Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz
2-More #157202 üzenetére
...az ex-kollegam siman elvalt az ilyen felesegtol
a feleseg egesz nap otthon volt a 2 gyerekkel, de a elmosogatni a tegnapelott-elotti kaja utani edenyeket, de mar mosogato melle volt pakolva, mert bele nem fert, meg berakni egy mosast a gepbe sem sikerult, mert a jatszoter meg a szinten kisgyerekes barinokkel telozas volt a legsurgosebb... amikor a gyerekek oviba meg iskolba mentek sem ert ra, mindig lett vmi mas hirtelen dolga
OK, vettek mosogatogepet is, de akkor se sikerult megugrani ezt a problemat, mert abba is bele kene raknia vkinek
gyerekek aludtak addig sem ert ra addig a mosogep-mosogatogep menni, mert sorozatokat kellett nezni a TV-ben...kb mintha ketto kizarna egymast a villanyfogyi miatt
letorolgetni-porszivozni 3-4 hetente, amikor mar a vilagos szinu butorokon is rajzolni lehet a porba
persze most a ex-ferj az utolso szemetlada, meg a rohadt qrvaja, akivel el
nemelyik nonek azert vannak bajok a fejeben -
hobizoli
nagyúr
válasz
blueboi69 #157056 üzenetére
nemtom, normalisan karbizni egy regebbi autot, igazabol nem tart sokbol
de ha mindig csak annyi van rajta megcsinalna, hogy pont menjen, akkor lehet
preventiven is megcsinlatatok ezt-azt
amikor kuplungcsere volt akkor fotengely vegi szimmering es a valto be- es kihajtasi szimmering is cserelve lett + onindito felujitas
ez volt +50k szumma, de szimmeringek olyanok votlak mar, hogy kezzel lehetett torni
mindig indult az auto, de mivel kupolung es a valto miatt az is le volt szerelve az onindito, nem kerul extra semmibe, a felujitason kivul
amikor vezerlescsere volt, akkkor meg a generator felujit (=cseredarab), mert terheleve 13,3-13,5V-t nyomott mar csak, nem varom meg amig megall az auto vhol utkozben miatta
olaj evente 9-10k km, valtoolaj 2-3 evente =25-30k km, szervofolyadek is 2-3 evente csere
jovore a muszaki elott a feket atalakitjuk a 284mm uszonyergesrol, 306mm 4 dugos "kis Brembo" fekesre elol, hatul meg 251->276mm
+ flexi fekcsovek + fekfolyadek csere egyuttal
fektarcsa + betet arakban alig van diffi, a gumifekcso is ugyanannyiba kerul, szoval igazabol csak a feknyergeket kell "megvenni" extran
digoverdahoz ez nem tullihegett tema
a "nagy Brembo" az a 330mm-s megoldas, olyan a 1.9-s dizel 156 Q4 Crosswagon vagy a 147/GT/156 3.2 V6 GTA-rol jonne, hatul azokon is a 276mm-s van -
hobizoli
nagyúr
válasz
blueboi69 #157051 üzenetére
ez olyan kb, mint a punto-s haver
eladta az autot, amivel versenyezni is jart, hogy fuu elege van, sokat kell szerelnimost van egy 1000-s gixxer-je, abbol evente kiugrik a motor meg szezononkent felujitodik tobb szazezrekert, pedig csak kirandulgatni jar vele hetvegente motoros haverokkal, ha nem esik az eso
telen meg a garazsban all, meg evente kell egy uj lancszett + gumik fekek elore-hatra, mert ket szezont nem igazan bir ki akkor semondtam neki multkor, hogy ezt a gyari technikat tobbed szereled, mint a dragra jaros tunnerolt puttot, ami az mellett napi hasznalatban is volt egesz evben, es ehhez kepest fillerekbe is kerult hozza barmi
rohogott is, hogy amugy tenyleg...es ezzel nem is jar ki versenyekre se
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
-igu- #156620 üzenetére
ezeknek az agyvaltos cuccoknak mennyi karbi igenye szezononkent?
ex-kollegamnak van 2 jo felenek kinezo nem_elektromos bicaja
egyik orszaguti az par eve volt masfel misi, a masik a terepes "csak" a fele
de allandoan tisztogatja, szereli, meg ez megy rajta tonkre, meg azo ennyire balfek ezekhez, vagy ez tenyleg ilyen?
azt gondoltam azert nem hordja szerelohoz, mert az ugy lehuzna penzzel, mint a fost
-
hobizoli
nagyúr
válasz
2-More #156184 üzenetére
jajaja csak 100-120ha muvelheto fold is manapsag 1Mrd fabatka korul van
+ eszkozallomany melle meg 200-250
szoval ghecci sok zseton kell alljon benne
es akkor egyik evben lehet van 200-250milliod belole minusz a kiadasok, de nem lehet felelni, mert ha kovetkezo 2 ev kozepes vagy szarabb, akkor az el is fogyott nullara
ezert sem mind1, hogy egy adott teruletnek pl 15-20 ember kell eltartania, vagy kisebb gazdasagokban nezve 2-300-t -
hobizoli
nagyúr
válasz
2-More #156177 üzenetére
legfokeppen az a baj, hogy par tiz hektar foldekkel probalkozik a nagyja, ami reg keves barmire
mezogazdasaggal foglalkozok szoktak mondani, hogy manapsag ha nincs 100-120ha folded, akkor hagyd abba, mert a tamogatasbol elsz csak igazabol
150-200ha-tol "eri" meg csinalni, 5-600ha felett meg tamogatas nelkul is jo vagy mar, mert a fajlagos koltseged sokkal kisebb
....foleg ha beut 2-3 szarabb ev egymas utan
meg az anno kiepitett ontozocsatornak nagy resze el lett hanyagolva, fel lett toltve be lett szantva, mert qrvara nagyon kellett meg az a 5m-s foldsav is
na az ilyen helyekre tuti nem fizetnek ki egy ruppo aszalykart sem
volt egy YT video arrol, hogy kerdezi a riporter a nezotol, hogy tudjak mire szolgal ez a kis hidacska itt, amin allunk?
ez a ontozaocsatorna felett ativelo hid.....volt, csak a vizcsatorna mar nincs ott qrva reg ota
meg masik helyen, a 15-20m magas fak meg 2-300m hosszu bokros-dzsindzsas van, na az is azert nott pont ott, mert ott volt a vizcsatorna
de ahhoz, hogy ekkora fak kinojjenek belole tuti kellett par evtizednyi leszaromsag is
tavaly is votlak olyan videok meg kepek, hogy kukorica romma leszaradva, de kivetelesen mellette 5m-l(!!!) a csatornaban meg ott a viz
allam kifizeti nekik igy is az adofizetoi penzekbol, akkor minek torjek magukat, nemigaz? -
hobizoli
nagyúr
válasz
-szabi- #156115 üzenetére
nekem PuntoGT volt olyan, hogy elso lokharito 6-7x volt cserelve rajta, abbol 2x tores miatt by me, a tobbinel beletolattak parkolas kozben
itt azt kell tudni, hogy a széles légbeomlos loki valo ra a gyari u.n. side intercooler es az olajhuto pozija miatt (a vizhuto sem kozepen van, hanem offset jobbra), plusz csak a GT-n van fenyszoro moso is....meg azert nem baj, ha szinazonos, mert metalra mar akkoris 30k-ert fujtak egy elemet
ugyhogy volt egy potvesztarcsi ELX elso lokharitom (klimas autokon is ez van), ami szinten szeles legbeomlos, de azon nincs moso, de tobbet volt az auton az, mint a GT lokik
volt hogy kicsereltem az "uj" GT elso lokre az ELX-t es 2 het mulva mar rotty volt megint
...ELX vissza
fel-egy evig az volt rajta amig nem volt megint egy kalyha ezust szinu GT elso lokiSada hozott be bontasra ilyeneket, volt hogy mar akkoris ramirt, hogy lesz egy ezust GT nala jovoheten, erdekel-e az elso lokije, amikor meg csak kifele mentek erte a trailer-l Svajc-ba...
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Jahno #156097 üzenetére
nemet precizitas
8db M8 csavar fogja a 80mm-s cso egyik veget, masik vegen 4db M16-s van, de a csoatmero ugyanakkora amugy vegig
'szomé nem tudtak mindenhol akkor 4db M16-st hasznalni...?
ja es a nyomas az 5-6bar max
masik, meg itt voltak a germanok
nezzuk a tartaly oldalan megy be egy 100mm-s cso, es van par par vizcsepp, ami lassan csepeg
mutatjuk a projektmanageruknek...aszondja, az nem szamit
de mutattuk neki, hogy egy papirral letorolve egybol megjelenik a vizcsepp megint
par nap mulva levettek a csovet megnezni, hosszaban el volt repedve, es nem a heggesztesnel
masik, ~120mm atmeroju csovecske, van rajta ilyen a hoszigetelo fekete szivacs
abbol is csepeg 2-3sec-kent a viz ahol a fuggoleges iranybol vizsintesbe atforul
leszedik a csorol a csopogesi pontnal ezt a burkolatot, total vizes a cso
aszondja a joember, ez csak kondenzacio
hat egyreszt az a fekete szivacs azert van rajta, hogy ne is kondenzaljon, masreszt 24fok van csarnokban es abban 22.3fokos folyadek erkezik
szoval nem hinnem annak amugy egyatalan kondenzalnia kene a szigeteles nelkul is
de az tuti kondenzacio
OK
par nap mulva mar 1sec-kent cseppent a viz, na akkor lebontottak vissza 7-8m-n a csorol a szigetelest (ebbol 3-4m fuggoleges szakasz, annak az also pontjan cseppent a viz), es meg is lett a hibaforras... nem kondenzacio volt -
hobizoli
nagyúr
válasz
eattila #156083 üzenetére
fel kellett mennunk 1.5-2m magasra, csoveken tomiteseket cserelni
eloiras szerint ilyenkor kell a leeses gatlo testhevder, felvesszuk...
de nincs feletted semmi igazabol, szoval mihez kotned ki magad vele?
ha leesel, akkor heveder kabele sem feszul meg es mar landoltal vmin ami alatta van
-
hobizoli
nagyúr
válasz
WiZARD #155907 üzenetére
nalaunk kertes hazasok azt csinaltak, hogy a cegtol vettek 1m3-s u.n. IBC tartalyt, ez az muanyag tartaly aluminium kulso ketreccel
20k/db aron lehetett venni par eve
eljottek erte egy utanfutoval
abban gyujtottek az esovizet
hogy ne legyen szem elott, csinaltak neki egy fa tarolot
elsodlegesen abba folyik bele az esoviz es tulfolyoval folyik tovabb, ha mar az tele van
nem sok, de vmire eleg lehet -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
WiZARD #155335 üzenetére
ez vhogy vendeglatasba ragadt csak be ennyire, mar-mar elvaraskent
nem mind1, hogy vmiert eleve 2000-t fizetek, vagy 2000-t ugy, hogy csak 1900 lenne es 2000-bol kerek vissza?
vhol ez olyan mar, mint az USA-ban a netto arakat irjak ki mindenhova, de aztan penztarnal meg 5-10%-l tobbet kell fizetni megis
vagy ottani ettermeknel a pincer igazabol a jattbol el, mert az alapfizetese kb nulla
eleve kalkulal is vele a hely, hogy kap napi min 200-250USD-t jattba' a vendegektol, az 22 munkanap alatt 4500-5000USD
melle kap meg egy minimalbert, ami 7,5-8USD/h (de vhol 11-12USD/h) es ~170 oraval +1300USD meg erre
...annyibol azert mar el lehet karistolgatni ott is, duzzogva
de pl nekem ki jattol...? -
hobizoli
nagyúr
válasz
WiZARD #154708 üzenetére
anno vettunk benziens EV1 injektort innen a kozeli USA-bol, +20USD volt kuldesi dij es az USPS-n adtak fel ott a csomagot, par nap alatt itt is volt
az akkori USDHUF arfolyamnal ez nem volt 5000 fabatka sem
egyik injektor hibas volt, ezert vissza akartuk kuldeni, le is lett beszelve az eladoval, hogy csereli, de mind a 4-t kuldjuk vissza neki, OK
ugyanabban a dobozban amiben jott, a magyar kiralyi posta ara 8900Ft visszafele
~dupla ar -
hobizoli
nagyúr
válasz
2-More #154316 üzenetére
havercsvo par eve csinalt egy ilyen kisebb auto tunner webshop-t
szilikon vakuum- es turbocsovek, kinai trubok, intercooler, olajutok AN fittingek stb...vagod nyilvan
erkezik az egyik csomagja, kijon egy analog mail rola, hogy lecci ennyi VÁM+AFA-t fizess be ra
nezi, eleg meredek az osszeg, boven 6 szamjegyu, es nem is 1-sel kezdodik
hat a kedves szolgaltato fogta magat es felulbiralta(!!!!) az szamlan levo arakat, mert hogy ezeket nem ennyiert lehet itthon megvenni
hee...?
nyilvan nem ennyiert, hiszen a webshop abbol el, hogy kinabol olcson megveszi es profittal eladja.....micsoda döbbbbbenetes dolog ez, nem?
na ezek meg atom okosan megneztek par masik webshop kisker BRUTTO(!!!!) arait, es az alapjan szamoltak egy VAM+AFA-t meg arra
ééttteed....?
ezt nem is ertem hogy a bubanatban gondoltak... -
hobizoli
nagyúr
válasz
Jahno #154108 üzenetére
ertem, de ha a ketto eleve egymashoz van csavarozva tobb helyen, tehat ugyanazon a potencialon van eleve az miatt is, akkor ez az ehhez kepest fika veztokabel mit csinal, vagy min segit?
sokkal kisebb keresztmeteszetu vezeto, mint azok egyenkent is
M16-s csavar 10-12x vs 1x M6 ződdsárga EPH
masik amikor heggesztessel egymashoz rogzitett alkatreszek koze is kell neki EPH kabel
EPH kabel melle nem kene meg egy masik EPH kabel is....?
neha olyan erzesem van, hogy ezek a Temu-rol vett vizsgaval rendelkeznek ehhez, csak vmi okosat kell mondania, hogy latszodjon miert volt ott, meg hogy csinalt vmit -
hobizoli
nagyúr
válasz
2-More #154043 üzenetére
en ezt a mindenhova is EPH-t sem ertem amugy
van egy lepcso meg egy allvany a sorbarendezonel
egymashoz(!) is van csavarozva M16-s csavarokkal, nyilvan tobbel is
jon az erintesvedelmi jogyerek, es sipakol, hogy de nincs EPH kabel kozotte
ja majd tuti az a par mm2-s ződddsárga hianyzik am onnan tutira, mert amugy az M16-s csavarok nem adnak eleg vezeto keresztmetszetet, es attol nincs am egyenpotencialon, aaaaaa, foleg hogy a labaknal kulon is le vannak csavarozva meg ugyanarra a foldre is
masik, jonnek a tuzoltosagtol korbeajulni eppen changeover kozben, egyik raklapon ott a kovetkezo gyartas cimkeje, pont a tuzjelzo elott, ahol nem lehetne
faszul lett kijelolve mert mellette van a masik raklapnak a helye az aktualissal
jonnek ugy 10-12-n, de egyiknek sem tunt fel, hogy ott nem lehetne semmit tarolni
masik, eves törékeny eszközök agytagitos néni, hogy LED vagy neon megvilagito armatura nem lehet repedt, mert beleesik gyartas kozben a muanyagdarab a termekbe
eleve zart csőrendszerben kozlekednek a mindenfele folyadekok, nem ilyen felulrol nyitott vályúkban, szoval nem ertjuk mire gondol
de hogy a palackfujogepnel a fujas kozben(!!!) belerepulhet a darabja a palackba
na itt mar ereztem, hogy atom mod képben van az emberunk a folyamattal
eleve fujas kozben a fuvofej a a szerszam tetejen van es hermetikusan zar meg tomit pont a fujas miatt, szoval ha az normalisan a lenti pozijaban van, akkor nem tud beleesni semmi kivulrol, mert lepattanna magarol a fejrol
ha nincs lent, mert a szelep megkukult, akkor a ~60mm légrésen, ami a fúvócső fent es lent allapota kozott van olyan légfüggönyt fúj oda a 40bar, hogy erőből sem raksz be ott semmit...de abbol meg ugy nem lesz palack se, szoval tokmind1
masreszt a fúvókerek is forog am eleg jo keruleti sebesseggel, annak is van egy menetszele eleve... -
hobizoli
nagyúr
válasz
blueboi69 #153740 üzenetére
a sajat tapasztalat ezt mutatja....?
a regi hasznalnal meg olyan gepeszeti szintu felujitasok is kellhetnek, aminel teglaig leverheted a vakolatot es gyakorlatilag ujjaepitetheted a hazat
az ujra van gari, foleg ha nem egy Misung 2025 bt csinalta, ami egy "dobos" ceg, vagy vmi E.V. , hanem ami 10+ eve mukodik
hazsnaltnal meg kb semmi ilyen nincs
a kertbe meg lehet venni par eves "előnevelt" novenyeket, amikkel egy het alatt olyan keretet csinalsz, mint ami evek alatt none ki amugy
hasznalt kadarkockanal elozo tulajnak van egy szollo lugasa, akkor valszeg nem leszel selfmade borasz miatta majd, hanem megy a kukaba
meg sokszor van egy csomo mai leptekben "hasznalhatatlan" resze is az ingatlannak
pl a garazs, ami az 1200-s zsigulira epult anno, mai autoval begurulva ki sem birsz szallni, vagy ha igen, akkor a garazs ajtot nemtudod racsukni, aztan kb krumpli meg a hagyma tarolonak jo
ez igy vevonek nulla erteku lebontos, ujat epitos tema, es tobbe kerul, mintha nem is lenne ott semmi es onnan akarnal ujat csinalni
meg 5-6m2-s "gazdasagi" helysegek a epulet mellett, ami szobanak kicsi, meg mind az udvarrol nyilik, de a lakoterbe beleszamitodik
aztan ugy 120m2-s a haz, hogy igazabol csak 85m2, csak 3 udvari helyseg +18m2 , meg a "garazs" is annyi
felhivod a figyelmet ra, akkor meg csak pislog
ugy meg a szukseges felujitas elott is karcolja az 1millios m2-t arat a mutatvany -
hobizoli
nagyúr
válasz
2-More #153737 üzenetére
agglobban meg siman van olyan, hogy az UJ epitesu keco m2 ara 5%-l kerul tobbe, mint tizeneve epitett hasznalte
amit ha arra muszaki szintre fel akarnal hozni, ami az ujnal a kotelezo lett kozben, akkorra mar reg tobbe is van
...es az uj epitesu is elado meg mindig
a hasznaltrol meg nyari kepek vannak, csak kerdes hogy ez 2024-s vagy 2023-s nyariszinten agglo, tarsashaz 4+2 felszobas 2 szintes 118m2-s kegli, nem is nez ki rosszul
80 millio + alatta a 2 garazs +17 milliorol indult az aramost ott tart, hogy 68 millio es egyik garazs mar benne van az arban...
-
hobizoli
nagyúr
válasz
2-More #153720 üzenetére
olvastad amit egyik nap irtam errol?
jott nagy otlet egy par dolgoljon meg a szomszed tehene is agyszintu gyogyostol, hogy 130 helyett 100 legyen az autopalyan sebkorlat
meg lakott teruleten kivuli kozuton 90 helyett 70
meg a buntiket duplazzak meg
mikozben ausztriaban az a 50km/h helyetti 56km/h-ra 50EUR kellett fizetnem, ami akkor volt ~17-18k
itthon ez 30k volt mar akkoris -
hobizoli
nagyúr
válasz
blueboi69 #153719 üzenetére
svEjcban is ugy "jo" ha a hatar kozeleben dolgozol, hogy kozben Nemetorszagban laksz, es onnan jarsz at
sokkal olcsobb a lakhatas meg a napi bevasarlas
hugomek is ott laknak, csak az osztrak oldalon, de nemetbe jarnak at bevasarolni, mert par km-re van
atmesz vmi kozuti alaguton Bregenz-bol es mar Lindau-ban is vagy Nemetorszagban
osztrak oldal is tele van svEjci rendszamu autokkal, hogy ott laknak a svEjci fizetesbol, mert fele-harmadaba kerul, meg amikor voltunk a boltban a a kettovel elottunk allo muki elovette es mutatta az utlevelet a penztarosnak
en arra tippeltem, hogy az AFA-t nem szamoljak fel akkor neki, mert kulonben minek vette volna elo pont a penztarnal azt -
hobizoli
nagyúr
válasz
Jahno #153710 üzenetére
az egesz rendszer fasz amgy
mivel a bunti is megtalal, nyilvan tudjak kie az auto
azt kene, hogy nem kell e-matrica sem, de rendszamot leolvassa a kamera, akkor napi 1000Ft-t beszamol ra a rendszamodra
ha sokat jarsz es elered a 10 naos vagy a havi berlet arat, akkor automatikusan atvalt arra
nem kell azon gondolkodni elore hogy kell-e havi vagy eleg a kisebbm hiszen elore nem tudhatod, hogy hasznalod-e a havit tobbszor is, meg a 10 naposnal 15 nap mulva nem kell megis felmenni, amikor ujra kene venned egyet, amit megint 1-2x hasznalnal csak
aztan havonta kikuld egy ertesitot, hogy 15 naptari napon belul ennyit kell kohognod
ha azt nem fizeted be, akkor jon a bunti
igy a rendszer teged szolgalna inkabb, es nem a buntire hajtana
sokan pont azert NEM jarnak autopalyan, mert 1 utazasra qrva draga az 1 napos is es elmennek 100-150km-s utra az 1 szamjegyu fouton is inkabb
de ez felesleges forgalmat general a lakott telepuleseken keresztul
pl 2 hete rokon jott Bp-re egy temetesre o siman vegig jott 7-s fouton Keszthelyrol(!), mert ezert nem fog 7560-t fizetni 1 napra ervenyes matricaert, meg 9630-t sem a 10 naposert, amikor csak aznap hasznalna es ment haza is egybol
ezen kivul csak kornyekukon jar az autoval, ahova nem kell neki egyatalan -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Jahno #153645 üzenetére
most egy-ket sötétzöld gyógy mar ott tart, hogy az autopalyakon is le kene vinni a max sebkorlatot 100km/h-ra
irtam neki, hogy jopofa lenne, mikozben a teknősbéka hátpáncél pupossagu 2x1 savos videki "orszaguton" is 90 a sebesseg, ahol meg szembeforgalom is van...
erre o: akkor az meg legyen 60
ahhaa, deeeetipikus erveloi ennek a Z generacios huszonegyket eves nyikhaj a fantasztikusan nagy elettapasztalatival vagy a 60+ eves besavanyodott seholfalvai nyugger, aki a falujat sem hagyta el semmiert evek ota
-
hobizoli
nagyúr
válasz
zetor2000 #153074 üzenetére
de ezek a ruszkik mit csinalnak ott jakutfoldon, hogy annyira ott akarnak lenni?
mert h pl 5-10 ev mulva csilliomoskent jonnek el onnan, akkor OK
de ott a halalfaszan abban a qrva hidegben amugy miert jo ot lenniuk, amikor siman dolgozni tudna vmi ertelmesebb eghajlati reszen is
van ott vmi gyemantbanya, vagy mi? -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
offtopic
annak van vmi szerepe a fekhatasban, hogy a feknyereg az a tengely vonala elott van (a kerek "elején") vagy mogotte (a "hátulján")?
vagy csak azert szoktak "hátra" rakni, hogy akkor "előre" a fekhűtés extra gégecsöve odaférjen lokharito felol és ezen kívül mind1?
plz input -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
2-More #152674 üzenetére
az jo reg lehetett mert az eletrajzat atnezve 2004-tol jaffás volt [link]
amugy az pennyfcuker csilliomosokat sosem ertettem
kb 20 eve elmentem egy ismeros rokonahoz 16ker-be
uj epitesu szeeeeep naaaagy haz
akkora nappali + amerikai konyhas + nagy etkezos egy légteres megoldas, hogy kulon oszlopok voltak a födémet tartani
garazsban ket auto egymas mellett es ki tudtad nyitni az ajtot annelkul, hogy masikat leutned
egyik verda egy akkor 3-4 honapja kaphato E60 M5 volt, de mar ott volt
ez felett volt a gyerek szobaja, kb 70m2
PC egy Celeron 2.93GHz 256MB RAM-s putri HDD-s kotla
annyi virus volt rajta, hogy a csori Win 4-5perc alatt bootolt be, meg az IE fejlecebe mindenfele kartyajatek oldalak be volt epulodve
na elkezdtem a viruskergetest, kiirt 8 orat ra kezdeskent, aztan par perc mulva mar majdnem 11 orat kalkulalt ra
jo ezt hagyjatok igy futni holnap valamikorrig, amig vegez, aztan ujra kell inditani es jo lesz
jon apuka, hogy mit lehet csinalni a geppel, hogy jobb legyen
hat kene bele 1GB RAM ami akkor mar kb atlagos volt, meg egy P4-s CPU... mivel garis gep a szervizmatrica miatt, a szervizben kene belerakatni
ez mennyi lenne?
kb 55-60k
aaaa ezt a gepet most vettuk par honapja 130k-ert a Tesco-ban a monitorral egyutt
ja OK
....erted, egy akkor ~30 millios M5-l a garazsban
a pioritasok ugye -
hobizoli
nagyúr
válasz
-szabi- #152593 üzenetére
csak a jéger
mast nem nagyon szoktam inni, ha egyatalan
pedig van egy csomo tizeneve felbontatlan bor viszki, vodka, pezsgo is otthon
mindig kapunk vmi ilyesmiket kariajira (is) a cegtol
csapatepiton votlunk egy sörmanufakturaban Kecskemeten 1,5 eve osszel, haaaaat abbol az atom keserű akarmibol (pilsen?) nekem tok eleg volt egy korty is
vmi hidegen erjesztett megoldas volt es 3-4 hetig erjesztodik a tartalyban
utana pizzeriaban gyorsan ki kellett kompenzalni az izet 3-4 jégerrel -
hobizoli
nagyúr
válasz
2-More #152543 üzenetére
nem kell, nagyjabol csavarozni kell csak
a kardan fuggeszto csapagy helyet kell kifurni
a segedvazkeret 1:1 atmegy
147 tengelytavja rovidebb ugyan, de az a Lada tuning orszagaban nem lehet problema
a Alfa GT-be 1:1 atmegy az is, mert az egy 156 padlolemezes Coupe 147
[link] [link]
input:
The latest Torsen T-3 (Type C) is a planetary type differential, in that the nominal torque split is not 50:50. The Type C is available as single or twin version; the Torsen twin C differential has front and center differential in the same unit.
The Torsen T-3 is currently employed as the center differential in all non-Haldex Traction Audi models with a ZF-sourced automatic transmission Quattro four-wheel drive, such as: Audi A6, Audi A7, and Audi Q7.
Alfa Romeo used a Torsen C twin differential in the Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4 and also in the 159, Alfa Romeo Brera and Spider Q4 models. Also, Toyota uses a Torsen T-3 in the center differential of the 4Runner Limited, FJ Cruiser 6-speed manual, Land Cruiser, Land Cruiser Prado and Lexus GX470, with manual locking feature, and General Motors used a Torsen T-3 center differential in the transfer case of the Chevrolet TrailBlazer SS and Saab 9-7X (Aero model only)
az 156 CW Q4 2004-s cucc
Audi kun7 meg 2005 ev vegi
C6 Allroad Quattro is 2006-s
S6 5.2 V10 is 2006-s -
hobizoli
nagyúr
válasz
2-More #152541 üzenetére
147-bol lehet Q4-t csinalni egy 156 Crosswagon Q4 1.9 16v JTD cuccaival
alapvetoen ugyanaz a platform az auto, es Torsen C rendszer, ami amugy az Audi-kban egy evvel kesobb jelent csak megraadasul a Q4-ben egybol ott van 4 dugos Brembo 330-s fek is elolre, meg a 276mm-s hatra + vastagabb stabrudak is
attetetsort meg siman ki lehet cserelni a dizel C630-rol a benzines C630-ra60k egy 156 2.5 V6 24v 6-s egyseg, ami C630, abbol van "sok"
ami nekem van a kékvillámban C630 a facelift-s 166 2.0TS-rol, az sokkal ritkabbde a Busso-ra valo valto harangja mas, mint a Pratola Serra féle TS/JTS/JTD-ké
-
hobizoli
nagyúr
válasz
2-More #152530 üzenetére
en ezt Havassy-s temat sem ertem zsigulis korokben, amugy mert az ujabb Lada-ban van egy 1.8 16v motor, ami takkgyarilag is 145lo
abbol kihozni ezt a 180-190loerot siman konnyebb mutatvany lenne, mint az alapbol hetvenpár lojjés ezerharcsabol uzemoraskent ennyit, hogy utana evente kelljen revizioztatni milliokert -
hobizoli
nagyúr
válasz
2-More #152528 üzenetére
13 alja 12 teteje idot ment a takkgyari, meg 4.5-5sec volt kilora
de volt hozza uprated tunnner turbo is, ami 20psi-t fujt a gyari 10-12psi helyett
egyik junker talalt egy autot egy garazsban, de nem akartak eladni, mert nagypapi autoja ujonnan o vette, de tizeneve ott allt a garazsban, mert vmi baja van
kisoreg se akarja eladni, azt viszont megengedik neki, hogy a talpra allitasarol legyen egy YT video
na elviszik, megnezik mit tud az auto ugy, naaaagyon lassan 3psi-t tolt a turbo, alig akar menni
eleve tudtak, hogy hosszu folyamat lesz az egesz, mert maga koraban is ritka auto volt, nehez hozza szerezni cuccot, ha vmi kene
nezik mi lehet a baja, boost leak mindenhol IS, ahol csak lehet
fustgeneratorral nezik, meg a pillangoszelep tengelyenel is jon ki a fust, mert ki van kopva, turbo kollektor elrepedve, sortomites kiegve...
nagy nehezen megcsinaljak ugy, hogy 9-10psi-t tud, fek uj, futomu ami kellett uj, minden folyadek csere, de a kasznival belso terrel nem csinalnak semmit
na visszaviszik a csaladnak, hogy megtettuk, amit meg lehetett, benne van 3-4 GoPro kamera menjunk egy probakort
kisoreg belul a jobb1-be, mennek egy mesekört vele, kisoreg orul neki, hogy huuu de jo, milyen reg ultem mar benne, tok jo, hadd vezessem en is
helyet cserelnek, oreg elszurja neki, nezi... hat en erre megvettem az upgrade turbot anno, ennek 20psi-t kene toltenie
felujitos srac a jobb1-ben erre:
aszittem ott kiszall ugy menet kozben
10psi-ert is leszoptak magukat erre a kisoreg szerint 20-t kene fujnia -
hobizoli
nagyúr
válasz
zetor2000 #152525 üzenetére
ja lattam egy ilyet en is.... ez nem az volt, akik az F20C Honda S2000 motort raktak bele?
az vmi 30-35misi korul allt meg es a motor volt a legolcsobb resze kb, mert azt konkretan 1 misiert vettek...de mondtak hogy most 2 millio alatt nem lenne
annyibol nem all meg egy Havassy motor se, es egy szezont se fut le
a Gabura valto 12kEUR es neha azt is illik elvinni revizioztatni
mindezt "hoki" ~250 lonal -
hobizoli
nagyúr
válasz
2-More #152524 üzenetére
GNX-bol 547 db keszult
annak is mas a sarvedoje a szellozok miatt
posi-traciton LSD-s diffije van, panhard rud a hatso hidon, meg a valto is heavy duty-bb kivitel
nagyobb a turbo es intecooler, mint a sima GN-n volt egy evvel korabban
----------------
kovetek egy par junkert, akik ilyen 50-60-70-s evekbeli autokat tamasztanak fel, hazaig elmenos allapotra, de a GNX az mindnek beragadt egyfajta "musthave" kategorias vaskent, hiaba 80-s evek vegi technika
pedig az igazabol nem is egy klasszikus amcsi muscle car, hogy V8 + karbi, hanem V6 + turbo + EFI -
hobizoli
nagyúr
válasz
2-More #152519 üzenetére
de a R33/R34 Skyline meg a mk4 2JZ-GTE Supra ujonnan is ghecci draga autok voltak
3-4 normal autot vettel az aran
mint a Corvette-nel is 32 szelepes 16 injektoros V8 motoros opcios pack annyiba kerult, mint egy masik "alap" Corvette
pedig az se volt olcso
Buick GNX is volt 30k USD akkor, amikor Pontiac Fiero 9-10k USD, meg a Shelby Omni GLH-S vagy a CSX-VNT 15-16k es sok "normal" autot 8k alatt is lehetett venni ujonnan -
hobizoli
nagyúr
válasz
blueboi69 #152484 üzenetére
ezeknek az uj koraban is ritka es akkoris horrordraga, top of the range autoknak tipikusan az a baja, hogy ~15-20 eves korukra nincs hozzajuk semmi
meg ha van is, aki arulja is tudja, hogy nincs, ugyhogy annyiba is fog kerulni
egyszerubb egy tomegmodellt pimpelni sleeper-kent
az nem feltuno, de ha megtolatjak se 1 evig keresel hozza egy lokharitot, meg egy fenyszorot egy szabad szemmel is jol lathato osszegert, hanem van hozza max par nap alatt szinazonos is
Puttonal is a GT-n az elso sarvedok masok az 5,5J szeles felnik miatt, mint a proli kiviteleknel, amiket 4,5J es 5J felokkal szereltek
ha egymas mellett all a GT meg a 1.2 8v SPI 60SX, egybol lathato is a diffi -
hobizoli
nagyúr
válasz
2-More #152390 üzenetére
erre a helyre irta az egyik bicajzombi, hogy nem kell oda utat se csinalni, mert majd lesz oda villamos a Gellert ter-tol kiagazva 15-20 percenkenti kovetesi idovel, vagy lehet bicajozni is
igen, az 1-200millios keroban lako, z majd nyilvan vilin fog bezotyogni a Deak-ra
ahhhhaaaa, deeeeeeee -
hobizoli
nagyúr
válasz
blueboi69 #152351 üzenetére
de ujra: en nem tiltom neki, hogy bringazzon, ha akar, tekerjen, de akkor lassam is hogy teker, ha mar kieroszakoskodtak maguknak a savot vagy bicajutat
o engem meg betiltana
erted?
ezert kaptak masoktol a "bicajnáci" nevet, mert nácik is csak a sajat fajukat tartjak mindenek felett allonak (=übermensch), meg akartak minden mast megsemmisiteni
a legjopofabb az a bicajos, akinek van autoja is, de amikor te autozol nala, akkor anyadat, amik o autozik nalad, akkor qssoljal -
hobizoli
nagyúr
válasz
-igu- #152342 üzenetére
ja csak ugyanezek a bringasok mindig tudjak mondogatni hogy menjel tomegkozzel, de arra hogy ehhez elobb kello kapacitas meg infrastruktura is kene szimplan vallranditassal reagalnak... mert deleleott 11-kor kb ures a HÉV
jaaaa, OK, akkor minden franko azzal is
ezenkivul a tíííccsukki, boncccsukle, zárjukle az osszes megoldasi javaslatuk barmire
egytol nem lehet azt olvasni, hogy kene ide ennyivel tobb km metro is, meg az kijarjon a peremkeruletekbe is, aztan kene korlatozni, hanem a korlatozast azt tegnap bevezetnek a osszeset a vilag 200+ orszagabol osszeszemezgetve
ezt is f4sz autos irja le orokke
mashol meg azt csinaljak, hopgy elobb epitenek kivalto infrastrukturakat kello kapacitassal is, aztan korlatoznak
de itt mind okosabb mint a vilag osszes masik fovarosanak vezetese, hogy itt a sajat bicajutjaikban latjak az ultimate megoldast a varos osszes kozlekdesi problemajara, amiben utana alig latsz juzert
de szajjal napi tobb ezren hasznaljak
hiaba, minden szentnek maga fele hajlik a keze -
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz
Samott #152309 üzenetére
nem persze aztan az egyik ilyen tiiiccccsukki fohuszar azon nyegekett, hogy 450EUR-s karbon felnije eltort a Rakoczi uton, de a qrva anyjat az osszes autosnak, mert neki meg nyilvan pont ott kell "edzest" tartania
kozben meg amikor o ment videkre vmi amator versenyre ezzel tobb millios full karbon cuccaval, akkor o is autoval ment oda, nem am a szent MÁV-l
de akkor nyilvan mindenki qssoljon ezerrel, mert neki ezt szabad, nalad jarnia autoval,mert neki ott dolga van
csak te ne menjel autoval az o lakohelye kornyeken, mert attol meg idegbeteg leszkettos merce rulezol
masik iylen gyogyosnak is van ket autoja, mert "jo" idoben -ami kinek mi a "jo"- o is bicajjal jar, de a gyereket anyu elviszi a suliba a masik autoval
de ha te ulsz egyedul az autoban es o lat teged a lampanal a bicajarol, akkor aznap neked qrvaanyadat, mert te mitkepzelsz magadrol, hogy egyedul utazol
amikor rossz idoben o is autoban ul, akkor azt neki persze lehet
meg miutan anyu kirakta sulinal a gyerkocot akkor is lehet neki egyedul tovabb utaznia, csak neked nem lehet ugyaneztte erted ezeteket....?
-
hobizoli
nagyúr
válasz
blueboi69 #152256 üzenetére
tudod kozebn az az alapveto diffi, hogy en nem akarom tiltani neki az o kozlekedeset, de o meg igen az enyemet
tolem aztan bicajozhattak eddig is, mert az a par eddig se zavart kulonosebben, ha nem gondolta annyira atom fontosnak magat, hogy minden lampanal elore csorogjon azert, hog 10-15m utan mar utban legyen
amelyik igazododott a forgalomhoz azokkal senkinek nem volt baja, de a tobbi szandekosan keresi is a konfrontaciokat, mert rendszam nelkul lekovethetetlenek -
hobizoli
nagyúr
válasz
2-More #152258 üzenetére
ott meg vannak parkolhazak, nem sok, de akad
ha surun jarsz egy helyre akkor kapasbol kell tudni hol vannak ezek, nem kell az utcan kovalyogni
munkatarasm lakott a 9ker Ráday utcaban a Bakáts térnél, parszor eldobtam haza, de meg ott is volt 2-3-4 hely, ha este mentunk is, meg ha reggel is -
hobizoli
nagyúr
válasz
blueboi69 #152246 üzenetére
nem igzan emlexem olyanra hogy 15 percig kellett volna parkolot keresnem barhol
az énközpontú bicajnácik mindig azt felejtik csak el a matekbol, hogy nagyon nem mindenki 9-10-re jar melozni, amikor mar minden IS jar, meg lement a reggeli rush is, meg foleg nem HO-s
04:15kor kelve 04:35-kor mar a vilimegalloban kene lennem, hogy utan Hatar uttol a busszal be tudjak menni DH-ba es akkor 05:45-05:50 korul beerek a ceghez, + besetalok az oltozobe mar kb 05:55 van
szamold ki masfel oras tortura
04:50-s vilivel mar nem ernem el a buszt ha jon a vonat a 19ker-18ker hataran a Fáy utcanal
kocsival meg 04:35-kor fel se keltem, es 05:00-kor elindulva 05:20-kor a ceges parkoloban vagyok es 05:30-kor kenyelmesen megvan a muszakvaltas
hazafele is 17:45-kor elballagok oltozo fele, 18:15 korul otthon vagyok
a ceges busz eleve 18:20-kor indul csak el a parkolobol, azzal mega vilivel 19:15-20 elott nem erek haza
napi 2 ora diffi utazasban
----------------
most is jott a otletessel egy-par agytorszttol, hogy az 50-s vilit hosszabbitsak meg a Ferihegy 2-re
a 8km-s utjat igy is ~45perc alatt zotyogi vegig, meg +5km lenne béke tertol a Feihegy2
reggeli meg a delutani csucsban alig lehet felferni ra, kepzeld el meg akkor jonne ra egy par turista is felcuccolodva
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS TUF Gaming F15 FX506 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 8GB - 512GB - RTX 3050 Ti - 1,5 év gari
- Samsung Galaxy A35 5G 6/128GB, Megkímélt, Kártyafüggetlen, Töltővel, 1 Év Garanciával!
- Minolta objektívek
- ThinkPad T14 Gen2i 14" FHD IPS i5-1135G7 16GB DDR4 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Silicon Power 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz SP032GBLFU320X02 RAM
- Samsung Galaxy A33 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba ár! Dell Latitude 7320 - i5-11GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 13,3" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Országos! KÉSZPÉNZES - UTALÁSOS VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS! Korrekt áron! NVIDIA!
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
- A Panasonic Toughbook CF-54 i5-5300u i5-6300u TN, IPS touch Budapest, MPL Foxpost
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest