fejesekkel, ilyen módon hamisítva az eredeti hangzást többet lehessen eladni.
-
Ear001
addikt
válasz
Yodamest #114857 üzenetére
Már miért is? Bőven 100%, ha azt nézzük, hogy adott fejhallgató egy láncról érdektelen és szinte hallgathatatlan, egy másikról meg élvezetes, alig akarod levenni a fejedről.
Reálisan nézve valahogy nagyon szűk körben mozogsz még a fejhallgatózás világában, nem gondolod?
-
Ear001
addikt
válasz
CoroStar86 #114652 üzenetére
Te melyiket választottad?
-
Ear001
addikt
válasz
CoroStar86 #114612 üzenetére
"most cseréltek benne két kondit 120 rongyért, ennél jobbat nem lehet bele tenni"
Dehogynem, csak nem fér be a tető alá.Amúgy ismerős project.
-
Ear001
addikt
Hát ha a random gamer fejes mondjuk a HyperX Cloud 2, akkor nem . A 6xx olyan, mintha egy vasag tollpárnán át hallgatná az ember, a másik meg gyakorlatilag teljes spektrumban, értelmezhető dinamikával szól.
A különbségek pedig még ennél is sokkal nagyobbak tudnak lenni, sőt egyre nagyobbak ahogy felsőbb kategóriákba lépünk.
Aprópó, erről jut eszembe, akkor mi is lenne az az endgame fejeserősítő?
-
Ear001
addikt
-
Ear001
addikt
válasz
HELLAFLUSH #113764 üzenetére
Ezt a sokszor cáfolt butaságot, miszerint a kábel hangja csak az átmérőjétől függ, nem kéne terjeszteni.
-
Ear001
addikt
válasz
HUNNIA1920 #113497 üzenetére
Az Amiron Home nálam nagyon jól érezte magát komplett TMP láncban. Azt az OTL-t sajnos nem ismerem.
A MicroFluentAmp talán egy kicsit száraz, olyan semmi különös lenne hozzá nekem. -
Ear001
addikt
válasz
Remus389 #113323 üzenetére
Egy jó orsós magnó nagyjából mindent tud, amit egy jó lemezjátszó, csak jobban. Amik ma használatban vannak, jórészt profi, félprofi gépek. Nagrák, Otarik, Stellavoxok, Lyrec-ek stb. És ha a felvétel analóg módon készült, akkor ezekről visszajátszva bizony jobb, mint a belőle készült flac. Már a 38 m/s is döbbenetes dinamikát, jelenlétérzetet tud hozni, bláne a 76-os szalagsebesség. De hogy nem olcsó sport, az tuti.
-
Ear001
addikt
válasz
bitrograde #113267 üzenetére
Kint van az Audio Expón.
-
Ear001
addikt
válasz
fehér_ember #113227 üzenetére
"Én örülnék ha mindenhol ki volna téve egy laptop tidallal és ha kivárom a soromat akkor azt hallgathatok amit akarok."
Hát ha ez így működne, akkor most a 2022-as müncheni kiállítás utolsó 500 látogatója kerülne kábé sorra. Ezek a rendezvények nem erről szólnak. Itt a kiállítók megpróbálják megmutatni, hogy ők mit gondolnak a zenereprodukálásról, és ha tetszik, akkor te meg elmész hozzá és elmélyülsz jobban a forgalmazott dolgai között. -
Ear001
addikt
válasz
jippa #113216 üzenetére
Akkor Budapest, a most hétvégi show. Minden szempontból jobbnak ígérkezik, mint a Rezsőshow. De hogy mi
lesz fejhallgatókból, nem tudom.
München egy giga kiállítás, mindenki ott van, de inkább látnivaló. Impressziókat lehet szerezni, de rendesen zenét hallgatni csak a sarokban, az Air Tight Wolf von Langa láncon. Mondjuk a fejhallgató felhozatal több mint impozáns, és annak nem számít, hogy egy hangárban van kirakva egy asztalra.
Bécs ehhez képest kicsi és belterjes volt eddig, bejárhatóbb, befogadhatóbb. Ha münchen ide költözik ennek vége lesz, és gondolom azért, mert a német helyszínt kinőtte a kiállítás, ott már voltak tűzvédelmi, engedélyezési gondok. -
Ear001
addikt
Egy új csapat szervez hifi kiállítást Budapesten. A helyszín jobb, mint eddig bármikor, a szervezők szemmel láthatóan tudják, mit csinálnak, ismerik a közeget. Szóval ajánlom programnak október 5-6-án a Budapest Audio Expo-t.
-
Ear001
addikt
válasz
Ba cy lus #113015 üzenetére
Dehogynem. A 60 - 325 egy família. Ahogy nő a szám, szépen egyenletesen kábé mindenben jobbak. A Hemp egy teljesen külön állatfaj. Az RS-ek, GS-ek meg magukban mind, mind egy külön zenei világ. Közöttük gyakorlatilag nincs egy olyan egyenes vonal, mint más márkáknál, vagy a belépő sorozatnál, hogy ez olyan, mint a kistesó, csak jobb basszusban, vagy nagyobb a tere.
(Amúgy a hangszedőiknél is ez van.
)
-
Ear001
addikt
válasz
fehér_ember #112930 üzenetére
Biztos, hogy nem.
-
Ear001
addikt
válasz
-NoVa- #112778 üzenetére
Nem egészen. A régi réz kábelekben nincs újrahasznosított réz. Másfelől az alapvető gyártási lépés, a lágyitás is más paraméterezés szerint történt. Ez pedig nagyon rokon a kábelek "öregítésével". Szerény tapasztalatom szerint ezek, meg a kábel geometriája, a szigetelés anyaga, felépítése legalább annyit, ha nem többet számit mint a hánykilencesség, meg az egykristályossá öntés.
-
Ear001
addikt
válasz
Gzula[HUN] #112721 üzenetére
Ez lehet jó a te fejesedhez, talán a 225-325-höz is, de a Hemp-en minden más párna tönkreteszi a hangot sajnos.
-
Ear001
addikt
válasz
energomatt #112700 üzenetére
E szerint az XLR kábeles összeköttetés általában javasoltabb mint az RCA, azért is, mivel kevésbé számít ebben az esetben a kábel milyensége/minősége - ez nem így van.
+ a hossza - ez igen, ha valódi szimmetrikus jeltovábbításról beszélünk.
-
Ear001
addikt
válasz
ggeleven #112444 üzenetére
A sznobsággal átitatott közeg talán tudja, hogy a stream szolgáltatók elképesztően keveset juttatnak vissza a zenészeknek, és arra gondolnak, hogy talán azt a havi 1800 forintot rászánják kedvenceikre, és nem magyarázzák meg maguknak, hogy a kapitalizmus farkastörvényei között mennyire etikus is a lopás, mert mások is ezt csinálják.
-
Ear001
addikt
válasz
Downsampling #112398 üzenetére
Azért az, hogy halkan milyen elektronikának van felbontása, pláne dinamikája, mi hol kezd el torzítani, nem csak attól függ, hogy x ohmon hány mW-ot tud leadni. Egyfelől a hangszórók nem úgy működnek, mint egy fix értékű ellenállás. Másfelől döntő a tápegység kialakítása.
-
Ear001
addikt
válasz
energomatt #112396 üzenetére
Miért is engedné el, hogy más lett a hangja, hisz egy másik kábeltől kábé minden elektromos paramétere is megváltozott?
-
Ear001
addikt
válasz
allnickused #112155 üzenetére
Pedig teljesen igaza van.
-
Ear001
addikt
Csak hogy tudjuk, milyenek azok a stúdió monitorok, amiken nekünk keverik a zenét: 7 Speaker MEGA Shootout!!
-
Ear001
addikt
válasz
RetepNyaraB #111455 üzenetére
-
Ear001
addikt
válasz
btraven #111388 üzenetére
A hifi lényege valahol az, hogy arányosan kicsinyítsen. Nem hogy egy nagyzenekar, de még egy szem akusztikus hangszer hangja is igen nehezen fér be egy lakószobába. A cuccok, és mi magunk a hangerőszabályzóval ezt megpróbálják úgy behajtogatni az adott légtérbe, hogy a veszteség kicsi legyen, és a hangerő, torzítás az ízlésünknek megfelelő. Ez persze kompromisszumokkal jár, a dinamika az első, ami ilyenkor csorbul.
Én nagyon-nagyon kevés olyan hifi láncot hallottam, ami halkan is meg tudta szólaltatni a teljes frekvencia sávot és megmaradtak a dinamikai arányok, vagy legalábbis nem laposodott ki nagyon. Ezek mind piszok drága rendszerek voltak, jórészt triódás, amennyire csak lehet visszacsatolást nélkülöző kapcsolásokkal, tölcséres vagy elektromágneses hangszórót tartalmazó dobozokkal.
Amit hallasz, hogy a dinamikához, a nem laposan szóláshoz kell a hangerő, az tök normális dolog.
Lemezjátszó jobb lenne? Talán. De az is egy bonyolult rendszer, és magukból a lemezekből is találni rengeteg pocsék, lapos, dinamikátlan kiadást, az összes indiai, jugoszláv ilyen, egy árnyalattal jobbak az itthon készült licenszek, de nem véletlen, hogy rengetegen vadásszák az amerikai és főleg a japán kiadásokat.
-
Ear001
addikt
Tévedsz. Rettentő kevés az olyan rendszer, mindegy hogy fejeshez, vagy normál hangdoboz, ami kis hangerőn nem tüntet el frekvenciasávokat, lapít ki dinamikát.
De a HE 400se-t nem a nagy hangerőhöz kell hajtani, a kicsihez is komoly combos erősítő kell neki, hogy ne legyen végzetesen ványadt.
-
Ear001
addikt
Így készülnek a Final fejhallgatók. Na ezt hívják minőségi, kisüzemi gyártásnak.
-
Ear001
addikt
válasz
Solicidium #110831 üzenetére
A tekerem a hengerőt és egyszer csak megszólal tipikus érintkezési hiba. Az nem csak az lehet, hogy a kilógó kábel rosszul érintkezik valahol. Elengedett forrasztástól tekercsszárlatig minden lehet.
-
Ear001
addikt
válasz
Solicidium #110825 üzenetére
Miért zárod ki a kontakt hibát, amikor ami hibajelenséget írod, az tipikus kontakthiba?
-
Ear001
addikt
válasz
RetepNyaraB #110258 üzenetére
Ez is vicces zene, ha valaki kedveli a mélyeket.
-
Ear001
addikt
válasz
stellaz #110264 üzenetére
Lehet gyorsan és erősen tapsolni, csak megfelelő izomzat kell hozzá. Erre példák a hangdobozoknál a jó elektromágneses hangszórók, mint az AN UK meg a Wolf von Langa.
Vagy trükközni kell. A supertweeterek, ha jól illeszkednek elsősorban a mély tartományon segítenek, kitisztítják, artikuláltabbá teszik az akárhánysokadik felharmonikusok megjelenítésével.
Persze fejhallgatónál ezek kicsit nehézkesebben működnek, de azért vannak ezekre a megoldásokra hajazó fejlesztések.
-
Ear001
addikt
válasz
Bogyó bá' #109350 üzenetére
A kellemes, csöves hangja a második harmonikus torzításának van. Ez egy népszerű gondolat, főleg a hangosító, zenészeknek készült eszközök miatt, de a hifi világában pont nem. A jó csöves hang ott pont nem ez a rárakódottság, hanem az a dinamika és finom felbontás, amit a cső, mint egészen remek erősítő elem tud.
átfogó visszacsatolással rendelkezik Távozz tőlem
Új hozzászólás Aktív témák
- Bemutató Beyerdynamic DT880 Bass Mod
- Hír Eszement zajszűrő koncepció a Panasonictól
- Hír Üvegborítású high-end fejhallgató a Sennheisertől
- Hír Hamarosan érkezik a kézzel készített high-end fejhallgató Japánból
- Hír Abszolút prémium high end fejhallgatót villantott a Grado
- Blogbejegyzés Gyémántokkal "kipitykézett" Focal fejhallgató 30 millióért
- Hír Korrektnek tűnő fejhallgatóval jelentkezik az Onkyo
- Hír Fa fejhallgatóval próbálkozik a JVC
- Dell Inspiron 5406 2-in-1i5-1135G7 16GB DDR4 3200 512GB NVME 14" FHD Érintőkijelző W11Pro
- Eladó MacBook Pro 14" M1 Pro (2021) 16/512 99% akku Makulátlan állapotban!
- Újszeru GIGABYTE G5 - 15.6" FullHD 144Hz - i7-13620H - 48GB - 1TB - RTX 4050 - Win11 - 1,5 év gari
- Eladó garanciás,új állapotu projektorom kihasználatlanság miatt!
- Acer Nitro V ANV15 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-13420H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 3050 - 2,5 év gari
- Acer Nitro V ANV15 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-13420H - 16GB - 512GB - Win11 - RTX 3050 - 2,5 év gari
- Napi 1000 -ft tól elvihető RÉSZLETFIZETÉS BANKMENTES MSI Cyborg 15 A13VE
- BESZÁMÍTÁS! ASROCK B650 R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3070 8GB MSI MPG Gungnir 100 Enermax 750W
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 XT GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest