-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stukker1987
senior tag
válasz #56573440 #27614 üzenetére
Szerintem a szokásos 2-3 hétig lesz ez is "hír" aztán szépen elkezdenek közömbösek lenni az emberek és megint megy a téma a sűllyesztőbe.
Amikor megkapják a büntetést(remélhetőleg több gyártó is) már csak egy széljegyzet lesz az újságokban és szépen megy a csalás tovább.
Szomorú hogy ez egy több éves nyílt titok mégsem történt eddig semmi,van róla cikk és teszt tucatjával....
Az ICCT-nek már nagyon régóta vannak ilyen jellegű tesztjei és sorba bukik meg mindenki...tipikus emberi hozzáállás,hogy amíg nem a saját tulajdonod vagy közvetlen környezeted érintett addig igazából nem érdekelnek ezek a dolgok.
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
TheProb
veterán
válasz #56573440 #27833 üzenetére
Mondjuk muter kis mazda 121-eséhez képest biztos ég és föld A potom 1,3-as ~70pacis kis jószág azért nem 1 seggrakéta, előzni se nagyon lehet vele. Igazából csak ezt az autót vezettem eddig hosszasan, szal más hasonlítási alapom nincs is.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
KINKY_007
aktív tag
-
KINKY_007
aktív tag
válasz #56573440 #27941 üzenetére
Az új elvileg már jobb...
Másoknak:
De BMW topicban vagyunk, nem? Nem nagyon van alternatívája az M2-esnek. Hátul hajtó szedán ekkorkában nincs másnak. Focus, civic az a Mini kategória, ott van 2.0-ás turbó.
Amúgy a következő cél nekem is az amcsi V8, de körítésnek Chevrolet lesz.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
BeZol
őstag
válasz #56573440 #27945 üzenetére
Új Ford Mustang 11,9m Ft 2.3-as 4hengeres ecoboost motorral 317 paci 432nm. (5,8s a 0-100)
4literes V8assal 421 paci 530nm 13,7m Ft-ért (4,8s a 0-100). Ha jól nézem, minden extrát beletéve nem lehet több 15,543m Ft-nál, hacsak nem cabriot veszel.
Ezek magyar árak, tehát ténylegesen ennyi, nézd meg a ford.hu-n, az már más kérdés, hogy szerintem 1 éven belül biztos nem kapsz, mert előre elfogytak.
A futóművet is kicserélték, és a belseje is jóval színvonalasabb lett, képen szerintem egész korrekt, a tesztek szerint viszont elég kopogós és h nem kell csodát várni tőle.
Valahol azt írták, hogy csak a dacia logan esetén adják ilyen olcsón a lóerőket, mint ehhez.Szerintem teljesen mind1, hogy mi van a kocsi alatt, mert én biztos h nem vinném versenypályára, az meg h rázna mert sportkocsi, az szerintem alap. A belseje miatt sem aggódnék, képek alapján tényleg oké.
Én ha megtehetném és kéne egy sportkocsi a hétvégékre, akkor egész jó vétel, hiszen V8-ast kapsz bagóért, menetteljesítmények alapján pedig M235i szinten mozog (az is 4,8s 0-100, és ugye lehet chipelni mert turbós, a V8 pedig szívó). Tény, hogy a bmw picike lenne, és alsó hangon 13,1m Ft, fullozva pedig 18körül lenne szerintem, de viszonylag értelmesen extrázva 16 alá be lehetne hozni, és akkor árban is pariban van a mustanggal, csak hát a mustang szerintem ütősebb jelenség és jobb hangélményt ad a sor6os pici bmw-hez képest, tehát méretek alapján egy 4es bmw lenne az igazi társa (435i), de az már nehezebb az M235i-nél, és elmarad menetteljesítményben a mustangtól (és alsó hangon 15m Ft + extrák). Az M4-es viszont már elkeni a mustangot, de még mindig csak sor6osunk van és 24m Ft + extrák...Én nagy dilemmában lennék, hogy fullos mustang V8cal, vagy pici M235i félig extrázva. Közben ugye itt az M2is, tartalék pedig chipeléssel bőven van a bmw-kben, míg a mustang szívó V8asánál már barkácsolás kell. Szerintem én emelném a tétet, és inkább átvinném a dilemmát Shelby GT350 kontra M2-es BMW dilemmára
Szerintem itt egyértelműen egy tesztvezetés lenne a döntő tényező, és a szívem szerint döntenék, mert ugye nagy kérdés, hogy ér-e ennyit az a V8-as hang és jó-e élőben, cserébe pedig leshetem belül a bmw-hez képest úgymond gagyi belsőt minden hétvégén, míg a BMW-nél minden egybe lenne, és csak max a sor6 miatt kéne szégyenkeznie, meg h talán picit picike és direkt úgy csinálták meg, nehogy lenyomja az M4-est (370 lóerős, és ha jól rémlik csak 20kg-mal könnyebb az M4-esnél, de hát annak 431 lóereje van...)
-
CharlieDrop
veterán
válasz #56573440 #27975 üzenetére
oké, de nem mindenki tudja ezt
és lehet szivatni a tudatlant.mint pl én. úgy vettem az első e36-ot, hogy 98-as facelift, kiderült 97-es a forgalmi szerint (bár 99-es volt az első forgalomba helyezés ideje), mikor megtudtam hogy kell ellenőrizni a VIn alapján, akkor kiderül 1996 decemberében gördült le a gyártósorról...
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
KINKY_007
aktív tag
válasz #56573440 #27981 üzenetére
Kicsit máshova kell rakni szerintem az igényszintet. Aki tizenmilliós autóval jár, annak van lehetősége munkahelyek között váltogatni.
Egy 1,3 milliós autóról beszélünk, 13 évesen. Mennyi is egy új Suzuki? 4 millió. Használtan persze nem kell kifizetni az extrák árát, azért van a nagy arc.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
whbear
senior tag
válasz #56573440 #29159 üzenetére
Ez így van. Ha a praktikum a lényeg akkor kell valami más. Ilyen időben a nejem kis elsőkerekesét használjuk, február után meg novemberig egy K1200R nyergében vagyok. Az E39 szinte csak hobbi.
Szerk: Minden tiszteletem a síelőké de ha meglátom a havat a sírógörcs jön rám úgy utálom.
Adam1337 : Grat a géphez, a legjobb választás[ Szerkesztve ]
Arch Linux, Void Linux, Network Radios, VoIP, HAM
-
-
#56573440
törölt tag
válasz #56573440 #29402 üzenetére
Jah és félreértés ne legyen nem korlátozni akarlak de korrekt helyen mérnek retegvastagsagot, a lakk állapotának megfelelően esnek rá több lépcsőben, mocskosul nem mindegy hogy mennyi ideig mennyi erővel milyen fordulatszámon dolgoznak, és ezer szpofaktor kérdése hogy hulladék a végeredmény vagy popec verda. Mocsok könnyű elbszni, "profiknak" is sikerül, én, ha nem a pályára szánt tök mindegy kocsiról van szó tuti nem állnék neki fenyezni vagy polirozni...
De ha téged nem zavar hogy így látatlanban 99.9% hogy a legjobb kimenetel hogy karcos marad hajrá
-
szilva01
őstag
válasz #56573440 #29541 üzenetére
Nem mindegy hogy teszkobol hazafele a korforgalombol kilinccsel merre jon ki az ember!
BMW: Ertem en hogy kes villa rwd gyerek kezebe nem valo, de ha egyszer nem kezdi el soha nem fog hatul hajtani. Nekem is suzukim van amit most meg jo aron el lehetne adni, de megfogadtam magamnak hogy nem 60 evesen fogok elmelyulten sirankozni hogy soha nem volt rwd-m, ugyhogy ezutan biztos az lesz. (Azt hogy mikor mi es milyen penzbol meg nem tudom mondjuk )
[ Szerkesztve ]
-
MPowerPH
félisten
válasz #56573440 #29561 üzenetére
Jol erted. Nezd vegig ugyan azon motorral felszerelt kulonbozo tipusu BMW-k menetteljesitmenyet.
Azt pedig mindenki tudja, hogy a sulynak kanyarban van a legnagyobb jelentosege. Vagy mondok jobbat. Ultess be magadhoz meg 3 embert, es merj ugy egy gyorsitast 100-160 -ra. Aztan csinald meg ugyan ezt nelkuluk. A +3 ember az 240kg atlagban. Nem lesz nagy a kulonbseg...
De akkor mond meg Te, hogy mindossze 20Le tobblet hogy hoz 1s -et minuszban 0-100 -nal, hogy kozben olyan 220kg -al nagyobb tomeget kell vonszolnia?[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
BeZol
őstag
válasz #56573440 #29565 üzenetére
Szerintem csak arra akart kilyukadni, hogy kb. 150 lóerő felettől +1-2 embernyi plusszsúly alig érzékelhető lassulást hoz a gyorsulásban, viszont kanyarodáskor elég durván érezni fogod a többletsúlyt.
A régi bmw-k könnyebbek, ezért kanyarodáskor nagyobb sebességet is bírnak, míg az újabb bmw-k erősebbek és jobban gyorsulnak, de kanyarodáskor nem képesek hozni azt, amit a régiek, mert nehezebbek (ugye ez az a bugi, ami miatt elvileg régi bmw-t vesznek, meg a szívó sor6 a hang miatt).Ez persze csak így nagy vonalakban igaz, nem kell vér komolyan venni, de pl. én múltkor néztem a 3literes 313 lóerős dieseles bmw-ket. A legjobban a 335d/435d gyorsul 4,9-4,8 alatt, és ezek 1705-1710kg-osak (kötelező összkerékhajtás miatt). Egy 335d gt már 1825kg, egy 535d 1905kg volt talán, az új 7es 1945kg (tényleg jól lefogyott), a 4es cabrio 1925kg, az 5gt pedig 2125-45kg (régi 7es vázra épül, hehe). Nem ma olvastam a súlyokat, de kb. helyesek az értékek. A lényeg, hogy az 535d GT több mint 400kg-mal nehezebb egy 335d-hez képest, ennek ellenére 5,3s a 0-100, ami nem sokkal több a súlyt tekintve. Az X3as bmw is vhol 1900kg felett volt, az is 5,3s alatt tolja. A nagyobb X-eket nem néztem, csak annyira, hogy egy x5 35d 240nél elhal
Tehát, amit ebből lehet következtetni, hogy azonos ménes esetén minimális lassulást érhető tetten még +400kg terhelés esetén is, de hogy kanyarban sokkalta brutálisabban fog jelentkezni az a +400kg, az is biztos (meg fékezéskor is).
Most ilyen koros bmw-k esetén ugye az arányok mások lesznek, de kb. ez a lényeg.
Emlékszem, mikor a kis honda jazz-be 5en beültünk és teli volt pakolva a csomagtartó. Kb. 10 másodpercig kellett kuplungolni 1esben hogy kiengedhessem, kanyarban 20nál pedig érzésre fel akart borulni a kocsi, annyira brutálisan bedőltAz új bmw-k pedig azért gyorsulnak jobban, mert van rajtautomatika a 8fokozatú automatában, már elektromos a szervo, és padló gázas gyorsításnál a generátort leválasztják a hajtásról, hogy addig se fogja vissza a kocsit. (ezekkel a trükkökkel nyertek közel 0,5s gyorsulási értéket azonos motorral)
Most olvastam, hogy az új volvokban pedig van egy 2literes levegőtartály, ami mindig feltölti magát, és ha alacsony fordulaton padlózod a turbós kocsit, akkor ezzel a levegővel megpörgetik a turbót, és így gyorsabb lesz a motor reakciója. (hát nem egy elektromos turbo, de több mint a semmi)
-
MPowerPH
félisten
válasz #56573440 #29565 üzenetére
Persze nyom a latba, de nem ugy, ahogy Te azt gondolod. Nem kell leirnod az okat, en mar leirtam elotted, mivel tisztaban vagyok vele. Erre irtam, hogy az a 150 lo az nem azt jelenti, hogy minden 150 lovas eroforrassal szerelt azonos tomegu auto ugyan ugy megy. Arra akartam ravilagitani, hogy hiaba a 115kg-s sulytobblet, ugyan akkora loerovel is siman lehet sokkal gyorsabb egy auto. Mint ahogy az latszik is az adatokbol.
Es itt megjegyzem, hogy ez ennel egy kicsit meg bonyolultabb is. Nem mind1, mennyi ero all rendelkezesre mekkora tomeghez. Mert ha 4 embert beultetsz egy 1.0-as Swift -be, azt megerzed. Ellenben egy 300 lovas, de alapbol is 600kg plusszal rendelkezo autonal mar nem, es idoben is a +3 ember olyan +0.1s -es elterest hozhat.
Nezd meg mennyi a kulonbseg az 1er, 3er es az 5er gyorsulasi ertekeiben, es a tomegben. A nagy kulonbseg csak a 7er -nel fedezheto fel.Ellenben a versenypalyan nem azert herelik ki az autokat, hogy jobban gyorsuljanak, hanem azert, hogy agilisabbak, kezelhetobbek legyenek a kanyarokban. Elo pelda a Honda S2000, ami egy atlagos versenypalyan, atlagos egyenesekkel siman tartja a lepest a V10-es M5-el, ami tobb mint ketszer olyan eros, de nem ketszer nehezebb annal(1320kg vs. 1830kg). Ezt egy sima altalanos iskolas newton elmelettel nem tudod leirni. Legellenallas hol marad a kepletedbol?
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz #56573440 #29602 üzenetére
Meg mindig nem esett le az, amit irtam. Nem gond, en sem csinalok ebbol ugyet. De a millio tenyezo miatt ezt akkor sem tudod egy egyszeru keplettel leirni.
A kanyarodas vs. tomeg teren pedig nincs igazad. Nezz csak bele egy autotesztbe, ahol egy sportkocsit vettek gorcso ala. Eleg sokszor emlegetik, hogy elhizott, igy az agilitassal van problemaja. De felhoztam magam is egy peldat azzal, mikor a tobb mint dupla annyi ero, es mindossze 40%-al nagyobb tomeg eseten a masik oldalon levo auto nyer. Pedig nem gyorsul jobban, sot, egyenesekben eleg szep hatranyt osszeszed. Hol hozza vissza? A kanyarok elott, azokban, es az apex elejen.
Erre hozz akkor egy altalanos iskolas fizika kepletet.(nem kell, mert nem lehet egy egyszeru newtoni elmelettel definialni)Es azt garantalom, hogy ami kanyart en 120-al beveszek mar a hataron autozva, ott egy 7er -el mar az arokban lennel.
A remap utan pedig no a teljesitmeny es a nyomatek is. Es mivel a csucs magasabb, igy a gorbe is meredekebben no, ezert erzed azt, hogy kisebb fordulaton elobb jon az ero. Pados meres megmutatja, foleg hogy elotte-utana mernek. Amit Te mondasz, az az optimalizacio.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz #56573440 #29605 üzenetére
En nem azt mondom, hogy nincs igazad, ebben ertesz felre folyamat. Azon akadtam fent, hogy egy alt. iskolas newton elmelettel akarod leirni, mikor azzal nem tudod. Nekem csak 2 evig volt fizikam, leven a kozgazdasagtant valasztottam(hatalmas hiba volt...), de az alap dolgokkal en is tisztaban vagyok.(mar oktattak hotanbol is itt a forumon, de ott legalabb nem altalanos iskolas keplettel jottek, hanem levezettek az egeszet. Erdekes volt, akkor tanultam valamit ) Most azert utana neztem, kicsit beleastam magam, es tenyleg nem lehet arra az egy darab kepletre tamaszkodni. Sot, sok helyen fel van tuntetve, hogy tapasztalati pelda is szukseges az adott allitas bizonyitasara a sok ismeretlen tenyezo miatt. Ajanlom figyelmedbe, ha szereted a fizikat, en mivel nem tanultam ezen a szinten, nem ertem.(vagyis mostmar kapisgalom...) Megtalalod az altalunk beszelt reszhez vonatkozo peldat, keress ra. Ne akarjunk mar mindent leirni alt. iskolas kepletekkel, mikor az maximum lab. korulmenyek kozott mukodik, ahol az ismeretlenek szama teljesen le van redukalva.
Szoval en nem sertodok meg azon, ha kijavitanak. De azt ne egy alap keplettel tegyed, hanem akkor vezessed le rendesen. Ha ez nem megy, akkor meg inkabb hagyd.CharlieDrop: Tok mind1 a futomu, ha 2t -at akarsz elforditani, ott lesz par kritikus tenyezo, ami miatt nem fog menni. A gumik, az aszfalt, az azok kozotti kontakt/surlodas. Talan ha a 7er -t slick gumira raknad, akkor sikerulne. Deazt allitani, hogy az 1er es a 7er maximum elerheto kanyarsebessege azonos tipusu abroncsokon megegyezik, az kicsit eros lenne. Es ha igy lenne, ahogy irod, akkor az altalam felallitott peldaban lehetetlen lenne az E60 M5 vs Honda S2000 eredmeny.
Isual: Ejj, ez nagyon jol nez ki meg a 17"-al is. De arra figyelj, hogy E60-ra egy merettel nagyobb kerekek mennek. 17" -al ennel ballonosabb gumikat kapsz, azert lett ott a 18" az altalanos meret. Kb. akkora lenne a gumik oldalfala, mint most Neked az E39-en. E60-on a 18" az olyan, mintha E90-en 17" -et hasznalnal. Par hazzal odebb a faszi 20" -os felnikkel szaladgal az E60-on. Akkora a gumik oldalfala, mint nalam, tehat meg az sem szelsoseges, persze a kenyelmestol mar messze van.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me