-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
K Norbi
addikt
válasz BigBlackDog #218093 üzenetére
Ez a speedometer lehet az.
-
-
veterán
válasz BigBlackDog #218093 üzenetére
Az imént olvastam, hogy hétfőtől jön. Nem normális, nincs rá igényem, tudom, hogy mennyivel jó menni. Városban akár csipoghat is felőlem.
Navigációt nem kérek bele, de tutira fut a háttérben valami.+Lacess:
Ezeknek amúgy külön csipogójuk van, ugye? A bimm-bammhoz, sárga felkiáltójelhez? (Hová dugták?)[ Szerkesztve ]
-
Lacess
tag
válasz focvis #218090 üzenetére
Legyen a szabi után opció, aztán majd 3.-án pontot teszünk erre is
A Golf 7 -szerintem- az egyik, ha nem a legjobb kiállású autó az "átlagautókat" tekintve. Még így tizenévesen is. Egy szép állapotú GTI/D, R/R-Line egy rendes felnivel még ma is nagyon jól tud kinézni. A Golf 8-nál mindenképp jobban, kívül-belül egyaránt. (ez a vélemény rész volt !!!444Négy)
BigBlackDog: Az új/faceliftes Cuprakban is van már. Először csak utasként vettem észre a létét. Le is b@sztam a kollégámat, hogy mocskosul idegesítő már a telefonja. Mire kiderült, hogy ez a kedves extra lesz a ludas. Új Golfban is biztosan benne lesz, a kikapcsolásnak még nem volt alkalmam utána nézni.
[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
BigBlackDog
veterán
válasz focvis #218090 üzenetére
Egyébként G8.5 esetén, tudomásom szerint már lenne sebességtúllépésre figyelmeztető kütyü is. Nem tudom, hogy Téged mennyire érint (), de ahogy értesültem, ez folyamatosan csipogna, amíg gyorsabban mész, mint az általa ismert sebességhatár. Kérdés, hogy mennyire egyszerűen lehet kikapcsolni?
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz bitpork #218089 üzenetére
Én bőröndtől kezdve virágcserépig mindent raktam már az első és hátsó ülésre is, soha nem szólt érte. Az lehet, hogy súlyt is érzékel a kapacitív érzekelő mellett, de keressetek rá az "ülésfoglaltság érzekelő" szóra és látni fogjátok.
A nedvességre reagálás a kapacitívitás egyik tulajdonsága, olyan ez mint a mobil kijelzője.
[ Szerkesztve ]
-
Lacess
tag
válasz tibbike01 #218088 üzenetére
A "mai" autóknál már igen, komoly fejlesztésen ment már át ez is. (mondjuk nedvességről még nem olvastam sehol) Sok rendszer már felismeri az isofixbe kötött gyerekülést, de a kétindítós légzsákok miatt kell az ember súlya is. Sőt, még az ember mögött bekötött övet is képes felismerni.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
-
Lacess
tag
válasz Brumi #218084 üzenetére
Nem gondoltam, hogy ilyen "dörzsölt" vagy a témában. Ha az SD kártyát sikerült kirángatni belőlük, akkor neked már nincs szükséged rá, hogy fogják a kezed...
Csak az ülőlapban van foglaltságérzékelő, a támlában nincs. Ezért is lehetséges, hogy bejelezhet az övfigyelmeztetés egy nehezebb táskára pl.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Brumi
senior tag
válasz Lacess #218083 üzenetére
A méltányosság szót már leírtam a levélben (dolgoztam autóiparban ilyen területen) És jövő héten be is akarom vinni a kocsit hozzájuk, mert ez így most nagyon bosszantó. Már volt velük kisebb csetepatém, mert anno a kocsihoz 16GB-os kártyát adtak, amire a legújabb teljes Európa navi nem fér fel, a 32 GB-os kártya meg valami 90k volt. És jeleztem, hogy necces, hogy egy bőven garis autónál már ilyen költségek merüljenek fel annak érdekében, hogy az autó képességeit teljes mértékben kihasználjam. Az a probléma meg lett oldva elég korrekten, bár az importőr bevonására is szükség volt.
Azért is írtam ide, hogy Ti hallottatok-e már ilyen problémáról, mert nekem ez új volt. Amúgy érdekes, mert ugye sokszor az ülőlap tudna sérülni, ha valaki barbár módon beletérdel, de itt pont a háttámla érzékelőjével lehet gond, már ha abban van egyáltalán.http://www.flickr.com/photos/brumi/
-
Lacess
tag
válasz Brumi #218081 üzenetére
Szerintem ha van egy kis időd menj be személyesen mihamarabb.
Amennyiben pedig tényleg ennyire rendben van az autó, és körülötte minden, akkor nyert ügyed van. Csak jól kell tudnod érvelni, a kulcsszavad a "méltányosság" lesz, csak ez lehetőség szerint ne a te szádból hangozzon el először.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Brumi
senior tag
válasz Corsa02 #218077 üzenetére
Köszi! Az előbb írtam is a szerviznek, de szerintem holnap meg is csörgetem. Csak márkaszervizben volt a kocsi, még azt is ott csináltattam meg, amihez nem kellettek volna. Teljesen véletlenül derült ez most ki, fene tudja mióta lehet ez probléma.
http://www.flickr.com/photos/brumi/
-
Lacess
tag
válasz Brumi #218076 üzenetére
Sok értelme nincs tippelgetni, hogy mi lehet a gond, első a biztonság!
Próbáljatok videót készíteni a problémáról és azzal beballagni a márkaszervizbe. Bár lejárt a gari, de ha rendesen hordtad márkaszervizbe az autót, akkor azért vannak ott még lehetőségek... főleg egy hónap után. Az ezzel kapcsolatos igényeidet is nyugodtan jelezd a munkafelvevőnek, amikor oda kerül a sor. Amennyiben rendben vannak a szervizek, jó állapotú és sérülésmentes az ülés, akkor egy kis határozottságot hozzátéve még jól is jöhetsz ki a dologból.Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Brumi
senior tag
Sziasztok!
Az alany egy 2020-as VW Polo GTI és az lenne a gondja, hogy az első utasülés foglaltságérzékelője hibásan működik. Ha beleül valaki, és hátradől, akkor nem jelez foglaltságot, de ha előre dől, akkor már igen. Ez szerintem elég komoly biztonsági kérdés, mert nem tudom, hogy ilyenkor egyáltalán a légzsák nyílik-e azon az oldalon egy baleset esetében. A garancia pont 1 hónapja járt le.
Ti találkoztatok már hasonló problémával? Mi lehet itt a gond?Előre is köszönöm!
http://www.flickr.com/photos/brumi/
-
grizlisandor
veterán
Reggel indulok Pirossal, valami fújja iszonyatosan a levegőt, mondom defekt; ellenőrzöm a kerekeket, semmi bajuk. Akkor tuti a szekunderlevegőszivattyú upgradeelve lett kompresszorrá!?
Felnyitom a motorháztetőt, onnan jön a hang, mennem kellene, majd a célállomásnál megnézem. Szerelőtől hazáig még semmi baja nem volt. Miután visszaültem a kocsiba és beállt az alapjárat, csönd lett. Célállomáson megnéztem az egyik levegőcsatlakozó nem volt a helyén a szekunderlevegőszivattyún. -
crea1984
tag
válasz Audience #218072 üzenetére
Aa nem! minden nagyon szepen ment semmi nem ert semmihez, semmi nem huzodott ki. Biztositek rendben azt neztuk. Szerintem adaptalni kellene, de nem találjuk hol. manualis kezi pl magassagbeallitas csipogast is veszi, de nem hajlando elindulni.
Kellene szereznem egy odis-t, vcds hibára fut adaptálásnál...
Létezik kinában megbizható, működő ODIS?
[ Szerkesztve ]
-
vtommy
aktív tag
válasz vtommy #217562 üzenetére
Sziasztok!
Fejlemény kormány rázás ügyben.
A féket kicseréltük, új zimmermann, zimmermann betétekkel, sajnos tökéletesen ugyan az a jelenség.Viszont:
Elmentem egy barátom műhelyébe, ahol megemeltük az autót, kettes sebességben, forgó kerekekkel.Iszonyat érdekes jelenség: a hajtás mozgatja a motort, 0.5 centit, jobbra-balra. az egész kaszni 'pulzál', ha járó kerekekkel meg van emelve.
Akit érdekel feltettem ide 2 videót
Egyelőre 2 szerelő is féltengely cserét javasolt, én viszont esetleg attól félek még, hogy maga a hajtótengely karima a sérült.
Továbbra is kiemelem, hogy az autóban 80e km van, és nem volt soha ropira törve, ezt valószínűleg valami kátyú okozta behatás hozhatta ki.
Bármi ötlet?
Egyébként kiderült, hogy a hátsó rugómból 3centi le van törve, 2 neves szervizben panaszkodtam, hogy kopogást hallok hátulról, mindenhol megesküdtek, hogy tökéletes a futómű.. Kivagyok. Ha az embernek nem egy ladája van, lassan autószerelő OKJ is ajánlott az autótartás mellé, ilyen "szakemberek" mellett..
[ Szerkesztve ]
-
crea1984
tag
válasz MunezXBK #218066 üzenetére
Persze, a vilag osszes foruman kerestem már...akku csere utan nem szabadna elveszitse a fonalat. Arra gyanakszom, hogy utolagos benne es valami adaptaciot nem sikerul elvegeznie, olvastam olyat is, hogy vcds nem is tudja tan megcsinalni csak az odis ( talan odbeleven) most beirtam meg a ross-tech angol forumaba is, de eleg egyedi esetnek tunik.
-
crea1984
tag
Sziasztok!
Passat B8 elektromos csomagtérajtó hibám van, sosem volt gondom vele, se hibakod se mukodesbeli hiba , ma is használtam vagy 5* tegnap is...viszont miután akkumulátort cseréltem azóta nem megy. Zár kinyilik, de az elektromos része megállt.
Vcds-el adaptaltuk az akkut, hibakodokat töröltük, de 3 hibakod mindig előjön a csomatarto kapcsán.
Csomagtérajtó-motor 1
B11D9 13 szakadásCsomagtérajtó-motor 2
B11DA 13 szakadásCsomagtértetőbecsukási segitség motor
B12E0 15 szak/rz. +RaKizártnak gondolnám, hogy beszartak a motorok, adaptalni, ujratanitani nem tudom. VCDS adott, de nem találok benne olyan megoldást ami segitene, illetve D6 ban illesztesnel hibába ütközök "Hiba kérelem határon kívül" Esetleg valami ötlet? Köszi
-
őstag
-
veterán
válasz TayRol #218060 üzenetére
A gyári javaslat ezekhez 98 oktán. A 95-ös csak pótlékként szolgál.
Szomszéd Macanjába is 98 kell, eleinte 95-tel tankolta, szóltam neki, azóta kevesebbet eszik 100-assal , valami mínusz 2 litert említett. (Asszem 17 -> 15 liter)
(Enyémbe, 220 lovas, sima 95 kell)
[ Szerkesztve ]
-
TayRol
nagyúr
Ezek az úgymond erősebb, 310-320 lovas benzines motorok megérzik (vagy én, esetleg a pénztárcám), ha 100-ast tankolok beléjük?
-
Ármester
Sziasztok!
Adott egy Golf II ('89, 1.6 benzin RF motorkód, 72 lóerő), aminek utóbbi időben elég nehézkes lett az indulása.
Eleinte vagy indult szépen, vagy kicsi gáz kellett neki, viszont utolsó próbakor már olyan mintha csak egy henger indulna/akarna beindulni.Utóbbi időben elég sokminden javítva lett, többek között teljes vákumrendszer, karburátor talp, ami esetleg ide kapcsolódhat.
Múltkor sikeresen mentem egy nagyobb esőben, (hazafele elkapott kb a semmiből ) de ez a gond már előtte is megvolt, kritikus helyeken pedig száraz volt a motortér.Milyen irányba kellene elindulni, mi lehet gond? Gyertyák, gyújtás, vagy valami keverékképzési gond lehet?
„És akkor csodálkozunk a rendőr vicceken! Mi ez, szerencsepatkó? Az! Eddig jó kabala volt. Nem gondolod, hogy egy kicsit hülyén néz ki egy magyar rendőr 1980-ban egy lópatkóval a kocsijában? A materialista világnézet nevében lefoglalom!”
-
válasz Runner_fxr #218057 üzenetére
Talán megéri néha várni kicsit
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bitpork #218054 üzenetére
Felhívtam, egy szimpatikus srác vette fel, csak sajnos egy héttel később tudja vállalni mint kéne. Viszont nagyon korrekt árat mondott ahhoz képest amilyen összegekkel dobálóztak itt a szervizek. Úgy néz ki kénytelen leszek a tetőn vinni a bringákat a nyaralásra, de utána mindenképpen keresni fogom, mert az összes közül a legkorrektebben tűnt.
-
-
válasz Runner_fxr #218053 üzenetére
Akkor az még biztos okés. Talán ők?
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
válasz Runner_fxr #218049 üzenetére
Mikori a touran?
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
troland26
őstag
Sziasztok,
2004 es Octavia ablakmosó szivattyúhoz csatlakozó cső vége megrepedt. Az a része ami rácsatlakozik a szivattyú kivezetésére..ilyen merev műanyag elvileg rápattan a szivattyú csonkjára. Mivel most az a csővég hosszában el van repedve csöpög az ablakmosó folyadék. Van erre valami tipp hogy javítsam /cseréljem?
-
Runner_fxr
Ármester
Sziasztok! Tudna esetleg valaki ajánlani Budapesten vagy vonzáskörzetében szakit, aki felszerelne és be is kötne nekem egy vonóhorgot VW Touran-ra? Sürgős lenne a dolog, privátban is jöhet, köszönöm!
-
j.bravo
addikt
Sziasztok!
Ha nem jó topikban járok, kérlek irányítsatok át - elsőre relevánsabbnak gondoltam ezt, mint az autóhifi topikot.Adott a családban egy 2007-es Skoda Roomster, abból is a "Praktik" változat (dobozos kisteher). Már öregecske és a régi fénye megkopott, de máig jó szolgálatot tesz hogy sok cucc befér.
Hol érdemes utánakeresni a gyári hangszórókábelezés nyomvonalának? Sógor küzd vele elsősorban, de ő nem fórumozós arc (illetve az, de csak motorozással meg túrázással kapcsolatban), ezért én kérdezek
A háttér: a fejegység eddig sem a gyári volt, a hangszórók azonban (legjobb tudomásunk szerint) igen. Az első ajtók kárpitjában lábmagasságban levőkön kívül van még fentebb (talán műszerfal sarkában?) egy-egy magassugárzó. Már jó ideje csak a magassugárzók szóltak. A fejegység amúgy is kiöregedett, vett egy újat, hogy legyen BT telefonkihangosítás.
Az új fejegységet rádugva ugyanúgy csak a magassugárzó szól. Mind az új, mind a régi fejegységen csak bal- és jobb csatorna hangszórókimenet van, freki szerint nincs szétválasztva.
Nem tudjuk, hogy hol lehet a kábelszakadás, levált forrasztás vagy rossz csatlakozó. Ezt boncolgatva,
- van valahol egy keresztváltó a műszerfal alatt/mögött, és onnan külön vezetéken megy a mélyközép- és a magassugárzók felé?
- az ajtókárpit-hangszórón van a keresztváltó, és onnan megy vissza?
- nincs ilyen egyáltalán, valahol van egy csomópont és a mélyközép- ill. a magas hangszórón külön külön megszólal, ami megszólal, a többi le van tojva?Ha lehet, elkerülnénk a teljes műszerfal lebontását (a középkonzol már eléggé szét van kapva, de nem sok minden látszik alatta/mögötte); jó lenne tudni hol/mit kellene újrakábelezni. Persze ha nem lehet megúszni, hát nem lehet megúszni, de ha a fenti infók megtalálhatók valahol, már sokkal előrébb lennénk.
Ha irányba tudtok tájolni, köszönöm!
Miiinden lehetséges. Meg az ellenkezője is.
-
426os
őstag
válasz F_Zolee #218042 üzenetére
Ahol legutóbb cseréltettem az olajat (márkafüggetlen szerviz) ott magától érthetődő volt, hogy én álltam be a műhelybe (egy nagy csarnok), az emelőhöz és ott is maradhattam végig nézni az egészet. Műszaki vizsgán is ott lehettem, fékpadon, próbakörön bent is ülhettem a kocsiban, amikor az emelőre került alámehettem. Mondta is a csóka, hogy nézzem nyugodtan amit akarok, fenthagyja az emelőn, amíg megírja a papírokat....
.
-
válasz atos19881101 #218039 üzenetére
Így mulat a magyar úr
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
válasz atos19881101 #218035 üzenetére
Pont te viccezel akinél kellett cserélni?
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
-
Csaby25
őstag
Sziasztok! Touareg 7L facelift 2007, 225LE, BKS. Elektromos csomagtér ajtó probléma:
Felfele nincs gond, simán kinyílik, de lefele csukódásnál félúton megáll és csak ha rásegítek kézzel akkor megy tovább. Valami ötlet?
Köszi!A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
-
daniel2121
senior tag
válasz ArthurShelby #217984 üzenetére
2.0 tsi csak 4*4-esben van.
-
gyulaszu
senior tag
Annál az autónál ez hogyan volt észrevehető?
Kikapcsolt klímánál bekapcsoltad és akkor automatikusan bekapcsolt a klíma?
Ha be volt kapcsolva mindkettő és kikapcsoltad a klímát, akkor lekapcsolt az aircare? Nálad volt visszajelzés, vagy ezt csak akkor láttad, ha visszamentél a menüjébe?gyulaszu
-
grizlisandor
veterán
válasz grizlisandor #217991 üzenetére
Új relé, kábel és biztosíték megy tovább a taliga, -20k.
Már várja a mestert egy ugyanilyen motoros Jetta.
-
Reggie0
félisten
válasz bmwsan #218022 üzenetére
Varosba? En nem eroltetnem. Nekem 3-as dizelem van a4-bol, de varosban iszonyat gyorsan degradalja a reszecskeszurot. elovaros/utazasnal 300-700km-enkent regeneral, varosban 130-200km/enkent. Es persze altalaban pont akkor, amikor megerkeznek valahova.
[ Szerkesztve ]
-
válasz bmwsan #218022 üzenetére
Mindenből dupla van benne, tudtommal - ezzel kell számolnod a javításoknál. Turbó, vezérlő , dpf, kati egyszóval minden. Sokkal jobban mozgatja a bodegát pláne a Touareg esetében. De a sok rövidtávra nem alkalmas. Ha megvétel után cserélsz benne turbót befecsiket, egrt és dpf-t akkor sokáig jó lesz.
Jah mivel nagy méretű a motor bizonyos dolgokhoz le kell bontani a mindent is.Na nem a V10 vagy v12 de az autószerelő-nőgyógyász csomagkapcsolt szolgáltatás alap.Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
bmwsan
senior tag
Sziasztok,
nem sok információt találni a 4.2TDi-ről. Touareg 7P kapcsán került képbe.
Hét közben pár kilométer városi forgalom, hétvégente országúton közepes távolságok, illetve nyaralásra és nagyobb utakra lenne használva kisebb arányban. (évi 13.000-15.000e km)
Mennyire problémás motor a 245 lovas 3.0TDi-hez képest?
Van-e valamilyen típus baja?Másik kérdés Facelift előtti Touareg 7P-nél mire érdemes figyelni?
Szintén milyen típus bajok jöhetnek elő?Előre is köszönöm a segítséget!
-
Reggie0
félisten
-
pit stop
addikt
válasz tibbike01 #218014 üzenetére
Mondjuk azért ne kezeljük már úgy, mint ha fehér holló lenne ez a lehetőség - ahhoz csak itt elég sok negatív tapasztalat van, hogy mennyi kókler/nemtörődöm vagy munkát el nem végző márkaszervíz is van.
Én másik márkára láttam rá flottán keresztül, de ott is volt, hogy egy egyszerű olajcserét és folyadékfeltöltést nem csináltak meg, csak beírták...
Mondjuk ott flottamenedzser vitte vissza az autót, hogy ez az első és utolsó alkalom, vagy máshonnan is tudunk évente száz autót rendelni.Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
tibbike01
őstag
válasz johnny82 #218013 üzenetére
Mondjuk úgy, hogy 95%-ban vagyok benne biztos, hogy a márkaszervizben elvégzik rendesen a munkát. Azon a pici 5%-on meg nem parázok, nem érdekel. Olajcseréről meg szűrő cserékről beszélünk. Nehogymá'!
Sőt! Egy gyertya cserénél tartyókengyelt, tömítőgyűrűt egy másik fajta tömítést is cserélnek, a haslemezhez új gyári csavarokat használnak a visszatételhez, tényleges nyomatékkal húzzák meg a gyertyát...stb. Hol, ki csinálná ezt meg neked? Hidd el a márkaszerviztől nincs jobb hely a szerviz elvégzéséhez.50%-ban vagyok abban biztos, hogy mezei szerelő az utca végén elvégzi rendesen a munkát.
Láttam a videót persze, erről is írtam, hogy ha egy márkaszerviznél csalás van és kiderül, abból óriási botrány van (ezért is van már kamera, audit, rendőrség bevonás, raktárkészlet...stb) és ma 2024-ben már ugyanolyan vicces errről beszélni mint arról, hogy a Castrol olaj hamis...
[ Szerkesztve ]
-
-
Faby
senior tag
Üdv ismét!
Továbbra is autó vásárlás, hugomnak próbálok segíteni.
Egyterűt keresünk, a konszernből az Altea /Altea XL felé terelgetem, off topik autóból Zafirákat nézeget. (7 személy nem feltétel, inkább a magasabb építés idősb szülők miatt, beltér variálás, kutyák szállítása stb.)
Rövidebb utak miatt benzinest ajánlgatom neki, de kezdek elbizonytalanodni, vagy 1,6 MPI -> sokat fogyaszt, lomha, gyűrű problémák, vagy 1,4 TSI van. Utóbbinál sokat lehet hallani vezérműlánc problémáról, és/vagy kilyukadó dugattyúkról.
Korábban már kérdeztem két konkrét autót, ezek még mindig elérhetők, esetleg vélemény?Illetve fenti eszmefuttatás alapján az 1,9 / 2,0 PDTI mennyire szereti, bírja a városi használatot? DPF talán még nincs bennük, kettőstömegűvel nyilván számolni kell.
Pl ezt néztem:
https://kocsi.hu/hasznaltauto/seat/altea/altea-xl/seat-altea-xl-1-9-pd-tdi-reference-hirdetesid-ppc3r2
(küldött át egy 1,8 TSI Exeo kombit is, arról inkább lebeszéltem 😊 )
Bármilyen tanácsot szívesen fogadok.A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
tibbike01
őstag
válasz johnny82 #218010 üzenetére
"sok rosszat hallottam már" -> csak Budapesten az 5-6 márkeszervizben naponta legalább 30-40 autót javítanak, szervizelnek, olajatcserélnek...stb. Ehhez képest mennyi az a sok rossz, amit hallottál?
Szerintem engedd el, ne parázd túl. Ki fogják cserélni az olajat és a szűrőt is!"eladáskor jó lenne majd felmutatni" -> majd ne felejtsd el kinyomtatni velük a szervíztörténetet, hogy meg tudd mutatni a vevőnek, ha oda kerül a sor. Mert a nyomtatott szerviztörténet nélkül semmi nem ér, az új tulaj nem tudja lekérdezni és nem adják neki oda a szervizben.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz tibbike01 #217999 üzenetére
Igen, attól félek, sajnos sok rosszat hallottam már. Nem akarom máshova vinni, csak azt szeretném, ha biztosan ki lenne cserélve az olaj és a szűrő. Ennyi. Első tulaj vagyok, szóval nekem eladáskor jó lenne majd felmutatni, hogy évente/15 ezrenként lett olaj cserélve, nem 2 évente.
#217997TayRol: nekem ez tökéletesen megfelelne, nem szeretek lábatlankodni.
-
Szada85
aktív tag
válasz tibbike01 #217999 üzenetére
Nyilván nem minden márkaszerviz "ilyen", de hogy a számuk (sajnos) szaporodik, az azért a tapasztalatokból sajnos leszürhetö.
Én tavaly írtam a saját "kálváriámról" az akkori Cuprámmal, aminél a németországi Audi/Seat/Cupra márkaszerviz hónapokon át lelkesen cserélgette az alkatrészeket (meg is beszéltük, hogy kb. "ez éri meg nekik fiskálisan/idöben"), mégsem tudtak a probléma végére jutni, azzal (a kizárólag szóbeli, írásba nem kívánták adni) a javaslattal adták vissza közben 2-szer is az autót, hogy "járjak vele, amíg komolyabb tünet nem lesz", ami a végleges diagnózist figyelembe (olaj/benzin keveredés a nagynyomású pumpában) véve nagy eséllyel egy motor-rotty lett volna...
Végül egy "független szerviz" tudta megoldani, aki rászánta a 2-3 napot az alapos diagnózisra, hogy megtalálja a ludast, ami után hibátlan lett újra az autó.
Mellé azért (dashcamen visszanézve) több alkalommal is látszott, hogy a munkalapon lévö 5-6 órányi munkához képest nagyjából a felében volt az autó ténylegesen mühelyben (és az az idö sem tiszta szerelés volt, hanem autó elött ácsorgás/small talk is böségesen).
Számonkérni nyilván "nehéz" lenne, hiszen "jogszerüen nem készíthettem volna a videót róluk"...
Az "alapos próbakör" pedig inkább "joyride" volt, mert annyiban merült ki, hogy kivitték az autót a közeli "autóút"-ra, és ellőtték 210-230km/h-ig párszor.
(Közben volt pár 120km/h-s limites rész az úton, úgyhogy a videót azért biztonságból elraktam, ha jönne levél a zsokéktól 1 éven belül...) -
tibbike01
őstag
válasz Corsa02 #218000 üzenetére
Ja ez szomorú történet pláne úgy, hogy egy olajcserére legalább 1 óra munkadíjjat felszámolnak, aztán megcsinálják 25 perc alatt és kint a műhely előtt parkoltatják az autót, hogy nehogy hamarabb visszakerüljön a tulajhoz, mert reklamálna...
Persze igazatok van, csak a másik oldalt is érdemes figyelembe venni!
Egy mezei autószerelő, ahol kiégett autószerelők vannak, vagy akár nyári diákok. Nincs rendes szerszám, hulladék kezelés, minden fillér számít. Ha valamit elkúrnak, akkor még nekik áll feljebb és milyen hírnév romlás lesz? Semmi. Még te leszel a paraszt és ne vidd hozzájuk többet az autódat...
A legjobb, ha magadnak csinálod otthon, vagy ha tényleg végig tudod nézni az egészet, de végignézés nélkül inkább a márkaszerviz (már csak az elvégzett munka garancia miatt is), mint egy mezei szerelő.
Ugyanakkor meg alig várom, hogy lejárjon a garancia idő, hogy 72ezer ft (csütörtökön viszem, ennyit kaptam árajánlatban) helyett 35ezer ft legyen az olajcsere (ugyanúgy gyári szűrővel olajjal) nem márkaszervizben.
[ Szerkesztve ]
-
=WiNTeR=
senior tag
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest