-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
CharlieDrop
veterán
válasz
Morris #77460 üzenetére
Ha megvan milyen motorkódú a kiválasztott, akkor beírod a keresőbe láthatod mik jönnek elő.
Többnyire ritkább olajcserék, kokszosodás ebből adódó dolgok tudnak előjönni. De persze 150 - 200 húzós szervizköltségek vannak, de utána megint van bennük ugyanennyi.
a dízel itt is hasonló tud lenni, de ha rendben van tartva az is szuper.
-
Morris
veterán
válasz
CharlieDrop #77452 üzenetére
Ezek miben nyilvánulnak meg?
2017-től nézelődök. Elsősorban benzines modelleket. Nagyrészt városi használatra. Talán 65/35% arányú városi közlekedés lenne a felhasználás jellege. A dízel szimpatikusabb, de pl vw konszern fronton a dízel nagyon kompromisszumos erre a használatra (DPF, egr, stb). -
-
envagyok
veterán
2007-es BMW E90 320D 163PS motorba milyen olajat érdemes használni? Hivatalosan Long Life 5W30 kell, de azért már 5-10000km-enként elcsipeget 1L-t, főleg ha elhasználódik, szerintem lehet érdemesebb lenne évente cserélni (10-15k km), de akkor meg felesleges a longlife szerintem.
-
ParmaBoy
tag
válasz
kardkovacsi #77450 üzenetére
*100e km. és csak az első két évet adja a gyártó, utána importőri a gari.
-
Morris
veterán
Sziasztok.
Viszonylag kisméretű suv-ból van ajánlott megbízható technika bmw fronton? Mint pl az x1 forma.
Audi q3 méretű autókat nézegetek és adnék esélyt a bmw-nek is minimum 190 lóerős benzines motorral. -
kardkovacsi
senior tag
válasz
-MarhaRépa- #77449 üzenetére
A 3 év kilométer korlát nélkül szerintem EU-s szabály. Utána meg lehet venni 4 év 200e meg 5 év 200e-es garit.
-
madkiller
őstag
válasz
-MarhaRépa- #77445 üzenetére
Nálunk nem tudok km korlát nélküli garit venni.
-
Gsx-rr
veterán
válasz
Tsebacsi #77438 üzenetére
Nálunk Dominikán normálisabb cégek 5000 kilométerenként cserélnek olajat buszokban,ebbe beleértve a Új Toyota Hiace és Hyundai H1 8-10 személyes minivanokat is
Mondjuk itt sok régi Toyota busz ásványi olajjal megy ,nekem is van egy amiben 450k-van emelkedőn 25 személlyel minimálisan kormol már egy kicsit. -
válasz
kardkovacsi #77440 üzenetére
Ez tény és ennek azért örülök is. viszont Itt más féle terhelést kap. Mikor hidegen hirtelen beindul fél perce (se) na az tuti öröm a motornak.
-
válasz
kardkovacsi #77439 üzenetére
Kb én is ezt írtam.
-
kardkovacsi
senior tag
-
Jahogy úgy! Hát, az van, hogy (végre!) sikerült találni egy olyan szervizt, akikben teljesen megbízok. De teljesen. Na, nekik megmondom, hogy nem spórolunk, mindenből a lehető legjobbat kapja a kocsi és kész. Ha az az a márka, mint a gyárban, azt, ha nem az, akkor meg mást. Nagyon beváltak a srácok, úgyhogy nekem ilyesmiken hála égnek már nem kell gondolkodni.
-
válasz
Tsebacsi #77433 üzenetére
Arra én is kíváncsi lennék, az az ötlet honnan jött nekik, hogy került az bele a könyvbe. Van egy erős gyanúm, hogy ott valami mesterséges avultatás volt a terv, hogy minél több szarjon be gari után minél kevesebb idő alatt, vagy valami hasonló.
Nyilván ez nem így volt megfogalmazva, hanem úgy, hogy az excelben kell jól kinézni, a gari meg a lízing végéig kell kibírni. Addig bírja ki faszán, lehessen szép jó számokat írni a karbantartás oszlopba, utána még legyen meg a maradványérték, hogy ne hisztizzen a lízing cég, aztán kalap-kabát, a gyártót ez pontosan eddig érdekli. -
dropi
senior tag
Hogy melyik gyartó melyik olaja?
Az enyémben az tuti nincs, csak a specifikációk. LL04 meg 5w-30 az oké, de group 4-es szintetikus olaj kellene, viszont ezt egyik gyártó se árulja el, hogy mekkora PAO tartalom van benne, csak sejteni lehet, és ebben a Motul X-clean 8100 nem túl jó.
-
Én az olajjal nem szórakozok. A mérnök nem hülye, azt kapja a motor, ami a gyári könyv szerint a legjobb neki és kész. Pontosan évente egyszer, ha 5k km-t mentem, akkor is, ha 12k-t, akkor is (többet meg soha nem megyünk vele).
Szvsz nem éri meg a móka, mert elég egyszer tévedni, aztán GTK a kocsi, lehet megint keresgélni hónapokig, mire találok egy másikat, ami jó is, tetszik is, és anyagilag is belefér. -
dropi
senior tag
válasz
Chris0321 #77428 üzenetére
Aki nem tudja használni, az gondolhatja akár ezt is, mert ha nem megfelelően kérdezel, akkor félre tud vinni a legtöbb. Bár a Perplexity azért mindent hivatkozással válaszol meg, mert végülis az a debil Google-ke, okos kisöccse
Szóval próbáld ki, és meglátod, hogy mennyivel könnyebb lesz az életed
(Végülis csak a jó választ adta ki valahogy most is, nem?)
-
dropi
senior tag
Én is kb ennyit megyek vele egy évben, és most elég nagy dilemmában vagyok, hogy milyen olajat tegyek bele. Van szaki, aki azt mondja, hogy a Motul 8100 5w30 a tökéletes, másik meg azt mondja, hogy az nem elég szintetikus
(E60, 530d LCI). Hosszabb időt eltöltve a mesterséges intelligenciával, végül én ezt választottam: Mobil 1 ESP 5W-30 (5W30).
-
Almos
aktív tag
válasz
scream #77422 üzenetére
Az A oszlop valóban vastag, de ha az ember megszokja, akkor azért lehet vele közlekedni - de valóban egy kompromisszum...
Nekem még csak 110e km van benne, így a vezérműlánc csere vagy szakadásról szerencsére nem tudok nyilatkozni, de az biztos, hogy 150-200e km környékén valóban aktuális lehet már az ellenőrzés/csere.
Ha nem ragaszkodsz a dízelhez és az xdrive-hoz, akkor hamarosan az enyém is eladó lesz, akár beszélhetünk is róla -
scream
veterán
Köszi a tapasztalatok megosztását.
Amiket eddig én találtam még: szinte minden review-ban megemlítik, hogy az A oszlop eléggé kitakarja mind a két oldalirányt kanyarodásnál és helyezkedni kell az ülésen, hogy az ember belássa (175-185cm magas vezetők). Illetve a vezérműlánc szakadás miatti rizikó (meg maga a csere költsége) miatt kicsit most háttérbe szorult ez a modell. A 3. sor kevésbé releváns, mert fixen nem lenne használva - egyelőre 3-an, nemsokára 4-en leszünk.
Illetve most kb csak 1 220d xDrive automata van, szóval nem nagy a választék itthon.
-
Almos
aktív tag
válasz
scream #77372 üzenetére
Hello,
Nekem 220i GT van, 2019-es, most van benne 112e km. Műszakilag alapvetően rendben van, nemrég a motortartó bak megadta magát, akkor azért a frászt hozta rám (lötyögött a motor, ezért kerepelő hangja lett, azt hittem motorprobléma), így szégyen szemre volt egy trélerezés, de ezt leszámítva eddig nem volt műszaki probléma semmi. A fékek kicsit gyorsabban kopnak (~40e km) , mint vártam volna, de automata váltó, nagy súly, ez van.
Egy barátomnak ugyanilyen 220i-je van, neki viszont még garanciában cserélték a klímát, a vezérlése adta meg magát.
Klíma kapcsán esetleg még az lehet "problémás", hogy a 3. ülés sorban nincs plusz klíma befújás, így ott nem annyira hatékony. -
MCs88
aktív tag
válasz
kardkovacsi #77418 üzenetére
Nekem a Live Cockpit Professional (amiben benne van az online térképfrissítés) az 3év volt az októberi 330e-hez.
-
Kinder
senior tag
válasz
kardkovacsi #77418 üzenetére
Nekem is 3 év, most jár majd le nyár végén a 2022-es autómban.
-
kardkovacsi
senior tag
Történt valami térkép update kiterjesztés? Emlékszem rá, hogy 2 év volt a térkép frissítés amit az új autóhoz kaptam. Még kérdeztem is itt, hogy 3 év volt régebben most meg kettő lett belőle (bull válaszolt is, hogy pár éve csökkentették az évek számát). Most nézem az autómat és újra 3 év lett, 2027-ben jár le a 2024-ben vett autó térkép frissítése.
-
TayRol
nagyúr
válasz
kardkovacsi #77416 üzenetére
Mindkét képet ugyan úgy fotóztam (előző és mostani G31, szóval amit látsz az tényleg ferde), így akkor ez garis móka lesz.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
TayRol #77415 üzenetére
A területét szerintem nem tudod állítani, ahhoz gyakorlatilag több lencse kéne mint egy objektívben mivel ez már nagyítás kicsinyítés funkció.
Nem lehet az a HUD belül el van mozdulva? Elég furán néz ki az egész kép, bár ugye ez fotózás kérdése is szóval innen nem lehet megállapítani. -
TayRol
nagyúr
Hali!
Kérdés: a G31 LCI head-up-jának a "területét" lehet-e szerviz menüben programozni?
Eddig annyira homályos volt, hogy nem használtam, de most gariban új szélvédőt kapott, bekapcsoltam, ezzel hibátlan, de a HUD formája nem téglalap, mert a jobb felső sarka el van csúszva lefelé. (az előző G31-esemben jó volt).
-
MCs88
aktív tag
MyBMW app nálatok jól mutatja mostanában a trip-eket?
Nekem már 2.-jára fordul elő, hogy pl otthon -> automosó -> tesco -> otthon tripből az utolsó szakasz hiányzik. Az appban az utolsó trip vége a tesco. Pedig tutira online volt az autó, mert a vehicle finder mutatja, hogy itthon van -
H.Ezredes
őstag
Nem. Ez egy egyébkénthibátlan autó ,150E Km van benne. Konkrétan felhasználói hiba történt. Észrevette,hogy csöpög az olaj de ő tovább ment onnnan ahol volt. Megállt egy benzinkúton ahol olajszintet mért és félig volt már csak az olaj. Na még innen is tovább ment ( És látta,hogy továbbra is csöpög / folyik alulról az olaj de még mindig nem hívott fel minket sajnos ). Konkrétan akkor állt meg mikor kiírta az autó alacsony olajnyomás na akkor azonnal félre állt és hívott minket. Mondtuk sehova tovább azonnal autómentő. 1L motorolaj maradt a motorba. Eldurrant a turbó olajnyomó csöve és kitolta a motorolajat. Szóval semmi gond nem lett volna ha az első észleléskor felhív és autómentő. De így nem volt más csak,hogy motor szét. Egyébként maga a motor megúszta de a turbók azért koptak vezérműtengelyeket kalodával együtt cseréltük mert ott is tapasztaltunk magasabb kopást emiatt. De maga a motor nem sérült. Ez rádásul egy olyan autó amiből a használt piacon Itthon / külföld nincs még egy hasonló se. LCI individual. individual fényezés teljes individual belső Egyedi színek a külső matt Fronzen bronze. belső merino bőr platina színnel. Teljes kiterjesztett bőr csomag minden varrott bőr még az ajtókárpit is telibe. Alkantara platina tetőkárpit és full extra. nem akarom végigsorolni 5 gombos / B&O Hi-fi től kezdve a hátsó monitorokon át minden benne van tényleg.Szóval egy egyedi kevés Km-es darab.
-
H.Ezredes
őstag
M550D
Főtengely egyengetve / polírozva
Komplett kaloda vezérműtengelyekkel
3 turbó teljes felújítás ( 3 új komplett középrész csere )
Olajzó csövek
Főtenegely / hajtókar csapágyak + csavarok
Olajpumpa
Teljes vezérlés szett / Lánckerekek , csavarok
Összes tömítés + olajszűrőház tömítés
Komplett első / hátsó fékek
SzilentekEz most egy elég nagy projekt
Mivel előzőleg lett megcsinálva a szívórendszer karbantartás ( felújított szívósor ) hengerfej szívósatorna koksztalanítás ( diózás ) / hűtőkazetta takarítás / komplett hajtómű olaj cserék + Diffi szilent hardy-k osztómű kihajtás így azokkal nem kell most foglalkozni.
-
Na, végre sikerült megnézni. De, a műszaki volt. Be kell állítani, hogy meddig jó, aztán ha a dátum > mint a beállított, sipákol. Gondolom ezt cseszték el, mert arra volt állítva, amikor csinálták a műszakit. Picit nehéz volt megtalálni, de utána sima ügy volt, mindenféle trükk nélkül, simán iDrive-al ment a dolog. Következő, amiért visítani fog, a fékfolyadék lesz, de még bőven jó az is. Azért majd jelzem októberben, hogy az is legyen cserélve, biztos ami hótziher alapon.
Motortartó bakokat is cseréltetni fogom úgyis, mert már lehet érezni, hogy nem az igazi. -
Chris0321
veterán
válasz
kardkovacsi #77399 üzenetére
Nincs. Viszont van aki műszakikor intézi a szervízt is, pl én is így járok el az e46-ommal. A szervíz visszaszámláló pedig ki van nullázva ha lejár. Nem hiszem, hogy a műszaki lejártát jelezné. Évente biztos nem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ingatlanos topic!
- Béta iOS-t használók topikja
- Óvodások homokozója
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Call of Duty: Warzone
- Nothing Phone (3) – tervezett kaotika
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB DDR4 512GB SSD Radeon Pro 5500M garanciával
- HIBÁTLAN iPhone SE 2020 64GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3099, 100% akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA ADATA XPG 600W
- AKCIÓ! DELL PowerEdge R630 rack szerver - 2xE5-2680v4 (28c/56t, 2.4/3.3GHz), 128GB RAM, 1G, áfás
- DELL Precision 7540 - Intel Core i9-9980HK, RTX 3000 (nagyon erős GPU-val)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest