-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
AlexDaywalkr
tag
válasz
denko #230566 üzenetére
"Van-e más hasonló tipus /márka amit érdemes megnézni?"
Én pont ma vettem egy Honda CR-V -t, ami hasonló kategória mint a RAV4. Bár az enyém egy régebbi (2015) típus, de volt szerencsém megnézni egy újabb hibrideset. Az nekem nagyon tetszett, de sajnos a keretem most csak ennyit bírt el. Esetleg nézz rá arra is.
-
denko
senior tag
Sziasztok,
Jövőre aktuális lesz az autó váltás, most éppen hyundai i30 (benzin 1.6) 2013 -t cserélném le, alapjáraton nem vagyok nagy autó szakértő, viszont azt tudom hogy már unom hogy a lámpánál le kell hajolnom mint a "rosszlányok"-nak apró pénzért 190cm-elhogy lássam a lámpát vagy 10 méterrel hátrébb állni, illetve lassan gyorsul, nameg hiányzik az full auto hold funció. Jó lenne már frissiteni az autót amugyis tervezek körbe járni a EU környező hegyeket.
olyan 25-30k euro maximum lesz a keret. Alapból 3 tipusra gondoltam:
- Hyundai Tucson - mert alapból bevált, kb csak kisibb szervizelést igényelt évek sorn, amiket néztem amiből kilátnék és jónak gondolnám
vagy kia kona esetleg. de mind
- KIA Kona vagy sportage - mert kb ugyanaz belülről
- Toyota Rav4 - mert szerintem jó néz ki az uljabb változat
Amire kiváncsi vagyok hogy ezek van olyan ami nem ajánlott, akár motor tipus amit kerülni kell?
Érdemes-e ezekből hybridet nézni?
És egyáltalán van -e értelme használt autót venni ennél az összegnél vagy inkább full garisat újjat? Vagy ez már nem fér bele a keretbe?
Van-e más hasonló tipus /márka amit érdemes megnézni? -
tboldi
nagyúr
válasz
forceberg #230564 üzenetére
Ehhez én kevés vagyok, hogy adekvát választ adjak, de a tapasztalat azt mutatja, hogy ennek nem kell 20 km télen sem, hogy beálljon a hőmérséklet, 10-12 is elég.
Vagy a megnövelt olajteknőre gondolsz? Azt sem tudom, csak fél laikus megkérdőjelezés. Az ára sokkal nagyobb visszatartó erő.
-
tboldi
nagyúr
válasz
Eugene Roe #230562 üzenetére
Legalább dízelhez mérten hamar átmelegszik, ezért jobban tolerálja a városozást.
Az 1.4 T-jeté sem sokkal nagyobb (3,3 liter), de hála az Abarthok tuningkultúrájának kapható nagyobb teknő is, ami kb. 2 literrel toldja meg a töltetet. Viszont mivel én is városban nyúzom, és nem járok trackday-ekre, szvsz nekem előnyösebb az eredeti kisebb.
-
t72killer
titán
válasz
Eugene Roe #230555 üzenetére
. Ovi-bolt-melóhely-különórák falu körüli 5-szögre elég. Ráadásul ahogy nézem, az újabb Fabiáknak alapból (60LE
) még ennyi se jutott.
-
tboldi
nagyúr
válasz
ParmaBoy #230559 üzenetére
Így van.
Nekünk a Lanciánál 30k lenne az előírás, de sosem ment annyit egy olajtöltettel (ami kereken 3 liter szűrővel együtt), inkább az a baj, hogy az 1 évet se tartották be, volt, hogy 2-3 évig is benne hagyták. Szerencsére semmi végzetes kár nem érte 18 év és 91k km alatt.
-
ParmaBoy
tag
-
tboldi
nagyúr
válasz
Eugene Roe #230555 üzenetére
A 2015 utáni Giulia szintén direkt befecs.
-
tboldi
nagyúr
válasz
ParmaBoy #230548 üzenetére
majd tboldi mondja, h meddig
Nemtom pontosan, Giuliettában és Tipóban 2020-ig volt, de az Abarthokat - ha jók az értesüléseim - 2024-ig gyártották sima T-Jetekkel. Ha a MultiAireket is belevesszük, mert ugye ezeknél csak a szelepvezérlés változott, akkor pl. az 500X is szóba jöhet, ezt is 2024-ig meg lehetett venni újonnan.
Az 1.0 T3 direkt befecs.
-
t72killer
titán
válasz
Eugene Roe #230545 üzenetére
. Most pont lecsapták a kezemről a 95 lovas Kamiq-ot amit kinéztem, a következő jelöltek meg drágábbak, úgyhogy megint megy az agyalás.
-
flash-
veterán
válasz
f4lcon #230462 üzenetére
köszi az infót, valahol sejtettem is. Nem nem akarok rallizni, de ugye ami 20 éve elég volt akár egy városi forgalomban az ma már kevés azért veszem ezt is számitásba.
ha ti megbizhatóság-minőség,teljesétménmy,kényelem,stb alapján összevetnétek a Focust és a Fabia-t akkor mely téren melyik lenne a győztes és "mennyivel"?
és hol a legérdemessebb keresni?
jóautok.hu? (régen totalcar nyomatta de már nem látom hogy annyira dícsérnék)
Vályi Pistáék ezt a kocsi.hu-t reklámozgatják,..
vagy hahu továbbra is teljesen jó, nagyobb merítés stb? -
ParmaBoy
tag
válasz
Eugene Roe #230547 üzenetére
Turbos benzinmotort, ami szivo?
Ertem mire gondolsz, nagy atlagban a modern motor az kozvetlen befecsis lesz. De viszonylag sokaig gyartottak az 1.4t-jet (majd tboldi mondja, h meddig
), ami hirtelen beugrott, uj, szalonbol kihozhatokent pedig a renault/dacia 1.0tce (lpg-s verzio tuti), es asszem a fiat 1.0 t3 is. (Ha meg szivo, akkor az osszes toyota hsd)
Szoval kivetel (ritka) akad, ettol fuggetlenul az, h turbo, az nem jar kez a kezben a kozvetlen befecskendezessel.
-
Eugene Roe
őstag
válasz
ParmaBoy #230546 üzenetére
Jogos, amerikában nyilván nem, de EU-ban általában igen, illetve sorolj fel kérlek 3db jelenleg is (nem 2007-ben) árult turbós benzinmotoros autót, ami hagyományos szívó. A vegyes szívótorok+közvetlen befecskendezés friss TFSI (tudtommal) csak magas teljesítménynél (előzés) szívótorok befecskendezéses.
-
ParmaBoy
tag
válasz
Eugene Roe #230545 üzenetére
"hogy a turbóval a kéz a kézben jön a közvetlen befecskendezés,"
Ez amugy nem igaz, nincs koze egymashoz.
-
Eugene Roe
őstag
válasz
t72killer #230544 üzenetére
Máshogyan, de igen. A dízel nem melegszik fel annyi idő alatt, ezért szinte végig "hidegen" megy (mondjuk ahogy melegszik az idő, úgy kevésbé gond ez, nem hiába van görörgország tele dízel mercivel). Nekem az 1.6-os TDI-nél télen (0 celsius) 20+ km-t kellett mennem mire a vízhőfok elérte a 85 fokot, és a blokk még mindig nem volt egyenletesen átmelegedve.
Benzinnél nem a turbó a gond, hanem az, hogy (szerk: általában az EU-ban) a turbóval kéz a kézben jön a közvetlen befecskendezés, ami az első másodperceken még nem porlaszt rendesen (lemoshatja a henger falát a folyékony benzin), másrészt pedig a kibocsájtási értékek miatt lean módban járatja a motort 2-3 percig.
Az igazi gond kevésbé gond, mert a kokszosodásra félre lehet tenni pénzt 70-140k km-enként koksztalanításra, de ez is gyártófüggő. Hyundai pl. kifejezetten tré, ellenben a Mercedes motoromnál ez kevésbé probléma.
Lehet azért csökkenteni a problémát 100-as benzin + 8k rendes minőségű 0Wxx olajcsere kombóval.
-
t72killer
titán
inkább ide akartam ,nem az autósba:
A dízeleknek nem jó a rövidtáv (falu körüli rohangálós kocsi, tipik 4-10km-es utakkal), ez megvan, vajon ez a turbós benyásokra is megáll?Tudom, vegyek villanyt - ez mondjuk nincs is teljesen kicsukva (bár eléggé feladtam a sok rejtett avulós nyavajájuk miatt) mert egy 40kWh leaf 3évesen annyiba kerül, mint egy uannyit futott MPI fabia...
-
-
Cikó
tag
Sziasztok!
1,5 TSI-ből kétféle motorkód létezik, kezdetben DADA majd a DPCA váltotta. Az első széria is bátran vehető, van-e valami gondja-baja, vagy inkább a DPCA az ajánlott? -
rbalint88
addikt
Hat onnan egyiket se.
Ezekkel beszelgetnek:
[link] nem 100% bizalomgerjeszto, de jo az ar.
[link] kicsit tulment a szlikon, de korrekt gepnek tunik
[link] nem kell beszarni a Feher uttol, lehet ott is jo autot venni
[link] ez a legkorrektebbnek tuno gep az osszes kozott
Latod, el se kell kolteni feltetlen 5,5M-t -
-
Az autodna.hu/SB1Z93JE60E195929 elég kevés adatot talált, ezért nem szívesen fizetnék 9000-et.
A második linkelt autót is executive-nak írják, még sincs benne led.
-
t72killer
titán
válasz
Đusty #230523 üzenetére
hmm, ez is mutatja, hogy az EV-szervizelősdi sima lenyúlás, semmi több...
Amikor a nagyot cseréljük, visszatérek a témára#230524: nagyon egyszerű: ha egy EV komolyan besz.rik, pl egy 30kWh-s Leaf akksija megpukkan (bár pont utóbbi esetében nem tudom most hogy áll a brit fogyasztóvédelem kontra halott akksit kifogásokkal mégse cserélő nissan ügye), eNiro csapágya tönkrevágja a motort, zoe töltője megnyekken (+random típus beépítettavulós marhasága aktiválja magát) és nincs segítség, akkor anyagi totálkár az autó.
Mondj akkora kárt egy 1.0 MPI Fabiánál, ami kb 2% eséllyel előjön az 5-10éves kora alatt és mondjuk egy kortárs Fabia árának 80%-a javítani. Arról nem is beszélve, hogy a kismotoros Fabiát feleannyiból biztosítom mint akármelyik villanyautót (lóerő...) és ha találok jó állapotú 2017-es példányt, akkor még az itteni járműadó is lemegy 200ról 20 fontra.
-
dj79
senior tag
Mivel az első belga volt, az autodna valszeg elég pontos infókat adna róla.
Ahogy rbalint is írta, csak LED-es fényszóróval. Mondjuk 184 centivel pont elfértem benne, felette valóban csücskös.
Vízpumpa, egr - előbbi márkaszervizben nem sokkal drágább, mint maszekban, utóbbi pedig nem azonnali beavatkozás. Nagyakksihoz kifejezetten nem kellene hozzányúlni, mert utána csak szarabb lesz. Váltóolaj csere sem egy dsg költségű mutatvány. Olvass utána a Toyota 4+ szerviz programnak, ott fent vannak az árak is, mi is oda hordtuk mindenre is az elmúlt években, mert maszek árakhoz képest nincs jelentős eltérés. -
Tudom, hogy állapotot veszünk és nem km állást.
Ez egy sz@r nepperduma, hogy elsózzák a rengeteget futott flottás autókat. Valójában mindkettőt vesszük, mert:
- egyszer el akarjuk majd adni,
- kb. 200-250 ezer km után a (modern) autók el kezdik kérni a drága javításokat.* Általánosságban írtam, nem a Toyota hibridre.
-
szebe
addikt
válasz
pècsimunkás #230527 üzenetére
Remélem nem érted félre, de szerintem (sajnos) még mindig nem a fórum vagy buborékod (vagy akár az enyém) a döntő többség. Szóval a nagyja még mindig akkor viszi, amikor szól az autó (hogy az most épp 1-2 év, vagy x km, mindegy).
#230525
Legyen átnézetve mindenképp, de egyébként a többet futott tényleg kulturáltabban néz ki. -
pècsimunkás
addikt
Szerintem az ilyen - viszonylag drága, viszonylag fiatal- autókra a csóró magyarok is költenek.
Az itteni autós fórumok alapján mindenkèppen.
A nèmet vagy osztrák átlag- pont nem Toyota, mert ugyebár ott èvente kell vinni az autót szervizbe,ha 2 èv vagy 30000 km, akkor úgy viszi az autót.
A magyar ismerőseim meg elviszik èvente, vagy 10-12 ezer km után olajcserère.Meg ahogy olvasom, az itteni fórumozók is.
-
rbalint88
addikt
Szvsz 180cm felett egyiket sem, en 188 vagyok es rohadtul nem fertem el benne.
A ketto kozul szinten egyiket sema halogen fenyszorojat elegge szidjak, igy en ledest vennek mindenkepp, viszont acel tetovel - a panoramateto nem nyithato, igy szamomra sok ertelme nincs es ismeros kapott ra kavicsot amitol berepedt, 1,2M volt a csere… a 2015-os elegge kutya allapotu belul, nem tul bizalomgerjeszto. A masik a +100k km ellenere sokkal inkabb tunik egyben levonek.
-
Tanácsot szeretnék kérni.
Toyota Auris II hibridet vennék.
Tudom, hogy állapotot veszünk és nem km állást.
Példaként linkelek kettőt:
- 2015, külföldi 190 000 km, 4 690 000 Ft, nincs Hibrid garancia
- 2017, külföldi volt, 2021 óta magyar, 284 000 km, 4 950 000 Ft, van Hibrid garanciaA 2017-es autó JSZP szerint sérült volt, majd kérek róla képeket, hogy mennyire.
A külföldi autóról nincs előélet.
De, külföldön jobban az utak, emiatt kevésbé kopik a technika és talán jobban költenek karbantartásra, mint a csóró magyarok.
Alvázszám alapján érdemes lekérdezni őket, ha igen, akkor hol?Vétel után érdemes további kb 4-500K Ft-tal számolni (vízpumpa csere, EGR kör teljes tisztítás, nagyakksi karbantartás, váltóolaj csere stb).
Egyiknél sem írják, hogy ezek cserélve voltak.Melyiket lenne érdemes megvenni (ár különbséget most ne nézzétek)?
(akár e két konkrét típus, de rendszeresen hirdetnek hasonló autókat) -
Vismajor01
addikt
válasz
t72killer #230522 üzenetére
Amugyse ertettem mit porogsz a garin egy elektromos autón. Azert nem fogod nevszerint ismerni az osszes kornyezo szervizest az holtbiztos, akkor sem ha nincs gari rajta. Legyobb elektromos jo konstrukcio ha van isnhiba konnyen es kotlseghatekonyan orvosolhato. Merem mondani hogy a garancia felteteleinek megfelelo szakviz latogatasok ara tobb mint gari nelkul karban tartani egy ujjabbfeje elektromost
-
t72killer
titán
Nna asszem most adtam fel, hogy asszonyka alá EV-t vegyek, agyam eldobom. Már-már bevállalnék egy drágább darabot, de kiderül, hogy hopp, kihagytak egy szervizelést = csilivili Kia 7év gari ugrott (nno és akkor állj neki kitalálni, hogy vajon miért is adják el? talán csak nem a párezer fontért/egy benyás MOTOR áráért javítható csapágyprobléma suttyog a háttérben?). Különben is, jól guruló benzines árban max egy 30kWh mikorhalmánmeg akksis, jajjnetöltsdgyorson mert megfő Leaf-et adnak, vagy egy Zoe-t, aminél a hirdetés utolsó sorában kukucskál, hogy heló, az akksi nem is a tiéd, fizess érte havi 2 tank benya árát...
Eddig amit néztem, Kia, Hyundai, Nissan, Zoe, mindnek akad valami olyan nyavajája, amit ha nem takar a gari, ép ésszel a bontóba viszed és veszel a javítás árából egy komplett benzines kisautót. A gari meg 2-3év múlva csak az igen drágán vett kocsikat fogja takarni, mert ahhoz vagy közel újat kell venni, vagy pöpecül szervizelt Kiát. Apropó szerviz, ez is egy frenetikum az EV világban: kicserélnek egy pollenszűrőt, nem használt fékfolyadékot + ráadásul menjek a 60kmre lévő márkaszervizbe, DRÁGÁBBAN, mint amennyiért a falunk bármelyik szerelője megszervizel egy DÍZELT. Helyben, a melóhellyel szemben, és amikor végeztem a melóval beszállok a kocsiba és hazahozom, nem kell hozzá egész napos "városlátogatós" cirkusz.
-
Eugene Roe
őstag
válasz
jozefgucci1 #230519 üzenetére
Onnantól kezdve hogy céges kocsikat viszel oda, már mindegy mi a tapasztalatod. Annyira még ők (autószerelők) se hülyék, hogy adóból leírható (senkit sem érdeklő) fejőstehenek elesését kockáztassák. Egyszer próváld ki, hogy sógornőt küldöd minden nélkül egy olaj és fékfolyadék + féktárcsa + betét cserére. Majd utána
-
herrká
senior tag
válasz
jozefgucci1 #230519 üzenetére
Köszönöm szépen! Legközelebb akkor oda megyek ha szükséges lesz. Remélem nem, vagy minél később! Köszi
-
válasz
herrká #230501 üzenetére
Az egri Ford szalont tudom ajánlani .A munkafelvevő srác ismerős , amíg ford céges kocsik voltak oda jártunk és nem tapasztaltunk semmi visszaélést.
Most VW van és a privát Golfot is szakszervízbe viszem és nálam a hivatalos ár -60%-on dolgoznak. Persze számla nélkül ,de ez engem nem hat meg . Brutál a felár hivatalosan. -
tboldi
nagyúr
válasz
zgospel #230514 üzenetére
Én épp az év elején vettem műhelyprést, nagyságrendileg ugyanannyiba került, mint amennyit egy szerviz elkért volna munkadíjra (2-3 óra), ha rájuk bíztam volna a Jazz első kerékcsapágyát. Azóta még egyszer használtam a WagonR hátsó kerékcsapágyára, innentől már spórol nekem.
Legközelebb az 1.4 T-Jethez is megveszem a vezérlésrögzítőt és megcsinálom magamnak. [link]
-
herrká
senior tag
válasz
Eugene Roe #230512 üzenetére
Megtévesztő volt a szimpatikus viselkedés az első alkalommal. Utólag már én is tudom...
Itt egyébként nincs lehetőség ott lenni szereleskor. :-(
Előző autónk pesti szalonjában még székek is voltak az üvegablakok előtt és onnan nezhettuk a beavatkozást... -
zgospel
őstag
válasz
tboldi #230507 üzenetére
Én az első kocsimnál fiatalon még azt hittem hogy ha elviszem rendszeresen a szerelőhöz, akkor ő majd szépen karban tartja helyettem. Óó hogy mennyire naív voltam
Volt amit harmadjára vittem vissza, mert nem sikerült megugrani.
Azóta én is fórumokról és youtuberól kinézem a dolgokat, aztán megcsinálom magam. Viszi az időt mondjuk rendesen
Kivétel ami gyári szoftvert vagy drága célszerszámot igényel, annak nem kezdek neki.
De mivel van ismerős sufni szerelő, ezért ha épp nincs kedvem szívni pl lengéscsillapítóval vagy fékfolyadék cserével, akkor inkább átviszem neki, mert én vihetem oda az alkatrészt, azt rakja be, nem basz át, stb. -
Eugene Roe
őstag
válasz
herrká #230505 üzenetére
Fékfolyadékot én is szervizre bíztam, de csak olyanra, ahol végignézhettem. Mondtam számlázzon ki 5k-t, ha zavarja, nem para. Már olyat is nehéz volt találni, aki mind a 4 keréken végigmegy a megfelelő sorrendben és nem csak a legtávolabbi kereken akarta letudni az egész rendszert... (Hogy közben a régi folyadék harmada bent marad, ráadásul + a munkahengernél és ABS jeladónál kellene leginkább feissíteni) féket meg magamnak csináltam mert senki se tudotr ajánlani, aki a körömnyi zsír előtt betétenként 15 másodpercet megküldte volna drótkefével is a lerakódott fékport...
mindegy, totál katasztrófa.
Nem az úgyfélszám a gond, ha 100 helyett 200-ról húz le extra 50%-ot, az csak jobb neki
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
molnarpeter #230491 üzenetére
Allegro jo, onnan vettem gyertyat meg szurot is most.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
AlexDaywalkr #230483 üzenetére
Csak a gari miatt hordtam a markaszervizbe, aztan kerestem egy jo szerelot. Olcsobb es megbizhatobban ia dolgozik. Sajatba pl nem teljesen belevalo olajat raktak a cegesbol meg konkretan alkatreszeket loptak ki...
-
zgospel
őstag
Volt apósom műhelyvezető volt több budai autószervizben is, volt közte független franchise szerviz, volt ami maszek/sufni.
Elmondása szerint mindenhol az ügyfelek madárnak nézése ment, és tőle is ezt várták el a tulajok, ezért nem is maradt meg sokáig ezeken a helyeken, amíg végül ki nem kötött egy normális, nem átbaszós helyen.Mindig azt mondta a legnagyobb pazarlás a fékek terén volt, főleg ha nő volt a tulaj. Úgy cserélgették a 70-80%-os tárcsákat és betéteket, mintha a Hungaroringen lettek volna fingatva azok a kocsik. Stabpálcák szintén. Pár perces, könnyű munkák, lehet pörgetni, az alkatrészen pedig nagy a haszon.
Amikor cseréled a betétet akkor az úszonyereg tengelyéhez egy körömnyi zsírt oda illene kenni, hogy ne szoruljon, kb fél perccel hosszabbítja meg a műveletet. Volt olyan szervizben, ahol rászólt a szerelőre, hogy ugyan kenje már oda. A szerelő válasza az volt, hogy direkt nem keni oda, hogy szoruljon és félrekopjon, mert akkor a következő olajcsere alkalmával lehet mutatni az ügyfélnek, hogy hát ez sajnos félrekopott, cserélni kell.
Fékfolyadékok cseréje a legtöbb esetben csak papíron történt meg, olyan 10-12 éves folyadékokat engedett le néha hogy csak pislogott, hogy ilyen autók között kell közlekedni.Azt is tapasztalta sok szerelőnél akikkel együtt dolgozott, hogyha koszosan/lefingva vitte az ügyfél a kocsit, akkor lenézően álltak hozzá és elkókányolták a dolgokat, mondván "ennek jó lesz így is". A tisztán, megvigyázva odavitt kocsikkal legalább a hozzáállás rendben volt.
Egyik családi ismerős egy jóhírű Nissan szervizben volt hosszú évekig munkafelvevő. Mesélte, hogy náluk volt olyan szerelő, aki saját maga akciózott, hogy a papíron kicserélt és kifizetett alkatrészeket / olajat valójában nem cserélte ki, hanem elvitte magával haza, valószínűleg eladni. Főleg olyanokat, amit úgysem tud az ügyfél ellenőrizni, pl gázolajszűrő, fékfolyadék.
Amikor kiderült nyilván kibaszták egyből, csak addigra már okozott pár extra meghibásodást az ügyfeleknek...De hogy pozitívat is mondjak, találtam olyan futóművest, ahol precízen és jól dolgoznak. Megkérik az árát, de nincs benne átbaszás, én meg nyugodtabb vagyok amikor nyomatékra vannak lehúzva a csavarok, nem pedig izomra. Illetve kipufogósból is van egy szakmailag nagyon jó hely. Néha megyek közepesen szopás dolgokkal egy maszek szervizbe, akik sajnos nem mindenben pengék szakmailag ahogy észrevettem, de legalább becsületesek és az árban is teljesen korrekt.
-
zgospel
őstag
válasz
eldoble #230487 üzenetére
Hacsak nem valami önként vállalt extra garancia a jogszabályban előírton túl, aminek egyedi feltételei vannak, akkor márkafüggetlen szervizbe is viheted (pl Bosch szervizek), a garancia nem ugorhat. Nem emlékszem pontosan, de vagy 10 éve biztosan van erre EU jogszabály, hogy szabadon választhatsz szervizt a garancia ideje alatt is, nem kell kifejezetten márkaszerviznek lennie.
-
herrká
senior tag
Cvt váltó olaj csere. Ford Kuga hibrid. Szakszerviz. Korábban voltam visszahivasos szoftver frissítés miatt, a frissen vásárolt használt autóval. Ajánlották őket csoportban.
Tök szimpik, udvarias hangnem, tanácsok stb. Mondta a szervizes, hogy a komputer az olajra 8%-ot jelez, hamarosan cserélni kellene, három négy hét max. Kértem, hogy mondja már meg, náluk ez mennyibe kerülne? Illetve akkor már a váltóban is cseréljunk olajat... Kattogtatott a számítógépen, majd közölte, hogy olaj és összes szűrő cseréje, munkadijjal együtt kb 135 ezer. Váltó olaj csere cakkpakk kb 70. Vagyis együtt 205 ezer. Mondtam atgondolom, majd jelentkezem. Adott névjegyet, hogy őt hívjam ha van valami.
Végül az olaj és szűrők cseréjét megcsináltuk mi, kb 55-bol. Gyári minőségű olaj és közepes minőségű szűrők.
Felhívtam, hogy csak a váltó olaj csere érdekelne. Kaptam időpontot és mondta, hogy ő fogja ellenőrizni. Ha elkezdik leengedni és ő úgy látja, hogy esetleg nem szükséges cserélni, feleslegesen nem vernek költségekbe. Szuper!!!
Vittem az időpontra, leadtam az autót, közölte, hogy kb két óra!!! 4,2 liter olaj cseréje?? No, mindegy. Elindultam sétálni, mikor jött a kis ördög. Visszamentem és megkérdeztem, hogy ugye a 70 nem változott?
Milyen 70??? Csak az olaj maga drágább, plusz a munkadíj! De azt mondta 3 hete, hogy 70.
Ő ilyet biztos, hogy soha nem mondott!!!
Akkor mégis mennyi a vége? Kattogtatott ismét a számítógépen, 150 ezer!! Mi van? Akkor nem kérem!
Ja, várjak, az én valtomban nincs szűrő. Akkor "csak 115"! Mivel autoztam ide egy órát, mondtam, jó akkor legyen! Jöjjön vissza két óra múlva, kb kész lesz... Mentem egy kört, háromnegyed óra múlva visszatértem, gondoltam beülök a varoba. Hát áll ki a szerelő a műhelyből a parkolóba az autóval, retkes, olajos munkaruhaban, mindenféle védő huzat nélkül... Megyek be, már messziről a szervizes, hogy korán jöttem, várni kell még! Mondom, ott van kint az autó! Ja, kész lett? Jól megnyomtak a kollégák! Mindjárt készül a számla... Személyautó óra díj 25 ezer, haszongépjármű 30 ezer. Számlán olaj 45 ezer+áfa, két óra munkadíj 50+áfa, valami tömítés izé, összesen 115 ezer... Az én munkalapomon vagy szamlamon ez szerepelt. Az oveken, azt is alá kellett írnom, az olaj és két óra kishaszonjármű munkadíj volt feltüntetve... Utána még a kezembe nyomott ismét egy névjegyet, hogy bármi van, hívjam, segit...
Elkeseredve értem haza, hogy azt hittem megtaláltam pár hete a tökéletes szervizt és erre...
Délután olvasgatok egy faces autós csoportot... Egy hölgy írja, hogy korábban egyeztetett olajcseret, amire 105 ezret mondtak. Aznap volt mint én, 155 ezret fizettettek vele! Ugyanaz az illető tagadta neki is az előzőleg mondott árat... Most Ford szerviz kerestetik Heves megyeben vagy közelében. :-(
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos autók - motorok
- Google Pixel 10 Pro XL – tíz kicsi Pixel
- Parfüm topik
- Villanyszerelés
- BestBuy topik
- Ismét egy teljesen friss egérrel gyarapította kínálatát a Pulsar
- Megjött a Cherry legfrissebb, taktilis karakterisztikájú kapcsolója
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sorozatok
- Battlefield 6
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15AHP9 15 FHD notebook - R7 8845HS 32GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- iPhone 13 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3113
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A13/Samsung Galaxy A33/Samsung Galaxy A53
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro Max 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3109
- Felújított számítógépek számlával, garanciával! Ingyen Foxpost!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest