-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
BeZol
őstag
válasz TayRol #43551 üzenetére
Szia!
2 felnott is elfer benne hatul. Eosban kicsit kevesebb a hely hatul.
En nagyon szeretem.
Ha mindent rendbe kell tenni rajta motor/kuplung/futomu, akkor 1,5milla legyen tartalekban, en ennyit koltottem 164-195ezer km kozott a 0km-esen ujonnan vett e93 330d-re, es lesz hatra meg bo fel millaert turbofelujitas es fektarcsacsere, viszont majd csak 320+ ezer km utan indul ujra a kor. Most jarok 204ezernel, es jogsi hijan garazsban fityeg fel eveTekintve h hasznalt kocsi, a km erosen valoszinu h nem valos, es a fenti osszeg var rad. Kb teljesen mindegy milyen motorral veszed mert mindegyiknek kb ugyanaz az alkatresz kell.
A 20i-vel A-bol B-be auto lesz, ahogy 20d-vel is, mert ugye a kabrio bo 150kg-mal nehezebb mint egy coupe.
Ha szepen csapatni is szeretned vele, akkor 25i (jo hang de annyira nem megy még), 30i, 35i (ez turbos es nyomatekos, elobbiek szivok), vagy 25-30d.Ha mozgo discot szeretnel, akkor a bmw high end audio system extrat keresd, mert 650W
-
H.Ezredes
őstag
válasz TayRol #43551 üzenetére
Ez a motor a cabrioba nagyon-nagyon gyenge tényleg csak gurulgatni jó..... Ráadásul nem ez a legmegbízhatóbb motor.Persze ha megelőzendőleg ki vannak cserélve a trafók / injektorok vezérlés stb akkor megbizhatóan tud menni egy 150-200E Km-t. Oviba-bölcsibe elférnek hátul de ez az autó nem erre való igazából. Nem is kényelmes a hátra való beültetés és ki/be szállás főleg kis gyerekekkel. E93 viszont használható télen is nyáron is funkcionálisan jó.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz TayRol #43558 üzenetére
Helyileg elférnek hátul de mivel cabrio a ki/be szállás nyűgös. Mivel kemény tetős az autó ezért jobb a merevsége mint a vászontetőnek és télen is rossz időben is lehet használni. N52B30 még az utolsó jó motor amivel kevesebb nyűg van mint a többivel. De igazából egy újabb N53 is jó lehet de számolni kell azzal,hogy ezek az autók simán be tudnak nyelni százezreket.....
(#43559) F-ECT$
Én nem mondom,hogy azonnal felejtse el. Nem olyan rossz a felszereltség. adaptív xenon F30-ba már jó elöl hátul pdc fűthető bőr üvegtető NBT nagy navi nem oylan rossz ez. Egy Hifi sound system ami hiányzik belőle de ezeket is be lehet építeni utólag. Ez a motor le van butítva simán tud egy 180-200Le körül amivel kellemesen lehet autózni vele.A fék is ugyan ez van elöl hátul a 20i / 20D-n. simán mondom,hogy ez vállalható autó egy nagy negatívum van ami tényleg számít,hogy nem 8HP váltó van alatta ami egyrészt jóval kényelmesebb mint a kéziváltó másrészt sokkal gyorsabban vált ill még a fogyasztásra is jótékonyan hat.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
CharlieDrop
veterán
válasz TayRol #53147 üzenetére
milliósra tehető,
ha vezérlést kell cserélni az minimum 4-5 kiló
Automatában az olajcsere is van egy százas, vagy több
Ha a turbó lóg egy kicsit 100-150 felújítani
esetleg injektorok, stb.
És innen jön még milyen állapotban van a többi: fék, futómű, osztómű, stb.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
kenguru99
aktív tag
-
BeZol
őstag
válasz TayRol #53147 üzenetére
Ahogy más is írta, vezérlést érdemes cserélni ha még nem volt, különben akár új motor után lehet nézni, huh már 4-5kiló? Én anno még 330ból megúsztam akksistul
Váltóóolajcsere 150ből kéne megálljon, ezt is érdemes mert különben nézhetsz idővel új váltót.
Turbófelújítás ha kell már (lehet csak 250ezer km körül kell csak), az 100-150 (+ munkadíj?).
Féktárcsákra is rá kell kukkantani, mind a 4 cseréje legalább 3kiló lesz.
Futóműre is lehet költeni mint lengőkarok, lengéscsillapítók, stb, arra is 2-3kilót érdemes lehet tartalékolni.
A gumik ha kopottak, ott is felmerül közel 2kiló ktg nyári/téli garnitúránként.
HUD-os szélvédő drágább ha cserélni kéne egyszer.
Hajtásrendszerben is kell ilyenkor már olajcsere, az nem tudom mennyi lehet.Én ami miatt nem venném meg, az az összkerék hajtás: "Ha osztómű gond van, és a szerencsésebb esetet alapul véve javítható, akkor 300-350 ezer forintos számlára kell számítani, ha viszont csak a csere oldja meg a problémát, akkor ez az egy tétel is bőven a milliós költség fölé kúszik majd."
Lehet, hogy még 140ezer km-en keresztül nem lesz baja, de 184 lóerőhöz minek. Sajnos csak a 18d volt összkerék nélkül, az meg túl lightika lenne, szóval tekintve h "kötelező" volt xdrive-val vásárolni ezeket a kocsikat, akkor olyan motorral vásárolnám, ahol ez ki is aknázható vmilyen szinten, tehát 30d-35d a dieselnél maradva, mert ezeknél 0-ról megindulásnál tényleg ér is vmit rosszabb útviszonyoknál.Tekintve, hogy vezérlésre + váltóolajcserére 100% h költeni kéne (ha még nem tették meg), meg egy sima olajcserére is persze, kapásból 700ezer Ft körüli összegről beszélhetünk.
Erősen elgondolkodnék a kedves barátod helyében egy 5.5 helyett 6.5 körül mozgó kevesebb km-res verzióban, ha lehetséges, akkor akár 30d-35d motorral, mert amennyit a futásteljesítmény és a kor miatt majd esik az ára, ugyanott lesz a fentebbi javítási költségek nélkül 1-2 év múlva az autó ára mint most az olcsóbbak, és eldöntheti h akkor ráköllti-e vagy mégsem jött be az autó és másik autó után néz, és nem úgy indul a "buli", hogy x ezer km-en belül ki kell csengetni a zsetont szervízktg.-re.Kisebb motorral faceliftes x3 20d is kijön már 100ezer km alatti futással.
A lényeg, hogy a húzósabb költségek 150ezer km-től indulnak, de el lehet "fityegni" 200ezer km környékéig, aki pedig akörül nem végzi el amit el kéne végezni, az ne lepődjön meg ha csőstül jön a baj, de ha csőstül még nem is jön, akkor is egy 1-1,5m Ft-os számlára kell készülni, nagy baj esetén ennél több lesz.
Egy 20d-re én sajnálnám ezt az összeget, egy 30d-35d-re viszont nem, mert az teljesen más liga.Ha nem kéne ismerősödnek SUV, de helykínálat igen, akkor még lehet nézegetni 5ös touringot is.
Tegnap hosszadalmasabb keresgélés után ezeket válogattam ki magamnak:
[link] - ez 600W-os hifis /DSP a hifi-kulcsszó a facelift előttieknél/, és ami nekem még fontos, h van ülésszellőztetés
[link] - ez csak 205W-os hifis /nincs DSP szövegezés legalábbis/ + ülésszellőztetés.
[link] - ez tűnik a bestbuynak ár alapján, mert 600W-os hifi és ülésszellőztetés is van
[link] - ez árban a másik fele, mert jóval kevesebb km, facelift, adaptív led lámpa és 1200W-os hifi is van ülésszellőztetés mellett persze, viszont mivel újabb 35d motor, ezért kötelező xdrive a maga költséges javításával ha baj van.Ezekre a kocsikra is legalább ugyanazok a költségek várnak (csak a futásteljesítmény alapján valszeg azonnal), mint a linkelt X3-asra fog legkésőbb 200ezer km környékén.
A 299-300 lóerős 535d-ben az a jó /2010-2011-es gyártások/, hogy xdrive nélkül árulták, 1 vaskos hibaforrással kevesebb , de akár E61-es 5ös touringot is lehet nézni 2007-2010 közötti gyártást 286 lóerővel, mert ezeknek 3-3,5m Ft a teteje, gyengébb motorral is lehet persze, ezeknek a 35d-knek azért vaskos felára van. -
H.Ezredes
őstag
válasz TayRol #53147 üzenetére
Itt van egy összefoglaló írásom:
F11 LCI 2014/10 231E Km. Vezérléscsere / csapágy csere és hozzá tartozó karbantartások. Sokakkal ellentétben mi rendes karbantartást végzünk az autón. Tapasztalataink alapján sok szerviz nem foglalkozik kellőképpen a kocsik állapotával !!!! Nincs olyan,hogy CSAK vezérlés csere ezeken az autókon. 150-200-250E Km után nem elég csak vezérlést cserélni. A szívósor teljesen lekokszolódik és a hengerfejben lévő szívó járatok is. Ezeket meg kell tisztítani különben nem fog megfelelően működni a motor.(Gyakorlatilag az összeszűkült járatok miatt lecsökken a teljesítmény szabályozni se tudja magát megfelelően alapjárati problémák lesznek stb. ) Ha nincs kitakarítva a szívósor még a tűzveszély is fennáll. N47-N57-en 100-150E Km alatt is akkora koromlerakódás keletkezhet,hogy már komoly problémát tud okozni.N47-57-nél akár már 150E Km után tönkremehet a turbó amit ha időben nem vesznek észre nagy baj lehet. Eltörik a tengely beszívja az olajat a motor felpöröghet / kigyulladhat stb... A másik fontos dolog,hogy a hűtőkazettát is ki kell takarítani mivel megáll a kosz a hűtőkben ezáltal romlik a hűtés hatásfoka ezzel akár komoly melegedési problémát előidézve. Ezek fontos dolgok főleg nyáron és hozzátartoznak ahhoz,hogy megfelelően működjön további ~200E Km-t. Sokan ezekkel abszolút nem törődnek. A váltó olajat és szűrőt kell cserélni mert nem lifetime.... A gyári kitolt olajcserék 20-30E Km ( levegőszűrő 60E Km !! ) és állandó regeneráció miatt a motorolaj felhígul és elveszíti a fő tulajdonságait. Emiatt idő előtti kopások alakulnak ki. Turbó / csapágyak. A főtengely nyugvócsapágyak erre érzékenyek Gyakorlatilag aki nem foglalkozik ezzel annak előbb utóbb kuka motorja lesz. Ezeket ellenőrizni kell de inkább cserélni. Mi olyan gondossággal nyúlunk az autóhoz,hogy ne kelljen 2 havonta szétszedni. Ezt tartjuk valódi megfelelő vezérléscserének és karbantartásnak. Lehet olcsón vezérlést cserélni igénytelenül úgy,hogy semmit se takarítanak ki és nem foglalkoznak semmivel mindent retkesen hagynak. A mi célunk a hibamentes működés hosszútávon. Egy prémium autónak prémium szervizelés jár Ha igényes vagy az autódra és szeretnéd gondos kezekbe tudni keress bizalommal
A kigyulladáshoz egy kis adalék:
Először is rengeteg autó azért gyullad ki mert a turbó tönkrement felpörgött a motor és úgy gyulladt be az egész szívósor / motor.... A turbók pedig azért mennek szét ~150-200E Km alatt mert 30 ezrenként van olaj cserélve az autókban ami alatt felhígult gázolajos "motorolaj" lesz és pluszba a levegőszűrőt 60 ezrenként cserélik ami szintén hozzátesz ahhoz,hogy hamar tönkremenjen egy turbó..... Persze vannak akik normálisan cserélnek olajat de általában amíg garanciális az autó meg márkaszervizbe hordják ott aszerint van olajcsere.... Aztán ott van az,hogy brutális nagy koromlerakódás képződik a szívósorban 100-150E Km alatt ami problémát okoz a motor működésében. Alapjárati problémák csökkent teljesítmény stb.... Az EGR hűtő is 2 módon tud tönkre menni 1. Belül elreped és a hűtővíz keveredik a kipufogógázzal. ( Önmagában ettől nem gyullad ki az autó hiszen a régi motorokon M57 M47 is rengeteg EGR hűtő volt ami szétrepedt és nem volt belőle kigyulladás... Más a 2 motor becsatlakozása a szívósorba is persze... ) Ez azért veszélyes mert ha nincs kitakarítva a szívósor akkor ott van a rengeteg lerakódott koksz és ha így keveredik a a hűtővízes kokszos massza abból lesz a probléma... Egyébként eldurrant EGR hűtő nélkül is ki tud gyulladni. A másik módja az EGR hűtő repedésnek mikor a megkerülő cső ami az EGR hűtő mögött van elreped így a kipufogógáz szabadon áramlik kifelé a motorra.... ( Illetve a vákuumcső is el tud szakadni / kidörzsölődhet ami szabályozza,hogy az EGR hűtőn keresztül vagy azt lekerülve áramoljon a kipufogó gáz ) Ha olyan helyen reped el ahol éghető anyag van a közelben az probléma tud lenni. A másik komoly probléma az az,hogy a hűtőkazetta elkoszolódik így nem látja el a feladatát a hűtő..... Első körben rengeteg tulaj látta,hogy melegszik az olaj / víz az autóba de nem tudta miért.... Ha a vízhűtő nem tudja a megfelelő hatékonysággal elvégezni a feladatát akkor ezek a problémák jelentkeznek... Mivel melegszik a motor hőmérséklete minden szempontból víz / olaj ezért fokozott igénybevételnek van kitéve az EGR hűtő is a koksz lerakódás + plusz állandó regeneráció a nyári nagy melegek a dugóban való araszolás a gyári csoda karbantartás egy idő után megteszi a hatását.... Egyszerűen megelőzhető lennének ezek...
1. A turbó állapotát ellenőrizni ~150E Km környékén és onnantól folyamatosan. Ha szükséges felújítani / cserélni kell.
2. A szívósort ki kell takarítani minden 100-150E Km megtétele után ( persze akkor ha gyári az autó )
3. A hűtőkazettát ki kell takarítani minden 100-150E Km után ( klímahűtő / vízhűtő / intercooler ha szükséges akkor hűtő csere ) és nem kúton hanem szétszerelt állapotban.
4. Normális olajcsere periódussal használni az autót ami mellett ki kell cserélni a szűrőket is. Ez segít abban,hogy megfelelő kenése legyen a motornak. Ez biztosítja a turbó megfelelő működését illetve,hogy ne legyen csapágyas az autó.
5. Prémium gázolajat tankol a tulaj. Ez segíti abban,hogy kevesebb legyen a koksz a szívósorban.
Az EGR szelep szoftveres kiírására van lehetőség. Ilyenkor zárt állapotba marad a szelep minden körülmény között így nem megy kipufogógáz a motorba soha többet. Nem lesz kokszlerakódás és emiatt biztosan nem is lesz kigyulladás sem. Ha kivan írva az EGR attól még a vizsgán át fog menni az autó nem fog senki szólni érte...... Kiírt EGR szeleppel nem jellemző,hogy a DPF eltömődne hamarabb. Elég sok autó közlekedik kiírt EGR szeleppel ráadásul remap-al úgy,hogy benn van a DPF katalizátorral és köszönik szépen jól vannak !!!!F11 LCI 530D N57 2014/10 231E Km Vezérlés / csapágyazás / turbó stb..
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
-
Drago1
tag
válasz TayRol #53279 üzenetére
Inkább azt a Misi költsed 20d re, de ha nem érdekel a vágta a -b - be jó a 18d is
Viszont ugyan annyit kell költeni rá mint a 20d re, így én inkább arra költeném, de ha van kiszemelt megbízható 18d már akkor nem szóltam. Nekem 20xd van 220 le 450 nm re húzva, nekem a 184 ló sem volt elég dinamikus. -
Drago1
tag
válasz TayRol #53282 üzenetére
Nagyobb turbó, jobb porlasztók, meg úgy minden erősebb rajta, 2014 utánit nézzél 2014 Ben volt az utolsó lánc módosítás, meg abban már van tuti elektronikus szervizkönyv az idrive ban.
Ha elég a 18d akkor az is jó, csak sokan utána chippelik mert nem elég, meg csak a szoftver más! Nem csak a szoftver más, hanem sokmindent. -
Drago1
tag
válasz TayRol #53282 üzenetére
Megéri meg nézni, ami nincsen bent de írják az a hifi az 100% nincs benne, kis navis így DVD nem játszik, majdnem közepesen felszerelt, az ülések jók benne, hosszú útra jobb a sport ülés mint a sima, xenon is jó nézd meg tényleg adaptív e, kanyart követ, most kell rá egy nagy szerviz és megegyszer ennyit el kell mennie gond nélkül.
-
-
Drago1
tag
válasz TayRol #53320 üzenetére
Hát ja 2020 Ban meg amúgy is alap kéne legyen egy ilyen kategóriában, csak ugye bmw Ben szabad konfig van, mindenki egyénileg konfigolt. Ugye alap valahol 11-12 milla volt full extrán kB 20 20 akkor már F10 azért ritka a jól felszerelt az enyém újonnan 16.7 milla volt, de azért hiányzik még ez az.
-
nagyúr
válasz TayRol #69914 üzenetére
Szerintem pályázásra az 530d a megfelelő. Nekem fl előtti 530e van, de ha úgy alakulna simán vállalnék egy 530d-t nagyon jó motor az szerintem. Az 40i nem hiszem hogy annyival többet adna mint amennyivel többet fog enni.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
chess001
aktív tag
-
FIREBLADE78
addikt