-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
gippazoid #227905 üzenetére
Az is változó, mit értenek szelep alatt - a gumi csonkot, vagy a benne levő visszacsapó betétet, szerintem utóbbit szokták csak cserélni, a másik drága… Abból viszont van full fém, ott “csak” a tömítéseket kell figyelni. Nekünk is volt olyan, hogy a gumis fajtát megette a nap, aztán a repedéseken kiengedte a levegőt. A gumiért nem kár, szerencsére lassan engedett le aránylag. Nézni kell, oldalra elhajtva látszik a repedés már korábban is.
-
siti
őstag
válasz
gippazoid #227891 üzenetére
A szomszédunknak falu határában volt halálos balesete. Ez a keveset megyek mi baj érhet, kicsit önbecsapás. Nem a gumi okozta, de ők is ebben a hitben éltek.
Ami miatt én maradtam végül a téli/nyári cserénél, ezek voltak a jó/rossz érveim:
- nem árt átforgatni előre, hátra, ezt nem lehet megúszni.
+ mehetsz szezonon kívül 4évszakkal, nincs sor, felénk olcsóbb is, mosolyogva dobják fel centrírozni.
+ ha négyévszakossal mész és négyévszakos a pótkereked, akkor nincs semmi korlátozásod. Viszont téli mellé nem rakhatsz a másik oldalra nyári gumit, és kevesen szokták a pótkereket is cserélni... mankókerekek és defektlötyik idején persze pótkerék sincs. Nem szóltak érte soha, de nem kell gumishoz rohanni egyből.
- nyáron vannak kánikulák, ami jobban eszi a négyévszakost.
+ enyhe telünk van, lassan teljesen felesleges a téli gumi, kivéve amikor ilyenek miatt lebénul a város.
- a kopott nyári teljes értékű nyári, a kopott négyévszakos teljes értékű nyári és nem fogadják el télinek. (egyelőre külföldön, de meg van az oka)
- ha mégis van hó, akkor nagyon nem mindegy, hogy 4-8mm között van a profilmélység, vagy 1-4 között. Ezt sokan elfelejetik.
+ Síelni havas (latyakos) úton megyünk. majdnem összkerekes lett emiatt.
+ a jó négyévszakos sokkal jobb mint az olcsó téli/nyári.
-/+ hamarabb dobod ki (ha nem várod meg hogy 1-2-3 mm-re kopjon) így nem 10 éves gumit használsz, ami mintában még jó, de öreg. A gyakoribb csere meg drágább, de új.
+ négy éves nyárival vettem, nincs elkopva (7mm), 240e egy új szett, hülye lennék nem elkoptatni, télit meg kaptam gyári alu felnivel (egy éves használt) gumi árban, így nem kellett árulnom a használt gumit gombokért és gumiztatni.
+ Suli járat vagyunk, az lefedi az egész telet, ha a légzsák és gyerekülés fontos, akkor a téli gumi is. -
szabonagyur
félisten
válasz
gippazoid #227891 üzenetére
Formentor eléggé közel áll hozzá, és szerintem itt a topicban sincs túl sok Ateca tulajdonos, T-Roc van ami még közel van hozzá.
Na szóval nálam még Conti ASC-1 van és elmegy vele. Egy jobb minőségűvel meg tényleg azt mondanám, hogy bőven elég rá. 9 hónapos, 14e km van benne és még nem estem le az útról így sem, hogy maga a gumi gyengébb.
-
Sza_Sa
senior tag
válasz
gippazoid #227893 üzenetére
2. autómon van Goodyear 4 season Gen3, az egyik legjobb 4 évszakos gumi, a mostani 4*4 -es diesel-en is jól viselkedik, de az elektromoson is jó volt. Nagyon semleges a viselkedése, kb. mint egy erős középkategóriás szezongumi. A ritka alkalmakkor amikor nem a szezonnak megfelelő gumid van fenn (tavasszal a reggeli esős hidegben már a nyári, vagy ősszel a 35 fokos aszfalton a téli) meg jobb, mint a prémiumok.
-
kcsa
veterán
válasz
gippazoid #227891 üzenetére
Felsőpolcos, ADAC top3 négyévszakossal elég jó tapasztalatom van (volt, két hete eladtam az offtopik autót). Két évet mentem Pirelli Cinturato AS SF2-vel, amikor tavalyelőtt leesett váratlanul 30 centi hó itt a Pilisben kerülgettem az út szélén állókat hegynek felfelé. Nem hangos, nyáron sem puhult el, fékezés jó, vizes úton is jó. De ezek szubjektív tapasztalatok, viszont úgy emlékszem utolsó ADAC tesztben is lista teteje felé végzett.
De én új vagyok a topikban, ezért természetesen nem kell higyj nekem
-
Corsa02
őstag
válasz
gippazoid #227836 üzenetére
https://shop.ahw-shop.de/ --> innen rendeltem már, minden oké volt. Szállítás nem olcsó, 19€.
De egyébként sokszor Zsu vagy Kovacs autó is be tudja szerezni egy email-es érdeklődés után.
-
426os
őstag
válasz
gippazoid #227781 üzenetére
A méreteket nem tudom, nekem ledes gyárilag, de nem hiszem, hogy a gyári VW led megéri a felárat. Párszáz forintos égők (vagy ha jót akarsz 1-2ezres márkás ledek is) jók lesznek. De ha már úgyis cserélnéd, miért nem méred le magadnak? Egyébként Aliexpresszen komplett ledes lámpatestet is kapsz (sanszosan kb ugyanaz, mint a 30 eurós VW, csak töredék áron - ne csak a gyárban szekszuálják már a filléreket
-
426os
őstag
válasz
gippazoid #227774 üzenetére
Na jó, de ez azért elég szőrszál hasogatás szvsz
guminyomást csak nem online nézed meg. Nekem a felniméretek stimmelnek, a többit nem itt nézem.
Felnihez egyébként még a Willtheyfit? is hasznos, grafikusan lehet összehasonlítani a különböző méretű kerekeket. -
426os
őstag
válasz
gippazoid #227769 üzenetére
Wheel-size.com elég up-to-date-nek tűnik, ott néznék körül. Úgy látom az újabb generáció kicsit más méreteket használ, mint az előző (pl Octavia).
-
Atish19
őstag
válasz
gippazoid #227673 üzenetére
A pedáloknál a 3Q7 a sötét alu a 9DG a világosabb alu. A pedálok maguk ugyan azok a végén a 3 karakter a színkód. Ezekhez a pedálokhoz az általad keresett taposó az ez lenne: 5FA071750
A taposó mögé szintén kell a színkód 3Q7 vagy 9DG.
Googlebe írd be a cikkszámokat és meg tudod nézni melyik milyen.
Az 5Q1 taposó az teljesen másik dizájn amihez másik pedálok is kellenek. Vagyis nem muszáj, de vegyítve nem lenne túl ízléses -
Atish19
őstag
válasz
gippazoid #227616 üzenetére
Nekem márkaszervíz ezt az ajánlatot adta a gyári alkatrészekre dolgozói kedvezménnyel: Króm pedálsor és lábpihentető. 34.641 Ft + 7.320Ft
Aztán megrendeltem Aliról egész konkrétan ennyiért a teljes szettet:Itt-ott voltak belógó műanyag sorják amiket nemes egyszerűséggel egy sniccer segítségével eltávolítottam. Ha visszább tekersz raktam is fel róla képet nemrégiben. Szerintem nincs ember a földön aki megmondja a lábtérbe nézve, hogy ez nem gyári. Az ára meg komédia
-
válasz
gippazoid #227582 üzenetére
Értem én az aggodalmad, de ez egy passzív eszköz. Ráadásul sok autót láttam már, de olyat, aminek leállás után még aktív az USB kapuja olyat nem igazán. De, ezt könnyen tudod ellenőrizni, van egy csomó USB-s kütyü ami aktivitást mutat, lámpa, vagy tegyél oda valamit tölteni, esetleg vegyél egy USB-s feszmérőt, így Te magad is tudod ellenőrizni annak meglétét.
-
Corsa02
őstag
válasz
gippazoid #227475 üzenetére
Ez egy vadi új autó, ne húzd az időt, rögtön jelentsd a szerviznek, kiolvasva lehet, hogy már látni is fogják a problémát, mert lesz benne már bejegyzés. Pár napos autó, találgathatunk, vagy 3-4 dolgot biztos tudnék sorolni, de van értelme? Hozta a hibát másodszorra is, tehát valami nem stimmel, nézzék meg, fejtsék le, nyomáspróbázzák, töltsék fel. Lehet ellenőrizni/megvezérelni a terelő lapokat is stb. Szárítószűrő is okozhat ilyet.
Nem akartam nyers lenni, csak hát ez egy tipikusan olyan hiba amit innen csak találgatni lehet, mindenki beírja a tippjét, aztán előrébb nem leszel. Pár napos autó, küzdjön vele a szerviz.
-
-
vlevi
nagyúr
válasz
gippazoid #227067 üzenetére
Biztos, hogy sok mindent lehet, kérdezd meg a BMW mérnökeit, hogy a 80-as években hogyan hoztak ki 1.5-s turbómotorból 1400 lóerőt. Igaz, 10-15km-nél többet nem bírt, mert az időmérős motor volt
[link]
Viccet félretéve, biztosan meg lehet oldani, hogy erősebb legyen, de ahhoz, hogy egyezzen a gyári 150 lovassal. -
Corsa02
őstag
válasz
gippazoid #227043 üzenetére
Kapták az autók a frissítéseket, megoldódtak ezek a hibák. Viszont! Az asszisztensrendszerek kiesése hibát az újabb modelleknél is elkövették, de a java már lefrissült. ( B9 Passat, Superb 4 stb.)
Nem fogsz hibátlan autót találni a piacon, legyen az új, vagy használt pár éves és legyen az bármilyen márka vagy tipus. Mindhez lehet találni a neten bármit és mindegyikből ismer az ember legalább egy ismerőst akinél volt valami nagyobb baj és egyet akinél hibátlan évek óta. Ez ilyen sajnos...tudom csak minimalizálni akarod a problémák előfordulásának lehetőségét, de sajnos, szinte esélytelen.
-
Đusty
addikt
válasz
gippazoid #226949 üzenetére
Cégnek tök mindegy hogy néz ki. Szerintem is sokkal szebbek a seatok, pl, rapid-toledo ég és föld ezt a senkinek sem kellt én meg az árukon nem érzem, épp egy MK4-es toledot keresek és röhejes áron vannak. Mármint felfelé, kivéve az MPI motort de az elég vicces ekkora kasztniba a maga 75 lóerejével.
-
Corsa02
őstag
válasz
gippazoid #226814 üzenetére
Sajnos igen, 3 évet éltem Ingolstadtban, vittem mindig a céges Audikat is szervizre, sokszor bent voltam és beszélgettünk a szerelővel közben és ezerrel dolgozott, ellenőrzött, pipálta a listán amit kell. Nem is végzett 45 perc alatt és érdekes módon nem kellett összevesznem vele, hogy amíg az olaj folyik le, addig ne csavarja már vissza a csavart...
-
Corsa02
őstag
válasz
gippazoid #226565 üzenetére
2020-as modellévig nincs viszkozitás megkötve, jó a 0W20 vagy 5W30 amennyiben tudja a VW 508.00 vagy 504.00-et. 2021-es modellévtől viszont csak 508.00 és 0W20.
Vízpumpa nem hullik el korán? --> Nem
Vezérműszíj meddig bírja? --> nincs rá előírás, 10 év vagy 200e km körül azért rá kell nézni.
G13 fagyálló probléma érintheti (2020-as gyártás)? --> igen, pontosat csak alvázszám alapján látok
Olaj fogyasztás mennyire esélyes? --> nem nagyon
Lehet esetleg 150 LE-t csinálni a 131 LE-s motorból? --> chippeseknél igen -
Corsa02
őstag
válasz
gippazoid #226277 üzenetére
Az Evo2 egyáltalán nem érintett, az Evo1-re pedig jött szofverfrissítés.
A probléma általában akkor fordul elő, amikor finoman adagolod a gázt, különösen elindulás közben. A turbo nem kezd el még rendesen felpörögni, a motor még szegénykeverékképzéssel üzemel és nem tudja a motorvezérlő eldönteni az előgyújtási szöget, azt nem akarja, hogy bekopogjon a motor, mert akkor jön a koksz. --> elkezd "kenguruzni".
2022-től biztosan nincs jelen és az én általam látott és tapasztalt 2022 előtti autókon is a szoftverfrissítés/ek után megoldódott a hiba.
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz
gippazoid #221399 üzenetére
Nálam volt egy MK8 Golf 1.5 eTSI + DSG hajtással kb. 3 évig, 110e kilométeren keresztül. Város nem volt sok, inkább autópálya és országút volt a jellemző. Nagyjából 60-65e km körül kezdett el rántani kisebbet-nagyobbat, ha enyhe fékezés közben 4-ből 3-ba váltott. 80e km körül már hallani lehetett egy fémes hangot, ha intenzívebb, de nem padlógázas gyorsításnál kettőből háromba váltott. Ez egyre erősödött, illetve a végére már a gyorsulás is mérsékelt volt, míg a következő fokozat nem jött.
Most egy 1.5 eTSi + DSG Skoda van, egyelőre 16e km-el. Ennél még nincs semmi ilyen, bár 0 kilométeres kora óta néha érezni minimális remegést, mikor indulásnál egyből kettőbe vált, ha nem teljes egyenletes a terhelés (pl. emelkedő van). Illetve három-négy alkalommal voltak furcsa csattanások, rántások, mikor a startstop és a váltó egyszerre tevékenykedett kiszámíthatatlanabb forgalmi helyzetben.
Cégesnek elfogadom, de 120-150e kilométeren túl már nem akarom megtapasztalni, hogy milyen nyűgök jönnek elő.
-
tibbike01
őstag
válasz
gippazoid #221399 üzenetére
Ha hozzáértő ember használta, akkor nem nagyon van mitől félni. Ha nem vontatott, rámpázott sokat, csak állóhelyzetben váltott D-P között, viszonylag keveset ment városban...stb, akkor jó lehet. Esetleg olajat érdemes lehet benne cserélni miután megvetted normális helyen, ahol gyári olajat tesznek bele és kalibrálják utána.
A DQ200 ugye száraz kuplungos váltó, ami a gyengébbik konstrukció, ha mild-hibrid lenne mellette, akkor talán lehetne mondani, hogy 1 fokkal jobb.
-
-
grizlisandor
veterán
-
Corsa02
őstag
válasz
gippazoid #215614 üzenetére
Szia! Elégedett vagyok vele, 13.800km-t mentem vele augusztus óta, eddig hiba nélkül. Az 1.5 TSi ebben az autóban is kifejezetten kellemes, jól megy, keveset fogyaszt. (én 6-os manuálissal vettem) Multimédia is kifejezetten jó és stabil.
Egy zavaró dolog van, hogy egy kis nyekergés előjött rossz úton a bal hátsó ajtó környékéről, majd egyszer ránézek, vagy olajcsere alkalmával majd jelzem a szerviznek. (bár nálam az Audikból is mindig előjött valami zörgés, nyekergés 10k km felett)
-
Új hozzászólás Aktív témák
- HYNIX 1x4GB DDR3 RAM eladó
- 18 éve! Billentyűzet magyarítás magyarosítás. Festés vagy lézerezés és egyebek! 3 lehetőség is van.
- Intel Core i7-13700K Processzor
- Bomba ár! HP ProBook 450 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- Bomba ár! HP ProBook 430 G5 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 13,3" I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest