Új hozzászólás Aktív témák
-
-NoVa-
addikt
Filmajánló:
-
Jahno
veterán
Ma meglestük a Munkácsy kiállítást. Ismerős tegnap szólt, hogy van két felesleges jegye. Ingyenes, de időpontra regisztrálni kellett. Teljesen jó volt, meg akkor már benéztünk a szomszéd termekbe is, ha jár érte.
Persze a zűr már a sorban kezdődött, mert gondoltam megkérdezem a népeket mikori időpontra érkeztek, mert gyanúsan hosszú volt. Ott csak ismételgették, hogy hát milyen időpont, ingyen van, nincs jegy, ingyen van. Előre szaladtam, ott külön bejárat volt a regisztráltaknak, sor és állás nélkül. Utána már csak a ruhatárral kellett megküzdenem...
Elolvastam jó előre, hogy hátizsákot nem szabad bevinni, csak kis méretű melltáskát (abból van fél vállas kis zsákunk, egy taktikait meg ezer éve nézegetek csak drágák), de ha nem, akkor ruhatárban adnak a személyes cuccoknak valami kis hordozót, többit ruhatárba/zárható szekrénybe kell lerakni. Legyen.
Na, kis táskámra mindenhol közölték, hogy ezzel sem mehetek be. Viszont ha a zárható szekrénybe rakjuk a cuccainkat, akkor nem adnak kölcsön kis táskát. Csak akkor, ha a ruhatárban leadunk valamit. Asszony odament a kabátjával, mikor közölték, hogy ennek ellenére nem tudnak adni kölcsön hordozós cuccot sem
Óvaze.
Szóval öltözőszekrénybe bepakoltunk mindent, egy fotómasinát kézbe fogtam, összes többi cuccunk pont elfért a gatyám zsebében meg itt-ott, oldalamra csaptam egy molle irattartót, meg amit találtam. Ez legközeebbre jó irány, van belőle nagyobb is és még póló alatt is elfér. Legalább megutaztattam a fotómasinákat akkuval együtt, hátha útközben történik valami, vagy a Ligeten keresztül érkezünk a BKVhoz.
Kaptam egy lesi képet is a tegnapi térdig érő ködrő. Bár felétek ez nem újdonság :-D
Most telezabáltam magam ebédre, kezdek éledezni, TV-t lesünk, válogatom a kökörcsines képeket.Munkácsynak is így befeketedett a képe, egyik lelkes rajongó mesélte, hogy kátrányos cuccal keverte be a festéket, csak nem bírta az időt és elmegy a színe. Ez meg már itt lapos ellenfényes meg a jó ég tudja mi. Csúcson kell abbahagyni, 2 napja abbahagytam, majd vissza is fogok menni, 249 méter, megnéztem a Wikipédián
-
npera
addikt
Forgotten Ford Friday - The Focus RS8
Following our post about the WRC8 a couple of weeks ago, we thought we'd shed some light on the road-going version Ford built too: the RS8.As you might have guessed from the badge, the RS8 is the result of combining the Mk1 Focus RS with traditional American V8 power.
Built to showcase the upgrades available from Ford Performance , the RS8 was unveiled at The SEMA Show in 2003.At its heart sat the 5.0L ‘Cammer’ V8, an evolution of the Mustang SVT Cobra’s 4.6L unit. With a 94mm bore, forged pistons, 11.0:1 compression, ported heads, high-lift cams, and beehive valve springs, this naturally aspirated beast cranked out 420bhp at 6,700rpm and 370lb-ft at 5,000rpm. Power was fed to the rear wheels through a Tremec T56 six-speed manual and a 9-inch Ford rear axle.
The chassis underwent a full RWD conversion, with custom subframes, a new transmission tunnel, and revised suspension geometry. To keep it planted, Ford fitted coilovers, a race-spec rear differential, Brembo brakes, and OZ Racing wheels wrapped in performance rubber.
Despite its raw potential, the RS8 remained a one-off concept—too extreme for mass production. We'd love to take it for a drive thought!
-
Jahno
veterán
válasz
npera #155324 üzenetére
Először nem teljesen éreztem a dolgot, hogy miért kell ez nekem, de ha már ott volt, akkor megküzdöttem a széllel és a nap járásával :-D
Azóta már belekötöttem egy tökéletesebb képbe, mert 1 négyzetméteren kigazolva, szálak is egyformán állnak, tán még gyanúsan sok is van egy kupacban, de az még lehetséges.Valamelyik autópályára és nagyobb útra rálátni, azt meg kell lesnem sötétben.
-
Jahno
veterán
válasz
qnadam #155311 üzenetére
Lett most madaram nekem is. Tátrába indultam, Törökugratóig jutottam. Aztán meg Törökmezőre. Törököt fogtam lájf, akkor kell menni mikor jól esik. Lett is hirtelen talajmenti pára meg jóféle köd.
Lettek fák és tájak:Virágot nem mutatok, az még nem adta ki. Csak kicsit
Ezt néztem ki majd naplementésnek és bevilágítva. Igaz mire nap lesz arra kidöglik a bokor és kereshetek másikat.
-
egy kis város:
-
npera
addikt
Óóóó... Indigó KV-főző
-
-szabi-
addikt
Megnéztem néhány videót a hátsó kerék imbolygását illetően.
Mivel a külsőt jól raktam vissza ez nálam kizárható.Aztán rátaláltam erre. Szerencsére nálam nem ennyire durva.
Ez alapján úgy tűnik ha szerencsém van csak újra kell húzni az anyákat. Természetesen nekem ilyen vékony kulcsom nincs.
Aztán végre eljutottam két teljes szerelős videóhoz.
How To Straighten A Wobbly Bicycle Wheel-Tutorial
Fixing A Wobbling Rear Wheel Hub
Ami mindkettő esetén érdekes, hogy a szerelés után az imbolygás megmaradt csak kisebb a mértéke.
Ezen elgondolkodtam, ha nem lötyög-kotyog a tengely akkor lehet csak kicsit túlreagálom a dolgot és egy kis imbolygás akár lehet normális is?A videók hosszát tekintve ez nekem tuti fél nap vacakolás lenne.
Ha legközelebb bringás bolt környékén járok megnézek majd egy-két bringát azokon ez milyen.Illetve érdekelne a bringások véleménye nektek is van valamekkora imbolygás a hátsón?
-
npera
addikt
válasz
-igu- #155286 üzenetére
Ah! Jövő téli szezonra alighanem einstandolok neoprén (jól írtam?) kamáslit, ami körbeveszi a cipőt. Az úgy alighanem működik. Vagy a téli stoplis bakancsot. Télen 1 óra az út és amikor +5/-5 fok körül vagy, akkor a pára miatt nagyon durván erősödik a hidegérzet. Meg a szél is segít persze.
-
Sipi-
őstag
válasz
blueboi69 #155279 üzenetére
Én amikor kb. 7 éve vettem a Yarisra gumit, akkor is már nyomatékkulcsot használtak. Pedig a Lurdy garázsában nem egy nagy műhely van (2 állás, talán 4 ember).
Az utcánkban lévő gumisnál vettem a Mondeo-ra a gumikat, Ők is nyomatékkulccsal húzták meg. Ez egy kicsit nagyobb műhely, 3-4 állással, meg alap futóműállítással.
A Kia-n nem tudom hogyan csinálják, ott csak odaadom a kulcsot, telefonozok fél órát, majd megkapom a kulcsot. 25-ére már le is foglaltam az időpontot, mennek fel a nyári gumik. -
Jahno
veterán
válasz
-igu- #155286 üzenetére
Blubesz mutatta az egyik naplementés giccs kökörcsint mintának. Na mondom olyanom sincs, tegnap találtam hozzá jóféle helyet, ma meló után megcsináljuk és lehull a lepel. Csak ezt felejtettem el, hogy ha én naplementés fotót szeretnék akkor rögön ehhez igazodik az időjárás
Budaörsön a mindenféle hegyek egész jó terep ehhez is, nyáron éppen van időm felkészülni az odajutással. Egyik dombon egyre többen látnak kísértetet [link] aminél úgy néz ki, hogy tervezhető mert a fények beesési szöge, aztán egy ködösebb napon nagyobb az esély arra, hogy szintén ne életünk képe készüljön el, de egyszer egy ilyet meg kell lesni és mehet Instára.
-
-NoVa-
addikt
válasz
npera #155285 üzenetére
Nyúlüreg! Pár kattintás, és máris Alvin és a mókusokat szaval az ember.
A min hallgatom rovatba némi ferrofluid driveres Japán érdekesség. Ezért volt értelme 8 éve kivágni a telefonról a Jack aljzatot, eltartott kisujjal lehet üvöltetni a Melt Banana-tól a Candy Gun-t rajta kifogástalan minőségben.
Avagy az eddigi TWS-eimen eléggé beszűkült a felhasználás podcast meg elektronikus zene irányba, ami nem igényel sokkal komolyabb hangminőséget, ennél meg azon kaptam magam, hogy a Gimme Shelter szól kint a fülemben kutyasétáltatás közben.
-
2-More
tag
válasz
Jahno #155289 üzenetére
De vágod, mi itt reszeljük a fingot, hogy jajj mindenki meghal, az is aki csak nézi, ha nincs nyomatékra húzva a csoki meg nem arany-titán wagoval kötöd be a csengőt, ez meg egy állami okmányiroda. És mégegyszer mondom, nem az volt hogy lebaszta az ügyféltérben a villanyt, hanem az EGÉSZ megállt, a pultok, az ügyfélirányító rendszer, sorszámosztól, a kávéautomata, a csekkbefizető ATM, MINDEN.
-
Jahno
veterán
válasz
2-More #155287 üzenetére
"és lebaszta a KOMPLETT okmányiroda áramellátását."
Van söröm az 1 darab Fíre és annak az is elég ha a nullafőd összeér. Nem értem eleje óta, hogy nem nagy dolog, legyen legalább konyha/fürdő/valami külön, meg ha 3F, akkor ne menjen el minden egyszerre borért, ha elég azt a pár szobát lekapcsolni.
-
2-More
tag
válasz
Jahno #155284 üzenetére
szoktam nézni én is ilyen villanyászpornót, hogy 6szögben roppanja fel a hidrós cucc az érvéghüvelyt, mert zsugorcső a mindenen is, de valahol azt is megértem, amikor valaki húzza a száját mert ha beteker egy villanykörtét, már jön valami tudós megmagyarázza, hogy azt hány newtonnal kellett volna meghúzni. Jegyzem meg, szentendrei okmányirodában a minap egy kissrác kirántotta a komplett konnektort a falból egy telefontöltővel, és lebaszta a KOMPLETT okmányiroda áramellátását.
-
-igu-
addikt
válasz
npera #155274 üzenetére
nemreg beszelgettunk teli bringas ciporol
Van nekem egy ilyenem, beprobaltam, hatha segit valamit a nyari cipon. Azt tudom mondani, hogy sima zoknival -8 fokig ha nem is hude komfortos, de vallalhato vedelmet ad, ha nagyjabol egy orat vagy kint. Rendes teli zoknival persze lehet hidegebb es/vagy hosszabb is.
Kevesse elegans, a 44-es cipomhoz talan jobban passzolt volna az M-es meret az L-es helyett, de ez mar igy marad.
Mindekozben akkor a szezont ezennel megnyitottam.
-
npera
addikt
Nova, csak saját felelősségre
-
Jahno
veterán
válasz
2-More #155282 üzenetére
Na majd mutatom itt mi van a kisebbik szekrényben. Épületben kb. kettőnknek van hozzá kulcsa, ha valami lenne, de általában nem kell basztatni, külsős karbantartók meg kiszolgálják magukat.
Én nás környéken nőttem fel, ha érvég alól egy szál réz kilógott visszafelé hajtva, köpeny nem ért el a szigetelésig, tele volt tömve a cső vagy a dolboz akkor mindenki is el volt küldve az anyjába és kész. Nincs szixalag, fáziscseruza nem műszer, ésatöbbi.
Villanyos csoportban most köpköd valami majom, mert átalakított mindenféle lámpatesteket és nem érti, hogy mi köze hozzá a villamos biztonsági felülvizsgálónak, meg mit nyúlkál bele, joga nem lenne szétszedni. Hát, így járás, gondolom bukott a trógerolással, dokumentálás nélküli átalakítással (bár valóban ez a része is túl van szabályozva csak na) és ott is megint mindenki hülye. 1 hete nem fogja fel, hogy annak szokott lenni a legtöbb köze hozzá, aki aláírja a papírt és elviszi a balhét,ha meg méréshez le kell venni a búráját és szakemberként gányolást lát, akkor biza nyaff.
-
2-More
tag
válasz
Jahno #155281 üzenetére
Lehet belebasztam volna a csákányt a hátába, úgy, hogy a mellkasán jöjjön ki, és lekalapáltam volna a végét, nehogy kihúzza. Ha meg rákérdez, ez most komoly e, akkor megerősítettem volna, hogy igen, viccnek erős is lenne.
3x160at meg szerintem meséltem, ember lekapta a klipszes fedelét a szekrénynek, bevilágított, mért, meghúzta a meghúzandót, fedél vissza, aminek a 4 oldala vissza van peremezve, de azért enged befele akár fél centit. Na, az a fél centi pont annyi volt, hogy MÖGÖTTE a felszálló 3 kanócnál a szemes saruból mintegy 3 milliméteren kilógó réz vezetőhöz PONT hozzáért, azt' boom. Elégett a fedél mint a gyufásdoboz oldala. Itt van unlimited powa', olyan 28MWh a fogyink /hó
Az épület belépő tápja valami 1000A, mint a két lábam egymás mellett olyan tömör réz sín.
-
Jahno
veterán
válasz
2-More #155278 üzenetére
Legfeljebb az árfekvése miatt nem. Érdekesek a kalóz túráknak beállított dolgok is, lehet vele YTon nyálat verni. Szentkirályt idehaza megnyitották, egyszer lehet kerülök arrafelé, mert semmi részletes infót nem találtam, csak azt, hogy fizetős lett és be lehet menni.
Sógor meglöködte az autót, majd lengéscsillapítóról megállapította, hogy "ezek még teljesen jók". Később EGYIK hátsót kicserélte, azt szóvá tettem, hogy ha már szopunk akkor miért nem párban, szóval így lett legalább párban cserélve, de csakazértsem két azonos típusra. Amik közül egyik nem is ehhez az autóhoz való.... Ugyanezt elkövette rugóval is. Nézzük a dolog jó oldalát, legalább a legolcsóbb vackot tette bele, így nem volt akkora a bukta
Csak a többin. És máig meg van róla győződve, hogy mindenki más is hülye és ne szóljanak bele.
3x160 az már virágzik, mint a SpaceX földetéréskor
-
2-More
tag
válasz
Jahno #155271 üzenetére
Csernobil nekem is be volt írva a naptárba, aztán oda se megyünk valoszleg sosemár. Nyomatékkulcs meg a legtöbb felnis műhelyben sincs, mer' nekem benne van a nyúton a csuklómban. Itt gyár2ben meséltem tán, mikor a villanyász belenyomta a szerelőfedelet a felszálló 3x160A vezetékbe, aztán volt kaboom.
-
npera
addikt
válasz
blueboi69 #155275 üzenetére
Nem, sajnos ilyet még nem próbáltam
Most éppen a Buddy3D kamera felfogatását nyomtatom, mert a finn cimbora áthozta a csomagot. Ha felraktam és párosítottam a Prusa felhős szolgáltatásával, akkor tudom nézni a printet a neten is bármikor. Meg lehet timelapse is, ha jól sejtem. Fontos!
Igazából ha valami durvább hiba történik a print során, akkor a diagnosztika szempontjából a timelapse nagyon is hasznos.
-
Jahno
veterán
Hirtelen felindulásból meglátogattam Nautilust, kapott mindenféle purhabot, pár darab fémvágó tárcsát, amikre erőteljesen csillogott a szeme. Felszeletelhet kb. 1700 méter vascsövet és beköthet legalább egy mosogatógépet. Ha elszabja, akkor kinyomja purhabbal
-
blueboi69
őstag
tumornak nyárra:
-
Jahno
veterán
válasz
2-More #155254 üzenetére
Egyik fosik tőle, másik meg hülyeséget csinál, meg aztán hát így szoktuk 15 éve és nem volt belőle baj. Sok felé még egy átlagos disznóvágást sem tudnak szabályosan/rendesen megoldani.
Mikor szakember elmagyarázza bárhol a bármit, pld. túrázós csoportban, hogy miért nem érdemes úgy átfejteni a gázt, ahogy csinálják, akkor simán lehülyézik. Aztán utána gondolom nem kocsmáznak olyannal aki traumatológián dolgozik és bólogat, hogy jaja, rolleres balesetek szaporodnak, de még ebből is van bőven, mert hülyék és hát elpukkant aminek el kell pukkannia. Mennek a DIY meg Craftizé videók Fácsén és Tiktokon, néha belelesek, még egy ruhajavításról is látom, hogy hülyeséget csinál, értelme nincs, nem lesz tartós. A legnézettebb Xbox szervízelős videóban rosszul rakják vissza a hűtést. Ez meg elég egzakt dolog és akkor nem is mentünk mélyebbre.
Mellé ott van, hogy villanyos szakcsoportban elvileg szakemberektől teljes agyfaszt lehet kapni, szabványt nem ismerik, ha értelmesen elmeséli valaki a kő egyszerű problémát (itt is lement mi a vezető, védővezető, EPH közti különbség és mi a nullázott földelés) akkor sem fogják fel, jönnek a hülyeségekkel, modern tudományt már csakazértis fikázzák. Fatornyos faluban is szinte minden hétre jut valaki aki 1 fázisra köt be "valahogy" 3 fázisú sütőt és jobbik esetben csak csodálkozik, hogy gyenge. Én is többnyire akkor láttam ilyet, mikor haver 8 kilowattos cuccát egy occsó olyan csokival kötözték össze, ami szerintem a 80as évekből maradt a zsebében, vagy gyárban is folyik szét valami elosztó, akármi. Én meg azon parázok az ipari környezetben mozgolódásom után, hogy a sütő remélem nem rezeg annyira a hőlégkeveréstől, hogy lazuljon a kötés a szekrény mögött
Nem fog, sokkal szarabbakat is látok, csak sokszor ugye pont a hibák meg a baj miatt látom. Szomszédnak amit átépítettem kb. 2-es vezetéken ment a fél ház, ilyen sütővel, mosodával, 2 kölökkel, sok számítógéppel mindennel, alapvető védelmek nélkül. Lélek tartotta össze a fa dobozban, végül is kb. 15 Ampert elnyel, de na.
Gyárban pld. elég jó arcok az üzemeltetők, combosabb kötéseket rendszeresen hőkamerával nézzük meg, nincs por, nyomatékkulcs van, világjegy. Aztán lehet ezt bogozni, gáz sem bonyolult de sógorom azt is össze bírta verni, autót is összebaszta aztán utóbbihoz még papírja is van meg jajj ezer éve szerel még nem volt vele baj és örülnek Neki a faluban. Világ gánymestere. Gáznál is csak a nem rá való idomot húzta rá valami nem oda való csavarral, amit egyszer még le lehetett szedni, menet tropa, tömítés legalább megfogta az egészet.... Lassan ezt is kitanulom, de ott is látszik gázos csoportban mikor a hülye teflonszalagot tenne alá, meg kócot meg a jó ég tudja mit, közben nem az az elve és nem úgy lesz gáztömör az egész hóbelebanc.
Összességében elég nehéz igazságot tenni, meg aztán szakemberebb szakembert is érhet baj, amit úgy hívnak, hogy baleset. Kis kapkodás, valamennyi figyelmetlenség, másik hülyesége, akármi. Lehet infóhiány vagy fél információk miatt nyűg.
Asszonynak pld. felvetném, hogy mennék egy jó kis túrára Csernobilba és környékére, tuti hülyét kapna, aztán most a háborús övezet miatt van hiszti, de előtte kb. sugárzás meg egyéb szempontjából veszélytelenebb, mint a Keleti környéke késeléses opciók szempontjából.
-
Bujdy81
aktív tag
Kedden kipróbáltam a Csepelt. 24-es utazót lehet vele tekerni kényelmes pedál fordulattal. Nincsen hajtásláci vesztesége a váltónak, ellenben ha a zsír fiatalabb lenne benne nálam, akkor tuti könnyebb lenne tekerni...
De nem mertük szétszedni, mert lehet, hogy csak flex-szel jönne szét. Sajnos a bal pedál csapágya ergya, de 30-35 km-re így is jó lesz.
(azért Pákozdról Fehérvár felé a kisfaludi emelkedőn eszembe jutott, hogy jó lenne visszaváltani!
)
-
2-More
tag
válasz
blueboi69 #155263 üzenetére
A túlszabályozás egy idő után a produktivitás és a használhatóság kárára megy. Nem azt mondom, hogy legyen kupleráj, meg dolgozzon mindenki bicskával, szigetetlen csavarhúzóval, legyen vírushalmaz a gépe, hanem azt, hogy van egy egészséges egyensúly a biztonság és a használatóság közt.
Szándékosság egy teljesen más kérdés, az ellen egy ponton túl nem tudsz mit tenni, a legtöbb ilyen megoldás egy ideig arra van, hogy megakadályozzon, nehezítsen, vagy próbálkozzon az élőlény máshol. Lásd, kocsilopás, amit el akarnak lopni, azt el is lopják, akkor is, ha benn ül a pitbull a hátsó ülésen, a kérdés az, megéri e pitbullt tartani a hátsó ülésen, illetve megéri e a pitbull ellenére próbálkozni. Egy suzuki swift esetén mindkét esetben "nem" a helyes válasz. -
2-More
tag
válasz
-igu- #155261 üzenetére
Teljesen jól van így, amit és ahogy mondasz, nem ez volt a lényege annak, amit mondok. Semmi baj nincs azzal, hogy nem kötsz be egy sütőt, mert nem vagy villanyszerelő, ha valami mellémegy, az baj, ráadásul többfázisos bekötés, el lehet csúszni benne, és nem is szükségképpen egyértelmű, itt nálunk is bekötöttem a lapot ahogy kell, színre, ahogy a régi be volt kötve, csakhát, a paraszt a túlvégen NEM úgy kötötte be. Az hogy megtiszteli az ember a dolgot, gondolkozik, akarok e én ezzel szopni, az nem az irracionális félelem dolgoktól, hanem pont az ellenkezője.
A megmunkálógép kérdése is pont olyan, akkor megfordítom a dolgot, hogy attól, hogy a biztonsági érzékelő NINCS kiiktatva, még nem nyúlkálsz bele, mert majd az megállítja, ha rossz helyre nyúlsz, hanem nem nyúlsz bele ELEVE, mert tudod, hogy mi az eredménye, ha mégsem áll meg. -
-NoVa-
addikt
válasz
-igu- #155261 üzenetére
Én mondjuk láttam, hogy volt bekötve a villanyszerelő által a sütő, aztán lecseréltem a 10 Amperes csokikat 32A/450V 105°C tűréshatárúra. De bízzunk benne, hogy ott északon nem taknyolnak ennyire filléresen, mint errefelé.
Ellenben ja, a robotkar az végigmegy az útvonalán akkor is, ha véres tetemet vonszolva keni közben szépre a környéket, ami vág, mar, fúr, az tegye, aztán ha megakad, és az egész munkadarabot indítja el V0 kezdősebességgel, akkor is tegye csak a saját otthonában a 4 fal között, ahol nem zavar senkit. Ahogy a vonat sem áll meg a féktávnál hamarabb, csak mert autó van a sínen, és a robotporszívót sem zavarja, hogy közben kutyaszart tol a szőnyegen, a gép az gép.
-
-igu-
addikt
válasz
2-More #155259 üzenetére
Sikerult ugy leirnod, hogy nem ertem, mit akartal mondani. Szerintem tul sok Jahno-t olvastal.
Mondok egyszerubb peldat: be tudnek kotni egy villanysutot, mert az alapinelligenciam megvan hozza, megsem teszem, mert ha valamit megis elb.szok, akkor mehet vele az egesz haz. Nem fosok az aramtol, de tisztelem az erejet es a kepessegeit.
Bent a cegnel egy mozdulattal ki tudnam iktatni a megmunkalogepek biztonsagi erzekelojet, hogy akar nyitott ajtoval is dolgozhassak, ha ugy adja ki, megsem teszem, mert ismerem es tisztelem azokat az eroket, amiket npera is emlitett fentebb.
Attol, hogy nincs aktiv erzekelo, meg csukott ajtoval is lehet porgetni a vasat, nem muszaj nyitva lennie - es megse. -
npera
addikt
válasz
2-More #155254 üzenetére
Ez a svéd szkeccs megvolt? Van benne pár mozdulat.
-
2-More
tag
válasz
-igu- #155257 üzenetére
Akkor mondok rá inkább gyakorlati példát: van a LOTO rendszer, hogy ahol veszélyes üzem van, azt karbantartás idején lelakatolják, és van a mameluknak egy lakat+kulcsa, meg van egy ugyanilyen párosa a helyi munkavédelmisnek. Ahányan dolgoznak, annyi lakat+kulcs. Mert fosnak, hogy jajj, mi lesz, HA. Nem azon agyalnak, hogy ellenőrzöm, gondolkozok, hogy aki karbantart, tesztel, annak van egy alap intelligenciája, hanem azon, hogy aki bele akar nyúlni, az teljesen hülye, és NE tudjon belenyúlni akkor sem, ha akar. De így akkor sem tud, ha KELLENE. Márpedig, van gép, van folyamat, amit élesben tudsz csak tesztelni. Ennek folyománya pedig az, hogy ha NINCS ott a lakat, akkor az automatikusan azt is jelenti az egyszerű léleknek, hogy mehet az indítás, ha egyszer nincs lezárva.
-
2-More
tag
válasz
npera #155252 üzenetére
Azok is durvák, ezek az ipari karok baromi gyors mozgásokra képesek, és nehezek mint a sár, aztán vagy van benne megfelelő proxy érzékelő, vagy nincs, vagy be tud avatkozni, vagy agyoncsap.
Nyomás, meg a többinél meg, hát ja, az egyik fele az embereknek, legyen szó nyomás, sugárzás, áram, vagy bármikről, mint a vuda varázslat, úgy fosnak tőle, mert nem értik miről van szó, a másik fele meg a hozzánemértés teljes biztonságában, áááá, úgyse lesz semmi. Aztán amikor meg jön a fájás, akkor értetlenkednek. -
-
npera
addikt
válasz
2-More #155250 üzenetére
Ja, tudom. Kóser vágóhídon az egyik protó műhelyben voltak igen nagy hegesztő robotok. Na, ott is le volt védve minden körbe. Amikor egy olyan elkezd mozogni, akkor kiül az ember arcára a tisztelet.
A nyomás nagyon durva. Nem is látod a "sugarat", de átmegy mindenen és vág. Seprűnyéllel lehet tesztelni a szivárgást, ha hirtelen leesik a vége, akkor ott nem nyúlkálunk kézzel.
-
npera
addikt
Nova, kipróbáltam a "stealth mode"-ot a printeren. Hatalmas különbség zajszintben.
-
2-More
tag
válasz
npera #155235 üzenetére
Tömeg+sebesség csinál cudar dolgokat. Ezért van ezeket a szarokon olyan biztonsági üveg, amelyin, meg a moderneken lézerrács. Fateréknál volt aki biztiajtó nyit, kapcsolóra kalapácsfej rá, aztán mikor tört a szerszám és hasbakapta egy 20 forintos srapnel, ott vérzett el az üzemcsarnok közepén. Nyomás ugyanilyen. Jópár éve kellett megfigyelőrendszert csinálnunk vasúthoz, amit be lehet tenni a géptérbe, mert úgy lopták a dízelt, hogy már minden plombás meg roppanófittinges volt, így máshol nem tudtak hozzányúlni, csak a befecskendezőknél. Így menet közben hátrament a mameluk, fellazította a hollandert, csöpögősre, és alárakta a dézsát, amibe lecsorgott a nafta. Azt a hollandert, amelyik a 3000 ezer baros befecskendezőn van, ahol ha kicsap a sugár, leviszi a kezedet csuklóból. Nálam puskásdiban is vannak hasonló vadhajtások.
-
npera
addikt
Strängnäs városában vigyázzatok, a rendőrség egész különleges helyekről is mérhet sebességet a héten (nemzeti közlekedésbiztonsági hét van)...
A kukából kiugrós a legdurvább, mert bármikor fel tudja csapni a fedelet és bemér
-
Jahno
veterán
válasz
npera #155243 üzenetére
Aha, tekered koppig a gyűrűt és amíg húzod neki a végállásnak, szervó addig tolja előre-hátra az obit. Nekem lassú és olyan mehh.Na nem mintha ezek a 12-32esen olyan nagy távok lennének, de akkor is. Rendes videókamerákon jó, de ott előre lehet pozíciókat is megadni, meg adott sebességgel szép lassan odakúszik, vagy ugrik ami megint más
-
-szabi-
addikt
Megjött a csomagom, szerintetek?
-
npera
addikt
-
-
Jahno
veterán
válasz
npera #155230 üzenetére
Működik, de nekem szubjektíven nem jött be. A kikattintós elejét sem szerettem és minden platformon meghalok a motoros zoomtólfókusztól. Viszont poén, mikor keresőben kiírja a gyutávokat :-) Kicsinek kicsi, képminőséggel sincs bajom, géppel együtt zsebben elfér.
10es Partizánokat nem is láttam, alkalomadtán kipróbálom. Panára most semmi újdonságot nem követtem el.
-
-igu-
addikt
válasz
2-More #155228 üzenetére
Jo 25 evvel ezelott terveztem hasonlot, de arra, amire hasznalni akartuk nem felelt meg:
marogepen nagyolaskor eleg csunya erohatasok jelennek meg, es annak ellensulyozasara a szoritoerot ugy meg kellett novelnem, hogy nehany hasznalat utan deformalodott a forgaspont korul es megszorult az egesz qrvaelet
furashoz, finomabb munkakhoz viszont aranylag jol lehetett hasznalni azt a ket prototipust, amit legyartottunk -
npera
addikt
Jahno, Lumix 12-32 mm-nek van valami típusbetegsége? Csábító az extra 2 mm a széles oldalon, meg a mérete és tömege. Japánból kábé utánavágják az embernek, nyaralásra erősen gondolkodom rajta.
Néztem 10 mm TTartizánt, 9 mm Lumixot és 14 mm fix Lumixot. Az utóbbi gyakorlatilag a mostani kitlencse picivel több fényerővel. A 10 mm-es artizán jó széles, de akkor az fixen 10 mm. A 9 mm-es Lumix f1,7-es, ami lehet néha jó és van benne AF, ami azon a fókusztávon majdnem mindegy igazából.
-
2-More
tag
válasz
blueboi69 #155225 üzenetére
A kontúr v fésűs satu még istenes, ott U alakú fogak vannak felaggatva egy "doboz" peremére, ami fel van töltve csapágygolyóval és le van zárva, szóval legyártani se egy nasa program. De a fraktálsatu, azokon a kényszerpályán elforduló alakos pofákkal, na az gyémántkemény. A kínai replika is 2k usd.
-
2-More
tag
-
-
npera
addikt
Ma nyomtattam az XL-en egy nagyobb méretű hangszóró osztófilter alaplapot, de mivel kellettek távtartók is hozzá, ezért azt meg kinyomtam közben a Minin....
Ez aztán a munkafolyam optimalizáció. Kis meló mehet a kis gépen, nagy meló mehet a nagy gépen.
Asszony picit nyígott a home officeban, mert amikor átlóban nagy sebességben húzza a csíkot a nagy gép, akkor az nem csendes. De ahogy apám mondta (apám tudta 4) az élet nem habostorta. Life is not a foam cake...
-
-NoVa-
addikt
-
-
-
2-More
tag
válasz
npera #155197 üzenetére
Az olyan, exasszony sógora így tépte le a kisujját a lánckeréken, neki nem volt meg hogy jobb és balmenetes a két oldal
Mágneskérdésben meg, az baromira meghálálja magát, ha van kéznél, nekem az övemen van 2db 5 newtontonos gumírozott neodímium mágnes, oda csattogtatom melóban a csavart, a kést, a csavarhúzót, de elbírja simán a tele pisztolytárakat is, már persze az enyémeket ami lemez. -
npera
addikt
Ha nem kedveled az alattad lakót, persze szombat reggel 7-kor....
-
npera
addikt
Igu, itt van 3D-print és CNC is... Elég sci-fi cucc....
The @leancycles P1 prototype is a wild mix of 3D printed steel parts, machined aluminum, welding, brazing, a progressive high pivot suspension design and - last but not least - a belt-driven gearbox. -
Jahno
veterán
Báááz. Belül tök jól néz ki a busz, mintha új kenne és tiszta is, de futómű/lengéscsillapító kuka, közben dől be a kipufogó füst, hát minnyá okádok egy alaposat.
Húzok haza, két napja fárasztjuk egymást egy csetes csalóval. Kíváncsi vagyok mire jutunk. Ki akartam próbálni, hogy mennyire robot vagy fejlődött-e az intelligencia, de ahogy nézem semmit. Ez egyszerűnél is bénább G fordítós elő alak lesz. Tavaly is nekilódultam egynek, az addig nem volt képes eljutni, hogy linket küldjön.
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo Legion PRO 7, RTX4070, i9-13900HX Gaming laptop 2027.09-ig gari!
- UniFi Dream Router 6, új, fóliás, ingyen Foxpost
- Audioquest Rocket 44 Bi-Amp 2x3m hangfalkábel
- KIEMELT AKCIÓ: kitűnő állapotban lévő iPhone 12 Pro Pacific Blue 128 GB szuper áron eladó !!! (14)
- AKCIÓ! GAMER PC: Új RYZEN 7 5700/5800X +RX 6700 XT 12GB / RX 6800 16GB +Új 16-32GB DDR4! GAR/SZÁMLA!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest