-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
lockdown90 #231085 üzenetére
szerintem limitálja, hogy hol keres (Zalaegerszeg és környéke)
-
AlexDaywalkr
tag
válasz
Dan-szan #231065 üzenetére
Én most pont egy 4gen facelift CR-V -be ültem át az Ufóm után. Nekem mondjuk szempont volt, hogy legyen benne hely hátul is. Megnéztem és kipróbáltam egy 2016-os HR-V -t is, de az semmivel nem adott számomra többet mint a Civic, ráadásul 1.5-ös motorral van. Én azt javaslom, hogy próbáld ki, mert nekem nagyon hangos volt már 90-es tempónál is.
-
válasz
Steve_Brown #231083 üzenetére
igen, ebből indultam ki: nagyobb az esélye, hogy van "gazdája"
-
szebe
addikt
válasz
f4lcon #231080 üzenetére
Pluszban ránéznék a hátsó búra szerelőablakán keresztül belülről a hátsó ívre. Nem feltétlen deal-breaker, de még idejében el lehet kapni egy kezdődő rozsdálást.
Nálam 10k-s periódussal nívó feléig fogyott az olaj, de nem volt sok méter benne. Ennyi futásnál már lehet kell tölteni rá, de ja, nem a világ. -
válasz
Hópihe005 #231078 üzenetére
ahogy kolléga írja, ha még nem rohad el a küszöb (és az aljának a nagy része) akkor vállalható. főleg hátul rohad a sárvédőív a műanyag takaró alatt, érdemes alánézni. illetve ha már ott vagy, a tanksapkát felnyitni, ott is szokott rohadni alatta. meg a csomagtartót felnyitni, és a szőnyeget felhajtogatni. a hátsó nyúlvány is rohad, meg az ülések bekötése alatt az alváz.
az X14XE 1.4 Ecotec motorok csörögni fognak, mintha láncos lenne, és eszik majd az olajat, ez Opel betegség, és a gyártó szerint a 0.6 liter per 1000 km is rendben van. a motorolaj nyomásérzékelő hibájából sokszor dobálják a piros olajnyomás lámpát, de maga egy filléres alkatrész. az EGR szelep eltömődése alapjárati ingadozást okoz, nem kell feltétlenül megijedni ettől sem, az egy 20 ezer forintos alkatrész.
a duda gombja ki szokott lyukadni, csak légzsákkal cserélhető (vagy vannak rá foltok, de az mind gyász)
a hirdetés azt írja, hogy lett klíma kompresszor cserélve, de azt nem írja, hogy ettől függetlenül a klíma működik-e?az összes eddig általad linkelt autó közül én ezt venném meg egyébként - szigorúan a képek alapján
szerk: ahogy nézem Zalaegerszeg és környéke a célterület, szóval rászűrtem hahun Zeg+30 km-re, ár 550 ezerig. a találati listából itt van még pár, amit elmennék megnézni:
- Fiat Panda az 1.2 Fire motor örök, mint a nyomorúság, és ha nem osztrák import (bár a határ közelsége miatt ennek azért 99% az esélye) és ebből fakadóan nem rohad, akkor simán vinném
- Opel Meriva a motor ugyan az, mint az Astra amit linkeltem, de ez talán egy fokkal kevésbé rohad. hasonló Opel betegségekre azért számítani kell. mivel kereskedésben van, valamennyi kellékszavatosság is érvényesíthető.
- másik Fiat Panda igaz ez 1.1-es, de ugyan az a FIRE motor. a karc az oldalán jó alkualap, főleg ha nem is akarod megcsináltatni, mert arra számítasz, hogy lesz még ilyen rajta. -
Hópihe005
csendes újonc
Sziasztok!
Mi a véleményetek ill. tapasztalatotok az Opel Astra G-vel kapcsolatban?
2003 -as OPEL ASTRA G 1.4 16V Comfort-ot néztem ki. [link] -
albiosz
őstag
válasz
BigBlackDog #231057 üzenetére
Köszi, Renault-okról sokszor olvasom, hogy nem nagyon rozsdásodnak.
-
Faby
senior tag
válasz
Đusty #231072 üzenetére
Én mostanában engedtem el egy 2013-as évjáratút, 320 ezer km-rel.
Igaz, az dízel, 1,6 CRTDI, 105 lovas verzió.
Egy viszonylag jól felszerelt példány volt (már magához képest), 4 elektromos ablak, digit klíma, bluetooth telefonkihangosítás, fényszóró mosó, multikormány, parkradar, hátsó tárcsafék. Asszem egyedül a LED fényszóró és a bőr kárpit hiányzott belőle.
Szerintem amit manapság reális elvárásokat támaszt az ember, azt tudja, de azért van néhány hülyesége.
A két hátsó elektromos ablaknak nem volt kapcsolója a vezető ajtón, se máshol, ahol a sofőr elérhetné, csak a hátsó ajtókon. És még az ID.3 átkapcsolós megoldását szidta mindenki(későbbi évjáratokban ezt javították)
Ha a könyöklő le volt hajtva, akkor a kéziféket nem, vagy csak nagyon nehezen lehetett behúzni, kifacsart karral.
A tolató radar csak 3 fejes, elsőre furcsa volt, de tulajdonképpen jól működött.
A platform miatt viszonylag keskeny autó, és gondolom, mivel régebbi, ezért hidraulikus szervókormány van, aminek a tartályát jól eldugták, az akksi alá. Utántöltés egy rémálom.
Belső világítás hátsó ülés feletti lámpája mindentől külön életet él, semmi köze az elsőkhöz, ajtókhoz stb. Ha felkapcsoltad, csak a zárás kapcsolta le.
Hiába a 4 villanyablak, a távirányítóról ablak le-fel húzást nem tudta.
Ja, kulcsból csak egy db volt távírányítós bicska kulcs gyárilag, a második egy sima, egyszerű fix tollú kulcs volt.
Cserébe simán, mindenféle takaróelemek feszegetése nélkül hozzáférhető volt a kulcslyuk a vezető ajtónál.
Multikormányról pl a bluetooth zenelejátszásnál a hangerőn kívül semmi más, pl léptetés, nem vezérelhető, és nincs mute gomb sem.Első tompított izzó cseréje gumi ízületeket és a vakon tapogatózás képességét igényli, a kerékdob felől, egy kis ajtón át, egy rémálom.
Bár keskeny, de jó hosszú, nagy csomagtartó, nagy hátsó lábtér.A fentiekből jónéhány olyan dolog volt, ami érthetelen számomra, annak tükrében, hogy az 5 évvel idősebb Octavia II tudta azokat.
Én minden hülyesége ellenére szerettem, a CAY motorral sem volt gondom, igaz, döntően hosszútávon, ingázásra használtam, max 15 ezres olajcserével.
Fogyasztása 5 liter körül alakult nagy átlagban.
Befecskendező rendszer, turbo, DPF gyári, de nyilván a futásból adódóan bármikor cserés lehet.Sok alkatrésze szabvány VW, elég sok a közös a Skoda Rapiddal, pl szélvédő biztos.
Kasztni sérülékenyebb részei pont nem, eleje-hátulja különbözik, a sarkok esetében így igaz, amit
#231075rbalint88
írt, nehezebb lehet a pótlásuk. -
rbalint88
addikt
válasz
Đusty #231074 üzenetére
PQxx platform: regebbi, kevesbe szofisztikalt elektronika, futomu, etc. Ettol meg nem rossz.
1.0tsi nekem az alapjarati kulturalatlansaga miatt no go lenne, de menet kozben nagyon korrekt. Ha nem allnek nonstop dugoban, bevallalnam.
1.2tsi se rossz amugy.
En a tipust engednem el a viszonylagos ritkasaga miatt, kasztnielemet tores eseten vagy barmi tipusspecifikus utangyartott dolgot nehezebb lesz talalni. -
Đusty
addikt
Seat Toledo 4-ről vélemény? Dízel kizárva, jól gondolom, hogy az 1.2 tsi jobb választás 105 lóval mint az 1 literes 110-el?
Az mpi a 75-ével meg megint csak nem játszik. -
dj79
senior tag
válasz
Handball94 #231056 üzenetére
5m kórnyekén ritka a 300km-re képes villanyos. Citigo, ioniq vonalon mennék, sajnos a 120ah i3 is drágább. 50kwh környéki akku kell ehhez a hatótávhoz.
-
rbalint88
addikt
válasz
Handball94 #231056 üzenetére
Citigo/eUp jo otlet, ha a merete-komfortfokozata eleg. Szvsz varosi autonak tokeletes, ha ritkan mesz varoson kivul vagy nem nagy tavokat, akkor se vallalhatatlan. Nyilvan orszagjaro korutakra nem ez az optimalis valasztas, de azt se lehetetlen megcsinalni vele
-
Dan-szan
senior tag
-
-
-
vzsryl
nagyúr
-
válasz
Dan-szan #231059 üzenetére
Hát, toyotám van (rav4) és szerintem a CHR mint autó belső méretekben és kilátásban nehezen értelmezhető (szűk és rosszul lehet kilátni, és nem kicsi azért mert 4,4 méteres). Csak akkor venném ha nagyon tetszene. Előbb vennék corolla crosst (pedig az sem tágasság bajnok, meg nekem kipufogó cső is túl alacsonyra lemegy az alján).
-
Dan-szan
senior tag
Üdv.
Nemrég írtam, hogy aktuális lesz/lenne az autócsere, bár én nagyon szeretem de az ufó Civic már 17 éves.
Eddig természetesen maradva a Hondánál az első számú jelölt HR-V , illetve T-Roc , Corolla Cross amin elmélkedtem. Ez utóbbiból sajna elég karcsú a használt választék, bár HR-V-ből sem túl sok van.
A CH-R is képben volt, de a szűk vagy annak látszó hátsó rész miatt mindig elvetettem. De azóta csak piszkál, és továbbgondoltam a dolgot.
Napi 32 km meló-otthon távolság ebből kb fele-fele a város és a főút.
Namost az autót 90% egyedül, 8% ketten és a maradék mikor többen vagyunk, vagyis a hátsó üléssor is használva van.
Ilyen felhasználás mellet talán mégsem kellene szempontnak lennie, hogy hátul szűkös a hely. Ebben kell hogy megerősítsetek, aztán majd rátérhetünk az évjárat hibákra, mire kell figyelni stb.
Szóval ki, mit gondol? -
F-ECT$
titán
válasz
Handball94 #231053 üzenetére
Nekem ezek jutottak még eszembe: Nissan Leaf, Renault Zoe, Kia Soul.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
albiosz #231055 üzenetére
Jó kérdés, szerintem rozsda terén akkor lehet látni biztosabbat, mikor az első példányok elérik a 10 év körüli kort. Pl. én Mazda esetén is mindig olvastam/hallottam, hogy most már jobb a korrózió védelem és tuti lett a dolog, de azért 10 év után csak átlagnál jobban korrodálnak...
-
albiosz
őstag
válasz
BigBlackDog #231024 üzenetére
Ez érvényes még a manapság gyártott autókra is?
-
kcsa
veterán
válasz
Handball94 #231053 üzenetére
Ha otthon nem tölthető akkor pont valami nagyakkus kellene, hogy legalább minél ritkábban kelljen tölteni. Így ezeket pont nem választanám. Én
-
Handball94
senior tag
Sziasztok!
5M körül milyen elektromost vennétek, első elektromosnak, otthon tölteni nem tudom sajnos, főként város de néha előfordulhat hosszabb (1-200km is)? Fontos lenne a jó fogyasztás és nem bánnám ha a hatótáv se lenne kevés.
Eddig amik eszembe jutottak Citigo (itt pont 5M körül lattam még akkugarancias példányt), I3, Ioniq, e-Golf.
Model3 már kereten kívül lenne úgy látom, van bármi más, vagy ezek közül melyik lehet a legjobb vétel? -
dj79
senior tag
válasz
Hópihe005 #231044 üzenetére
Punto 2, ha nincs elkornyadva. Clio meg nem annyira rohad, korához képest biztonságos, esetleg C corsa.
Fabia; nekem volt 1.2 htp, közel 200e km futás után sem volt vele motorikusan gond. Mondjuk meg lehet ölni, folyamatos autópályázással, azt tényleg nem szereti a hengerfej. Ebben az árkategóriában tényleg az a fontos, hogy legyen valamennyire rendben, hosszú műszakival, szín/gyártmány/ilyesmi nem lehet alapfeltétel. -
Đusty
addikt
válasz
Steve_Brown #231048 üzenetére
Van Yaris is, ha nem ette meg a rozsda teljesen jó és abból azért elég sok mászkál.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Hópihe005 #231044 üzenetére
Na ez egy remek story. Az a motor egy átok. Apám vásárolt egyet 2 éve 600 ezer forintért. Első futómű valami brutálisan kopogott, fék le volt járva 10 éves gumik voltak rajta. Rohadt mint a pusztulat, egyik fényszóróba nem volt foglalat, ablakemelők nem működtek, ajtók nem nyíltak (ez amúgy ilyen öreg VAG betegség). Égett a check engine mert katalizátor már nem volt a helyzet magaslatán. 2 hónap használat után 3 a hengerből 1-et elkezdett lekapcsolgatni az ECU. Kiderült, hogy a komplett motorcsalád kapufa. 100 ezer kilométer környékén átég egy szelep a hengerfejben, lehet komplett hengerfejet felújítani de amúgy le szokott pattogni a nikaszil a hengerfalról. 0.7mm-rel voltak a dugattyúk méret alá kopva. Szóval akkor komolyan mondom már inkább a Micra vagy a Jazz.
-
Lisztok
kezdő
válasz
Hópihe005 #231036 üzenetére
Mi lenne ha inkább egy kicsit még gyűjtögetnél és utána, ha mondjuk még egyszer ennyi összejön vételárra, akkor folytatnád a keresést? Mindenképp kell már most az autó? Vételáron kívül jó pár egyéb költség (az első alap szervízen kívül) is beesik kezdésnek. Ezekkel kalkulálsz?
-
F-ECT$
titán
válasz
yodamester10 #231043 üzenetére
És találtak hibát végül?
-
Hópihe005
csendes újonc
válasz
KoVee84 #231042 üzenetére
Köszi a linket! Kicsit alacsonyabb áron keresgélek.
Ez a 2004-es Skoda fabia 1.2-es városi autónak mennyire jó?
2004-től, végig az országban volt, 1. tulajtól, 150 ezer km-rel, 2026. márciusig érvényes a műszaki, 5ajtós, az ügyfélkapun még azt látom, hogy 2019-ben károsult volt. 550 ért árulják. Mennyit lehetne legalább alkudni? Megéri? -
yodamester10
őstag
-
KoVee84
senior tag
válasz
Hópihe005 #231036 üzenetére
Renault Modus
Ez nem tűnik rossznak. Ha belefér a keretbe én megnézném, ha nem, akkor 200-zal olcsóbban van klíma nélküli. -
dgyuri0123
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz
Steve_Brown #231037 üzenetére
Az enyémen még a 20 éves gyári van.
-
Hópihe005
csendes újonc
válasz
Steve_Brown #231035 üzenetére
Jó kérdés, mivel most már teljesen elbizonytalanodtam... Fiatal nőként, egyre tanácstalanabb vagyok...
A Jazz -nél ahogy jobban utánaolvastam fórumokon, ill. néztem teszt videókat pl.: előfordulhat nyelestengely-csapágy vagy kipufogó probléma akár. -
tboldi
nagyúr
válasz
Steve_Brown #231028 üzenetére
10k/oldal, de ez csak az, ami a felszínen látszik. Én előrevetíteném, hogy a nyelestengelycsapágy, kuplung munkahenger és kinyomóvilla is cserére szorul, mint megannyi GD Jazz-ben. (Az enyémben is, a csapágy biztosan, a többit csak feltételezem a nyekergésből. De mivel sokadik autó a flottában, nem élvez prioritást.
)
-
Hópihe005
csendes újonc
válasz
BigBlackDog #231024 üzenetére
Szia!
Köszönöm a javaslatot. A francia és olasz autókat eddig egyáltalán nem is néztem, általánosságban rosszakat hallottam felőlük, különösen az elektronika miatt. A japánokat meg pozitívan szokták bírálni ill megbízhatónak szokták említeni.
2.Autóként szeretnék vásárolni egy városi jövő-menő autót. Sajnos nem tudok magasabb összegű autót vásárolni. Ezért nézegetek ebben az árkategóriában.
Egyáltalán akkor mit ajánlanátok?
Nyilván tisztába vagyok azzal, hogy ennyiért ill. ilyen évjáratban nem fogok szalonautót kapni... Azonban remélem, hogy egy jobb állapotú megbízható autóra így is rálelek. -
tboldi
nagyúr
válasz
Steve_Brown #231026 üzenetére
Csak ott rosszak, amit a képek nem mutatnak.
Az 1.2-esnél rögtön kellene toronycsapágyakat is cserélni, befér a kisujj a torony teteje és a gumipogi közé. És biztos vagyok benne, hogy bőven derülnének még ki dolgok. A közel 9 évnyi tulajdonlás tapasztalata beszél belőlem.
-
kenguru99
senior tag
válasz
Hópihe005 #231022 üzenetére
Két dolgot fogadj el kérlek.
Bármit is veszel ennyi pénzért, kapásból több százezres költést fog igényelni. (átírás, olaj, gyertya, szűrők, vezérlés, gumik) Senki nem fogja úgy eladni hogy ez mind ki van cserélve. Tehát a vételáron felül legyen még 2-300 ezer forintod minimum.
Ne ragaszkodj konkrét típushoz, színhez. Ebben az ársávban ha találsz bármilyen normális állapotú, nem rozsdás, nem lelakott , szervizelt kisautót, azt meg kell venni. Pl. a BigBlackDog kolléga által ajánlott Clio is teljesen jó lehet mert a japánok ennyi idősen már mind rozsdaboglyák többnyire. -
Hópihe005
csendes újonc
Az alábbi Honda Jazz-ek közül melyik lenne a jobb vétel?
HONDA JAZZ 1.4 LS My. 2006- eddíg egy tulaja volt, 2016-ba hozták be, 2026. június szól a műszaki, az ügyfélkapun 2 káresemény azonban felvan tüntetve: [link]
2022.12.31. Károkozó
2024.03.30. KárosultHONDA JAZZ 1.2 S Cool 2008-as
végig az országban volt, 2 tulaja volt, műszaki 2026. februráig jó, nem volt káreseménye, 190 ezer körül volt 2024-ben a km órája, szóval szerintem elírták a hírdetésbe tévesen van a 290ezer km feltüntetve... [link] -
Hópihe005
csendes újonc
válasz
Steve_Brown #231020 üzenetére
Végül elvetettem a Micrát...
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Hópihe005 #231017 üzenetére
[link]
Fogalmazzunk úgy hogy ez egy japán Renault. De megveheted. A linkelt példánnyal az mondjuk furcsa, hogy nem törött, nem karambolos de a motorháztető fémig van csiszolva egy foltban és látszik a füller alatta. Ha 450 ezerért kell rá egy bontott motorháztető belefér.Cserébe nem hiába ilyen olcsó az egész típus.
-
Hópihe005
csendes újonc
válasz
Hópihe005 #231017 üzenetére
Közben rákerestem és ezt az infót találtam, tehát a z általam említett 2003-as Micra még japánnak számít...
,,A korábbi generációk japánok voltak, míg a legújabb, hatodik generáció (2025-ös modell) a francia-japán együttműködés eredménye, és valójában egy átmaszkolt Renault 5, ami azt jelenti, hogy ez a változat francia kötődésű. "
-
Hópihe005
csendes újonc
válasz
Steve_Brown #231014 üzenetére
A Nissan Japán márka, így gondoltam, hogy megbízható.... Viszont akkor inkább már francia részesedés is van az autó gyártásában?
erről mi a véleményetek: [link]
3 tulaja volt, végig az országban volt szintén, 1.2-es, a hírdető azt írja, hogy számlával tud igazolni mindent, 19 éve náluk van a családban,146 ezer km van benne, rendszám lekérdezés szerint, még egy évig szól a műszaki, azonban nem klímás. -
kenguru99
senior tag
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Hópihe005 #231012 üzenetére
Amúgy azon kívül hogy motorhibás az Aveo lehet jó. Csak nehogy azért legyen erőtlen mert túl nagy a veszteség egy hengerben és letiltja az injektort motorvédelmi okokból. Micra az olyan igazi francia. Se a kormányművel, láncos vezérléssel, gyújtással és egyéb szenzorokkal nem szokott jóbban lenni ennyi idősen. Viszont az olajat imádja zabálni, őt meg a rozsda szereti.
-
Hópihe005
csendes újonc
Sziasztok!
Az alábbi 2004-es NISSAN MICRA 1.2 Visia vagy a 2008 Chevrolet Aveo 1.4-es ennyiért jó vétel lenne?A Micrát 400 ezer ft-ért árulja egy kereskedő, kicsit alacsonynak tűnik számomra az összeg..
Személyen megtekintés során milyen hibákra figyeljek?Eddíg 3 tulaja volt, végig az országban volt, 2026 augusztusig érvényes a műszaki, 5 ajtós, 240 ezer km-rel van.
Valamint ez esetleg: 2008 Chevrolet aveo szintén hasonló áron? [link]
Chevrolet 143 ezer kmrel van,a rendszám lekérdezés szerint, végig az országban volt, 4 tulaja volt, -
Sunnam
tag
válasz
eldoble #230975 üzenetére
A Renault hibridjét azért jól gondold meg, jellemző hiba a szimmering gyűrűnél az olajszivárgás. Ha megtörténik akkor nagy eséllyel nem olcsó mulatság a javítás. A másik fórumban ment róla egy rövid [beszélgetés].
-
válasz
Steve_Brown #231006 üzenetére
meg sokszor attól is függ, hogy milyen gáz kell bele, az R-1234yf simán lehet 2-3x annyi mint az R-134a google első oldali találat: [link]
-
eldoble
aktív tag
válasz
Steve_Brown #231004 üzenetére
Nekem a régi Mazda 6-ot, 16e ért töltötték fel a Pesten a Méta centerben egy auto klímásnál.
-
Steve_Brown
senior tag
válasz
Đusty #231003 üzenetére
Azért egy klíma töltés mióta 15 ezer? Családtag a munkahelyén maszekba klímázta tavasszal a 206-osomat és 30+ ezer volt csak a töltés. Ha egy tömítést is kell cserélni meg nyomatni nitrogénnel akkor 70 ezer forint fölé simán beszökik egy egyszerű klíma szervíz ahol még kondenzátort meg kompresszort nem is cseréltek.
-
Đusty
addikt
válasz
Hópihe005 #230995 üzenetére
Jók a yarisok de akkor olyat vegyél amire már nem kel rákölteni legalább látszólag, egy idő után úgy is kell. Az a minimum, hogy a klíma működjön mert ha csak fel kell tölteni miért nem csinálja meg ő? Sajnál rá 15 ezret, hogy 50-el drágábban tudja eladni? Ilyenkor már kilóg a lóláb, az alapjárat meg lehet semmiség lehet több minden összetevőből, de legalább bevallotta.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Eugene Roe #230994 üzenetére
Már nem tudtam szerkeszteni... minap jártam a szervizben, mondta a szerelő, hogy most járt náluk egy Jazz ehev 160e+ km és szintén semmi baja...
Új hozzászólás Aktív témák
- alza vélemények - tapasztalatok
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- iPhone topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- LEGO klub
- Silent Hill f teszt
- Házimozi haladó szinten
- A Temu diktál Magyarországon, a hazai e-kereskedők fulladoznak
- Borderlands 4
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- További aktív témák...
- Asus TUF Gaming M3 GEN II gamer egér
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3521
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- SanDisk Extreme Portable 8TB (SDSSDE61-8T00-G25)
- RÉSZLETRE .OPCIONÁLIS. G.SKILL Trident Z5 Neo RGB 96GB (2x48GB) DDR5 6000MHz
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest