-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddsteel
aktív tag
válasz
KTTech #25088 üzenetére
Igen, én folyamatosan csepptöltőn tartom a Corollámat, mert nem fáj udvaron rádugni és tényleg csak 7végén használom, sokszor csak az egyik nap. Nyáron cserébe sokat megyünk ide oda, de ősztől tavaszig szinte csak hétvégén. Most 3 éves a kis akksi, 4 éves az autó, most valami olasz EURO nevű akksi van benne, ami tuti nem gyári és 3 éves ez az akksi (olasz import autó). Hát ezek szerint vagy 1 év után kuka lett a gyári akksi, vagy csak kilopták a gyárit és kicserélték egy 3 évesre. Kíváncsi vagyok, 4 évet megér-e a kis akksi állandó tötögetéssel, az Aurisomat a gyári YUASA-val adtam el 9 évesen, azért erre nem számítok már a Corollánál. Az Aurist is mindig tötögettem (5-6 évig volt nálam), az biztos jót tett neki, bár tudom, hogy a régi (AGMes) akksik jobbak voltak, itt már nem feltétel ugye az AGM, csak talán hasznos.
-
baro32
aktív tag
Oké rendben köszönöm szépen a hozzászólásokat megértettem és itt látszik hogy mindig van valamit tanulni
-
KTTech
veterán
válasz
ddsteel #25087 üzenetére
Igen, az akkura közvetlenül rámérve áll a legközelebb a pontos méréshez, ahogy írod.
A probléma általában nem azzal van, hogy meghal hirtelen az akku, hanem hogy olyan fogyasztó van rajta, amit nem szeret a hagyományos akku - riasztó, DCM és hasonló kis áramfelvételű terhelés. Ezek igen gyorsan le tudják meríteni az akkukat... de ha 2 hét múlva még van töltés az akkuban, hibrid esetén az jónak számít. Ezért is lenne jó a hibridekben, ha LiFePo4 akkukat használnálak, azok jól viselik a kis és nagy áramfelvételt is, a rátöltést is, hosszú távon (a 48V-os rendszereket nem érinti ez a gond, azok nem valamilyen ólom-sav alapú akkura alapoznak).
-
-szabi-
addikt
Nem akarok se központosító gyűrűt se eltérő ET számú felnit.
Kézikönyv 722 oldalán ennyi szerepel: 19 × 7 1/2J.
Benne van, hogy ne igyak egyik folyadéktartályból se és hová ne dugjam a lemerült elemeket de a pontos méretet úgy kellett a neten összevadászni.
Az alapján a gyári paraméterek: 7.5x19, ET40, 5x114.3, 60.1
Nem túl gyakori méret igazából csak AEZ és DEZENT amit találtam ebben az árkategóriában.Itt néztem szenzort de van mindenféle találat, ha a gumist kérdezem ő úgyis valami sajátot fog ajánlani.
#25073 Donki Hóte
Ezekre is azt írja a gyártó, hogy télire is jó.
Fehér az autó nem tudom, hogy nézne ki fekete felnivel. -
ddsteel
aktív tag
válasz
baro32 #25082 üzenetére
Egy normál autónál, ha jár a motor, akkor megy a generátor és tölti az akksit (igen, vannak olyan "újabb" kocsik, amiknél járó motornál nem tölt, vagy felmegy pilanatokra akár 15V fölé a töltés - pla AGM akkuk esetében). Toyo hibridnél (ami nyilván Neked is van, hisz READYt írtál), amint READYbe teszed, már mutatja is a TÖLTŐfeszültséget, ami jellemzően 14,1-14,4V körüli. Akkor is ennyit mutat, ha gatya az akksid, mert a töltőfeszt látod. SZERINTEM ha az akksi tényleges feszültségét akarod látni, akkor vagy csak gyújtásra rakd az autót (2x megnyomod a START gombot a fék benyomása NÉLKÜL), ekkor asszem az autó nem tölti a kis akksit (merülésveszély nyilván, ha sokáig van így), de a szivargyújtó ilyenkor az akksi saját feszültségét mutatja. Ugye azért kell ez a játék, mert a szivargyújtóban csak gyújtáson, vagy READYben van áram. A feszültségmutatásos kütyü "szinte" felesleges számodra, mert jó eséllyel mindig a töltőfeszt fogod látni rajta, ami irreleváns az akku állapota szempontjából és itt nem érdekes kütyüt nézni, mindig lesz töltőfesz, mert nincs generátor, ami tönkremenjen. Azért csak szinte, mert ha csak gyújtásra teszed, akkor sztem az akksi saját fesz-t mutatja. Menet közben, ha 12,8V-ot láttál, az vagy egy teljesen feltöltött akksi feszültsége, vagy pont annyival tölt éppen. Teljesen mindegy menet közben mit látsz. Az akksi szempontjából az ad valami infót, ha leállítod a kocsit és 1-2 nap után (vagy később nyilván bármikor) rámérsz multiméterrel közvetlenül az akksinál. A multiméteres mérés az akkunál jó eséllyel a legpontosabb mérés. Illik 1-2 hét állás után legalább 12,4V-ot mérni. Én csak 7végén autózom, úgy szoktam, hogy leállítom az autót, kinyitom a motorházat és bezárom az autót. Utána szoktam mérni pár nap elteltével úgy, hogy csak felnyitom a géptetőt és mérek. Ugyanis ha akkor nyitnám ki az autót és kezdené élesztgetni a rendszert, akkor kb 11,9-12,2V körül mérnék. Udvarban állok, szeretek ilyenekkel szórakozni, megtehetem
(márminthogy nyitvahagyjam a géptetőt). Nem vagyok szaki, ezek csak a tapasztalataim, ha bármi nem úgy van, ahoyg írtam, javítson bátran bárki.
Szerk: látom KMT pont ezt írta zanzásítva
-
baro32
aktív tag
Most azt mondjátok többen is hogy én félreértettem ezt a visszajelzéses dolgot?
Igen beülök 1x megnyomom a start gombot nem lépek pedálra csak üzembe helyezem a kocsit kiírja hogy READY felhajtom a könyöklőt ahol van a szivargyújtó benne a visszajelzéssel és 14,2 és 14.4v-ot szokott mutatni.
Elindulok pl. az utamra közben néha ránézek akkor már csak 13,8v-ot mutat és volt olyan amikor dugóba kerültem lépésenként néha 1-2métert előre utána 2-3percig állás és kb. egy ilyen fél óra dugóban állás után mutatott 12,8v-ot úgy hogy a benzin motor nem indult még be.
Én úgy gondoltam hogy ezzel a kütyüvel nyomon tudnám követni az akku töltöttségét valahogyan még ha nem is pontosan írná ki akkor is lenne viszonyítási alap értitek?
Most ha azt mondjátok hogy ez így nem jó akkor elfogadom nem vitatkozni szeretnék csak próbáltam volna segíteni másnak ennyi.
Értem én hogy a multiméter a jó megoldás de nyitogatni az elejét naponta induláskor most értitek milyen ciki lenne már még azt hinnék mások hogy elromlott a kocsi -
Nagyon kezdő Toyotás vagyok, elnézést kérek, ha triviális dolgot kérdezek, de egyelőre nagyon nem beszélek toyotául
Bújom a User Manualt, de jópár kérdésre nem találok választ benne (gondolom, hogy a hiba bennem van, nem jó helyen, vagy nem jó kulcsszó szerint keresek
)
Az alany egy 2. gen. C-HR, ezek az első kérdések:
- napi km. számlálót és a számláló nullázását hol találom?,
- az előző kérdéshez kapcsolódóan, a napi km számlálóhoz, vagy az előző tankoláshoz kapcsolt átlagfogyasztás mérést és ennek a számlálónak a nullázását hol találom?,
- a sebességhatárt jelző táblákat figyelő kamera által megállapított sebességkorlát figyeléssének a kikapcsolását* hol találom?,
- hogyan tudom a rávenni a fedélzeti rendszert (vagy az androidos telefonomat), hogy a waze is tükrözhető legyen andoid autó segítségével a középkijelzőre? (Google Maps gond nélkül kitükröződik kábel nélkül, de a waze nem akar megjelenni a középkijezőn),
- középkijelző bal oldalán megjelenő androidos applistát hogyan tudom változtatni (spotify appot eltüntetni, más appot oda felvenni)?.
* megj: elfogadom, hogy balesetvédelmi szempontból bla-bla-bla-bla, de azért lenne jó kikapcsolni a sebességhatár figyelést, mert
- egyrészt elég sokszor rosszul állapítja meg az adott szakaszon betartandó sebességhatárt,
- másrészt a sebességhatár tullépésére figyelmeztető csipogás "belefojtja a szót" a navigációba, ha a navi valami üzenetet akar mondani a követendő útiránnyal kapcsolatban, de éppen akkor túllépem a megengedett sebességet, akkor a csipogás leharapja a navi mondanivalójának a hátralévő részét
-
OCTAMD
őstag
válasz
KTTech #25077 üzenetére
Figyu hibrid toyotákkal foglalkozok,napi átlag 4 autót programozok,de van amit javítok is
Ha megnyomod a start gombot 1x akkor mutatja pl.12,4V
Rengeteg Rav4be építek vílágítós ablakemelőket vagy tükörkapcsolókat,vagy éppen indexkart cserélek lámpa offosra vagy éppen hátsó ajtó motorokat cserélek stb... -
KTTech
veterán
válasz
OCTAMD #25076 üzenetére
Hibridnél nem fogja mutatni, csak ha ACC módba kapcsolod, de az meg azért nem mérvadó, mert a fogyasztók rajta vannak már.
Ha valaki tényleg tudni akarja a feszültséget, akkor le kell venni az akkut a saruról, hagyni pihenni utána (pár órát) és aztán megmérni, mit mutat - legalábbis a hagyományos akkuknál. LiIonnál (és LiFePo-nál) nem kell pihentetni, de azt is terhelés nélkül kell(ene) mérni.
-
-
Stitch
őstag
válasz
pècsimunkás #25062 üzenetére
Alapvetően nem arra gondoltam, hogy öreg/nem öreg az akku, hanem pl. a több rövidebb út miatt leesett az üresjárati feszültség.
baro32: ez végül is nem rossz, a pontosságát kell ellenőrízni és akkor indikátornak jó lehet. Köszi!
No.01: csak ismételni tudom magam, nem arra gondoltam, hogy "tesztelné" az autó pl. indítózás közben és azzal saccolna egy akku állapotot, hanem hogy alapból a töltöttséget alacsonynak véli. Pl. 12,4V alá beesik feszültség.
Jönnek a hidegek meg valszeg rövidebb utakat megyünk majd és kellemetlen, ha az egyik rövid útról visszafele már nem indul.
Nekem nincs bajom azzal, hogy tölteni kell külső töltővel csak az akku méregetést akartam volna megúszni.
-
g0dl
addikt
válasz
pècsimunkás #25062 üzenetére
Ez hibridnél mit jelent, hogy nehezen indul?
-
No.01
addikt
válasz
-szabi- #25061 üzenetére
Nalunk van Dezent a csaladban 2 kulonbozo szett is.
En a tipushoz vettem. Teljesen elegedett vagyok. Anno ar/ertek aranyban meg a mostaninal is jobb volt. Csak ajanlani tudom.
Viszont ha ram hallgatsz akkor csak es kizarolag olyan nezel ami 100%-ban passzol. (en elsore nem igy tettem... meg is lett az eredmenye) Nem mondom, h a design csak masodlagos, de valojaban megisTPMS-t meg szerintem loj egyet az Ebay-rol. En nem vallaltam be a kinai olcsositott valotozatokat, cserebe meg 4 ev utan is tokeletesek (eredeti Toyota, szallitassal 41EUR/db)
baro32:
En sosem voltam hive az ilyen olcso kiani toltoknek. Ha csak annyira mutatjak jol amennyire megbizhatoan es konstansan toltik a telefonokat akkor inkabb nem biznek a kiirt ertekben.
Van erre mas megoldas is. Pl egy egyszeru multimeter ami valoban a tutit mutatja meg egy olyan magamfajta nem hozzaertonek is amilyen en vagyokStitch:
Teljesen kizartnak tartom. Gyarto es felhasznalas fuggo, h mennyit bir. Nalunk a Corollanal 4 ev utan iden cserelem meg a hideg beallta elott (gyari)
A szervizben mondtak, h van akineke mar a 2. evben rosszalkodott es kulonbozo furi problemakat okozott.
Erdeems jot venni, vagy azzal szamolni, h gyakrabban kell cserelni. -
baro32
aktív tag
válasz
Stitch #25060 üzenetére
Hello én biztos ami biztos alapon vettem a szivargyújtóba dugható telefon töltős visszajelzős eszközt és minden indítás előtt ránézek az értékre ami nálam Corolla Cross-nál 14.2 / 14.4V-ot szokott mutatni ezt több napig is tudja tartani nem változik az érték eddig 6nap volt amit állással töltött a kocsi.
Majd ha kevesebb lesz a Volt tehát idővel csökken akkor majd ráérek az akkuval foglalkozni de evvel fel lehet készülni majd mikor szükséges lesz az akku cseréje.
Pontosan egy ilyet.
-
-szabi-
addikt
Hi
Múltkor már írtam, hogy télire szeretnék felnit, Dezent a kiválasztott gyártó.
Viszont ezen belül van négy ami megfelel: TA, TZ, KF, TV.
TZ és KF az olcsóbbak, míg TA drágább. A gyártó ez utóbbit ajánlja SUV-hoz annak ellenére, hogy a teherbírása kevesebb mint az olcsóbbaknak.
Viszont az olcsóbbak könnyebbek vagyis kevesebb benne az anyag.
TV a legdrágább és legnagyobb teherbírású de csak fekete van belőle.
Szerintetek az olcsóbb is jöhet vagy inkább a drágább? -
Stitch
őstag
Auris E180 vajon jelez, ha problémásnak gondolja az akkut? Pl. indításnál túl alacsony akkufesz.
-
No.01
addikt
válasz
Donki Hóte #25058 üzenetére
En mar tobb autonkban csereltettem (amiben gyarilag nem JBL volt)
Anno valaki jol elmagyarazta az egyik forumban, h az erzekenyseg kulcsfontossagu foleg ha a fejegyseg marad gyari!
En ezt figyelembe vettem es mindketszer Focalt vettem. Nem annyival dragabb, mint amennyivel jobb lesz
A masik dolog amit meg tudok javasolni az legalabb egy minimalis szigetelese az ajtoknak. Anno a P2-nel sima Dynamat foliat vettem es mar az is erezhetoen segitett.
Az osszhatas eg es fold volt. -
2. generációs Toyota C-HR autóban cseréltetett már valaki hangszórókat?
AutóHiFi topikban nincs semmi információ erről a típusról
Ez a 6 hangszórós verzió, ez hasonlít valamelyik másik Toyota autó hangrendszeréhez?
-
pècsimunkás
addikt
Szia.
Hol csináltatod?
Nekem műszakin szóltak az Auris miatt*.
Elvinnèm èn is, 3-4 èvig megmarad mèg, legyen rendben az autó.* Olyan rozsdás, trè, ócskavasakat tudnèk fènykèpezni, hogy ihaj
...
Az autóm rendben van, csak szívóztak a Toyotánál.
A frissen polírozott lámpába is belekötöttek...
Mindegy...
Többet úgysem megyek oda.
Sem műszakira, sem autót venni. -
válasz
dellfanboy #25052 üzenetére
Műhelyben lesz csinálva, családban már 2 autó járt ott, nagyon jól dolgoznak, pl fékcsöveket nem fújják le, kimaszkolnak mindent.
-
2018 Hibrid Auris-on csináltatnék alváz és üregvédelmet.
A hibridség befolyásol bármit, van olyan rész az alján amit nem lehet vagy amire figyelni kell? -
stuka20
senior tag
-
stuka20
senior tag
-
válasz
ddsteel #25027 üzenetére
Nyilván mikor reggel megyek dolgozni és araszolni kell nekem is 90% feletti és átlagban is szerintem 80% környékét hozok. Mivel sokat sztrádázok és nem vagyok defenzív sofőr, így nekem ez pont elég.
Múlthéten rászántam magam és kiszedtem az aksi hűtő venti szűrőjét. Alig volt rajta egy kis szösz. -
baro32
aktív tag
válasz
INGJOKE #25025 üzenetére
Nagyon szép eredmények ezek szerintem.
Én sajnos nem tudok ilyen hosszú útról beszámolni mert a maximum távolság amire használom egyenlőre az olyan ~25km és vissza majd ha viszem vissza Szolnokra a kocsit az éves átvizsgálásra akkor megyek majd ~100km és vissza is akkor majd lesz több adatom vagyis valósabb értékek.
Már leírtam itt de mikor hoztam haza a kocsit akkor pont 4-Literes átlagot mutatott aminek nagyon örültem is.
A fékezési hatékonyságot nem nagyon nézegetem de ezt engedd el mert ez nem rajtad múlik ha fékezni kell akkor fékezni kell ez van
Általában én mindig ha lehetőségem van rá nem feltartva a forgalmat hagyom hosszabban kigurulni nem sietek mindig előbb indulok az utamra hogy időben megérkezzem ahová kell.
ddsteel: és én is papásan közlekedem -
Tegnap esti ride: Bp 15 ker-Zalaegerszeg
Auris TS hybrid 1.8 (2015)
236,52 km 2 óra 50 perc.
max sebesség GPS szerint: 137
átlag: 84
mozgási átlag:89
Ev átlag: 26
120 tempomat a sztrádán(óra szerint), ahol lehetett elég erős volt a forgalom. Külső sávba beszorulásnál rágyorsítás inkább nem lassítás. 5.130L/100km applikációval mérve. Klíma végig egy személy 2 gyerekülés és 2 utazó táska meg egy hátizsák.
A fékezést hatékonyságom szar lett 72,75%. -
baro32
aktív tag
válasz
dragon1993 #25022 üzenetére
Oké rendben majd akkor megpróbálom ezentúl vissza fogni magam itt mert látom vannak itt olyanok akik szeretik osztani az észt pedig a fórum arra való hogy megosszuk és segítsük egymást adatokkal vagy ha probléma merül fel megoldással tanáccsal.
Valaki ezek olvasása után dönt úgy hogy melyik típusra is esik a választása majd vásárláskor és szerintem a mai világban a fogyasztás az nagyon is számít főleg ha az ember egy ilyen nagy értékű autót vásárol hogy később esetleg ne bánja meg ez miatt.
Én például így gondolkodom és büszkén osztok meg dolgokat akkor is ha majd netán negatív dolgokat fogok átélni a kocsival remélem nem lesz ilyen.
Remélem nem bántalak meg hogy ezt a sok mindent pont a te válaszod alá írom ez nem személyeshozzátenném hogy ezt a sprintmonitort nem is ismerem vagy ha olvastam is hogy van ilyen átsiklottam felette.
Még utoljára leírom itt is hogy nem vitatkozni szeretnék akiket nem érdekel az írásom nyugodtan lapozzon tovább én is így szoktam tenni és mindenkinek legyen szép napja. -
-
baro32
aktív tag
-
baro32
aktív tag
3. tankolásom 700km-re 30.9-Liter MaxxMotion 95-ös ~4.4/100-as fogyasztás.
Pályázás még mindig nem volt ez város + országút maximum sebesség 90Km/h.
Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 2024-es 2025.03.04es vásárlás. -
viizo
tag
válasz
polonic #25013 üzenetére
Egyáltalán nem kényelmetlen a méretemnek, de én nem is vagyok magas (175 cm), sem széles. Az autó elég jól felszerelt, az állítható gerinctámasszal, full LED, stb, és az ilyen hosszú utakon sincs vele bajom. A T27-es Ave után amit leginkább hiányolok, a tágassága és a szellőssége, hiszen ez belülről azért nem túl nagy autó, és hogy bizonyos útburkolatokon jócskán hangosabb, mint az Ave volt, holott ez az egyik legcsendesebb gumin gurul. Ha jó az aszfalt, akkor viszont nem hangos, szóval hangszigetelés az zéró, és tudjuk, épp min gurulunk.
A motorerőt mindig mosolygom, hogy gyengézik ezeket, szvsz egyáltalán nem mennek olyan rosszul, mint ami lejön róluk a fórumokon, meg hogy a CVT-vel üvöltenek - persze, amíg nyomsz egy nagyobb gázt, csak épp utána meg kb hangja sincs a motornak, mert akár 2000 alá is beejti a fordulatot még 130 - 140 -nél is.
Volt már erősebb autóm, és levezettem pár km-t már nagyobb vasakban is, de szvsz ettől függetlenül általános közlekedésre a kategória legracionálisabb választása, ha saját autóként tartod fent. Én városban és országúton használom legtöbbet, de a pályázások alkalmával sem élem meg hátrányként ezt az autót. -
viizo
tag
válasz
dellfanboy #25011 üzenetére
1.8, a 122 lovas hibrid. Tavaly ugyanez a kb. 3200 km-es Korfu kör ugyanezzel a HSD Corollával ugyanúgy pakolva 4 személlyel 5.5 volt.
Előtte egy T27-es 1.8 benzin Avensissel ugyanez az út oda-vissza Korfura 7.5.
-
ddsteel
aktív tag
Hali, HSD Aurisom volt, most Corolla HSD van. Én mindenhol 120 körül megyek óra szerint, ami ugye kb 110. Nem sietek, ráérek. Ekkor 5 alatt fogyaszt, 130nál (óra v GPS szerint? mert nem mindegy) szerintem 5-6 között, talán a 6hoz közelebb. Elég sokmindentől függ, hányan ülnek benne, milyen gumik, van-e tetőbox, szembeszél, domborzat milyen, stb stb.
-
den89
tag
Sziasztok!
Toyota HSD (mondjuk egy Corolla vagy Auris) kb mennyit fogyaszt autópályán? Normál, nem spórolós, átlag ~130 tempónál kérdezem.
Köszönöm a válaszokat!
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- iPhone topik
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Szelek helyett a nosztalgia szárnyán érkezik a SilverStone legújabb miditornya
- Autós topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen légkondit a lakásba?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 42LX330C 42" LED-backlit LCD TV - Full HD
- Magic Trackpad legújabb fajta, lightning csatlakozóval
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xiaomi Redmi Note 13 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest