-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
No.01
őstag
válasz OCTAMD #19900 üzenetére
Azthiszem te kisse atestel az altalanosito lo tulso felere... Valoban sok a lehuzos hely, de azert nem minden szerviz a vadkeleti elvek menten mukodik mar.
A 225e km-es valtotolaj csererol meg csak annyit, h anno mikro beleptem a holland Prius klubba ott voltak anno akik meg 90e km elott nemcsak, h lecsereltek a valtoban az olajat, de elkuldtek bevizsgaltatni is. Sok hitetlen tert meg akkor.
Sajna ez kisse olyan mint a fantikus Castrol rajongok anno. Az a legjobb, csak azt teszek bele st stb. Mi meg anno versenyszintu robogo tuningnal sokszor racsodalkoztunk a dolgokra, de csak azutan miutan darabjaira szedtuk es lattuk a dugattyut a hengerfalat...
Na az autos kommentelok 99%-nal ez hitbeli vita mert nemhogy ok, de mas sem szedi szet azokat a motorokat igy csak vaktaban puffognak dolgokat. -
ncc1701
veterán
Jaja, vannak érdekes videók. Olyat néztem múltkor, aki az első 1000km után olajat cseréltetett, és látszott, h bár a gyár nem is javasolja, de értelme volt. Ja, nyilván küldte bevizsgálásra, és az újat is, amit beletöltöttek. Érdekes videókat csinál.
A márkaszervizes tapasztalatok sajnos nem véletlen olyanok, amilyenek itthon. Csak annak az olajcserének hinnék ott, amit én viszek bontatlan flakonban, és ott állok az autó mellett, mikor csinálják.
Az olajos cvt pláne háklis lehet az olajra, legalábbis elméleti szinten.
[ Szerkesztve ]
-
OCTAMD
őstag
Mivel ez egy magyar topik így egyáltalán nem is foglalkoztat a holland mit csinál,én azt tudom hogy rengeteg magyarban futó hybrid eCVT fut még az eredeti olajjal 300000km felett is hiba nélkül,de ha csak példálozni akarok külfölddel ,menj németbe hogy eCVT olajcserét kérsz ,igazából megmondják hogy nem is foglalkoznak vele.Ahogy leírtam aki akarja kicserélteti 225000km körül ,de igazából hogy megvegyen az ember egy új 10 vagy 12 milliós kocsit és ezen járjon az agya ,hogy 1000km meg 5000km után olajat cseréljen ,na ezek értelmetlen dolgok ,főleg amikor eladja 5évesen 130000kmrel
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
KTTech
veterán
válasz ncc1701 #19902 üzenetére
Az eCVT nem CVT, ne keverjük a Toyota CVT váltós autóiban rendszeres olajcsere kell, de ez fel is van tüntetve a szervizkönyvben, ami 60 vagy 90E km csereperiódusú. Az eCVT teljesen más, nem igazán szennyeződik (nincs benne se lánc, sem kuplung, se hidraulika - bár van egy kuplung, de az az eCVT-n kívül van, mindig összekapcsolt állapotban) vagy melegszik fel az olaj.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
sequator
senior tag
válasz OCTAMD #19896 üzenetére
Igazából csak félig van igazad: normál használatnál a Toyota szerint "élettartamra" jó a hajtóműolaj, viszont azt nem mondják meg, hogy mennyi az élettartama az adott típusnak. Aki a szalonból viszi ki, annak nem lesz vele gondja, de azt nem ígéri a Toyota, hogy sohasem kell cserélni és a sokadig tulajnak sok százezer km után is megfelelő lesz a kenése.
Megterhelő használatra pedig hivatalosan is van előírva csereperiódus (Priusoknál biztosan).sautia
sequator
-
OCTAMD
őstag
válasz sequator #19907 üzenetére
Leírtam már ,aki nagyon cserélni akarja az 225000km környékén tegye meg ,de ne legyen balfék hogy 60 meg 90000nél cseréli és eladja 5évesen 130000kmrel,mert csak saját magát szivatja.A múltkor egy fickó 58000kmnél kicseréltette és 61000kmrel árulta az autót,balek
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
Paxker315
addikt
válasz OCTAMD #19908 üzenetére
? nem értem a megközelítést. Miért balek az, aki elvégeztet egy szervizt, ami után kicsivel eladja az autót?
ismered a helyzetét, amiben volt? Miért adta el? Miért cseréltette le az eCVT - olajat? Vagy csak reflexből ment a jelző?
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
OCTAMD
őstag
-
OCTAMD
őstag
Nem nyersz vele semmit sem ,ha 90000kmnél kicserélteted az olajat kb.55000Ftért ,mert ugyanúgy elmegy a gyári olajjal is többszázezer kmt,pont ez a titka a toyotának ez az eCVT
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
OCTAMD
őstag
Sajnos sok ember keveri az automata váltóval meg CVT váltóval meg satöbbi dolgokkal és köze nincs hozzá.
Nincs azzal semmi gond ha nem ész nélküli karbantartásokat csinál vagy csináltat az ember,tényleg.5000km-ként motorolaj csere meg hasonlóak ,amikor ezek a sima 15000es cserével is elmennek bőven 350000km felett is ,de van aki 5000km után cserélgeti az olajat és eladja 130000kmrel mert azt gondolja mekkora jót tett az ő autójának faxa a motorja még 130000km után is Aki meg nem törődik vele cserélteti 20000-25000km után annak meg elmegy ugyanannyit ,igaz az olaj számít ,hogy ne vmi xar legyen benne,de egy 5literes 10000Ftos mannol 0W-20 0W-16tal is megfutja ezt a kmt simán.Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
ncc1701
veterán
válasz OCTAMD #19917 üzenetére
Ez gondolkodásmód kérdése is. Én elhiszem, h megvan az az autó váltó olajcsere nélkül is, de azt garantálom, h ha abból a tizen éves olajból elküldesz laborba egy mintát, akkor azt nagyon meg fogjék köszönni, mert olyan ronda eredményt ritkán látnak. Innentől függően 2 féle ember van, van aki nem cseréli, és van, aki cseréli, mert még a tudat is zavarja. Én az utóbbi vagyok, azaz max 4 évente tuti cserélném.
-
OCTAMD
őstag
válasz ncc1701 #19918 üzenetére
Cserélheted hetente is ,jót nem teszel vele ,ennyi biztos.
Ha kicseréled 225000km környékén ,akkor még nagy kárt nem halmozol fel ,belefér
Illetve arra azért figyelj ,hogy a szervizben ott állj az ember mellett amikor cseréli,mert ugye mai napig ezt sok helyen csak kiszámlázzák ,hogy a kedves ügyfél elégedett legyen és nyugodt
[ Szerkesztve ]
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
pècsimunkás
addikt
Èn is voltam így...
Mèganomon kicserèltettem a fèkeket, kipufogót a közèpső dobtól hátrafelé, volt vezèrlèscsere, klímafeltöltès, olajcsere+ szűrők, aztán fèl èv múlva 500 euróèrt beszámítattam az AurisbaEgyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
sequator
senior tag
válasz OCTAMD #19912 üzenetére
Egyetértek, hogy a feleslegesen gyakori csere hülyeség: pénz és időpocséklás és extra teher a környezetnek.
De akárhányszor leírhatod, hogy szerinted nem igényel karbantartást, akkor is csak részben lesz igaz: Toyota hivatalosan is előír csereperiódust a hajtóműolajra 90 ezer km-enként vagy 72 havonta megterhelő használat mellett.
A megterhelő használat körülményeit korábban már linkeltem, abból el lehet dönteni, hogy az adott tulajdonosnak kell-e cserélni vagy nem.
Én megterhelő használatban használom, nem tudom, hogy előtte volt-e már cserélve, ezért 200 ezernél cseréltem, a következő csere már a következő tulajdonosé lesz.sautia
[ Szerkesztve ]
sequator
-
Flashback
addikt
válasz OCTAMD #19908 üzenetére
Huh tőled nem vennék autót...
Nekem le volt tavaly már beszélve az eladás mikor egy kőfelverődés kaptam az üveg szélén. Saját kontóra kicseréltettem. Ja és 90e nél kapott új váltó olajat
A következő tulaj a mai napig nagyon elégedett vele.
Szerintem ha rendben van a kocsi az látszik rajta ès többet árul el mint a kilométer...
Az Accordomba 300e km volt. 3napig volt fent a HA-n ez volt a legtöbb idő...Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
OCTAMD
őstag
válasz Flashback #19923 üzenetére
Még jó hogy nem mindenki csak a márkaszervizes vezetett szervizkönyves drágán kínált autókra bukik ,hanem sok ember szívesebben vesz meg olyat ahol nincsenek többszázezres kifizetett számlák ,hiszen a tulaj azt a minimális törődést ami kell egy toyo hybridnek azt megoldja otthon.Nem mindegy ,hogy feleslegesen kicseréltetetek márkaszervizben mindent amit kitalálnak és amikor van az autóban 350000km akkor van mondjuk 2,2millióért már kifizetett számlám vagy 500000Ftból teljesítettem ugyanezt a kmt és az autót könnyebben eladom kb. 700000Fttal olcsóbban és röhögök a többi emberen,ahogy volt ez már az életben sokszor.
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
Dare2Live
nagyúr
2008as yarsiba régi 1.3as (2szfe) motorú autóba milyen hütőfolyadék kell?
(Azt ovastam, hogy a "red" és a "pink" csereszabatos és ha anno ebbe az autóba még redet is írtak de akkor is pinket rakjak mert akkor nem kell 2-3évente cserélnem.)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
2023as még nem az új gen CHR hez gépkönyvet/linket tudna vki adni?
közbe megtaláltam, hogy 0W16 API SP kell bele. Viszont ACEA nem volt megadva.
[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
KTTech
veterán
válasz OCTAMD #19924 üzenetére
Itt kint a Toyotánál sokkal nagyobb bukó, ha nem márkaszervizben van szervizelve. Főleg, hogy akár 10 év is lehet az alap garancia. Persze 160000 km/10 év felett már mindegy, de addigra pár ezret fog csak érni bármelyik.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
-
Dare2Live
nagyúr
válasz Dare2Live #19926 üzenetére
Hátha mást is érint. ~2001-2004tól a pink HOAT az ajánlott hűtőfolyadék Toyotakba. Reddel kompatibilis annyi hogy jóval tovább bírja.
A gyári toyota hütőfolyadéék kvázi aranyárban van 5000ft+ litere a pre mixednek. Én vszeg mannoil AF12+t fogok rakni a 2007es yarisomba [link] ebből 4 liter 2500Ft.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
Dare2Live
nagyúr
válasz sakal83 #19880 üzenetére
Én toyotanal(VW, Renault, BMW) azt láttam, hogy vannak motorjaik amik tartósak meg vannak amik szarok. Benzinesnél ilyen a régi 1szfe/2szfe vs 1krfe 1nrfe. Az elöbbi kettőnél ha időben cserélték az olajat, szűrőket, gyertyát... általános hogy 500.000km után nem eszik olajat még 0W20at sem (5W30 az előírás) sött akár gyári a vezérlés az utobbi kettőt meg hiába dédelgeted cseréled az olajat idő elött akkor is 200.000kmnél már túlnyomó részt csipegeti majd erősen eszi az olajat.
Dizelnél tipikus plda az 1.4 vs 2.0/2.2 d4d.Az új motorokról fogalmam sincs, az 1.8as CHRre én adtam az áment az egy kifort atkinsonnak tűnik, nincs direkt befecskendezés, kokszosodás. A Toyota CVTk megbízhatóak bár használat miatt fog kapni 60-100kkm közt olajcserét.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
OCTAMD
őstag
válasz Flashback #19936 üzenetére
Jót röhögtem most.
Amit én megcsinálok ,az tutin meg van csinálva.
Nézz meg akár 100000-150000km körüli márkaszervizes autókat ,az olajpálcát kihúzod sokszor és retekül néz ki nagyon.Igaz vezetett szervizkönyve van ,de még nem jöttem rá hogy sokaknak miért ennyire retek az olaj benne.Nálam a többszázezres autóknak különb az olaj 15000km után is.
Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
_drk
őstag
Egyáltalán megéri hosszú távon a szakszervíz csak a szervizkönyv miatt?
Kb dupla annyiba kerül minden ha nem többe.
Pár év alatt az az ár többlet amiben benne van szerintem eladásnál nem nagyon jön vissza egy régebbi autónál.Persze kell egy hely ahol normálisan megcsinálják és ha nincs akkor még mindig a szakszervíz a legjobb!
Meg ha tudja az ember hogy az autó eddig vezetve volt és csak 1-2 évig használja akkor is legjobb opció. -
polonic
félisten
válasz pècsimunkás #19946 üzenetére
Melyik totoya márkaszerviz olcsó?
Toyota Mayer tavaly 26 ezer Ft/óradíjjal dolgozott pl. Lehet, idén ez mégdrágább lett. -
pècsimunkás
addikt
-
polonic
félisten
válasz pècsimunkás #19948 üzenetére
Egri toyota hering óradíja, tavaly néztem, az is 23 ezer Ft volt.
Szerintem ez nagyon drága. Persze mi olcsó mostanság...
250 ezer Ft azért elég durva pénz. Mit tartalmazott az a 6 szerviz?
-
OCTAMD
őstag
Márkaszerviz hosszú távra gazdaságtalan,tehát hogy te egy autót oda hordj mondjuk 360000km után is ,az teljes csőd.
Arra teljesen jó ,hogy megveszel egy autót és mész vele 45000 vagy 60000kmt ,ott oké ,csak állj mellette ,hogy tutin cseréljék ki amit kiszámláznak.Yukyung Viliv S5 3G 32SSD Win7 Home Premium 32bit ,Toshiba Libretto W100-106 62GB SSD Win7 Home Premium 32bit
-
-
dj79
senior tag
4+ szerviz kifejezetten megéri, már csak az assistance, illetve hybrid esetén az ahhoz kapcsolódó gari miatt.
Persze meg lehet mindent csinálni otthon is okosba', eladásnál meg valszeg pont annyival is kevesebbet tud érni a házi "szervizkönyv", esetleg nem létező hybrid gari miatt az autó.
Nyilván 360ezres futásnál kb mindegy, de mondjuk random 8 éves autó esetében, 200 ezres futás esetén a 12 szerviz felára az otthoni barkácshoz képest azért csak nem vág földhöz senkit. Ellenben valszeg többet fog érni a piacon a szervizkönyves autó. -
No.01
őstag
250e 6 szervizre az szerintem piti. Persze lehetne a (minosegi) kenyer kg-ja is "csak" 890, mint anno a kezmuves peksegek hajnalan, de azok az idok mar elmultak.
Inkabb kerdezz korbe mibe fajna hasonlo a nemeteknel. (Es nem en most nem a csillagos vagy a karikas markakra gondolok...) -
Dare2Live
nagyúr
válasz polonic #19949 üzenetére
6db márkaszervizre 250.000Ft = 41.000Ft/szervíz
Gondolom a szokásos olajcsere+fékfolyadékcsere lehet benne ennél többre már nagyon olcsó lenne.
És kapsz még +ba 1év assistancet (10-20K körül van amúgy)
És hibridnél garit is ad!Kia/Hyudani vonalon ez 400-500.000Ft+ lenne úgy, hogy nem jár hozzá 1 év ingyen assistance meg +garit se ad.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
polonic
félisten
válasz Dare2Live #19954 üzenetére
Okés, közben leesett. Benéztem.
Nekem az első olajcsere volt 55 ezer Ft, ahol 26 ezres az óradíj, fél órás munkával. És máshol sem lett volna olcsóbb, az említett Heringnél 3 ezer Ft-tal olcsóbb az óradíj.
Erre írom azt, hogy ez nem olcsó, már vidéki kisvárosban sem.[ Szerkesztve ]
-
Gombinyó
őstag
válasz Dare2Live #19954 üzenetére
90k-nál van gyertya csere, az megdobja a cehhet. Illetve 30ezrenként fékfolyadék csere, azok a "nagyszervizek", olyankor padra is rakják. Ha jól emlékszem a gyertyák darabja ilyen 15e ft körül volt.
Sztem pécsimunkásnak nem cseréltek még gyertyát, valszeg úgy férhetett bele 250e-be a 6 szerviz. Önmagában a 90ezres szerviz van 150k körül. -
Dare2Live
nagyúr
válasz polonic #19955 üzenetére
4+nál hálisten fix munkadíjak vannak meg lehet nézni előre [link] éves karbantartás így hogy ad assistancet+hibridnél garit kifejezetten olcsó.
A többi viszont márkaszervizes ár...Persze mindent összevetve a legolcsobb ha magának csinálja az ember. Úgy egy olaj+olajszürőcsere ~6.000Ft a yarisomba.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
pècsimunkás
addikt
válasz Gombinyó #19956 üzenetére
Nem, gyertya nem volt mèg ebben bent.
Gyertyát már itt Nèmetorszagban cserèltèk, mert nem voltam otthon egy ideig az autóval.
329 euró volt utoljára, olaj+ szűrők+ gyertya.
Hozzá tenném, hogy nagyon jó olaj ment az autóba.
Ez az ár egyébként egy kis független szervizben volt.
Már nincs szükség a Toyota assistancera, mert ADAC biztosításom,Cascom, klubtagságom van.Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Paxker315
addikt
ugyan nem Toyo, hanem VAG 2.0crtdi-dsg, de.
Mióta nálam a bódé, így költöttem rá (átvétel után nem sokkal):
- 2022: olaj, olajszűrő, üzemanyag-szűrő, fékfolyadék, fékbetétek, izzítógyertyák - munkadíjjal 105ezer
- 2023: olaj, olajszűrő - 35 ezerIdénre terveztem (kb 95ezer km-es szervizhez): fékfolyadék, olaj&olajszűrő, levegőszűrő, dsg-olaj. (utóbbira a szerelő annyit mondott, hogy felesleges, nyugodtan várhatok még 15-20 ezer km-t vele, de szerintem le fogom cseréltetni, mert utoljára 2019-ben cserélték. Fékfolyadékot pedig kétévente). Legalább a szerelőben megbízok - jó másfél évtizede minden VAG-konszernes bódét ő szervizelt apámnak& tesómnak, jó családi ismerős).
Viszont, ha inkább váltanék japánra, vlszg a márkaszervizeket "preferálnám", mert ott tapasztalatom szerint NEM fog vastagon a ceruza, mint a VW-nél. Igazából egy "unalmas" és "eseménymentes" autónak örülök a legjobban, így a preventív szervizek és észszerű-tudatos használat az, amivel ezt próbálom optimalizálni Meg így nyugodtabban alszok. Inkább legyen valami "feleslegesen" megcsinálva, mint később nyögje az ember ha jobban zsebbe kell nyúlni.
[ Szerkesztve ]
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
Drizzt
nagyúr
Április 27-én lesz egy éve, hogy voltam a periódusnak megfelelő szervízen. Beszéltem szervízzel, csak 29-ére lesz időpont. De azt mondták, hogy ez nem lényeg, valamekkora türelmi időt szoktak engedni ilyenkor. Tényleg van ilyen márka szinten? Van ennek valami megismerhető mértéke?
Bár maga az autó most lesz 5 éves, az eredeti brossúrában emlékeim szerint kb. ilyen garancia intervalluumok voltak: 3 év általános, 5 év hibrid rendszer, 10 év hibrid akkumulátor.I am having fun staying poor.
-
KubanitoS
veterán
válasz Drizzt #19961 üzenetére
Írták itt előtted, hogy van valmennyi türelmi idő. /Én személy szerint inkább azt gondolom, hogy ha előjön valamilyen garanciális dolog, akkor szembejön a magyar valóság és ez a két nap lehet akár a kibúvó is nekik, de ne legyen igazam./
5 év garancia van a hibrid akksira, ez kitolódhat 10 éves koráig a Toyota Hybrid Szerviz Program keretében, csak utóbbit a leírás szerint kérni kell.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
dj79
senior tag
Szerintem arra, hogy az 1.4 d4d megfelelő alap karbantartás mellett kb sosem hullik szét, a nagyobb d-cat motoroknál azért emellett is voltak bőven gondok.