-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stukker1987
senior tag
Üdv Srácok!
Kérdésem az lenne,hogy 2005-2007-es 320D-je van-e itt valakinek?
Azért kérdem mert erősen gondolkodom egy ilyen beszerzésén és jó lenne ha valaki tapasztalatokat mondana.
Használtban mekkora összegért lehet most egy aránylag kevés km-es darabot kifogni,ami
lehetőleg nem hagy az úton?Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz runner 125 #16356 üzenetére
Válaszoltam Pü-ben és köszönöm!
Többieknek:
Ahogy a kolléga is írta elég elszomorító a helyzet sok szempontból. Ütött,kopott,visszatekert órás autók sokasága.
Sasszem és iszonyat mázli kell,hogy ne verjenek át!Akinek esetleg van 320d-je a fent említett paraméterekkel vagy tud megbízható forrásból az írjon rám pls...
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz runner 125 #16412 üzenetére
A kormány generálja többek között a magasabb árakat
Egyébként valóban érdekes lehet az az ember aki BMW-t vesz és utána az üzemanyagon spórol..
[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz MPowerPH #16446 üzenetére
Azzal kapcsolatban mi a tapasztalat,hogy a tuning nem elsősorban a motor és perifériái,hanem kuplung,váltó és társaikra van leginkább degradáló hatással?
Én a legtöbb tuning(akár chip,akár box) esetben először ezekkel a meghibásodásokkal találkozom. Tehát a motor plusz teljesítményére már alulméretezett hosszú távra maga a hajtástovábbítás...
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
Én saját szememmel láttam,ahogy régi ismerős tulaj és szervízes együtt találták ki,hogy mi baja legyen az eladásra szánt autónak,tehát a régi jól bejáratott hely ahová az eredeti tulaj vitte annyira nem biztos h jó ötlet.
A lényeg,hogy computer kiolvasás legyen,ugyanis talán az a legárulkodóbb. Futóműnél csapágyak és szilentek ellenőrzése első körben. Kormányműnél is lehetnek drága tételek azt sem szabad elfelejteni.
Arra viszont készülj fel,hogy hiába az óvintézkedések a valódi állapot csak akkor derülne ki ha szétkapnák a verdát arra viszont úgyse fog sor kerülni.
U.I: 160 rongy javítanivaló (szépítenivaló) minden autón előfordul sztem.
[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz dragonfx #18917 üzenetére
Alapból nagyszervizzel kezdek én pl.
Erre még jöhet jópár alkatrész tisztítása,ami anyagban szinte semmi,de munkadíjban húzós lehet. (pl turbo,szívósor)
Ezeken kívül váltóolaj, szervóolaj stb,ami nem tartozik hivatalosan a szervizelendő listába,de jobb ha tutira megy az ember...Azért azt ne felejtsük el,hogy ha nagy értékű autót veszünk vagy sokáig gond nélkül akarjuk használni kedvencünk akkor érdemes mindenre gondolni.
Erre valami vélemény?
[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz KINKY_007 #18920 üzenetére
3. hasonló köbcentis dieselem lenne és nem zavar a hang a nyomatékot viszont élvezem...
Korábbi hibáimból okulva most már eléggé konkrét dolgokra rá tudok kérdezni kereskedőknél. (a vicc az h az eddigi kereskedők akikkel találkoztam vagy MÁR ülnek vagy KELLENE hogy üljenek )Automatáról még nincs élményem. Félek is tőle,nehogy az menjen tönkre mert ingem-gatyám rá menne.
Arra akartam még rákérdezni,hogy ebben a árkategóriában szerintetek megbízható autót van esélyem kifogni?
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
Sziasztok!
Erről a verdáról mi a véleményetek fiúk??
Beszéltem a tulajjal elvileg DPF kiírva és pici optimalizálás lett végezve.
22x ezer km-es 2007-2008 óta van MO-n egy tulajnál...Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz MPowerPH #20269 üzenetére
Azért én ilyen esetben kíváncsi lennék,hogy az alkatrészek mennyire túlméretezettek egy ilyen autóban,mert minél kevesebb tartalékot hagytak benne egy tuning annál inkább degradáló tud lenni.
Értsd: manuálisnál kéttömegű,kuplung; automatánál a váltó,illetve a turbó és porlasztók
Egyébként nagyon jól néz ki a verdád azt meg kell hagyni...
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
Sok minden elhangzott itt a tuninggal kapcsolatban,de nálam a leginkább mellette szóló érvek a DPF és EGR kiiktatás lenne,melyek köztudottan rengeteg hiba forrását képezik.
Cserébe persze az emissziós értékek hosszú távon romolhatnak,de legalább nem kell több százezret kiadnom DPF-re,nem kell félévente szívósort és EGR-t pucolnom.
Elvileg a visszaáramló kipufogógázból lerakodó kosz nem gyilkolná tovább az autó motorját.Azt se bánnám,ha 10Le-vel gyengébb lesz,mert nálam a megbízhatóság az elsődleges szempont...
Tehát BMW,ha esetleg ebbe az irányba indulna el progi átíráskor azt meg tudnám érteni.
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz KINKY_007 #20302 üzenetére
Vágom,hogy mi a DPF.
A nagyobb részecskéket megszűri majd egy egy kiégetés alkalmával egy részét elégeti,de a többit ugyanúgy kiköpi mint eddig csak most egyetlen korompamacs formájában.
Károsanyag kibocsájtás mennyiségét csökkenti legalábbis kiégetésig.Egyébként több ismerősöm megy DPF nélkül és műszakin is simán átengedték eddig őket....
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz KINKY_007 #20308 üzenetére
Például gázolaj keveredik a kenőolajhoz. Az tuti nem biztosítja ugyanazt a kenést mint az olaj.
Második példaként ott a visszavezetett kipufogógáz,amiről te azt mondod,hogy "második esélyt" kap. Igaz is lenne,ha nem sima égéstermék lenne,hanem gázolaj vagy oxigén. Mivel egyik sem így nincs pozitív hatása az égésre csak ha minden jól megy akkor további pár % káros anyagtól szabadulunk meg a motorban lévő hő hatására.
A visszavezetett cucc viszont lerakódik az alkatrészekben és ez tény.
Már 3X tisztítottam EGR-t,mert fél év alatt telemegy mocsokkal,illetve 1X szívósort kellett cserélnem,mert a rárakódott olajos korom letörte a lapátkákat róla.Szerencsém volt hogy nem csinált nagyobb bajt...
[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz Shadowbull #20313 üzenetére
"Ezek kiiktatasa tulajdonkeppen a tobbiek tudatos mergezese."
Szerintem ne dramatizáljuk a problémát ilyen sarkos mondatokkal.
Te például 9 éves Mondeoval jársz,miközben 2x% kedvezményed lenne egy új BMW-re ami negyed annyi károsanyagot ereget.
Másik példaként ott az M6 amit múltkor vezethettél. A te logikád szerint vissza kellett volna utasítanod az autót,mert nem egy hybrid Toyota volt...Tehát akkor tömeggyilkos vagy?
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
-
Stukker1987
senior tag
válasz Djmarko #20483 üzenetére
Autókereskedő ismerősöm 320d e46-ot hozott be MO-ra 160e km-el,ami honosítással együtt cirka 1,3milkába fájt neki.
Nem ilyen szép és erős,de előéletét leinformálta,így nagy meglepetés nem érheti.
Azt mondta kereskedésben 1,7 körül árulná.Ezt csak azért mondom,hogy 2,15m-ért mindenképp drága szerintem...
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
Egyébként szombaton lehet hogy E61 525D tulaj leszek
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
Tudtok hozzáértőt Pesten,aki szombaton is dolgozik és meg tudná velem nézni a verdát?
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
Sziasztok!
Hivatalosan is beléptem a BMW tulajok táborába szombaton.
Az autó egy 2005-ös E61 525d automata lenne.Extra listát nem írok,mert nagyon sokáig tartana
Vásárlás előtt egy fórumtárs szervízében megnézettem. Az esztétikai hibákon kívül egész jó állapotú autó véleményük szerint.
Van rajta 1-1 csúnya karc mindkét oldalon és az elején is van mit polírozni.
Először viszont nagyszervíz lesz esedékes,amint picit egyenesbe jövök[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz s7evcsenko #20645 üzenetére
Nálam 525d 2005-ös az autó maga,Prof navis és nem olvassa az MP3-at.
Olvasgattam a témában és nálam elvileg segítene egy szoftverfrissítés.
Szerintem neked is érdemes rápróbálni.Érdekesség hogy havernak 320d szintén 2005-ös autója van business navival és az övé minden további nélkül viszi az mp3-at. Arra tudok gondolni,hogy nála már volt frissítés mielőtt hozzá került.
Index fórumon(e60-ról tudom) egyébként van 1-2 olyan szaki,aki elég profi és autó ill. navi frissítést is vállal. Frissítés után pedig a lehetséges kereteken belül egy kis customizingra is szakít időt.
Egyiküket fel is hívtam árajánlatot kérni és az én esetemben az autó komplett frissítése 30k körül van.
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz MPowerPH #20649 üzenetére
De a tiéd nem 2005-ös ha jól emlékszem?!
Azt olvastam valahol(valamelyik magyar vagy angol fórumon) ,hogy szoftveres problémák miatt végül a 2004-2005-ös bömösökben nem aktiválták az mp3 lejátszást gyárilag. Későbbi szoftver releaseben javították a hibát és onnantól megy szépen. (aki kapott updatet,annak 2004-2005-ös autóban is mehet)
Kézikönyvben is szerepel az MP3 lejátszás lehetősége és nekem mégsem működik...
Érdekesség,hogy nincs AUX bemenetem sem,pedig eléggé extrás az autóm...
AUX vagy Ipod csatit rakatott már be valaki utólag?
[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz MPowerPH #20700 üzenetére
Én is mindig premiumot tankolok. Shellnél ritkán,de OMV és MOL kutakon is csak a jobbik megy bele.
Fogyasztáson nem veszem észre(nem is számolgatom az igaz),de reménykedem,hogy ér valamit az állagmegőrzés/öntisztítás szempontjából.
Az 5,6 nagyon jó. Ezt fedélzeti mutatja vagy tankolásnál számolod?
Nálam a min CSAK autóúton nagypapi 90-es tempóban,pár előzéssel és kereszteződéssel 5,8l.
Városban 10,4l normál/kímélő autózással.Az autó: 2005-ös 525d aut
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz Sziszka_88 #20709 üzenetére
Egy időben BMW olajra lehetett ugyanezt hallani.
Egyébként ha jól tudom a BMW olaj is Castrol...Megbízható helyről kell vásárolni és akkor nagy eséllyel minden rendben lesz akár Castrol vagy BMW olajat vásárolsz.
Több magyar oldalon is vannak komoly alkatrészesek,akik rengetek embert ellátnak és hozzáértőek.Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz MPowerPH #21093 üzenetére
Magas telítettségi szint esetén városban is elindítja az autó a DPF égetést simán...
Az eltömődés(illetve annak hibajelzése) azért következik be,mert több alkalommal befejezetlen marad a folyamat. (mert pl égetés alatt leállítod az autót)
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz Djmarko #21555 üzenetére
Nekem E61-em van 2005-ös 177 lovas 525d automata 6gangos.
Júliusban vettem 230000km-el.
BIZONYÍTHATÓAN kevesebb km-es nem igazán volt számomra elfogadható árban,így tehát belevágtam.Egyik ph-s BMW-s kolléga műhelyében vizsgáltattam át megvétel előtt.
Futómű egyes alkatrészei és első fék,izzítók és izzítórelé volt cserélve nemsokkal azelőtt hogy átnézték. Véleményük szerint az enyém jó állapotban volt kortársaihoz képest.Amikor megvettem olaj,szűrők,termosztátok,illetve hátsó fékek cseréje történt meg. (Illetve pucoltattam turbót,szívósort a biztonság kedvéért,mindkettő bírja egy jódarabig)
Tervben van még minden szíj,szíjtárcsa és vezetőgörgők cseréje is.Automatában nem tudtam még eldönteni,hogy cseréljek-e mert sokan nem javasolják ha eddig nem volt rendszeresen.
Összességében ezek kb 220k-ba kerültek(téli gumigarnitúrát nem számoltam rá természetesen) és még 300k-val számolok,illetve esztétikára további 150k van betervezve.(b@szom nagy karc mindkét oldalon és kavicsfólia előre)
Azt akartam mindezzel mondani NEKED hogy ugyanezekkel a költségekkel biztosan számolnod kell neked is ha vásárolsz egy ilyen verdát és műszakilag rendben akarod tudni.
Ha valami nagy hiba jelentkezik akkor kapásból 300k kell hogy ezeken felül is a zsebedben legyen.(turbo,szívósor-EGR,porlasztó,DPF, mind leendő hibaforrások amik a fent említett 300k-t igényelhetik)
Egyébként teljesen mind1 hogy 20d,25d vagy 30d ugyanazokkal a betegségekkel küzdenek mind.
Részletesen nem akarom leírni neked de a 25d szerintem minden szempontból aranyközépút nálam.
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz Shadowbull #21573 üzenetére
Nagyon szép!
Irigyellek nem is kicsit azért,hogy ilyen autókat hozhatsz el!A új sport kormány formája viszont annyira nem jön be.
MÁS:
Lenne egy kérdésem is feléd,bár nem biztos,hogy jó emberhez fordulok!
Szabad-e magas futásteljesítményű automata váltóban (ZF6HP26) olajat cserélni és ha szerinted igen,akkor hogyan? (állapotmegőrzés lenne a cél)
Tudom,hogy BMW szerint lifetime olaj van benne,de váltó tervező konstruktőrökkel beszéltem és szerintük sincs lifetime olaj,de az olajcseréről konkrét,kielégítő választ nem kaptam.
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz Shadowbull #21584 üzenetére
Az ellenzők szerint több esetben csere után csúszik a váltó akár néhány ezer km megtétele után meg is áll,akár úgy is hogy előtte semmi baja sem volt..
Arra én még konkrét választ nem kaptam tőlük sem hogy ez miért is következik be!
Sokan azt mondják,hogy sima csere idején(nincs szétkapva és kimosva a váltó) az egyébként "jó" helyen tanyázó fémreszeléket kimossa az friss olaj és "rossz" helyekre kerülhet.
Tudom nem voltam túl konkrét de ennyit tudok....
Tapasztalat szerelőknél kb 50-50% a vélemények megoszlása.
[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz CharlieDrop #21587 üzenetére
"de mit jelent a jó helyen lévő reszelék"---Ha tudnám,akkor nem kérdeznélek titeket,ill értenék az aut váltókhoz.
Én azt az infót adtam tovább,amit más fórumokon összeszedtem. (e39.hu,index-e60 fórum)
Szerintem a vége az lesz,hogy felhívok egy specialistát,ha a zsebemben lesz a megfelelő összeg...
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz ignorant #21700 üzenetére
Még annyit a pillangószelep bepotyogáshoz,hogy elvileg alacsony fordulaton az átáramló levegő "viselkedését" változtatja meg,így hatékonyabb égést biztosít.
A tulajok nem számolnak be telj. csökkenésről,de azt mondják mérhető ha simán ledugózzák...
Kérdeztem gyakorlott szerelőket és ez szintén egy megosztó téma a köreikben,mint a váltó olaj csere. Van aki nem látja problémának a ledugózást és van aki ellene van.
A kis lapátkákon egyébként van egy gumírozott réteg is a hatékonyabb zárás miatt,de ez a réteg szerintem kb 3 év alatt elérik a hő és olaj és kosz hatására és ez kezd el bepotyogni először. Nem tudom,hogy ez képes-e károkat okozni,de nyilván ez sem egészséges.
Én speciel kerestem egy bontott,de jó állapotú darabot ideiglenes megoldásnak(ezen is látszik már a gumi és a felső tömítések lassú elérése),majd később rendelek dugó készletet...
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
Nekem még 2006-os verdám van a következőkkel:
S633A- Preparation, mobile phone, Business
S609A-Prof.naviKönyöklőben van régi nokia telóhoz dokkoló,amit ugye semmihez sem tudok használni,viszont BT-al tudok csatizni,így be tudom olvastatni a névjegyeket és I-Drive segítségével tudok hívást fogadni és indítani.
A zene streamelés viszont nem megy. Azt hiszem ez nem is "kell" hogy menjen,a BMW nem építette be ezt a funkciót.
Nem vagyok benne biztos,de szerintem a CIC fejegységgel már tudja...Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
-
Stukker1987
senior tag
-
Stukker1987
senior tag
-
Stukker1987
senior tag
válasz ignorant #21810 üzenetére
Nekem télire Nokian WR A3 van fent most.
Teszteket szoktam nézegetni és a Nokian téli gumijai általában ár/érték arányban jól szerepelnek általában.
Persze a tesztgyőztes Conti TS850 vagy Dunlop Wintersport 4D,de az áruk is olyan....[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
Sziasztok!
Tud valaki olyan AUX,USB képes CCC-hez kapcsolható eszközt,ami passzol E61-hez?
DEnsion cuccot én is találtam,de az 130k,ami elég soknak tűnik...
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
-
Stukker1987
senior tag
Kijelenthető,hogy a felelős autótartás egyik alapja a JÓ szerelő megtalálása!
Nekem lassan 6.éve nem sikerül olyan szerelőt találnom akire minden fenntartás nélkül rábízhatnám az autóimat.
Az esetek nagy többségében éppen ezért úgy viszem a verdát javításra,hogy többé-kevésbé ott tudjak lenne a szerelés folyamata alatt,így csak kisebb meglepetések érhetnek...Ja és az alkatrészeket is én szoktam beszerezni alapos informálódás után.
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz FET-MEN #22013 üzenetére
Diagnosztika mindenek felett,olyan szerelőnél aki ismeri a típushibákat.
Leömlő,Szívósor,Főtengely szíjtárcsa tipikus BMW betegség.
Porlasztókat diaggal megnézni. Turbóhoz aránylag könnyen hozzá lehet férni és a kotyogásából azért pár dolgot már le lehet szűrni.
Izzítók és relé cseréjére is rá lehet kérdezni.Ha touring akkor a csomagtér ajtóba futó kábelköteggel szokott szakadás hiba lenni.
Sokat azt mondják,hogy az automata váltó nem bírja olyan jól 30d-be. Esetleg meg lehet kérdezni,hogy volt-e új korától kezdve benne olaj cserélve.
Én a motorolaj csere periódusra szoktam még rákérdezni.
IDrive-ot is végig kell nyomkodni. A haldokló példányok sokszor újraindulnak,ha terheli őket az ember(gyors menüváltások stb...). PDC-t is ki kell próbálni ha van,mert zárlatos tud lenni 1-1 szenzor.(nekem most pont ez van ) Ülésfűtés,állófűtés,kanyarkövető mind próbás.
Egyébként pedig tipikus használt dízel,tehát jobb ha marad pár 100k a zsebedben javításra,vagy megelőzésre.
Ja és ami a legfontosabb: KÉPEKET KÉRÜNK
[ Szerkesztve ]
Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.
-
Stukker1987
senior tag
válasz FET-MEN #22060 üzenetére
Hiba oldalról sem egyszerű a megközelítése a váltó témának.
Manuálisnál ott a kuplung,kinyomó,kuplungmunkahenger,kéttömegű lendkerék. Ezek azért szeretnek elhasalni.
Ha ezt kiszámolod nem jön ki olcsóbbra mint egy automata javítás.Eredendő bűnünk: vagy mindenben hiszünk, vagy semmiben sem.