-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz Coyot #138358 üzenetére
Pici keresgélés után hamar rábukkan az ember a válaszra, ami már el is hangzott.
A B6 S4-nél az Audi a V8-as blokk hátuljára ( a tüzfal felöli oldalra ) rakta a vezérlést ( mivel láncos, és szerintük " lifetime " kiszolgál ), viszont persze kiderült, hogy a feszítök anyaga mégsem bírja olyan jól, ezért idöközönként bizony kell a vezérléscsere, feszítökkel, veztengely-állítókkal.Viszont ehhez az elhelyezése végett az egész motor-hajtást szét kell szedni, a motort kivenni, majd ugyanezt vissza, ami eléggé megdobta/megdobja a vezérléscsere összegét.
-
Szada85
aktív tag
válasz Coyot #138392 üzenetére
Alapvetöen én is mindig mosolygom az ilyen hangvételü cikkeken, inkább csak érdekességképpen osztottam meg.
Nekem is nagyon vonzó darabnak tünt, így kicsit utánaolvastam német fórumokon, kértek páran árajánlatot, 5000€ ( maszek szervíz ), és 7500€ ( Audi szervíz ) közötti árakat kaptak ( 2015-ös infók ), otthon nem tudom, mennyivel lenne olcsóbb ( mert biztosan olcsóbb lenne, ez nem kérdés ), de nekem be kellett látnom, hogy ez még nem az a szint, ahol tartok, így inkább letettem róla, és egyelöre egy másik márka, két hengerrel kevesebb V-motorjával hangolódok, míg eljön a megfelelö idö.
-
Szada85
aktív tag
Sziasztok!
Olvasóként egy rövidebb ideje követem a topikot, azonban a héten (egészen pontosan a mai nappal vettem a nevemre) hivatalosan bövült a családi flotta egy konszernes autóval, így biztosan lesznek kérdéseim a jövöben.
A hazahozatal óta ma volt az elsö rendes közös utunk, egyelöre ismerkedem a technikával, hétvégén egy mosás-takarítással nyitom a belakás folyamatát.
Addig is elnézést a nem patyolat képekért. -
Szada85
aktív tag
válasz molnarpeter #173560 üzenetére
Köszönöm a kedves szavakat mindenkinek!
Egyelöre nagyon új az élmény, még én is szokom, kedden hoztam el, szerda-csütörtökön céges úton voltam, ma reggel az ocsmányirodában hajbókoltam, most meg bejöttem vele melózni, akkor csináltam gyorsan pár képet róla. Belsejét ajándékba adták hozzá, van kormány, meg ülések, a Jeepók meg ravasz népség, annyi szent.
Nagyvonalakban, 74e km, DSG váltó, 54e-nél számlával igazolt DSG/ sperrdiffi olajcsere VW-nél, vezetett szervizkönyv.
2 szett kerékkel jött, Dunlop gumikkal, nyárik 2019-esek, a télikben még van 1, max 2 szezon, azok 17"-os Dijon felniken. Jobb elsö felnin van sajnos két hiba (eladónak meg föleg sajnos volt :D), próbálok vigyázni rájuk amennyire tudok. :)Belsö bör/alcantara/szövet kombó, tetöablak, profilválasztó, DCC, parkolássegéd, LED-DRL, automata bi-xenon kanyarlámpás, B oszloptól hátra gyári sötétítés, Discovery Media rádió, plusz a "normál" GTi felszereltség. Tempomat "csak" mezítlábas - nincs ACC, illetve sávtartó, holttérfigyelö, tolatókamera.
-
Szada85
aktív tag
válasz diablo1984 #173571 üzenetére
Ezt én is végiggondoltam, nyilván gyermekhurcolásra nem ez az ideális járgány, mi nagyjából 2, max 3 év múlva tervezünk bövülni, így addig az egyetlen gyerek a kormány mögött fog vigyorogni. Aztán utána majd meglátjuk.
De talán ez a börös valamennyire ellenállóbb, mint a tiszta szövet, amiket megnéztem autóknál a csupa szövetesek már 50-80 ezer km után is eléggé ki voltak kopva az oldaltámaszoknál a ki-beszállásoktól, így - ha nem is célzottan - próbáltam börös/ félböröst nézni. -
Szada85
aktív tag
válasz 1stVikman #173572 üzenetére
Köszönöm srácok a kedves szavakat mindenkinek!
Az elözö autóm után hatalmas ugrás sok tekintetben, így még idöbe telik, mire "megszokom". Rengeteg minden tetszik benne, van pár dolog, ami kevésbé, de majd összeszokunk.
Tegnap kerékcsere elött elvittem lemosni, sajnos az esö közbeszólt, de utoljára még a nyári felnikkel pár bithalmaz: -
Szada85
aktív tag
válasz gzbotii #173693 üzenetére
Egy C Vectra 3.2 V6-ot váltott a GTi, emiatt írtam, hogy még szoknom kell, hogy próbál az autó néha túlságosan "okos" lenni, ami nekem még új.
@Macilaci78:
Pedig munka után direkt egy jó negyed órát bíbelödtem a kormány-ülés pozíciójával, és talán egy kattanással lettem elörébb. Lábam a kuplung (helyén) padlót nyomva nincs teljesen kinyújtva, talán ez szokott lenni a "sztenderd leírásokban". A kormány mondjuk én szeretem picit jobban magamra húzni, hogy jobban át tudjam fordítani, ne olyan Torettosan kapaszkodjak bele.@Munez:
Szoktunk mászkálni erre-arra, elképzelhetö, hogy járunk arra is, ha igen, elötte jelzek majd.@F_Zolee:
Eljött az a pont, amikor mérlegre kellett tenni a dolgokat, és lenne mit csinálni a Vectrán is böségesen. Így elöjött bennem a kisördög, hogy ideje lenne kipróbálni valami újat, ami mondjuk automata, és fiatalabb. Majd lesz erröl is Logouton apró szösszenet. -
Szada85
aktív tag
válasz F_Zolee #173704 üzenetére
Nem, ott is csak a hosszbordásszíj egyik görgöje ment szabira, semmi "komoly". Azóta beleszaladt 10+ ezer km gond nélkül.
Egyszerüen öregszik az autó, tömítések, elektromos dolgok, minden. Mocin megjelentek apró olajpárák itt-ott, s mivel a V6 nem sok helyet hagy a motortérben, így a tisztességes, alapos rendberakáshoz a legjobb lenne leengedni belöle a motort, hogy tényleg minden tömítést, meg amit kell le lehessen cserélni. Plusz némi egészségügyi dolog is az automata felé "kényszerített", a kettö együtt pedig már billentette a mérleg nyelvét. Vectra hétvégén került meghírdetésre, meglátjuk majd. -
Szada85
aktív tag
Sziasztok!
Mivel az autó is jelezte az intervallumot, plusz vásárlás után mindig azzal kezdek, megvolt az elsö "idöszakos szerviz" a GTi-n.Olajcsere, mindenszürök, fékfolyadékcsere, akkuellenörzés, átnézés volt terítéken.
Olajból LM TopTec 5w30 került bele (5,7 liter, volt némi bírkózás a srácokkal, de végül belátták, hogy annyi megy bele).Akksitesztnél az eredmény "Akkuállapot: 63%, Töltöttségi állapot: 50%".
5 éves AGM akkunál érdemes még töltövel megwellnessezni, vagy jobban járok rögtön egy cserével? (Elsö Start-Stopos, AGM akksis autóm, nézzétek el tudatlanságomat). :)Ha érdemes, akkor töltöböl van valami javallott? Olvasgattam teszteket, két szimpatikusra szükítettem a dolgot, Bosch C3 (50€), és Ctek CT5 (90€), van valakinek tapasztalata ezügyben?
-
Szada85
aktív tag
Boldog Új Évet Kívánok én is minden konszerntársnak!
-
Szada85
aktív tag
Egy kis storytime.
Az ünnepek elöttre jutott még egy kis kaland a GTi-vel, kb egy héttel a hazaút elött elvittem egy akksicserére/programozásra, amikor is az emelön feltünt a motor alján némi olaj-víz egyveleg cseppek, repkedt ott minden, worst-case elhangzott, hogy akár hengerfejtömítés is lehet (bár sem az olaj nem volt habos, sem a hütövíz olajos, rendesen be is melegedett minden, tehát az egyértelmü szimptómák nem voltak), aztán a bontás/feltárás során nagy megkönnyebbülést okozott, hogy meglett a bünös, mégpedig az olajszürö (olajhütö) csonk alatt levö tömítés, aminél jött kifelé a cucc:Tisztítás, tömítéscsere után minden feltöltve (olajcserével egybekötve), megvolt a hazaút, és a ~3000 km-en hibátlanul teljesített a technika.
-
Szada85
aktív tag
válasz Speeedfire #175378 üzenetére
Érintölegesen olvastam utána csak, de az 8P-s S3-akban is az EA113-as motorcsalád volt (a korai szériákban biztosan). Érdemes rákeresni a jellemzö, gyakori hibákra, van pár, amivel nagy eséllyel számolni lehet.
-
-
-
Szada85
aktív tag
válasz Doki16 #177031 üzenetére
Megnéztem munka után a tükrös mókát.
Váltót R-be húzom, majd a tükörállítót a jobb tükörre fordítom, vagy fordítva, elöbb a kapcsolót fordítom jobbra, majd R-be húzom a kart -> lebillen a tükörlap.
Váltó R-ben, a tükörállítót középre tekerem -> visszaáll a tükörlap normál helyzetbe.
Ha D-be húzom a kart, és elindulok az autóval, akkor valóban 10-20km/h körül visszaáll a tükör normál pozícióba.Ha R-ben van a váltó, és beállítok egy tükörlap pozíciót, akkor mindig erre a pozícióra fog lebillenni, ha a fenti kombinációk be vannak kapcsolva. Kb ennyit sikerült végigjátszani.
-
Szada85
aktív tag
válasz Doki16 #177079 üzenetére
Mivel tudod kiválasztani, hogy párhuzamos, vagy meröleges parkolást csinálnál?
Tegnap a céges parkolóházban terveztem kipróbálni (csak meröleges parkolók vannak), és ahogy bekapcsoltam a középsö kis kijelzön meg is jelent a "párhuzamos parkolásos" séma, mondom oké, akkor ezt itt most nem. -
Szada85
aktív tag
Sziasztok!
Egyelöre csak információgyüjtés/ esélylatolgatás zajlik, szóval ne vegyétek fejemet.
VW féle 6 sebességes olajos DSG (ha jól tippelem DQ250) 160 - 200 ezer Km után mennyire oroszrulett?
Konkrétabban G7 GTD is felmerült a kosárba, jellemzöen a fenti futással. Azzal tisztában vagyok, hogy a max 60 ezrenkénti olajcsere/karbantartás a kulcs, inkább arra lennék kiváncsi, hogy szerkezet, kuplung oldalról mekkora bukták lehetnek.
Köszi elöre is. -
Szada85
aktív tag
válasz Doki16 #180539 üzenetére
Még egyelöre minden csak tervezgetés, ötletelés. De idönként hiányzik azt be kell valljam.
Azért is írtam úgy, hogy egyelöre elég sok típus van a kosárban, viszont mivel a legtöbb pikk-pakk belekarcolna a 10k€-s ársávba a típushibák javíttatásával, ott már beköszönnek a GTD-k is, amik Euro6 mocival egy ideig még békén vannak hagyva, a dízelpara miatt a legtöbb nagyváros Eu5-ig akarja kitiltani a dízliket.
-
Szada85
aktív tag
válasz bitpork #180552 üzenetére
Ahogy Munez is írta, az Euro5 dízel is, legalábbis a nagyobb városokat elnézve szinte mindenhol ott húzták meg a határt. [link]
Bár egyelöre a legtöbb helyen "csak" utcák vannak tiltva, viszont bármikor kiterjeszthetik a komplett Umweltzone-ra, és akkor pl melóba is csak szabálytalankodva tudnék eljutni. -
Szada85
aktív tag
Sziasztok!
Talán mintha valaki írta volna korábban, hogy B7 Passat 3.6 V6-ot hajt (BWS motorkód). Jól rémlik?
Vagy van bárki másnak tapasztalata ilyen motoros autóval? -
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #181189 üzenetére
Ez "ismert" hiba a DSG-sekkel, legalábbis a Golf 7 csoport itt kint heti rendszerességgel tárgyalja, annó az én GTI-mben is elöjött, random, jellemzöen rövid utak után, majd 1-2 perc múlva eltünt.
A DSG váltókulisszájában van elvileg egy mikrokapcsoló, az rakoncátlankodik. Állítólag 2 széria volt, az egyiknél önmagában is cserélhetö, rosszabb esetben a komplett kulisszát kell cserélni. Ha garis az autó (gyanítom az), akkor ingyen kellene/illene cserélniük.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #183057 üzenetére
Ilyen áron én is arra voksolok, hogy érdemes meglépni.
Leon Cuprák (ami mondhatni két polccal lejjebbiek minden tekintetben) 8 métertöl kezdödnek otthon, ahhoz képest ennek az S3-nak kimondottan jó az ára, a futott méter ellenére.
A kinti S3-ak ebben az árban ráadásul inkább 140-150 ezres futásúak, újabb pont mellette.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #183084 üzenetére
Ez kb a legnagyobb kritikája az elsö genes Cupráknak, hogy csak az elektromos XDS diffi imitáció van benne, ami kevés ekkora powerhez.
Ezt csak amiatt furcsállom, mert a GTI-k is 350Nm-t tudnak, söt alacsonyabb fordulatszámtól, mint a Cupránál, mégsem olvasni egy GTI tesztben sem, hogy a sperr nélküli sima GTI kapirgálna..Én nem vettem egyelöre semmit se, továbbra is kitart a home office, így gyakorlatilag feleslegesen állna az autó, meg feleslegesen fizetnék biztit, adót. Majd talán szeptember vége, október elejétöl kell részlegesen visszatérni az irodába, ha be nem zavar egy második hullám, most akörülre tervezek valami vételt.
Voltam GTD-t próbálni, elment, a hangja nem jött be, akkora tüzijáték sem volt, se városban, se pályán, és azóta is azt érzem, hogy nem az én világom. A Passat V6 mennyeien szól, szedi is a lábát, élvezetes próbakör volt, a tömegét nagyon érezni rajta, plusz kicsit hajósabb a mozgása, a kormánya sem olyan direkt, mint pl a GTI-ben volt, az nagyon "zavart".
Ami megcsavarja a történetet, hogy egy normálisan karbantartott Passat 16-18 ezer € között van még mindig, és azon az áron már 3-4 évvel fiatalabb, 280 (90) lovas Cupra ST-k is vannak a piacon, kevesebb km-rel. (Tudom, lehet kicsit túlvariálom a dolgot. )
Elmegyek majd egy olyat is kipróbálni, milyen, aztán hátha közelebb kerülök a megoldáshoz. -
Szada85
aktív tag
válasz FoBCRaistlin #183105 üzenetére
Köszönöm a korrekciót, nem tudtam, hogy a 290-esben "rendes" diffi van, egyelöre második napja olvasgatok csak a Cuprák után. Elrakom ezt az infót is.
-
Szada85
aktív tag
Leon Cupra ST (280Le, DSG, FWD) próbavezetésböl hazaérve, még frissek az élmények…
Szalonból 1 órára megkaptuk az autót, nem éltem vissza vele, 40 perc elég volt..
Érezhetö a márka pozícionálása, így picit nyersebb, picit zajosabb, picit "puritánabb", mint a Golf volt, beltérben picit több zörgést hallani, már amíg komfortban csordogáltam vele, sport módban már nem figyel rá az ember, Cupra módban meg az úton kívül nagyon semmi másra. :DEröben oké, hogy 50 lóval több, mint a GTI volt, zeperfs alapján is haladósabb, de az elöadásmód mégis - számomra - döbbenetes. Rajtprogit nem próbáltam, de induláskor normális gázkezeléssel is nyakába kapja a métereket, ami komolyabb, hogy 80-100-ról még mindig rendesen a támlához szegez. :) Nehéz volt nem vigyorogva visszaadni. Tetszik.
A konkrét autó nem lesz az enyém (már csak a szürke-narancs kombó miatt sem), másrészt azért picit meglepett, hogy az -állítólag tuti garantált- ~55.000 km-hez képest a beltér ilyen: -
Szada85
aktív tag
válasz focvis #183244 üzenetére
Kanyargós szerpentinen szerintem a GTI a sperrel gyorsabb (kezelhetöbb) lehet, de amit egyenes vonalban produkál "kombi" létére, az botrány.
Erös kigyorsítás közbeni sávváltásnál azért éreztem rajta a hajtási befolyást, de a menetstab. nem sikított, sokat nem forszíroztam.
21700€-t kér érte a szalon. Én sokallom, 22k felett picivel már G7R Variantok is vannak 4Motion-nel, ugyancsak szalonból. -
Szada85
aktív tag
válasz FoBCRaistlin #183271 üzenetére
Ahogy focvis is írta, az elözö GTI Performance csomagos autómban is volt "hagyományos" sperr, Leonnál meg kb ahány cikket olvasok, mindegyik mást, és mást ír, hogy melyikben van sima XDS, és melyikben mechanikus.
Itt van pl egy gyári katalógus, ennek a 13. oldalán a Cupra265/280-nál is szériának írja az XDS-t is, és alatta levö sorban a mechanikus diffit is az elsö tengelyre. [link]
Én má´ nem tudom mit gondoljak.
-
Szada85
aktív tag
válasz prannk #183328 üzenetére
Én inkább 2015-töl néznék, az elsö évjáratban gyakoribb a turbóhiba is, 2015-töl más sorozat került fel, amik leírások alapján tartósabbak.
Plusz amit focvis írt, német modellt érdemes nézni, mobile-n a legolcsóbb találatok szinte mind USA (fényszóró sarkában narancs fényvisszaverö), vagy Keletröl hírdetett darab, a német piacos autókban mindben Xenon van, erröl a legkönnyebb talán felismerni.
Ha belefér, szerintem is Performance-ot vadássz, a sperr jó dolog, és mivel otthon ritka, így késöbb akár eladáskor is elöny lehet.Vízfogyást érdemes nézni, a legtöbb EA888 gen.3 motornál (Leon, Golf,stb) lehet baj a vízpumpa ház, vagy termosztát környékén, csere szerviztöl függöen 120-250e Ft között van, illetve nálam pl. az olajszürö ház talpánál (ami egyben a vízkörrel is kapcsolatban van) volt tömítetlenség, ez egy relatíve olcsó tömítés cseréje megoldja, csak idöben észre kell venni.
Apróságok vannak, fényszóróban elöfordul ilyen tejszerü kicsapódás, ezt megnézéskor felkapcsolt lámpával lehet látni, DSG váltókarban lévö mikrokapcsoló hajlamos kontakthibás lenni (fórumokon gyakori téma), ennek a cseréje verziótól függöen olcsó, vagy drága, bár sokan használják tovább, amíg teljesen meg nem kakukkol, mert csak idönként dobál hibaüzit miatta.
-
Szada85
aktív tag
Sziasztok!
Már annyi képet néztem, hogy jojózik a szemem, ettöl függetlenül azt gondolom, hogy nem én vagyok a villamos.
Adott [Ez a Leon Cupra], hirdetésben írja is, hogy valami kocc volt jobb elöl elözö tulajnál, ami "szakszerüen" javítva lett.
Na most szerintem az 5-ös képen (kétszer kattintva, teljes képernyön látszik igazán) bal oldalt a mottetö-lámpa-hütörács területen érezhetöen nagyobb a hézag, mint a jobb oldal azonos részén.Hirdetövel beszéltem, képe a sérülésröl nincs természetesen, és Ö az eltérö hézagot sem igazán látja élöben, szóval nem érti a kérdésem.
Nagyjából már elengedtem a konkrét darabot ezek után, de ha rápillantotok, kinek az állítása helytálló?
-
Szada85
aktív tag
válasz Doki16 #184216 üzenetére
A német Cupra csoportban is szoktak posztolni elhullott motorokról, de azok jellemzöen 400 Le feletti teljesítménnyel mennek.
Ha igaz, ami a srác ír, hogy elötte volt (márka)szervizben az autó vez.tengely állítás hibával, amire "kicserélték a trafót", akkor extra pech, hogy programos volt az autó, és így ugrott a gari, mert ebben benne lehet(ne) a szerviz felelössége is. -
Szada85
aktív tag
Kicsit rázósra sikerült a kaland (kintlétünk alatt most először szembesültem származás miatti "negatív diszkriminációval"), de tegnap sikerült pontot tenni a sztori végére. (Cupra ST 280)
A rövidtávú tapasztalatok alapján qrvajó, hosszabb távúak meg majd később.
(Tudom, nem 40 kép, majd oda is eljutok egyszer, sorry. ) -
Szada85
aktív tag
Köszönöm mindenkinek!
(#184364) TayRol:
Itt kint relatíve sok van, Hahu-t meglestem korábban, otthon eleve alig van eladó, ami meg van, azt elég vastag árréssel hirdetik.(#184367) mamboo:
Hagyományos, "sima" sportüléses, nem a Recarok vannak benne. Ritka a piacon a Recaros, kevesen rendelték meg bele. ~6 méter volt, megküzdöttünk érte.(#184366) focvis:
Március óta kötelezö home office volt, áprilisban párom elvesztette az állását (turizmus), ezért úgy döntöttem, hogy jobb a pénz a számlán, mint a garázsban címszóval felrakom, "ha pici plusszal elmegy, menjen" felkiáltással. Jöttek, vitték hamar. Most elkezdtünk vissza-visszatérni az irodába, gondoltam próbáljunk valami újat, plusz ennek a csomija is kellemesebb.(#184368) Qru:
Neem, az egy másik volt, nekem az már bööven "szimpatikus" büdzsé felett volt, úgy meg föleg. -
Szada85
aktív tag
válasz bitpork #184363 üzenetére
Akkor a sztori (próbálom) röviden. (Biztos nem fog sikerülni. )
Múlt hétvégén voltunk megnézni, elötte illedelmesen, normálisan üzenetváltás az alapvetö dolgokról (sérülésmentesség, esetleges kisebb nyomok, karcok, hibák, szervizeltség, téli-nyárikerék, számlák, alap dolgok, árat nem piszkáltam). Picit hektikus volt a kommunikáció, volt, hogy nap telt el két üzenet között, srác müszakban melózik, elnézést is kért, van ilyen persze.
Szombaton jó hangulatban telt maga a megnézés, próbaút is kimondottan hosszúra nyúlt, amiket találtam azt megmutattam a srácnak is, nem volt semmi cigánykodás.
Meg is jegyezte, hogy milyen szimpatikusak vagyunk, meg korrekt a hozzáállás is, örült, hogy megismert. Megjegyezte, hogy Ö örülne, ha ilyen jó kezekbe kerülne az autó, de gondoljuk át, és vasárnap beszélünk. (5 éve, újkora óta használják).
Végén pici tornázás az áron, az ajánlatot abszolút elfogadta a pontok fényében, egyetlen apróság, hogy novemberig ketyeg a hitel az autón (valami 500€-ról volt szó hátralékként), tehát a javaslata, ha megvennénk az autót:
A.) Kifizetjük, odaadja az autót, adásvétel, forgalmi, és a rendszámát, majd Ö megy a bankba intézni a "törzskönyvet", és elküldi postával, ha egyszer odajut, addig használjuk az autót nyugodtan az Ö rendszámával, semmi gond.
B.) Elintézi a bankkal a törzskönyvet, és ha megvan akkor megyünk, kifizetjük, átad minden papírt, rendszámát, nyugodtan menjünk haza vele, és én a következö nap intézem az átrendszámozást, átíratást.
Másnap írtam neki, hogy tetszik az autó, és szerintem a B ösvény egyszerübb lenne neki is, nekünk is, én nem szeretnék napokig/hetekig mászkálni az Ö rendszámával, neki meg a meló miatt is macerás extra köröket futni, stb. Oké, jó szempontok, deal.
5 nappal késöbb, pénteken délben írt, hogy megjött postán a törzskönyv, mehetünk érte. Kérte küldjem el a személyim fotóját elöre, gépen megírja a szerzödést, mire megyünk.
Lefotóztam a magyar személyimet (5 év alatt egyszer se volt gond, pedig vettünk már pár autót), elküldtem, majd 5 perccel késöbb írt, hogy "Izé, és a rendszámmal hogy legyen?" "Tudnék-e vinni 06-os piros rendszámot?" (ez a magyar próbarendszám megfelelöje, amit csak cégek használhatnak).Kicsit értetlenkedtem, hogy eddig ilyenröl szó se volt, dafuq?
"Igen, hát sajnos az elözö adásvételnél megszívta, és jobb lenne, ha a rendszáma mégis maradna nála."Itt telefonra váltottunk a gyorsabb ügymenet érdekében, a lényeg annyi volt, hogy igaz, hogy egy hete még örömmel adta volna az autót, de most hirtelen eszébe jutott, hogy az elözö vevöje hazafele balesetezett, majd elhajtott, és neki fél évig kellett utána járnia ide-oda, mert Öt nagyon meghurcolták. Innentöl kezdve mondhattam bármit, Ö nem meri odaadni...
Volt még pár halott ötlet, a végére abban sikerült maradni, hogy hétfö hajnalban bejön melózni, mivel mindketten Frankfurtban dolgozunk, és akkor ott megtörténik az átadás, majd onnan egyenes vonalban el tudok menni az okmányba...
Ráadásként a végén még felvetette, hogy esetleg vissza tudnám-e vinni még utána neki a rendszámát, mert izé...(csak így bízik meg bennem annyira, hogy tényleg nem hajtottam el a naplementébe vele).. Kedvesen hárítottam, hogy nem, max postán vagyok hajlandó elküldeni, ennyi idöm nincs ide-oda futkorászni a városban neki, így is szükségtelenül el lett nyújtva a sztori, szóval ha úgy oké, akkor kell az autó, ha nem, akkor elállnék a vásárlástól.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #184374 üzenetére
Itt jellemzöen két lehetöség van, ha autót veszel:
1. Odaadod az autót rendszámmal, és a vevö intéz mindent. Átíratáskor automatikusan "kijelentödik" a nevedröl, a biztosítód is kap automatikusan értesítést, és Te késöbb csak levelet kapsz tölük, hogy a biztidböl ennyi jár vissza (elörefizetés esetén), és a gépjármüadó arányos része is megy vissza a számládra.
2. Kijelentve(Abgemeldet) adod át az autót, ilyenkor Te tulajként elmész a rendszámmal, papírokkal, és Te intézed el a kijelentést, majd a vevö meg hoz sárga szélü (exportnál piros) rendszámot, és azzal viszi el az autót. Ezt normálisan le is szokta írni az eladó ilyenkor a hirdetésbe.
Nem lett volna semmi gondom azzal se, ha elsö héten megmondja, hogy Ö a 2.es opciót választja, elküldi nekem a forgalmit, én az alapján tudok igényelni sárga szélü rendszámot, és elhoztam volna úgy.
A gondom az, hogy míg ki nem derült honnan jövünk simán odaadta volna az autót rendszámot mindent, majd a tényleges vásárlás napján gondolta meg magát, meglátva, hogy magyarok vagyunk.
-
Szada85
aktív tag
válasz TayRol #184375 üzenetére
2015 márciusi az autó, 2015 májusában hozták el a szalonból (Tageszulassung volt), most 81500 km-rel vettem, vezetett szervizkönyv, sérülésmentes. 2018-as nyárigumik 19-es gyári felnin, 2019-es téligumik 18-as gyári felnin.
A Cupra felszereltségen túl ami még van: napfénytetö, ACC-s tempomat, Lane Assist, Front Assist, Esö/fényszenzor, NaviPlus (BT, WLAN, MirrorLink)..
Igazából tele a német piac 20-22k€-s, és még drágább preFL Cuprákkal, viszont annyiért már FL-et is meg lehet csípni, és Golf R is, 5 ajtóval az S3 is ott kezd, ergo szerintem azok annyiért nem fognak gazdára találni, a 16-18 ezres ársávban viszont valamivel jobban pörög a dolog.
-
Szada85
aktív tag
válasz focvis #184381 üzenetére
A németem még nem anyanyelvi szintü, de annyira beszélem jól, hogy feltünik, hogy az echte németek is sokszor helytelenül használják a saját nyelvtanjukat.
Biztosan van akcentusom, illetve a bemutatkozáskor elhangzó "Gergely" is jó eséllyel elárulta neki, hogy Houston, van egy kis probléma. Ha ott lefektetjük, hogy ez meg ez van, ha kell az autó hozzak rendszámot, egy rossz szavam nem lett volna.
Különösen, mivel a próbaút alatt végig barátságos volt a légkör, szóba került Ö mivel foglalkozik, én mivel foglalkozom, hol dolgozom, kimondottan úgy érzödött, hogy kölcsönös a bizalom.Na mindegy, nem haragszom rá (na jó, kicsit), inkább leszüröm a tanulságot, és a jövöben erre is mindenképp elöre rá fogok kérdezni, semmint utólag kelljen piruettezni.
-
Szada85
aktív tag
válasz joshua7 #184395 üzenetére
Igen, picivel alatta volt, azért írtam, hogy EUR/HUF függvényében akörül alakult.
G7-esekre párszor kiváncsiságból ránéztem, az elmúlt fél évben nem sokat esett az áruk, mióta eladtam az enyémet. 17.500-18.000€-tól vannak olyanok, amiket jó szívvel mennék megnézni.Néhány kép belülröl:
(Az ocsmány, autószalon által adott szönyeg helyére már érkezik egy fokkal szolídabb verzió. )2 nap értelemszerüen kevés mélyrehatóbb tapasztalatok szerzésére, de vannak azért apróságok, amik már feltüntek, mint "szintbeli különbség" a GTI és eközött.
-
Szada85
aktív tag
válasz molnarpeter #184407 üzenetére
és @joshua7
Emiatt is írtam, hogy inkább hosszabb távú használat után lesz értékelhetö tapasztalat, de ami ennyi idö után feltünt - legalábbis a Golfhoz hasonlítva, de nyilván ez egyénfüggö.
Üléshelyzet, ergonómia hasonló, mindkettöben jól kézre esik minden.
Golfban a zárható fedeles rekesz a váltó elött, és a rolós pohártartó a váltó mögött picit "prémiumabb" érzést, becsukva letisztultabb középkonzolt ad.
Az anyaghasználat a Golfban jobbnak érzödik (erre utaltam a két típus pozícionálásában is), pl. az ajtón a könyöklö rész annál szövet vagy bör (üléshuzatfüggöen), míg ebben ilyen soft-touch müanyag, ez cserébe nagy eséllyel nem fog megsüllyedni, kikopni.
Az ülések alatt a Golfban fiók van (könnyen kezelhetö), itt ugyanolyan elölap, de csak lenyílik, és egy fakk van mögötte (ülésben ülve vakon kell kotorászni).A fehér betétek hoznak egy kis színt, a koszolódást meglátjuk, a megnézettek között egynél láttam koszosan, az nem volt szép.
A krómkilincs a Golfban sem foglalkoztatott túlzottan, mindkettöben van diszkóvilágítás az ajtóban, a Leonban ráadásul két színü (biztos van, akinek fontos ).
Ami nagy "fájdalom", az az ajtózseb, a más kialakítás miatt a Golfban belefért a literes, másfeles ásványvizes üveg is, ennél csak a 0,5-ös, utazás közben nagyon jó szolgálatot tett pedig.
Tempomat kapcsolója nekem a Golf kormányküllöre rakott megoldásban jobban kézre esett, ennél a "régebbi" VW megoldás van, az index bajusz alatti extra bajusz, még szokom, késöbb lehet nem fog semennyire sem zavarni, eddig kevés mód volt próbálgatni.
A kormány a Leonban vastagabb, az én nagyobb tenyerembe jobban passzol, Golfnál picit vékonynak éreztem, viszont átméröre a Golfé érzödött kisebbnek(sportosabbnak).Kapcsolók nagy része azonos, így minöségre is, egyedül a klímavezérlö fölé rakott (Cupra, StartStop, Parkradar, Elakadásjelzö, stb.) gombsort nyomkodva volt egy kicsit spanyolos lazaság bennük, ezek a Golfban katonásabban klattyantak.
Zongoralakk csak a szellözök vonalában van, alul sima fényezetlen müanyag a bevonat, a Golfban mindenhol ilyen "tyúkrácsos" fényezet felület volt, de nem mondanám ezt sem perdöntönek.A tetöablak megaállat, egészen a hátsó sor mögé ér, emiatt a beltér sokkal szellösebbnek érzödik, pici nyöszörgés jön sajnos belöle, megy majd tisztítás-zsírozásra, a tetöablak nélküli Leonban elég bunker érzet volt, ebben a fekete tetökárpit is sokat rontott.
Elsöre ennyi.