-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
szőröscica
addikt
válasz runner 125 #924 üzenetére
Ültem a múltkor egy Octavia taxiban, 937 ezer km volt benne!
-
szőröscica
addikt
Hello!
Egy ismerősöm 700 ezerért szeretne autót venni.
Van ezen kívül félretéve még pénz a vásárlás utáni kötelező cserékre, és váratlan kiadásokra is. Túl sokat nem használnák, javarészt városban és környékén furikázna vele.
Szeretné, ha egy picit biztonságos lenne, ezért a régi Swiftet kizárta.Egyébként a további szempontok körülbelül a szokásosak: ne legyenek drágák az alkatrészek, ne zabálja ki a vagyonából, és esetleg egy klíma legyen benne.
Mit javasoltok? Neki például a Peugeot 206 tetszik nagyon, én VW Golfot ajánlottam, vagy esetleg valami régebbi japánt (Mazda, Toyota?).
-
szőröscica
addikt
válasz Bigemperor #6649 üzenetére
Meg esetleg a dízel Citroen Saxo? Valamelyik Totalcaros újságíró vett olyat, és szinte alig fogyaszt.
-
szőröscica
addikt
Mennyire gyilkolja az autót, ha rendszeresen kihasználom a benne rejlő erőtartalékokat?
Persze csak ha már üzemmeleg, és hajtás után is mindig hagyok neki egy percet hűlni.Gondolok itt arra, hogy országúton tiltásig forgatom egy-egy előzésnél, vagy városban ha ki kell lőni, akkor szintén nem finomkodok a gázzal. Pályán nem használom tartósan 170-180 felett.
-
szőröscica
addikt
válasz tomcsi23 #35642 üzenetére
Ó, 10-12 ezrenként megkapja a 0W30-as Castrol olajat és a gyári szűrőket, hidegen tojáson lépkedek, ha hajtom, utána mindig visszahűtöm, sosem állítom le rögtön. Viszont üzemmelegen nem kérdés, hogy negyedikben elpörgetem 140 felé ha előzni kell, ami dízelnél azért már a tiltás közeli fordulatszámot jelent. Egyébként egy 2 literes dci motor, chippelve, 180 lóerősre.
-
szőröscica
addikt
Én a Metrónál tankolok, nincs kutas, nincs ki cseszegessen, de egyébként egy köszönöm, megoldom magam is elég szokott lenni.
-
szőröscica
addikt
válasz tomcsi23 #46513 üzenetére
Nekem ugyanez a jelenseg volt, de el is kezdett razni fekezeskor utana. En a nagy havazasok utan tettem le ket hetre a kocsit betegseg miatt. ha nem mulik a razas, olajcserenel kenytelen leszek cserelni oket. Pedig elotte semmi hiba nem volt. Hazajottem a 15 centis hoban, allt ket hetet a kocsi, csattant egyet az elso tarcsa mikor nagyobb gazzal alltam ki, es azota raz.
-
szőröscica
addikt
válasz Psychonaut #47882 üzenetére
Nincs hát, én Miskolcon csak ott tankolok már, és tökéletesen megy vele az autóm. 20 forinttal olcsóbb, mint a mol, vagy az omv.
-
szőröscica
addikt
Törökországban gyártott autókat hogyan szállítanak Magyarországra? Hajóval Koperbe és onnan teherautóval, vagy végig teherautóval?
-
szőröscica
addikt
válasz Bigemperor #48368 üzenetére
Formula3000 webshop.
Arra keszulj fel, hogy nem csak munkadijat, hanem veszelyes hulladek kezelesi dijat is kell majd fizetned, ha Te viszed az olajat. -
szőröscica
addikt
Rengeteg dolog más lehet, a gyár sem olyan hülye, hogy ezt megcsinálja. Erősebb csapágyazás, más befecskendezők, más turbó stb. mind elképzelhető (és meg is kell legyen) "ugyanazon" motor erősebb változatában.
Én ezért annak a híve vagyok, hogy ha nagypapásan közlekedek, akkor is a legerősebbet kell venni, mert ugyanolyan felhasználási körülmények mellett egy gyengébb motor nagyobb részterhelést kap, mint egy erősebb, ergo kevésbé lesz tartós. És az erős motorban mindig van biztonsági tartalék, ha elmérsz egy előzést.
Példaképp: az új 2.2-es Ford Puma dieselek papíron ugyanolyannak tűnnek. A 125 lóerős és a 155 lóerős között mégis sok a különbség. Jóval erősebb csapágyazása van a 155-ösnek, és egy literrel több olaj is kell bele, mint a 125-ösbe.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
-
szőröscica
addikt
válasz Dany007 #48717 üzenetére
Probalj ki dizelt es benzinest is. Egy dizel 1500 alatt doglott, semmi, de semmi nem tortenik, ha kitaposod a padlolemezt akkor sem. Aztan meg pillanatok alatt megjon az ero, nyikkan a gumi, villan az esp.
Annak meg nem kell bedolni, hogy folyton szervizbe kell hordani egy dizelt. Ez egy 500 ezret futottra talan igaz. hatranya az szerintem, hogy csunya a hangja, raz es karos az egeszsegre. De gazdasagosan uzemeltetheto es jol megy.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz FerNandor #48735 üzenetére
Ezzel arra akartam utalni, hogy nem egyenletesen épül fel az ereje. De simán elképzelhető, hogy elővárosi forgalomban csorogsz be ötödikben 70-el, aztán ahogy sűrűsödik a helyzet, lassul a tempó és 1500 alá esel. Észre sem veszed, mert nem rángat a motor, csak mikor gázt adsz, akkor tűnik fel, hogy semmi nem történik. Vagy emelkedőn tempót tartani simán lehet negyedikben ilyen fordulaton, de gyorsítani meg nem.
Aki rendszeresen dízelt használ, és nem teljesen elvakult, annak ezek feltűnnek azért. Meg a kerregés. Meg a kultúrálatlanság. Stb. Mondom ezt úgy, hogy dízelem volt világ életemben.
Egyébként negyvenes tempót simán negyedikben tartok 1200-1300-as fordulat táján. 60-ast meg ötödikben. És köszöni elvan.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz zolikaDB #48864 üzenetére
Netrisk angyal pluszt kell kötni, szerintem a legjobb assistance szolgáltatások egyike a piacon.
Integra: ma a piros lámpánál lehúzott ablakkal rádiót hallgattam. Beállt mellém egy A8-as. Fel kellett húznom az ablakot, mert a traktor dízel hangjától nem hallottam a szöveget. Van az a szint, amibe már tényleg ciki. Én csóró vagyok, bevallom a dízel qashqait tudom tankolni. Nem is járok A8-al.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz Integra #48895 üzenetére
Én vagyok a dízel qashqai-os, még annyit tennék hozzá, hogy nekem a nyári garnitúrám michelin, a téli nokian, 10 ezrenként castrol 0W30-at kap az autó, és gyári szűrőket. Szeretem, soha nem hagyott még cserben, féken és gumin pedig nem spórolok. Én is szívesebben járnék egy 2 literes benzinessel, de annyi plusz fogyasztás, hogy csak más kiadásaim rovására (pont gumi olaj, fék. stb), tudnám fenntartani.
Így marad a realitás, dízellel pöfékelek.
És egyébként ezt a dízel "erő" dolgot sem fogom megérteni, az enyém 150 lóerős gyárilag és utólag kapott egy másik programot, amivel erősebb, de tapasztalataim szerint ha ki kell lőni egy előzésnél, akkor a dízellel is vissza kell pakolni, hogy menjen. Hiába van bődületes nyomaték, ha hosszúak a váltóáttételek.Dinamikus autózáshoz mind benzinesben, mind dízelben kapcsolgatni kell, a különbség annyi, hogy egy fasztra 20 éves 1.4 szívója is kulturáltabb mint bármelyik bmw vagy audi dízel.
-
szőröscica
addikt
válasz Dany007 #49443 üzenetére
Egyetértek javarészt, de annyit hozzátennék, hogy nem tudjuk a baleset okát és körülményeit. Lehet elbambult egy pillanatra, mert csörgött a telefonja, vagy lenyúlt vízért, stb. Ennyi elég ahhoz, hogy lefuss az útról egy kerékkel, amit nagyon nehéz megfogni, ha nem vagy tapasztalt sofőr. És máris odavágtad a szalagkorláthoz az autót.
Ha nem egy Lamborghini lett volna, akkor szóba sem került volna ebben a topicban az eset.
-
szőröscica
addikt
-
szőröscica
addikt
válasz didros #49474 üzenetére
Ezt sajnos nem tudom. Meg kell kérdezni a márkaszervizt, vagy valamilyen komolyabb független szervizt, pl. Bosch car service elég sokfelé van.
Viszont ha eddig nem csinálták meg, és Te nem csináltatod meg, akkor előbb-utóbb esélyes egy turbóhiba, ugyanis ezt elég becsületesen alulméretezték.
-
szőröscica
addikt
Nem honlapon kell szórakázni. Bemész a szalonba, megmondod, hogy ezt szeretnéd kipróbálni. Ha azt mondják nem lehet, akkor megköszönöd, és megmondod, hogy oké, akkor veszel autót olyan helyen, ahol engedik is, hogy kipróbáld.
Ezzel feltételezem nem is hazudnál, mert gondolom azért akarsz tesztvezetni, hogy utána esetleg megvedd az adott típust.
-
szőröscica
addikt
válasz didros #49510 üzenetére
Szét kell nézni bontókban. Sokszor gombokért árulnak meglepően kulturált autóbelsőket. Egy műszeregység sem a világvége. A kormányt pedig kecskeméten jobbra bőrözik 15 ezer forintért, mint gyárilag volt.
Nem mondom, hogy feltétlenül azt vedd meg, de ha ismert az előélete, mérlegelned kell. Megér-e neked annyit, hogy kicsit utánajárj, rákölts a belső a esztétikumra, és esetleg együtt élj néhány karccal.
-
szőröscica
addikt
válasz DeFranco #49516 üzenetére
Kolléga linkelte alattam a Fellser kft-t, én is őket ajánlanám. Több munkájukat láttam élőben, szinte várom, hogy a sajátomban is elkopjon a bőr, hogy mehessek bőröztetni. Az oldalt perforál, alul-felül sima bőr (ún. sportkormány bőrözés) az nagyon szép és irtó kényelmes.
-
-
szőröscica
addikt
válasz ReSeTer #49660 üzenetére
A régebbi 2.0 a közvetlen befecskendezéses úgynevezett IDE motor. Rossz a híre, pedig alapvetően nem egy rossz motor. Két jellemző hibája szokott lenni, a nyomásszabályozó szelep, és a nyomásszenzor.
Ezek nem óriási összegek, de azért nem is két fillér. 40-50 ezer forint körül van mindkettő, viszont úgy gondolom, hogy aki egy valaki 7-8 millióba kerülő autót ma meg akar venni 1 milla körül, annak ilyenekkel számolnia kell.
Megelőzte kicsit a korát az a motor, akkoriban még nem volt ennyire elterjedt a közvetlen befecskendezéses technológia a benzineseknél.
A 2.0 16v egyszerűbb konstrukció, picit gyengébb és picit többet eszik, de nincsenek azok a nyűgjei, mint az IDE-nek. Mindkettőben van viszont ún. okoskerék (a vezérlést módosítgatja), az hajlamos elromlásra, ekkor alapjáraton kissé traktoros lesz a hang. Nagy bajt nem csinál egyébként.
Motorikusan ez jellemző rájuk. Egyébként a Laguna nem rossz autó, van néhány elektromos nyűgje, a legjellemzőbb talán a keréknyomás szenzorok tönkremenetele, ez ha nem kell, akkor kikapcsoltatod, és többet nem idegesít. A másik az indítókártyák szeretik előbb-utóbb megadni magukat, fórumokon lelkes önkéntesek szívesen javítják, onnantól nincs velük gond. Az összeszerelési minőség nem tökéletes, sok minden nyöszörög az utastérben, de nagyon komfortos autó. A futóműve kényelmes, a hátsó híd szilentje szeret tönkremenni benne elég gyakran, pár ezerért pótolható.
Utólag extrákkal jól bővíthető, könnyen varázsolható bele tempomat, sötétedős belső tükör, beszédszintetizátor és ESP is, ha esetleg alapból nem lennének ezek benne.
Én úgy gondolom, azonos pénzért többet ad, mint egy német.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz ReSeTer #49670 üzenetére
Minden cucc bosch benne szinte, nagyon nem kell félni tőle.
Azért a 3.0 V6 jóval többet eszik, ráadásul automata. Van egy ismerősömnek, szereti, de azért fenntartani jóval drágább.
Ha jobb menetteljesítményt szeretnél, akkor a 2.0T is ajánlható, az nem volt IDE változatban.
A futóművétől ne félj, egy Passatban sokkal több lengőkar meg egyebek vannak, amiket rendszeresen kajál a magyar úthálózat. A Lagunánál egyedül a hátsó híd szilent ami gyakrabban fogy az átlagosnál.
-
szőröscica
addikt
válasz didros #49771 üzenetére
Nono!
A kombik csomagtere mindig a rolóig van megadva. Egy kombit könnyen pakolsz, nagy nyíláson keresztül, és akár plafonig. Egy szedánnál meg van 400 litered, amit megtöltesz valahogy azon a kis lyukon keresztül.
Kicsit túlozva egy kombi csomagtere ott kezdődik, ahol a szedáné véget ér.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz didros #49780 üzenetére
Na azért nem kell arra gondolni, hogy az egyik majd szétesik, a másik pedig síri csöndben utazik. Inkább arra, hogy mivel a kombi egy nagyobb légtérből áll, ezért kicsit "kongósabb". De ezt bőven ellensúlyozza, hogy sokkal praktikusabb. Ha csak egyszer kell valamit pakolnod, ami nem fér be a szedán csomagtérajtaján, már megérte a kombi. Pl. egy tévét hazavinni. Vagy bármi egyéb. Én tapasztaltam már mindkét autótípust, szedán nem kellene még egyszer. Vagy coupé, mert az tényleg szép, vagy kombi/egyterű, mert az meg praktikus.
-
szőröscica
addikt
Akkor mondhatnám a horgászást. Vagy bármi egyebet, ami egy hobbi, vagy viszonylag gyakori élethelyzet, ahol jó, ha nagy, könnyen pakolható csomagtered van. Persze megoldhatók ezek egy szedánnal is, de tapasztalatból mondom, hogy a kombi ilyen téren sokkal kényelmesebb.
Taat: liftback az az autó, ahol a csomagtérajtó együtt nyílik a hátsó üveggel együtt. Ezeknek jellemzően van hátsó ablaktörlőjük is. Ilyen a skoda octavia is.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
válasz kalapacsolok #49942 üzenetére
Egy középkategóriás kombi (Mondeo, Passat, Laguna, stb.) autópályán eljár 6-6.5 liter között, tempótól függően egy átlag 2 liter körüli dízelmotorral. 120-nál óra szerint akár 5 liter környéke sem irreális.
Azok a kis mütyürök, mint a Note, vagy a Jazz, nem fogyasztanának kevesebbet pályán.
-
szőröscica
addikt
válasz Napfénysüti #50159 üzenetére
Ésszel használva egy változó geometriásnak el kell mennie legalább 200 ezret, de akár jóval többet is. Ismerek 360 ezret futott gyári turbós autót is.
Rendszeres olajcsere, hidegen nem taposni, nagy hajtás után 1 percet járatni, ennyi a titka. Feltételezve, hogy nincsenek olyan gyári turpisságok, mint a túl kicsi karter az 1.6 hdi/tdci-nél.