-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
TheProb
veterán
válasz
szebe #230196 üzenetére
jóautókat és hahu-t ne keverjük ide. Nem n+1-ik hírdetési portált akarok. Annak nyilván semmi értelme. Jogi vita ennyi erővel akkor google értékelések miatt is mehetne...
Azt még én sem látom, hogy hogyan lehetne kiszűrni, hogy tényleg csak valós tapasztalatokat lehessen megadni egy konkrét autóhoz. Valszeg sehogy amúgy. De ez a legkevésbé hasznos feature szerintem. -
szebe
addikt
válasz
TheProb #230195 üzenetére
Az autóhoz grat, sok balesetmenteset!
A portálhoz: nem, mert:
-negatív élmény jobban megmarad az emberekben, a pozitívat "természetesnek" veszik, arról kevésbé számolnak be
-ebből simán elindulhat jogi vita is, hogy a revizor üzletet ront, stb
-rommá lenne fikázva minden, és amúgyis 2 perc újrakattintgatni a hirdetést a neppernek-gondolom nem az emberek 2 szép szeméért csinálnád a portált, tehát valahol monetizálni kell.
Reklámok? Undorítóan szét tud esni tőle az oldal
Egyéb használati díj? A hahu 10 ezres díján is megy a hiszti.
-mennyi idő alatt futna fel? a joautok tc-s hátszéllel indulva is töredék hirdetést tud, mint a hahu. Téged meg tud tolni az elején valaki? -
TheProb
veterán
Sziasztok!
Csak szeretnék beköszönni, hogy ma végre végére értem a kurrens autóvásárlási teleregényemnek. Köszönöm mindenkinek a tippeket, tanácsokat.
Ő lett végül a befutó (19-es M3LR):
u.i.: Sose kerestem ilyen hosszú ideig autót, sose néztem meg, próbáltam ki ennyit. Eddig az összes autómat elsőre hoztam el (tudom, ez a ritkább). Elég sok ötletem támadt, amivel támogatni lehetne a potenciális autóvásárlókat. Kíváncsi lennék a véleményetekre, mert egy home projectként lehet nekiugranék a fejlesztésének.Egy olyan portál, ahol:
- Kereskedőket lehet értékelni (google review-kel összesítve)
- Autóátvizsgálással rendelkező szakemberek regisztrálhatnak, így egy gyűjtő oldalon lehetne keresni közöttük. Őket is lehetne értékelni, illetve ők is értékelhetnének kereskedéseket (ezeket kiemelve megjelenítve). Pl Indrinél láttam, hogy 1-2 kereskedést értékelt, az már egy alap bizalmat szerintem megad. Meg tudnák azt is adni, hogy milyen típusokhoz, hajtáslánchoz értenek leginkább, stb.
- Rengeteg olyan posztot látok, ahol xy bekérdez egy csoportba, hogy xy autót nézte-e már valaki. Szerintem szintén hasznos lehetne, hogy adott hírdetéshez véleményt lehessen írni.Mi a vélemény? Esetleg további feature javaslat?
-
Lokids
addikt
-
válasz
Lokids #230178 üzenetére
Az i20N-nek jó hangja van, durrog. A motor tartósságát nem ismerem, a használt árakban sem vagyok naprakész.
Illetve az itt említett Polo GTI, az kajakabb (2.0), stabil technika, de vélhetően kevésbé ökörködős.Mini kicsi.
Yaris GR jó lenne (ez is 3 ajtós!).Eggyel nagyobb méretben Golf GTI, Focus ST, más kb. nincs.
Esetleg Megane RS.
Még beugrott: Cupra Leon.Vagy ha nem kell 3 éves, Porsche Cayman.
-
iZol92
csendes újonc
válasz
flash- #230183 üzenetére
Ha jól látom ez ChatGPT, hát ezzel óvatosan.
A Kia-Hyundai 1.6 GDI és 1.4 MPI motorja sem örökélet, finoman szólva.
Előbb vennék VW 1.0 TSI-t mint 1.6 GDI Kia-t.
Focus 3 1.6 szívó, VW csoportos autók 2012 utáni szíjas TSI-vel, Renault 1.6 szívó vagy 1.3 TCE az biztosan megbízhatóbb mint egy 1.6 GDI motor.
Egyébként általánosan ahogy beszéltem márkaszervizes ismerősökkel, a KIA-Hyundai ilyen 150 ezer kilométerig jó, utána elfogy. Nyilván ez általánosítás, de dízeleknél is sok gondról meséltek, meg benzineseknél is feltűnően olyan tájban jönnek elő komolyabb panaszkok.
-
batai15
félisten
Mégane helyett arkana ? Megmondom őszintén tetszik
, Ment előttem egy a pályán nem tudom milyen motor volt de húzott azért . -
flash-
veterán
válasz
forceberg #230137 üzenetére
akkor tehát marketingből ajálnja használtként sok "guru" a kia/hyundai párost ?
ha ígyis kelendő akkor én arra gondolnék hogy pont hogy olyat ajánlanék ami nem fut ennyire most..totalcar népiteleten is jól állt anno, bár talán ott már nem nagyon futnak új értékelések szóval már nem mérvadó?akkor talán egy fabia combi lenne a legjobb megoldás mindent egybe vetve ?(persze itt a hátsó lábtér úgytudom kicsi de végülis leginkább ketten használnánk feleségemmel)
-
Lokids
addikt
-
Lokids
addikt
Sziasztok!
Van egy Corsa E OPC-m, ami idén tölti a 10. évét..
Eljátszottam a gondolattal, hogy mi lenne ha lecserélném már valami másra.
Viszont itt belefutottam egy olyan problémába, hogy a piacon nem nagyon van utód. A Yaris Gr meg már drága nekem.Szóval lenne kb 10M, Évi kb 5000Km-es futásra. Ebből 80+% városban. ~3 éves körülit keresek.
A felhasználási módhoz passzolna valami elektromos, de panelben lakom, így a töltést otthon nem tudnám megoldani. És még elég durva áreséssel bírnak ezek az autók.Néztem az I20N-t, de nem sok van. És igazából az majdnem ugyanaz, mint az OPC, csak modernebb a beltér picit. Azért nem szívesen költenék el egy rakat pénzt, hogy vegyek egy majdnem ugyanolyan autót.
És egyéb alternatíva nincs is.
Kicsit úgy érzem, hogy pont egy olyan szakasz van, hogy kicsi sportos autóból elektromos még, benzines már nincs.
Esetleg valakinek valami titkos tip? -
Llew
senior tag
Lejárt műszaki mennyire rossz jel?
Egy több milliós árú, korához képest keveset futottnak tűnő kocsinál? -
vzsryl
nagyúr
Ha nem akarsz prémiumot, akkor egyértelműen a Mondeo rendelkezik a legjobb futóművel. Legstabilabb és közben mégis tud kényelmes lenni. 2.0 TDCI-vel van elvileg Adblue nélküli is, talán MK5-ből is, MK4-ből biztosan.
Szerintem te ezt az autód írtad körbe, szóval nem tudnék mást ajánlani. -
zgospel
őstag
2.2 HDIben nincs AdBlue.
Egyébként az is olyan, hogy egyszer egy nagyobb költség, utána nálad már nem lesz baja. Lehet olyat találni, amin az eladó már rendbe rakta.Abban a dízel K Astrában a vezérlés alul van tervezve, és csak a motor kiszerelésével lehet cserélni, ezért sok idő és 5-600 ezer Ft. Akkor már ugyanennyiből az AdBluet is rendbe lehet rakni, és az 508 egy sokkal jobb autó
Az említett Audi A4 kombi volt egy ismerősömnek, teljesen alap felszereltséggel, a fasza ki lett vele hogy évi 1.5 milliót vitt el csak a szervizelés. Amikor megkérdeztem hogy mik voltak a hibák, akkor csupa kopó, átlagos dolgot sorolt fel, semmi extrát. Nekem ennyit nem érne meg közlekedésre, pláne hogy egy sima négyhengeres dízel.Ha már dízel, akkor valami 2.4es Volvót keresnék, olcsóbban fenntartható és kényelmesebb mint az Audi, és az 5 henger miatt kicsit különleges is.
-
-
Jimmy8
senior tag
Nincs tapasztalatom, majd 20 évig csak benzineztem. Most gondolkodtam el azon, hogy utazó autónak venni kellene egy 1.6, vagy 2.0hdi-t, de ezek az AdBlue gondok eltántorítottak. Sok fórumot, cikket végigolvastam és én úgy döntöttem, nem akarom kipróbálni, hogy hátha nálam éppen nem lesz gond vele. Nekem is van olyan ismerősöm, aki már közel 100ekm-nél jár és még nem volt vele gondja (autót újként vette), de máshol meg többen írták, hogy pont ez miatt adták el az AdBlue-s hdi-t, mert besokaltak az AB rendszer és kiegészítőinek nyűgjeitől és javítási költségeitől.
-
Jimmy8
senior tag
Hasonlóan gondolkodtam én is, de emiatt elengedtem, mert az 508-nál is fennáll, amit nem szeretnél. "...Ne legyen olyan típushibája, ami miatt zabszem van a seggemben folyton..."
AdBlue tartály és szivattyú. Drága és nagy eséllyel megmakkan előbb-utóbb. Kiíratni ki lehet (persze nem szabad), de ha jövőre jön a szigorítás a műszakin a károsanyag kibocsátás méréskor, akkor sok dieseles gondban lesz...
-
válasz
ParmaBoy #230162 üzenetére
Hát, az a baj, hogy nem tudom, hogy mennyi legyen.
A fullos rendberakással együtt 5-6 misi kb. a keret, amit nyilván változtatni fogok, ha elszánom magam, mert gyanús, hogy nem férek bele.
De iránynak ezt tudom elképzelni első körben.rbalint88: Köszi, felvettem a listára.
Amúgy ha valaki ismeri az említett 508-at, az tudná véleményezni, hogy mennyire passzol az elvárásaimhoz? Csak, hogy feleslegesen ne agyaljak rajta.
-
Sziasztok!
Elgondolkodtam autóvásárláson a mostani 1.2-es 130 lovas 308 helyére.
Amit szeretnék;
- utazóautót hosszabb távokra - jellemzően vidékre autópályán, utána gyakran borzasztóan rossz úton a célig.
- autópálya tempónál kifejezetten halk legyen, és nyugodt
- stabil futómű, ami főleg kisebb hibáknál legyen inkább lágy, nagyobb hibáknál inkább keményebb legyen, hogy ne koppanjon fel.
- 130-as tempó felett is kellően dinamikus legyen, ne fogyjon el belőle az erő, de ne zabálja meg az összes benzint a világon; ~150+ lóerős dízel
- Ne legyen olyan típushibája, ami miatt zabszem van a seggemben folytonAmit nem fontos:
- extrák; ülés masszázs, tolatókamera, ilyen-olyan pittyegő, amit minden kanyarban ki kell kapcsolni, hogy ne kapjak agybajt
- nagy lábtér hátul; ritkán fogunk többen utazni, de csomag és kutya lesz sokszorAlapvetően egy kényelmes, tágas kirándulóautót szeretnék, ami bírja a tempós pályázást, és nem kell évente futóműveshez járnom vele a falusi utaktól - néha elég kietlen tájakon bringázom, fotózok.
Nem szeretnék SUV-ot, mert a nagy homlokfelület pályán nem a legjobb dolog, és a nagyon mély kátyúkat is el tudom kerülni.
Az ismerősömnek K Astrája van 136 lovas dízellel, néha vezetem. Ez a típus elmegy minimumnak, ezért ez a b.) terv.
Viszont az vágyott a.) terv kicsit erősebb pályán, nem olyan lélektelen az egész beltér, és halkabb is belül.
Elkezdtem nézegetni a 2015-ös faceliftes Peugeot 508-at 2.0 BlueHDI-vel. Ez tetszik külsőre, belsőre, és adatlap alapján (pl. hátsó futómű nem hosszlengőkaros), de sejtelmem sincs, hogy a valóságban hogy muzsikálna.
Ja, és lehetőleg a 2010-utáni típusokat részesítem előnyben, de még a sok kijelzős korszak elöttieket.
Most lehet mondani, hogy nincs számomra megfelelő autó.
-
EyElEs?!
tag
válasz
molnarpeter #230159 üzenetére
Szerintem az E-tron GT és Porsche esetében van nem?
-
EyElEs?!
tag
válasz
Gombinyó #230156 üzenetére
Én azért buktam meg az első körben forgalomban, mert egy 190cm-es csávó beült mögém (én 205cm) egy Skoda Fabiába. Nagylelkűen mondta, hogy nem kell előre húzódnom, amikor kérdeztem, hogy biztos elfér-e.
3. kanyarnál, amikor pont vissza lehetett menni az indulóhelyre mondta, hogy nem tartottam eléggé balra balra kanyarodás előtt, ezért most siessünk vissza. Amúgy is fáj a lába.
Egy karót nyelt pöcs volt az oktatóm, akinek egy fél nem paraszt mondata nem volt senkihez szerintem az elmúlt 20 évben, 5cm hamu volt a festésen a jobb egynél, de amikor kiszállt a csávó még ő is kedvesen (amilyennek még nem láttam) azt mondta, hogy hát itt megbuktam, amikor beszállt a csávó mögém -
t72killer
titán
válasz
Kinder #230153 üzenetére
Ez sztem is egyedi, én mondjuk szerencsére alacsonyabban hordom a fejem, de néha egész kisautókon látom, hogy jó messze van a plafon az üléstől. Nem olyan könnyű, de headroom statokat kell guglizni, normál "jajjdesimángurul az aszfalton, jéé, 4 kereke van/húú de jó ez a nagyképernyős bizbasz" "autóteszteknél" ez ritka mint a fehér holló (ahogy a csomagtartót is elintézik annyival, hogy hány litert ír rá a gyártó, egy centi már nem fért el a "tesztelő" szatyrában hogy kimérje mekkora komódot tudok a csomagtartó ajtaján beszuszakolni)
-
EyElEs?!
tag
válasz
vzsryl #230149 üzenetére
Superbbe már belerakták az elektromos ülést az újabbakba (most van készleten manuális ami még pont jó), EV9-ben nagyon kicsi a fejtér. Hosszra simán jó vagyok, de a fejem sajnos napfénytetőn kilóg.
M X-ről még nem olvastam jót, plusz ülés fejtámla nem állítható, sztem kb. leszakadna a fejem egy komolyabb balesetnél
-
EyElEs?!
tag
Halihó,
Inkább új autót vennék, de ha van használt javaslatot is nagyon szívesen hallgatok. 4 fős család, mögöttem kellene, hogy legyen hely.
Elektromost terveztem, de eddig vagy nem fértem be vagy nagyon nem tetszik az autó (205cm vagyok). 2. autó amúgy egy egolf.
Lista amibe nem férek be: ev6,9, ioniq5,6, eqe, eqs (suv se), Superb, cx60, a6,
Lista ami valamiért nagyon nem tetszik: id4, enyaq, kodi,
Ami most első helyen van: Santa Fe Phev
Amit még megnézek: E-tron régi 55/ újabb 50Illetve santafere 6% kedvezményt adnak leasing esetén, amit kevésnek érzek, van esély valahol szerintetek többre?
Bármilyen egyéb ötlet? Phev/ev vonalon szeretnék maradni, mert van jópár 1-2km-es út naponta. -
t72killer
titán
válasz
molnarpeter #230144 üzenetére
Agila 2013, 1.0L benyás, megette a rozsda az egyik csövet.
Közben hogy Leaf lett a megoldás oldalbordánál, rákukkantottam a Micrára, amit eredetileg szeretett volna, nem semmi, és nem csak a piros festék drága*, a szürkék se olcsóbbak
:
(a képen lévő ugye 22es évjárat, még picit törpölök rajta, melyik évjárat legyen, 21re visszalépve kb még egy bő ezrest meg lehet spórolni csak ugye azzal is kevesebb az akkugari és több a bizonytalanság, hogy tartották a kicsikét).*apropó színek: anno első kocsink, amit újonnan vettünk, azért lett fekete, mert arra kb 3 hónappal kevesebbet kellett várni
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #230142 üzenetére
Ignis-ben a jobb elso volt eltorve 3 darabba, eeees nem ult le tole az auto ott
mar tisztara rozsdas volt a tores felulete, amikor eszrevettem, szoval tuti regota az volt, meg egyebkent sem volt napi hasznalatban, es semmi kopogos hangja sem volt, amirol gyanakodhatna az ember barmire
rugo egyik vegen volt eltorve kb 1.5-2 menettel, meg a kb a felenel
csak abbol vettem eszre, hogy forgas kozben surlodo hangja volt a kereknek
aaa biztos beszorult vmi kavics a feknyereghez....
kerek le, a rugo meg eleg furan allt
a telo is "keszen" volt, ugyhogy kapott 2 uj rugot + 2 uj Sachs telot + 2 uj toronycsapagyat is akkor mar -
tboldi
nagyúr
válasz
molnarpeter #230139 üzenetére
A gömbfejek alatt a stabpálcákat és a lengőkarokat értettem amolyan gyűjtőfogalomként, nem szó szerint és külön-külön cserélném bennük, de utólag visszaolvasva én sem tartom jónak így a megfogalmazást, sorry. A lényeg, hogy ha már erre adom a fejem, célszerűbb egy egységben letudni.
Stabpálcából van Meyle HD, lengőkarból pedig ugyan nem HD, csak sima Meyle, de a többi márkával ellentétben tömör gumi szilentek vannak benne. -
t72killer
titán
válasz
Kinder #230138 üzenetére
Igen. Átfutott a fejemen a 62es, de az még 3 guriga fonttal drágább lenne, úgy már nem éri meg. 200km hatótáv megvan normál felhasználás mellett ezt bő 1 hét alatt teszi meg, olyan út meg ami egy irányba ennél hosszabb lenne, ritka mint a fehér holló. Mostmár csak várjuk, hogy értelmes távolságon belül legyen egy jól káderezett példány.
Egy példa, csak nekem messze van, 40kWh
Összevetésképp a nagyobb 62kWh -
molnarpeter
nagyúr
válasz
tboldi #230128 üzenetére
Szvsz gömbfej az vagy lóg vagy nem, én nem cserélném - bármikor jól hozzáférhető, stb, max tegyél új gumiharangot rá ha kezd repedezni, mielőtt bejut a kosz 🤔
Pár hónapja csináltam Grande-ban az első rugókat+egy lengőkart+toronycsapágyat... Utóbbinál az egyik rozsdás volt konkrétan, kapott két új SNR--t. Viszont tök jól szét lehet pattintani a csapágyon a műanyagokat, szóval a régi rozsdásodásából kiindulva kentem körbe kívül-belül vastagon jó sok zsírt, hogy védje a csapágyat víz és kosz ellen (bár dobbetét hiánya is okozhatta). A megmaradt jó toronycsapágy lehet, hogy gyári még - elpucoltam, kapott friss zsírt, végül egy komplett bal első gólyaláb összejött a maradékból.
-
flash-
veterán
Tehát akkor kia/hyundai -t ne vegyek mert problémásak, fabia kicsi hátul, , Focus is ami 1.6 Ti-VCT-vel van az már drágább..
Auris 4.5m környékén bár valaki írta hogy szükös a hátsó lábtér,akkor kb akkora hátul mint a fabia?
vagy van valami ami miatt nem érdemes az Auris? (drága fenntartási költség, stb?)vagy a best buy 4m körül Octavia 1.4TSI? nagy, szép, erre hallani a legkevesebb problémát?
-
t72killer
titán
Osztottam-szoroztam, oldalborda úgy néz ki egy 2021es Leaf-et (maradék akkugari 4év) kap falu körüli rohangálásra, tegnap besokalltam a kis benzines Vauxhalljának a nyűgjeitől: szétrohadó hűtőrendszer, széteső manuál váltó ami miatt már a haverságban lévő szerviz 10perces sugarából ki se merünk hajtani vele, tavalyelőtt ment bele a szétrohadt helyére új katalizátor... A Leaf nem óccó, 7k, de legalább nem egy kupac rozsda remélhetőleg - de el kell még vmikor mennem megnézni. Egy 2017-es pre-tax micra 3k-val olcsóbb, de tartok tőle, azt a 3k-t pár év alatt otthagynám a szervizben...
Nem megy sokat, úgyh valszleg a kakaón olyan rengeteget nem spórolnánk.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #230128 üzenetére
igen, svajci volt, de azert az elejeben mar kopogott ez-az akkor, amikor vettem
meg ahogy Jani mondta, meglatszik hogy ez olyan helyrol jott ilyen ultetessel, ahol azert rendes utak vannak
akkor 1x minden meg lett csinalva, amit kellett, azota elol a ket kis kutyacsont volt most 2,5 eve ujra cserelve
egyebkent csak a jobb oldali volt "szar", de akkor mar mindkettot kicsereltettem egyszerrea hatso lengokarokbol is csak a jobb oldali "rovid" volt cserelve, pedig ott van 6 kar is, 2-2 hosszu-rovid keresztben, meg 2 hosszaban
na abbol a 6-bol 5 meg most is az eredetiszoval nemtom mire mondjak ezt nyugos a futomuve temat...
elol a DW futomu miatt, 1-1 felso lengokarral van benne tobb oldalankent, mint egy sima McPherson-ban lenne, de az +3 pont is egyuttal, amin eloszlik a terhelespl kollegamnak a 4motion-s Octavia kombiban 3-4 evente menterendszeuen rugotorese van, mert azoknal meg ez egy tipushiba...mar masodoszor csereltek ki muszaki vizsga miatt pedig kevesebb ideje van meg neki, es nem pakolja tele teglaval a plafonig, hogy tulterheli, es azert, es meg vonohorog sincs rajta
amugy alfas csoportokban is vki mindig nyig azert, hogy fel-egy eve volt cserelve es mar kopog vmi, de ezt (is) terhelten kell lehuzni, nem amikor a levegoben vannak a kerekek es csapos emelo tartja a bodet
meg erosen ajanlott egy futomu allitas is utana, es nem csak beledobalgatjuk béláim, osztjoleszazútyvazze' -
tboldi
nagyúr
válasz
hobizoli #230126 üzenetére
Most vettem észre, hogy szerkesztettél még hozzá némi szöveget.
A MiTo alá is a legelső évében bekerült a mínusz 3,5 centis H&R szett. Ha jól rémlik, a tiéd is svájci volt, ezek szerint arrafelé ez bevett szokás?
Velem 2,5 éve van az autó, azalatt csak 2 stabpálcára volt szükség rögtön vásárlás után, de egy komplett overhault tervezek szilentekkel, gömbfejekkel, lengéscsillapítókkal, mindennel együtt, ami képes elfáradni. Pedig nem rossz állapotú most sem, a tavaly októberi műszakin is csont nélkül átment (pedig én vagyok az, akit a gyári gumiméret miatt is meghúztak már), de ahogy a művelt brit mondja teát szürcsölgetve és a kisujját eltartva, there’s always room for improvement.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
tboldi #230125 üzenetére
a Mito "csajos" auto inkabb
nekem 2017 ota van meg a dizel 147 volt mar futomuben ez-az cserelve, de vmi meg most is az benne, mint amikor vettem
ugyanaz az alkatresz 2x ezen ido alatt csak a ket "kutyacsont" lett cserelve az elso a stab-n
ehhez hozza tartozik az az info is, hogy az auto 6cm-t van ultetve (2 hónapos(!!) kora óta), meg olyan kb, hogy az árnyékokon is döccen -
tboldi
nagyúr
És az viszont érzékenyebb technika.
Engem is riogattak az Alfával, hogy a gatyám rá fog menni, olyan drága az a sok lengőkar, meg nem bírják a magyar utakat, sűrűn kell cserélni. De nem tudták, hogy a MiTo futóműve egyezik a Grande Puntóéval/Corsa D-ével, ugyanúgy MacPherson és csatolt lengőkar.
Az alkatrészek zöme is azonos, egyedül a kerékagy más, a MiTo maradt az olaszokra jellemző 4x98-as osztókörnél, a platformtesók viszont mind 4x100-asak. -
lorcsi
veterán
Sportosabb benzines manual 6 sebesseges autot keresek
a keret 3M
varosi-palya hasznalatra, vegyesen
5 ajto, normalis csomagter
honda civicen jutott eszembe, mint jo es megbizhato auto
kivul van e mas ezen kivul? -
t72killer
titán
válasz
Kinder #230118 üzenetére
Azigen. Nálunk csak 4
.
Még agyalok az ioniq-on, második helyen áll a kia EV6, az itt rekordernek számító 7év gari miatt, de annál is előfordult már ICCU blama, viszont TALÁN nem annyi. Ma éjjeli köt. olvasmány lesz azt besaccolni.#230120
. Igen, model Y, de ugye fentemlített ioniq5nek is van 4WD változata.
-
tboldi
nagyúr
válasz
t72killer #230106 üzenetére
Nem feltétlenül, a WagonR-nél például ugyanolyan puritán merev tengely van FWD és 4WD esetén is, csak előbbinél egy üres cső van keresztben, de semmivel nem erősebb vagy tartósabb az egyik a másiknál.
Vagy ha konkrétan a Teslára vagy kíváncsi, azt passzolom, nem ismerem őket.
-
Kinder
senior tag
válasz
t72killer #230115 üzenetére
Hmn, az ID itthon 8 év garis, ha viszed 2 évente kötelezőre. Az viszont igaz, hogy relative drága. Mi is azért vettünk vadi újat, mert 10 évre terveztünk vele, szóval minél tovább kell a gari.
Hát ez az Ioniq5 ICCU most elszomorított, kezdhetem előről a keresést, pedig már ki is néztem a dupla motoros N-Line-t.
-
t72killer
titán
válasz
Kinder #230110 üzenetére
Az ID-t már többször megnéztem+elvetettem, UK-ben rövidke a garija és relatíve drága, de még 1 esélyt adok neki.
2025 modell ICCU: sajna igen, bajos, agyameldobom
. Pedig küllemre, speckókra nagyon komálom a járgányt, viszont ez óriási kockázat családdal hosszútúrázgatva (még az se egy örvendetes esemény, ha nem a nagy úton, hanem 3héttel egy Mo.-i körút előtt döglik be és a szerviz nagy kegyesen ad valami random benyás cuccot: kompnál rendszámátiratás, tutira menni, hogy a járgány az EU-ban vezethető, stb-stb).
-
Kinder
senior tag
...és továbbgörgetve a futóművet.
Most egy BMW i4-em van, aminek elöl adaptív, hátul légrugós futóműve van.
Na ez egy csoda.
Gyakorlatilag minden szar utat ( és abból aztán van itt bőven ) rajzlappá varázsol. Egész egyszerűen hihetetlen, amit művel.
Nade, attől még, hogy én belül nem érzem, a futómű ugyanúgy kapja az ívet, szóval a szívem szakad meg a rossz utakon való haladáskor.
Nem tudom, meddig fogja bírni, most 3 éves. -
Kinder
senior tag
válasz
t72killer #230106 üzenetére
Erre mégegyszer válaszolok, mert azóta módosítottad.
Az asszonynak amúgy VW ID4 van, azt is merem ajánlani a rossz utakra, nagyon szépen kivasalja, és mivel ballonos a kerék, annyira nem is kátyúérzékeny, valamint talán nem is fehívás a tolvajoknak a keringőre.
Viszont azt meg én kérdezném, hogy a ráncfelvarott Ioniq5 is ugyanúgy ICCU beteg? Ez nagy kár, mert az asszonynak meg az jobban tetszik, mint az ID4...( aminek amúgy semmi baja, csak neki túl "SUV-os". ) -
Kinder
senior tag
válasz
OPiiPO #230107 üzenetére
És voltál mindkét helyen?
Én igen.
Meg mennyi ideig hsználtad a Teslát? Nekem az 5 év alatt zéró gondom volt vele, de azt hozzá kell tenni, hogy a téli/nyári szettet mindig gumis tette fel, és a kerekeket centírozta, viszont futóművet nem kellett állítani, ami 5 év masszív Budapest után szerintem magáért beszél. -
Kinder
senior tag
válasz
t72killer #230106 üzenetére
Nincs ilyen összefüggés szerintem. Már kommersz autóknál, nem kifejezett terepesekre gondolva.
Redva utakra Model 3 ( nem performance ) inkább, mint egy ST ( és nem azért raktam ide ezt, hogy fosozzam, hanem mivel ez volt a téma, amibe beleszóltam )
De akkor inkább egy SUV, egy jó RAV4 pl szerintem tökéletes arra, hogy többet kapjon a futómű. mint az átlag. -
t72killer
titán
válasz
Kinder #230103 üzenetére
egy amatőr kérdés: a futómű minőség - erősség és a 4kerék hajtás megléte között szokott összefüggés lenni? Mifelénk elég redva utak vannak tele kátyúval, jó lenne, ha az új kocsi nem hullana szét/nem enne meg 2évente egy-egy rugót, lengéscsillapítót.
#230105: most, hogy az Ioniq 5 évek és féltucat modell/ráncfelvarrás után is fennálló ICCU kálváriájáról olvasok egész köteteket, újra felkerült a listára a model Y... Nehéz ügy, mert errefelé kifejezetten a Tesla a "gazdagemberautója", azaz ha egy ilyet teszek a drive-ra, az lehet invitálás a betörőknek, szval lehet még meggondolom. A többi EV-t nem ismerik a "faluban", nagyfiam egyik osztálytársának egy céges nagykutya az apukája, nna, nekik van Teslájuk.
-
Kinder
senior tag
-
hobizoli
nagyúr
válasz
f4lcon #230091 üzenetére
emlexem amikor volt eloszor video rola, akkor meg vmi 130-140k volt a buli.....
5-6+ eve, de lehet tobb is volt az mar
en a 16v JTD-nel azt csinaltam, hogy vettem egy masik alu szivosort meg EGR szelepet, amik ki voltak pucolva is 30k-ert
amikor le volt veve ezert a szivosor, akkor vmi erre kitalalt tisztitospray-l 15-20perc alatt ki lett tisztitva a hengerfej is
a vezerlescserenel volt elkovetve rajta, szoval az miatt jobban szet is volt boritva eleve ott mas is
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Revolut
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Gaming notebook topik
- Filmvilág
- További aktív témák...
- Update 08.12. - Bomba árak 2025-ben is! Üzleti - Consumer laptopok DELL FUJITSU HP LENOVO
- Fujitsu LIFEBOOK E449 i5-8130U 12GB 512GB 14" FHD 1 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! AOC 24B1XHS 60Hz FHD IPS 7ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- DELL Latitude 7340 i7-1365U 16GB 512GB 13.3" FHD+ TouchScren 1 év garancia
- 30+ típus!!! Lenovo ThinkPad, X1 carbon, X1 Yoga 5-12. gen 12,5-15" all-in-one, Workstation, stb.
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest