-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gsx-rr
veterán
válasz
chess001 #76865 üzenetére
Az lehet ,de akkor se valami hatékony a hajtáslánc. Most néztem egy Seal U-t .pontosan képviseli azt ami miatt nem kellene. részletekben még oké de egyben egy nagy katyvasz a formavilág dögunalom ,ezt most láttam egy újságíró is azt mondta az összes majdnem ugyanúgy néz ki.
Ja és ilyen Tesla tabletes autót se vennék.
Bmw új dizájn jobb lesz ,bár az vezető előtti műszerfal hiánya az fájó pontAhogy mondtam ,szerintem bőven van jó alternatíva ellenük árban is
Amúgy meg persze ömlengenek róla valószínű rengeteg pénzt tolnak a már kicsit agymosó propagandába
-
Gsx-rr
veterán
válasz
chess001 #76836 üzenetére
Mai Villanyautós FB poszt:
21 kWh/100 km-t fogyasztott egy Tesla M3 LR 2019 RWD hűtés/fűtés nélkül 130-cal az M6-oson 19-es felnivel és használt kínai négyévszakos gumikkal. A hatótáv így matematikailag 300 km körül alakul. Az autó zajos, az utazási komfortja rossz. 18-as Aero felnivel és új Continental gumikkal ugyanezen az útvonalon, ugyaolyan körülmények között 18 kWh/100 km lett a fogyasztás 130 km/h-val. A különbség majdnem 14% a 19-es felni kínai gumi és a 18-as Aero felni új Continental gumival. A hatótáv így 350 km körül alakul. A videóban + 30 km hatótáv növekedés szerepel. -
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #76836 üzenetére
Nyilván, az fő probléma, hogy hiszel a Tesla meséiben. Az összes fogyasztási adata hazugság, szándékosan manipulálják a kijelzett %-ot, hogy nem lineáris. A real world teszteket meg így figyelmen kívül hagyod mint amiket Handrásék csináltak. Részemről befejeztem, vegyél Teslát örülj neki mi meg veszünk bimmert.
-
brumi1024
veterán
válasz
chess001 #76836 üzenetére
A hatékonyság vitába nem beszállva én az 500 lóerős LR-t fenntartásokkal kezelném. A gyártó nem közöl hivatalos adatot, de a HL Performance 460 lóerő, az európai azt is főleg alul adja le, 100-200-on 10 másodpercet a 380 lóerős belsőégésűek tudnak, az LR meg ennél jelentősen rosszabb.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #76828 üzenetére
Én pedig azt állítottam, hogy a nagyobb aksival kompenzál a BMW sőt, ha tényleg a hatótáv a fontos nem kérsz bele M csomagot meg nagy kereket és jobb hatótávra képes autót kapsz mint a Model 3 LR.
By the way, hazajöttem Ljubjanából Budapestre (480 km) útközbeni töltés nélkül úgy, hogy végig a maximum megengedettre volt állítva a tempomat és 10%-al álltam be a garázsba. Ami 130 kivéve Maribortól a határig, ott 110, meg volt 1-2 felújítás útközben az M7-en. 14,8-as fogyasztásom volt. -
CharlieDrop
veterán
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #76814 üzenetére
Az az 500 a gyári adat és ne zavarjon a Tesla nem számolja bele az autó fedélzeti rendszereinek a fogyasztását abba amit kijelez.
https://youtu.be/AllZqfEINuI?t=1080
Érdekes itt egyforma a kettő, régi, új és az i4 meg picit feljebb de ok akkor melegebb volt egy kicsit amikor mérte. -
kardkovacsi
senior tag
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #76799 üzenetére
Igen, de a nagyobb aksi pont annyit kompenzált hogy jobb lett (ugye az ellenkezőjét állítottad
).
Azt gondolod a BMW nem fejlesztett közben?Csak a Tesla fejleszt meg úk olyanok a többiek meg még mindig a szekeret tolják. Nem kell ám minden Musk maszlagra felülni
Júliustól jönnek az i4-be a szilícium karbid teljesítmény elektronikák (i5 már azzal megy) ami magában 4-5%-ot fog hozni hatótávban. Ma a németek jóval előrébb vannak akkumulátor technológiában, teljesítmény elektronikában és úgy általában a villanyos hajtásban mint a Tesla.
-
válasz
chess001 #76628 üzenetére
"Neuer Classe teljesen más design irányba megy" - és ez szerinted azért van, mert a fejesek rájöttek, hogy a jelenlegi modellek rondák?? Ugyan már. A formatervi irányzatot folyamatosan változtatni kell, így működik ez az üzlet. És ez a vezetőséget valószínűleg ugyanígy megosztja mint minket.
Én úgy tudom, h például a hatalmas veséket a kínai vevők miatt erőltetik ennyire.
Ferrari: Nekem az új modelljeik egyre kevésbé tetszenek. Az én ízlésemhez már túl "lágyak". Nekem sokkal jobban tetszett a korábbi "élesebb", agresszívabb dizájn.
-
brumi1024
veterán
válasz
chess001 #76498 üzenetére
A Xiaomi-t szerintem engedjuk el, az egy M3 aru Model S Plaid vetelytars, evi 10000 db-os eladasra tervezve. Ez egy gyari tesztauto a Heart of Joyhoz, aktiv aeroval, nincs tervben sorozatgyartas ebben a formaban, valoszinuleg nem is lehetne igy, de az elejtett adatok alapjan (3G feletti oldalgyorsulas, allo helyzetben 1.2 tonna leszoritoero) nagyon nem az utcai autok szintje.
-
brumi1024
veterán
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
chess001 #76141 üzenetére
Nálam a városi is 18-20
úgyhogy 100%-ban b módban vezeték. Még autópályán is csak b módot használok. Nem is tudnék már d-ben vezetni kis túlzással.
Itt a lényeg,hogy ac-al töltötte esetek nagy részében. Tehát visszafogok térni a 100-ra töltésekhez. I4 csoportban írták,hogy csak 80-ra lehet mert hoki tesla akkorát esett a sok 100 miatt,hogy csuhaj. -
diablo1984
veterán
válasz
chess001 #76094 üzenetére
A 6 hengeres 2,5es motor az nem kb ugyanez a technika, közvetlen befecskendezés, láncos, változó szelepvezérlés, stb? A közvetlen befecskendezés és az azzal járó dolgok, azok tudnak fájni, főleg egy 15+ éves autó esetén, amikor még a szívócsó befecskendezés is divat volt és egy gonddal kevesebb lenne. Ahogy látom, olvasom a hosszú oljacsere periódus (is) szétcseszi a motort, hajlamos enni az olajat, az kinyírja a katalizátort, belever még egy rakat kormot miatta a szívósorba, ajajj. Inkább nem, ez rizikó, sőt nem rizikó, hanem önkéntes pipálás amit el tudok kerülni még
-
H.Ezredes
őstag
válasz
chess001 #75976 üzenetére
De azt ne felejtsd szívós motor a 35i-k meg turbó motorok. De az 1M a tökéletes M-es autó abból a korszakból. turbó motor a komplett hajtáslánc mindene M3 cserébe könnyebb és 1000% akkor a tuning potenciál benne. 1M minimális módosításokkal 400-450Le komolyabb módosításokkal meg határ a csillagos ég. Nekünk az 1M már 10éve 400Le körüli teljesítménnyel megy. Igaz ritkán van elővéve. S65 nem kifejezetten rossz motor csak a turbós motorok elhaladtak mellette.Ahogy írod is kell rá a kompresszor. De kompresszor nélkül is lehet erősebbé tenni amivel már kellemesebb csak iszonyat költséges.
-
-
#48584626
törölt tag
válasz
chess001 #75852 üzenetére
Gyenge biztosan nem lesz, de igazából nem abban lesz a vitamin. Erős BEV-et nem művészet gyártani, legalábbis olyat, ami pár másodpercig tényleg erős...
A súllyal kapcsolatban azért csodákat ne várj.
Ebben az autóban igazából két dolog lesz különleges. Egyrészt a hajtáslánc minden egyes része BMW házon belüli fejlesztés, a motorok, az inverterek, az integrált vezérlők, a szoftverek, az akkucellák, az akkupakk, a hűtés, minden.
Másrészt ez a hajtáslánc egy az egyben az M GmbH szellemi terméke, onnan indulva hogy egy üres papír felett elkezdtek töprengeni azon, hogy milyennek kellene lenni egy M BEV-nek. Ezért ebben benne van egyrészt az elmúlt 50+ év összes tapasztalata, amit az M GmbH összegyűjtött, másrészt benne van az autóbuzi fanatizmus, ami szerintem nem sok helyen maradt meg így az iparban.
Aki vezetett már M-es BMWt, mondjuk össze tudott mérni egy M440i-t egy M4-gyel, az nagyjából el tudja képzelni hogy milyen lesz az M BEV egy i4M50-hez képest. -
artad
csendes tag
-
#48584626
törölt tag
válasz
chess001 #75623 üzenetére
A tömeget nem lehet önmagában nézni. Karosszériamerevség, tartósság, kényelmi felszereltség, zaj, komfort, terhelésre méretezés, a Tesla mindben sokkal szarabb. Persze hogy könnyebb.
A hajtáslánca nem hatékonyabb, nem tölt gyorsabban, nem megy messzebbre.
Kínaiak dettó, ott meg bejön a csapnivaló szoftver is, meg az hogy még egy normális futóművet sem tudnak építeni, amivel nincs halálfélelmed amikor tempósan próbálsz közlekedni.
Olcsóbbak? Persze. Ahogy a Dacia Duster is.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #75623 üzenetére
Szerintem a Tesla igazán fasza villanyautó VOLT, 2019-ben amikor megjelent. De azóta szinte semmit nem változtattak a hajtáson. Reszelgetés van, forradalmi változás semmi és nincs is a láthatáron semmi, mert most volt modell frissítés. Kiköszörülték a csorbákat, mint raktak bele hőszipkát, plusz hangszigetelést, megoldották a csálén álló elemek egy részét és kész. Az FSD amit fűrészelnek, de már évek óta. Az talán.
Náluk még tervben sincs a 800V.
Szerintem még 3-4 év és rádöbben a világ és szépen elveszti a varázsát az egész cég. -
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #75609 üzenetére
Én amúgy tényleg kíváncsi lennék szerinted mi az amiben nem jobb az i4 mint egy Model 3 LR.
Ott a Tesla töltőhálózata, bár ez is viszonyítás kérdése a BMW kártyával én sokkal de sokkal több HPC töltőt érek el mint a Teslások.
Szoftver, itt talán azt mondanám, hogy jobb a Tesla, van youtube, netflix, amik nincsenek a bimmerben. Illetve több infót ad magáról, hogy hány volt az akku feszültsége épp, stb. Ezek nekem érdekes infók lennének bár a legtöbb embernek érdektelen.
Van ugye a súly ami 250-400 kiló modelltől függően.
Mi még?
A másik irányba meg sorolhatnám, elég hosszú lenne a lista.
-
#48584626
törölt tag
válasz
chess001 #75606 üzenetére
Nem, azért van kardánalagút benne mert ez egy vegyes platform.
"teslákhoz, meg a kínaiakhoz remélhetőleg majd közelít a következő gen."
Remélhetőleg nem, mert akkor szarabb lenne mint a mostani.
Amúgy kábé annyira abszurd amit leírtál, mintha azt mondanád hogy a következő X3 már remélhetőleg közelít majd a Dacia Dusterhez.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #75603 üzenetére
"Tesla M3 úgy M3, mint a Windows 11, folyamatosan változik, nem is lehet megmondani évjárat alapján az aksit. " - csak duma, vagy mit gondolsz Johny Fremontban gondol egyet, jajj ebbe akkor tegyünk már 3 ceruza aksival többet, amabba meg 10-el kevesebbet, vagy hogy? Nagyon is tudják, hogy melyik autóba mekkora aksi van, eleve az autónak tudnia kell különben a BMS működésképtelen lenne. Igen, évjárat függő a méret, de ott se tekergetik ezt naponta. Nyugodtan lehetne kommunikálni csak akkor kijönne az, hogy kamuznak egyfolytában.
Azért mert közös platform még ugyanúgy villanyautó. A legjobb amikor a sok okos elkezd vekengeni, hogy de hát van kardán alagút. A poén abba a kardán alagútba van berakva 9,4 kWh akkumulátor, pont annyi amennyi hiányzik a Teslából az i4-hez képest
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #75597 üzenetére
Persze mert kamuzik a Tesla a fogyasztási adatokban, pontosabban az van amit Bull is ír, hogy nincs benne minden. Ezért van pl. [ez] hogy ott agyalnak Andrásék, hogy vajon mekkora lehet a Tesla aksija ha ilyen jó fogyasztás ellenére csak 6% maradt az akkumulátorában. Ezért nem mondja meg a Tesla, hogy pontosan mekkora az akkumulátora az egyes modelleknek, mert akkor kiderülnének ezek a kis turpisságok.
Amúgy meg nincs 400 kiló köztük, inkább a fele. Az LR súlya Tesla oldalán 1823 kg. Ez nem az ami a forgalmiban van, mert Európában kötelező beleszámolni a vezetőt is ha jól tudom. Azzal együtt picivel 1900 fölött van, az i4 meg 2125.
-
válasz
chess001 #75519 üzenetére
Miért volt ügyes a szomszéd, ha neki a legalább fél éves 45e-je zöld rendszámos? Ergo ő még nem esett bele az új szabályozásba, nem ügyesség kérdése ez.
Az 50e esélyesen kellően új ahhoz, hogy már nem kapta meg a lehetőséget.
Nem arra utaltam, hogy sose kapta volna meg. Hanem az új rendelet szerint nem kaphat...
Hol volt ez flame, hogy nem releváns az, amit írtál? Még csak beléd se álltam és kerülni akartam ezt a kurvára felesleges okfejtést, mert rajtad kívül szerintem mindenkinek leesett. -
-
brumi1024
veterán
-
brumi1024
veterán
válasz
chess001 #74887 üzenetére
Amiota az 1-es FWD mar nem ugyanaz a celcsoportja, mint az F szerianak volt. Pontosabban valoszinuleg mostanra pozicionaltak be a helyere eladas szempontbol, ugye mindig panaszkodtak, hogy a kategoriajaban (Golf, A3, A osztaly, stb) kicsi az 1-es a hosszmotor+RWD miatt.
Az M135i szerintem jo esellyel palyazik a legrosszabb vetelre a BMW modelpalettan belul, fel millioval magasabb listaarrol indul, mint az M240i es semmit nem tudok felhozni mellette, amiben jobb lenne, mint az osszes tobbi FWD kompakt.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #74887 üzenetére
Egy jó hangszigetelés 100 kg feletti tömeg. De talán a legjobb példa erre, hogy megnézed a Toyota lemezvastagságát meg a BMW-ét. Volt Honda Integra Type-R-em. 1125 kg volt. De nem volt benne hangszigetelés, alapból még klíma sem
és a lemez olyan vékony volt, hogy nem mertem nekidőlni az autónak mert behorpad. Szóval valahogy így lehet elérni a könnyű autót.
Vagy a mánia, hogy mindenre is 20-as kerék kell (néha szégyenkeznem kell a 17-es i4-es kerekek miatt). Nagyobb rugózatlan tömeg, nagyobb lengéscsillapítók, emiatt nagyobb fék stb. Egy jobb hifi is sok 10 kiló, erősítő hangszórók, kábelek. Mind mind pörgetik fel a kilókat.
-
brumi1024
veterán
válasz
chess001 #74831 üzenetére
Turistában mentem, nulla előkészülettel, utassal, és fogalmam nem volt mire számítsak (villannyal nem voltam még pályán, és el kellett utána jutnom Budapestre
), úgyhogy azt vártam, hogy gyors pálya lévén a 25 perc alatt azért egy powerlimitbe belefutok, de nem tette, pedig a három hosszabb egyenesen szinte minden körben megvolt a 200 környéke. Nem pályaautó, de pozitív meglepetés volt.
Civic Type R amúgy pláne abban a formában illene is, hogy jobbat menjen.
A videó készítőjét egyébként innen is üdvözlöm az 1:02-nél elkövetett manővere után, velem is produkált egy hasonlót egy másik Type R csak ott kanyar közepén sikerült neki beesnie, és egy mozdulattal egy 718-at is majdnem beszántott az eszetlenje. Pedig el akartuk engedni…
-
brumi1024
veterán
válasz
chess001 #74816 üzenetére
Gondolom ott voltál és onnan tudod.
Semmi értelmét nem látom a publikum számára évente egyetlen napot nyitvalevő pályán köridőt mérni, pláne úgy, hogy tavaly (az első nyílt napon) szakadó esőben mentem egy másik autóval. Ettől függetlenül két kört mért az utasom, 2:15 környéke volt a jobbik azok közül. Nem nyomtam eszetlenül, se a gumit se a féket nem akartam nullázni, de nem is óvatos gurulás volt.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #74759 üzenetére
Nekem anno az Integrával pont az aszfalt volt a bajom. Egyszerűen annyira durván megemelte az autó tapadását a Hungaroring aszfalt (gondolom mert rendesen fel van gumizva), hogy féltem határon autózni vele, mert sokkal magasabb volt a sebesség, ha pedig eldobtad akkor jött a fal, egyből. A másik a Pannóniaringet vitte a gyári fék, a Hungaroringen meg meg kb. 1-2 kör után kezdett nyúlni.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #74751 üzenetére
Mert a Hungaroring nem amatőröknek való pálya. Nincsenek bukóterek, így ha benézel valamit jön a fal. Ha pályázni akarsz és közben ne kelljen féltened az autód olyan pályát keress ami motorosoknak van kitalálva, ott nem fog szembejönni semmilyen fal. Pl. a Pannóniaring ilyen.
Én anno amikor pár kört az akkori autómmal és gyorsan el is engedtem a Hungaroringet. Emlékszem volt egy srác egy S2000-el a pályán aki annyira nem bírta elviselni, hogy egy E30 M3 lehagyja, hogy végül csak megtörte az autóját a célegyenesben. Túl hamar lépett a gázra és belefordult a célegyenest a box utcától elválasztó falba. -
#48584626
törölt tag
-
#48584626
törölt tag
válasz
chess001 #74746 üzenetére
Engem ezek a villany izék semennyire sem hoznak lázba, és független a gyártótól, a BMWk sem. Ha akarnék valami élményautót, akkor valami 3-400 lóerő közötti kéziváltós kupét keresnék. Egy M2 tényleg a teteje lenne annak amit gondolok. De aztán továbbgondolom, és rájövök, hogy amikor azzal mehetnék, akkor úgyis inkább két keréken mennék.
Így nem veszek élményautót.
Az elmúlt 8 évben már a cégtől sem hoztam ki kocsit hétvégére. Öregszem.
Bár most majd megyek kivételesen Debrecenbe augusztus végén, beírattam magamnak egy M3 Touringot, ne a saját autómat koptassam. -
-
#48584626
törölt tag
válasz
chess001 #74741 üzenetére
Megy gyártásba majd valami, csak annak nem sok köze nem lesz ahhoz, amit most beharangoztak. Amivel rekordot akarnak dönteni, az egy egyedi csővázas prototípus, kívülről emlékeztet az utcai autóra.
Az utcai autó nyilván nem ilyen lesz, mert ezt nem lehet utcára engedni. -
Mauzes
addikt
válasz
chess001 #74717 üzenetére
Az én véleményem is egyezik kardkovacsiéval, hogy az új vs. használt egy sokkal meghatározobb elválasztás/szempont autóvásárlásnál.
Szóval nem az van, hogy nem lehet összehasonlítani, hanem hogy nem szoktuk, mert nem tartjuk relevánsnak bevenni egy 3 új autós sorba egy negyedik használtat.
De ezek csak vélemények valójában, statisztikánk meg nincs rá (pl. hogy az újautó vásárló milyen arányban tartja ugyanolyan értékajánlatnak egy 3-4 éves autó megvételét).
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
chess001 #74703 üzenetére
I4-5N-M3P-Taycan
Mert mindegyik teljesen más. A Taycant kiveheted az egy sokkal magasabb polc. 5N gyakorlatilag minden másra használhatatlan autó a 30 kWh körüli fogyasztásával. M3P, még so so bár az meg lefelé lóg ki, mert messze nem egy kategória anyagokban a két autó, ha az i4-hez hasonlítod.
Én végigjártam ezt és elég ideges is voltam, hogy gyakorlatilag semmilyen alternatíva nem volt az i4-re, mert tényleg nincs. Ültem Teslában, gagyi belülről. Kívülről még úgy ahogy. Taycant nyilván vennék de az meg nem opció anyagilag nekem. Az Ioniq 5 meg egyszerűen nem tetszik, egy felfújt Golf.
-
Mauzes
addikt
válasz
chess001 #74703 üzenetére
Ha a verseny képességekre lősz, akkor lehet. De nagyon szubjektív, hogy ki mire optimalizál, és szerintem nagyon sok vevő van, aki egy 5N és M3P helyett is egyértelműen i4-et venne (és vesz is). Eléggé más azért a minőség érzet benne, és akkor arról még nem beszélve, hogy külsőleg 100 emberből hánynak tetszik ez vagy az jobban.
-
#48584626
törölt tag
válasz
chess001 #74703 üzenetére
Úgy általában véve visszautalnék arra amit feljebb írtam: mindenki azt ír bele egy BEV katalógusba, amit akar, mert nincs kötelező szabvány arra, hogyan kell megadni egy BEV teljesítményét. Ezért van annyi csillio lóerős elektromos autó, mert némelyik csak 2 másodpercig tudja a katalógusértéket....
Az 1MW-os BMW emlegetése csak egy elméleti felső potenciált jelent, nem konkrét ígéretet.
Új hozzászólás Aktív témák
- Új, bontatlan Tesla Smart Floodlight Battery Camera + Tesla 5W napelemmel - 1,5 év garival! -
- Fornetto Explorer DeLuxe gömbgrill/faszenes grill, pizzakemence feltét, pizzakő, elemes forgatónyárs
- Eladó Woom Up 5 szuperkönnyű elektromos mountain bike
- LG 6 Motion Inverteres DirectDrive mosógép (F2J5WN4W)
- Mamas & Papas Flip XT3 babakocsi szett 3 az 1-ben
- LG 48C3 - 48" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen6 CPU
- iKing.Hu - Apple iPhone 12 Pro Max - Silver - Használt, megkímélt
- Samsung Galaxy A32 4G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad 40AS USB-C docking station (akár 3x4K felbontás)
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest