Új hozzászólás Aktív témák
-
Segal
veterán
válasz
WATERDACA #534 üzenetére
"Az Eternalnál jobb Doom nem lesz már úgysem"
Na ez 100%. Sajnos mivel ez sikeres lesz és a 9-es engine tutira még többet fog megengedni a fejlesztőknek ezért garantáltan ez az új irány hogy még nagyobb tér, azt viszont fel is kell tölteni tartalommal, mert különben a játékos nem fogja bejárni. Plusz ugye a játékidőt is növeli.
Így szerintem marad ez a gyűjtögess be mindenféle "szart" koncepció és kicsit tartok attól hogy ez a tankosabb Slayer játékmenet is velünk marad a késöbbiekben.
Viszont most már én is kezdem elfogadni hogy ez van és jelenleg azon van a hangsúly hogy egyszer "végigszopni" a kampányt úgy hogy mindent felfejlesztek amennyire csak tudok, de utána vissza lehet majd térni bármelyik pályára, bármilyen nehézséggel és addigra az is kialakul majd hogy ha már ránk erőltették ez a nehézségen belüli finomhangolást akkor belőni valami nekem leginkább kedvezőre és onnantól csak dara az arénákba.
Se titan pálya, se sárkány pálya és ha szembejön az arany még ki is fogom kerülni -
Segal
veterán
válasz
WATERDACA #532 üzenetére
Ripatorium
Egyébként pont erről beszélek hogy míg az eternalba több dolog alap volt és számomra jól is működött, addig itt ezért a hatalmas mapokért meg a pajzsért brutális változtatásokat hajtottak végre a játékmenetben és míg előbbi az netto időhúzás a játékban (arany) hogy szebb számot lehessen rá mondani játékidőben mert ugye megjelenéskor csak a kampány volt a játékban és ezt kellett valahogy eladni drágábban. Utóbbi meg túl lett tolva. Ok legyen pajzs. Egye fene az elején legyen 1-2 "tutorial" ahol kötelezően használni kell, de utána legyen már egy ezredik fegyver szerepe hogy ha kell akkor használom, ha nem kell akkor csak cipelem magammal. Itt viszont ezzel védekezzek, ezzel üssem vissza az enemy "plazmatámadását", ezt dobjam el (röhejesen messziről ki lehet nyirni az apróságokat még ki sem tud mozdulni az indulópontjáról, de már halott), ezzel nyissak rácsokat, ezzel törjek falakat, ezzel ugorjak, ezzel huzzam magamat az enemyhez stb. Lényegében mindent ezzel KELL csinálni. Az eternalba is ott volt a super shoti és oké a platforming részhez kellett, de a játék többi részében csak 1 fegyver volt a sok közül. Ha tetszik használtad, ha nem akkor nem.
Nekem a lakás is hiányzik, jópofa dolog volt benne mászkálni, zenét hallgatni, megnézni a játékfigurákat stb. Itt valahogy azt látom hogy lehoztak egy minimálszintet Hugoék drágábban és mégis úgy el vannak szállva maguktól mintha a többszörösét adná az eternalnál a játék. Persze az eternalnál is el voltak szállva, csak ott tényleg meg is volt a millió plusz apróság... -
Ez nem Ripatorium, csak egy 4 részből álló challenge, de ez is jópofa volt. Itt viszont minden külön testreszabható, sok pályával tervezik.
Egyébként ez a Fortress of Doom tényleg hiányzik, elmorzsoltam pár könnycseppet, nem tudom miért nem csináltak hasonlót itt is.
Apróság, de nagyon feldobja a játékot.
Slayer Gate is hiányzik (jogos), nekem talán az egész Eternalba a kedvenc részeim voltak.Van most már parry slowing módosító is, 0%-al még fluidabb a játék, érdemes kipróbálni. (bár ez is nehezíti a játékot összességében)
-
Segal
veterán
válasz
WATERDACA #530 üzenetére
Már hogyne lett volna ripatorium az eternalba. A lakásba kellett lemenni lifttel a "pincébe" és kedvedre lövöldözhettél. Persze nem lehetett ilyen részletesen beállítani az tény, de a megjelnés napján benne volt a lehetőség a játékban.
A második nehézségen kezdtem az egy rossz vicc a játékban kb a legelsőnek felel meg az eternalnál szerintem. Gyakorlatilag végigjátszottam fejlesztések nélkül a játékot. Előnye volt hogy nem kellett bohóckodni az arannyal, de nagyon könnyű volt.
Most a harmadik szinten játszom így azért számomra van benne kihívás, meg az acsi végett is fejlesztgetek, de hülyét kapok attól hogy "ezerszer" végig kell járkálnom akár már a majdnem üres pályát hogy minden "szart" begyűjtögessek.
Konkrét példaként pl elinduláskor mutatja hogy a közeledben van egy secret. Lekanyarodok megnézem, de kulcs kell hozzá. Oké megyek tovább, közben szembejön még pár secret vagy arany amiből 1-2 ugyan megszerezhető azonnal, de van ahol elsőre elképzelésem sincs hogy jutok be. Megyek tovább. A pálya második felén végre megvan a kulcs, addigra tudom hogy vagy 3 helyre bejutok vele de sétáljam be evégett újra az egész mapot ami addigra ugye már üres.... Ok megszerzem az aranyat vagy azt a piros vagy épp lila követ és akkor még sétáljak el egy fejlesztőkapuhoz is mert még véletlenül sem menüből lehet fejleszteni. Külön szopatás a lila kő hogy ugye 3 szobrot kell lerombolni érte amiből az egyik ott van a közelben, a másik az épp egy kulcsal lezárt helyen volt, a harmadikat viszont a térkép sem mutatta hanem egy ezredik kis "arénaharc" megnyeréséért kaptam. Ja hogy elsőre épp nem arra mentem mert ezer féleképpen el lehet jutni A-ból B-be? Majd bolyongjon "órákat" a játékos az üres mapon hogy hol van az a harmadik szobor. A másik ami nem tetszik hogy az aranyat is képes szobrokba rakni a játék így többször jártam úgy hogy épp nem néztem a mapot, már ki volt takarítva az adott aréna csak nem néztem be a szobor mögé. Mehetettem vissza hogy szerezzek még 4-5 aranyat... Ez így egy tök fölösleges időhúzás a játékban, readásul evégett percenként nézze a mapot is az ember mert ha valamit nem vesz észre akkor plusz séta a bünti. Konkrétan kezdem úgy érezni a dolgot mintha egy open world középkori kalandjátékkal játszanék ahol jön valami felvezető videó hogy menj egy x-hez a pálya másik végébe aki majd közli hogy gyűjtsél neki fát hogy megcsináljon neked valamit. Megkeresed a fát, de utána megint elküld valamiért a pálya másik végébe és közben néha 1-1 enemybe is belefutsz akit legyőzhetsz. Aztán meg sétálhatsz a kereskedőhöz hogy beváltsd a fádat fejlesztésre. Egy doomnak szerintem nem erről kéne szólnia. Mármint az arányokról. Eddig is kellett gyűjtögetni, de kevesebb dolgot kisebb mapon és többnyire a lineális útról kellett max picit letérni, itt meg hatalmas mapok, ezer helyre ledobott minimális arany amiért többször járd be az üres mapot... Ez így szerintem nem jó arány. Megtöri a folyamatos harcot.Végül az nvidia problem. Jól gondolod a dolgot 3xxx kártyáról van szó, tehát téged nem érint mert nálad működik a multi frame gen, de a 3xxx kártyákon nem lehet bekapcsolni, az amd megoldását viszont be lehet. Alapból csúnyább a játék ezzel a megoldással (dlss azért szebb) viszont mivel így több az fps így a textura méretet a minimumról a maximumra tudom állítani és az összhatás így szebb végül. Így azt mondom az eternalnál is szebb a játék és még picit több is az fps-em. Meg is lepődtem hogy múködik a dolog, mert a 3080Ti-nek ugye 11gb a memóriája és a legnagyobb textura állítás több ramot kér a beállításokban, de ettől függetlenül simán fut vele a játék.
Szóval az optimalizásra kap egy piros pontot a játék, mert mint írtam a dlss probléma nem a játék sara. -
Ripatorium nem volt az Eternalba, Master Levelek meg lesznek, továbbra is ez a terv. De várjuk ki a végét tényleg.
Most milyen nehézségen játszol? Mert azért Nightmare+-on nyomni kell a headshotokat.
Az a grafikai beállítás engem is érdekelne, mert ha az FSR tényleg jobban működik mint a DLSS NVIDIA kártyákon, tökön szúrom magam
Kicsit utánaolvastam, szerintem ez 3000-es kártyáknál lehet inkább igaz, FSR-re több a panasz mint DLSS-re, lehet hogy csak 4000+-nál működik jól a rendszer.
-
Segal
veterán
válasz
WATERDACA #528 üzenetére
Jó dolog hogy bekerült a ripatorium a játékba, csak ez az eternalnál már gyárilag benne volt itt meg jelentős frissitésnek jelentik be...
Master levelek sehol sincsenek. Tippre nem is lesz.
Próbálok kicsit barátkozni a játékkal, de egyszerűen olyan baromságok vannak benne hogy az valami elképzelhetetlen amiknek meg lennie kéne egy doomban (amitől nem egy hétköznapi fps a játék hanem doom az meg nincs)
Egyszerűen csak nyomni kell a w gombot hogy haladjon előre a karakter, nyomni a jobb klikket meg az r gombot... Lőni egy doomban? Ugyan minek mindenre ott a pajzs...
Ha meg esetleg nehéz (spoiler nem az mert egy vicc a nehézség a játékban) akkor nem gyakorolni, hanem csak egy csuszkán állitani...
Az egyetlen pozitivum hogy a grafikát sikerült annyira finomhangolnom hogy szebb lett a játék és mégis van plusz 10 fps-em. Valahol röhej de nvidia vga-val az amd felskálázást érdemes választanom mert abban működik a képgenerálás az nvidia megoldásánál.meg nem, de ez nem a játék hibája hanem az nvidia köcsögsége...
Plusz nehezebb fokozaton már nem lehet egyhelyben állni a cyberdemonnal hanem ott azért már mozogni kell. Meghalni képtelenség ellene, de legalább mozogni kell.
Van egy olyan rossz érzésem hogy kapunk a játékhoz 2 visszafogott dlc-t meg max 1-2 "jelentős frissitésnek" nevezett apróságokat és ennyivel ki is szurják Hugoék a szemünket... (110 euroért) -
"A Doom Eternal DLC-nél elborultabb Doom soha nem lesz már."
Ripatorium: "Fogd meg a söröm"
Doom: The Dark Ages - Ripatorium - Nightmare 150% Speed [No HUD]
-
-
Segal
veterán
Ma kicsit próbálgattam a grafikai beállításokat, hogy ha kap esetleg egy újabb esélyt a játék nehezebb fokozaton akkor legalább próbáljuk előtte optimalizálni a grafika/fps szám párost és a neten nézelődve szembejött velem egy magyarítás opció. Gondoltam megnézem kíváncsiságból. Jelentem működik. Na nem mintha nagy jelentősége lenne egy Doomban, de ha valaki mégsem "noszpikinglis" és érdekelné ez a hihetetlenül izgalmas sztori (ja mégsem az...
) akkor használja.
-
Segal
veterán
Akkor bele is vágnék ebbe a hosszabb kiértékelésbe, de ehhez előtte kicsit vissza kell kanyarodjak az elődökhöz.
Anno ugye bejelentették a 2016-os részt. Ugye már ki volt éhezve a nép (legalábbis a rajongók) valami darára és ezt maradéktalanul sikerült is megugrani. Újjáélesztették aa Doom szériát ezzel a remek résszel.
Aztán ki kellett találni a folytatást és húztak egy merészet hogy mindent felpörgetnek az új részben. Én azok közé tartozok akinek ez végül maradéktalanul bejött, de azért tegyük hozzá hogy a kezdeti beharangozók, trailerek után elsőre fura volt a játék, viszont ahogy kiismerte az ember a platforming részt meg hogy melyik fegyver melyik dög ellen a leghatásosabb egy számomra imádnivaló rész lett a végeredmény.
Tele volt új ötletekkel, brutálisat lépett előre a grafika és folyton azt érezted hogy ezt már nem lehet überelni, de aztán a következő pályán (meg főleg a 2 dlc-nél) jött a készítők részéről a fogd meg a söröm gondolkodásmód.
Ha nagyon hibát kéne benne keresni akkor egyértelműen első sorbaan a multit lehetne felhozni, plusz nekem nem jött be a kalapács meg az utolsó dlc boss elleni mechanika.
Eljött az idő viszont a folytatáshoz és itt Hugoéknek át kellett gondolni hogy merre tovább.
Lényegében 3 út volt lehetséges, de abból 2 már a kezdetektől is problémás lett volna.
Az egyik hogy megpróbálják még tovább pörgetni a dolgot és még elborultabb dolgokat kitalálni, de erre szerintem nagyon max még egy eternal dlc lehetett volna lehetőség egy egész játékot felhúzni erre már nem lett volna nagy ötlet mert az eternal sem jött már be mindenkinek.
A második lehetőség hogy szimplán csak kiadják ugyanazt egy új sztorival egy másik környezetben, de itt meg a marketing résszel lehetett volna probléma hogy mire építik fel.
A leglogikusabbnak azt tűnt hogy visszább venni a tempóból mert egyrészt ezt sokan szerették volna plusz új lehetőségekket rejtett játékmecsanikában.
Végül a legbiztonságosabb verziót választották és ezzel nincs is semmi baj.
Ugye az eternal befejezése végett az is egyértelmű volt hogy előzmény részt kapunk. Ok legyen.
Elsőre szerintem elég hülye ötlet a középkor, de na bumm tágítsuk a doom unizerzumát és legyen akár ez. Viszont itt valaki bedobhatta a ha már középkor akkor legyen pajzs meg akkár buzogány témát is. Kezdjük nálam kicsit kiverni a biztosítékot, de még mindig azt mondom ha ésszel csináljuk akkor nézzük mi sül ki belőle.A problémák kezdete:
Már a trailer láttán éreztem hogy baj van mert míg az eddigiknél azonnal jött a birtoklási vágy, itt kb a "miaszarez" érzés fogott el.
Egyszerűen túl komor és sötét az egész pályadizájn a játékban. Ha a Slayer és az enemyk nélkül csak pár képet feltettek volna a netre az életbe ki nem találtam volna hogy ez egy következő Doom lesz. Sokkal inkább mondtam volna painkillert.
Aztán jöttek a további trailerek amik csak tovább rontottak a helyzeten, mert akkor derült ki igazán hogy mennyire színes a csata része a játéknak.
Persze az eternal is színes volt, de ott eleve a pályák "alapszínei" is kontrasztosabb volt és a csata is így az egész egybeolvadt. Számomnra nem volt zavaró, viszont itt ez a full komor sötétség, a következő pillanatba meg a pride szivárványzászlaját megszégyenítő színkavalkád egyszerűen nem esik jól a szemnek. És akkor olyan apróságokat még meg sem említettem mint a folyamatos harapás és karmolás nyomok. Mi a fasznak kellenek ilyenek egy Doomba??
A grafika szerintem semmivel sem szebb, sőt evégett az éles kontraszt végett szerintem egyenesen rondább is az összkép, de ez szubjuktív dolog.
Az egyik fő probléma viszont számomra a pajzs. Egyszerűen már eleve azt nem értem mi a francérrt kellett ez a játékba amikor a Doom mindig is a láncfűrészről szólt, de oké írtam hogy legyen, de akkor szolidan. Ha akarom akkor előveszem és használom, ha meg nem igénylem akkor csak ott a lehetőség, de nem...
Már az első perctől kezdve megvan, tehát még csak azt sincs mint a láncfőrésznél hogy majd valamikor megszerzem. Itt az első perctől klezdve ott van és azonnal központi szerepet is kap mert kötelez rá a játék hogy azzal üss, ölj meg aztán egyre több mindent csinálj. Amikor már ezzel kellett ugrálni is akkor azért már kinyílt a bicska hogy mi a f*szom ez?
Bejött ugye a másik hatalmas újdonságként beharangozott dolog a Titan meg sárkány küldetések. Mint már írtam is az első Titanos küldi még egynek el is ment el lehetett vele bohóckodni azt a 10 percet. A probléma inkább azzal van hogy még 2x előkerült. Mi a francért? Ki kíváncsi erre egy Doomban? Millió játék van amiben hatalmas mechekkel lehet nyomulni...
A sárkány már az első küldetésbe is egy rossz vicc volt , hogy repkedjek, lövöldözzek aztán szálljek le vele, kis dara hogy aztán szálljek vissza és kezdődjön elölről az egész. Readásul ez is több pályán... Itt is azt mondom sok ürszimulátoros játék van ahol repkedek majd leszállok egy bolygón lövöldözni meg felfedezni...
Ha már szóba került a felfedezés akkor itt említeném meg az arany gyűjtés problémáját is. Persze eddig is kellett gyüjtögetni valamit de ezek 1-1 darabok voltak a fő utvonal mentén nagyon max balra helyett jobbra kellett bekanyarodni érte. Itt viszont semmi másról nem szól a dolog mint hogy a pálya több pontjára beraktak némi aranyat hogy majd a játékos sétaszimulátorozzon 2 csata közben mert megy vele a játékidő. Na most én egy doomban alapvetően lövöldözni szeretnék nem azon agyalni hogy a pályán a huszadik elrejtett arany készlethez hogy jutok hozzá. Főleg úgy hogy az egésznek alapvetően semmi értelme sincs mert olyan nevetségesen könnyű lett a játék hogy nagyon fejleszteni sem értelme a játékban. Persze ez biztosan bedurvítható, mert én könnyebb fokozaton kezdtem el a végigjátszást, de hamar rá kellett jönnöm hogy igazi kihívás meghallni...
Persze végül sikerült mert már fullba toltam a kretént, de amikor alapesetben szembe álltunk egymással a Cyber demonnal és csak lőttük egymást és egyszerűen képtelen volt meghalni a Slayer akkor megint csak feltettem magamnak a kérdést hogy akkor milyen lehet a legkönnyebb szint ha itt simán megcsinálom ezt? Ettől függetlenül ez tutira nehezíthető, szóval még ez a legkisebb gond.
Elvették azt a dolgot is hogy majd én eldöntöm, hogy melyik tulajdonságokat szeretném fejleszteni, helyette behozták ezt a le kell győznöd az elsőre nem támadható enemyít és majd ők eldöntik hogy mim fejlődik. Ez egyrészt megint visszalépés a számomra, másrészt egy fölösleges időhúzás a játékban.
Nincs lakásunk sem pedig én imádtam barangolni benne, lemenni a puratóriumba, megnézni a játékfigura készletet stb. Egy pluszt adott de itt semmi. A slayer gate-ek szintén eltüntek, pedig ez megint egy játék a játékban plusz volt hogy ha kell a baszó fegyver akkor csináld végig a küldiket.
Azt sem értem hogy már plasma fegyver van a középkorban akkor miért nem lehetett a bfg-t is áthozni, miért kell itt bohóckodni a bfc-vel.
A 2016-os multit én szerettem és ugyan az eternal multija nagyon félrement, de legalább volt. Egyszerűen ordított a baszó multiért a játék, de kihagyták ezt a ziccert is Hugoék és ez főleg úgy fáj igazán hogy jöttek ezzel a szánalmas a sárkány meg a titan végett nincs multi kifogással. Mondják meg hogy lusta g*cik voltunk csinálni és még ezt is jobban el tudom fogadni...
Nekem valahogy ez az új főboss is olyan lelketlen. Legyőzni kifejezetten könnyű, pedig az eternal Icon of Sin csatája szerintem sokkal emlékezetebb maradt mindenkinek.
Szóval úgy érzem hogy egy kifejezetten összecsapott részt kaptam a pénzemért. Ahol csak lehetett hogy egyszerűsítettek, elvettek dolgokat, rövidítettek amiket ilyen-olyan plusz dolgokkal próbálnak pótolni readásul drágábban mint anno az eternalnál.
Ettől függetlenül zárásként megemlíteném, hogy maga a játék nem lenne probléma hogy ha egy noname középkorban játszódó fantazy alapú fps lenne, de ez sszámomra nyomokban sem tartalmaz semmi Doom-ot, még a skinekre is gondosan odafigyeltek hogy a lehető legkevésbé legyen hasonló mint az eddigiekben. Perszee felismerhetőek, de valahogy olyan kínai koppintás szaga van az egész játéknak, mintha a megtévesztés lett volna az alapgondolat hogy azért felismerhető legyedn, de azért az ügyvédek izzadjanak meg a pénzükért ha perelni szeretne az eredeti játék fejlesztője.
Zárom is a soraimat, mert istenigazából holnapig tudnám még írni a lehangoló dolgokat, a pozitív dolgokat mert 2 mondatba meg lehetne említeni, de a lényeg hogy ez a rész nekem nagyon nem adja, de ettől függetlenül nektek jó játékot! -
Közben bemutatták az első DLC koncepcióját. Fagyos lesz a hangulat.
-
"Nem tudom, mit értesz forced RTX alatt, meg mi a jelentősége, hogy a játék FPS, de pl. a Cyberpunk 2077-ben kiadja a 2xFG +80-90%-ot."
A CP2077-ben az RT teljesen implantált, kikapcsolható. A forced RT-nél játékoknál, mint pl. az Alan Wake 2 vagy a Doom, minden utolsó szög RT rendereléssel készült. A forrásigényük így legalább duplája, vagy több, a számításuk komplexebb.
Ezért nem lehet a kettőt összehasonlítani, de tényleg inkább hanyagoljuk a témát most már.
-
válasz
WATERDACA #520 üzenetére
Nem, ez semmivel nem összetettebb. Olyan jó a latency, hogy a framegenből származó 50%-os, amúgy igen jelentős romlás sem teszi játszhatatlanná - ez ennyi.
Nem tudom, mit értesz forced RTX alatt, meg mi a jelentősége, hogy a játék FPS, de pl. a Cyberpunk 2077-ben kiadja a 2xFG +80-90%-ot.A framegen esetében folyamatosan fejlődik a képminőség, de a latency nem tud érdemben fejlődni anélkül, hogy drasztikusan belenyúlnának a működésének az alapjába (mondjuk úgy, hogy 4x framegen esetén a CPU 2x frame-et számol, a GPU x-et, és az MFG-től lesz 4x frame). Nekem amúgy tökre tetszik a framegen alapgondolata (mi a f***nak számoljuk ki majdnem ugyanazt másodpercenként 100-szor), de a jelen működésben nagyon szűk keresztmetszet a latency, 30 FPS-ből hiába csinálsz 100-at 4xMFG-vel, az akkor sem fog jól kinézni. Ha meg 60-ból csinálsz 200-at - hát, fogalmazzunk diplomatikusan úgy, hogy arra sokkal szűkebb a célközönség.
-
Ez jóval összetettebb, mint hogy "jobban csinálja az alap latencyt". Adott egy jól megírt 8. patchelt engine (ha még sz*rabb is az optimalizáció mint az Eternalnál - hála a forced RTX-nek). Egyébként mutass egy forced RTX játékot, ami 80-90% FPS-t ad 50% helyett. Mert az egyik alma, a másik dinnye, nem lehet így összehasonlítani.
A frame gen pedig folyamatosan fejlődik párhuzamosan az upscalinggel kéz a kézben. Igazából erről szól már minden, olcsóbb a fejlesztés is, és jóval nagyobb dolgokat lehet majd ebből létrehozni.
-
válasz
WATERDACA #518 üzenetére
OK, tehát akkor tényleg az történik, amit írok. A DOOM TDA nem skálázódik túl jól a framegennel (a sima 2x nem egy játékban ad +80-90% FPS-t, itt meg csak +50%-ot), viszont magának a játéknak annyira jó a latency-je (ha lehet hinni a videonak), hogy még a MFG által behozott romlás mellett is elfogadható marad. Szóval nem a framegen reszponzivitása fejlődött, hanem a DOOM csinálja jobban az alap latency-t (MFG-től függetlenül), mint más játékok.
Amúgy szó nincs arról, hogy más játékokban 4x ennyi lenne a latency, 70-80 ms felett már kevésbé twitch játékokban is érezni, hogy nem minden kerek.
-
Itt van egy rövid összefoglaló videó:
https://www.youtube.com/watch?v=z11atJwh5qY
Remélem azt nem kell ecsetelni, hogy ez más játéknál a latency negyede, tehát legalább 50%-75%-al hatékonyabban működik, mint más címeknél. UE5 ennél még rosszabb számokat is produkál szerintem, konkrétan megfekszik. Tapasztalat.
Dobhatok fel én is videót ezekről a számokról, de tele van velük a net.
Mindenki úgy játszik, ahogy akar, de akinek pl. 5000-es kártyája van, általában cinikusan megjegyzi, hogy miért nem használod az FG-t és az upscalinget, ha ezért fizettél?
Én elég régivágású gamer vagyok, de el kellett nekem is fogadnom, hogy a technika gyorsabban fejlődik, mint gondoltuk volna pár éve is.
heavygrip: Attól hogy valaki 60 fps-nél is kijátssza az UN-t, attól ő is érzi hogyha a latency sz*r. Én is allergiás vagyok az ilyenekre. Viszont én nem érzem az én technikám alatt.
Hogy mi van az AMD-vel, nem tudom, még azt se tartom kizártnak, hogy ezt csak NVIDIA kártyákra "optimalizálták". Mert még ezen se lett igazából jó, főleg az Eternal után.Segal: Ez már tényleg ízlések és pofonok. Valakinek az Eternal nem volt Doom, és ezért van oda meg vissza. Valaki a 2016-os rész óta pedig csak hánykódik a Doomtól.
Ha objektív akarok lenni, a 2016-os volt a nagybetűs DOOM, az Eternal és a Dark Ages is csak egy hibrid Doom.
-
Segal
veterán
válasz
WATERDACA #515 üzenetére
Konkrétan semmivel sem szebb mint az eternal, (nyilván patch tracing nélkül), de legalább fele ennyi az fps szám...
Oké hogy rombolhatóbb a környezet, de egyrészt szerintem ez az egyik utolsó dolog ami hiányzott a játékból, a másik hogy ez nehogy már ekkora fps minuszt jelentsen.
Ettől függetlenül így a 19. küldetés végén szerintem nyugodtan kijelethető hogy a lehető legkisebb probléma a játékkal az fps szám. Ennél milliószor nagyobb gondok vannak. Konkrétan ez számomra nem DOOM. Nyomokban sem jön át a hangulata...
Max majd a legvégén kielemzem a dolgokat, de röhejesen hangzik egyelőre elég volt mára a kampányból mert kifolyik a szemem ettől a színes képi világtól... -
heavygrip
senior tag
válasz
WATERDACA #511 üzenetére
Egy 4060Ti nem tudja a 4x frame gent...honnan tudod milyen a latency érzetre? Ne videó alapján írj!
A másik.
Mint már írtam, valaki észre veszi, valaki nem . Most ne keverd ide hogy játszol.
Attól hogy te jól tolod neki még 60fps is az nem zárja ki azt hogy nem veszel észre különbséget a 120 FPS vagy 140 FPS között.
Valaki low FPS -el is baromi jó játékos,mint pl te, mert 25 év van mögötted vagy mert szimplán ügyes vagy, de valaki 140 FPS is ugyanúgy bénázik, vagy van olyan aki minél magasabb FPS számmal tolja annál jobb, de ez nem értem hogy jön ahhoz továbbra sem amit legelőször írtam.Inkább azt fogadd el hogy az id nem optimalizálta le jól ezt a játékot mivel egyes grafikai opciók között nincs jelentős FPS számbeli különbség. És ahelyett hogy folyton védenéd a játékot - mert neked baromira bejön ami itt nem releváns indok -, kb egyetértenél a Valódi! ténnyel. Vagy ha érdemben nem tudol hozzá szólni akkor nem kell ugyanazt leírnod hogy mennyire jó a framegen, mert tök felesleges hiszen egyéni vélemény annak használata is.
-
válasz
WATERDACA #508 üzenetére
a frame gen reszponzivitása eszméletlen sokat fejlődött
Eszméletlen sokat ott tudott fejlődni, ahol durván rossz volt korábban. Maga a technológia "garantálja", hogy a latency a normál (2x) framegennél annyi lesz (vagy több), mintha feleannyi FPS-ed lenne natívban.
Én sem vagyok amúgy ezeknek a techeknek az ellensége, de nem árt tisztában lenni azzal, mik a korlátaik. Ha 4x framegennel van 200 FPS-ed, akkor az latency szempontjából legjobb esetben 50-nek felel meg. Az meg egy pörgősebb játéknál nem feltétlen elég, miközben a 200 egy marha magas szám.
A felskálázás tök más téma, mert ott nem válik el az input és a megjelenítés sebessége. -
válasz
heavygrip #510 üzenetére
Ez nem ízlések és pofonok.
Ezek tények, és hidd el nemcsak más véleményével pedálozok. Ez az első olyan játék, ahol az FG latency terén szó szerint brutális, még 4x-esen is. Nem linkelek semmit, szerintem felesleges, mert úgyis az a mérvadó amit te tapasztalsz az AMD kártyádon.
Én 25 éve fps-ekkel játszom nagyrészt, multiban sokszor lecsalóznak mert túl jó vagyok...páran tudjátok Eternalba mit és mennyit raktam.
Részemről lezárt ez a téma.
-
heavygrip
senior tag
válasz
WATERDACA #508 üzenetére
Én inkább tapasztalom mint olvasom... attól hogy elolvasod reszponzivabb lesz?? Ez most komoly
Próbáld ki mi a különbség közte. Fejlődött a frame gen én ezt vágom,de még mindig köszönő viszonyba nincs a natív-val.
Nekem a szemem ilyen. Észre veszem a 60-90-120-de még a 155hz között is a különbséget, ennyi afölött már nem tudom mivel még nem próbáltam. Lehet a 230 ra azt mondanám olyan mint a 155, ki tudja? Majd le írom ha aktuális lesz.Tehát én nekem nem jo a frame gen,ennyi. Majd lehet eléri 10 év múlva a natív szintet,de most még nincs abba a fázisban. Ennyi.
Bár nem ez volt a fő lényege az első posztomnak amit Segal írására reagáltam...
-
heavygrip
senior tag
Kieg.:
Sztem jogos az elvárás, hogy a grafikai szint csökkentésével nőjön az FPS - ilyesmire "szabvány" nincs, de mondjuk ultra és medium között valóban lehetne leglább 70-80% extra FPS.
Neki sajna nem ment át ez a dolog, asszem leragadt a frame gennél meg ugye a szokásos id tech8 a legjobb motor elvakultságával.. -
válasz
heavygrip #507 üzenetére
FG nélkül is bőven 60 fölött vagyok, azért játszom azzal mert nekem a látvány másodlagos, gameplay miatt játszom Fps-eket.
Egyébként azért kell reagálnom ezekre, mert ezek amiket irtok kb. 3-4 éves berögzött dolgok, a frame gen reszponzivitása eszméletlen sokat fejlődött, és erről nem csak én nyilatkozom hanem néha olvasni is kell tech híreket. A natív/upscaling szintén már lejárt lemez, natívon már e-sporton se igazán játszanak, egyre jobb az AI és alig látod a képminőség romlást.
El kell fogadni, hogy őrületesen fejlődik a technika, és ebben az AI-nak hatalmas érdeme van. A játékokat, hardvereket is ennek irányában viszik előre.
Egyébként igen, ez a játék visszalépés optimalizáció tekintetében Eternalhoz képest, de nem minden fehér és fekete.
-
heavygrip
senior tag
válasz
WATERDACA #501 üzenetére
Leírod hogy mennyivel játszol 100-140fps (ami amúgy frame gen), aztán írod a végén hogy ez egy tech demo és elég magyarul a low FPS
tehát akkor most nem értelek és azt se vágom hogy mire és miért reflektáltál?
Az meg hogy ajánlod figyelembe a fenti videót,úgy hogy világosan le írtam milyen beállításokkal néztem a játékot..hát no comment...Használd a játékot ahogy szeretnéd, framegen stb. Én próbáltam képzeld nativban is 100fps fölött és nem ugyanaz a kettő.
inkább maradok 60-75fps-el és legalább néz ki a játék valahogy. Ha meg nem izgat a látvány tolom ultra igénytelen grafikán de legalább NATÍV 120-140fps van.
-
válasz
WATERDACA #504 üzenetére
Megérteni meg kell, elfogadni nem feltétlen
Amiért az FPS-növelés jó, annak csak az egyik felét kapod meg a framegentől (a vizuálist - meg persze a farokméregetőst, ha az lényeg), ha a reszponzivitást akarod növelni, arra nem jó (sőt, valamennyit még ront is). Sztem jogos az elvárás, hogy a grafikai szint csökkentésével nőjön az FPS - ilyesmire "szabvány" nincs, de mondjuk ultra és medium között valóban lehetne leglább 70-80% extra FPS. Nem tudom, ez mennyire "szükséges" a Dark Ages-hez, de általánosan, pont az ilyenféle rugalmasság a PC-s játék egyik előnye / értéke.
-
-
válasz
heavygrip #500 üzenetére
Ha az adatlapodon lévő konfigod helyes, akkor értetlenül állok ezelőtt. Nekem ennél gyengébb konfigom van (4060 Ti), és 1440p mellett 100-140 fps-em van. (quality/dlaa)
Lehet hogy valami hátulról eszi az erőforrásaidat, mert ennek nem így kellene futnia.
Ajánlom figyelmedbe: https://www.youtube.com/watch?v=85oL6QGPBOk
Egyébként soha nem értettem, minek ide 200 fps, Draqu és minden pro is 90-100 fps-el játszik, akinek ez fontosabb mint a játékélmény, annak e-sport játékot kell játszani, ahol ez a mérvadó.
Ez egy single player/tech demonstráció videojáték, ne keverjük már a kettőt.
-
heavygrip
senior tag
Kezdjük rögtön az optimalizációval ami nálam messze nem annyira acélos mint ahogy itt be lett lengetve. Elsőre nyilván minden létező dolgot rátoltam amit csak lehetett...
Azért mert sok ember számára az a jól optimalizált játék, amelyiknél bevan kapcsolva a framegen 2x/3x/4x és úgy van 200fps-e...
Valamelyik nap pont néztem az első pályával a különböző grafikai beállításokat.
Ahogy ledurrantottak Khalim -ra nemsokkal utánna, pár méterrel arrébb megálltam nézelődni - amúgy konkrétan a grafikával nem lenne gond, néző pont kérdése csak, mivel egy Doomba elég is lenne amúgy, az már más kérdés hogy baromira nem indokolja a rém gyenge FPS számot a látvány világ... - Na De, a felbontás 1080p/FSR 3 Natív élsimítás( valamivel szebb, élesebb mint TAA és ugyanannyi az FPS szóval maradt így) Ultra Nightmare beállítás 66FPS. Csak a grafikai beállításokat állítottam.
A High grafikai beállításig 4 FPS -t nyertem, tehát ugyanazon a helyszínen 70fps, bravóUltra vagy sima Nightmare beállítással 66/68FPS, gyakorlatilag "semmi" növekedés
Low beállításnál lett 80Fps azaz 14-el több de milyen áronTehát szeretném megérteni az id-et de valahogy nem sikerült ezidáig.
Értem én a réytrészinget, meg a motor, hogy mennyire álomszerű az Unreal enginhez képest, meg a szokásos magyarázkodást, hogy ott a múlti frémgen stb stb.
De érdekes, mert ott van az Eternal vagy a 2016-os Doom, aminek a grafikai beállításokat ha le vetted high-re már volt 50fps -el több és a látvány nem veszített a legdurvább grafikai beállításhoz képest szinte semmit.
Itt meg medium/high beállításon (a low -ot nem is írom mert ott hányinger a grafika) drasztikusan veszít a látvány minőségéből a játék az FPS meg aligha több..Nekem az éppen játszható kategória ez a 60-75fps.
Az igazi élményt sebesség terén 1080p/FSR performance és Low beállítással értem el, kb 120-140 FPS között volt pályától függően. Végig vittem így is,de na, a látvány így kb a 2000-es évekbe repít visszaszeretek nosztalgiázni,de na
-
Segal
veterán
Akkor az első gondolatok, mert mocskosul felemásak az érzéseim.
Direkt letoltam 5 pályát, hogy ne az legyen hogy 1 vagy 2 alapján ítélkezek.
Kezdjük rögtön az optimalizációval ami nálam messze nem annyira acélos mint ahogy itt be lett lengetve. Elsőre nyilván minden létező dolgot rátoltam amit csak lehetett és elkeserítő volt az fps szám. Konkrétan 4 és 11 között ugrált. Na most a hardver ugyanaz mint az Eternal esetében, konkrétan egy 3080Ti vga ami az elődöt a megjelenéskor lazán vitte 4K/120 fps-el (lockolva volt ennyin) de az rtx patch után is vígan volt 60-80 között.
Itt egyértelmű volt hogy a patch tracingtől el kell köszönni, így végül sikerült kisajtolni 35 és 45 közötti fps számot ami még mindig elkeserítő, de már legalább játszható.
Az első 2 pálya az valami rossz vicc sajnos, valami brutálisan ronda is az egész, de ami még rosszabb hogy egymás után erőltet rám dolgokat. Kötelezően a pajzzsal öljek, keressem meg az összes aranyat, dobjam a pajzsot, védekezzek vele stb. Éppen csak kiverni nem kell vele...
Tehát a kezdés az nem volt valami acélos. Ezután jött a harmadik pálya amitől még jobban tartottam, de itt némi pozitívum ért mert ez a Titános bohóckodás egynek elment. Persze köze nincs a Doomhoz, de most ilyen apróságoktól tekintsünk el...
Ettől függetlenül bőven elég volt az a pár perces séta, de akkor is ez jobb volt mint vártam.
A negyedik pálya volt ahol felcsillant némi remény, mert annak azért voltak életképesebb részei, de úgy összeségében elmondható hogy egyrészt ebben a játékban képtelenség meghalni annyira könnyű, másrészt nekem valahogy ez a sötét középkor dizájn, plusz színes enemy csík meg heregolyó lövedékek, lila körök, zöldes trutyi meg főleg az a nevetséges harapás meg karmolás nagyon nem jön be. Viszont ezen a pályán kapjuk meg a koponyás fegyvert ami jópofa. Amiben még tévedtem az a Slayer sebessége. Igaz az első pályán (meg talán a másodikon is?) nyugger tempóban halad , de a negyediken már egész vállalható volt a sebessége. Persze baromira hiányzik a valódi dash meg a double jump, de ez van ha nincs akkor nincs.
Az ötödik pálya viszont egy nettó faszság, hogy ugrálj föl-le a sárkányodról. Az egy rossz vicc. Ami még nagyon nem tetszik hogy 5 pálya ki lett végezve kevesebb mint 3 óra alatt ami azért aggasztó, mert ez az első menet és ugye nem zsigerből kanyarodok balra vagy jobbra, hanem időnként azért rá kell jönni hogy tovább. Főleg annál a hülye kockás résznél ahol odébb kellett pöckölni, meg a sárkányos pályán sem volt egyértelmű hogy ki kéne lőni a falat hanem ott repkedtem föl-alá mint egy légy a szobában...
Szóval a fene se tudja van ugyan pár jó rész benne, de ez számomra nagyon nem Doom. Főleg a pajzs a fő probléma számomra hogy csak jobb klikk, bal klikk és R. Kb ennyi a lényeg. Fegyvert lehet használni, de már most meg merem kockáztatni hogy egyetlen lövés nélkül végig lehetne játszani a játékot... (leszámítva amikor be kell állni a "nagypapi" mögé)
Szóval így patch tracing nélkül számomra semmivel sem szebb mint az eternal, sőt evégett a darkos pályák végett talán még kicsit rondább is, a hangok a közelében sincsenek az eternalnak, nevetségesen könnyű (mondjuik még ez a legkisebb baj mert ezen könnyen lehet segíteni) és ez a tetves pajzs...
Ha még ezek mellett kikapcsolhatóak lennének legalább a harapások meg karmolások akkor még lehetne is belőle valami, de így jelenleg inkább csak végigtolom, mert ez nagyon nem az ami nekem a Doomot jelenti.
Viszont kaptam 2 fóliás kártyát is
Na majd ha meglesz kb a fele a játéknak akkor írok újra fejleményeket, egyelőre ez az első 5 pálya alapján a vélemény. -
Segal
veterán
válasz
WATERDACA #494 üzenetére
Pont ez a lényeg hogy nem steamen vettem
37% akció volt az alapjátékra és 35% a premiumra. (Plusz ugye a további -5%)
Mondom egyszer élünk legyen a teljes. Már most tudom hogy hülye ötlet volt...
Mindenesetre egyelőre ma egy laza 12 óra meló szóval Slayer úr ma max csak letöltődik a dara csak holnap indul. -
Segal
veterán
válasz
Eversmann #489 üzenetére
Fanaticalon -37% inkább ott vedd, főleg hogy oda további kedvezmény is szerezhető így lehozható a prémium is 67,92 eurora...
Tutira meg fogom bánni
-
-
30z.Samu
félisten
Én a Mafia-nál pedig pont azt látom hogy jelen állapotában ennyit sem ér meg a trailer alapján. A bemutató után ahogy kinézett a trailer-ben, szerintem borzasztó, az animációkról ne is beszéljünk. Nagyon vártam az új Mafia-t, de a legutóbbi trailer kiábrándított abból hogy előrendeljem.
-
A Mafia franchise jelenlegi megítélése videojátékos szemszögéből a béka s*gge alatt van, és a legutóbbi gameplay videó is bizonyítja, hogy az a játék a AAA minőségtől olyan messze van, mint Makó Jeruzsálemtől.
Nagyon úgy tűnik, hogy ez Mafia 3-hoz hasonló borzalom lesz, talán egy fokkal jobb. UE5 motor van alatta, ráadásul az a Hangar13 hegeszti, akik a földbe tiporták a Mafia franchiset.
Szóval ez egy rossz összehasonlítás.
De az tény, hogy 80 euro sok érte. Ezt már átrágtuk milliószor. Nemhiába alig adtak el belőle 1 milliót. Pénzéhes banda, rossz árazás, GamePass víziók.
(azt egyébként kihagytad a felsorolásból, hogy a Mafia új része nem lesz része a GamePassnak, vagy a PSN-nek. Így még minőségüktől függetlenül is nem éri meg az összehasonlítást.)
-
Segal
veterán
válasz
WATERDACA #484 üzenetére
Maradjunk annyiban hogy az a 80 euros árcédula egy rossz vicc ennyi tartalom mellett.
Szerintem jelenleg tökéletes példa az új Mafia játék összehasonlítás ügyileg.
- csak kampány van bennük
- sztori alapú mind a kettő
- tizen óra játékidő
- bejáratott AAA játék folytatások
- elérhetőek steamen
Az érdemi különbség hogy a Mafia 50 euro... Nem 80, 70 vagy 60, hanem ÖTVEN!
A Mafia-t kicsit alulárazottnak érzem mert szerintem simán kérhettek volna érte 60-at is, de persze nem panaszkodok az 50 végett, viszont szerintem a Doomnak is 60 lenne a reális árazása.
-
Véget ért az 1 hetes elvonó, és Doom szempontjából nem volt eseménytelen.
Hugoék már két hete folyamatosan streamelik a Dark Agest, sokat beszélnek a franchiseról, a játék múltjáról, mit miért csináltak stb.
Nyakunkon van a QuakeCon, ahova több mindent is terveznek. Tovább folytatják a testreszabhatóság kiterjesztését, ez érinti a nehézségi szintet, dizájn elemeket stb.
Érdekesség, hogy a balanceba is sok helyen belenyúlnak, ezt egyébként 1.1-ben is már megtették, bossok még nehezebbek lettek egyes helyeken például.Elvileg már a 2.0-t vizionálják a QuakeCon-ra, és Master Levelek is jöhetnek. A parry slow hivatalosan is kikapcsolható lesz, de arról is beszéltek, hogy a glory kill visszahozatalán is gondolkodnak, mint opcionális dolog (ez egyébként most is működik, de inkább csak tisztelgésképpen).
Szvsz a glory kill nem kell ide, csak sok a nosztalgiamániás, Eternalba az első 50 órába imádtam, de utána inkább repetitív és combat break volt, hát még 400 óra után.A DLC-ről is már szó esett a streamekbe, a következőt mondták róla:
"The DLC will feel like what Eternal was for 2016 in terms of being the refinement of 2016's combat loop"
A kommunikációból ítélve hosszútávra terveznek a játékkal, tipikus live service, kb. dupla annyi tartalommal, mint az előző részeknél.
Elég motiváltnak tűnnek egyelőre, több évre terveznek.
Ami még érdekesség, hogy visszatérve a 80 euros árcédulára, ugyanezt alkalmazta volna az Outer Worlds 2 esetében ősszel a Microsoft. Ment a hőbörgés, az ára azóta 70 lett.
-
válasz
mefistofeles #480 üzenetére
Vannak akiknél a pajzs tűnik el, de mindenkinél egyszer, mint Budán kutyavásár.
-
mefistofeles
veterán
-
110 óra játék után találkoztam egy olyan buggal, ahol a gépem nagyon felsóhajtott valószínűleg, mert nem UN runba voltam épp.
Level 8, leader demon, shieldel blokkolok és úgy marad, semmit nem lehet csinálni. Soha ilyet nem láttam, de megtörtént.
A nehézség teljesen csutka, 500% damage, de a buggal nem tudtam mit kezdeni.
-
válasz
Vadernagyúr #461 üzenetére
Konfig nélkül nehezen tudunk neked segíteni.
Amit írsz biztosan nem vírus. Az új Nvidia driverekkel lehet baj egyébként, path tracing 5000-es kártya nélkül szinte felejtős.
-
Vadernagyúr
senior tag
Felraktam a játékot, de nálam valami nem okés.. Előtte néztem videókat, hogy pontosan az én konfigommal, hogy futna a játék
Minden ultra, 1080p-ben bőven 60+fps-nek kellene lennie.. Első indításnál eléggé röcögős volt.. Mondom biztos a driver miatt, indításnál kérte, hogy frissítsem
Ezt meg is tettem, utána még rosszabbul futott, viszont azt vettem észre, ha path tracinget bekapcsolom, aztán vissza ki, kapok plusz 15fps-t
Silent Hill 2-nél is vannak ilyen bajok.. A konfig ugyanaz, mint a videókban, több embernek sokkal jobban fut, mint nekem, teljesen ugyan azzal a géppel.. Lehet ez vírus? Vagy esetleg valaki win 10-el nyomja? Van játék, ami meg szuper jól fut, ezért érdekes a dolog..
-
mefistofeles
veterán
Nem vagyok valami nagy játékos de a Dark Ages beszippantott. Amúgy csak alkalmi játszadozó vagyok de gyakorlatilag ez miatt fizettem elő gamepassra. Nekem szinte hibátlan a játék. Ez totál szubjektív de nagyon elkapott a hangulat a miliő az egész ahogy van. Sosem a garfikáért játszottam valamivel, de ez szerintem nagyon szép és hangulatos lett. A zene néha mellbevágóan jó volt, néha kicsit furcsának találtam de összességében passzolt a gémhez (a vége főcímhez kicsit keményebbet vártam volna). Az irányítás pofon egyszerű a pajzs nekem bejött, és igen csak hatékony is volt, nem csak egy díszítő elem.
Összességében nemek 10/10.
A gamepassban megéri de soha semmijen játékért nem fizetném ki a ma "divatos" teljes árat....... -
-
wjbhbdux
veterán
Attól hogy van egy zsák pénzük előbb fogják az id programozókat kirúgni, mintsem hogy elköltsék azt. Először majd az engine fejlesztők mennek a levesbe, aztán majd az Unreal Doom után a többi is. Gyakorlatilag csak az a kérdés, mikor lesz egy akkora ballépésük ami után megjön a kaszás a céghez.
-
tray86
tag
válasz
WATERDACA #453 üzenetére
A Micronal nagyságrendekkel több türelem van a fejlesztőkre vonatkozóan, mint a Sonynal, ez mar csak az értékükből is következik.
MS 3686 milliárd dollár vs Sony 159 milliárd dollár. Ilyen felállásnál a Sony egy ebihal az MS mellett.Azért beszel a Micro játékosbázisról, mert tulajdonképpen szrik a szoftver eladásra, ahogy te írtad marketing + üzleti stratégia miatt minden a GS-rol szol.
Pont a Micro lesz az, aki negyedannyi nyomást helyez a Dark Ages-re, hogy learázzak, a Sonynal ilyen eladásnál, amit utoljára láttunk komolyabb learázást is kapott volna.
Megkockáztatom, hogy ha a Concord az MS-nel lett volna, akkor egy Firewalk Studiost simán megtart, az is lehet, hogy a gamepass-ban bent tartja a játékot.
-
Nincs végtelen pénz, bár az MS-nél és a Sonynál sokszor tűnik így. Ha valami nem működik, lehetsz te rajongói kedvenc, lehúzzák a rolódat. Days Gone egy élő sztori a mai napig.
Az MS konkrétan már 5-6 éve nem eladásokról beszél, hanem játékosbázisról többnyire. Az Xbox Showcase gyakorlatilag a Gamepassról szólt, és nem negatív értelemben.
Az pedig nem tippelgetés, hanem tapasztalat, ha egy játék 1 hónap után nem kap leárazást, akkor a kiadó felől nincs nyomás, sőt, továbbmegyek, nekem így most már még abszurdabb a 80 euros PC árazás, olyan mintha szándékosan a Steamet meg akarnák reszelni. Plusz egy ok hogy Gamepasst rendelj elő, Xboxot vegyél, nem is folytatom.
Ez kőkemény marketing.Egy csomó játék kap 1 hónap után leárazást, élő példa a Mandragora is sajnos...(magyar fejlesztés).
-
tray86
tag
válasz
WATERDACA #451 üzenetére
Micronál kiadóként azért teljesen máshogy megy egy játék sikerességének az értékelése, mint egy Sony-nal, EA-nal stb.
Lehet, hogy a végtelen Microsoft pénz miatt a Dark Ages elfogadhatónak számít, másik kiadónál pedig mar rég szélnek eresztették volna az egész ID Softot.
Persze, ezek csak ilyen fórumos tippelgetések, elmélkedések, mert fogalmunk sincs a valós számokról vagy elvárásokról.
-
Hát nem volt rá 5% kedvezmény se.
Nálam ez azt jelenti, hogy a fejlesztési költségeket már bőven visszahozhatta a játék 1 hónap alatt is.
Nyilván a kiadó megtömte az ID-t, a Gamepassba pedig nagyon jól néz ki a játék.
Viszont most már tényleg nem lennék meglepve, ha a DLC-k után nyári szünetre menne a széria, és feltámasztanák akár a Quaket is.
Néha pihentetni kell egy szériát, hogy aztán még erősebben térjen vissza.
-
Segal
veterán
válasz
WATERDACA #449 üzenetére
Én 30%-ra tippelek, ha már voksolgatunk. Ott esetleg elgondolkodnék, de a 20% az kevés, mert Fanaticalon folyamatosan -17%-al árulják és ugye az még egy extra 5%-al csökkenthető ami több mint 20... (Mondjuk Steamen adnak érte pontokat is és mindig lehet még egy kicsit mangásítani a profilt
)
Az időzítés "tökéletes" lenne, mert megjelenéskor Angliába utaztam és evégett nem tudtam volna vele játszani, most meg "sajnos" Horvátországba kell majd mennem -
Segal
veterán
Ha már az 1 hónapos megjelenést nem követte egy leárazás, akkor ma este itt az újabb lehetőség az M$-nek, mert ma este kezdődik a Summer Sale.
A fene se tudja hogy melyik verzió lenne az ideálisabb (ha kapna vagy ha nem) -
Maradt az eredeti, bár ha újrakezdeném az egészet, máshogy osztanám fel lehet. Pl.: a 6-os gomb nekem már kicsit kényelmetlen, az mehetne WASD közelebbre, anno ilyet a minigunnal is csináltam Eternalba, de az alapértelmezett 7-es volt.
Szóval össze is mennek az ujjaim, illetve öregszem.
Más: legutóbb volt egy gondolatmenetem pont az Xbox, felvásárlások, Steam kapcsán. Általában bejönnek a jóslataim, de "miazhogy", az MS még egy lapáttal rátett erre. Nagyon úgy tűnik, hogy pár év múlva teljesen átrendeződnek a platformok, az új generáció pedig 2027 körül jön:
-
NIceh
junior tag
Na èn egy kis prodeust ès eternalt adtam az ùj doomhoz fűszerkènt.
Kell a vàltozatossàg.
-
30z.Samu
félisten
Időközben én is a végére értem, nagyon élveztem és sajnáltam is hogy vége. Amennyire féltem az új elemektől, végül annyira tetszettek, szépen lettek beiktatva a játékba. 30k-t ennek ellenére szerintem nem ér meg, de egy jókora leárazásnál valószínűleg behúzom.
-
12400f, 4060 ti (1440p), RT-vel stabil 70, PT maximummal kb. a fele.
Viszont driver még nem lett frissítve a gépemen, nem finomhangoltam semmit. Hasonló van egyébként a Forza Motorsport beállításokkal is, ott az egyik tétel a teljesítményt elviszi, ha mediumra rakom, kb. semmi teljesítményesés nincs. Elnézve a fórumokat, itt is hasonló lehet, úgyhogy erre ma visszatérek, már a driver miatt is.
-
Kb. ugyanazt kapjuk mint Eternalban szerintem, de épp a napokban volt arról egy fórum téma, hogy lehet live service stílusúbb lesz a játék, tehát sokkal több tartalmat és frissítést fog kapni mint az Eternal. Ha ez igaz, idővel az ára simán megtérül főleg a fanok tekintetében.
Ez egyébként nem lenne meglepő, főleg a GamePass és az MS szövetsége miatt.
Ami a path tracinget illeti, ez így lett tervezve, de nekem az fps felezés ebbe nem fér már bele, bármennyire is állejtős lett a grafika. Lehet egyébként finomhangolni, DLSS gyönyörűen teszi itt is a dolgát, a quality/performance egyre kevesebb kompromisszummal jár, és ez csak egyre jobb lesz.
Annyira jól meg lett csinálva minden kis apró tárgynak is a széle, a megvilágítása stb. besz*rás...Az Nvidia se ült a babérján, külön driver, cikk erről: DOOM: The Dark Ages Update Out Now, Adding Path Tracing, DLSS 4 With Multi Frame Generation & DLSS Ray Reconstruction | GeForce News | NVIDIA
Igazából most a Dark Ages a legforradalmibb grafikai játék, idén vele foglalkoztak a legtöbbet vele Nvidia téren, és ez nem a reklám, hanem a technológiai oldala.
Tegnap elindítottam az Eternalt is, most már nem 5, hanem 10 évnek látszik a grafikai fejlődés
Nagyon durva hogy az RT/PT is mennyit fejlődött pár év alatt. Az Eternal RT puding volt ehhez képest.
-
Segal
veterán
válasz
WATERDACA #419 üzenetére
Szépnek szép ez tény, így már azt mondom tényleg látszik grafikában az előrelépés az eternalhoz képest, de az az fps szám tényleg lehangoló...
Az viszont szemét dolog, hogy megint azok szívták be leginkább a dolgot akik a leghűségesebbek. Mire kijött ez a frissítés a többség már végigjátszotta...
A másik kérdés hogy vajon mekkorák lesznek azok a dlc-k, mert az eternalnál a 3 pálya nem volt valami brutális méretű. Itt biztos több lesz háromnál, tippre legyen mondjuk 5, de ha abból 1 megint valami pár perces Titanos bohóckodás lesz, az azért elég lehangoló lesz a számomra. Márpedig az alapjáték hosszából kiindulva a legjobb esetben tudok elképzelni max 5 pályát a dlc-ben, de simán lehet hogy csak 4 lesz, de abban viszont biztos vagyok hogy az egyik pálya rövid lesz... -
melega
őstag
Lesz sztori dlc a Doomhoz idén, vagy jövőre?
-
Itt az igazi idTech 8 ereje. Brutális patch racing a mai patchtől, igazi nextgen FPS feeling.
-
Mizol29
senior tag
Hello! Twitch raktáramban láttam, hogy van egy beváltható skin, nekem nem kell, akinek kell viheti. Bethesda fiók-ba kell aktiválni a kódot - PGD8-9A6M-F84F-3PXY-F94K
-
Eversmann
aktív tag
Tudom, pontosan ugyanolyat nem fogok kapni. De időközben én is rájöttem, nekem valahogy nem jön be a Dark Ages környezet se
. Fantasy téma is jelen van, de azzal se kezdtek semmit. Inkább egy Painkiller, mint Doom. A Doom/Eternal modernkori világa nekem jobban passzolt hozzá. Majd, ha le lesz akciózva, visszatérek rá. Addig pörgetem az Eternalt.
-
Eversmann
aktív tag
-
-
Annyira azért nem motivál az UN, mint Eternalnál. Itt ha kizárnám a magánéletemet egy rövid ideig is, megcsinálnám fél nap alatt.
Jobban elvagyok a fegyverek tesztelésével, a nehézség finomhangolása is jó móka.
Közben azon is elmélkedek, mennyire elcseszett a videojátékipar, ilyeneken nőttünk fel, ma már csak 5 éve van hasonló játék.
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Szólánc.
- EAFC 25
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Nintendo Switch 2
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Videó stream letöltése
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Honor Magic V5 - méret a kamera mögött
- Mikrotik routerek
- További aktív témák...
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- ÚJ Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop Essential robotporszívó feltörlő 2db 1999 Ft
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A620M R5 7600X 32GB DDR5 1TB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN I3 NEO A-Data 750W
- HP Zbook Fury G7 I7-10850H
- Lenovo ThinkPad X270 (16) - i5-7300U, 16GB, 512GB SSD, 12" FULL HD (ELKELT)
- Bomba ár! HP EliteBook 845 G7 - Ryzen 5 4650U I 16GB I 512SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest