-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bnorci71
addikt
válasz
focvis #228941 üzenetére
tehát a 1,5-4M? Leafre rálocsolt aksicserére 3,5M-t
hmmm jó biznic
Azt meg csak halkan kérdezem ez ugye nem került be a forgalmiba... vizsgán nem tudják kiszúrni nagyobb akut?XC60 AWD Aut
3.993,76 HUF/100km
107.358 km and 4.287.617 HUFtetszene ez az olcsón autózás, de valahogy még a villany nem az ami az én igényeimnek megfelel, marad a crtdi
-
-
Szada85
aktív tag
válasz
focvis #228740 üzenetére
Ahh so, az talán még nehezebb kérdés, föleg mivel a fwd Cupra 6 gangos DSG-s volt, a mostani pedig 7-es, bár talán ez inkább pályázáskor tud igazán hatékonyan kijönni.
Nagyon "laikusan" 0,5 - 1 liter közé tippelném a diffit köztük, nyugodt pályázáskor a fwd-vel tudtam 6,4-et kiíratni BC-n (talán egyszer sikerült 6,1-et is, de az nagyon "anti-autózás" módon volt), az awd-vel eddig 6,9 volt a legalacsonyabb, vegyes használat átlaga fwd: 7,5 körül volt, awd: 8 - 8,2 között van most másfél év után.
-
bnorci71
addikt
válasz
focvis #228740 üzenetére
te kis gonosz hazai tankolások de akkor a levegő jobb odakint biztos azért kevesebb a fogyi
hát ha ott is olyan szél fúúúút min itt mordorban na jó Liszferit is megjártam és ott is hasonló volt a helyzet akkor az jobban beleszólt.
Amikor a Debrecen Drivera mentünk meg akartam nézni kollégának a pillanatnyi fogyikat, de akkor is olyan szél volt ,hogy értékelhetetlen lett volna a mérés. a 136tempomatot odafelé ugyan nézegettem és 5-6között ingázott visszafelé néztem egy darabig és 5-7között volt ha jól emlékszem.
Én ezért hiszek inkább a hosszútávú rátankolós fogyiba abba minden használatunk benne van. -
Szada85
aktív tag
válasz
focvis #228715 üzenetére
Nehéz erre (szerintem) egyszerű választ adni:
Normál/higgadt hétköznapi közlekedésnél nem nagyon venni észre “előnyt”, állóból érezni talán picit a hajtásláncon, hogy nem “húzza” magát az autó az első kerekeken, hanem sokkal semlegesebb az erő ami az ülésben érződik, de ennyi.
Ahol igazán kijön:
-Tempós elindulásoknál (ha sávot kell ugrani pl.),
-Illetve ha rendesen lövöd neki, akkor (összehasonlítva a FWD 280-as Cuprával) nagyobb sebességnél (120-30 felett is) sokkal stabilabban kapaszkodik az útra, az előző Cuprával ott már sokkal jobban kellett gépészkedni.
Rossz viszonyok mellett (esőben, latyakban) pedig egyértelműen segít.
Rendes hóban még nem nagyon kellett próbáljam, arról nem tudok nyilatkozni. -
ArthurShelby
addikt
válasz
focvis #228603 üzenetére
Nem szeretném lecserélni. Pl mert a masik belseje nem tetszik.
Ha ezt a hibát megcsináltatom, akkor egy jó kocsi lesz, 0 hibával (a külseje viseletes...de ez sajnos használatból adódik). Eddig én csak 40ezret tettem bele kb 2 év alatt. A kocsi relatíve fiatal (2019), ilyen rövid idő alatt ilyen sok km (jelenleg 295ezer) autópályán/országúton ment bele (rokon ismeri/munkatársa, aki belepakolta a km-eket), az dízelnél kevésbé kéne számítson.
A c zafit (2.0cdti, 2012) anno 150ezer km-rel vettük, most 315ezer van benne (na az kapott rendesen mindent), és az utolsó 40ezret már családi kulcsos autóként éli (ergo tényleg kap az élettől keményen). Nyilván mindent megkap karbantartásilag (igyekszem), de eddig szenzációsan teljesít (eddig a kettőstömegű+kuplung+váltóbowden csere, olajpumpa tömítés csere, és vezérlés csere volt nagyobb összeg. Ez mind tervezhető volt).
Ehhez képest egy autópályás vw dízelnek sem kéne baja legyen, nem gondolnám hogy egy alfa/fiat cdti motor jobb. 300ezer nyilván nem kevés, és lesznek szervizek, de nekem az a reményem, hogy ez még nem egy mindjárt felrobbanó motor. Rengeteg 5-600ezres futású autó van, igyekszem én is megadni, ami jár neki. Elvileg egy jó konstrukció, kis problémák jöhetnek, ilyen az élet, de nem számítok motor generálra.Inkább az lehet (felvetődött, de én még elvetettem), hogy idővel a szülőkhöz kerül a kocsi (egyre kevésbé van rá szükségem), mert ezt az automata váltót (dsg) már szeretik, és ahogy öregednek egyre aktuálisabb/kényelmesebb nekik.
-
-
válasz
focvis #228639 üzenetére
Ma is megnéztem, ígérem, abbahagytam.
Qru kedvéért finoman jöttem haza, de nem Eco módban, az udvaron készült a [kép] .
- Olaj 108 fok.BAH-nál 102 volt, a kapuban még 109, mire beálltam a garázsba, lement 107-re.
- Fogyi 12,6 , hegynek fel, 18 kmh átlag és péntek délutáni nagyobb forgalomban.Szóval reggel 8,8, délután 12,6, az 10,7-es munkába járási átlag. De alapvetően ennél jobban szoktam neki nyomni, nem is tervezek változtatni rajta, elég a tudat, hogy ennyivel el lehet kavarni vele.
-
bandi0000
nagyúr
válasz
focvis #228679 üzenetére
Igazából 2 autó akadt fenn a találaton, de mindkettő kereten felül van, igaz nem sokkal, de elgondolkodtató, hogy megéri-e kapkopdni
Egyik egy octavia: [link] elég fullos, viszont a 115 Le motor szerintem kevéske lehet
Másik egy B8.5 : [link] ez is tud mindent, amit szeretnék, viszont drága, lehet engednének belőle, de annyit valszeg nem, amennyit terveztem
Neked mennyi az átlagfogyasztásod?
Az a nagy dilemma, hogy habár 20km napi, meg havi 1 200+ ra dízelt ne vegyek, de ha elraknám a pénzt, amit spórolok üzemanyagon, valószínűleg akkor is jobban jönnék ki vele a javíttatásnál ha drágább is
Francba, most nézem a passat itt van helyben, mi ez ha nem jel
-
Mágus2
Közösségépítő
-
válasz
focvis #228608 üzenetére
Ma off-site volt, a munkahelyemtől még 2 km-rel kijebb, így 9 helyett 11 km-t jöttem hazáig. Ugyanazon az útvonalon a munkahelyemtôl, 34°C, picit korábban, de a tegnapinál nagyobb forgalomban, így a fogyi 14,4. [kép]
Mai olajhőmérséklet érkezéskor 108°C 🤷♂️, ma még a klímát is használtam végig.
A BAH-nál amúgy 104 fokos volt, onnantól erősebben emelkedik az út hazáig. -
-
Corsa02
őstag
válasz
focvis #228221 üzenetére
Pontosan, annyit még hozzátennék, hogy a motorok kb. 20 éve már pontosan tudják mennyi levegőt, milyen nyomással, milyen hőfokon stb. kapnak a hengerekbe, felesleges azon aggódni, hogy mennyire van eltömődve általános felhasználás mellett.
Persze azzal senki nem tesz rosszat, hogy kicseréli minden olajcserénél, csak igazából jót sem.
( a másik nem konszern autónkból (Astra K 1.4T) most 35e km után cseréltem légszűrőt, hibátlanul nézett ki szinte)
-
-
bnorci71
addikt
válasz
focvis #228211 üzenetére
nekem is "versenyszerelőm" van a Scenic motor ki esetén volt ugye váltóolaj is leengedve 130eKm-nél vissza lett rakva azt mondta felesleges cserélni olyan mint a gyári új semmi szennyeződés benne, üzemanyag/levegő/pollen szűrőt minden olajcserekor cserélt pedig az XC60-on.
Passaton ezt lehet 2 olejcserénként fogom kérni 1000Km 55l üzemanyag 15000Km az 825L üzemanyag kicsit túlzásnak tartom a gyári előírás 90eKm az 5eL üzemanyag tehát majd 6x mennyiségre van tervezve.
Persze ez üzemanyag függő is ,de szerintem nálunk azért ennyire nem rossz az üzemanyag tisztasága ,hogy ezt indokolná. -
norrberth
addikt
válasz
focvis #228121 üzenetére
Van van itt minden is.
De nem szívesen nyúlok más autójához.
Sokszor volt úgy szereltem vagy csináltam valamit.
És utána jöttek elő hibák.
Úgye amihez közöm nem volt, de mégis nekem mondták biztos én basztam el.
Persze én tudom mit csinálok és hiába magyarázod az embereknek ha hót hülye hozzá egy szót se ért belőle.Pl cseréltem hűtőcsövet és mutatta nem jó! Így úgy. Aztán kiderült szórta a vízpumpánál is plusz a vizet.
Amihez persze nem nyúltam soha.
És akkor biztos én basztam el azt is.
Vagy lábtér világítást építettem be, felkódoltam...
És rá pár hétre világított a töltés lámpa, és pampogtak.
Nem bírták felfogni közé nincs a kettőnek egymáshoz.
Végül generátor kábel volt szétrohadva.
Pont úgy jött ki hogy szarul.Mondok egy másik példát..
Cseréltem szűrőket benzin szűrőt is.
És mondják nekem szart tettem be.
Mert mikor nyitja a sofőr ajtót olyan lassan szívja fel az Ac a benzint.
EDDIG NEM ILYEN VOLT!!!
Hát mondom sose tévedtem még cikkszámba.
Rá pár hónapra kiderült hogy kezdte magát összefosni az akksi. És azért nyögött ajtó nyitásra az AC.Vagy cseréltem szervó olajat Renaultba és mondja nekem hogy ropog ha tekeri a kormány.
Biztos én basztam el.
Hát nem csak a toronycsapágy akkor kezdte elfosni magát.
Úgy hogy engem hagyjon mindenki békén.
Ja és teszem hozzá mindenkinek mindig mindent ingyen.
Egy rohadt tábla csokit kaptam érte.
Mert szeretek szerelhetni ha sok a szabad időm. -
billyjoe
csendes tag
válasz
focvis #228060 üzenetére
Kipróbáltam a Touranon, működik ott is, bár sok értelmét nem látom.
Apropó Touran, átléptük a 7000 km-t, most már kezdünk összeszokni, egyelőre nem bántam meg, hogy ez lett. DSG-t egészen megszoktam, tök jó még városban is a tempomattal. Az ülést nehezen, de sikerült beállítanom, most már ki sem akarok szállni belőle olyan kényelmes az ülés is és az üléspozíció is. Az 1.5 tsi is nagyon bejön, nekem pont elég erős, abszolút nem érezni, hogy azért nehéz autó. A fogyasztás is alakul, dugó 9-10 liter (ez érdekel a legkevésbé), külvárosi forgalom 7 körül, országút 6 körül (ott használom a legtöbbet).
A futóműn érződik hogy komfortos, ami rossz úton előny (sokat járok olyan utakon), kanyargós úton semleges, de legalább nem dől a kaszni (vezettem pár suvot ami sokkal rosszabb volt ebből a szempontból), eddig mindig bevette kicsit ortolósan a kanyarokat, bár azt érezni hogy annyira nem szereti :) (de lett mellé egy mx5, úgyhogy ez már annyira már nem számít). Voltam vele 5 órás úton, abszolút pihentető volt. Ami még fontos hogy a gyerek meg a kutya is szereti és többször kihasználtuk már a praktikusságát: heten is utaztunk benne hosszabbat (3 gyerek, 4 felnőtt), vittem benne jakuzzit, kanapét, ágyat, szóval heti szinten ki van használva.
A végére lenne egy kérdésem is. Érdemes lenne még így 7000 km környékén cserélni olajat, vagy már mindegy és várjak még vele? Úgy terveztem hogy 4-5k környékén cserélek, de ez nem jött össze. -
Lacess
tag
válasz
focvis #228095 üzenetére
Olvasgatom itt, hogy nem lehet kormányról felvenni a telefont. Most tényleg sikerült ennyit visszalépni, vagy ez csak valami vicc?!
Az "öregnél" (VII) ugye hívásnál bejön az MFA-n az értesítés a hívásról (tök mindegy milyen menüponton van/volt eddig az MFA) és egy OK gombbal fogadhatom is. Ez már ezeknél nincs jelen/nem így zajlik? Ha nem, akkor hogy? Csak az infotainment kijelzőn tapicskolva lehet fogadni? Az OK-t nyomva a kormányon mi történik bejövő hívás esetén? Komolyan kérdezem, mert még nem próbáltam ki egyben sem.
-
vlevi
nagyúr
válasz
focvis #228084 üzenetére
Én is így csinálom.
Anélkül esélytelen eltalálni a kijelzőt is, nemhogy az 1-1centis +/- ikont.
De közben nézni kell, hogy hova böx, és közben azt is nézni, hogy amit megböktél, azt érzékelte-e, és feljebb ment-e fél fokkal a hőmérséklet.
És mindezt, vagy 5x egymás után, mert te 22-ről 24-re akarom állítani a hőmérsékletet.
Mindeközben pedig foggaglmam sincs, hogy mennyire akarom állítnai, mert nem a beállított °C érték a fontos, hanem a páratartalom, a kabát, a hangulat, satöbbi miatti hőérzet.
Vagy, tényleg az van, amit hdanesz írt. Egyszer beállítod, és többet nem nyúlsz hozzá. Akát teccik, akár nem -
vlevi
nagyúr
válasz
focvis #228061 üzenetére
"miközben a képernyőn matattam valamit"
Mindezt, gondolom, tempomat 160, autópályán.
Tudom, mert én is így csinálom, sajnos
Bár már próbálok erőt venni magamon, hogy eszembe se jusson, semmi apróságot átállítani, legfeljebb piros lámpánál állva.
Szerencsére az oktávban a hangerő az még normális tekerőgomb a kormányon, de a nagyrésze az tényleg tapicskolós. -
válasz
focvis #228061 üzenetére
Automata klímát is ezért hagytam ki a t-crossból, allergiás vagyok klíma/hangerő érintő képernyő/gombos megoldására.
Az infotainment a 8-as golfba már nagyrészt rendben van (csak pár év kellett hozzá...). De ha minden igaz az új t-roc modellben teljesen új jön. Avagy jajj, majd más kipróbálja, nekem még úgyis pár év mire új kocsi kellene ha nem üt be valami baleset. -
szabonagyur
félisten
-
-
válasz
focvis #227925 üzenetére
Az lehet, de azt pláne nem tartanám (a 30k részt). Mondjuk 1.0 tsi-re nekem 20k rémlik de ez kb semmit nem jelent, szerviz füzet meg már nincs
Leírás meg csak a neten alvázszámmal szívatva. Szép új világ...
Szerk: Hajlottam az embered számának elkérésére, de most sajna garis ügy is volt, gondoltam itt építek egy kis plusz jóindulatot (sajna az az érzésem itthon garis ügyintézésnél az is keményen számíthat).
-
Lacess
tag
válasz
focvis #227804 üzenetére
Nem kizárt, de nem láttam S3-at mostanában. Még A3-at sem nagyon. Nagyon eltűntek a 8Y megjelenése óta. Gondolom a holdon az ára és a kutyának sem kell.
Nem vagyok túl naprakész gumis témában, nem tudom hogy ez jót jelent-e egy S3 esetében. (Falken jóféle, nem?)
Más:
Jöhetnek a tippek, milyen motor leledzik a tűzfal túloldalán?
-
-
bnorci71
addikt
válasz
focvis #227541 üzenetére
Megfigyeltem, hogy N-be kirakva deaktiválja az autoholdot, ki is írja.
na ez engem is tréfált már meg nejem szólt, hogy hééé gurulunk
hagyományos automata után kicsit más a DSG néha fogalma nincs hova kellene váltani felvált aztán pici gázt adok és vissza, picit gyorsítanék vagy csak emelkedőn pici gáz de semmi nem történik aztán még pici gáz erre visszavált akár kettőt is és olyat gyorsul ,hogy nyakam törik.
Viszont a fogyi kárpótol
Miskolc-M3-M7-8-Rábafüzes-Ausztria 350Km 2-3számjegyű utakon kacskaringózás majd haza Szombathely ez 800Km karika + 2 nap nejemnek munkába menés de amit én vezettem az közigbírság határaszinte végig és 5,3L/100Km az előző két tankolás is 5,3/5.2 szóval náluk valahol itt lesz a fogyija ami az XC60 8L/100Km után elég baráti és azt se sokalltam az AWD/Automata miatt
-
Corsa02
őstag
válasz
focvis #227541 üzenetére
Gondolom azért már összeszoktatok, de elhiszem, hogy ez így nem optimális. Nekem is nagyon sok DSG-s autóm volt cégesnek, kb 200e km-t raktam "beléjük", mind Audi volt, deee valahogy nem az igazi nekem sem, nem véletlenül manuálisat vettem privátban, én is szeretek gangolgatni, főleg egy előzéskor fix 3 aztán had' menjen
Na mondjuk ami jó emlék az az "S" és "RS" modellek váltói...de az más világ kicsit.
-
bandi0000
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- HATALMAS AKCIÓK! GARANCIA, SZÁMLA - Windows 10 11, Office 2016 2019 2021,2024, vírusírtók, VPN
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i9 14900KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! MSI B365M i5 8600 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB CM MASTERBOX Q300L Zalman 600W
- AKCIÓ! ASUS PRO WS W790E-SAGE SE alaplap garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest