-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BeZol
őstag
válasz Tsebacsi #24500 üzenetére
E93asom van M-pakettal, tehát én egy 1810kg-os autót vezetek, az F30nál jóval nehezebb vagyok, ugyanúgy 18as M-es felnijeim vannak ugyanazokkal a paraméterekkel amiket írtál, és ez egy tökéletes kompromisszum a megjelenés, a sportosság, és a magyar útviszonyok szempontjából. Kátyúkat kerülni kell, fekvőrendőrnél lassabban kell áthuppanni, és a szegélyre parkolást esetek többségében el kell felejteni.
Runflat gumikat, meg erősített oldalfalúakat el kell felejteni, mert gyárilag nekem is olyan volt (michelin pilot sport ps2), de mióta ps3-asokra váltottam (ami sima gumi), azóta sokkalta komfortosabb az autó úthibáknál is, és kanyarban sem pattog le az ívről, tényleg nagyon sokat számít.
Én egyáltalán nem érzem kellemetlennek az M sport futóműt. Van egy mini cooper s-ünk is, na az gáz, ez a közelében sincs annak. (autópályán pedig kedvezően hat a fogyasztásra a csökkentett hasfal)
A magyar utak miatt viszont nálam 130k km-nél első lengőkarokat kellett cserélni (kanyarban mozgott a kormány a kezemben jobbra-balra), és 145k km-nél minden szilentet (csavar, körülötte gumi, remélem ez a neve) a futóműben.
A kérdés már csak az, hogy F30-nál vajon mi lehet, de én úgy tudom, az eleve lágyabb lett, mint az E90volt, de más biztosan jobban tudja, de a lényeg, hogy egyáltalán nem kell félni tőle. -
#56573440
törölt tag
válasz Tsebacsi #28003 üzenetére
nem tudom hol vagy zuglón belül, de utvonalterv szerint újvidék tér-h.ezredes az nagyságrendileg 15km... csak bmw-znek, és a beszerzéssel kapcsolatban is rugalmas. itt vannak páran akiknek ő csinálja a kocsiját, én is voltam nála, megyek is jövőhéten ablakemelő miatt.
15km még egy próbaútnál is bele kell férjen, ha meg már a tiéd akkor az pláne szerintem. írj rá egy privit aztán meglátod
-
Highend55
tag
válasz Tsebacsi #34809 üzenetére
Èn alapból kizártam,hogy 4hengeres modellt vàlasszak de màr anno e46 nàl is.525d nem rossz alternativa mivel egy butitott 30d viszont a vàltója gyengébb mint a 30d-nek.Ezèrt nálam ez is felejtős lett.Próbálj kevés tulajos ès vezetett szervizkönyvest talàlni!Még nem annyira régi modell biztos kilehet fogni otthon is jobb vételt .Mindenképpen automata vàltósban gondolkodj,szeretni fogod !
-
veterán
válasz Tsebacsi #50398 üzenetére
Nyilván meg kell nézni ,ellenőrizni, de ezekre számíthatsz: EGR, Turbó, szívósor első körben minimum. Plusz vezérléscsere sem árt. Váltóolaj és szűrőcsere. 1-1,2M simán rámegy, ha mindent megcsináltatsz. És akkor még a fékeket nem is néztük bár a 3-asra gondolom olcsóbb, mint az ötösre.
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Gsx-rr
veterán
válasz Tsebacsi #50398 üzenetére
Ilyen futasteljesitmennyel inkabb nem vennek vagy max akkor ha tenyleg nagyon jo az allapot.
Motorra viszont 500.000 at azonnal elkolthetszSenortilla: en elosztanam azt az osszeget kb 2 vel.
5-600.000 bol szepen rendbe lehet tenni, ha nem valami lelakott peldany volt.[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
válasz Tsebacsi #50402 üzenetére
Még futóművet is rendbe lehet rakatni, tehát lengőkarok, lengéscsillapítók, az is extra 200-300ezer Ft sztem (meg új akksi is).
Viszont ha belelocsoltál összesen kb. 1,5m Ft-ot, utána kb. 150ezer km-en keresztül nem kell csak olajat + szűrőket cserélni, ill. ha vmi korból adódóan épp elromlik.
El lehet lenni kb. 240ezer km-ig a húzós szervizek kihagyásával, de akkor csőstül jön majd a baj, ha pedig tekert a kocsi óraállása, akkor időzített bombában csücsülsz, szóval nem kell azonnal mindent (csak érdemes), de számolni kell vele h márpedig ennyit ki kell majd fizetni. Ilyenkor mondom azt, hogy ennyi erővel 25d-30d-35d is lehetne a kiszemelt járgány, vagy 28i-30i-35i-40i, mert azokra is majdnem ugyanennyit kellene rálkölteni.
-
szimi57
őstag
válasz Tsebacsi #50398 üzenetére
A dieselt szerintem el kellene felejteni. Kiforrott motorja a BMW-nek a 2000. év elejétől kezdve nem igazán van akár benzin, akár diesel. 150.000 ezer körül valami biztos elfossa magát.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
H.Ezredes
őstag
válasz Tsebacsi #50398 üzenetére
Ilyesmire számolhatsz
Nem rossz ha megkapja a törődést.►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
-
BeZol
őstag
válasz Tsebacsi #50421 üzenetére
Szerintem 3-6 év közöttit érdemes nézni, ott sok turpisság nem lehet, ha pedig sok a km, akkor 1-1,5m Ft-ból rendberakod és nyugodtan hátradőlhetsz.
Egy új autónál az értékvesztés durvább lesz mint ez a szervízköltség ami 180-240ezer km között majd előjön.
A te használatoddal ez kb. 4 év alatt történne meg, úgy meg nem vészes évekre bontva.
4 év alatt a kocsid értéke megint feleződik, az egy 6m Ft-os kocsinál 3m Ft bukó, emellé még bejön a 1,5m Ft szervízre, de utána meg felesleges eladni, mert kb. 150ezer km-re megint jó vagy (ami 10 év használat az esetedben!)
Tehát egy tényleg kevés km-es 3-6 évest néznék ki, aminél tényleg csak a 3m Ft körüli értékvesztéssel kell számolni, a 1,5m Ft-os gigaszervízt majd fizeti a kövi tulaj, vagy fizeted te ha megtartod a kocsit. -
veterán
válasz Tsebacsi #50421 üzenetére
Te sokkal többet buksz az új autón, mint én a szervizköltségen, ebben biztos vagyok az értékvesztés ugye. Az új az új, nyilván más feeling, de pénzben nem éri meg, ez kerül a legtöbbe.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Anaren91
senior tag
válasz Tsebacsi #58993 üzenetére
Látom régóta rágódsz már rajta az Autós topikban. Egy BMW-t nem lehet egy Oktáviához hasonlítani. Se komfortba, se esetleges fentartási költségben. Élmény lesz vezetni, ha hajlandó vagy megadni azt, amit kér. Nagy motoros benzinesekre mindig lesz kereslet, később jobban el tudod adni mint a kávédaráló motorral szerelt Oktáviát.
Amennyit gondolkodtál már rajta hetek óta, vedd meg azt a Bömöst, mert ha nem veszed, mindig ott fog motoszkálni a fejedben amikor vezeted az Oktáviád, hogy most mehetnék egy 3 literes benzinessel is#58996
Én ahova tudok Lemfördert veszek, de szerelőm szerint a Febi is teljesen jó, főleg a magyar utakra... úgyis cserélni kell, mert szétbassza a Lemfördert is. Esetleg még Meyle, Bár attól nem volt elájulva. Pont múltkorrában beszélgettem vele erről, mert nekem is esedékel a felújítás. Lengéscsillapítóból Sachs (állítása szerint elég puha, de nem rossz+gyári beszállító) , Monroe, esetleg Billstein.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
nagyúr
válasz Tsebacsi #58993 üzenetére
A Premium Selection szolgáltatás tudtommal soha nem tartalmaz ingyenes karbantartást - ilyet hol olvastál? Ahhoz az kell, h az autó nullkilométeres korában megvegyék mellé a Service Inclusive szolgáltatást. Ez tartalmazza a kisebb szervizköltségeket 5év/100.000 kilométerig (olaj, szűrők, stb), illetve ennek a szolgáltatásnak van egy fullos verziója (Service Inclusive Plus), de ez nagyon ritka. És ezek teljesen függetlenek a Premium Selection-től. Azt az adott kereskedő "veszi meg" a használt autó mellé újraértékesítéskor (kb 400 ezerért 2 évre).
[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
válasz Tsebacsi #59000 üzenetére
Ha jól tudom H.Ezredes ott tevékenykedik valahol a környéken. Hozzá viheted nyugodtan, mindenben tud segíteni. Alkatrészek meg drágábban lesznek hozzá nyílván, nagyobb teljesítmény, jobban kell bírják a strapát, de ezt le kell nyelni a prémium felárral együtt...
#58998
Akkor a csáért hívják 30i-nek... Sose értettem, miért kell minden jól működő nevezéktant elcseszni.. Lényegen nem változtat, erősebb mint egy 1.4 tsi[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
BeZol
őstag
válasz Tsebacsi #58993 üzenetére
Részben csatlakoznék Anaren91 véleményéhez.
Nekem ismerős most kapott céges octaviát: 1 hónapig előző szériás facelift előtti 1.6dieselt, utána faceliftes 2.0d, utóbbi pedig jobban felszerelt is. Azt mondja h teljesen jó kocsika, ez már megyeget is ha nyomja neki, ugyanakkor amint beül a bömösömbe, egyből érzi h nagyon más világ mind anyaghasználat, zajszigetelés, menetteljesítmény, vezethetőség, stb. terén, és ezek után jön a kérdés, hogy pl. neked megéri-e ez azt, hogy drágább és drágábban fenntartható bmw-t vegyél a skoda ellenében.
Másik dolog ami még felmerült bennem, hogy én per pillanat se nem vennék új octáviát, se nem vennék 2017-es G30-ast: régen olvasgattam vmelyik autós újságot, amiben az ADAC-osok mindig szétszedték a zsír újonnan megjelent 100ezer km-es tartósztesztre kapott kocsikat (praktikusan 1-2 év elteltével) ÉS mindig kielemezték h mi az aminek nem ilyennek kéne lennie (általában egy 5-10 elemű lista volt a negatív dolgokról), ilyen pl. h szétmállik vmi gumis cucc, zörög vmi, túlzottan kopik vmi, stb., a vége pedig az volt, hogy a gyártót megkeresték vele, ÉS szinte az összes felsorolt hibát a gyártás beindulását követő fél-másfél évben fixálták!
Mikor az 5GT-met kerestem, fórumokat utánaolvasgatva azt találtam, hogy a 2009-2010-es, de akár még a 2011-es gyártásúakban is vannak olyan "problémák", amiket idővel kiküszöböltek.
Én nem tudom, hogy a G30-asnál milyen ilyen jellegű optimalizációk történhettek a gyártásuk beindulása óta, de most pl. találtam egy 540i-s tartóstesztet: [link] (de biztos vagyok h az írott verzióban jobban részletezik a dolgokat)
Eszerint a kormányművet kellett cserélni, a motor járása sem stimmelt 90ezer km körül, vanos-vmivel volt a baj, és a hardy tárcsa sokkal jobban kopott mint kellett volna neki, de semmi extra zörej és társai, szóval simán jó gyártásúak lehetnek ezek 1. évtől
Mi anno mindig 1. év utáni gyártásúakat vettünk.A 2 év jótállás az úgy van, hogy mindig márkaszervízbe kell vigyed és nem csúszhatsz a pl. 60ezres szervízzel teszem azt 62ezer km fölé, mert akkor onnantól már ha baj lesz, rádfogják h nem tartottad be a hivatalos előírást.
Kétféle szervizes kedvezményesdi, az egyik a Service Inclusive, a másik a Service Inclusive Plus.
Előbbi esetén az olaj és szűrők cseréjét állják ingyen, utóbbi esetén pedig első-hátsó fékek (betét és tárcsa is), ablaktörlő lapát és kuplungcsere is benne van.
Érdemes utánajárni h melyik van, mert most 2 tesztet is olvasva 60ezer km-nél mind a 4 féktárcsát cserélték a kocsiknál , de ismerős sem húzta 60 és 80ezer km-nél tovább az első + hátsókat, ami nem BMW-szervizes árakon nálam 450ezer Ft volt E93 330d-nél, és 600ezer Ft lesz az 5GT-nél. Ha jól emlékszem ismerősnek a márkaszervízben csak az első fékek cseréje volt annyi, mint nekem anno a komplett 4, de ugy gari miatt muszáj márkaszervízben cserélned, nincs menekvésÉn sztem 180ezer km környékén érdemes lehet megválni a kocsitól (pl. éppen egy fékcsere előtt), mert 200ezer km környékén már érdemes rákölteni egy 1,5-3m Ft közötti összeget a motor/váltó/futómű témakörre, és akkor újabb 180+ ezer km-ig ezekkel nem kéne probléma legyen. Ezeket lehet húzni akár 250-300ezer km-ig is, de hosszú távú célok esetén nem ajánlott.
Én egyébként 520i-t néznék, azokat fel lehet okosítani 530i szintre, és az 530i-ket is lehet okosítani 300 lóerő fölé, tehát papíron 184 lóerős autó 300+ lehetne , legalábbis F-szériánál így volt, gondolom még itt is van ilyesmi.
-
H.Ezredes
őstag
válasz Tsebacsi #58993 üzenetére
Semennyire. Sőt.... A G30 egy nagyon jól sikerült konstrukció. Könnyebb az előd modellnél és rengeteg mindenben sokat fejlődött. A benne lévő motorok is nagyon jók. Az általad leírt 30i-ben B48-van ami kifejezetten jó konstrukció. Stabil és nagyon könnyen emelhető is a teljesítményen 300LE-t könnyedén tud mindenféle probléma nélkül. Így már élvezetes is a közlekedés és van is benne így tartalék mindenhol.BeZol leírta a 2 év jótállás és a Service Inclusive részt. A fő probléma ,hogy a BMW úgy adja meg az olajcseréket,hogy SA8KA (30 000 km / 24 hónap) a levegőszűrőt 2 olajcserénként !!! Magyarán 60 ezrenként. Egyszerűen ez nevetséges.... Olajat és szűrőket le kell cserélni 10 ezrenként és jó lesz az autó hosszútávon. Ha a gyári ciklusokat tartják azzal csökken a motor / alkatrészek élettartama.
Ez egy 10E Km-es első olaj cserés B48 30i. A BMW szerint ezzel még kb 2X ennyit kellene menni....
Itt meg egy G11 2016/03 53.000 Km-el szintén soha ki nem cserélt levegőszűrővel mert hát a gyár szerint nem kell...
Ilyen Km-nél nem igazán van kerülendő extra. Én inkább azt mondom legyen benne minden.... Ha normálisan karban van tartva és nem a trágya gyári utasításokkal van karbantartva mint 30 ezres olajcserék 60 ezres levegőszűrő cserék mint ahogy a BMW azt mondja lifetime a váltó olaj magyarán ne cserélj olajat holott aki a váltót gyártja és akitől veszi a BMW világosan leírja,hogy 80-120E Km között cseréld le stb stb.... Szóval megfelelő karbantartás mellett jó lesz sokáig.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Anaren91
senior tag
válasz Tsebacsi #59104 üzenetére
Nagyon egyszerű a helyzet. Feljössz ide, és megkérded milyen időnként kellene cserélni őket Vagy azt csinálod mint én, és biztos ami biztos alapon 10k után kidobsz mindent és veszel újat. Levegő szűrő, olaj, olaj szűrő, üzemanyag szűrő, pollen szűrő. Váltóban 50-60k km után tervezek olajcserét.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Tsebacsi #59104 üzenetére
Aztán ott vannak a szűrők különböző tulajdonságai, amit senki nem mér meg (gyártón/beszállítón innen), csak látjuk, hogy nem tiszta = rossz. Csak mondjuk közben a tervező a hosszabb periódus mellé annyival nagyobb felületet is számolt, hogy ne lógjon ki a lóláb. User meg cserél, mert nem fogja laborba küldeni a pár ezer forintos szűrőt bevizsgáltatni, hogy mennyit bírna konkrétan az ő használati módja mellett, hiszen olcsóbb tudatlanul cserélni. Nagyobb gépeken, amik tényleg poros környezetben dolgoznak, szokott lenni szenzor is, ami jelzi az eltömődést (meg dupla szűrő, meg szabad kifújatni is). Aztán az olajtükrös megoldás is rémesen költséghatékony, csak a papírbetéteset többször el lehet adni Cserélek én is amúgy kocsiban, mint a katonatiszt (olcsóbb egy turbónál), csak kiírtam magamból, hogy számok nélkül nehéz pontosat mondani... Nyilván a kihagyott szerviz egyértelműen gáz
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
-
Chris0321
addikt
válasz Tsebacsi #59726 üzenetére
A defektjavítónál neked kell tudnod mennyire vagy peches a defektekkel. Nekem az e46-ban csak egy pumpa és egy nyomásmérő van és a gyári emelő ami nem igazán jó. 2001 óta van autóm, eddig 2 db defektem volt összesen és egyszer megsérült a szelep és ezért eresztett. Az első defekt tömlős gumival volt, az azonnal leeresztett és cserélni kellett, a másik az nem sokkal az e46 megvétele után jött össze tavaly előtt, találtam egy szeget. Lassú defekt volt, lábon mentem el a gumishoz aki javította a gumit.
-
-
nagyúr
válasz Tsebacsi #59801 üzenetére
Gratula! Jöhetnek a képek.
Az első bejegyzésedhez nem tudok mit hozzáfűzni.
A töltésről: én még nem találkoztam ilyen üzenettel. Nekem eddig minden alakalommal feltöltött 100%-ra az előre jelzett időpontra (sőt, általában pár perccel hamarabb). Bár én csak utcán töltök - egyszer teszteltem csak kb 3-4 percig az otthoni töltést.
Én is egy Samuval használom az Android Autót, simán megy vezeték nélkül. Illetve látom a listában a CarPlay-t is, de tesztelni még nem tudtam (telefon hiányában). Szerintem próbáld ki kábellel!CharlieDrop: Szerintem az nem normális, h a töltőre csatlakoztatva jelzi, h mikor lesz 100%-ra töltve, és később kitolja ezt az időpontot.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Tsebacsi #59801 üzenetére
Közben eszembe jutott még valami: az előző négyes BMW-mnél a tempomat és a sebességkorlátozó dobálta a hibaüzeneteket. Néha napokig semmi, majd óránként többször is, elég bosszantó volt. A lényeg: nekem a kormányban romlott el az egyik jeladó (ha jól emlékszem), kísérő jelenségként a kormányon inaktív lett az összes gomb. Esetleg teszteld le, h neked működnek-e ilyenkor?! A szervizben diagnosztikánál egyébként látható volt az összes hibaüzenet (több mint száz volt).
-
Anaren91
senior tag
válasz Tsebacsi #59819 üzenetére
Nem minden esetben dob hibát, viszont ha kiolvasod Istával, lehet, hogy ott lesz benne pirosan valamelyik modul. Pl nekem hozza hibába a fogging senzor-t az ista, de nem ír hibát a kocsi.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt