Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
veterán
Aliexpress világkerülés, de ma végre kezembe kaparintottam. Igaz a fizetés is kalandos volt, mert ablaknál nem vette be a gép, így kerestek egy kézbesítőt akinél le lehetett könyvelni és Neki kp-ban fizetni: [link]
-
eattila
őstag
Na, konszenzus lesz. 12-én önvezetek majd Tiszafüredre, és megyünk páran egy tókört. már igen várom!
-
Jahno
veterán
válasz
Samott #102092 üzenetére
Érdekes történet bár ebből egyelőre csak a közreműködés megszűnését látom. Boschos haverok nem régen még bizakodtak, hogy ez kb. örökké és tovább fog tartani, annyi pénz van benne és annyira szopós lapátolni. Ezek szerint nincs az a pénz, csak a szopósság. Az, hogy a Merci meg ennyivel mehet pályán az egyelőre a vicc kategória.
Abban meg egyet is értünk, hogy így 2016ból ezer ugyanaz a hír : [link] [link]
Majd 5 év múlva: [link] Utóbbinak még tartalma sem sok, de jól mutat és kattintható. Aztán semmi haladás semerre.Tök tudja ki marad, de ugye a Tesla még hivatalosan nem önvezető, ahogy a Waymo, vagy Uber vagy a többi. De akkor ki marad?
Mobileye az eléggé IT-s cég? Az szerintem jónak néz ki...
-
zetor2000
őstag
-
zetor2000
őstag
válasz
Samott #102092 üzenetére
Ha jól olvasom, és a sorok közt is keresgélek, itt az van, hogy az együttműködésük szűnt meg, nem az önvezető képesség fejlesztése. Ezt már nem közösen fejlesztik, mert ez - a cikkben nem részletezett okokból - nem jött össze közös projektként. De külön lábakon a megszerzett tapasztaltok alapján fejlesztik tovább.
Amúgy a Daimler (Mercedes) gyárt autót. És szerintem nem túl sok komponens hozzáadásával egy csomó Bosch alkatrészből összejönne egy valamilyen autó.
-
Samott
addikt
válasz
Jahno #102091 üzenetére
Ugyan nem audi, de a Bosch meg a Merci most dobta be a torolkozot. Az osszes probalkozobol talan a google waymoja juthat valamire, de ok is messze vannak. Es persze nem gyartanak autot.
-
Jahno
veterán
válasz
Samott #102083 üzenetére
És az miért baj, ha az Audi jó autót gyárt és bedolgozik oda némi IT cég? Bár azon el kellene gondolkoznom, hogy kkora cég, mint pld. a Siemens vagy Bosch az most milyen cég,mert ott vezérlés, villamos, okos babakocsi és mellé még minden is akad, utóbbi most éppen rázuhant ezekre az önvezető dolgokra. És Tesla is fejleszthet képfeldolgozó rendszert, de lehet a Planorama pár évvel előtte már jobban benne volt.
-
npera
addikt
Siker!
-
Jahno
veterán
válasz
NauTiLUS_HUN #102081 üzenetére
TAXinál időnként nyűgös lennék a mindenféle autó és vezetési stílus miatt.
-
zetor2000
őstag
válasz
NauTiLUS_HUN #102081 üzenetére
Jam.
Taxi az drága, akárhonnan is akárhova mész. Önvezető meg majdcsak lesz, kérdés, mennyiért épül be, és mikorra szivárog le a puruttya autókba, ami elérhető árban lesz mindenki számára. -
WiZARD
addikt
válasz
Sipi- #102069 üzenetére
Teslához hasonlítva, azonos szintre extrázva a Tesla olcsóbb, és akkor még nem beszéltünk menet teljesítményről, SUC hálózatról, önvezetésről
#102074 NauTiLUS_HUN
-Autópályán, országúton sokat használom a Nissan level2 vezetéstámogatását (ProPilot), nagyon szeretem, sokkal kevésbé fárasztó, nyugisabb, kényelmesebb, talán biztonságosabb is. (ha más nem, akkor azért, mert nyugodtabban vezetek így)
-Városban alapvetően nem hiányzik. De ha hozzátesszük, hogy biztonságosabb lehet mint amikor ember vezet, az már egyből előny lehet.
Az ígért robotaxi szintű önvezetés: Azért este némi alkohol után ha hazavisz az autó az jól hangzik. Vagy ha közben lehet bármi mást/hasznosat csinálni.
Amikor a mostani házunknak kinéztük a telket, akkor sokat gondolkodtam, hogy akarok-e városon kívül, vidékre költözni. Alapvetően sose vonzott, de beülök autóba 15 perc alatt belvárosban vagyok végülis belefér. Másik szempont a gyerek volt. Egyrészről "aláírtam", hogy ~18 éves koráig nekem kell hoznom-vinnem mindenhova, de ha 10 év múlva kijön egy software frissítés a Teslára, akkor mehet egyedül is -
-NoVa-
veterán
válasz
Samott #102079 üzenetére
A Googlenek meg te magad is segítesz vagy 10 éve a közlekedési témájú captchákkal, nagy ügy. Aki kicsit odafigyel, az tudja, hogy a jó ideje nem önvezető, csak mindenféle sávtartásra hajlandó Audikban lévő szenzorerdő is információgyűjtéssel foglalkozik unalmas szabadidejében, és a többi, ami kevésbé triviális. Nem hülyék az autógyártók, csak nem szoktak félkész dolgokat bemutatgatni nyilvánosra, mert ha nem Tesla, akkor szétszedik őket, a közvélemény és a politika egyszerre.
-
zetor2000
őstag
válasz
NauTiLUS_HUN #102074 üzenetére
Amikor épp hulla az ember, de haza kell menni, vagy ivott, és menni kell, akkor azért teljesen jó dolog, hogy elvisz a célállomásra.
-
Jahno
veterán
válasz
Samott #102075 üzenetére
Most erre hozol egy cikket, amiben kb. az van, hogy a Tesla is feltérképezi a terepet.
És ha feltérképezte? Amúgy a konkurenciánál sem mindenhol jár ugyanazon, vagy betanult útvonalon, de persze futott kilométerek alapján elég hamar le tudja rajzolni a várost. Nem is kell hozzá olyan sok, régebben Magyarország egyik térképe is így készült el, mert olcsóbb volt, mint licenszelni. Novának jár a sör, mert 10 éve megmondta, hogy ha eszük van, akkor így kell csinálni és lám, a héten erről írnak csikket.
-
Jahno
veterán
válasz
NauTiLUS_HUN #102074 üzenetére
Pedig mekkora poén, ha éppen kellene az autó és csak úgy magától érted jön, meg hasonlók.
-
Samott
addikt
válasz
Jahno #102073 üzenetére
Ez a sofornelkuliseg valamiert beragadt neked. Pont ugy megy magatol, idegen terepen, zsufolt varosban, mint a konkurencia a felterkepezett szeles ures utakon. Eg es fold a ket dolog. Az hogy ul benne ember is csak "jogaszkodas", igy is a gep vezet.
Ez nem kivetel, akar ma is megveheted, de itt europaban meg nem lehet bekapcsolni. Ha jol ertettem Wizard fenti leirasat. Ja, es ez a cucc mindig megy fuggetlenul attol hogy be van kapcsolva vagy sem, megvetted vagy sem, mert abbol is tanul ahogy a bio driver vezet.
-
NauTiLUS_HUN
tag
Igazából ezt az egész önvezetős mizériát nem értem, előrébb nincs vele senki, ha minden kocsi önvezető lesz, maximum annyi előnye lehet hogy kevesebb kocsi is elég lehet, ha mind "taxiként" üzemel.
-
Jahno
veterán
válasz
Samott #102072 üzenetére
Ez ugye az a kivitel, aminél 5 évvel ezelőttre is jobbat ígért és az 1 verzióval újabb szoftverre is mintha olyant mondott volna nem is régen, hogy nem lett a legjobb de a mesterséges intelligenciások már nagy erőkkel dolgoznak rajta. Igen, ja, ezt mondom kronológiai sorrendben, hogy hány évvel ezelőttre ígérte, hivatalosan nem is mehetne sofőr nélkül, más meg tavaly már megcsinálta és egyre jobb a tesztüzem.
-
Samott
addikt
válasz
Jahno #102071 üzenetére
Mirol beszelsz ember? Akkor ezert vagy ilyen fogalmatlan, nezz egy kicsit frissebb teslas onvezetos videokat.
-
Jahno
veterán
válasz
Samott #102070 üzenetére
Én is ezt kérdeztem 2 éve a Tesla videójáról, aminek 99%-a autópályás egyen üzem volt, de nyilván aki nem nézett még ilyet, annak látványos. Forgalmas útra balra kifordulást most tesztelik Münchenben (tudom, csak egy cég egy autója és korlátos és ez biztos nem olyan), de akad az már régebbről is. Miközben a Tesla nem változott és úgy néz ki nem lesz változást (az, hogy 5+ éve mit lengettek be, most szerintem nem releváns).
-
-
Jahno
veterán
válasz
zetor2000 #102067 üzenetére
Mondjuk jahh, nem gyorsan, nem kötött de mégis fix pálya. Automata raktárat targoncákkal láttál? Elég félelmetes. Ott sincs baleset, csak korlátosak és kötött az egész.
Autóban én ilyesmikre gondoltam: [link] páran keményen mennek előre.
Meg akkor is, amíg van egy szem tesztcucc ami ember nélkül átmegy a városon, akkor az már többet tud, mint a Tesla. És egyre több olyan akad.
-
zetor2000
őstag
válasz
Samott #102058 üzenetére
Azért nem feltétlen fényévekkel vannak elmaradva. Itt egy czikk a Volvo tehetrflottáról (távfelügyelt, de alapvetően közúti szállítás, gondolom, némi kézi izé beleférhet, bár nincs vezetőfülke, meg max 40 km/h), itt meg egy másik, ez Mercedessel ugyanaz.
-
npera
addikt
Nagyon remélem, hogy ez már felmegy a tengelyre. Este meglátom.
Elvileg a menet jó, de a lánckerék vastagsága jó kérdés...
-
Jahno
veterán
válasz
WiZARD #102059 üzenetére
"Mi lesz a határ, mit kell teljesíteni, hogy mehessen?"
Kérdés jó, mondanám, hogy meg sem érjük mert pont ez a hülye jogi környezet lesz az átka. Azért egy robotnál úgy vagyok, hogy ha valami előtte van és nem fékez, az nekem nem fér bele. Tudom, Sanyi néni nagyobb eséllyel üt el zebrán bárkit. Sanyi nénit lehet le is ültetik, de akkor majd az összes hasonló elven működő és a komplett mesterséges intelligencia felhő kap 3 év eltiltást ugyanúgy? Majd valami okosok kitalálják, de én nem nagyon látom azt, hogy közforgalomban ezt rendesen meg lehetne csinálni bármivel.
Egyéb helyeken meg már működnek hasonlók klasszikus értelemben vett kötött pálya nélkül is, de ezt most kihagyhatjuk az indokolásból. Bár gyalogosnál elég jól megállnak és nem sűrűn hallani, hogy ezt-azt lebontottak volna. Majd nyitvatartom a szemem.
-
WiZARD
addikt
válasz
Jahno #102049 üzenetére
Felár nélkül alap "Auto Pilot" van a Teslánál, ami lényegében sávtartás+távolságtartós tempomat+vészfék asszisztens. (kb ezt tudja a többi gyártó is, hogy milyen minőségben az más kérdés)
+5000 USD az Enhanced AP, ez már tud sávot váltani, autópályáról lehajtón lemenni, parkolni, meg szűk helyről kiállni sofőr nélkül.
+5000 USD a Full Self Driving, aminek jelenleg kb semmi értelme, EAP-n felül annyit tud, hogy lámpákat kezeli, stop táblánál megáll, plusz ott az ígéret, hogy majd kapsz FSD-t. EUban ráadásul még akkor se kapod majd meg, ha már USAban igen, mert itt mégjobban szarrá van korlátozva minden. Idomulnak a lúzer EU gyártók szerencsétlenkedéséhez, inkább bekorlátoznak mást is erre a szintre.(régen csak egyben lehetett venni a kettőt)
Érdekes kérdés, hogy jogilag mikor mit engednek és mikortól fogják akár Tesla akár másnak a rendszerét "szabadon engedni".
A statisztika ismert, hogy már most mennyivel kevesebb balesetet okoz az önvezetés. Ez akár abba is átfordítható, hogy hány életet ment meg és mellette hány embert nyír ki.
Olyan sose lesz, hogy 100% garantálható legyen, hogy nem okoz balesetet.
Átlag usert meg 30 órányi vezetés után egy 30 perces teszt alapján elengedik, ha minimális hibával végigmegy egy útvonalon, jogsit kap, élete végéig vezethet.
Megkockáztatom hogy egy béta FSD Tesla teljesíteni tudna egy ilyen forgalmi vizsgát.
De mégse mehet.
Mi lesz a határ, mit kell teljesíteni, hogy mehessen? -
Samott
addikt
válasz
Jahno #102056 üzenetére
Megint nem ertem megis mit akarsz mondani. Egyszer azt mondod mas fejlettebb a tesla autopilotjanal maskor meg az hogy hat de csak tesztpalyan jobb. Jelen pillanatban az utakon, tesztpalyan nincs jobb megoldas a tesla fele autopilotnal. Esmmindenki mas tavolrol, egyre inkabb lemaradva koveti oket. Ez az ami aggaszto ebben a temakorben. Legalabbis mindenki mas szamara.
Ezt a tudast akarja athozni a tesla a humanoid robotok vilagaba. Es ha valaki meg tudja csinalni akkor ok lesznek azok. Meg akkor is ha vegul csak a melosok egy reszet cserelik le ezekre a gyarakban.
-
Samott
addikt
válasz
Jahno #102055 üzenetére
Olyan robotja volt, hogy viccet csinaltak belole.
Nezd meg Marques videojat.
-
Jahno
veterán
válasz
Samott #102051 üzenetére
Dízel BMWből biztos több gyulladt ki idehaza. Csak nem mindegy melyik miért, vagy mit tesz meg érte a gyártó akár utólag is, hogy mi vezethető vissza karbantartás hiányára, vagy mi a felületesség, mert jóvanazúgy. Nyilván az autó bonyolult dolog, egy 120as Skoda is kigyulladt ha úgy adta ki. Én néha olyansmiken csodálkozom, hogy pld. nyitott ajtóval el lehet indulni. De más gyártótól sem azért nem találsz olyan hírt, hogy ebbe-abba belerongyolt, mert nem önvezetők, hanem ennél visszafogottabbak és értelmesebbek. Jelen technológia alapján ha odahaza egy robotporszívó el tud lenni a lakásban, akkor az 1 darab eset is magas hibaszázalék olyan esetekre, hogy fékezés nélkül gyalogot üt el, kocsi hátába megy bele (ennél én is fenntartom, hogy egy része júzer hiba, mert azok olyanok) vagy éppen amit most kaparásznak, tisztára olyan, mint a humán sofőr és belemegy a helyszínelő rendőrautóba... Ez baromi necces és igen, tesztpályán láttál már ilyet más gyártótól is. Csak az tesztpálya.
-
Jahno
veterán
válasz
Samott #102053 üzenetére
Mármint hol nem tart sehol ha 5 évvel ezelőtt már volt robotja, ami mászkált és internetről nagyon okos is volt? Éppen ezért írtam a Boston Dynamics vergődését, mert ránézésre nincs piaca közben meg is tudta mutatni, hogy mit tett le az asztalra. Mikori volt az első robotpókja? Lassan 20 éves? Aztán a jégen botladozó, még csak nem is elektromos hajtásos kutya is bőven több volt már, mint egy erős béta és az is 10 éves történet. Béta meg lehet vagy 15+ éves. Erről senki nem fog beszélni, vagy bevásárolja magát valahova és 3 év múlva Tesla robot lesz az istencsászár, akkor is, ha nem létezik de majd jövőre már istenbiz :-D
-
Samott
addikt
válasz
Jahno #102041 üzenetére
A honda es nevenincs japan gyartok kozben nem tartanak sehol. Boston Dynamics nem kellett senkinek, talan a Hyundai vette meg vegul. En se latom mire ez nekik, de Marques jol osszegfoglalja: The Tesla Bot: Explained!
-
-
Jahno
veterán
-
Jahno
veterán
válasz
Bujdy81 #102047 üzenetére
Family link ja. Inkább fordítva van vele baj, néha szigorú és nagyon gépészkedni kell, ha valami játékot / videót át akarsz engedni. Haverokkal mi is csak hümmögünk alternatíván. Esetleg tesztelhetnéd
Bark és Norton csomag a kiszemelt, pedig én ez utóbbit erősen utálom....
-
Bujdy81
aktív tag
Gyereknek kell mobilt venni.
Milyen szülői felügyeteli megoldást ajánlanátok? Family link elég, vagy valami fizetős cuccot is kellene venni?
-
WiZARD
addikt
-
WiZARD
addikt
válasz
Sipi- #102021 üzenetére
Csak az ára...
Meghát megfelelő töltőt is kell találni.
olcsóbb Tesla Model 3 SR+ lassabban tölt, de annyival kevesebbet fogyaszt hogy így gyorsabb hoszú távonJönnek a nagy zöld, környezetvédő szöveggel, aztán lesz*rják a fogyasztást. Inkább tesznek nagyobb (nehezebb) akkut, meg küzdenek a még gyorsabb töltővel.
Ahol M3 SR+ eszik 185 Wh/km körül, ott Audi, Hyundai, Mercedes stb 230-290 Wh/km körül.
Ioniq5-nél a 261 Wh/Km az +41%fogyasztástenergia pazarlást jelent -
-
Samott
addikt
válasz
Jahno #102039 üzenetére
Igen masrol beszelnuk. Peldaul arrol hogy a toyota/vw nem hogy ot eve de ma se tart sehol ebben a temakorben. Tele van a youtube videokkal hogy onvezet a tesla, senki meg a kozelukben se jar. Egyre nagyobb a szakadek koztuk meg mindenki mas kozt. Tok mindegy milyen szintnek hivod. Hogy ul-e benne valaki.
-
Jahno
veterán
válasz
Samott #102037 üzenetére
És közben jön a Tesla robot. Annak vajon mi lesz a vége és ahhoz képest hol tart a Honda, egyéb nevenincs Japán gyártók vagy netán a Boston Dynamics érdekes vergődése? Ez utóbbit kezdetek óta követem, már akkor voltak trükkös cuccaik és legalább egy bétát felmutattak mikor kiálltak a népek elé. Gondolom majd erre is várunk "majd jövőre", mint a Semire. Bár a robot az reálisabb, abban nem látni egyelőre semmi olyat, amit ne lehetne megcsinálni. Tud valamit ez a csávó az biztos.
-
Jahno
veterán
válasz
Samott #102037 üzenetére
Másról beszélünk. Én arról, hogy teljes önvezetést ígért, de kb. ott sem tart, ahol a Toyota/VW meg a többi kb. 5 éve. Azok nem ígérnek robottaxit, egyszerűen csak csinálják a sávtartást meg a többit :-) Aztán jön a másik szint, hogy más cucc jobban önvezet, mint a nem létező robottaxi.
-
-igu-
veterán
gugli főoldalon van most game
-
Bujdy81
aktív tag
válasz
blueboi69 #102015 üzenetére
Tegnap este verettünk egy "komoly", hat kilométeres kocogást* utána beültünk a medencébe Már nem volt annyira kellemes, kellett benne kicsit mozogni is, hogy me legyen hűs. Hiába, ha kint 18 fok van, a víz meg csak 31, akkor már nem termál!
Még picit hűl a levegő és kezdődik az úszószezon!
*: szombatra kitaláltuk, hogy menjünk el a Sunset instant terep maratonra. Fasza volt, még jobb lett volna, ha hoz a komám még egy kulacsot, mert így az utolsó kaptatón úgy kellett felmenni, hogy már port köptem (utolsó kulacs vizem elfeleztük). A savasodásnak nyilván nem tesz jót a kiszáradás -> két nappal a menet után is még óvatosan tudtam csak lépcsőzni. Na, erre toltunk rá este egy hatost.
-
Samott
addikt
válasz
eattila #102011 üzenetére
Igen, ez szepen elo is jott az uj kormannyal, ahol mar indexkar sincs, gombokat kell nyomogatni hozza. Tultoltak a tapicskolast. Van nehany funkcio amit nem erdemes touchscreenre tenni. Legkondi homerseklet szabalyozas, radio hangero, index, ablaktorlo... de itt mar a kesztutarto nyitas is csak menubol elerheto. Fullba toljak.
-
blueboi69
őstag
válasz
A. Crowley #102018 üzenetére
Nem
Azóta is koszos
Majd csinálok, meg beszéltük asszonnyal, hogy most még megvan a 3autó, csináljunk csoportképet....
A bmw-t megveszik a barátaink. Hétvégi kölcsönadás bevált nekik is. Nem gondolnám, hogy egy idegentől vagy egy neppertől egy próbakörön kívül megkaphatták volna. Viszont így volt 3-4napjuk átnézegetni, kipróbálni hogyan férnek el, stb.
-
Sipi-
őstag
Hyundai IONIQ 5
Nekem egyértelműen kellene. Nekem tetszik kívül-belül és megfelelő töltővel 5 perc alatt 100 km-t tud tölteni. -
blueboi69
őstag
válasz
A. Crowley #102016 üzenetére
Uhh, akkor az is eléggé ki lett számolva.... ha tulaj nem költözik ki, akkor nincs kötbér, ami fedezi az albérletet? Akár egy másikat? Mi annak idején ilyet akartunk iratni, de végül nem volt rá szükség.
-
Samott
addikt
válasz
Jahno #102008 üzenetére
Nincsenek alternativ cegek, senki nem csinal meg csak hasonlot sem. Ott a waymo, google tulajdona, annyit tudnak hogy arizonaban korozgetnek a szenzorokkal telipakolt kisbuszaik. Centire felmert kornyezetben, csigalassusaggal.
Par napja volt itt egy link a merci hasonlo rendszererol, ami az autopalyan tud kovetni egy masik autot kismillio korlatozassal. Ne csinaljunk mar ugy hogy ez alternativa vagy akar osszehasonlithato lenne azzal amit a tesla csinal.
-
A. Crowley
tag
válasz
blueboi69 #102015 üzenetére
Én már azon sakkozom, hogy mikor és hogyan eresszem le, hogy azonnal ki tudjam törölni és mosni, majd bedobozolni, mielőtt jön az esős időszak.
Szeptemberben költözés, most kezdek el gondolkozni azon, mennyi cuccunk is van.
És még mindig nem tudjuk, pontosan mikor lesz, mert a tulajdonos nem tud még kiköltözni, nekünk meg szept30-án vége az albérletnek. Vicces lesz. -
blueboi69
őstag
válasz
zetor2000 #101994 üzenetére
Na majd megnézzük valamikor, mert itt felénk vannak jó fagyizók de 300-350 körül és ahol Siófokon ettünk fagyit, ott majd 400ft éshát nem is volt nagy sem.
Viszont Gárdonyban és Velencén is van istenkirály fagyizó.
Fenti wc tartályt sztem vagy 10éve nem láttam már
Múltkor nagyobbik gyerek (4) megjegyezte, hogy a két nagymamának ugyanolyan a wc tartálya. Mindkettő panellakás, a wc csésze mögött van. Máshol mindenhol beépített van, neki az a szokatlan, ha látszik valami.
-
blueboi69
őstag
válasz
hobizoli #102009 üzenetére
Hiába bagatell hiba, felülről persze nagyon is szépnek látszódott, szerelő sem gyanakodott elsőre. Főleg, hogy egyébként 4ezer alatt tök szépen járt a motor. Gondolom nagyobb szívóerőnél már kezdett ott is szívni....
És igen, én is megcsinálhattam volna, csakhát nem van időm ilyenekre...
Ráadásul vamelyik nap realizáltam, hogy az smaxhoz nincs is pótkerék. -
npera
addikt
-
zetor2000
őstag
válasz
Jahno #102008 üzenetére
Fene tudja, mi megy ott a háttérben.
Musk elég nagy arc, néha (?) fasságokat nyilatkozik, akkor meginog az árfolyam...de lehet, hogy azért az önvezetés következő lépcsője nem annyira egyszerű, hogy simán leprogramozzák.
A mikor lesz kész kicsit olyan, mint anno (?) a Blizzard játékok, hogy majd kész lesz, ha elkészül. Asszem most is van egy ilyesmi játékuk, talán valamelyik Diablo...A robottaxi meg talán pár másik cégnél megy is már, lehet, hogy csak 1-1 állam 1-1 falujában, de asszem már van 1-2 cég, akinek van némi bevétele ebből. Itt gondolom a hangfelismerés is közrejátszik, akinek ez jobban megy, annak előnye lehet. Alphabet (Google anyacége) foglalkozik ilyennel, talán a Waymo az övék, mintha róluk olvastam volna, hogy megy nekik.
Kínos témákon én olyasmit értettem, hogy az önvezető verda veszélyhelyzetben mit csináljon. Volt régebben egy honlap, amin lehetett pöttyözni, hogy macska, kutya, öregnéni, kisgyerek, terhesnő, színesbőrű, fehérbőrű, mittudomén ki szenvedjen balesetet, ha ez-meg-ez van. És kénytelen voltál dönteni, mert az volt a kérdés. Kikerülni nem lehetett a kocsival a helyzetet, erre ment ki az oldal, hogy ki melyik közúti szereplőt "hagyná" veszni....
-
hobizoli
nagyúr
válasz
blueboi69 #101976 üzenetére
azert ez elegge bagatell hiba egy tizensokeves autonal...
ezzel kellett volna kezdeni, mert ilyen idos korukra ezek a gyari csovek elrepedeznek
minden, ami a vakuum koron van, az csere, meg a fekszervo csove is
ezt sajat magad is megtudod rajta csinalni, es ha ez megvan es akkor is szar, akkor kell a szerelo
147-nel is kb elso huzas volt a 3 turbocso csereje alakhelyes 3 retegu szilikonosra (fekete)
a digo autoszerelohoz is vittek egy autot, behoztak egy "motorhibas" dizel 147-t, hogy fuuu injektorhibas, meg dol az olaj belole, elso korben ranezve 2 turbocso volt lukas azon is a 3-bol...
gyari cso kit kerul hozza szumma 25k-ba, a szilkonos kb 35k
kicserel es nahat megjavult a motor
resolajcso is elrepedve az injektoroknal, kicserel, fektisztitolval lemos es jééé porszaraz
igy kell 300EUR-ert autot venni
ugy hivta vissza tulajt vicceskedve, hogy van egy jo, meg egy rossz hirem
a jo hir, hogy nem injektor hibas, a turbocso volt a lukas, a rossz meg az, hogy a resolajcsovezes is cseres volt
abbol egy 1 meter kb 1000Ft, es par centis darabok kellenek csak
ezen kivul szo szerint SEMMI baja nem volt, csont nelkul kapott magyar rendszamot, nulla rozsda, tok jo teli-nyari gumik kulon-kulon felnin, 1 eve cserelt fekek... 300EUR-ert
Punto-nal is mindig azt mondtam, hogy a gyari turbocsovezes tizen- (igazabol mar) huszonevesen alapbol automatikus csere a vakuumcsovezessel egyutt kerdes nelkul
mindenbol van 3 retegu alakhelyes szilikon megoldasu, meg a teljes hutoviz rendszerhez is, frutti aron -
Jahno
veterán
válasz
zetor2000 #102004 üzenetére
No ez az, tesztelne már legalább rendesen 3as szintet, de ezt sem. Miközben alternatív cégeknek már kereskedelmi engedélye van és azok még robottaxit sem ígértek? Egyszerűen csak csinálják és műxik :-D Sok a kínos téma, de ja, menő és sok autót ad el. Oszt még a sávtartás sem megy rendesen. Meg kell néznem, legalább 5+ éve ígéri az önvezetést és a robottaxit, de jól terel, mindig "majd jövőre" lesz, aztán legfeljebb bedob valami újabb állatságot. Ezeket a lehetetlen és szemfényvesztő dolgokat ha lefaragnánk, akkor egész jó arc lenne, csak pont azt tudta megfogni, hogy ettől működik az egész és zabálják.
-
hobizoli
nagyúr
válasz
zetor2000 #102004 üzenetére
en eleve nem is ertem minek vetik ossze barmivel
150db keszul belole csak, azaz ehhez kepest meg egy Ferrari F50 is egy tomegmodell, es azt se latsz sehol
utcan ilyennel halando ember kb nem fog talakozni... max MonteCarlo-ban pozerkodaskor, de igazabol meg ott se
na meg kijon maaaajd egyszer a Tesla Roadster es rakoszon erre egy tized ekkora arcedulaval, akkor be is csukhatjak a boltot, mert abbol volumen is lesz
1/4-n 9.2-t megy a szeria Pokróc, kipakolva az uleseket belole 9.0-t is tud, a Roadster meg annal is 3-400kg-val konnyebb lesz
ergo ha nem csinalnak semmi extrat a hajtaslanccal, akkor csak a kisebb sulya miatt is tudja az is a 8.5-8.6sec-s idot 1/4-n
csak ehhez kb tized annyiba fog kerulni, mint a Rimac cucca -
hobizoli
nagyúr
válasz
zetor2000 #102002 üzenetére
aze' ha megnezed azt az "minosegi" uzemmod valto kapcsolot a Rimac-ban szerenytelen 2.4millio USD-ert, kb ugy kattog, mint a felultoltos Energomat mosogep programvalasztoja
egy erintokepernyos megoldas nem fert volna bele?
Model3 Trackpack-nel a elso-hatso hajtast is azon allitod....meg mindent IS -
Jahno
veterán
válasz
zetor2000 #102002 üzenetére
Meglátjuk, Teslánál megint gyűlnek a pontok, csak sok esetben érdekes a telemetria. Néhány hatóságnak megint szemet szúrt, hogy eddig jól modellezte az önvezető cucc a sofőrt, mert ugyanolyan balfasz bír lenni, mint a humán erő, csak most már annál is balfaszabbak és hümmögni kellene rajt:
-
zetor2000
őstag
válasz
Samott #102001 üzenetére
Ez a Horvát(h) Rimac se gyenge, mert beleszállt a VW csoport, hogy a Bugatti elektronyos hasjtáshoz jusson... Ez úgy tűnik, most jobb, mint a VW sajátja.
A Tesla meg olyan, hogy a nulláról indultak, és azért eléggé róluk szól a villanyautózás. Az más kérdés, hogy a minőség hol van más márkákhoz képest. De mostanra talán ezzel se lesz több gond, mint másoknál. A "pénteki" meg a "hétfői" autók talán elmúlnak...
-
Samott
addikt
válasz
zetor2000 #102000 üzenetére
Ahhoz kepest hogy kozel 20x annyiba kerul nem is megy annyival gyorsabban.
A csaladi limuzint Doug is kiprobalta...
(es bakker, 10 eve gyartjak de a fenyezes meg mindig szar, es egy kilincs mar akadozik)
Új hozzászólás Aktív témák
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Kazy Computers - Fehérvár - Megbízható?
- Két új Ryzen közül választhatnak a kézikonzolok
- Allegro vélemények - tapasztalatok
- PlayStation 4
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Nintendo Switch 2
- Autós topik
- BestBuy ruhás topik
- További aktív témák...
- ThinkPad T14 Gen4 14" FHD+ IPS érintő Ryzen 5 PRO 7540U 16GB 256GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- 16GB-os SODIMM (notebook) DDR4 RAM bazár - nézz be, lesz, ami kell neked!
- HP 15-af105nh laptop (15,6FHD/AmdQuad/4GB/128SSD/Magyar) - Akku X
- JOYOR S5 Pro 10" Elektromos Roller 26Ah Akkumulátorral Moddolt!
- XPS 13 9310 13.4" FHD+ IPS i7-1185G7 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Lenovo ThinkPad dokkolók: USB-C 40A9/ 40AY/ 40AS/ Thunderbolt 3 40AC/ Hybrid USB-C DisplayLink 40AF
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Asus H110M i5 7400 8GB DDR4 250GB SSD 1TB HDD GTX 1650 4GB ZALMAN S3 TG Chieftec 600W
- Használt Intel procik - Core 2 - Dual Core
Állásajánlatok
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest