-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
8th
addikt
válasz Mr.Grincs #7805 üzenetére
"iszonyat a szervízelése nagyon kevés alkatrész van hozzá ha van is akkor annyi is mint ami a normális autóhoz egyharmad áron. Volt hogy külföldről rendelt alaktrészt ami itthon nem volt, vagy ha volt is akkor itt 80 ért árulták azt hiszem pont az automata váltójához valami alkatrész ott meg 40 be meg tudta venni. Elgondolkodtató"
Munkatársad meg minek vesz meg olyan autót amit nem ismer?
Ezek mind bruttó kisker árak 3L -hez.:
kerékcsapágy (első): 13.081 (skf)
kerékcsapágy (hátsó): 38.303 (skf)
féktárcsa: 8.684 (textar)
fékbetét: 12.516 (febi)
fékmunkahenger: 6.515 (bosch)
főfékhenger: 14.792 (cifam)
lengéscsillapító (első, gázos): 12.999 (lip)
lengéscsillapító (hátsó, gázos): 13.996 (lip)
toronycsapágy + szilent: 5.893 (skf)
lengőkar: 17.461 /oldal (febi)
gömbfej: 8.566 (febi)
vízpumpa: 10.996 (magnetti marelli), 17.551 (skf)
olajszűrő: 3.232 (bosch)
légszűrő: 6.472 (mann-filter)
pollenszűrő (szenes): 4.915 (valeo)
fűtőradiátor: 5.232 (febi)
termosztát tömítéssel: 3.755 (qh)
kipufogódob (hátsó): 19.922 (bosal)
izzítógyertya: 5.478 (ngk), 6.318 (bosch)
izzító relé: 4.205 (era)
tolatólámpa kapcsoló: 2.624 (febi)
visszapillantó (manuális bowdenes, bal-jobb): 10.414 /oldal (tyc)De, hogy mondjak pár durva tételt:
kormányműhöz szervószivattyú: 37.084 (gyári VW)
légmennyiség mérő: 47.172 (febi)
egr szelep: 41.648 (era)
vezérmű szett: 53.696 (skf)
önindító: 127.489 (bosch)
kuplung szett: 109.586 (sachs)
pd elem: 223.018 (bosch) /db
turbó: 327.996 (bts)
üzemanyag szivattyú: 56.558 (era)A típusnak vannak komoly negatívumai amivel a későbbi meglepetéseket megelőzendő már vásárlás előtt nem árt tisztában lenni:
- a váltót bizonyos időközönként (25.000km vagy ha már csattogva, rángatva vált) be kell állíttatni. Ez néhány percből illetve pár ezer forintból megvan. Ha a műanyag kapcsolóvilla (2500 forint) megkopik akkor is ránt egy kisebbet váltáskor. Ilyenkor azonnal csere! Kuplung állítás/felújítás/csere után is mindig! kell neki egy alapbeállítás. Ezt tíz tulajból nyolc vagy leszarja vagy akaratukon kívül félrevezetik a szakszervízben a szerelők mert ők maguk is csak tippelgetnek és valójában fingjuk sincs mi baja a kocsinak. Az nem mentség, hogy ritka típus és nem ismerik. Kaptak rá képzést!
- tolatólámpa kapcsolóból (~3k) mindig legyen tartalék a kocsiban. Ha elromlik mozgásképtelenné válik az autó. Nem lehet sebességbe rakni, letilt az elektronika.
- elöl-hátul spéci kerékcsapágy kell bele. Van hozzá 14k-ért is de az nem bír ki 25.000km-t sem már búgni fog.
- a kuplung brutálisan drága. Az automata váltónak és a kis teljesítménynek hála ez az alkatrész nagyjából örök életű de a borsos árát ez sem tudja ellensúlyozni.
- A másik horror az önindító. A start-stop rendszer miatt ez sem átlagos. Ha elromlik érdemesebb pár tízezerért megjavíttatni a régit mint 130k-ért venni egy újat. Ha nem lehet akkor kuka. Venni kell egy bontottat és azt felújíttatni.
- széria hiba, hogy idővel lógni kezdenek az ajtók. Egy ideig lehet utánállítani de később csak a kopott vetemedett zsanárok cseréje segít. Nagy nehéz ajtó kis gyenge zsanérokkal. A fizikát nem lehet megb@szni. A lógó nehezen záródó ajtó hamar tönkre teszi a zárszerkezetet.Az a baj, hogy a potenciális vevőknek csak az jut(ott) el a tudatukig, hogy a kocsi 3litert fogyaszt. Jó, ez eddig igaz. És? Milyen áron? Ha egy lepukkadt kiganézott szarhalmot vesz valaki a gatyája is rá fog menni és akkor is szar marad. Ha például elhanyagolták a váltót és emiatt bontani kell az minimum 150k de jellemzően inkább több. Itthon össz-vissz két ember van akinek a kezébe merném adni, hogy kapja szét és rakja rendbe az összes többi hozzá nem értő kókler. Porsche Budánál négy hetet ültek egy váltóhibás lupón. Addig terjedt a tudományuk, hogy szétszedték és mivel halvány fogalmuk nem volt mi baja adtak a tulajnak egy listát, hogy xyz alkatrészeket kell cserélni benne ez X összegbe fog kerül. Ember megköszönte és elvitte egy specialistához aki a szakszervízhez képest negyed áron garanciával megcsinálta a váltót. Azóta is megy. Mellesleg nem is az volt a baj vele amit a szervizesek cseréltetni akartak a user pénzén. Végig sötétben tapogatóztak. Ezek nem szerelők, csupán betanított alkatrészcserélő droidok.
Némely alkatrész teljesen átlagos áron van, de valóban van ami a nagyon drága hozzá. Ez van, ez ilyen autó. Vásárlás előtt tisztában kell lenni mit akar épp megvenni az ember. Új alkatrészt lényegesen olcsóbban meg lehet oldani a Bárdi-s, Unix-os vagy egyéb webshop-os áraknál. Ki az a hülye aki 225k-ért vesz egy darab pd elemet, meg 330k-ért egy turbót? Ilyen balek nincs.
(#7808) kpal: HA-n 600k alatt nem nagyon látok normálisat. Facelift utánit kell venni. Azzal kevesebb a gond + annak már van zárt kesztyűtartója. A korábbiakban csak egy rakodópolc fut végig a műszerfal alatt mint anno a trabantnál. Nézd meg a Seat Arosa felhozatalt is. Lemez alatt 1:1 ugyanaz a két kocsi. Az 1.0 motor nagyon gyenge még ebbe a pici autóba is. Nyomni kell, hogy menjen ezért fogyaszt is. Az 1.4 8v egy sokkal használhatóbb motor és alig fogyaszt többet.
(#7811) Mr.Grincs: 1.0 8v -1.4 8v Lupo alkatrészei Suzuki Swift árszinten mozognak és hegyekben áll hozzá az utángyártott, új és bontott használt alkatrész (mint minden volkswagenhez). Az egyetlen igazi negatívuma, hogy nagyon kicsi. Elől kényelmesen el lehet fészkelődni benne de hátul kicsi, a csomagtartója és kesztyűtartója pedig jelképes méretű. Cserébe kicsi, fordulékony, könnyű vele parkolni. A hosszú ajtó miatt ha rád állnak nehéz beszállni. A konkurenciához mérten egész erős kasznija van. Nem Swift, Saxo, Seicento merevségű. 1-2 személlyel városi rohangálósnak nem rossz választás bár fogyaszthatnak kevesebbet is.
-
8th
addikt
válasz !Overdose! #7892 üzenetére
340km/h? Nevetséges. Ez egy sima 300lovas A8 kotró. Ennek óra szerint 250nél vége van mint a botnak. Ha nem lenne elektronikusan lekorlátozva akkor sem nagyon menne a fölé, hosszú nekifutással talán megfutná a valós 250-et de nem vagyok benne biztos. Még az S8 (D2) sem nagyon megy többet valós 270-275km/h-nál. M3 autópályán volt szerencsém átélni. Óra szerint a 310-et megfutja ugyan de az semmit nem jelent. Bírom az ilyen hirdetéseket. Mindig jól mulatok rajtuk.
-
8th
addikt
válasz Napfénysüti #8030 üzenetére
Egy balesetben az autónak kell megvédeni a testi épségedet, tovább megyek az életed. Ott sem az ima sem a tükrön lógó műanyag jézuskrisztus nem segít. Csak a vas ami körülötted van. A fentebb linkelt autók picsa vékony lemezkasznija egy nagyobb balesetben konkrétan szarrá gyűrődik. A kormányoszlop a mellkast keresztül szakítva az ülés háttámlájában áll meg a tető meg koponyát lékel. Lehet fikázni a ncap rendszert de egy pár évvel fiatalabb 4-5csillagos kocsiban törésekkel vagy zúzódásokkal megúszod ugyanazt az ütközést amiben egy papír kocsiban (pl: seicento/civic/swift/saxo) garantáltan ott pusztulsz. Ez a nem mindegy.
-
8th
addikt
válasz Napfénysüti #8033 üzenetére
Oké de nem is A8-ról beszélünk. A kolléga linkelt egy 1988-as Corollát és egy 1993-as, egy 1994-es és egy 1996-os Civicet. Közel annyiért lehet találni fiatalabb biztonságosabb autót is. Pl: 1, 2, 3. Egyik sem patika állapotú de ennyi pénzért szerintem jobb vétel mind. Nekem az a véleményem, hogy adott összegből mindig törekedni kell a lehetőség szerinti legbiztonságosabb bódéra. Én hiába vezetek biztonságosan ha más nem.
(#8046) AMD Power: nem csak te gondolod így. Az évszámban nem vagyok biztos mert nem tegnap olvastam de talán 2015 vagy 2016 január 1-től nem lehet majd ESP nélküli új autókat forgalomba helyezni az EU-ban.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Miért nem? Láttad őket élőben? Na látod. A másik meg az, hogy emberek halálosan félnek a sérült autóktól. Én simán vennék akár törött autót is. Amíg a nyúlványok nem sérülnek engem nem érdekel mit bombáztak le vele. Ha jó áron van akkor simán bevállalom és lesz egy patent állapotú fiatal autóm minthogy ugyanabból a pénzből megvegyek egy 3-4évvel idősebb 2x annyit futott de sérülésmentes példányt.
-
8th
addikt
válasz Napfénysüti #8102 üzenetére
lol
-
8th
addikt
válasz Runner_fxr #8151 üzenetére
Én átmeneti megoldásnak 2-3évre vennék valami olcsóbb awd tucat autót. Golf IV 4motion-t vagy valami hasonlót. Üzemeltetni sokkal olcsóbb mint egy X5-öt, az értéktartása is jobb ami továbbértékesítésnél jó pont. Pár év elteltével amikor már a helyére kerültek a dolgaid odakint, bőven ráérsz X5-öt venni. Szerintem.
-
8th
addikt
"és ezen a ponton szeretne a tulaj egy proli műanyag szarban ülni"
Ezt mondom én is. Egy ilyen is elvisz pont ugyanoda mint egy X5, eleve olcsóbban megkapni és egy pöttyet talán olcsóbb üzemeltetni is mint a bömit. Igaz nincs rajta propeller ez csak egy Skoda.
(#8231) Rick4: tibi666 -ot alias (Kolombusz) ne keverjük ide. Akkora troll/kamugép szerintem azóta sem járt a fórumon mint ő. Kombi ötös bmw meg kerek lámpás dízel merci újonnan rendelt renault laguna kupé meg apámf@xa aztán kiderült, hogy egy sokéves Nissan-al futkos. F@xnak hülyítette itt a népet . Az az ember egy beteges hazudozó.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Ott van pölö az Ibiza mk2 GT TDI. Stabil erős futóműve van, harapós fékei, motor egyszerű kiforrott nem PD nem CR. Amúgy is vas árban van hozzá minden és hekkelni is olcsón lehet. Kicsi, fordulékony és viszonylag könnyű is. Széria állapotában (110le/235Nm) nem egy versenyautó de azért elég sportosan lehet vele közlekedni és ha nyomkodod akkor sem zabálja le a fejed.
-
8th
addikt
Vannak akik leszarják a trükközést és beírják a valós km futást.:
- 1996 Audi A6 Avant 2.5TDI, 410.000 kilométer. [link]
- 1996 Honda Accord 2.0, 440.000 kilométer. [link]
- 1998 Peugeot 406 D, 580.000 kilométer. [link]
- 1998 Volvo S70 2.5D, 515.000 kilométer. [link]
- 2001 MB E220 CDI, 415.000 kilométer. [link]
- 2002 VW Passat 1.9PDTDI, 410.000 kilométer. [link]
- 2002 MB S320 CDI, 424.788 kilométer. [link]
- 2003 MB Sprinter 313CDI, 794.000 kilométer. [link]mod: szerintem ezek teljesen normális számok. Nem értem mit álmodoznak egyesek, hogy majd ők 10+ éves dízel autót vesznek 150ezer kilométerrel. Ilyen a mesébe sincs.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Az emberek jelentős része álomvilágban él. Kapásból több benzines autót tudok haveri körből ami családi autóként funkcionál és már negyed millió környékén járnak. A dízeleket 95%-ban azért veszik mert sokat mennek vele és bőven kitermeli a vételár különbözetet. Ez így volt régen és így van ma is. Erre jön gipsz jakab és megvesz egy óra szerint 160ezret futott ~10éves dízelt és vállon veregeti magát, hogy mekkora jó boltot csinált. Oszt lehet simán benne van fél millió csak a tulaj eladás előtt egy húszasért kiganéztatta a kocsit meg vett bele a bontóban 10ezerért egy kormányt, egy váltógombot meg a homasitában gagyi pedálgumit meg szőnyeget. Annyira hülyék az emberek...
(#8447) AMD Power: És gondolj bele mi lesz itt ha Izrael tovább provokálja Iránt és ezek ketten összeugranak. Az iszlámok meg nem sokat szaroznak neki mennek bárkinek ha fenyegetve érzik magukat.
[ Módosította: tiv83us ]
-
8th
addikt
válasz Balupapa #8468 üzenetére
Én nem azért kérdeztem, hogy szívjam a vérét. Csak ilyenkor mindig egy barátom jut az eszembe. Volt egy kocka Corsa GSI-je. Nagyon ritka kocsi itthon. Egész jó kis autó volt én is vezettem. Idővel szeretett volna egy fiatalabb és erősebb autót úgyhogy átült egy VTI-be. Szerencsétlen könyékig belenyúlt a szarba. Egerben vette egy fiatal sráctól és hát eléggé le volt lakva a kocsi. Mire rendbe tette elment rá a Corsa árának 3x-osa. Féltávnál már ő is tudta, hogy hülyeség volt pont ezt a konkrét autót megvenni de akkor már késő volt visszakozni egy raklap pénzt beleölt. Mindig azzal nyugtatta magát, hogy ezen már legalább minden fasza bár szerintem ezt ő maga sem hitte el. Mire úgy összeállt a vas el kellett adnia az egyetem miatt. Jó sok pénz bukott ezen az egészen.
(#8470) ati012: Akkor hajrá!
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
Azért nem fájhat ám olyan sokba egy ilyen átalakítás. Inkább munka mint pénz igényes feladat. Veszel kintről 150k-ért egy komplett működő 155-öst (vagy 60-80k -ért egy töröttet) és lábon hazajössz vele. Az elejét lebontod a többit meg 1:1 tovább adod bontásra minimális bukóval. Sőt kis szerencsével még árába el is viszik. Nekem a 155-ös baltával faragott formája amúgy is nagyon bejön. Van stílusa annak kocsinak.
Nesa avatarja tényleg hatalmas.
-
8th
addikt
válasz Tökmindegy #8564 üzenetére
"Megállok mellette ,felnéz rám ,én meg ugye bakancsban voltam a hó miatt és a feje pont felpattanó labda magasságban volt."
Azt hittem eljátszod az útpadkás jelenetet mint Edward Norton.
-
8th
addikt
Nem. Mégpedig azért nem mert ezzel az 1800ccm-s motorral ugyanannyit fogyaszt a G3 mint a 2000ccm-s GTI csak éppen lomhább, sokkal butább a futóműve, gyengébbek a fékei, a felszereltsége alacsonyabb. A GTI egy sokkal kulturáltabb a mindennapokban jobban használható autó. Az 1.8 rossz választás. Ha nem akar GTI-t akkor inkább az 1.6-ost vegye.
-
8th
addikt
válasz Mr.Grincs #8700 üzenetére
Ennyi pénzért bőséges a választék. Pl:
1 Nissan Primera
2 Toyota Avensis
3 Honda Accord
4 Opel VectraÉn ezt venném de ez nálam gyári hiba.
[ Szerkesztve ]
-
-
8th
addikt
-
8th
addikt
válasz AMD Power #8985 üzenetére
Nálunk sem jobb ám a helyzet itt is teli vannak idióta faszkalapokkal az utak csak ugye a nagy számok törvénye ott érvényesül. Nemrég egy baromarcú rendesen rám húzta a kormányt előzés közben. Pont akkor jutott eszébe neki is előzni amikor én már mellé értem. Eléggé beszartam, hogy nekem jön mert kölcsön autóval voltam. Vigyázni kell nagyon főleg, hogy senkinek nincs a homlokára írva, az hogy egy közveszélyes barom.
[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
válasz AMD Power #9071 üzenetére
Szerintem ez teljesen márkafüggetlen. Szerintem arról van szó, hogy a tehetősebbek egy része (jellemzően az alacsonyabb iskolázottságúak) akik nagy és drága autóval járnak egyszerűen többre tartják magukat másoknál. Gondolom úgy vannak vele, hogy az ő idejük drága, őket ne tartsa fel senki ezért jogot formálnak maguknak, hogy mindenkit letoljanak az útról aki nem takarodik le önként előlük. Persze azért minden szóbeszédnek van valami alapja. A "bunkó BMW-s" sem véletlenül terjedt el a köztudatban.
-
8th
addikt
válasz Tökmindegy #9151 üzenetére
"ha megkotlik a motor akkor vakarózhat az ember"
Mondj egy mai dízelt amire ez nem igaz.
-
8th
addikt
válasz zoo8800 #9190 üzenetére
Ennél már csak a 125lovas W126 dízel a kiábrándítóbb. Beülsz egy mocskosul kényelmes még így több évtized után is kulturált minőségi autóba és abban a pillanatban amikor elfordítod a kulcsot egy világ omlik össze. Hangosan morog és kerepel a motor, érzed ahogy a rázza az egész bódét, semmi de semmi erő nincs már benne ráadásul szépen füstöl és büdös is. Ez új korában sem lehetett sokkal jobb. A MB vezetőség durván beszívhatott mikor kitalálták, hogy legyen abból dízel is.
Ez az SL meg csak szimplán lol. Valami rajshávó' majd megveszi rajkodni a putrisorra.
Új hozzászólás Aktív témák
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Windows 11
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Facebook és Messenger
- Autós topik
- Mozilla Firefox
- HP notebook topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban