-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Corsa02
őstag
válasz tibbike01 #216793 üzenetére
Nem, semmi köze az olajhoz. Már többször volt itt téma, 2023-tól volt egy szigorítás normában, nagyon füsthatáron járnak a motorok és dúsul a motorolaj üzemanyaggal, amit meg kell etetni vele, de! ha hosszabb utakon használod az autót akkor nincs annyi gázolaj benne és elkezd fogyni az olaj, meg akkor is ha elég meleg az olaj és kipárolog belőle a gázolaj. Igen, akár rögtön pár ezer km alatt jön a gond, nagyon sok reklamáció van már.
Röviden....[ Szerkesztve ]
The Truth Is Out There --->
-
bandus
veterán
válasz tibbike01 #216793 üzenetére
ezt szerintem már mindkét topikban kiveséztük corsa02-nek köszönhetően, akinek ugye szerencsére jóval több rálátása van a dologra, mint nekünk facebook-csoport tagoknak, vagy mezei usereknek a tényeken nem változtat.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
tibbike01
őstag
válasz Corsa02 #216792 üzenetére
"Igen, olajfogyasztás erősen játszhat 2023-as évtől sajnos, ugyan a 150Le kevésbé érintett, de érintett."
Játszhat, gondolom 30k csereperiódussal és még nem is belevaló olajjal.
Bár az fura, hogy 2023 évtől. Hogyan lehet ezt tapasztalni? Már rögtön pár ezer km alatt is eszi?[ Szerkesztve ]
-
Corsa02
őstag
válasz tibbike01 #216791 üzenetére
Igen, olajfogyasztás erősen játszhat 2023-as évtől sajnos, ugyan a 150Le kevésbé érintett, de érintett.
A váltó preferencia meg erősen szubjektív, nekem nem attól lesz előremutató és modern, hogy automata van benne. 10 millió körüli autóm van és manuálissal vettem új autóként direkt. (mondjuk az igaz, hogy nem volt egyszerű )
Az is igaz, hogy feleségem autója automata és azt is szeretem , de jó beülni és keverni a "habverővel" az enyémben, más élményt ad. (nekem)The Truth Is Out There --->
-
tibbike01
őstag
válasz 426os #216787 üzenetére
"Ez már a nem a híres tökéletes, hibamentes TDI sajnos"
Pont, hogy ez a híres utolsó generációs CR TDI, amit a valaha volt egyik legjobb dízel motorként tartanak számon.De megfordítva...a 4-es Octávban lévő 2.0tdi-nek van bármi tudott baja, típus hibája, ami miatt nem lenne ajánlható?
Az új Superb és Passat is pl már csak automatával kapható, szerintem pár év szépen kikopnak a manuál váltók. A kisfiam már most is mosolyog, amikor egy autóban ott virít a váltórúd. A másik meg, amikor kiadsz 10millió körül egy autóra, akkor az legyen modern, kényelmes és előremutató. Egyik extrát sem űberel egy manuál -> automata upgrade.
bandus: az e-tec más világ. Vitorlázik, szabad kigurulást csinál, a fék másképp adagolható, folyton leáll a motor (hamarabb, mint pl start stoppal). Nekem kb 2 hónap kellett, hogy meg tudjam szokni és elengedjem a befásult motor ismereteimet.
[ Szerkesztve ]
-
tibbike01
őstag
válasz troland26 #216781 üzenetére
Első kérdés, manual vagy dsg?
Ha dsg akkor benzinből csak az e-tec 1.5tsi van, ami mild hibrid, jóféle, de meg kell szokni. Dízelből a 2.0tdi 150ló, amihez olajos dsg jár, illetve talán ez az utolsó (és egyben a legjobb) vag dízel motor. Mindkettő vehető nyugodtan, egyiknek sincs baja, vagy típushibája.Ha manuál, akkor gyorsan gondold újra, hogy 2024-ben miért akarsz manuális autót venni és válaszd a dsg-t.
[ Szerkesztve ]
-
Paxker315
addikt
válasz Zsolt_16 #216776 üzenetére
aláírásom csekkold legjobb döntés volt. pontosan tudnak megoldást eszközölni. Az új műhely meg nagyon közel van az autopálya kijárathoz, így igazából ha külsősként érkezel is egyszerű odatalálni.
[ Szerkesztve ]
-
troland26
őstag
Sziasztok
Szemezgetek a lV Octaviával. Melyik motorral érdemes venni? Van olyan ami kerülendő? A benzines 1.2 kizárnám. Az 1.5 tsi nek van valami problémája? Esetleg a diesel? Vegyes felhasználásra venném kb napi 50km ingázás havonta 1-2 hosszabb út.
-
-
Zsolt_16
tag
DSG váltóhoz valaki tudna ajánlani szakit aki átírja a váltási pontokat nekem?(jöhet privátban is)
-
Szada85
aktív tag
válasz BigBlackDog #216767 üzenetére
A Cuprán nincs(enek) ilyen "úri" feature(-ök), zárás után meghúzom a kilincset, akkor rögtön újranyitja, de már átszoktam, hogy a hátsó kilincset húzom meg ellenörzés céljából.
Ami még (nekem) érdekes, hogy záráshoz a kilincs külsö felén lévö "mélyedéshez" legalább két ujjal kell hozzáérni, ha csak simán a hüvelykujjamat tartom oda, akkor nem zár le, de mutató+középsö ujjal már igen. -
Mágus2
Közösségépítő
válasz BigBlackDog #216770 üzenetére
Octavia nem késleltet semmit. Nekem be van kapcsolva a villanás és csippanás, látom, hallom, nem kell rángatni a kilincset. + a fülét is behajtja.
-
rbalint88
addikt
válasz BigBlackDog #216767 üzenetére
A Golfon egybol visszanyit, ha meghuzod a kilincset
-
BigBlackDog
veterán
Ha jól rémlik, akkor Octavián (Golfon biztos) is csak opció a közelítéskor nyitás és emlékeim szerint a távolodáskor történő zárás nem érhető el. Illetve még egy apó kiegészítés a témában; emlékeim szerint kilincsérintéses zárás után talán 5-10 másodpercig nem működik az érintéses nyitás, hogy legyen időd ellenőrizni kilincsnyitással, hogy bezárt-e az autó.
-
MM
őstag
válasz ArthurShelby #216725 üzenetére
Autópályán szimplán azért szeretem az S-et, mert kisebb úton kell nyomni a gázpedált, illetve a jobb gázreakció miatt. Bónusz a jobb motorfék, amikor "vonatozunk" a bevezetőn, vagy az M0-on, akkor értelmes követési távolsággal nem kell fékezni, D-ben pedig sokszor, mert inkább vitorlázik.
Fogyasztásban nem érzek különbséget, és visszanézve a tavalyi hónapokat, amikor még D-ben jártam, gyakorlatilag nincs is. (Kb fél éve szoktam rá, de azelőtt is válogattam, pl. országúton alacsony tempójú, kanyargós részeken S.) -
daniel2121
senior tag
válasz imyourfriend #216762 üzenetére
Hát 40-50 ezres rezsióradíjak már most is vannak +áfa.
-
tibbike01
őstag
válasz BigBlackDog #216760 üzenetére
Én úgy tudom, hogy az indítómotor a 48V-os elektromotor, de gazad van, hogy nem üresbe teszi ki, hanem valamit kapcsol és a motor is tuti leáll mert a fordulat leesik nullára. Az elektromotor valószínűleg rásegít a leallított motorra, hogy ne legyen motorfék (sőt még legyen némi power is).
Egyékbént ezt nem vitorlázásnak hívja a Skoda, hanem szabad kigurulásnak (lehet, hogy pont ugyanazt takarja, mint a vitorlázás).
[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
Nemrég volt kollégám villanyautó szerelő tanfolyamon + sikeres vizsgát tett, mondhatom a jelen CR TDI rendszer egyszerű egy hibridhez, vagy egy villanyautóhoz képest. Hibrid még csak hagyján, ott van hagyományos belsőégésű de egy részéhez csak vizsgával rendelkező ember nyúlhat hozzá aminek meg lesz az ára a szervizekben is. Teljesen elektromosról nem is beszélve, komplett egységeket cserélnek és visszaküldik javításra az egységet a gyártóhoz mivel nincs nagyon más, a 40-50+ezer / órás rezsióradíjakról nem beszélve. Pár éve mikor olvastam egy cikket amiben arról szól a fáma, az autózás kiváltság lesz most már értem miről szól a sztori.
-
Mágus2
Közösségépítő
Jól tudod, ez most is így van, motorfék üzemben 0 kibocsájtás van, de ha gyengén motorfékezel, messzebre gurul az autó, tehát már amikor elengeded a gázpedált, 0 emisszióval gurul az autó, csak lassul, nekik az a céljuk, hogy kvázi vitorlázzon, hogy tovább lehessen elgurulni a gázpedál érintése nélkül. Ez a dolog a városra lett kitalálva, ahol sík úton, meglátod a piros lámpát és elgurulsz odáig. A szoftver buta, nem tudja, hogy egy hegyi szerpentinen szeretnéd lejtmenetben kímélni a féket...
A régi adagolós 1.9-el vannak lejtők, ahol 3.ban nem gyorsult és nem is lassult az autó, pedig meredek lejtő, na a mostani 2.0 azonos fokozatba gyorsul az adott lejtőn. Többször kell segíteni a fékkel, ha adott sebességet szeretnék tartani...
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
-
tibbike01
őstag
Motorfék mindig lassít, ha akarod, ha nem. A fék pedig csak akkor, amikor a féket nyomod.
A gyártó így elő tudja adni, hogy ha nincs (vagy minimális) a motorfék akkor továbbjut az ember pl hamarabb leszállhat a gázról piros lámpánál. Remélem mostmár átjön a lényeg.
A vitorlázást az e-tsi (Skodanal e-tec) tudja a mild hibrid rendszerrel és a hozzá hangold dsgvel. Ha hirtelen szállsz le a gázról, akkor kiteszi üresbe, leállítja a motort és az elekromos motor hajtja tovább az autót (mindez kb észrevehtetlenül történik). Nagyon korszerű és megszokható, hasznos funkció.
[ Szerkesztve ]
-
Faby
senior tag
válasz tibbike01 #216750 üzenetére
Nem győztetek meg
A gyorsítás energiaigénye jelentkezik akkor is, ha normál, üzemi fékkel lassítok, csak így legalább kopik a fék is (elhasználódás, fékpor kibocsátás így jelentősebb).Egyébként én is sokat motorfékezek, illetve próbálom előre áttekinteni a forgalmat, és alkalmazkodni. Az üresbe ki és gurulok aka "vitorlázás" viszont nagyon idegen tőlem.
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
bandus
veterán
másnál is előfordul, hogy a keyless bejutás nem működik jól? tipikus hiba, hogy nem nyitja a kocsit, amikor próbálkozom az érzékelőnél, hanem rázár inkább. és ilyenkor elő kell bányásznom a kulcsot. nem sikerült még megfejtenem ezt mikor és miért csinálja
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Corsa02
őstag
Minél jobban lassul az autó utána annál nagyobb energia kell a visszagyorsitásra.
Okosan autózva egyébként működik a dolog, nagyon sokat "motorfékezek", mert belekalkulálva, hogy nem lassul annyit az autó, sokáig 0,0L-en lehet tartani a fogyit :)The Truth Is Out There --->
-
Faby
senior tag
válasz Mágus2 #216732 üzenetére
Nem biznisz a motorfék, mert növeli az emissziót
Ezt kifejtenéd bővebben?
Nem kötözködés, tényleg érdekel.Csak mert anno én még úgy tanultam, hogy motorfék üzemben egyáltalán nincs üzemanyag adagolás, így fogyasztás sincs, ami meg 0 emisszió.
Ettől nemhogy csökkennie kellene a kibocsátásnak?
Vagy hogy?Mindkét autónkban (Octavia II benzin, Toledo IV dízel) motorféknél 0-t mutat a pillanatnyi fogyasztásmérő is; hazudik?
A barátok azok, akik jól ismernek és mégis szeretnek Téged!
-
-
Reggie0
félisten
Sot, meg gazt sem kell adni hozza. Reggeli jeghideg autoval nem akartam motorfekezni, ezert csak normal feket hasznaltam es csak akkor adtam gazt, amikor nagyon muszaj volt. Mire leertem Vars(les claux)-bol Risoulba mar olyan szaga volt a feknek, mintha hegesztettem volna.
[ Szerkesztve ]
-
zsoltip
őstag
Nem tudom, melyik topikban lenne alkalmas. Kiigazítás kérek, ha nem itt.
Android Auto automatikusan elkezdi lejátszani a Spotify tartalmakat. Holott elviekben ez ki van kapcsolva Andorid Auto beállításaiban. Mit kell állítani vajon?
-
Paxker315
addikt
válasz bandus #216735 üzenetére
felvet még egy kérdéskört. A "hillclimb" teljesen legit műfaj, de vajon visszafelé is engednék ? Mert szkeptikus vagyok.
-
zoo8800
veterán
válasz bandus #216735 üzenetére
Fokozatosan egyre nagyobb erővel kell nyomni a pedált, hogy lassuljon a kocsi.
Ha pedig felforr a fékfolyadék, akkor meg megszűnik a fékerő, beesik a pedál padlóig. Ez inkább a soha le nem cserélt fékfolyadék esetén fordulhat elő, és ez is inkább akkor, ha gyötrés után megállsz, és újabb elindulás után szeretnél megállni.
Személyes tapasztalatom alapján nagyon kell akarni, hogy közúton elfogyjon egy kocsi fékje. A fél Alpokot végigjártam, és sose tapasztaltam még olyat, hogy gyengül a fék. Füstölő féket mondjuk már láttamrip and tear, until it is done
-
426os
őstag
válasz Mágus2 #216732 üzenetére
Vajon a fékek méretezésénél ezt mennyire vették figyelembe? Nem hallottam még nagyon elmelegedő fékekről VW-knél itt a környéken (Ausztria, vannak hegyek), de mivel a Bravoval már tapasztaltam ilyet, azért van bennem kis para, hogy szinte végig fékeznem kell lefelé, ha olyan helyen járok. Lehet alaptalan, mert majd a dupláját tudja a Golf fékerőben mérés alapján, de akkor is.
.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz focvis #216730 üzenetére
Elfokolja a vezérlést és kicsit nyitva hagyja a szelepeket olyankor, amikor egyébként már zárva lennének. Annyira lecsökken ettől a kompresszió, mintha nem is lenne benne motor.
Nem biznisz a motorfék, mert növeli az emissziót. A gyártónak az a célja, hogy ne veszítsd el a lendületet.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Mágus2 #216727 üzenetére
Azt hogy csinálják, hogy alig van motofék? Mert kompresszió azért csak, csak van, de a 2.0 TSI-n is elég ergya a motorfék*. Nyitva hagyja kicsit a pillangószelepet, vagy hogy?
*Onnan tűnt fel, hogy a Mazdában (2.0 Skyactiv, szívóbenzin és tényleg magas 14:1-es sűrítési arány) alig kell fékezni normális közlekedés mellett, sok lassítást megold motorfékkel. Adott országúti lejtőn a Golffal 4-ben szoktam begurulni a völgyben lévő faluba, a Mazdával meg 5-6-ban.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz BigBlackDog #216728 üzenetére
100-nál bedobod 2.-ba, forog az 8000-et is.
-
Paxker315
addikt
válasz rbalint88 #216724 üzenetére
áh, tőlem mehetne a 2.0 cr is, mert tökéletesen elégedett vagyok vele (nekem CUU0 motorkódos van). Minden esetre akkor tekintetbe veszem (mert igazából én alkalmazkodom az autóhoz, mikor hibridem volt, használtam városban és rövid utakra is. Mióta 2.0cr, azóta 100km alá be sem indítom)
#216725 ArthurShelby
Én az 1.5 tsi-s családi autókban kifejezetten szeretem az S-D-t gyakran váltogatni. Pl. körforgalom előtt gázelvétel, S-be pöcköl, és üzemi fék nélkül lendületből át a körforgin, más fordulókon. Bár nem minden utastárs van oda az ötletért, de. "Jóazígyszoktam". Szerintem jobb megoldás az S és D közt váltogatni, mert előbbinek az erősebb motorfékje sok felesleges fékezést megspórol, tempósabb fordulóban még biztonságosabb is.[ Szerkesztve ]
-
ArthurShelby
addikt
Ugyanilyen motoros golfom van. Én s-ben használom, amíg derékszögű nem lesz benne az olaj (90 fokos ), és utána visszateszem D-be (ha nem sietek).
Te autópályán észre vettél különbséget a D és az S között? Ott már szerintem kisebb a különbség.[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Paxker315 #216722 üzenetére
Lehet konnektorról is tölteni de nem muszáj, megoldja magának is menet közben. A nagy akksinak nem tesz jót ha 2-3 hétig nincs használva és a fő előnye városban jön ki. Erre inkább sima non-hibridet vennék.
Ugyanilyen használat mellé kerestem autót és pont ezért engedtem el a hibrid vonalat.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Paxker315
addikt
válasz rbalint88 #216721 üzenetére
köszönöm. Továbbra sem használom az autót városban, és hétvégénként szokott menni, ha megy, de van, hogy 2-3 hétig nem indítom be. Így nem feltétlen érdemes plug-in hibridben gondolkodni? Ezeket elég csak tankolni, és nem kell konnektorral szórakozni, mert a benzinmotor visszatölt?
-
rbalint88
addikt
válasz Paxker315 #216720 üzenetére
Gondolom a sima tfsi-hez hasonlitva 150 vs 204 lo. A szoveg egyebkent elegge BS-generatoros
Fyi a media nem erintokijelzos ezekben, az mmi-vel kell ugralni a telefontukrozesben is. Gyarilag az tudhatja a tukrozest, aminek ahogy ebben is, a valto elotti boxban, bal oldalt ott az usb portja. Ha az nincs, zsebbenyulos sztori belevarazsolni a tukrozest, valami 200ezer kornyeke talan. Havernak van ilyenje, szereti amugy, csomagtartoja pici, egyebkent akar csaladinak is elheto. -
Paxker315
addikt
BS detektor mit mond? "Ez a 204 lóerős, nem összekeverendő a..."
Ez a hajtáslánc nem csak egyetlen változatban készült azokban az években? 1.4tsi& eletro & 6s olajos dsg? Meg amúgy is jobb a 110kW a forgalmiban : ')
Ezek amúgy használhatóak nem-plugin hibridként is? Szvl csak tankolsz, a többit megoldja magának.
-
bitpork
nagyúr
válasz yodamester10 #216717 üzenetére
Ez inkább CGA 16. De lehet h már egy felkonvertált EGA.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
yodamester10
őstag
Köszi az infókat.
Ez HD lenne?
Honnan lehet felismerni?
[link] -
bul07
nagyúr
válasz vzsryl #216713 üzenetére
Én meg most már igen, amúgy azt nem mondta hogy mely országban volt gyártva az adott márkából
Meg a Románba gyártott Continental vezérlésre is panaszkodott hogy nyúlik hamar(#216714) MunezXBK
Amúgy simán lehet hogy ugyan ott bér gyártatják mint valamelyik márkás is készül
Sok mára már csak csomagoltat valahol gyártottat( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
daniel2121
senior tag
válasz yodamester10 #216711 üzenetére
Meyle hd javasolt vagy a Lemförder
-
bul07
nagyúr
válasz yodamester10 #216711 üzenetére
Egy szerelő nekem nagyon panaszkodott hogy neves gyártók is már nagyon silányat csomagolnak.
Vettek azt hiszem TRW, Febi, Meyle futómű alkatrészt, azt hiszem valami kutyacsontot vagy gömbfejet, és fél évnél egy se bírt többet, majd mindegy minden alapon A.Z. Meisterteile és az már több mint egy éve bírjaÍgy ő már nem is megy márkára
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
yodamester10
őstag
Újra jönnék pár kérdéssel a hátsó felfüggesztéssel kapcsolatban.Eddig a
jött szóba,de lehet többet is szánnék rá és ezek is szóba jöttek.Kérdésem melyiket lenne célszerűbb megvenni,a gyári kicsit drága ezekhez képest.
. -
rbalint88
addikt
válasz Brumi˘ #216697 üzenetére
Belfegorekkal nekem nincs olyan nagyon jo tapasztalatom. Alfan az elso turbo (hibridre csinaltak meg) birt kb 20k km-t, a masodik 3 napot… Sogor Focus 1.6tdci turbojat is ok ujitottak fel, aztan egy even belul elkezdett visitani, gariban kicsereltek a kozepreszt, de 10e km utan mar megint visitott, eladta sogor az autot ugy.
A szerelo is azt mondta, hogy Belfegoreknal azert jol szokott sikerulni a felujitas, de nyilvan nem 10/10, a legtobb felujitonal sokszor 1/10 ami tartos is lesz, az a tutituti, ha uj gyarit veszel. -
zsoltip
őstag
válasz BigBlackDog #216703 üzenetére
Akkor visoznt nincs Andorid Auto.
-
zsoltip
őstag
Üdv Fórumtársak!
Skoda Octavia 4 és 70mai A810.Hotspot, ha aktiválva van, telefon nem csatlakozik az 70mai DashCam által sugárzott hálózatra. Hiába váltok át 70mai-ra manuálisan, egyből visszaáll a hálózat a Skoda által sugárzottra. Egyedüli lehetőség a 70mai-ra való csatlakozásra, ha a Skoda Hotspotja kikapcsolásra/inaktiválásra kerül.
Ez miként lenne/lehet áthidalható?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- DIGI Mobil
- Mikrotik routerek
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Digitális Állampolgárság Program
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- EA Sports WRC '23
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- PlayStation 5
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest