-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
-
Pikaa
aktív tag
válasz
Mágus2 #227391 üzenetére
Akkor ezt fogjuk csinálni, köszönöm szépen!
Kiszedjük mindkét dolgot és leteszteljük! Ha valamelyik hibás lesz, gyárin kívül (persze, ha annyira drága a gyári alkatrész), akkor melyik márkát vegyem/ne vegyem meg?
Jelenleg az IC az Valeo, szóval akkor volt már cserélve?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Pikaa #227386 üzenetére
ERG hűtő és IC is lehet. Ilyen kevés kipufogó gáznál én az utóbbira tippelek, ott csak annyi kipufogógáz áramlik, amit visszavezet az EGR. Ezeket egyébként nem nehéz letesztelni. Lekötöd róla a vizet, ledugózod és felfújod 1,5 barra. Ha egy óra múlva megmozdul a mutató a másfél bárról, tudni fogod, hogy ereszt. Ha ki van szerelve még egyszerűbb. LEdugózni, felfújni és víz alá meríteni, ahol a bubi, ott a gond.
-
Anaconda
tag
Sziasztok!
Újabb fékhiba. Golf Plus 2008.
A kézifék felkeményedett, a két háasó kerék befog, bal háasón a felni is melegszik. 9-én jut el szerelőhöz. Szétszedtem, hogy addig legalább használhatóvá tudjam tenni. Csúszkák rendben, de megpucoltam, a féknyerget megtakarítottam, a dugattyún nyomtam vissza, vettem visszanyomót ami tekeri is, jobbra tekertem rajta kb 1 menetet. Akkor jó is volt, az első fékpedál benyomásig, majd első kézifék behúzás után mégjobban megszorult. Ha kiakasztom a kézifék bowdent akkor sem sokkal jobb. Fékpofák 80%-os kopottságúak.
Van ötletetek?
A szerelőhöz mindenképp elmegy, ha használhatóvá tudnám tenni nem lenne rossz.Korábban a kézifék egyébként gyenge volt rajta, a teljes felhúzás felé kezdett felkeményedni, most azonnal.
A bowdent kiakasztva megmozgattam, mintha vajon csúszna. -
imyourfriend
őstag
Így már ertheto lényegében kiszedik az izzítógyertyákat lecsavarják a tágulás tartályról a kupakot és mérnek mind a 4 hengerben kompressziót, ebből kiderül mi a helyzet bontás nélkül.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
imyourfriend #227378 üzenetére
Igen ha bárhol átjárhatóság van akkor leesik a kompressziós érték.
-
bnorci71
addikt
válasz
imyourfriend #227378 üzenetére
ha a hengerfejes és víztér felé dolgozik azt a tágulásiba is észreveszed
bugyborékol felfújódik a tágulási.Én még mindig tartom azt, hogy nyomáspróba, ha kel EGR/IC külön külön is.
Nissan Note
Vízvesztést még nem igazán tapasztaltam csak észrevettem, hogy a blokk oldala mintha fagyállós lenne illetve váltó tetején is volt belőle.
Ott van a termosztát 3-5 csőcsatlakozás a franc keresgeti termosztát úgy is cserés mert nem melegedett a víz. Csináltam egy nyomáspróbát és rögtön látszott a termosztátház repedése szabad szemmel sose vettem volna észre.
Ha már fagyálló aki cserél és környezettudatos a hulladékudvarokba le lehet adni 20Kg/nap 60kg/év mennyiséget. Tegnap elküldött az ember ma kinyomtatott papírral mentem vissza, hogy márpedig ott van leírva. Ma egy hölgy volt ő is csak nézett elsőre aztán mondtam neki ott van a bejáraton is a papír mit lehet leadni -tegnap ezt nem is figyeltem mert ki volt húzva a kapu- 21,5Kg volt ,de kedvesen azt mondta majd hozok egy csokit mivel mondtam neki jövök még vagy 2x mire elfogy a 10kanna az udvarról -
Pikaa
aktív tag
Helló!
Ismét hozzátok fordulok, hátha okosabbak leszünk:
CO₂-teszt csináltam, mert többen is ajánlották ezt a kis lötyit, hogy kizárjam a hengerfejes(vízveszteség) problémát. Viszont nem lett sárga,vagy barna a színe,hanem csak zöld. Létezik igy is hengerfejjel lenne probléma,vagy okozhatja akár más is ezt a problémát? Remélem tudtok segíteni
Skoda Octavia 3, 2014, 2.0TDI
-
426os
őstag
válasz
=WiNTeR= #227373 üzenetére
Kíváncsi vagyok a tapasztalataidra majd hosszabb távon, hogy milyenek ezek a ledek. Nekem a beltér gyárilag ledes, de ennek ellenére a kesztyűtartóba és a csomagtér világításba hagyományos szofita izzó került. Ezeket cseréltem valami kínai ledre, ami volt itthon, de egy idő után már a második kezd el kicsit villogni. Jó lenne valami minőségibbet beszerezni. Bár azon is gondolkodtam, hogy lehet inkább komplett led-es lámpaegységet kéne venni Aliról.
-
=WiNTeR=
senior tag
válasz
Winne #227371 üzenetére
Csak [ez az egy] amikor elől még a gyáriak vannak, de becsapós, mert a garázs is világított ezerrel. Pár napja vidéken a vak sötétben realizáltam, hogy ideje cserélni, telefonnal kellett világítanom hogy lássak valamit...
1stVikman: csomagtartóba [Einparts EPL204-207 42mm] , a beltérbe pedig [Einparts EPL198] ment. Hogy mennyire bírják majd hosszú távon azt nem tudom
-
-
bul07
nagyúr
Akit érdekel szerelős videók, Pistitől egy Golf V váltó hiba elhárítás
1, Megjön [link]
2, Nem jön ki [link]
3, Nekikezdés [link]
4, Befejezés [link]
5, Szétszedni a megpusztult váltót [link]Tudom tudom, olyan amilyen szerelő, de a videóit elnézve nem a legg kóklerrebb arrafelé
(És hogy szinte minden kocsinál talál olaj szint hibát, és van amelyikbe 4litert tölt hogy maxon legyen) -
vzsryl
nagyúr
válasz
imyourfriend #227366 üzenetére
Ez 2-es facelift. Igen, elérhető volt.
Más:
Sikerült cserélni a Jetta bal oldali tükrét. Köszi a segtséget mindenkitől!Azt nem gondoltam, hogy szó szerint 100x könnyebb cserélni, mint a helyzetjelző izzót.
-
rbalint88
addikt
válasz
imyourfriend #227366 üzenetére
“”””””fa””””””. Volt itthon is, sajnos
-
imyourfriend
őstag
[link]
398ezer van a szekérben, nem is az a meglepő.. ilyen fa betét elérhető volt itthon is 3-as superb szériából?
-
=WiNTeR=
senior tag
Végre volt időm a beltéri satnya halogén izzókat kicserélni ledekre, így már van haszna a belső lámpáknak.
Ezúton is üdvözlöm az utasok feletti világítás foglalatának tervezőjét, remélem mindig meleg a párnája, agyvérzés közelében voltam, mire sikerült kiszedni a régi szarokat a búra összetörése nélkül... -
-
hdanesz
őstag
válasz
Corsa02 #227352 üzenetére
Nekem volt mindkét autóból korábban, pont ugyanezekkel a lámpákkal ebben a leosztásban. A Superb-el sem éreztem magam vaknak, de a LED valóban jobb volt azért. Viszont mindig csodálkoztam, hogy nem villognak le...mert nekem mocsok erősnek tűnt ha kivülről megnéztem.
Valahol azt olvastam, hogy az 1.4 TSI-ben nincs kettőstömegű...ez vajon igaz?
Köszi a többieknek is a hozzászólásokat.
Egyébként a mostani autójuk egy 2002-es 1.4-es benzines kombi Megane. Ahhoz képest rakéta lesz az 1.4 TSI is.
Ami meglepő, hogy az Octavia nehezebb mint a Superb. 1335 vs 1320 kg.
-
zolnagy
őstag
válasz
Corsa02 #227342 üzenetére
Na, megnéztem a waste gate rudat. Minden OK vele. Álló motornál van egy kis holtjátéka, de amint beindítom és picit esik a fordulat, már feszes (ez pár mp). Meg indítás után nem is hallani a csörgést. Ekkor még nincs 2 hengerezés sem. Egyértelműen csak akkor hallani, ha megyek vele és részterhelésen 2 hengerezik. Ha elveszem a gázról a lábam, megszűnik a csörgés, ha kicsit megnyomom a gázt és 4 hengerezik, szintén megszűnik. Holnap bent leszek, majd hívlak, mikor tudnánk együtt megnézni.
-
Corsa02
őstag
válasz
imyourfriend #227356 üzenetére
Egyetértek.
-
imyourfriend
őstag
válasz
Corsa02 #227343 üzenetére
Úgy vélem sokat segített az 1.5tsi a piacnak és a fogyasztása is rendben van, nyilván más érzés 6L környékén járni, mint 7-8 literrel így a dízel nem mutat annyival jobb eredményt. Talán egy 2.0cr amely 116le bár ezek még magas áron vannak és adblue-től kezdve minden rá van kötve a normák miatt.
-
TrollBalint
addikt
válasz
hdanesz #227350 üzenetére
Nekünk 2019-es Octavia van, pont ez a 190 lovas TSI 7-es DSG-vel és nagyon szeretjük. Nem tudom mennyire autópályáznak, vagy mennek sokan, de, ha meg van pakolva a kocsi, akkor a 1.4 lehet kevés, de ez inkább érzés, mint vélemény.
Motorikusan semmi gondunk nem volt a 2.0 TSI-vel, mondjuk, ha 179e km van benne, akkor szerintem ott a váltóolaj csere is aktuális kellene, hogy legyen. -
Corsa02
őstag
válasz
hdanesz #227350 üzenetére
Egyértek 426os-al, más autó, más motor, más váltó, más felszereltség. Menni kell mind a kettővel, megnézni, hogy elég-e a 150Le, kell-e a DSG vagy a manuális preferált? Nálam pl. kizáró ok lenne, hogy a Superb-ben nincs Led-es fényszóró. Próbálja ki őket. Alapvetően mind a kettő egy jó vétel lehet.
-
hdanesz
őstag
válasz
Corsa02 #227344 üzenetére
Köszi.
Kollégáméknak sikerült két autóra szűkíteni a kört.Az egyik - 2019-es 2.0 TSI (190lóerős) DSG-s kombi Octavia, 179 ezer km-rel, a másik pedig egy 2016-os Superb 1.4 TSI (150 lóerős), hatos manuális váltóval 194 ezer km-rel.
Árban kb. ugyanott jönnek ki, mert bár a Superb kicsit olcsóbb, de arra kell 4 gumi.
A felszereltségnél a Superb annyit tud többet, hogy van holttér figyelő, ill. hátsó ülésfűtés míg az Octavia-ban LED-es a fényszóró. Amúgy kb. forma-forma a két autó.Méretben az Octavia nem sokkal marad le a Superb-től és csak egy újabb autó, valamivel kevesebb futott méterrel, plusz a motor is jobb véleményeket kap. Inkább azt ajánlanám nekik.
Megkérdeztem a milyen autót vegyek topic-ban is, de gondoltam itt is megpróbálom, hogy ti melyikre szavaznátok.
-
bandi0000
nagyúr
215/55 R17 kerékre milyen nyárit ajánlotok? Kb csak a nyers adatokból tudok kiindulni, de ott 20k val olcsóbb is ugyanazt tudja mint a drága
-
zolnagy
őstag
válasz
Corsa02 #227342 üzenetére
Hali,
hidegindításkor nem vettem észre, de holnap direkt ráfókuszálok erre is. Megnézem a waste gate rudazatot is. Megnézem, mi a helyzet akkor, ha csökken az alapjárati fordulat.
2017-es igen. Az az érdekes, hogy 2 hengerezéskor azonnal csörög, 4 hengerrel, meg mintha elvágták volna. Köszi a felajánlást, majd hívlak -
Corsa02
őstag
válasz
zolnagy #227336 üzenetére
Hali!
Ha a turbo waste gate az akkor azt hallanod kell hidegindításkor, addig amíg emelt a fordulat (katalizátort melegíti) és waste gate is más pozicióban van, amint ezt befejezi, meghúzza a waste gate rúdját és elhallgat. Ha már nagyon kikopott akkor szokott esetleg részterhelésen is zörögni. Ezt érdemes ellenőrizni hidegen, ha nincs hang, akkor valszeg nem innen jön.
Ha jól emlékszem a Te autód 2017-es? Sok intézkedés volt a 2 hengerezés finomítására és lehet hogy a motor "csörög"/"kopog" ott be nálad részterhlés 2 hengeres módban, érdemes lenne a legutolsó szoftvert rátenni az ECU-ra.
De simán lehet, hogy valamelyik fém lemez rezonál 2 hengerezés közben, sok ilyennel találkoztam. Ha gondolod egyik nap meghallgathatjuk a parkolóban.
-
hdanesz
őstag
válasz
hdanesz #227324 üzenetére
2.0 TSI motor, 190 lóerő DKZ...motorkód. Az ha jól emlékszem, ajánlott motor...igaz?
2019-es Octavia lenne az alany, DSG váltóval. Ebben már ugye 7 sebességes van?Íme a hirdetés, a képeken is látni mennyire ül a hátulja. Itt egy másik, hasonló korú, motorral és váltóval szerelt másik Octavia, ennek sokkal magasabb a hátulja. (Igaz ebben nincsenek benne a felnik a gumikkal.
-
426os
őstag
válasz
zolnagy #227336 üzenetére
Én a wastegate állítóra tippelnék, hogy az csörög. 2 hengerrel ugye több a vibráció, emiatt csöröghet. Szalagkorlát mellett, lehúzott ablakkal néha én is hallottam kicsit, illetve hidegindításkor is hallani vélem pár mp-ig. Ha kézzel megrángatom a rudat, van játéka, szóval nálam 99%, hogy az hallatszik. Nem zavar.
tibbike01: Szerintem sem érdekel senkit, ahogy általában a chiptuning sem. Csak kérdés volt korábban. Meg ugye Eur6-tól nem is mérnek semmit, csak kiolvassák OBD-n, hogy a motorvezérlő szerint minden rendben van-e károsanyag ügyileg...
-
zolnagy
őstag
válasz
426os #227335 üzenetére
Ha már itt a 2 hengerezés. Írtad korábban, hogy ennek a kiiratásával megszűnt minden korábbi, ebből fakadó anomália. Na most olyat nem tapasztaltál, hogy 2 hengerezésnél enyhe csörgés szerű hangot hallasz? Nálam a CZEA motorkódos (150 le 1,4 tsi) leonnál már azután feltűnt, miután megvettem (előző bérelt új A3-aknál 1,5 tsi motornál ilyen nem volt). Most, miután többet teszteltem, és lehúzott ablaknál még jobban hallani, ezt tapasztalom: kizárólag részterhelésnél városi/elővárosi utaknál (3-4. seb fokozat, 1500-2000 ford között), amint 2 hengerezésre vált, azonnal hallani. Ha gázt adok, és ezáltal újra 4 henger megy, elhallgat, de ahogy jön a 2 hengerezés, újra. Városon kívül nem hallom, bár ott nagyobb a menetzaj is, lehet elnyomja.
-
-
grizlisandor
veterán
-
válasz
ArthurShelby #227330 üzenetére
Ettől függetlenül is.
Veszek én magamnak obd11-et, ha tudja az SFD2-őt... de erős kétségeim vannak felőle.
-
hdanesz
őstag
Sziasztok,
Négy téli gumi felnivel a csomagtartóban. Ennyitől leülhet egy 2019-es Octavia hátulja? Vagy ott más bubu van? Láthatóan alacsony. A tulaj nem volt ott Így nem tudtuk kiszedni a kerekeket.
-
tasiadam
veterán
üdv
Szerintetek ezt a fajta fabia légszűrőházat rálehet tenni a korábbi 16v motorokra? Ez is 6Y, csak valszeg újabb.
A probléma az, hogy meleg van és megy a klíma, a motor is melegíti a levegőt, és a klíma is lehúzza, a gyári légszűrő és motor takaró viszont egyben csücsül a motor tetején, ami miatt átmelegszik hamar.
Gondolom ha ilyen légszűrő lenne, amit bevonnék valami hőtükörrel, és a szívócsövet is máshogy vezetném el, akkor rendesen kapna hideg és friss levegőt a motor nem úgy, mint jelenleg. -
sakal83
addikt
Sziasztok
Egy Sportsvanhoz mennyire eleg egy 1.6 cr 90Le motor? Normalisan lehet hajtani? Illetve a fogyasztasa milyen lehet?
-
Corsa02
őstag
válasz
Csaby25 #227320 üzenetére
Én az 1.4TSi-t választanám, persze nem írtad, hogy milyen futással nézed az autókat.
A dizeleknél, az előző felhasználstól függően 200-250e környékén elkezdenek majd jönni a DPF, injektor, magasnyomású, vizpumpa problémák, +turbó amik megjavítása után újból megbízható technika lesz, persze ez zsebbenyúlós.1.4TSi-nél nincs részecskeszűrő, magasnyomású tovább bírja kicsit és az injektorok is. Vizpumpa és turbo itt is "kopó" alkatrész 250-300e km-es futásra.
Használt autók, sok futással, nincs nagy csoda, mindben lesz valami cserélendő.
-
Csaby25
őstag
válasz
molnarpeter #227319 üzenetére
Az ára miatt az 1.6 TDI-t választanám, csak ilyeneket hallok(olvasok) róla, hogy nem annyira tartós mint a 2.0 TDI(drágább injektorok
). Itt is volt egy orosz videó róla asszem....
-
Asbee
veterán
válasz
Csaby25 #227316 üzenetére
Olcsó fenntartást elkell felejteni ezeknél az autóknál. Értem azt, hogyha hozzá kell nyúlni nem éppen olcsó, viszont ha rendbe vannak téve, amit kell és figyelve van pár dologra ismét hosszú ideig megbízhatóak. Ha vannak közben hosszabb utak is, akkor nem olyan vészes ez a felhasználás. Én napi 2x2-3 km-ert városoztam 2.0 tdi vel, meg 10-20 km -es országút, gyorsforgalmi, de mellette ottvoltak a hosszabb pályázások, utak is. Semmi baja nem volt. Regenre mindig nagyon figyeltem.
-
TrollBalint
addikt
válasz
Corsa02 #227314 üzenetére
Maps annyira nem jön be, már csak azért se, mert a Waze kezeli a megyei matricákat. (Nem tudom Maps tud-e már ilyet, de régen nem tudta és teljesen megszoktam a Waze-t)
Mondjuk egy ideig az AA se akart működni, jött valami frissítés a telefonra, utána lett jó és tűnik most nagyon stabilnak426os: Igazából fel se oldom a telefont. Kiveszem a táskából, rádugom a kábelre és már rakom is el a tárolóba. (Elvileg nem szabad feloldania). Tőlem mindig megkérdezi a telefon, hogy ott akarom-e használni a Waze-t, ha aközben nyitom meg, hogy már fut az autón, de szerintem sose nyomtam rá igent
-
Corsa02
őstag
válasz
TrollBalint #227312 üzenetére
Nekem ilyet nem csinál sem a Waze, sem a Maps, sem a YouTube music, viszont úgy emlékszem ez app hiba, vagy AA hiba a telefonon.
-
426os
őstag
válasz
TrollBalint #227312 üzenetére
Hm, ilyen nekem is volt az elején, nem tudom mitől múlt el. Mindkét képernyőn aktív ugyanaz az app? Legyen a telefonon vlaami más app az előtérben, vagy zárd le a képernyőjét, hátha segít.
Engem a Waze (nem használom Android Autoval, a telefon képernyőjén fut, AA navigációnak pedig a Google Maps van beállítva) szokott idegelni azzal, hogy ha átváltok másik appra a teleofnon és utána visszaváltanék Waze-re nem múködik tovább, csak azt írja, hogy az autó képernyőjén fut AA-n keresztül (pedig nem). Ilyenkor újra kell indítanom az appot, hogy észbe kapjon... -
TrollBalint
addikt
Hello,
Android Autonál, ha be akarok írni egy címet, megjelenik a billentyűzet (ami angol, a telefonon beállítottal ellentétben....
) és egy felirat, hogy a telefon billentyűzete aktív. A hülye üzenet miatt nem tudok gépelni...
Hogy lehet ezt eltüntetni?
Reddit-en találtam egy olyat, hogy ilyenkor fel kell oldani a telefont és ott kikapcsolni a billentyűzeten valamit, de én hiába oldom fel, semmi nem jelenik meg sehol, csak a kezdő képernyő.... -
-
-
Winne
nagyúr
válasz
vzsryl #227287 üzenetére
Na ezt szerettem volna olvasni, köszi.
@ #227289 Asbee : Nekem az 1.4 TSi-k vannak szíjasban, ott annak örült mindenki, hogy végre le lett váltva a lánc, itt meg mikor először láttam, hogy lánc van, akkor kicsit el voltam szomorodva, de néztem pár videót és ott azt mondták többen is, hogy ebben az átdolgozott láncos megoldás már ritkán problémás, remélem ez így is van.
Itt a Golf 7 7 liter felett eszik, ahhoz képest itt várható egy 9-10 liter gondolom, de nem pörög bele a km, így másodlagos.
@ #227290 bitpork : igen, most életemben először így érzem én is ezzel kapcsolatban, régóta tetszik, mindig megállok, ha találkozom egyel és megnézegetem, mindig fennakad rajta a tekintetem. A Passat sedan is tetszik, de ez valamiért jobban.
-
válasz
Anaconda #227301 üzenetére
Ha felemeled az autót, sebességbe teszed és lefogod az első egyik majd másik kereket, akkor a nem lefogott forog? Nekem a jobb első fék munkahenger volt hibás. Fogott azon az oldalt a fém, amit a differenciálmű (nekem bal oldalt van) jelzett fura hanggal. Valamelyik kerék tárcsa nem meleg
-
Anaconda
tag
Sziasztok!
Golf V Plus-ban valami jobb elől zörög. Nem vagyok benne biztos, hogy a futómű...
Nem minden alkalommal csinálja ha azonos sebességgel rámegyek pl ugyan arra az aknafedélre.
Amit mostanában cseréltem az a 2 első talpas, 2 első kormányösszekötő, 2 első rugó, 2 első stabpálca.
Felemelve megrángatva, megpajszerolva a futőmű feszes.Amit néztem, hogy mi zöröghet, a dobbetét nem, alsó motortartó burkolat sem. Egy picit fémes a hang.
Van valami ötletetek mit nézzek meg? Hetek óta vadászom...de máw régóta zörög. A zörgés nem erősödik, nem gyengül, hőfoktól független.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Graphics: Hello Moto! - Kipróbáltam a Motorola Moto G55 5G-t. (videó is)
- Hobby elektronika
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Óvodások homokozója
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 Touch - i5-6300U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari
- A Panasonic Toughbook CF-54 i5-5300u i5-6300u TN, IPS touch Budapest, MPL Foxpost
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- DELL PowerEdge R640 rack szerver - 2xGold 6150 (18c/36t, 2.7/3.7GHz), 512GB RAM,10G, H740p 8GB, áfás
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest