-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
agyhalal
aktív tag
Sziasztok!
Hátha valakinek van valami trükkje az alábbi problémámra.
Adott egy 2010-es E61-es, aminek elromlott a hátsó, felnyitható szélvédő mikrokapcsolója és szeretném megcsinálni. Elkezdtem leszedni hozzá a csomagtérajtó burkolatát, viszont az ablak mellett levő íves részt valószínüleg olyan csavarok is fogják még, amikhez csak akkor férni hozzá, ha ki van nyitva az ablak
Láttam pár videóban, hogy ezen a záron van egy lyuk, amibe ha benyomok egy 90 fokban meghajlított keményebb vasat, akkor nyitható az ablak. Ehhez kénytelen voltam a burkolatra fúrni egy lyukat, de sajnos azon keresztül se igazán érem el azt a lyukat, hiába feszítem túl azt.
Járt már valaki így, vagy van valami tuti tippetek? Hátha meg lehet oldani ezt a nyitást máshogy is.Előre is köszönöm.
-
akisbandi
aktív tag
válasz
kardkovacsi #77082 üzenetére
F33 420i, még a gyári van benne. AGM-es, mert azt sem írtam persze
-
akisbandi
aktív tag
válasz
Tsebacsi #77076 üzenetére
Köszi mindenkinek, keresek bele akkor Bannert vagy Vartát.
Már csak a regisztrációt kell megoldani. A város legnagyobb akku forgalmazójánál nem is hallottak még erről. Mondjuk csak az eladót kérdeztem meg, de akkor is.
Amúgy 92Ah / 850A van benne elvileg. A gyári 220 ezer felett van, ahogy néztem. -
Chrys_
addikt
válasz
akisbandi #77075 üzenetére
Nem kell gyári, de be kell regisztrálni a cserét az autóba.
Nekem 105Ah AGM akku kellett, ezt vettem:
VARTA H15 A4 Silver-Dynamic AGM AutobatterieKb. féláron van a BMW-s akkuhoz képest, és az is VARTA volt. Ki is bírta 10 évig.
-
akisbandi
aktív tag
Sziasztok,
Indító akkumulátorral kapcsolatos kérdéseim lennének:
gyári vagy valamelyik utángyártott is jó? (ha utángyártott, akkor melyik márka megbízható?)
kell e regisztrálni a cserét? (az e90-ben még kellett)
házilag elvégezhető vagy ez már nem az a korszak? -
Gsx-rr
veterán
válasz
kardkovacsi #77010 üzenetére
Olyan nincs ,elektromosban tipust váltottam ,bár gondolkozom a facelift IX-n. Na majd nekivágok remélem nem lesz kalandos ,bár az se gond cél nélkül indulok el majd valahol kikötök ,Egy Szlovén-Olasz rövid 3-4 napos utat tervezek
Úgy látom tervez Tesla töltőkkel is ,Bár ABRP szerint sima ügy 2 töltés 18 perc összesen,nincs benne SUC
-
H.Ezredes
őstag
válasz
Chrys_ #77069 üzenetére
Az ipari remekmű SF90 Természetesen megvenném egyébként de tényleg szörnyű....
Van benne 812 superfast
Ha valakit érdekel rakhatok még fel képeket októberkben voltam kint még viszonylag friss
#77050kardkovacsi -
tasiadam
veterán
No. En is lattam whip m8 comp g powert. De szerintem az automata fabiara jobban racsodalkoznak, mint arra
-
Chrys_
addikt
válasz
CharlieDrop #77068 üzenetére
Nem rossz, de ugye itt a Ferrari az egyetlen, ami gyári. A BMW lehetne gyáli
-
CharlieDrop
veterán
be*rász ez a m240i
-
kardkovacsi
senior tag
i4 is megkapja az szilícium karbidinvertert, nőni fog picivel a hatótáv illetve a M50 helyett M60 lesz 601 lóerővel.
A cikk említi, hogy az egész Gran Coupe vonal meg fog szűnni a mostani G26-al. Elég szomorú. -
Sziasztok,
x5 m60i-vel kapcsoaltban van itt valakinek tapasztalata ?
-
Chris0321
veterán
válasz
Mauzes #77051 üzenetére
Hello.
Mint láthatod már az e46-nál különböző guminyomás tartozott a nyári és a téli gumihoz és ott is más nyomást adtak meg nagyobb súlynál.
205/55R16-nál nyáron 4 személyig 2,1 és 2,5 míg télinél ugyanennyi személy esetén 2,3 és 2,7. Elvileg télen egyébként is nagyobb nyomás kell a gumiba, két tizeddel. A hátsó guminál nagyobb nyomást ad meg, ennek inkább vezetéstechnikai oka van ha jól emlékszem. Érezhető is a különbség. Nekem most elől 225/45R17-es, hátul 245/40r17-s gumi van. Mikor feltették a nyári szettet, nem az előírt nyomást kapta a gumi, hanem kisebbet. "Határozottabb" vezetés esetén bele beleszól a DSC néha, míg mikor a kézikönyv szerinti nyomás van a gumikban akkor nyáron lényegében meg sem nyikkan. Valamelyik ősszel vettem egy rövidebb féktávot nem sokkal az után, hogy felkerült a téli, majdnem elengedtem a féket annyira meglepődtem miért veri a talpam a fékpedál.
3,3-at nekem is ad meg, sőt 3,5-öt is. -
brumi1024
veterán
válasz
kardkovacsi #77062 üzenetére
Hat ülésfoglaltság alapján elvileg tudhatná, de nem tudom, hogy azt számításba veszi-e. A kézikönyv alapján a célnyomást a külső hőmérséklet és a gumi(ban lévő levegő) hőmérsékletének fényében változtatja.
-
brumi1024
veterán
válasz
Mauzes #77059 üzenetére
Mivel nincs ilyen gyári kombináció (19-es felnivel M+S-ben csak kétszéles opció létezik), ezért ez a táblázat nem lesz neked mérvadó, csak iránymutató. A táblázat (ha jól emlékszem) csak a hátsó gumi méretét adja meg, az egyértelműen azonosítja a kombinációt. Tehát 255/35R19 M+S-nél a bal felső szekció fog számítani, 225/40R19 nyárinál a jobb alsó.
-
brumi1024
veterán
válasz
bulikavagyok #77058 üzenetére
Hasonló gumihőmérsékletre? Egy picit hosszabb autópályázás után simán kérhet 2.9 bart is. Alapvetően pontos nyomást hideg guminál érdemes állítani, pláne az applikáció alapján, ami akár több órás késésben is lehet az autó aktuális adataihoz képest.
-
Mauzes
addikt
válasz
CharlieDrop #77057 üzenetére
De hát én is így kereteztem. Bal oldali piros keret szerint elöl-hátul eltérő 2,4 és 2,8, jobb oldali piros keret szerint egységes nyomás 2,7. Ennek a miértje nem volt világos.
#77054brumi1024: lehet, hogy nem gyári, de nekem ez sem egyértelmű. Lásd a képen 4 külön szekció van:
- bal felsőben 17-es keskeny és 19-es széles
- bal alsóban 19-es keskeny és 19-es széles és 18-as széles
- jobb felsőben 18-as keskeny és 18-as széles
- jobb alsóban 19-es keskeny és 18-as keskeny -
-
brumi1024
veterán
válasz
bulikavagyok #77055 üzenetére
Hőmérsékletfüggő, hogy milyen értéket ír. Magasabb hőmérséklet - magasabb cél guminyomás.
-
-
brumi1024
veterán
-
Mauzes
addikt
válasz
brumi1024 #77052 üzenetére
Ja meg talán még egy dolgot benéztem (?) Az elöl-hátul eltérő guminyomás csak arra az esetre vonatkozik, ha hátul szélesebb a gumi? Ez nem volt egyértelmű a táblából, mert hol 2, hol 3 sor szerepel adott négyzetben.
Amúgy az iDrive hol írja? Mármint azt tudom, hogy kiírja, mennyi az aktuális nyomás, de azt is kiírja, hogy mennyit az ajánlott?
Nekem 225/40 R19 Y M+S van elöl-hátul. Érdekes módon ezt a méretet nem is lehet konkrétan megadni iDrive-ban.
-
brumi1024
veterán
válasz
Mauzes #77051 üzenetére
- ha valaki mindig csak egy személlyel és üresen autózik, akkor a legfelső, 3 emberes sort kell néznie?
Igen.
- miért van ennyire eltérő ajánlás ugyanazon gumi méret, de eltérő kódok között? Lásd H és M+S esetén 2,4 előre és 2,8 hátra, sima Y esetén meg 2,7 előre és hátra is. Itt a sebesség limit adja a különbséget? Vagy a mud+snow mintázat?
M+S és H - ez szinte biztos téligumi, esetleg valami télies 4S, míg az Y nyári.
- mi indokolja, hogy hátul ennyivel nagyobb nyomást ajánlanak? Ha nem viszel embert meg csomagot, akkor a motor és sofőr miatt pont hogy elöl lesz nagyobb a tömeg
Nem elöl lesz a nagyobb tömeg (azokat Audinak hívják), 50-50-re hajt a BMW elég régóta. Gyors keresés alapján 48-52 a 330e.
Egyébként az iDrive is írja ezeket, érdemesebb azt nézni, mert figyelembe veszi az aktuális gumihőmérsékletet.
-
Mauzes
addikt
Sziasztok, ez lehet, hogy amatőr kérdés, de ti mennyire tartjátok be a gyártói guminyomás ajánlást?
Lásd egy G21-es, 330e címkéje:
Néhány dolgot nem teljesen értek:
- ha valaki mindig csak egy személlyel és üresen autózik, akkor a legfelső, 3 emberes sort kell néznie?
- miért van ennyire eltérő ajánlás ugyanazon gumi méret, de eltérő kódok között? Lásd H és M+S esetén 2,4 előre és 2,8 hátra, sima Y esetén meg 2,7 előre és hátra is. Itt a sebesség limit adja a különbséget? Vagy a mud+snow mintázat?
- mi indokolja, hogy hátul ennyivel nagyobb nyomást ajánlanak? Ha nem viszel embert meg csomagot, akkor a motor és sofőr miatt pont hogy elöl lesz nagyobb a tömeg
- eco módot használ valaki? Azért a 3,3 bar hátra eléggé extrémnek tűnik -
windlord
őstag
válasz
H.Ezredes #77048 üzenetére
Nem firtatta itt senki a szakmai felkeszultseged, sem a muhelyedet.
En nem rolad irtam, altalanosan.
Amugy nem ertem, hogy autoszervizek miert nem irnak szerzodest az ugyfellel.
Felmeresi naplo, ajanlat, garancia es a felelossegek tisztazasa, atadas.
Ez megy az epitoiparban, barmilyen szervizbe ( informatika, kisgep, haztartasi gep…stb), de az autoszervizben a folyamatos vita.
Tudom, megbontod es jon a meglepi. Azt ki fizeti? Ez a felelosseg, esetleg a potmunka opcioja. De ehhez nem art a papir.
En elektromossagal foglalkozom, nagy kivitelezeseken mindenfele.
Ha mi hozzaerunk a halozathoz, onnan minden elore latott, nem latott, gondolt vagy nem is almodott felelosseg a kivitelezoe. De ha van vallalas, akkor mar tisztabb innen a helyzet.
A teteles szamla nem baj, sot!
En megertem, hogy egy kereskedotol, helyszinen dragabb a matek (rendeles, szallitas, billenytuzet..stb), de a x2-3-4 az eros ugyanazert a cuccert!
Tisztelet a kivetelnek!A masik, az szerviz olyan mint a doki.
Elviszem a gepet, megcsinalja a garazs - mert ok a legjobbak persze - , utana ranez a masik es: “ki csinalta ezt, hulye volt? , miert oda vitte? Nem tudom…De komolyan, miert fajdalmas az automuhelyeknek szerzodni egy melora?
Ha mar kell a nagy aparat, akkor egy sablon szerzodes nem hiszem, hogy akkora feladat lenne.
szvsz sokkal kevesebb vita lenne, akar a hozott alkatreszek eseteben is.
Azt megertem, hogy a nem is egy valasz. En is alkalmazom.
Nem szegyen, ha az embernek vannak elvei. -
H.Ezredes
őstag
Mi nem csak alkatrészt cserélünk. Komplex szolgáltatást nyújtunk.
Azért tudunk magas műszaki színvonalon, dokumentáltan, gyári előírás szerint dolgozni, mert az egész működés egy átgondolt rendszer: az alkatrészen lévő nyereség is bele van építve a működésbe – ebből van célszerszám, műhelyfenntartás, fejlesztés, járulék, garancia, online szervizkönyv.
Ez nem mutyi. Soha nem is volt olyan, hogy egy alkatrészt háromszoros áron adnánk. Ez városi legenda. És nem, nem keresünk óránként 75 ezret. Az egész rendszer egységben működik: anyagdíj + munkadíj együtt alkotja a szolgáltatást.
Mert mi nem csak egy csavart húzunk meg. Egy vezérlés- vagy csapágycsere során 50–60 tételt is össze kell válogatni, egyesével beazonosítani, rendelni, egyeztetni – sokszor több forrásból –, hogy a lehető legjobb összeállítást adjuk az adott motorhoz. Ez órákig tartó háttérmunka, amit külön nem is számolunk fel, hanem bele van építve a végösszegbe. Ezért is komplex a szolgáltatás.
Mi minden munkánkat BMW által megadott nyomatékra, fokra húzva, méréssel, dokumentálva végezzük. Gépműhelyes kontroll, precíz szerelés, online szervizkönyv vezetés – ez mind része annak, amit adunk. Ez egy komplett, felelősséggel járó szolgáltatás, nem egy „dobd be azt az olajszűrőt gyorsba” típusú meló. És ezt is elvárják az ügyfelek.
Egyébként nem tudom, ki mit gondol, de nincs napi 10 olajcserém, meg napi 10 komplett fékcserém. Ez nem egy futószalag. Nem keresek naponta százezreket vagy milliókat – bár így lenne, már rég egy új M4-gyel járnék. De nem így van. Ez a valóság, nem a képzelet. Valójában nem én ülök 20–30 milliós új vagy fiatal autókban, hanem az ügyfelek.
És igen, gyári alkatrész is lehet hibás – ahogy legutóbb hozott gyári olajszűrőház szivárgott, a tulaj meg felháborodott, hogy cseréljük ingyen, mert biztosan mi hibáztunk, hiszen gyári újat hozott. Ki akar vitatkozni ezekkel?
Vagy amit most meséltem: N47 motor, szar gyári alkatrészt rendelt magának, és még szarul is rakta össze a balansztengelyek rögzítését, és a motor zörgött. Ezeket tapasztaljuk, és ezért nem vállalunk felelősséget hozott anyagért.
És a legszebb az egészben: rég kész a motor, de nem tudom összerakni az autót, nálam áll, mert ő Lengyelországba kiment váltóért, és már másfél hete várunk MÁS MIATT. Nekem lett volna bele kevés kilométeres váltóm, ami nem kellett, mert nyilván drágább volt, mint a lengyel ismeretlen… Ezért mi nem tudjuk összerakni, mert a tulaj mindenen spórolni akart – ő maga szerelte, ő rendelte az alkatrészt, és még most is mi vagyunk szivatva miatta.
Na ezért nem vagyok kíváncsi a hozott alkatrészre. Talán pénteken kapok váltót (összesen 2 hete áll emiatt feleslegesen nálunk az autó az alkatrészeivel). Na erre akkor mit mondotok? Nekem kötelességem mindenhez jó pofát vágni?! Számoljak fel tárolásért plusz napi 5000-et? Ez lenne a korrekt, hogy nekem más miatt kell várnom alkatrészre?? És számtalan ilyen volt – említettem a kuplungos sztorit, ott is szét van szedve, és állunk, hogy „na akkor most mi van?”, szar alkatrészt hoztak… És akkor megy a fejvakarás.
Aki szerint a szerelő „egy óra alatt megkeres 75 ezret”, az nem látja az egész képet. Akkor kérdem: a háttérmunka idejét – tételválogatás, árak összehasonlítása, beazonosítás, rendelés – azt ki fizeti meg? A dokumentálást, a videózást, a garanciát, az online rendszert? Ezek is benne vannak abban az összegben, amit végül fizet az ügyfél. Ha ezt külön-külön kiszámláznánk, akkor lenne csak meglepetés...
A Wallis külön vaskosan kiszámlázza a próbautat, a diagnosztikát külön tételként – és ott persze nem probléma az 50 ezres óradíj. Én nem kérhetek el ennyit, egyszerűen... A mellékelt árlista még 2023-as – azóta pedig 2025-re biztosan emelkedtek ezek az óradíjak is. Ha akkor 42–47 ezer Ft volt egy órányi munka a BMW-nél, ma már valószínűleg 50 ezer Ft felett jár. És ott minden külön tétel: próbakör, diagnosztika, hibatörlés – mindent felszámolnak. Ha 2023-as árlistán számolnék F szériára 40 munkaórát egy vezérlés csapágy cserére amennyi egyébként bőven el is megy az akkor 1.700.800 Ft lenne a munkadíj. Ezt ki fizeti ki ???Ehhez képest nálunk sokkal komplexebb, személyesebb, emberibb szolgáltatást kapsz, sokkal olcsóbban.
És ami az ügyvédes hasonlatot illeti: egy anyag átolvasásáért is több órát számláz, kifejezetten olcsónak számító 30 ezer Ft/óráért. És ez csak az anyag átolvasása! Egyébként még ennél is többet kérnek – nagyon nem ritka az 50 ezer Ft/óra sem. Mi is dolgozunk ügyvédekkel.
Egy magánorvos egy konzultációra elkér alsó hangon 20–30 ezer Ft-ot fél órára – olyan összegeket fizetek én is ki. Nálunk nem az van, hogy 1 óra = 1 munka. Itt hetek mennek el egy-egy motorra, és a végén jön ki az összeg, ami sokaknak már sok, de valójában arányaiban messze nincs túlzás.
És nem 1 órás munkák vannak átlagban, hanem sokkal több. Ki van sarkítva 1-1 dologra, hogy 1 vagy 2 órát dolgozunk, halálra keresve magunkat. Egy olajcsere megvan persze egy óra alatt, de valójában a nagy/közepes munkákból van a legtöbb.
Nem kell mindenkinek nálunk szereltetnie. Aki hozni akarja az olajszűrőt, mert 3000 Ft-tal olcsóbban be tudja szerezni, az nincs velünk összhangban. Ez nem baj. Mindenki találja meg azt a helyet, ami neki megfelel.
Nálunk a szaktudás, a precizitás, a gyári minőség és a dokumentálás van fókuszban – aki ezt értékeli, az visszajön. És hála Istennek, ilyenből van bőven.
Mi nem kókányolunk. Nálunk nincs „majd jó lesz úgy is”. Csak azt szereljük be, amit mi rendeltünk, amit ellenőriztünk, amire garanciát tudunk vállalni. Vannak olyan szervizek, akik szarnak bele mindenbe, és jó a hozott alkatrész – igazából a munka minősége is olyan, amilyen.
Rengeteget kell más után szerelnem, mert elvitték oda, mert olcsóbb volt – csak a végén sokkal drágább lett. Hányszor hallottam már, hogy „de a másik szerelőnél már kifizettem x–y összeget”. Egyszer kellett volna normális helyre vinni. Sosem leszünk a legolcsóbbak – és nem is akarok. Nem abban a piaci résben mozgunk.
A szempont az, hogy magas műszaki minőséggel dolgozzunk, az ügyfelek elégedettek legyenek az elvégzett munkával, és korrektül legyen minden elvégezve. Mindenki egyénileg van kezelve – nem pedig csak egy sima ügyfél. Emberközpontú, ahogy dolgozunk.
Vannak, akik kifejezetten ezt keresik – velük tökéletesen kijövünk. De mindenkinek megfelelni egyszerűen NEM LEHET, és nem is akarunk. Mi ezen a vonalon mozgunk, és nem is akarok ezen változtatni.
Aki mindenbe beleköt és forintra elszámoltat, abból mindig probléma volt – én pedig senkivel sem fogok vitatkozni.
Mi egy összetett, prémium szolgáltatást nyújtunk – és így dolgozunk. Van, akit ez nem érdekel, csak az ár – ő nem minket keres, és pont.
Én erről tovább nem akarok beszélni. Mindenki azt csinál, amit jónak lát – természetesen. -
CharlieDrop
veterán
válasz
windlord #77046 üzenetére
Meddő, mert akik nem értik az egészet, azoknak hiába magyarázzuk.
@herdsman12
ja nav. Éttermekbe is járnak, hogy lehet eladni többszörös áron egy krumplit.
vagy a péknél 300 Ft-nyi lisztből meg 200 forintnyi élesztőből készítek 3 - 4000 forintnyi kenyeret. Vajon mekkora a hasznuk nekik? -
windlord
őstag
válasz
CharlieDrop #77041 üzenetére
Vidd batran ahova akarod es fizeted.
En is ezt teszem.Pisztolyt senki sem tart sehova. Ez egy forum. Szoktak az emberek irogatni egy-egy temara.
Ha szamodra meddo tartalom , akkor javaslom: gorgesd tovabb. -
herdsman12
őstag
Utolsó, korrupt dolog ez a 40-50%-os kedvezmény az alkatrészekre, nem is értem, hogy erre miért nem ugrik a kormány (NAV).
A Bárdi és a Unix árai nagyrészt forintra egyformák, gondolom teljesen véletlenül.
Semmilyen kedvezményt nem engednék használni a kereskedőknek, adjanak egy normál árat, aztán majd eldönti a nép, hogy hol vásárol. (És ez mindenre vonatkozik.) -
Kinder
senior tag
Inkább beszélgessünk BMW-kről...
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
FIREBLADE78 #77042 üzenetére
Azzal, hogy telehordták az országot rengeteg használt szarral (10 év alatt lett plusz 1 millió sok-sok éves autó) így hirtelen hiány lett a szerelőkből. Azok meg árat emelnek, gyakorlatilag a csillagos égig. Mivel tudják ők is, hogy itt durva emelés van egyesek próbálják ezeket elrejteni ide-oda stb. Mivel keresleti piac van és jól megy, megtehetik. Vannak ilyen szakmák akikre rászakad a világ pénze, a könyvelő is ilyen lett a KATA megszüntetésével vagy mondjuk az építőipar pár évvel ezelőtt.
ás akkor szerintem fejezzük ezt a brummogást itt be, ettől nem lesz jobb semmi
-
FIREBLADE78
addikt
Érdekes. Én évek óta nem tudok emelni a szoba árán és mégis megélek. Egy éjszaka árán keresek 3-4 e Ft-ot. Vannak kivételek amikor ez lehet 10k is,de azzal az egy hónappal a seggem kitörlöm. Amíg egy szerelő jóformán ezt10 perc alatt keresi meg és nem tudja kifizetni ebből a rezsit stb? Hagyjuk már. Én kitudom fizetni? Ha tele venném magam alkalmazottal valszeg becsukhatnék egy hónap után. Ezért csinálok mindent egyedül. Szó szerint mindent!
-
CharlieDrop
veterán
Lehet vinni márkaszervizbe, ha ott olcsóbb az óradíj.
Illetve ha van olyan szerelő, aki a hozott alkatrészt beteszi, akkor ahhoz. Nem tart pisztolyt más a fejetekhez, hogy ne így tegyetek.
És akkor boldog mindenki, a vita parttalan és meddő, csak a bájtokat és a billentyűzeteket koptatjuk.(megj.: az én időm drágább, mint ne bízzam Ezredesre azt munkát, amihez ő ért és nem én)
-
dropi
senior tag
De nekünk nem az óradíjjal van a bajunk. Senki nem vitatta itt az óradíj jogosságát. Itt azzal van a baj, hogy nem tiszta a dolog, hanem mutyiznak a szerelők, hogy meg többet keressenek, hiszen úgyis tudja a gazda, hogy nem megvenni drága... Plusz ugye csak a szerelő tudja kicserélni az ember úgyis rájuk van szorulva ilyen ügyben, szóval tetszik, nem tetszik ez a helyzet, ennyibe kerül.
De akkor nézzük újra az üzemanyag pumpás részt...
Tegyük fel, hogy belemegyek, hogy a 80 ezres alkatrészt 130-ért kapom, plusz a könyv szerint egy óra a díja a cserének, ami 25000 ft. Akkor tehát szerintetek az tök oké és normális ma Magyarországon, hogy a szerelő egy alkatrész cseréjével egy órás munkával keres 75.000 ft-ot. Gondolom szívesen ki is fizetitek akkor ezt, hiszen szegény szerelő, fent kell tartania a műhelyt.
Ügyvédek, orvosok nem keresnek ennyit. -
opr
nagyúr
válasz
CharlieDrop #77037 üzenetére
Meg. Utána jött a hülyeség az alkatrészárakkal meg stb-vel. Ha az óradíj nem tetszik, az tök valid. Vidd oda, ahol olcsóbb, aztán viseld a következményeket. ¯\_(ツ)_/¯
Érted, hányszor lett elmondva, hogy a BMW-t (és társait, hybrid Lexus kivételével) megvenni a legolcsóbb? Akinek ezek után fáj a szervizköltség, azzal részemről nem tudok mit kezdeni.
Nem kell BMW-t venni és kész. ¯\_(ツ)_/¯ -
windlord
őstag
válasz
H.Ezredes #77028 üzenetére
Azért az építőiparban sem így van ez, sem a festőnél és az autószerelőműhelyben sem kellene, hogy így legyen.
A telefonszervízes is csomagolhat, ha a mindenkori listaár felett adná a cuccokat.
Az emberek nem hülyék, internet meg van, lehet csekkolni az árakat. Sőt kell is. Létezett régén egy szervezet - az volt a neve, hogy Gazdasági Versenyhivatal.
Az, hogy az ember vásárol a boltban egy eredeti, számlás, bontatlan dobozos gyári alkatrészt, akkor az miért is különb mint amit Tőled vagy bármi más szerelőtől lehetne megvenni?
Mert az te vetted, ezt meg én?
Ilyenkor a garanciát nem te vállalod, de a munka miért is nem elvégezhető?
Szerintem ezek a kérdések egy papíron le vannak vezetve, akkor nincs egyik részről sem olyan dolog, ami vitát eredményezne.
Főleg, ha mindketten ugyanattól a nagykertől vásároltok.
Ez gyenge érv. Azért nem építed be, mert nem keresel rajta hiszen kereskedő vagy és megteheted. Mögé meg tettél egy ideológiát. De én ezt nem vitatom. Ez a te működésed, ami nekem nem fér bele.
Ezért nem ülök be 2500Ft -ért sört inni, 15.000Ft -ért nem megyek moziba. Ezeket itthon elköltöm sörre és házimozira.
Nem megyek ilyen szerelőhöz sem, akitől kötelező megvennem az alkatrészt x3 áron. Megveszem, ő beépíti, én kifizetem. A munkára van gari tőle, az anyagra meg a boltból (nagykertől), ahonnan vásárlunk mindketten. Csak azt én intézem, kellett már intéznem. Volt benne kellemetlenség, de Murphy velünk él.
Én nem kritizálni szeretnélek, hiszen régi motoros vagy a piacon és működik a műhelyed, jó véleménnyel vannak rólad.
Nálad működik ez a mágia, nálam nem. -
CharlieDrop
veterán
“Az autószerelőhöz nem szórakozni megyek, kedvtelésből időt tölteni ott, ahol jól érzem magam, ezért hajlandó vagyok többet fizetni érte, hanem mert muszáj. Ez a kettő nem is hasonlítható össze.”
írtam, nem ugyanazon a szinten van a két dolog a Maslow-piramisodon
nem. Nem szórakozni jársz oda de:
ezzel jársz szórakozni
életeket mentesz, ha rendben az autostb.
a festői példa azért rossz, mert a festéket nem kapod olcsóbban a listaárnál, ergo ugyanaz, mint a szótakozás, vagy az étterem.
@opr:
az megvan, hogy az egér thread abból indult ki milyen baromi drága az óradíj? -
opr
nagyúr
válasz
H.Ezredes #77028 üzenetére
Őszintén szólva én csak azt nem értem, minek baszakodtok egyáltalán ilyesmivel, hogy ennyi meg annyi az alkatrész, meg ehhez mi köze bárkinek?
Fenti éttermes példával élve: ott is annyi van mondva, hogy a kaviáros rákragu galuskával hegylakó módra huszonötezer, oszt kész. Nincs külön leirogatva, hogy ebből ennyi a liszt, meg az xy alkatrész, meg a szakácsórabér. Ennyi oszt kész. Akinek tetszik tetszik, akinek nem tetszik, az meg vigye máshová (eszik máshol).
Étteremben vajon milyen fejet vágnának, ha megkérdezné valaki, mennyi a rántott hús, ha ő hozza az anyagot hozzá? Egyáltalán kinek lenne bőr a pofáján ilyet kérdezni?
Pedig kb ugyan az a szint szvsz. -
dropi
senior tag
válasz
CharlieDrop #77033 üzenetére
De én is leírhatom újra
hogy nem ugyanaz a kettő, nem jót hasonlítasz össze.
Miért nem a festős példával jössz? Mert az passzol ide, az ugyanez, bárki által elérhető terméket is felhasználó szolgáltatás.
Az étterembe egy termékért megyek, szórakozni, jól érezni magamat, aminek van egy ára, eldöntőm, hogy azt ki akarom-e fizetni vagy nem.
Az autószerelőhöz nem szórakozni megyek, kedvtelésből időt tölteni ott, ahol jól érzem magam, ezért hajlandó vagyok többet fizetni érte, hanem mert muszáj. Ez a kettő nem is hasonlítható össze. -
kardkovacsi
senior tag
válasz
CharlieDrop #77031 üzenetére
"Ott az ital, amit megiszol 1700 boltba 300. És azt írod azért mész oda, szerelőhöz miért mész?" - azért itt van egy logikai bukfenc. A szerelőnél kifizeted az alkatrész meg a munkadíjat is. A parkban meg a kettő együtt van, nézheted úgy is ugyanúgy 300-ért adja és a munkadíja meg 1400.
A fő probléma, hogy próbálja mindenki szétkenni a nyereségét ott ahol lehet. Szerintem sokkal tisztább lenne leírni, hogy ennyi az óradíj és tessék én innen rendelem az alkatrészt, kedvezménnyel és ennyi. A fentiek miatt ilyen rossz érzéseket kelt ez az egész, ugyanolyan mint a kötelező borravaló. Bakker, írd bele az árba ne akarj már olcsóbbnak tűnni.
-
CharlieDrop
veterán
Oké. Újra leírom:
a baj ott van, hogy az alkatrész üzletek megadnak minden kedvezményt az utcáról beesőknek is. Innen nem tudsz nyerni.
Az autószerelés pont olyan szolgáltatás amit a Park ad, csak ha vizezett piát kapsz nem halhatsz bele,
mint a gagyi alkatrészek.
Hidd el, a kettő tök ugyanaz, csak mivel az értékrendedbe (Maslow-piramisodban) nem ugyanazokat a szinteket foglalják el a dolgok az egyik jobban, a másik kevésbé jobban fáj.
De nézzük másképpen. Ott egy étterem. Van fancy, cool drágább és van egy kifőzde. Az árak még attól
is függnek majd, hogy hol vannak (belváros, külváros, balcsi, falu). Ott is tudod mennyi az alapanyag, de vannak szakácsok, felszolgálók és nem anyázol, ha a drágább helyen valami 2x-3x-10x annyiban van. -
dropi
senior tag
válasz
CharlieDrop #77031 üzenetére
Az autószerelés az egy szolgáltatás, a Bárdi meg kereskedő. A Park meg abból él, hogy eladja a portékáját és emellé épített valamit, ami miatt sokunknak megéri annyit fizetni érte, de változatlanul azt mondom, hogy ez nem jó hasonlat. A festő már sokkal jobb.
De semmi bajom nem lenne, ha a szerelő akarna keresni az alkatrészen 10 százalékot vagy legyen 20, ami már bőven kiskereskedelmi árrés és nyilván, ha a korábban említett 80 ezres üzemanyag pumpára azt mondja, hogy 100, akkor nem állok neki baszakodni, mert jól van, legyen az övé (hozzáteszem, biztos, hogy még annál olcsóbban is be tudja szererzni). De a közel dupla áras ajánlat már kinyitja az ember zsebében a bicskát.
De nem csak ez a baj, a kartellező taxisok is kurvanagy baj sztem, a pincér, aki tartja a markát a 15 százalékos szervízdíj után, az is ugyanilyen nagy baj és még lehetne sorolni. -
CharlieDrop
veterán
"Szóval igazából nem nagyon látok másik szolgáltató iparágat, ahol ez lenne a helyzet,"
Ugye azt írod, hogy nem szolgáltatás, hanem kereskedelem, már ez fájó, de engedjük el legyen kereskedelem.
Ott az ital, amit megiszol 1700 boltba 300. És azt írod azért mész oda, szerelőhöz miért mész?
Azért mert az ő szaktudására van szükséged. Mondhatod, hogy akkor ennyi vagy annyi legyen a díja, de akkor azon menne a duzzogás, hogy a hozott alkatrészt meg óránként 50-ért akarja betenni... -
dropi
senior tag
válasz
H.Ezredes #77028 üzenetére
Váltó téma: Értem, viszont az akkor egy kockázat, mert ha meg mégsem megy, akkor jöhet a váltó felújítás 1 gurigáért és az a 20 ember, aki megszívta lehet, hogy tök joggal szívta meg, mert amúgy is már véres volt a torka a váltónak. Szerencsére én mióta megvan a 2008-as 530d, egy kezemen meg tudom számolni hányszor tettem sport módba, sőt hányszor használtam a kormányon a füleket vagy egyáltalán a sport gombot hányszor nyomtam be, mert akárhányszor megnyomom egy űrhajóban érzem magam
Szóval nyilván mindenkire rá van bízva ez dolog, döntse el. Én az eddigi tapasztalatok alapján úgy döntöttem, hogy nem vállalom a kockázatot, pedig vigyázok a kocsira, de annyira nincs fölös egy gurigam egy váltófelújításra hobbiból
Alkatrész téma: Sztem itt senki nem vitatja, hogy ki kell fizetni a műhelyt, embereket, használt olaj miegymás. Mondok egy példát, mivel van a bajunk.
Üzemanyag pumpát kellett cseréltetnem, mondja szerelő, hogy hú az drága lesz, 160 valamennyi a pumpa, de ő ad nekem rá kedvezményt, és odaadja 130-ért! Mondom oké, de azért én még szétnéznék. Mit ad Isten, az autodocon 80 ugyanaz a cikkszámú Bosch pumpa, de a kovácsnál, zsunál szintén 80. Nem bontott szart akartam vinni, hanem újat. Szerencsére ő belement, hogy kicseréli, ha én megveszem, de ilyenkor sajnos előjön belőlem a balkáni fíling.
De tudod mit, simán lehetne ezt rugalmasan is kezelni, hogy oké, azt mondom, figyi én ennyiért tudom beszerezni az alkatrészt, ha te ennél olcsóbban nem érdekel, vedd meg te, építsd be. Nem hiszem, hogy ne tudnátok megoldani, hogy úgy is legyen rajta haszon, mert amúgy sztem az ügyfelek többsége ezt az egészet leszarja, nem fektet energiát abba, hogy keresgessen, hanem ennyit mond az autószerelő, akkor ennyi. Szóval nem is mindenkivel kellene ezt eljátszani, csak azzal az elhanyagolható kisebbséggel, aki szereti az internet túrásával eltölteni az idejét
De mondok mást. Mond azt, hogy oké, hozhatod a saját alkatrészed, de akkor a magasabb kockázat és haszon kiesés miatt 25 helyett 50 az óradíj és az alkatrész minőségére nem vállalsz garanciát. Tudod mit? Simán belemennek, mert még úgy is úgy érezném, hogy nem vagyok átverve.Festő, Park téma: Mauzes jól írja, nem jó az összehasonlítás, mert a Park nem szolgáltatást nyújt, hanem a kereskedelemből él. Oda azért megyek, hogy igyam a sört 1690-ért. A festő is jó példa, mert megkérdem, hogy mennyiért festi ki a lakást és mond egy számot anyaggal meg anyag nélkül. Én meg megyek az obiba, vagy megrendelem a lengyel festéket tized annyiért, de nem zavarja, kifest azzal is.
Vagy a telefonboltos... Simán felteszi neked a temus fóliát, megmondja ennyi, ha tőlem veszed, ennyi, ha te hozod.
Szóval igazából nem nagyon látok másik szolgáltató iparágat, ahol ez lenne a helyzet, hogy ennyire össze lenne kapcsolva ez a két dolog, és lehet ezt védeni, de sztem sokan ezért gondolják lehúzásnak.
Amúgy nézem a videóidat -
H.Ezredes
őstag
Sokszor felmerül, hogy miért kerülnek ennyibe az alkatrészek egy műhelynél, és hogy ez vajon 'marzsból élés-e'. Fontos lenne kicsit jobban megérteni, hogyan működik ez a rendszer.
A szerviz nem webshop. Itt nem arról van szó, hogy egy darab terméket eladunk sok haszonnal. Egy műhely működtetése sokkal összetettebb: bérelni kell a helyet, fenntartani az infrastruktúrát, eszközöket vásárolni, karbantartani, szoftvereket licenszelni, gépeket fejleszteni, diagnosztikát frissíteni, online szervizkönyveket vezetni, hibákat kijavítani, ha valami mégsem sikerül elsőre – és mindezek mellett alkalmazottakat is fizetni kell. Egy festőnek nem kell több beállásos műhely / rezsi költségek, drága célszerszám, 3-4 számítógép különféle diagnosztikai szoftverekkel. Nekünk kell.
Az alkatrészek ára nem fekete-fehér: vannak olcsóbb tételek, amiken arányosan magasabb lehet a haszon, és vannak drágábbak, amiknél ez jóval kisebb. Az is gyakori, hogy bizonyos gyári alkatrészekre alig van valami kedvezmény, és néha már az is kihívás, hogy egyáltalán be tudjuk szerezni időben, garanciával. Vannak alkatrészek (főleg gyáriak), amikre alig adnak engedményt – így a „50%-kal olcsóbban vesszük” szöveg csak néhány tételre igaz, és ott sem automatikusan haszonként jelentkezik.
És igen, az is fontos, hogy miért nem szoktuk engedni az ügyfél által hozott alkatrészt.
Sajnos több tanulságos esetünk is volt:
– Egy ügyfél által hozott gyári(!) olajszűrőház gyártási hibás volt – gyári nyomatékkal húztuk meg, mégis folyt. Az ügyfél viszont elvárta, hogy vegyük le ingyen, mert szerinte "gyári, tehát jó kell legyen".
– Egy másik esetben egy új gyári szelepfedelet rendeltünk, ami a gyári ragasztásnál rosszul volt összeragasztva és indítás után jött ki a kartergáz / füstölt. A garancia csak utólag, hónapokkal később térítette meg az árát – mi közben saját zsebből fizettük a cserét és az új alkatrészt.
– Volt olyan is, hogy ügyfél hozott alkatrész dobozában nem az volt, ami rá volt írva. Másik kuplung, másik kettőstömegű volt benne – ott állt az autó váltó nélkül, és nem lehetett összerakni. Ilyenkor az egész nap megy a kukába, és még nekünk kell magyarázkodni.
– Volt például vadiúj EGR szelep, ami hibás volt – minden papírt leadtunk, a mai napig nem kaptuk meg az árát.
– És az egyik legfrissebb, épp most futó eset: egy N47N (184 LE) motorról van szó. Az ügyfél motorhibásan vásárolt egy blokkot, amit gépműhelyből elhozva otthon maga szerelt össze. Vásárolt balansztengely-rögzítőt is, de rosszul állította be, és beépítéskor nem is volt jelen a rögzítő. Az egyik balansztengely irdatlanul lógott, a motor brutálisan zörgött. Rendelt hozzá balansztengely tűgörgős csapágyakat is – de kétféle létezik, és ő a rossz méretet rakta be. de a rossz méretű csapágy miatt lötyögött a tengely – a motort ezért újra szét kellett bontani. Ráadásul a csavarok is össze-vissza voltak rakva.A váltót is másik szerelő elvileg levette mert keresték a zörgő hangot de nem találták – mikor mi levettük, láttuk, hogy a turbina rosszul lett beépítve, és emiatt eltört a váltóban lévő olajpumpa egyik füle. Most cseréljük a váltót is mert amúgy mentek pár km-t így is az autóval és senki nem tudja ki rakta össze rosszul, a motor teljes újraszerelése zajlik. Erről TikTok videó is készül és itt is saját magának szerzi az alkatrészt maga rakja össze és nem jó. Én szedem szét én jövök rá,hogy mi a baj. – Ez pontosan példája annak, miért nem vállaljuk más által hozott alkatrészek beépítését.
Én nem fogom a nevemet adni más által hozott alkatrészhez, és nem viszem fel az online szervizkönyvbe sem. Ha valaki ragaszkodik hozzá, hozza magának, rakja be magának, és ő vezesse fel a szervizt is.
Végül: minden szektorban van árrés – az építőipartól a vendéglátáson át az autóiparig. Nézzen meg bárki egy telefon szervizt: szerintetek nincs rendes árrésük a kijelzőn vagy a fólián? Vagy: ma moziban fizettem egy nagy popcornért és üdítőért 3300 Ft-ot. Mennyi a beszerzési ára? 200 Ft? Lipton tea: 600 Ft-ért másfél litert veszel boltban, itt 1 litert adnak 1500-ért. Vagy a szórakozóhelyen 1 feles (ami nem is feles) 2500 Ft? Egy üveg pia 35-50ezer, boltban 10...
Mégsem látom háborogni az embereket. Éttermekben sem. A festős hasonlatra meg: festő olyan pénzt elkér, hogy a szemem kigúvad – sima fehér festés 2 millió. Egy barátom szervizében az ügyfélvárót irodákat festették, 2 millió volt csak a falak, pár korláttal. Hagyjuk már, hogy ki gazdagszik meg miből.Ismerős is mesélte,hogy mennyit kértek egy lakás teljes festésre és mindenkitől a milliós tételeket hallgatom. Egy házat kifesteni más felelőség mint egy motort összerakni szaktudással tisztességgel vagy futóművet féket amivel ember életekért felelsz.... És természetesen nincs bajom sem a festőkkel se senkivel csak az,hogy úgy van beállítva az autószerelő keresi halálra magát ez egyszerűen NEM IGAZ.Legalább is aki tisztességgel dolgozik és úgy ad árakat az nem.
Rengeteg vállalkozónak dolgozunk, akik sokkal jobban keresnek, mint mi: villanyszerelők, festők, burkolók, ügyvédek, IT-sok, orvosok. Egy telek, egy ház, és keresnek rajta 50–100 milliókat. Van, aki azt mondja: 'évente felhúzok egy házat, és kész vagyok' és ezt az ügyfél mondja nekem nem én találom ki... Talán nem itt kéne elkezdeni matekozni. Sokszor épp azok a legnagyvonalúbbak, akiknek kevesebb van – míg vannak tehetősebbek, akik 1 forintot is sokallnak. Tisztelet a kivételnek.
Nagyon sokszor észreveszem, hogy aki szerényebb körülmények között él, még ő az, aki jattol, hálás, figyelmes – míg sok tehetősebb ezt meg sem fontolja.
Ez nem elvárás – csak egy megfigyelés.
Van, aki minden alkalommal ad 10 ezerrel többet, vagy év végén hoz egy üveg italt, megköszönve az éves munkánkat.
Természetesen minden ember más és más, de mindenkit emberként kezelünk. Tisztességesen dolgozunk, nem tűnünk el, ha probléma van – és nem nézünk senkit hülyének.
De tudjátok akkor éri meg igazán mikor ilyen visszajelzéseket kapsz egy ügyfeledtől akinek tisztességesen javítod az autóját és igen még az alkatrészeken is keresünk amit mi építettünk be.
Hétvégén kaptam az üzenetet:
"Szia Misi,
Kérlek ne haragudj, hogy hétvégén zavarlak. Nem vagyok már BMW tulaj... 🫣 Tegnap este megvették, és elvitték az autót. Sokan érdeklődtek, de nem igazán vettem őket komolyan. Mindenki ki akarta próbálni, és jöttek az alkudozások... 😡 Voltak szemtelen összegek, egészen csütörtökig. Az új tulaj semmit nem alkudott, és még fel is utazott Budapestre az autóért. Pénteken tudtam bevállalni, hogy megnézheti. Azonnal elindult... Dunaújvárosból jött fel, nem akarta megvárni a hétfőt, úgyanis mentem volna le. (Mivel én is dunaújvárosi vagyok, mint tudod) Jött, csodálkozott, kipróbálta és azonnal vinni is akarta. Alku nélkül utalta a pénzt, és boldogan indult haza vele. Tisztára remegett, egyenesen sokkban volt az úriember, hogy ilyen autót szeretett volna már évek óta és végre valóra vált egy álma... Szval, köszönöm NEKTEK, hogy ilyen szép állapotban és mindenre odafigyelve szervízeltétek ezt az általatok nem igazán kedvelt típust. Remélem a következő autó Veled / Veletek együtt lesz átvizsgálva és hasznos tanácsokkal segítetek kiválasztani. Hogy nektek is, és nekem is a lehető legkevesebb kockázattal és anyagi ráfordítással tudjak autózni a tőletek megszokott sportos vonalon és a tökéletesen szervízelt formában egyaránt." -
Mauzes
addikt
válasz
CharlieDrop #77025 üzenetére
A szerelők is sokkal jobb áron veszik az alkatrészt, mint a magánszemély.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
kardkovacsi #77021 üzenetére
Megvan
-
Mauzes
addikt
válasz
CharlieDrop #77022 üzenetére
Nem lennék, de ez most hogy jön ide? Ott a kereskedelem a fő tevékenység, annak a profitja van beárazva, nem egy másik szolgáltatás. Amúgy lehet én látom rosszul az egész dolgot, ez is csak egy vélemény. De nekem furcsa lenne, hogy ha hívnék egy festőt lakásfelújításra, és akkor nem csak a munkadíját számolná fel, hanem kötelező lenne tőle megvennem a Dulux festéket 2x annyiért, mint a boltban.
-
t.imi
addikt
válasz
bytesizelife #77007 üzenetére
Nem az én autóm, fogalmam sincs a műszaki tartalomról.
Megnéztem 1-2 anyag árat, ennyi.
Illetékes majd dönt hogy mit szeretne, aztán vagy jól jár, vagy xar helyre megy és nem úgy lesz elvégezve a munka, ahogy leírtad.
Vidéki gumis és autószerelő műhely adta a fenti árat, szerintem fogalmuk sincs arról, mit és hogyan kellene.
Annyi kókány van és olyan kevés hozzáértő, nehéz kiszűrni a valódi szakembereket. -
brumi1024
veterán
válasz
kardkovacsi #77018 üzenetére
Azt is látom, csak eltakarta egy AC: [kép] Mondjuk az biztos, hogy nem "Place of Worship" néven van fémjelezve.
-
Mauzes
addikt
válasz
H.Ezredes #77015 üzenetére
De szerintem nem az volt a felvetés, hogy miért profitért dolgozik a szerviz. Hanem hogy eléggé átláthatatlan az árképzés és az alkatrészre is iszonyat marzsot rátesznek. Tehát nem az van, hogy kifizeted a munkadíjat - akár jó drágán - és akkor a javítás ára az kb. arányos lesz azzal a munkaórával, amit a szervizes beltesz. Ha fél óra meló, akkor, hasamra ütők, 30 ezret keres a szerviz, ha meg 2 óra, akkor 120 ezret. Ehhez képest meg az alkatrészekre is a beszerzési nagyker árra simán megy a 2x-3x szorzó.
Mondjuk lehet, hogy ez azért van, mrt a user nem viselné el a magas munkaóra díjat, vagy nem tudom. -
Kinder
senior tag
válasz
FIREBLADE78 #77001 üzenetére
Hát ez összetett kérdés, mert van olyan hét, amikor én viszem/hozom a gyereket a suliból, viszem/hozom edzésre és van, hogy napi 2x 20-25 perceket várok rá minden nap, mert összevissza engedik el őket a tanárok/edzők. Namost ezt kissé megviseli a fogyasztást, mert nyilván megy a légkondi/zene.
Ilyen esetben nagyon max 300 km ( de inkább kevesebb ) 90% --> 15-20% akkuval.
Ha meg megyek vele folyamatosan, akkor mondjuk egy Bp. XIV. ker - Parndorf outlet - Bp. XIV. ker, ami nekünk 410 km, autópályán 100% --> 15-20% akkuval megvan, 135kmh-ra állított tempomattal, 4 személlyel. -
H.Ezredes
őstag
Ez amit írtál nem a legolcsóbb de nem is elvetemült ár. Mi egy ZF6–8HP-n olyan ~250-be csináljuk az átmosásos cserét. Gyári ZF olajjal és ZF szűrővel az átmosáshoz szükség van 16–18L olajra, egyszerűen alatta nem lesz tiszta. (Aki tisztességesen csinálja az ennyi olajat elhasznál) Én nem érzem inkorrekt árnak ( a saját áramat) főleg, hogy 6HP-nál a tömböt is levesszük és az alatta lévő tömítéseket is cseréljük és mondom minden gyári ZF. Továbbá az online szervizkönybe is bekerül az olajcsere. Eddigi tapasztalataim szerint nem megy tönkre a váltó olajcsere miatt
1. Amit sokan nem értenek: nem az új olaj rontja el, hanem a régi takarja el a bajt
Egy váltóban a hidraulikus vezérlés, a lamellák, a szolenoidok és az egész rendszer működése nagyban függ az olaj állapotától. Ha évekig, akár 150–250.000 km-ig nem cserélik az olajat, az:
telítődik fémkopadékkal, surlódó anyaggal, szennyeződéssel;
viszkozitása megváltozik, sűrűbb lesz;
pár tized másodperccel később reagál a rendszer ( akár még gyengébb reakció ), de ehhez a kopott váltó "hozzászokik".
2. Amikor friss olaj kerül bele: kiderül az igazság
A friss, hígabb, jól kenő olaj tökéletesen dolgozik – de már nem a hibák elfedésén, hanem a valós működésen. Ilyenkor történik az, hogy:
a már elhasználódott lamellák csúsznak, mert nincs ott a vastag "massza", ami eddig „összeragasztotta” őket,
a szolenoidok gyorsabban működnek, de a hidraulikus nyomás nem tudja tartani a kopás miatt,
a váltóhibák, amelyek eddig is megvoltak, csak el voltak fedve a sűrű, koszos olajjal, hirtelen előjönnek.
3. Tehát nem az olajcsere teszi tönkre a váltót – hanem a túl hosszú ideig nem végzett olajcsere
Ez a lényeg: ha időben lett volna karbantartva, semmi nem jönne elő. Ha már rég be van indulva a kopásfolyamat, akkor csak idő kérdése, mikor omlik össze – az új olaj legfeljebb felfedi a valóságot. De ezek a szar váltókra vonatkoznak. amelyik alapvetően jól működne csak soha nem volt kicserélve azon segít és iszonyat sokat.A másik dolog leírja 20 ember,hogy neki probléma jelentkezett olajcsere után de a több ezer ember meg nem írja le nekik meg milyen jó lett csere után ( most kifejezetten a magas futásteljestmény és a soha nem cserélt olaj kombinációjáról beszélek )
Egyébként itt egy tiktok videóm pontosan erről [link] 350E Km és soha nem volt cserélve. Most felhívtam a srácot,hogy mi a tapasztala így több hónap után. Egy szót mondott tökéletes.
Olajcsere előtt a fokozatok nyúlósak voltak. Váltásoknál voltak durvább váltások is. Sport módban borzasztó lassú volt. Olajcsere után a nyúlósság megszünt.Puha váltások és sport módban piszok gyors lett. A tulajjal mentünk próba utat előtte is és ugye nekem is ugyanez a sport automatám volt és ott is jeleztem neki,hgoy borzalmasan lassan váltott amit ő maga is megerősített. Szóval most ugyan ezeket elmondta és,hogy nem bánta meg,hogy kicseréltük ugyan olyan mint amikor elvitte.
És ha már szóba került az árképzés meg a „lehúzás”, engedj meg még egy gondolatot.
A világon mindenhol van haszonkulcs. A boltban az élelmiszeren, a moziban a popcornon és üdítőn, egy telefonboltban a 300 forintért legyártott töltőt 5.000-ért adják el, a divatmárkák pedig simán elkérnek 20–30 ezret egy olyan pólóért, amit ugyanabból az anyagból gyártanak, mint az 1.500 forintosat – csak ott van rajta egy kis logó. Elmész egy parkba és a büfében egy üdítőt 2x drágábban adnak mint a boltban vagy étteremben.
A szolgáltatások árazása soha nem csak az alkatrészről szól. A szerelő sem az árokparton szerel. Műhely, bérleti díj, világítás, fűtés, céges adók, könyvelés, szerszámok, gépek, diagnosztika,emelők, olajgyűjtő,iroda / berendezéssel , szaktudás, tapasztalat.Vezesse az ember az online szervizkönyvet is ez hozott alkatrésznél nem is lehetséges. Ki fogja felvinni saját neve alatt a más által hozott alkatrészt? ( de ez csak egy része. ) Ez nem hobbi, hanem munkahely, felelősséggel, garanciával.
Lehet spórolni YouTube-videók alapján háznál is, ahogy lehet otthon hajat vágni, villanyt szerelni vagy magadnak varrni inget. De ha már egy szakembertől vársz el precíz, minőségi munkát, akkor ott van egy korrekt ára – és ez nem lehúzás, hanem normális működés.
Ha a munkánkat pofátlanságnak nevezik, az pont olyan, mintha a saját fizetésedre azt mondaná valaki: „Te ennyit keresel ezért? Hát nem szégyelled?” -
brumi1024
veterán
válasz
kardkovacsi #77010 üzenetére
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
kardkovacsi #77012 üzenetére
Bmw charging töltőállomások előnyben részesítése opció van a bmwappban. Szűrni nem tudok gyártókra.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
FIREBLADE78 #77011 üzenetére
MyBMW app-ban preferált szolgáltatók és az átmegy az autóra is.
-
FIREBLADE78
addikt
Pont ezt akartam kérdezni. Tervez a teslakkal vagy nem? Hol lehet ezt beállítani,ha igen? Külföldön megvan már nyitva nekünk is a suc?
-
brumi1024
veterán
válasz
kardkovacsi #77008 üzenetére
A szekesfehervari nalam benne van, tervez is vele (nekem Tesla, Tea es Ionity a beallitott preferalt).
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
kardkovacsi #77002 üzenetére
Most néztem a BMW navigációját, a Tesla töltők úgy módjával vannak benne. A győri benne van, de a székesfehérvári nincs. Egy horvátot néztem Zagráb után, Jadrebarkso, az sincs benne, emiatt nem is tud vele számolni a navi. Valszeg valami két évvel ezelőtti állapot lehet benne.
-
bytesizelife
tag
Ilyen mennyiségben 40-ért csak valami taknyot kapsz, de nem minőségi váltóolajat (egy ZF-be eleve nem öntünk mást, csak Lifeguard Fluid-ot). A szűrő pedig vagy a teknőbe integrált, vagy legalábbis le kell kapni hozzá a teknőt, azaz leereszteni az olajat kompletten. Feltölteni elég macerás ha gyári módszerrel csinálja (adott hőmérsékletre hozni a váltót, diagon figyelni hogy ne legyen túl meleg se, majd egyszerre váltogatni és töltögetni, míg vissza nem folyik az olaj a beltöltő nyíláson). Lehet, hogy nem 250e, de kétemberes meló (egyik bent ül és váltogat, a másik töltöget), és emelő kell hozzá.
Az a baj, hogy úgy sakkoztok, hogy egyikőtök sem ért hozzá. -
Gsx-rr
veterán
Szlovéniában volt már valaki elektromossal? kell készülni valami appal esetleg?
-
kardkovacsi
senior tag
Igen, ez ilyen. Az alkatrész disztribútorok is benne vannak vastagon. Még hondám volt, lehetett vagy 10-15 éve, gyertyát kellett cserélni gyorsan mert megállt az egyik, kaptam a szerelő sráctól egyet ami nem teljesen belevaló hogy haza tudjak menni illetve másnap reggelre meg lett rendelve a 4 darab gyertya hozzá. Elég link srác volt, elaludt én már ott voltam reggel, megjött az alkatrész is, ott áll a srác kiszállító a 4 darab gyertyával. Végül én fizettem ki. Kicsit meg is lepődtem, hogy a 25e-es listaár az 16e volt. Gondolom ez azóta se változott.
-
dropi
senior tag
válasz
kardkovacsi #76990 üzenetére
Én is kértem még tavaly ősszel az E60-ra kíváncsiságból árajánlatot, de 230 alatt nem volt sehol, de ide belövök egyet (Avalon Bosch Car service).
Viszont azóta több szervízessel is beszéltem, és mind azt mondta, 400 ezres autónál, ha nem volt még cserélve, eszembe ne jusson (és ezek között wallisos is volt, aki mondta, hogy ők a cégnél sem javasolták, volt hogy erősködtek, de aztán az emelőről nem tudtak vele utána leállni + rengeteg hasonló példát olvasni a Fb csoportokban is).
Szóval most nagyon szépen vált a kocsi, egyelőre semmi jelét nem látom, hogy baja lenne, szóval én elengedtem ezt az olajcsere kérdést.Egyébként nekem azzal van tele a tököm, hogy a szervízesek kétszer húznak le. Illetve oké, a szerelést ne nevezzük lehúzásnak, azért megdolgoznak, de hogy az alkatrész árakon is próbálnak bepalizni az már rohadt idegesítő, mert szinte sehol nem engedik, hogy te vidd az alkatrészt, pedig minimum fél áron be tudom szerezni máshonnan pontosan ugyanazt. Na én ezt nevezem pofátlanságnak, nem a 25 ezres óradíjjal van a bajom.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
FIREBLADE78 #77000 üzenetére
Van Tesla töltő útközben elég sok, szóval már no para
Új hozzászólás Aktív témák
- Quadro FX 570 eladó
- DDR3 BAZÁR! 8GB 16GB 1333MHz 1600MHz 2400MHz DDR3 memória garanciával hibátlan működéssel
- 0% THM 3 havi részlet! Beszámítás, 27% áfa, Sapphire Nitro+ RX 9070XT 16GB készletről
- Thinkpad P16s notebookot vennék
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest