-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
426os
őstag
Sziasztok!
Az normális DSG váltós autónál (2012 Octavia II 1,4 tsi 90kw), hogy a gázpedál lenyomására egy jó 1-1,5 másodperces késéssel reagáljon?
Vezettem ma egy ilyen autót és teljesen ledöbbentem a viselkedésén. Nyugisan vezetve kihalt utakon még élhető is lenne ez a reakcióidő, de városban néha vicces jeleneteket tud okozni. Elektromoson kívül még nem vezettem automatát..
-
426os
őstag
válasz F_Zolee #213044 üzenetére
Ez inkább biztonsági feature lesz, a vészfék asszisztens avatkozott be, mert nem tudta, hogy szandékosan nyomsz-e két pedált.
Pumpálni nem kell semmit a féken (ha jól működik). Ha van ESP az autóban, akkor tőled függetlenül is képes akár max erővel is fékezni.[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
Sziasztok!
Hosszú hsz lesz, remélem lesz, aki elolvassa
Hamarosan (kb fél éven belül, ahogy találok egy megelelő példányt) autó vásárlásra kerül a sor és ehhez kapcsolódóan szeretnék tanácsot/megerősítést kérni.
Több típus/márka átbogarászása után a VAG csoportra szűkítettem a listát, igy a milyen autót vegyek topikot átugranám és itt kérnék tipus/motor ajánlást.
Cél: Minél fiatalabb, kevesebbet futott, a következő 5-6 évre és 100-120e km-re megbízható autó, amire a kopó dolgokon, tervezhető karbantartásokon kívül nem lesz gondom, azt is minél alacsonyabb költségekkel. Min. 500l csomagtartó, lehetőleg kombi. A mostani T-jet Bravonál legyen csendesebb, menjen legalább így, de inkább kicsit jobban (120 ló, 200Nm, 1260kg) és hosszú utakon is legyen kényelmes.
Keret: kb 20k +-5k Eur.
Felhasználás: jellemzően napi 2x7km ingázás, időnként rövidebb távok, megállásokkal, ezen kívül hosszú, 4-500km-es etapok évente többször, jellemzően pályán. Összesen évi kb. 20e km.
Hosszas nézelődés, olvasgatás után a legmegjobb jelöltnek a Golf 7/Leon 5p kombi, esetleg Octavia, 1.5 TSI 150Le trió tűnik, manuál váltóval. Sajna a Golf8 és társai nem igazán győztek meg, félek tőlük, a sok érintős vezérlővel sem tudok megbarátkozni, pedig ugyanezért a pénzért nagyon keveset futott, újabb (2021-es) példányok is vannak belőlük. Passat feleslegesen nagy, SUV-ot nem szeretnék, ha van kombi is.
2020-as, utolsó évjáratból keresnék valamit, de ezekből már inkább csak DSG-vel szerelt példányok vannak, ritka a manuál. Nincs szükségem automatára, de ha nincs más, valószínűleg ellennék vele és ha találok egy kevesebbet futott példányt, azt gondolom, engem még kiszolgálna a száraz is és biztosan megszeretném.
Dízelből (2.0) sokkal nagyobb a választék ennyi pénzért de azt a rövid távok és az ablue-val járó plusz macera miatt elvetettem.
A 130 lovas Tsi papír szerint annyira nem győzőtt meg, és valószínűleg a változó geós turbóval is hamarabb lenne gond.
Mivel ebbe a keretbe már belecsúsznak 2020 utáni Passat GTE-k is (meg sok Cupra Phev is, de azokat skippelném) alacsony (<60k) futással, így nézegetem azokat is. A Passat méretére nincs szükségem, de Golf GTE nincs kombiban. A FL-es, nagyobb akksis szinte egész héten kiszolgálna csak villanyüzemben és kevésbé szívnám a fogam, amikor csak 1 km-re ugrunk el vele télen, hosszabb távokra meg ott lenne a TSI. Viszont félek a bonyolultabb technikától, ezen kivül macerás lenne vele a parkolás, igy is centizős a parkolóhelyem. A töltés elvileg munkahelyen megoldható, de van nyilvános töltő is 10perc sétára. Otthon jelenleg nem megoldható a töltés, max 25 méteres hosszabbitón keresztül, amin 3 szomszéd hajtana át rendszeresen. Garázs nincs, csak fedett beálló.
Mekkora taposóakna lehet egy 2020-21-es Passat GTE az 1.5 TSI-hez (manuál/DSG) képest, hasonló, max 50-60k km-el?
Az 1.5 TSI hogy birná hosszabb távon ezeket a pár km-es távokat (jellemzően télen, hidegben, amikor nincs kedve bringázni az embernek).
Jól gondolom, hogy a Golf7/Leon3/Octavia3 trióból az Octavia van a sor végén minőség szempontjából? Ránézve egy O3 alap, Ambition üléseire a hideg is kiráz. A Bravo sport üléseiben egész napos utakat is gond nélkül bírok, ez alá nem adnám semmiképpen.Ti mit vennétek ilyen felhasználásra?
.
-
426os
őstag
Köszönöm a válaszokat!
Helyileg Ausztria a vásárlás/használat helye, de persze járok MO-ra is (ide mondjuk jól jönne a SUV az utak miatt...). Egylőre nem látom azt, hogy jobban kijönnék új autó/lizing párossal anyagilag, főleg, hogy új autók között nem igazán van, ami tetszik. Az, hogy egy pár éves vagy új autóban ülök, nem érdekel igazából, amig megbizhatóan működik.
A töltési kényszer az engem is zavar, a TSI szimpatikusabb abból a szempontból, hogy csak tankolom, és használom. Ha otthon tudnám tölteni a plugint, akkor más lenne a helyzet. Olyan 50-60 cent/kw áron tudnék tölteni publikus helyen, ami nem sokkal jobb a benzines fogyasztáshoz képest.G7,5/Leon/Octavia trióhoz: ami hirdetéseket látok, képek alapján a Golfok, Leonok jobban felszereltek (highline, FR), mig ugyanozon áron Octaviából csak Ambition-ök vannak alap ülésekkel (van pár, amiben még a klima is manuális(!)). 2020-as autók.
Elektromos kézifékkel mennyire szokott gond lenni?
Száraz DSG-t bevállalnátok? Igazából itt nagyon sokan használnak száraz DSG-s autót és nem igazán hallok annyi panaszt rájuk, mint amennyi negatv véleményt olvasok az interneten..
-
426os
őstag
válasz focvis #213517 üzenetére
Köszi, ennek a kézifék témának majd utána nézek, ha csak nem Skodát veszek, ezt nem fogom tudni elkerülni.
Parkolás téma: Nekem az a tapasztalatom, hogy egy hasáb formájú kombival könnyebb parkolni, még ha hosszabb is kicsit. Jobban érzi az ember, főleg ha nincs parkradar/kamera. Ettől nem félek, de azért remélem találok olyan autót, amiben kamera is van.
.
-
426os
őstag
Pár kérdéssel jönnék még az autó keresésemmel kapcsolatban:
Azt lehet valahonnan tudni, hogy adott 1.5tsi motoros autó (pl alvázszám vagy gyártási dátum) alapján érintett volt-e a magas olajfogyasztás problémával? (2018-19 körüli gyártások, ha jól rémlik a korábbi hsz-ekból)
Holnap üléspróbázok pár típust, megnézek pár G7/G8-at és társaikat.
Van valami dátum, ami után gyártott Golf8-ak/Octavia4-ek már jobban ajánlhatók, stabilak elektronikailag? (annyit tudok, 2022-ben változott az infotainment rendszer hardveresen is).
Azt látom, hogy amennyit a keveset futott 2019/2020-as autókért kérnek, annyiért már vannak 2021-es, néha 2022-es kocsik is hasonló km futással. Szimpatikusabb a régi technika, de ha ugyanazért a pénzért egy 4 éves vagy 1-2 éves autó közül kell dönteni, már elgondolkodom, illetve a kínálat is nagyobb az újabb modellekből..
-
426os
őstag
válasz Corsa02 #213612 üzenetére
'19, '20as évjáratú G7-ben is rizikós lehet még a száraz DSG? Kezdem elengedni a manuál kritériumot, mert valószínűleg hamarabb találok jó kocsit DSG-vel, mint manuállal. Igaz, még ráérek várni, hátha felbukkan egy ideális példány, szóval ki tudja.
Voltunk párommal üléspróbázni a szóba jöhető típusokat, Golf7 lett a győztes, esetleg még Leon3 jöhet szóba. Octavia, illetve az újabb generáció nem tetszettek neki sem.
Azt esetleg tudod/megoszthatod, hogy a manuál+1.5tsi kombónál mi okozta a kengurúzást? Ez teljesen megoldott a sw frissítésekkel vagy volt valami mechanikai dolog is?.
-
426os
őstag
-
426os
őstag
válasz Grande Ale #213835 üzenetére
Ha nem találsz beázást és minden jól működik, akkor szimplán a fizika is megviccelhet fagyosabb napokon. Cipővel, ruhával beviszel kis vizet az utastérbe, ami elkezd párologni mikor bemelegszik az utastér. Megérkezel, megállsz, kocsit bezárod, majd ahogy az ablakok elkezdenek lehűlni, a benti meleg, párás levegőből rögtön le is csapódik az üvegekre a víz, ami ha elég hideg van, oda is fagy. Érdemes megállás után átszellőztetni az autót (átellenes oldalon két ajtót kinyitva pl), hogy kiszellőzzön a párás levegő és akkor nem lesz, mi lecsapódjon.
Nálam is elő szokott fordulni néha, mikor csak rövidebb távokon járok (épp csak bemelegszik az utastér), de a szellőztetés csökkenti az esélyét. Igaz nem VAG autó, de nincs beázás, száraz a pollenszűrő és a klíma is jó, csak épp 5 fok alatt nem kapcsol be a kompresszor.....
-
426os
őstag
válasz Szada85 #214979 üzenetére
Mai megnézett Leon (az ott egy pókháló a led lámpában):
Látszott, hogy megnyomták a lökhárító sarkát, valószínűleg ekkor kapott a lámpa is kicsit, bér a külsején nem látszik semmi. Lehet, hogy a tied is így járt, G7 csoportban is láttam hasonló sztorikat párásodással kapcsolatban..
-
426os
őstag
Van valakinek tapasztalata/elképzelése mennyibe fájhat nagyságrendileg egy Kessy-s Leon mk3-hoz gyári kulcs utánrendelése? Nem tervezek 1 kulccsal autót venni, de már a 2. német import autónál (Ausztriában) futok bele abba, hogy többé-kevésbé okésnak tűnik a kocsi, de csak 1 kulcs van hozzá...
.
-
426os
őstag
válasz bigrob #215126 üzenetére
Tartósságról nem tudok mit mondani, de jó pár éve vezettem egy 2017-es 1.2 tsi 110Le Rapidot (akkor olyan 100e körül volt benne) bérautóként. Én szerettem, korrektül ment, nagyon jól fogyasztott. Egyszerű autó, de nem is akar többnek tűnni, tökre szerethető szerintem, ha nem vársz tőle többet, mint amire való. Hely is volt benne bőven (hatchback volt), de széltében szűkös lehet, ha többen használnátok (és nagyobbak vagytok). Csomagtartó nyilván nem kombi méret, de vállalható bőven.
.
-
426os
őstag
Sziasztok!
Csatlakozom a topikhoz, most már hivatalosan is.
Golf 7 Variant, 1.5 tsi 150Le, manuál, 2019 novemberi gyártás, 40e km.
Első tulajtól hoztam el Németországból. Highline, R-line külső optikával, de ültetés nélkül szerencsére. Egyedileg rendelt és extrázott volt az autó, ezért kicsit fura a felszereltsége, de végülis ami kell, benne van, semmi több. Külön öröm számomra, hogy 17-es és 16-os aluszettek vannak hozzá, népszerű (=olcsó) méretű gumikkal.
Egyedül a sávtartó asszisztenst és a tolatókamerát hiányolom, ezek még jók lettek volna. Utóbbin gondolkodom, hogy később beszereljem, 400Eur körül van a gyári szett.
Kényelmes, csendes, jól megy, jól fogyaszt, hűt-fűt, pont jó méretű, hibát eddig (1100km) nem tapasztaltam, egyelőre borzasztó szerencsés vételnek tartom. A Discover Media fejegység már túl is van egy frissítésen, patchelésen, App Connect és hangvezérlés aktiváláson.
Osztrák műszaki is megvolt, a vizsgabiztos is megdicsérte (végig ott lehettem, a fékpadon benne ültem, emelőn alámehettem, szóval megvolt a rendes átnézés is :D ). Bízom benne, hogy egy pár évig nem lesz vele sok gond. Eddig két olajcseréje volt kb 15 ezrenként. Tervezek egy cserét most 40e-nél, aztán marad a 10-ezres periódus.
Itt is szeretném megköszönni a topik VAG-os beépített emberének a segítségét a technikai kérdésekben, előzetes leinformálásban. A Vin-Info (Szigorúan UK domain-el) használatát is javaslom német autók esetében, mert baromi sok infót ad (többek között részletes felszereltséget, PR kódokkal együtt), korrekt áron.
Pár kép (Sorry a koszért, egy komolyabb takarítás még hátravan): Drive link
Egy technikai kérdésem is akad: 1db usb csati van a váltó előtti rekeszben (aux-in nincs, de nem is hiányzik). Féltem tőle, hogy a Carplay nem fog vele menni, de meglepetésemre az is működött az aktiválás után. Viszont annyi problémám van, hogy gyengén tölt. A 9 órás hazaúton kvázi lemerült a telefonom miközben ment róla a Waze, szinten tartani sem tudta. Ezzel mit lehetne kezdeni? Jó lenne, ha Android Auto használat közben töltődne is..
-
426os
őstag
válasz ArthurShelby #215862 üzenetére
Fekete (Deep Black Pearl). Nem nagyon akartam fekete autót, de ez lett. Amikor lemosom, 5 percig szép
Corsa02: Van benne valami, mert azzal a kábellel az AA sem ment, csak a másikkal, amit itthon a Roidmivel bedobtam, hogy tudjak tölteni. Na majd kipróbálom újra ha hosszabb útra megyek.
Lacess: Volt egy fehér is anno, amiről lemaradtam, annak a belseje is R-line volt. Az jobban tetszett, de azzal vígasztalom magam, hogy erre valószínűleg jobban vigyázott az előző gazdája.
[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz focvis #215871 üzenetére
Köszi! Gyanús, hogy a kábel lesz, de hosszabb útra, ahol igazán tesztelni tudom, szerintem 2 héten belül nem megyek. Majd kiderül, addig backupnak ott a jó öreg Roidmi.
Munez: Csak a kisebbik kamera van benne a refi kapcsolgatáshoz.
Az asszisztensek közül az adaptív tempomat van még front assist-el. Hasznos cucc az ACC, de én manuálisan sokkal finomabban és kevesebb fékezéssel szoktam vezetni, annyira nem élem. DSG-vel valósznűleg jobban használható lenne..
-
426os
őstag
válasz rbalint88 #215883 üzenetére
Gondolkodom rajta, főleg mivel nekem droidos, asszonynak meg almás telefonja van, szóval 1 usb-vel amúgy is cserélgetni kéne a kábelt néha.
Rendeltem hátra USB csatit, de az majd a gyerekkel utazáshoz lesz jó, elől ülve macerás lenne oda dugdosni a töltőkábelt..
-
426os
őstag
válasz TayRol #215886 üzenetére
Egy másik random (1,5 méteres) kábellel ment az AA, illetve azzal a töltés is oké volt szivargyújtós töltóvel.
A CP is elindult gyári Apple kábellel, szóval van MFI chip a mostani csatiban. A hangvezérlés is jól működött Sirivel (asszonypajti örülni fog) meg Google-al is (aktiválás óta az autóval magával is megy, csak az előző kettőhöz hasonlítva elég buta).
99% hogy az először használt (azt gondoltam, hogy a telefonom gyári kábele) madzag volt rossz. Igazi teszt később lesz, még nincs napi használatban az autó, mert melóba járni a Bravo-t nyúzom, amíg megvan. Köszi a brainstormingot mindenkinek.
-
426os
őstag
válasz simonjoe #215907 üzenetére
függőleges terhelés, de ezt valamiért nem divat feltüntetni sehol
Én eddig bárhol kerestem horgot, mindig fel volt tüntetve. Ahogy írod, fontos adat.
Anno a vonohorog-bolt.hu-ról rendeltem, de ugyanazon márkák esetén max az ár lehet különbség, szóval érdemes jól körbenézni.
A Bosal-Oris horgokat Kecskeméten gyártják, ha esetleg valaki "Made in Hungary" alapján választana (amúgy teljesen oké, én az előző kocsimra ilyet raktam). A csoda magyar gyátmányú beszélő elektronikáról viszont inkább lebeszélnék mindenkit ha ilyet ajánlanak neki. Inkább valami márkásat (én Bosal-Orist vettem, mint a horog) vennék. Autótól függ, de fontos szempont, hogy tudjon parkradar lekapcsolást is (ezt sokan elfelejtik, azán hallgatják tolatáskor a folyamatos sípolást), illetve ha van gyári előkészítés a kocsiban, akkor érdemes ehhez passzoló elektronikát venni. A nevesebb gyártóknak általában két verziója van: előkésztéssel rendelkező és anélküli autókhoz való. A kábelezés más igazából. Az előbbit értelemszerűen könnyebb telepíteni.
Kicsit körbejártam a témát én is most az autóvásárlás során, pont a bringaszálltás miatt, de aztán szerencsére (és ez is egy szempont volt mellette) a Golfon, amit vettem van gyári, kihajtható horog.
Ahogy néztem a különböző gyártók szerelési útmutatóit, némi kódolás kellhet majd a tökéletes működéshez, de nem vagyok meggyőződve róla, hogy ezt minden műhely becsülettel megcsinálja, érdemes rákérdezni. Ismerősi körben több gyorsan begányolt szettet láttam már, ahol nem foglalkoztak pl parkolóradarral sem..
-
426os
őstag
válasz zsoltip #215966 üzenetére
https://uk.vin-info.com/
UK-t használd, hiába német autó. Mindenre a fórumtárs sem lát rá, célszerű az előszűrést magadnak elvégezni.
-
426os
őstag
Nekem is megjottek a gumiszőnyegek, mondjuk ez drága volt :/
Bejelentkeztem egy jövő heti olajcserére is, mert nem nagyon fér bele most logisztikailag a szereldmagad megoldás (pedig jóval olcsóbb lenne...).
Éreztem én, hogy résen kell lennem az olajjal, mert 2x visszakérdeztek, hogy biztos vagyok-e a 0w20-ban (igen, 1.5tsi Dpca, opf, my2020), mert ők a rendszer alapján golf7-be 5w30at tennének (nem márkaszerviz, de jónevű "mindenes"). Gyári VW 508at fog kapni..
-
426os
őstag
-
426os
őstag
válasz MunezXBK #216037 üzenetére
Nem mondom, hogy nem tudok elképzelni olyan élethelyzetet, amikor sosem lesz koszos a cipőd talpa, de részemről annyi effortot igényelne ennek a fenntartása, hogy inkább gumiszőnyeget használok. Egyébként nem igazán értem miért ódzkodnak tőle az emberek. Ha nem mezítláb ülsz az autóban, akkor semmilyen különbség nincs a szövethez képest. Győzz meg az ellenkezőjéről
.
-
426os
őstag
válasz yodamester10 #216050 üzenetére
Szép, én ezt látom és elismerem, de nem praktikus. Nekem a takarítás utáni első beszállás után koszos lenne, mert a parkolóban szórt kavics van a rácsos térkő között, ami azonnal hagy egy kis por nyomot a szőnyegen. És akkor még nem is esett az eső, mert azon a 20 méteren, amíg odasétálok a kocsihoz, biztosan nedves lesz a talpam. Plusz az utasok.
De amúgy őszintén, én ezeket a szépségeket max akkor látom, ha a fotózott szögből nézegetem az autót Normál használat során sem utasként, sem sofőrként nem a szőnyeget bámulom, mikor az autóban ülök, ennél fogva minimális szempont, hogy jól nézzen ki a lábam alatt lévő dolog. Annyi igényem van, hogy ne legyen koszos, amihez viszont nagyon nagyban hozzájárul a könnyű takaríthatóság.
Ettől függetlenül elfogadom/elismerem, hogy jól néz ki egy szép szőnyeg és le a kalappal az ezzel jár plusz gondoskásért, de nekem sajnos valahol húznom kell egy határt.
-
426os
őstag
válasz Pfiucska #216083 üzenetére
Bah én meg múltkor összeszorított farpofával nyitottam meg a motorvezérlőt, hogy miért jelzi pirosnak az OBD11. Aztán szerencsére csak egy Can kommunikációs hiba volt akkorról, amikor fw-t frissítettem az entertainment egységen.
Eddig olasz autóm volt, nem vagyok hozzászokva, hogy hibakódjaim legyenek.
-
426os
őstag
Észrevettem az 1.5 tsi-nél, hogy bizonyos körülmények között érzem, ha két hengerrel megy. Van egy finom rezonanciája, mint mikor le van húzva kicsit a hátsó ablak.
Kutakodtam a neten, de úgy láttam a fórumokon, hogy nem lehet deaktiválni az ACT funkciót, egyetlen mód, ha kirják a motorvezérlőből, mint kvázi egy chiptuning.
Ez valóban így van, vagy esetleg van egyszerűbb mód is? Egy picit zavar, bár oda kell figyelnem, hogy érezzem, szóval nem tragédia. Igazából nem hiszek abban, hogy ezzel olyan sok üzemanyagot takarítanék meg, szóval megfontolnám, ha van mód a házilagos ACT deaktiválásra..
-
426os
őstag
válasz Reggie0 #216180 üzenetére
Miért, mi történt 2016-ban a kis turbós motorokkal, amitől hirtelen már nem lettek olyan rosszak?
Ezek csak általános okoskodások, ha konkrét motorokról, motorkódokról és azok hibáiról lenne szó, még lehetne is beszélgetni, érveli az állítás mellett/ellene, de ez így nettó hülyeség sajnos..
-
426os
őstag
Golf 7 GTI-n, R-en ki hogyan oldotta meg az első rendszámtábla kérdést, amennyiben a gyáritól eltérő rögzítési módon rögzítette a rendszámot?
Tegnap raktam volna fel a kedvenc Plexiclick tartómat, de némi kihívással szembesültem, így ideiglenesen egy barkácsáruházas tartó került fel (Osztrákiában ugye más méretű a rendszám, így a német keretet nem tudom használni).
A probléma, hogy az R-line lökösön van egy műanyag tartó és arra van felszerelve a klasszikus rendszámkeret (illusztráció). Ez szép és jó, működik, de nekem a pőre rendszám, keret nélküli tartóval jobban bejön.
A taró maga az (műanyag)szegecselve van. Ezt le tudom szedni, de marad utána 5db 8mm-es furat. Új furatokat nem szívesen fúrnék az új tartó rögzítéséhez.Van egy ötletem, de érdekelne, hogy aki volt hasonló cipőben az hogyan oldotta meg a dolgot esztétikusan, stabilan, roncsolásmentesen
.
-
426os
őstag
válasz focvis #216211 üzenetére
Én attól a műanyagtól szabadulnék, nincs baja, nem kell új. Arra, gondoltam, hogy az eredeti lyukakba hasonlóan, műanyag "csavarozható" szegeccsel rögzítem a plexiclick-et, csak így nagyon a szélére kerülnek majd. Meg kellene támasztani középen is a rendszámot ez esetben. Na majd kitalálom.
.
-
426os
őstag
válasz pictigjis #216234 üzenetére
Teljesen. Másik autón tavaly január óta van fent egy szett átlátszó, kicsit több, mint 20e km-t mentem vele azóta, ebből sokat pályán. Felrakás utáni első napokban sűrűn ránéztem, aztán hetenként, aztán el is felejtettem. Azóta is stabilan áll. Én szeretem, mert tényleg szinte láthatatlan és tök jól tisztán lehet tartani a rendszám környékét.
.
-
426os
őstag
G7 Variantba tapasztalat alapján tudtok ajánlani olyan jó minőségű csomagtértálcát, ami a padló alsó állásában passzol a helyére? Szereztem gyárit, de az sajnos csak a felső poziban jó
Látok pár (Rezaw, carcarpit) opciót, de biztosra mennék[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
válasz zoo8800 #216346 üzenetére
Köszi mindenkinek az infókat, megosztom majd a tapasztalataim.
Más:
lehet írtam már, de rendes kábellel rendesen tölt a gyári usb port. A Waze viszont marad a telefon kijelzőjén, az autó kijelzője számomra rossz helyen van navihoz. Szerencsére sikerült megoldani, hogy a waze a telefonon fut, közben a Spotify-t tudja a Mitfahrerin a gyári kijelzőn tapicskolni.Voltam futóművet is állíttatni, kellett rajta tekergetni kicsit. Valószínűleg még nem nyúltak hozzá, mióta kijött a gyárból. Kerekek is kaptak pár gramm súlyt. Lehet csak placebó, de mintha halkabb lenne a futása.
.
-
426os
őstag
válasz tibbike01 #216410 üzenetére
Én még tudom ajánlani a Méta autószervizt a 19. Kerületben. Többször voltam ott, több autóval. A srác, aki az állítást csinálta, elég kompetens volt, megigazította a Bravo hivatalosan nem állítható hátsó futóművét is. Nem a legolcsóbb hely, de számlás, nincs susmákolás.
.
-
426os
őstag
válasz molnarpeter #216415 üzenetére
Meglazította a hidat tartó csavarokat, amik így engedtek annyi játékot, hogy irányba állítsa, aztán a jó pozícióban újrahúzta őket. Általában ehhez nem szoktak nyúlni, mert nem állítható, de a gyakorlatban el tud mászni, vagy akár gyárilag is állhat kicsit csálén.
.
-
426os
őstag
válasz rbalint88 #216467 üzenetére
Nekem forgalmi szituációtól változik, hogy mikor melyik beállított távolsággal érzem komfortosnak. Illetve mióta átállítottam az ACC működését ECO-ra, azóta egész korrektül működik (pl inkább kigurítja, nem utolsó pillanatban fékez be a beállított távolságra, mikor utolérek valakit).
Továbbra is elégedett vagyok a TSI fogyijával. 1400km, 2 személy+teli csomagtartó, odafelé sok országút, kis pálya, bükki kanyargás, visszafelé szinte végig pálya, M1-en sokszor német tempóval a forgalom ritmusát tartva: 6,4L/100km. Tankolások alapján pontosan számol a computer. Lehetne kicsit hosszabb a 6. fokozat, de igazából a motor nem hangos, elfér (140-nél 3000RPM).
.
-
426os
őstag
válasz Corsa02 #216473 üzenetére
3000RPM körül legalább ritkábban kéthengerezik
Az amúgy létezik, hogy valamit babrál a vezérléssel motorfék üzemben? Lehet csak placebo, de mintha hegyről lefelé menet, jobban fogta volna az autót a motorfék, mint mikor egy sík szakaszon gurítom. Reggel visszaülve a T-jet Bravo-ba meg azt hittem befog a fék, úgy elkezdett lassulni az utca végén a Golfhoz képest, mikor elvettem a gázt. Érződik mennyivel kevesebb a surlódási veszteség az újabb technikában.TrollBalint: Megér egy próbát mindenképpen, nekem jobban tetszik így a működése. Annyi, hogy gyorsításkor néha rásegítek kis gázadással, ha vannak mögöttem, mert papásabban viselkedik.
.
-
426os
őstag
Huligán vagy Én macskával és várandós kismamával a fedélzeten nem vadulhatok
#216486TrollBalint: Rálépek a gázpedálra. A gázadás mindig felülbírálja a tempomatot (nem limiter!). Ha én jobban nyomom, akkor jobban gyorsul, akár gyorsabban is mehetek, mint a beállított sebesség, ha elveszem, akkor visszalassul a beállított sebességre.
[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
Tolatókamera utólagos beépítése.
Egyre többször foglalkoztat a gondolat. Mivel a másik autómban van, így néha hiányzik a Golfból. Egyébként nem létszükséglet, de örülnék neki.
Volt már, aki utólag épített be? Leírás, YT videó van dögivel, inkább az a kérdésem, hogy érdemes Németországból az eredeti szettet megvenni 400Euróért (ezt sokallom, ennyire nem kell) vagy az Aliról rendelhető, OEM-nek hirdetett is jó fele ennyiért? Nem igazán találtam róla elrettentő infókat, így lehet hamarosan megrendelem.[ Szerkesztve ]
.
-
426os
őstag
-
426os
őstag
válasz rbalint88 #216510 üzenetére
ez tuti Alis beszerzési ár (plusz szerelés) Golfban is van amúgy mind2 féle. A sima az a lowline, a vonaltekergetős a highline (nem feltétlenül van összefüggésben a Highline felszereltségi szinttel). Utóbbinak kicsit bonyolultabb a bekötése, kódolása.
Uh azt hiszem 200Euróért jó lesz az Alis lowline is, meg rászánok egy hétvégét a szerelésre.Amúgy nekem sem feltétlenül a parkoláshoz kell, mert ezt a hasábformát jól lehet érezni, plusz van radar elöl-hátul. Viszont vannak olyan szituk, amikor nagy segítség tud lenni (pl parkolóból kitolatáskor, ha mellettem lévő kocsiktól nem látok semerre)
.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Milyen monitort vegyek?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen asztali médialejátszót?
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Hálózati / IP kamera
- Android játékok topikja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest