-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
norbert1998
nagyúr
Múlt hétvégén motoroztunk egyet. Háááát, veretés közben zabál rendesen az enyém már, me az olajat is
Ebből tényleg mielőbbi csere lesz, szerintem mlg a hónapban meg lesz hirdetve a fenébe.
Veretés / autópálya nagy tempóval fogyasztásom 6,5, ugyanúgy jött velem egy CBR600F4i, neki 5,4. Chilles gurulgatás nekem 5,1 neki 4,6. Szerintem elkezdett sokat enni a motorom. Már egy ideje felfigyeltem rá. Pedig nem laposak a kerekek, nem volt megpakolva sem, meg semmi ilyesmi. Aztán mikor nem votl benzin a tankban, elkezdett motorolajat enni
6 deci simán ráment, 4 ezerrel ezelőtt volt olajcsere - és eddig sose kért, és mindig ugyanazt kapta. Illetve de, egyszer volt, hogy nagyon zabált: Rijeka - Magyarország, fullra pakolva, nagytestű utassal, végig fullgázon, szembeszélben, alig birta tartani a 150-et (!). Meg evett 7,5 litert. Tehát Zágrábban tankolnom kellett újra.
Nagyon vonz egy piros S-es 1000/1100 Multi fehér kerekekkel. Esetleg VFR800X, DL1000, Tiger 850 - 955 - 1050.
-
bacus
őstag
válasz
Zsírkrétamen #155125 üzenetére
megnéztem ezeket a tükröket, nos nekem ez van temuról (akcióban 5e forint), a bukócsövön teljesen jó, csak felesleges.
Az egyiket fent hagyom bőven elég, nem kell mind a két oldalra, illetve jobb lenne egy magasabb helyre tenni, mert állok, a bukócsővön 150 cm -re van a tükör.
Egyébként jó, mert azért volt pár eset, mikor állat módon előzött valami autó, miközben álltam, az meg tud ijeszteni.
Talp szélesítőm nekem is van aliról, kiváló, volt/van kulacstartó, kieg lámpa, vázhoz tépőzárral rögzülő táskák, ezek mind remek dolgok.
Idén - életemben először - jól jött volna egy kis benzines palack is, nem is nekem, de a túratárs az utolsó cseppeket is kimotorozta. Ha netán olaszországból támadjátok a Mangart -t, majd onnan a Vrsic hágót, ott sehol nincs benzinkút, még olasz oldalon tankolni kell ! -
macilaci78
nagyúr
válasz
Pttypang #155133 üzenetére
Nem mondtam, hogy jó, de ez van. A tükör kiesik a látóteremből, a telefontartó pedig a tükörszáron van kb egyvonalban vele.
Inkább tartok nagyobb követési távolságot, rápillantva látom, hogy pl még 4 sarok és számolok...De inkább csak nem aggódom túl, ha elvétem. Szerintem ez többet segít, mint rágörcsölni.
-
kelly416
veterán
válasz
Topiccsendőr #155119 üzenetére
Szerintem már ez is sok, ennél kevesebbhez vagyok szokva. A VN800 Drifternek egy km órája volt egy pici zöld leddel (üres), meg 4 visszajelző lámpa. Index, olajnyomás, akkutöltés. Ja? Meg egy tartalék csap üzrmanyag szintjelző helyett.
Agyaltam egy órán a kormányra valahová, de rájöttem, ha sietni akarok nem ezzel megyek.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #155131 üzenetére
A kuplungkonnyitovel vigyazz, az attetelt valtoztatja, ami azt jelenti, hogy a kiemeles nagysagat csokkenti, ami megint nem jo.
-
válasz
macilaci78 #155132 üzenetére
Orulok, hogy neked igy jo, nekem viszont mashogy. Szamomra okes a hangos 800 meteres elojelzes, utana a 200 meter es az aktualis, a lenezegetest pedig nem erzem biztonsagosnak, de ezt mar irtam.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Pttypang #155128 üzenetére
Példa kedvéért: lepillantok, 2 km a következő manőverig. Még 1 km. Még 300 m, itt már érdekel, mit is kell majd csinálni. (Melyik sávba sorolok, hanyadik kijárat a körforgalomból, akárm).
Ha mindez országúton van, ahol mondjuk 40 km van a következő manőverig, ki is kapcsolom a kijelzőt és a km-órán nézem, hogy majd valamikor xx.x80 km-nél kapcsolom vissza.Lenézegetni... A kényelmes utazós fejtartással a látómezőmön kívül esik nem csak a telefon/navigáció, de a tükrök is. Márpedig a tükrökbe néha bele-bele pillantok, hogy tájékozódjak a mögöttes forgalomról, manőver előtt fokozottan.
-
válasz
Topiccsendőr #155130 üzenetére
A 790-emen elérem. Ide "kuplungkönnyebbítőt" (vagy 1 ujjas kuplung) cuccot vettem a nicecnc-től, a Tracer-en van ilyen, érezhetően könyebb vele a dugóban kuplungolgatni, de végül még ezt se szereltem fel.
A 390-en 3 garnitúra gyári kuplungkart törtem le (ki van könnyítve direkt a vége és "be is van vágva", szóval a bogyókat terepen gyakran elhagytam), majd megvettem a nemgyári felhajlósat. A Vitpilenen volt kényelmetlen a gyári, így cseréltem ott is, de még a 125-ös Duke-on is lecseréltem anno, bár ott szerintem csak esztétikai dolog miatt. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #155125 üzenetére
Ah, akkor megis eléred a gyari kuplung es fekkart.
-
-MarhaRépa-
kezdő
válasz
Pttypang #155128 üzenetére
Dettó. Autóban némitva van, motoron viszont megy. A manőver előtt néhány száz méterre szól előre, ha olyan a helyzet egy pillanatra rápillantok a térképre, az elég hogy átlássam a helyzetet.
Néha van bonyolultabb manőver (a kereszteződésben fordulj jobbra, azután azonnal balra) arra tök jó hogy látja az ember a térképet. -
válasz
macilaci78 #155126 üzenetére
Ha neked ez mukodik, hajra. Autoban nekem is le van nemitva, de motoron szerintem nem oke lenezegetni.
-
Csandi
őstag
válasz
macilaci78 #155126 üzenetére
Ugyanez, némítva itt is, autóban is. Főleg, hogy zenébe is belepofázik, idegesítő. Inkább rápillantok egy pillanatra és tudom merre.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Pttypang #155120 üzenetére
Nekem meg hang alapján használhatatlan, főleg városban.
- 300 méter múlva fordulj balra.
- Fordulj balra.
Balra fordulok, amikor mondja, szabályosan, de 2 sarokkal hamarabb, mint ahol kellett volna.
- Újratervezés.
Autóban is le van némítva.Ha elvétem, túlmegyek, mert nem volt időm rápillantani, majd visszakveredek valahogy. A mai szoftverek a mai vasakon már elég hamar újraterveznek.
-
válasz
Topiccsendőr #155119 üzenetére
A 790-en pont nincs lecserélve se a kuplung se a fékkar, szóval ez nem jött be
Aminél pedig lecseréltem nem volt semmi ilyen problémám.
bacus: Nekem volt "Temus" ram bogyós tükröm, meg doubletakemirror-om is. Szerintem jó cucc én a gyári tükröket cseréltem le ilyenre (még a 390-en), viszont van különbség a "Temus" meg a gyári között. Azért nem annyi, mint amennyi az árkülönbség, de a doubletakemirror-t is ki lehet fogni jó áron. Kevésbé rezonált mint a gyári tükör, jobban láttam benne.
A Husky-n szerettem a kormányvégtükröket is, ebből volt gyári és drágább Alis is, ez már E jeles volt és még így is olcsóbb volt mint a gyári.
Oldaltámasz nagyobbítót vettem eddig minden motoromra aliról, 4-ből 3 tökéletesen passzolt, viszont a 790-re valamiért nem, el is hagytam már a csavarjainak nagyrészét....
A Nicecnc cuccok úgy alapvetően bejönnek, nem olyan rossz minőségűek ahhoz képest hogy mennyi az áruk. -
bacus
őstag
Nem kell ezt a temuzást komolyan venni. Nyáron én is össze vissza rendelgettem, kvázi ez is egy szórakozást jelentett, összeválogatni az ezer hülyeségből azt az 1 értelmeset, ami mellé még kellett 4-5 értelmetlen
, hogy ideszállítsák. Kis feleségem rengeteg ruhát, cipőt vásárolt, amik ha pár alkalmat kibírnak már megérte, de úgy néz ki, nagyon túlteljesítették már az árukat így is.
És van amit próbaként fel is rakok, pl jött két ram golyóra rakható visszapillantó tükör. Arra gondoltam, hogy mivel sokat megyek állva, felteszem úgy a bukócsőre, hogy mikor állok, akkor hátra lássak. Nyugi, már leszedtem
legalábbis az egyiket.
Mondjuk az ilyen alapvető dolgokat sosem cserélném kínaira, mint kormány kiemelő, fékkarok, lábtartó.
A gyári bmw navi 6-t most váltotta egy chigee aio-6. Ez egyelőre nagyon tetszik, nem is egy olcsó carpuride klón árilag, de szolgáltatásait tekintve sem.
-
-
válasz
Topiccsendőr #155119 üzenetére
Nekem ezert van a fulesen a gps, telefon meg a zsebemben. Egyszer probaltam, hogy ki van rakva, de folyamatosan lenezegetni szerintem nem egy eletbiztositas.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Zsírkrétamen #155110 üzenetére
A gyari fek-kuplungkart be lehet allitani a kezedre. Ha a kezed annyira kicsi, hogy le kell cserelned egy utangyartott karra a kuplungot pl, amit be tudsz ugy allitani, hogy a gyari kar parameterein kivul esik, akkor a kuplungkarral nem tudsz akkorat kiemelni, hogy pl az uresbe valtas konnyeden mehessen. (Ezt mar tapasztaltam nehany felhasznalonal)
Es erre korabban te is panaszkodtal, h az uresbe pontatlanul talalsz bele.
A pimpelest nem ertem. Vagyis valoszinuleg oromet okoz vasarolni vmi olcso termeket, amit kesobb raszerelhet az ember a motorra, ami lélekbalzsamkent mukodik. Vegulis az ivasnal jobb.
Talalkozok par motorral munkam soran, es igy nehany temu terroristaval is:itt is megvolt a labtarto "deszka" cnc mart fel kilos aluminiumtömb, mert az offroad-ra kell. Tulkepp az egesz motor egy temu kiallitasi darab lett. Es a motorozassal mi lesz? Mikor fog ez az ember motorozni? Mert motorozas kozben arra figyelsz, amit csinalsz, nem erre az ertelmetlen mobilhalmazra, ugy, hogy ebben az esetben a muszerfalra lehet tukorzni a gps-t.
De a temus allvanyt meg kellett venni full feleslegesen.De regebben sem volt jobb a helyzet:
Jah ,amugy a temus ficko miutan vmi hatso tengely vedot felszerelt a motorjara, kihagyott egy tavtartot.
En meg nem lattam kettetort csapagygolyot. Soha eletemben.
Meg jo hogy nem nyirta ki magat egyebkent, mert az osszes csapagy rottyon volt a hatso kerekeben, ami munkadijjal egyutt olyan +600€ lett.Es felfedezek nemi mintazatot ebben, hogy teljes mertekben mas perspektivabol kozelitik meg a motorozast az ilyen emberek (azt nem irhatom hogy rossz iranybol, mert sertodes lesz) emelle meg muszakilag fogalmatlanok, nagyon hezagos motorozasi tudassal. Ezekkel az alkatreszekkel probalnak tulesni azon, hogy a motorozas nem egy kenyelmes elfoglaltsag eredetileg, hanem neked kell beleraknod energiat, nagy figyelmet kovetel, es alkalmazkodast, a pilota reszerol. Nem forditva.
-
válasz
Topiccsendőr #155116 üzenetére
Mondjuk ha e jeles nekem kivétel nélkül mindegyiket le vizsgáztatták BP-n....
(jobban aggódtak a prizmák miatt)
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
mattheus #155114 üzenetére
Udvozollek a magyar piacon.
Ismerosnek probaltam segiteni belepo kategorias motort venni a magyar piacon, az osszesen vmi alis szar dob volt kivetel nelkul.
Akrapovicbol is van nem e jeles, de az verseny celokra. Az mt07 eseteben, ha eredeti akra e-jel nelkul, akkor rendszernek kell lennie, nem csak slip-on nak. Nagy az esely ra, hogy azon is vmi hamisitvany van. -
mattheus
őstag
válasz
macilaci78 #155113 üzenetére
Akkor ezek szerint ez nem igazi Akrapovič kipufogó. Jól gondolom ? De akkor miért így hirdetik ?
-
mattheus
őstag
Közben van még további fejlemény.
Az Akrapovič kipufogó kapcsán annyi infóm van, hogy forgalmiba nincs felvezetve (mondjuk ezt sejtettem), de azt is írta, hogy nem is lehetne beleírni, mert nincs benne
E jelzés
Na már most én ezt nem értem. Tudom zöldfülű vagyok, de azt gondolnám, hogy kipufogó esetében is kell, hogy legyen ABE / TÜV Gutachten / ECE papír vagy jelölés. -
mattheus
őstag
válasz
Topiccsendőr #155106 üzenetére
Köszönöm szépen! Megnyugtattál, hogy tönkre azért nem teszi.
Írtam a magyarországi viszonteladónak és a gyártónak is külön. Remélem, hogy pozitív lesz a válasz.
Hogy járok egyébként jobban? Ha a motorkereskedésen keresztül intézem a vizsgáztatást vagy ha én viszem el külön a motort ? Olajcsere úgy is esedékes., mert szeptember közepén cseréltem egy éve. Igaz sokat nem mentem vele (3000 km), de így illik. -
válasz
mattheus #155105 üzenetére
Nekem Heed bukócső van a motoromon, az NKH se szólt érte, nem hogy a műszaki vizsgás...Szerintem ezt túlaggódod. Ellenben a rendszámtábla alatti piros fényvisszaverő miatt az NKH meg akart buktatni
Én rendre mindegyik motoromat felpimpelem pár alis/nemalis kiegészítővel: doubletakemirror, más kuplung-fékkar (mert kicsi a kezem, és a gyári nagy lapát karok nem tetszenek vagy el se érem, plusz én jobban szeretem a felhajlós karokat), lábtartók (pl terepesebb). Sőt, matricáztam is már fel motort, az se volt baj, amíg a gyári szinnel megegyezett.
Szerintem nincsen baj ezekkel az alkatrészekkel, az már más kérdés, hogy egyesek 1-2 alis kiegészítőért miért akarnak több árat elkérni, mint egy gyári motorért.Fogyasztás: Tracer 7 van nálunk, az városban 4.5l körül eszik, túra alatt olyan 4l-ert.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
yodamastah #155108 üzenetére
Már nem emlékszem, hol olvastam a témában egy lelkes posztot.
-
yodamastah
őstag
válasz
macilaci78 #155107 üzenetére
Senki nem cserél lábtartót pár gramm súlycsökkentésért.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
mattheus #155105 üzenetére
Nem, kart nem okoznak, csak kenyelmetlensegekkel jarnak.
Keresnek a hepcohoz abe papirt, a weboldalukon. bar ha meg akarnak buktatni, akkor abe szammal is meg fogjak, ilyen esetben sajnos le kell szerelni. De en megprobalnam elso korben azzal. Azt mondanam, igy jott ki a gyarbol.
-
mattheus
őstag
Köszönöm szépen a válaszokat!
Utána fogok járni, hogy mennyire legális az a kipufogó vagy nem. Én nem hozzáértőként mennyire tudom eldönteni, hogy az a Akrapovic az tényleg az volt és nem valami jól sikerült "Temu"-s variáns ?Detune az nálam is az első lépés lenne, viszont az van a fejemben, hogy ha ezek nem eredetiek, illetve nem minőségiek, akkor amíg a motoron rajta voltak, akkor akár szélsőséges esetben okozhattak kárt is a motorban vagy a váltóban. Vagy rosszul gondolom?
van egy másik kérdésem is.
Makulátlan állapotban lévő CB125R motoromat , élete első műszaki érvényesség megújító vizsgára kell hamarosan vinnem. A motort használtan vettem. Szervízszámlák megvannak, viszont az előző tulajnál utólagosan rákerült Hepco & Becker bukócsőről nincs meg a számlám, sőt neki sem......
Ezt akkor most a vizsga előtt le kell szednem a motorról?
Gondolom az oldaltámasz hosszabbítót nem kell.... arról megvan a számla, mert én vettem rá.
-
Xero
nagyúr
válasz
Csandi #155101 üzenetére
Megnezem mar en is a fogyasztast, mert igy kozeledve a 3000-hez csak saccolni tudom mennyit ehet. Erzesre tuti 7 folott. 😃
Azert akadnak street legal full rendszerek is.
Karasnaban is talalkoztam sraccal akinek a CBR650-en teljes SC rendszer volt szepen bevezetve a forgalmiba. Ofkorsz katalizator meg minden fityfene volt, szoval max piciket lett melyebb a hangja es konnyebb, de hangosabb nem. -
Topiccsendőr
addikt
válasz
mattheus #155100 üzenetére
Az utangyartott fek es kuplungkar eleve az esetek tobbsegeben nem mukodik jol. Nem nyomja a kuplungkapcsolot vagy feklampakapcsolot, esetleg az alakja miatt kenyelmetlenebb, pl cnc mart reszek sarkosak, es nem lekerekitettek, mint a gyari karok, emelle az erokar is kulonbozhet a gyaritol. En ezek miatt nem szeretem az utangyartott karokat, es ha motort veszek, ezek az elsok kozott kerulnek piacra, tehat rogton atmegy nalam egy detune-non a motor.
Az akra az mt07 en slip on, e- jellel, euro5. Nem kell semmit allitani, es mivel e jeles, ezert legalis.
Amire ugyelned kell, hogy ne vmi aliexpresszes hamisitvany legyen, transzferfolia kamukarbon, es ehhez hasonlok. -
Csandi
őstag
válasz
mattheus #155100 üzenetére
Triumph 3 henger, a többi amit írtál 2. Nem lesz ugyanolyan élmény.
Fogyasztás, hát én 6.6 al járok
Módosítások: kipufogó ha euro compliant akkor teljesen oké, de gondolom nem az. Magyarországon kb. elfelejtheted, hogy bármi módosítás forgalmiba kerüljön. A többi viszont mindegy, fékkar, tükör stb. abból használhatsz nem gyárit.
Új kipu felrakásakor akkor kell hozzáírni a motort ha katalizátort is kiveszi. De ez ugye máris illegális.Ha euro compliant akkor eleve nem kellhet semmit csinálni csak plug and playben működik. Persze kérdés, hogy slip-on ról vagy teljes rendszerről beszélsz. Teljes rendszer szerintem egy sincs ami legal. Illetve akkor ugye légszűrőt is szoktak cserélni, sportlégszűrőre.
-
mattheus
őstag
A hét eleji Triumph tesztvezetés óta lázasan böngészem a használtmotor-hirdetéseket. A Trident mellett még a Honda CB750, a Yamaha MT-07 és a Yamaha Tracer 7 is erősen felkeltette az érdeklődésemet.
Egy ideig a CF Moto (NK675) is szóba került, de a tesztekben hallott és olvasott vélemények alapján és a kiugróan magas – nagyjából 7 literes – fogyasztás miatt ezt inkább jegeltem a kedvező ár ellenére.
Motorszalonokban eddig nem jártam sok sikerrel: Tracer még nincs, MT-07-et vagy törött állapotban volt, vagy egyáltalán nem volt elérhető (legalábbis ott, ahol érdeklődtem). Ráadásul több helyen a telefont sem vették fel, az e-mailre sem reagáltak. De majd jövő héten folytatom a próbálkozásokat.
Na de addig is lenne pár kérdésem:
sok hirdetésben látom, hogy a motor Akrapovič kipufogóval van szerelve, illetve van még pár extra módosítás, például fék- és kuplungkar vagy utángyártott visszapillantó.
Jól gondolom, hogy ha ezeket legálisan szeretném használni a forgalomban, akkor a forgalmiban is szerepelniük kell? Mit kell intézni ahhoz, hogy ez bekerülhessen?Úgy sejtem, biztonságosabb, ha inkább gyári állapotban veszem a motort, mert különben egy ellenőrzésnél könnyen megbüntethetnek.
És még egy: az Akrapovič kipufogó esetében kell-e állítani a motorvezérlő elektronikát, vagy simán felszerelhető? Mire kell figyelnem akkor, hogy ha ilyen kipufogóval rendelkező motort vásárolok?
Előre is köszönöm a választ!
-
kelly416
veterán
válasz
Topiccsendőr #155098 üzenetére
Az a helyzet, hogy egy Lloyd'z cucc is van rajta, amihez az előző tulaj hozzá sem szagolt, holott sok mindent segíthet, ha valaki jó irányba nyúl hozzá. (Ott a leítás az alsó linken, mivel az enyém csak 2005-ös évjárat.)
Eddig is gyanítottam, hogy itt lehet a kutya elásva, mostmár megerősítettél ebben. Nem a gyertya körül kell keresni, jó eséllyel eleve túl sok benzint kap, de amúgy is jó volna simán alapba állítani.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
kelly416 #155097 üzenetére
A 6 os es 7 es kozott (tobbek kozt, mivel mas betukod is van a ket gyertyanal) a hoertek a legfontosabb.
Elso korben azt mondanam, biztos nem emiatt all le. A kormos gyertya egy, a gyarival megegyezo, vagy alcsonyabb hoerteku gyertya eseten valamilyen mas hibat feltetelez. Alacsonyabb hoerteku gyertyanak joval feherebbnek kellene lennie, mig egy magasabb (pl 9 es a 6 os helyett) kormosnak kellene lennie, mert nem melegszik fel elegge, nem tud tisztulni.
Ott vmilyen mas hiba van, alacsony hoerteku gyertya tulsagosan felizzik, es detonalhat tole, de nem leall. Vagy ha leall, azt a lyukas dugattyu miatt teszi, amit a detonalas okoz.
Ott vagy gyujtas idopont, vagy keverekkepzes korul neznek korul -
kelly416
veterán
Mi a különbség az NGK CPR6EB-9 és az NGK CPR7EA-9 gyertyák között?
Mármint kugli az új segédjével megírta nekem a lényeget. A cpr7 elméletileg hamarabb átadja át a hőt a hengerfejnek, nagy fordulatú motorba kéne, nekem mégis ezt ajánlja a Kingpinhez, ami 1500ccm V2 alacsony fordulattal.
Jelenleg a cpr6-os van benne (előző gazdi), de megmelegedve szeret néha leallni alapjáraton. Nem baj, mert léghűtéses, egyébként sem kell helyben pötyögtetni sokáig.
Mindenképpen cserélek gyertyát, csak az érdekel, hogy okozhatja-e "csak" ez azt, hogy kormosak a gyertyák, vagy keresgéljek máshol is? -
Csandi
őstag
válasz
-Mosquito- #155094 üzenetére
Baráti körben 2/2 scorpionnál előjött ez a hiba. Egyikük megoldotta azzal, hogy kitépte belőle
Neten is olvasni, hogy megszokott történni. (Márkától függetlenül)
Ja meg egy Icon sisaknál is láttam ezt.
Komm nekem is van az NXR2-ben, de nem gyári mert az Sena, Cardo-t vettem.
-
Xero
nagyúr
válasz
Csandi #155092 üzenetére
Na igen.
Scorpionban egy valamire hasznaltam. Hosszabb menet utan meleg napon varosba beerve nagy plexi fel, napszemuveg le. 99%-ban ugyis a dark smoke plexi volt fent.
A suly meg: Scorpion carbon, igy konnyebb meg beepitett napszemuveggel is mint a shoei, de nem szamottevo. -
Csandi
őstag
válasz
-Mosquito- #155091 üzenetére
Egy versenysisakban még jó, hogy nincs napszemcsi. Plusz súly, meg minek. Én az utcaimba is direkt olyat akartam amibe nincs. (NXR 2)
Szerintem zavaró, hogy egyrészt nem tölti ki az egész perifériád hanem alul ugyanúgy besüt a nap, aztán ahogy öregszik a sisak meg sokszor elkezd lifegni és tologathatod vissza mert lecsúszik.
-
-Mosquito-
őstag
Haver ilyet akart venni 3 hete. Azán kiderült,nix benne napszemcsi.
Vett egy GT-AIR 3 -at,majd vissza is vitte mert nagy. Csere,elhozott egy másik GT-AIR 3 -at,azt is visszavitte, mert nem lehetett lezárni a plexit. Több mint 1 órát szerelte a srác,másik plexi,mechanika, stb. Abban maradtak,hogy használja,ősszel vissza viszi és majd kicserélik.
-
Xero
nagyúr
Na nyugdijba ment a Scorpion.
Elmult 5 eves itt volt az ideje a cserenek.
Teljesen random bementem az Euromotorba es kijottem egy Shoei X-SPR Pro-val:Eredetileg Scorpion R1-t akartam, de felprobaltam es fits like a glove. Kaptam nemi kedvezmenyt is, igy csak fel vesebe kerult.
Csak kb 100km szaladt bele, de jo haverok vagyunk. Stabil, relativ csendes es kenyelmes. Nagy temponal azert lenyegesen jobb.
Volt reges regen az elodjebol orokolt sisakom, igy nem meglepo a dolog.Igaz megjeleneseben kb egyaltalan nem megy a motorhoz de ott egye meg a fene a fekete zold sem ment.
A normalis nem tiszta plexi meg uton van hozza. Az mondjuk kisse fajt, hogy €100+ a plexi de ez ilyen kavehaz.
-
bacus
őstag
Ennek van súlya, legellenallasa. Az a RAM golyós felfogatas nagyon jó, nézz körül valami kínai oldalon, ahol van speciális kulcsos tekeros kár, azt azért nem veszik le 5 perc alatt.
-
V.Stryker
nagyúr
Sziasztok,
Egy kis tapasztalat a Carpuride W702 cuccról. Zseniálisan jól működik. A kijelző olyannyira hibátlan, hogy se autóban, se motoron, se telefon, se tablet tapasztalatom szerint napsütésben nem látszott ilyen jól. Egyszerűen maga a tökély. A készülék marha gyorsan indul és kapcsolódik, működésileg hibátlan, legalábbis iPhone-al.
Szerintem nagy előnye, hogy nincs benne akku, így a meleg nem annyira befolyásolja.
A hozzá adott felfogatás, rendkívül stabil. De erről még teszek említést.Két negatívumról tudok beszámolni:
- mint minden Carplay, szívja a teló akkuját. 1 óra Waze navigálás, közben zene hallgatás, némi telefon beszélgetés 10%-ot szívott le. Ez mondjuk könnyen kiküszöbölhető, akku bankkal, stb.- ami fájóbb, az a felszerelés. A hátoldalán egy ilyen 25mm-es gömbös kivitelezés van. Fotókon láttam már és azon spekuláltam,hogy lecsavarozom és a helyére applikálom a quad lock szerű felfogatásom és csak fel le pattintom. Ez nem jött be, ugyanis lecsavarozva a golyós részt, azzal szembesültem,hogy az valamilyen célra egyben egy nyílás a készülék belsejébe, így egyből ott az áramkör alatta. Szóval a gyári konzollal lett feltéve, ami rendkívül stabil, de a hátránya az, hogy nem tudod csak egy pillanat alatt levenni és visszatenni. Pár perc kell hozzá, majd újra beállítani. Tehát nem életszerű, hogy beméssz vele egy forgalmas helyre, majd bemennél boltba vagy ügyet intézni és akkor elkezded leszerelni. Márpedig egy 7" -os cucc elég csalogató az enyveskezüek számára. Ezt tartom a legnagyobb és egyben az egyetlen igazi negatívumnak.
Szóval küzdöttem már régi lerúgott telefonnal, Garmin GPS-el, mindig volt valami nyűgöm, de ez mindent megoldott. Nem is tudom hogy lehetett enélkül élni.
Youtube videók alatt lévő kóddal 66k volt. Megérte.
A kis CB-n elég furán néz ki,de az RT-hez egy plusz felfogatást kell rendelnem, így arra még nem tudtam felapplikálni.
-
válasz
Rush77 #155076 üzenetére
Szia,
Csak egy tipp, hogy nézz fel Vinted-re. Nagyon sok soha nem használt vagy párszor használt motoros ruhát és csizmát kapsz meg fél áron vagy alatta. Én mocskosul szoktam alkudni. Most vettem egy soha nem használt kabátot 29e Ft-ért. (56e-ért árulta) Az új ára 120e Ft. Természetesen ez időigényes. Én a párom teljes szettjét fél év alatt szedtem össze, de 120e lett a vége aminek az értéke 350e.
-
Rush77
aktív tag
válasz
Csandi #155075 üzenetére
A csillagászati ár nyílván mindenkinek más (nálam 100 felett kezdődik egy csizmáért) de mondjuk 50-70k fölé már nem igazán mennék. tudom tudom a minőséget meg kell fizetni. Csak ebben a kategóriában mi az ami a "népnek" bevállt. Nekem most egy IXS csizmám van amit tök jó áron tudtam megvenni 40 alatt mert a 46-47-es méret nem a legjobban fogyó kategória
-
Rush77
aktív tag
Ruhával kapcsolatban kérdeznék.
Feleségem szeretne majd utasként jönni-menni velem és az lenne a kérdésem, hogy milyen közepesen magas szárú csizmát ajánlanátok ami nem csillagászati árban van.
Sisak, dzseki, nadrág megvan kb. A csizma/cipő a kérdés. -
Rush77
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #155072 üzenetére
igen, ezért is gondolom, hogy az akku gyengélkedik már. Ha használom minimum pár naponta akkor nincs gond de most egy hét állás után már nehezen indult.
-
bacus
őstag
válasz
Rush77 #155067 üzenetére
Vagy van valami fogyasztó, pl egy led visszajelző ami megy. Ez is lehet oka, hogy merült az akku. Vettem annak idején gps-t, sim kártyást, hogy ha ellopnák a motort is tudjam, hol keressem. (már ha nem blokkolják), az 2 hét alatt simán legyilkolta az akkut úgy, hogy nem egy betonbunkerben keresgette a műholdakat.
Aztán jártam úgy, hogy haver a szivargyújtó csatlakozót állandóra kérte, hogy tudja használni akkor is, ha a motor nem járt, amibe bele dugott egy 5V-os kis usb-s valamit. Ez 2-3 nap és már nem indult a motor.. -
-
Rush77
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #155065 üzenetére
Az első teleszkóp miatt én szerelőhöz vinném, legalább egy olaj és szimeringcserére. Közben ha megnézik nekem a rugót (mert lehet van valami forrásuk ahol viszont írja a méretet viszonyításképpen) akkor legalább le lesz ellenőrizve.
Másképpen nem tudom mihez kéne viszonyítani mivel ez az első motor kvázi amin ülök ha nem számolom bele a tanulómotort.
Felütni nem üt fel az biztos. Meg az alap ellenörzés során amit tanítanak nem tapasztalok semmi rendellenes dolgot.Ezért mondom, hogy sorry ha hülyeséget kérdezek de nincs viszonyítási alapom semmihez (max simson de az nem számít
)
Van olyan motorom, ami 6 honapig all beinditatlanul, allvany nelkul, nem kell ezt tultolni. Illetve 6 eve soha nem raktam toltore az akkut, csak telenkent az egyik polust lecsatlakoztatom.
Ez esetben akkor nem gondolom túl a dolgot.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Rush77 #155060 üzenetére
De akkor mit nezel a rugon? Mit ellenorzol ertekek nelkul?
Van olyan motorom, ami 6 honapig all beinditatlanul, allvany nelkul, nem kell ezt tultolni. Illetve 6 eve soha nem raktam toltore az akkut, csak telenkent az egyik polust lecsatlakoztatom.
En hasznalok olyan gumikat is, amikkel tobb evig alltak motorok, nem felbakolva. Nem figyeltem meg deformaciot. Viszont katyutol, vagy balesetes motoroknal annal inkabb. Ott a szerkezete a guminak serul, ugy hogy nem latszik rajta kivulrol. Nem az allasban fog megkotlani. -
Rush77
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #155058 üzenetére
most néztem a manualt és abban nincs benne. Marad az ellenörzés ha szét van szedve.
Köszi.
Másik dolog. Téli tároláskor érdemes állványra tenni a motort? vagy csak simán leparkolva a garázsban? (nyílván a szükséges dolgokat figyelembevéve, akksi, benzin stb..) -
Topiccsendőr
addikt
válasz
Rush77 #155048 üzenetére
Ha meg van adva a manualban a rugo hossza, azt tudod ellenorizni. Hallottam olyanrol, hogy a hatso rugostag rugoja meretvaltozast szenved el egy bizonyos ido utan, elol nem tudok rola, hogy jellemzo lenne (ez nem azt jelenti, hogy a valosagban igy van) de nem mindegyik tipusnal, vagy nem ugyanolyan az elhasznalodas, tehat ezt csak meressel lehet megallapitani.
-
Csandi
őstag
válasz
crocy #155056 üzenetére
Nekem jogsira elég hangsúlyosan tanították a trail brakinget, pályan pedig oktatáson azt mondták, hogy nem is kell a hátsó fékhez nyúlni, cserébe elmagyarazták azt amit a végén írtál.
Nyilván más az utca meg a pálya, azért is mondom, hogy jogsinál rendesen el volt mondva a hátsófékezés.
-
crocy
tag
pont ide vago tema. több helyen is olvastam, hogy mennyire nem tanitjak a trail braking technikat miközben must-have skill lenne a közutokan. elmeletben be lehet menni elsö fekkel is a kanyarba, de a kulcs, hogy utana nem hirtelen engeded fel az elsö feket - mert akkor megugrik az elsö telo es atsodrodsz a szemközti savba - hanem szepen folyamatosan ereszted fel ahogy a motort allitod fel függölegesbe a kanyarban.
-
kelly416
veterán
válasz
Des1gnR #155045 üzenetére
Így elnézve nem sokat. Mármint a bedőlésen és egyebeken túl, amit írtak a többiek is.
Ez az a pillanat volt a leírásod és a videó alapján, amikor az általános útviszonyoknak megfelelően közlekedtél, de valami félre csúszott. Valószínűleg az úton lehetett kis olaj vagy akármi (akár fának a magja vagy levele ami olajosabb, egy autó rávasalta és nem lattad), amin megcsúszhattál. Itt az őrangyalod a helyén volt.Nem hiszem, hogy más sokkal lassabban ment volna bele ebbe a kanyarba, max nem oldja meg ilyen szépen az ijedtség miatt.
Én is körbe rajzoltam egy körforgalmat chopperrel olajon, nemrég írtam is. Csak a jószerencse mentett meg, mert ilyenben gyakorlatom nincs. Ezekre "felkészülni" nem lehet, ezért is hívják váratlan szituációnak.
Jól csináltad, mert élsz, nem sérült senki és semmi.
-
Nálam egyik gázos szitu ami tök para volt , jöttünk haza Zakopane ból ... fehér aszfalt szerpentin és szakadó eső... annyira csúszott hogy kb 40-50 el mentem max és minden autó lemaradt ez már gyanús volt.
. Addig egész jó volt míg nem kellett megállni egy út javításnál piros lámpánál. Behúzott fékkel két keréken csúsztam a lámpáig letett lábbal azt hittem nem állok meg, úgy hogy jóval előtte már elkezdtem fékezni.
Kb mint a jég....KB soha többet nem akarok arra menni
-
válasz
yodamastah #155051 üzenetére
Igen, ez az egy volt ilyen, ezért is talán az ijedtség ami látszik, de ja, ahogy mondjátok is, nagyon befeszültem. (amúgy eléggé beszartam és nem mertem dőlni)
Viszonylag ritkán tudok ennyire kanyargós hegyi utakon menni. De vizes úton még sose próbáltam.
-
Csandi
őstag
válasz
yodamastah #155051 üzenetére
Ez is igaz, ha csak ez a kanyar volt ilyen akkor kb. “Mindegy” mert meglepetés és nehéz bármit csinálni.
-
yodamastah
őstag
válasz
Des1gnR #155045 üzenetére
Ha csak ez az egy kanyar volt ilyen extrém csúszós akkor nehéz bármi vezetéstechnikai tanácsot adni. Nehéz jól reagálni amikor ennyire drasztikusan változik a tapadás, és ennek semmi látható jele nincs az aszfalton.
Az biztos hogy legnagyobb esélyed befofdulni stabil gázon van. Amennyire csak lehet lassítod a motort a kanyarbejáratig első és hátsó fékkel (ABSed van, lehet nyugodtan húzni mindkettőt), majd stabil gázon megpróbálsz befordulni. Ha csak a féket húzod tovább, az lesz ami történt, átmész a szembe sávba.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
Des1gnR #155047 üzenetére
Jaja, befeszültél és mentél tovább egyenesen. Mintha mindent elfelejtettél volna, amit tanultál, tudtál.
Lehet, csak azt nem kalkuláltad be a féktávodva, hogy lejtőn mentél lefelé és így a lassulás is kisebb. Azonos távon nagyobb fékerő kell, de a tapadás hiányzott hozzá. -
Rush77
aktív tag
válasz
Topiccsendőr #155044 üzenetére
Köszi a választ. Első körben olajat cseréltetek meg szimeringet az biztos és közben megnézetem, hogy milyen állapotban vannak a rugók és annak fényében eldől, hogy mi lesz a végleges megoldás.
-
Sziasztok,
Írtam korábban, hogy hétvégén voltam 4 napot motorozni ausztriában és szlovéniában.
Az első napon amikor mentem, végig esett az eső, miután kiértem már nem is mentem sehova emiatt. Másnap reggeli után neki indultam a 21-es útnak ausztriában és 1 órányi kanyargás után egy kanyarban baromira csúszós volt az út és hiába nyomtam a hátsó féket, csúsztam. Nyilván én is engedtem rajta kicsit, illetve az ABS is, de szinte magatehetetlenül sodródtam át a szembe sávba. (Az első fék teljesen felejtős volt természetesen.)
Jobban dönteni nem mertem a motoron, szóval csak próbáltam egyenesbe hozni azt.Baromi nagy szerencsém volt, hogy a szembe lévő kamion csak kapaszkodott fel az emelkedőn, szóval nem volt tempója, illetve, hogy nem hamarabb jött.
Több féktesztet is csináltam, a lábammal is folyamatosan néztem az aszfalt csúszósságát, de azon az egy kanyaron kívül mindenhol volt normális tapadásom.
Kérdés, hogy mit csinálhattam volna jobban? Link a videóhoz!
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Rush77 #155043 üzenetére
A progressziv rugorol ertekeztunk nemreg
Erezheto valtozast termeszetesen hoz, de az nem azt jelenti hogy jobb lesz. Nem tudom, hogy mennyire tudnak oregedni a rugok, szoktam 30-40 eves motorokkal dogozni, es nem erezheto hogy az elofeszites kisebb lett volna. A rugok hosszat nem mertem le, de nem tartom jellemzonek, hogy az oregedes a rugoknal szamottevo. Hatso rugostagnal a nitrogen gaz elszokese annal inkabb. De azt nem rugoval kell orvsolni, hanem hatso rugostag felujitassal. a kommersz japan rugostagok nemely esetben nem ugy lettek megcsinalva, h felujithatok, vagyis nem terveztek ugy. (Ettol meg nem biztos, hogy nem lehet felujitani) -
Picco
addikt
válasz
Rush77 #155040 üzenetére
nekem pont toluk van a VFRbe uj progessziv elso rugo + komplett hatso teleszkop, par honapja lett beszerelve, nalam eleg nagy valtozast hozott, foleg amikor asszony is mogottem ul.
szerintem rugok akkor csere erettek ha eloregedtek es/vagy sok kilometer van bennuk, de Topiccsendor majd kijavit ha tevedek, neki tuti tobb tapasztalata van benne mint nekem.
-
hroberto
veterán
válasz
Topiccsendőr #155033 üzenetére
Ha szeptemberben sem lesz kész, akkor már úgyis mindegy. Hosszú a tél, akkor már kevésbé türelmetlen az ember.
-
Rush77
aktív tag
Szezon végén (vagy a következő szezon előtt) gondolkodtam az első villa felújításán (olaj, szimering stb).
Viszont valamelyik nap láttam ezt.
Az lenne a kérdésem, hogy mit hozhat a konyhára egy ilyen szett ha (nem nagyon volt még hozzányúlva a gyári dolgokhoz szerintem).
Egyáltalán megéri a progresszív első, hátsó rugó? -
bigrob
őstag
válasz
Topiccsendőr #155038 üzenetére
Köszi!
Akkor marad úgy ahogy van! -
bigrob
őstag
Lenne egy amatőr kérdésem, adott a Honda CL500-am, markolatfűtés van, magát a markolatot szeretném valami designosabbra cserélni.
Pengével levágom róla a régit, felhúzom az újat azt jónapot? -
Csandi
őstag
válasz
yodamastah #155034 üzenetére
Persze túloztam a teljesennel, de a lényeg, hogy nagyon puha volt gyárilag.
-
kelly416
veterán
válasz
Topiccsendőr #155033 üzenetére
Csak az a baj, hogy a nevükben is benne van, békéltetők. Onnan majd jön az, hogy "ok, értem a felháborodásodat, de a cégnek sem könnyű, várj még rá 2 hónapot és ha akkor sem...".
Sajnos én most fürödtem be a "vevő által bizonyított rejtett hiba esetén az eladó magánszemély jótállással felel" üggyel. Egy bő hónap leforgása alatt kiderült a turpisság, amiről vagy tudott az eladó, vagy nem, de meglévő hiba. Ügyvédi megkeresésre annyit mondott, hogy "nem ismeri el" és innentől vagy viszem bíróságra évekig elhúzva, sok időt, pénzt és ideget beleölve, vagy belenyugszom, hogy eladták nekem a félsz@r motort és a fele vételárat ráköltve talán talpra tudom állítani.
Az ügyvéd ennyit mondott: "üdvözöllek a nagy magyar valóságban, ilyen a magyar jogrendszer". -
yodamastah
őstag
válasz
Csandi #155028 üzenetére
"versenpályán pl. a 600RR-t is kellett keményíteni mert volt ahol teljesen leült gyárival. Persze ennek a másik oldala, hogy utcán minden kis útegyenletlenség szétveri a segged "
Melyik pályán, milyen köridőnél kellett "keményíteni"?
Ha teljesen "leült", azon nincs mit keményíteni, rugót kell cserélni. Rugóelőfeszítést lehet tekergetni, ez kicsit segít, de az semmit nem fog "keményíteni", max a nyugalmi pontot tudod fel le tologatni.
Befelé csillapítás növelésével lehet "keményteni" hogy ne üljön be annyira, de a csillapításnak nem az a feladata hogy a puha rugó helyett dolgozzon. 1-2 kattintás segíthet, de nem szabad nagyon elzárni a csillapításokat azért mert puha a rugó.
MOndjuk kétlem hogy "teljesen leült" a 600RR segge a te súlyod alatt. Elől és hátul is egészen erős rugó van a 2006 utáni 600RR-ekben, kb egy 85 kilós emberre vannak felrugózva "A" csoportos köridő mellett (pl euroring bőven 1:20 alatt) A fotód alapján te max 80kg lehetsz.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
hroberto #155032 üzenetére
Egesz pontosan, ha irrealisan sok ido telik el a javitassal, ugyanugy kerheti a motor cserejet, vagy az osszeget, amibe a motor kerult, ha a bekelteto testuletnel bizonyitja, hogy az eltelt ido nem esszeru. Tehat ha fél- egy evig rohad a motor a szervizben, akkor lehet menni a bekelteto testulethez.
-
hroberto
veterán
válasz
Topiccsendőr #155031 üzenetére
Köszi! Magyarul annyit tehet, hogy vár...
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
hroberto #155000 üzenetére
Sajnos rossz hireim vannak:
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet – az egyes tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállásáról
A rendelet 6. § (1) bekezdése egyértelműen kizárja a járműveket (pl. személygépkocsi, motorkerékpár stb.) a rendelet hatálya alól.
(Tehat nem kotelesek 15 napon belul megjavitani)Innentol ezt a PTK szabalyozza, ami megintcsak gumiszabaly:
Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) – 6:159. § (Kellékszavatosság, általános szabályok)
A Ptk. 6:159. §-a kimondja:
A kötelezett hibás teljesítés esetén kijavításra vagy kicserélésre, árleszállításra, elállásra terheli a fogyasztót megillető választási jog.
A kijavítást vagy kicserélést “megfelelő határidőn belül” kell elvégezni, figyelembe véve a termék jellegét és a fogyasztó érdekeit.Tehat a Ptk. nem ír elő naptárszerű határidőt, hanem azt, hogy a határidő megfelelőségét több tényező alapján kell mérlegelni (pl. a jármű tulajdonságai, és hogy a vevő számára mi az ésszerű) .
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
crocy #155019 üzenetére
Lehet talalni keves futasteljesitmennyel ilyen gyongyszemeket, csak ezeknel un álláskárok lesznek. Pl rozsdas tank, gyenge benzinpumpa, nagy ritkan a regi hutofoyadek belemar az aluontvenybe, de ha gatyaba lett razva, mielott megvetted, ezek a legjobb vetelek. De ezek a motorok epp ezek miatt az allaskarok miatt olcsobbak. En szemely szerint imadom ezeket a 20-30 eves hasznaltmotor vasarlasokat, szoval en csak helyeselni tudom h ilyet vettel
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
Steven #155008 üzenetére
Igen, a kieges eleg gyakori ennel a szakmanal, eleg nehez kenyer. A munkaltatod a szabadsagaid 100% aval rendelkezik, ami vegtere is illegalis- nyaron megfulladsz a munkaba, pont amikor lehetne strandolni, motorozni- ezekre neked nem jut ido.
Emelle felelosseg is van, tehat tulterhelten sem engedheted meg magadnak, h ne huzz meg egy olajhutocsovet, vagy feknyeregcsavart, mert ha meghal vki amiatt, akkor abbol csüccs lesz. A szervizvezetonk el akart menni betegszabira kieges miatt, de elobb szerelt be egy hengerfejtomitest forditva (sors fintora, h a kiegese miatt nem tudott mar koncentralni idonyomas alatt) aminek az lett a kovetkezmenye, hogy a tagulotartalyba olajat nyomott a motor, a tagulotartalybol pedig a hatso gumira. Highside lett a vege a probakoron, es kulccsonttores, 6 honap betegszabi. Meg egy felmodnas, es most mi vagyunk tulterhelve, mert eggyel kevesebben vagyunk -
Csandi
őstag
válasz
mattheus #155027 üzenetére
Nekem is tetszenek a Triumphok, majdnem 765 RS-t vettem de nem akartam nakedet. Ez el is árulja, hogy mennyire tetszett, mivel még így is majdnem az lett
Tavaly voltam tesztelni, de nem ilyen fix tesznap keretében hanem 1 napra megkaptunk 2-2 motort haverommal a szalonból és akkor nap felénél váltotottunk a másik kiszemeltünkre a szalonnál.
Én akkor egy SV 650 S-ről ültem át tesztelni őket, a Daytona 660 is nagyon tetszett, sokkal jobb mint egy CBR650R. Az erő, az a 90 vhány lóerő pedig nem érződött soknak, az volt az a "pont jó" érzés, amit az SV-ből hiányoltam. Főleg a 3 hengerrel, mivel a CBR650R 4 henger, oda keveslettem, elég uncsi motor volt már teszten is. A 600RR-em 120-a 4 hengerben oké persze
Fékek elsőre egy gyengébb/régebbi motor után tényleg meglepően harapnak de azt hamar megszokod, aztán kipróbálasz egy Brembos motort és utána azt érzed kevésnekElső-hátsó teló pedig szerintem súly és felhasználás függő, nyilván be kell állítani, de gyári beállításon annak ellenére, hogy sokkal keményebb mint az SV volt, a 600RR-hez képest elég puhák és versenpályán pl. a 600RR-t is kellett keményíteni mert volt ahol teljesen leült gyárival. Persze ennek a másik oldala, hogy utcán minden kis útegyenletlenség szétveri a segged
A Daytona 660 meg a 765 RS ülése is nagyon kényelmes szerintem fél-fél napi majdnem egész tankokat elhasználó motorozás után, a Trident nem tudom milyen. Az SV ilyen so-so, a 600R pedig nyilván mintha egy vágódeszkán ülnél.
Gyorsváltó nekem pedig megváltás volt az SV után, sokkal jobban lehet szúrni neki tempózás közbe ha nem kell kuplungozni csak rugdosod felfele. Lefele meg az auto-revmatch is egy álom szerintem, annyira jó az egész érzés + hang. Triumph gyorsváltója amúgy a legfinomabb az ilyen olcsóbb kategóriában.
-
mattheus
őstag
Mai nap elmentem egy Triumph tesztvezetésre, ahol szerencsémre egymás után két modellt is kipróbálhattam, amelyek mostanában erősen foglalkoztatnak.
Mivel friss az A kategóriás jogosítványom, ezért a 660 köbcentis kategóriát tartottam a gyakorlati és elméleti felső határnak. Elsőként a Trident nyergébe pattantam, majd következett a Tiger Sport.
Őszintén mondom, nagy szerencse, hogy ennyi tréningen vettem részt az elmúlt időszakban, mert ha nem lett volna tapasztalatom nagyobb motorokkal, biztosan sokkolt volna az élmény és az alattam dolgozó erő.
A tesztelt példányok 2025-ös modellek voltak, így minden földi jóval fel voltak szerelve: optimalizált kanyar ABS, gyorsváltó, sport üzemmód, sebességtartó automatika.
A motorok rendkívül kezesek és könnyen manőverezhetők, ugyanakkor a gázkarral óvatosan kell bánni, mert hamar megmutatják a karakterüket.Érdekes módon a gyorsváltó elsőre nem igazán lopta be magát a szívembe, mert nagyon hozzászoktam a klasszikus váltáshoz, és nem mindig sikerült teljesen simán kapcsolnom. Biztos vagyok benne, hogy gyakorlással ki lehet hozni belőle a maximumot, amikor szinte észrevétlen lesz a váltás, most nem mindig volt az.
A fékek viszont fenomenálisak: összehasonlíthatatlanul jobban lassított, mint a saját Honda CB125R-em, illetve az ABS pedig sokkal finomabban tette a dolgát.
A rugózás nekem kissé keménynek tűnt, ami szokást (vagy talán finomhangolást) igényel. Városi használatban 3,2 literes fogyasztást mutatott a kijelző (nem is értettem, hogy ez hogyan lehetséges), de országúton vagy szerpentinen valószínűleg jóval magasabb lenne az érték.
A Tiger Sport küllemre nagyon megfogott, vezetés közben azonban érezhető volt a plusz súly. A manőverezhetőség ettől függetlenül nem okozott gondot, viszont a szélvédő kicsit csalódás volt nekem, mert akár alacsony, akár magas állásban használtam, mindig telibe verte a nyakamat a szél.
Érdekes módon a Tridentnél ez nem tűnt fel vagy akkor lehet éppen vákuumban közlekedtem.....
A Tiger másik "gyengébb" pontja számomra az ülés volt. Fél óra után már sokat mocorogtam, míg a Tridentnél ez nem fordult elő. Persze lehet, hogy ebben közrejátszott, hogy addigra már több órája motoron ültem. Hazafelé viszont a saját Hondám kényelme továbbra is meggyőző maradt.
Összességében engem a Trident teljesen megvett. Praktikusság szempontjából persze van kompromisszum (például a csomagtartó és az utas kényelme kérdésesebb) , de jelenleg úgy érzem, hogy hosszú túrák ide vagy oda, számomra a naked motor most közelebb áll a szívemhez.
Már csak egy jó kis Black Friday akció kellene… meg persze kipróbálni a konkurens márkákat is....
UI: A szalon munkatársai rendkívül segítőkészek voltak. Annak ellenére, hogy több feladattal foglalkoztak párhuzamosan, a papírmunkát gyorsan és gördülékenyen intézték -
Csandi
őstag
válasz
macilaci78 #155024 üzenetére
Nekem az új 600RR evett meg eddig 8 decit 4000km-en, amiből kb. 1000km redlineolva autópálya meg versenypálya volt, és a sima közlekedés közben is azért inkább az 1-2 van kiforgatva, többi fokozatot ritkán látja.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
crocy #155023 üzenetére
Az első ezer km-en nekem se volt fogyás, nívópálcét figyeltem. Utána nem figyeltem olyan sűrűn, mert "jó ez". Aztán amikor a teremgarázs rámáján bevillant a lámpás, ránéztem, de akkor már rövid volt a nívópálca. 6 deci ment rá, mikor a teljes töltet olajcserekor 1,4 liter.
Mindegy, bármelyik motornál ki lehet húzni ezt a kártyát. Rendbe lesz szedve, más baja nincs.
-
crocy
tag
válasz
macilaci78 #155021 üzenetére
hat en laikuskent azt mondom, hogy pusztan kor miatt nem bontunk blokkot. szepen jar, nem füstöl. olajfogyasrol nem tudok nyilatkozni meg.
el akarom vinni hondabuboshoz (hornetes atyauristen), majd az elmondja mi a stajsz.apammal mar lecsereltük az olajat + olajszüröt (+leeresztö csavart). kb ki is jött belöle 4 liter. legszürö checkolva, szinte uj. amit meg szeretnenk megtanulni cserelni: gyertya, fekbetet, gumi, lanc. esetleg meg hütöfolyadek + fekolaj.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
crocy #155019 üzenetére
Én 10 éves Honda SH300-at vettem valós 7k km-rel. Sokat állt, utolsó két műszaki közt 500 km futás. Örültem neki, patika gép.
Aztán mentem vele 10k km-t, az első olajcserére kiderült, hogy eszi az olajat, 0,9 litert 1000 km-en. Most van szerelőnél, szétborította.
Dugattyúgyűrű kopott, hengerbe is belenyúlt, azt is fel kell fúrni. Szimmeringnél ereszt, a hajtás is csörög ennél fogva. Légszűrőbe visszaböfögi az olajat, tele van sárral minden szerviz alkalmával. A variátorszíj sem bírt ki, csak 7k km-t, csúszka dettó, bár ez lehet, júzer error.Szóval ha valós az a 6500 km egy 20+ éves gépnél, akkor a szaki ne csak átvizsgálja, hanem nézzen bele, mert aminek kenés kell, az minden kiszáradt.
-
crocy
tag
na megjött közben nekem is a moccanto. münchenböl hozattam be, magyar trans ceggel.
2 honap volt az egesz procudura: 1 honap a behozatal + 1 honap maga a honositas es papirozas. nevemre iratva hozta a srac a megbeszelt cimre.2003-as honda hornet 900. ora szerint 6500km van benne. persze mondtak mar, hogy ne legyek naiv, biztos vissza van tekerve. nekem igy külsöre szinte ujnak tünik, szoval akar valos is lehet a futasteljesitmeny. meg a nemetre (nem bevandorlo) sztem ilyen nem jellemzö, hogy csinalna. mindenesetre elviszem szakihoz atvizsgalasra, majd az megmondja.
elsö motornak ujat nem akartam venni. ilyen kerek lampas nakedek tetszettek nekem. 600-asokat nezegettem, de azokrol meg lehetett olvani, hogy alurol nem huznak, en meg utcan nem akarok 10k fölött pörgetni egy motort.
mobile.de meg közben szembejött ez a 900-as es lecsaptam ra. amugy az enyem 73kw-os, szoval loeröben annyi mint a 600-as, csak sokkal nyomatekosabb.
elejen fostam töle, hogy ha rancigalom a bajszat kilö mint a raketa, de nem egy vadallat motor.epp facelift elötti, szoval az elsö es hatso rugostag nem allithato. fütömü amennyire meg tudom itelni, sajnos tenyleg gyenge pontja. pl atmegyek egy buckan es kilö mint a katapult
.
nekem egyelöre hianyzik a a fokozat kijelzö is, de ezt lehet meg lehet szokni egy olyan motornal, amelyik kb linearisan adja le a teljesitmenyet. ill. a korabol adodoan sajnos nincs benne abs. remelem nem fog hianyozni.
fix utakat jarogatok vele, max 100 km-val mentem vele kb ilyen 4 ezres fordulaton. ki akarok menni vele meg a szezonban kisebb palyara feszegetni kicsit a hataraimat.
-
hroberto
veterán
válasz
yodamastah #155007 üzenetére
Valahol érti az ember, hogy kevés a kapacitás, sok a motor. A Centrum bezárt, a ballassagyarmati KTM kritikán aluli (tapasztalat), úgyhogy agyig vannak melóval (a kecskeméti KTM - ről van szó.) De azért rohadt szarul tud esni, hogy lassan a szezonnak is vége, a motor meg kozel egy hónapja áll a szervizben, és még ki tudja meddig. Ráadásul náluk is lett vásárolva.
-
MMiklos86
csendes tag
válasz
pietrrr #154988 üzenetére
Nekem bejött Szászsebesen a Hotel Karlhof. Nem drága és elég kultúrált, közvetlenül a Transzalpina északi lábánál. Ha nem ragaszkodtok a dévai szálláshoz, akkor érdemes megnézni, akkor legalább korán, a tömeg előtt támadhatjátok a Transzlpinát. Az számomra amúgy is nagyobb élmény volt a Transzfogarasnál a jobb útminőség miatt. Én sportmotorral voltam, lehet, hogy terepesebb géppel élvezetesebb.
És igen, a Transzfogarason vigyázzatok a medvékkel. Érdemes mindig az út közepénél maradni, hogy szükség esetén el tudjatok menni az álló autók között. Inkább néhány letört tükör, mint a kórház.
-
Picco
addikt
válasz
macilaci78 #155011 üzenetére
ujraindultak mar a gyartosorok tudtommal, talan indiai tokerol hallottam
-
Csandi
őstag
így van ahogy mondják, 3-5% a haszon egy motoron, de vannak olyan modellek is amin akár 1%.
Egy "kommersz" Ducatin is pl. van, hogy jó ha 100 ezer ft-ja van a kereskedőnek, csak a kiterjesztett garival, kiegészítőkkel, szervizzel éri meg az egész. Meg persze a limitált modellek, azokon szép haszon van. Persze kicsik meg csórók vagyunk azokhoz, de világszinten is ez a trend, USA infok meg %-ok is egyeznek a magyarral, sőt itthon a magas ÁFA miatt még rosszabb is.
Egyik Honda szalon tulaja ismerősünk, nekem adott 5% kedvezményt a 600RR-re és mondta, hogy nem tud többet mert már ezzel is kevesebb mint 100 ezer ft-ot keresnek az egésszel.
-
válasz
zgospel #155009 üzenetére
sok mindenből tevődik össze pl motorok (ahogy az autok se ) kb 120 napig nem a kereskedésé , hanem a banké (ezért mondják ,hogy a legnagyobb autó kereskedő a merkantil Bank azaz az OTP).. és mondjuk be ragad egy motor akkor kötelezően meg kell venni a kereskedésnek a banktól (viszont így a bank eláll a hasznától) így olcsóbb a motor... de amúgy nem akarok bele menni mert én sem ott dolgozok és nem is ismerek minden részletet... de pl tudtommal van olyan is hogy beragad a készlet és utólag ad kedvezményt a gyár... stb...
-
zgospel
őstag
válasz
Steven #155008 üzenetére
Bár én nem vagyok vállalkozó, de az ilyen 7-8 milliós listaárú motoroknál nem ritkán van, hogy 5-600 ezer Ft-tal be van akciózva. Ha a listaáron volt 5% haszna, akkor nemhogy azt a 400 ezer Ft-ot nem fogja meg egy ilyen eladásnál, de még mínuszt is termel magának.
Nehezen tudom elképzelni ezt, mert így nemhogy alkalmazottakat, de még a működési költségeket sem tudod kitermelni, és egy kereskedésnél azért nem 10 milliós tőkét forgatsz / kockáztatsz.
Egyszerűbb lenne simán csak a szervizt üzemeltetni.
Budapesti cimborám 2 éve vett R1-et nyíregyházi szalonból, mert onnan kapta a legjobb árat a motorra, és még a házhozszállítást is ajándékba kapta, pedig nyilvánvaló volt, hogy nem oda fog járni szervizbe.
Itt megint nem jön ki az a matek amit mondotok, kivéve ha az importőr, vagy a gyártó kipótolja, mert nekik meg presztizs, hogy R1-et tudnak eladni. -
válasz
zgospel #155006 üzenetére
Igaz amit a Topikcsendőr ír ennyi a haszon ,ellenben a kiegészítőkön kb 60% egy példa mint az olaj pl suzukiba 50l nél 1400 ft oszt eladják neked 5000 ft/liter áron.
Szvl ez tény....De amúgy Hunba azt látom már majdnem mindenki ki van égve és leszarnak... mert rávagy kényszerülve.... ez sajnos gáz....
-
yodamastah
őstag
válasz
hroberto #154999 üzenetére
Amennyire ismerem a hazai szerelők/szervizek terheltségét, bármilyen gyártóval összejöhet hogy 4-8 hétig nincs motorod.
Júliusuban szívtam 3 hetet a párom pályamotorjával (több baja is volt), ha szervizbe leadtam volna, októberre lett volna kész. (akikben megbízok szeptemberre adtak időpontot
)
Persze tudok szerelőt aki korábban ráér, de oda olajcserére sem adnék be motort.
-
zgospel
őstag
válasz
Topiccsendőr #155003 üzenetére
Erről a 3-5%-ról van valami adatod? Mert egy 5 millás motornál ugyanennyit kiegészítőkre simán bele lehet alkudni a vételbe, ergo rezsivel mindennel mínuszba jönne ki a kereskedő. Ez azért elég valószínűtlen.
Itt meg egy 7.5 milliós rétegmotorról beszélünk.
"Szoval az is lehet hogy egy ilyen mondat utan kirohog, ha mar eleg frusztralt a szervizvezeto"
Röhögjön nyugodtan, én meg viszem a pénzem máshová, Google Mapsen pedig megírom tárgyilagosan az 1 csillagos review-t.Nem tudom a KTM-nél hogy van, de a Triumphnál minden szervizlátogatás után, illetve a motorvásárlás után 1, 6, és 12 hónappal is jött egy központi email (tehát nem a kereskedőtől, nem az importőrtől, hanem Angliából) amiben részletesen a motorra és az üzletre is kitérve mérték, hogy mivel mennyire vagyok elégedett, mik a visszajelzéseim, stb.
Ettől függetlenül a kereskedő is felhívott pár héttel a motor átvétele utáni hetekben, illetve kb 1 hónappal később is, csak 1-2 perc erejéig, hogy megkérdezze milyen a motor, van-e panaszom, ilyesmi. Pedig 2019-ben még csak az az 1 Triumph kereskedés volt az országban, nem volt alternatíva máshol vásárolni.
-
A Zéé
addikt
válasz
hroberto #154999 üzenetére
Szörnyű, ami a szervizekkel van bárhol az országban.
Nekünk a céges VW-ket kell az indokoltnál többször szervizbe hordani (konkrétan az egyik Craftert kb. havonta úgy, hogy nincs még egy éves sem), ott a múltkor a szimpla diagnosztikára is 2 hétre adtak időpontot, mert hogy "nem piros a Check Engine lámpa", használjuk... Aztán a diag után megint kb. 2 hét volt, mire megjött az alkatrészKTM-nél most különösen balhés lehet a dolog, ahogy nézem a KTM Centrum már nem forgalmaz KTM-et, Husky-t, nem tudom alkatrészeket honnan fogok ezek után rendelni ... Full-Gas-nál se rózsás a helyzet, őket pl. csak hívni érdemes, e-mailre sosem válaszolnak
Amúgy vicc az egész, nekünk építőiparban 1 héten belül meg kell kezdeni minden jellegű garanciális javítást, ha pedig életveszélyt, vagy különösen nagy anyagi kárt okozó a hiba, akkor 24 órán belül... Ehhez képest céges autókat is képesek hetekre félrerakni.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz
zgospel #154995 üzenetére
a motorvasarlassal fenyegetozni sztm nem celravezeto, mert a motoron nagyon keves penz van egy kereskedonek, kb 3-5%. Szoval az is lehet hogy egy ilyen mondat utan kirohog, ha mar eleg frusztralt a szervizvezeto. En mindenkepp utananeznek a jogaimnak, mint vasarlo, tehat fogyasztovedelmet felhivnam es erdeklodnek, vagy en magam elolvasnam a fogyasztovedelemrol szolo torvenyt a jogtarban.
A penz a szervizelesen van. Ha pedig tele vannak munkaval es hijjan alkalmazottal, akkor a penzt hozo munkakat fogjak csinalni, mert mindent fizetni kell, es a garancialis munkak nem fizetnek, hanem (nalunk) levasarolhato alkatreszekben.
Mi is eltoljuk a garancialis munkakat lehetoleg szezonon kivulre, de ezt megmondjuk, egyeztetunk a tulajjal. Ha nem tetszik neki, akkor is az lesz, hogy a lefoglalt idopontokat fogjuk elobb csinalni, ami akar 1 honap is lehet.
Mas markaknal nem tudom hogy van, de pl a ktm jo nagy g*ci volt az utobbi idoben. Eleg horror torteneteket hallottam rola, hogy tobbek kozt a kereskedoit hogyan akarta kenyszeriteni, hogy a beragadt motorokat megvegyek a gyartol. Szoval ott mas bajok is vannak parhuzamosan. -
válasz
hroberto #154999 üzenetére
Sejtettem hogy KTM
Üdv a klubban, az enyém is már több mint egy hónapja bent van, sőt, általában mindig 2-3 hetet bent volt minimum. Július elején írtam a Balatoniaknak, azok válaszra se méltattak a garanciális ügyemmel, így annak is örülök, hogy valahova legalább be tudtam tolni a sz@romat
Egyébként, nem hiszem, hogy van ilyen jogszabály. Autós példám van most hirtelen, Tesláéknál több hónapos várólista van, akár fél éves, nem érdekli őket, hogy valakinek ez az egyetlen autója, és csak trélerrel lehet mozgatni mert lehalt az út szélén. Kevés itthon a márkaszervíz.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Formula-1
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Fotók, videók mobillal
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Dobja a SIM foglalatot az iPhone Európában?
- World of Tanks - MMO
- BestBuy topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...
- Emlékezetes gamer élmény, amit megvásárolhatsz VAGY akár ki is bérelhetsz! Akár rèszletre is!
- ÚJ Lenovo LOQ 15IRX9 - QHD 165Hz - i7-13650HX - 16GB - 1TB - RTX 4060 - Win11 - 3 év garancia - HUN
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro 256GB Pacific Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3107, 100% Akkumulátor
- Lenovo ThinkPad T14 G1 Ryzen 5 PRO 4650U 16GB 512GB 1 év garancia
- HIBÁTLAN Apple Watch Ultra 2 Natural Titanium 49mm -1 ÉV GARANCIA - 100% Akkumulátor, MS3221
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest