-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
-
mandju
senior tag
A korábban idézett Ekki-től egy mérési sorozat, mérési halmaz, igaz nem az xw szériáról, mert az még mindig nagyon újnak számít.
Remélhetőleg ezeket már nem érinti a lehetséges probléma... több ismerősöm is vásárolt xw5000-es gépet és nem szeretném, ha csalódniuk kellene. Én drukkolok minden esetre.
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
-
makkmarce
őstag
válasz proci985 #64902 üzenetére
nem rossz, most már úgy ahogy sikerült beállítanom is. Ami nagy különbség, azok a színek, a képélesség, meg az, hogy 2-300 óra után se romlott a kép, nem úgy, mint a lámpásnál.
Pár évig elég lesz, aztán majd megint váltok. Amivel megszívtam az az xbox, a series-ből kivették a 3d támogatást, és valami miatt a 4k-s bluray-t is visszakonvertálja 1080p-be, ami már gyalázat. Ideje lesz lejátszót venni, meg új erősítőt(sonynak volt egy firmware hibás sorozata, ami hangerő állításnál eldobja a 4k-t ) , úgyhogy most minden mást kell hozzáfejleszteni a projectorhoz.okoskodom, tehát vagyok
-
mandju
senior tag
A közepéig nem volt gond vele. Aztán a kép 2/3-ad részétől egyre rosszabb. Mivel HTPC-t használok, a desktop-on egyből látszott. Azért kapcsoltam be a vetítő saját tesztábráját, hogy kizárjam a forrás hibáját és tudjam demonstrálni.
Én ezért szerettem a professzionális gépeket, mert ott volt lehetőség az objektív befogatását beállítani a DMD-khez képest. Sajnos a kommersz vetítőknél erre nincs lehetőség...
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
mandju
senior tag
A mai eszmecsere margójára egy friss videó Ekki-től.
https://youtu.be/ah3_iKGAdwM
Közel 2 éves projektor, kevés órával (2022 gyártás és 200 óra)
Van remény, úgy néz ki. Csak furcsa nézni/hallgatni a videót… hogyan tudnak örülni egy olyan dolognak (kontrasztvesztés) vagyis hiányának, ami nem is létezik.. witzig* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
szepi0808
senior tag
válasz mandju #64905 üzenetére
Igen ez egy teljesen friss videó videó, ami igazolja, hogy egyesek valótlant állítanak már az új modellekről is. Remélem már beletörődik és leszáll az ügyről az emberünk.
Egyben az is megerősíti, hogy kalibráltan 7000-8000 kontrasztot tud, amit ő mért korábban ezeknél a modelleknél és most is. Ennyit szoktam én is és le is írtam, illetve, hogy az XW5000 kb 30%al tud ettől többet. Remélem itt pontot is lehet tenni ennek az ügy végére!
Sony SXRD drift teszt: Az XW7000 kontrasztja két év után is stabil?!?Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
szepi0808
senior tag
válasz mandju #64905 üzenetére
Senki nem állította, hogy nem létezik idézem magam:
12 éve, leszámítva kisebb problémákat nem gariztattam olyan gépet, ami degradálódott és nem is kaptam ilyen visszajelzést, az én általam értékesített példányokról. Ezért úgy beállítani, hogy a Sony projektorok rosszak és ha éppen nem, de biztos az lesz, már bocsánat de felháborít.
Illetve ritka az olyan nedves klíma az országban, ahol ez tömeges problémát okozna, ezért nem is nagyon találkozni ilyen példányokkal. Ez is írtam korábban.Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
Vhiktor
veterán
Gammáról röviden: A gamma egyetlen egy dolgot befolyásol, mégpedig, hogy milyen ütemben világosodjon a kép a megjelenítő által megjeleníteni képes fekete és fehér között (végpontozás után). A fekete szint és a maximális fénysűrűség nem változik, teljesen mindegy a gamma értéke. Így 1.6, 2.2, 2.4, 2.6 vagy bt1886 gamma esetében is ugyanannyi a fekete mélysége és a maximális fénysűrűség is, így az on off kontraszt is, a 2 között van különbség, ha minden úgy működik ahogy kell.
Ezt a grafikonok jól szemléltetik is, a kiindulási és a végpont ugyanaz, a megtett útvonal más.
Ezt bárki kipróbálhatja otthon műszer nélkül is a monitorján, tv-jén, pojektorán. Csak be kell tenni egy fekete képet (rgb 0,0,0) teljes képernyőre és el kell kezdnei váltogatni a gammát, a fekete és fehér szint érintetlen marad.
[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Vhiktor
veterán
válasz makkmarce #64909 üzenetére
Sorolhattam volna a végtelenségig, akár a kamera gammákat is ide vehetjük. Mindegy.
Ja és black clipping pattern is jó hozzá.ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #64907 üzenetére
Ez a 12-eves duma….tobb degradalt projektorrol is tudsz, sot adtal mar 2000:1 kontrasztra leterdelt 4k gepet is! A mereseidet mar belinkeltem de van meg boven….azok a 4-5000:1 kontrasztal rendelkezok mind azok! Ott van az a gep is amikor Vhiktort megfenyegetted, 2400:1 amit tudott. Toled vasarolt uj gep volt es en is mertem mar a Sony support megjarta utan. En nem fogok emberekre hivatkozni mint te, sem kellemetlen helyzetbe hozni oket!
A kijelentesem h a Sony szar….az azert van mert degradalodnak es meg 4millioert is gagyi polikarbonat objektivet hasznalnak, olcso kinai foszforkereket a lezeres modellek.
A klima meg a hozza hasonlo baromsagokat most hagyjuk, ez is csak kereskedők, hozzá nem értok szajabol hangozhat el! Ennyi erovel nem jo csillagallas alatt lett vasarolva a gep! A problema az alul polarizalt feny es a 45fokos WireGrid polar!
A masik, engem ekezel hogy nem ertek hozza es Krisztian HW55-os gepet is rosszul mertem a gamma vegett stb..A gammanak semmi koze a fekete szinthez Vhiktor is leirta. Ha jo volt vegpontozva a gep, marpedig alltalam mindig jol akkor a meres hiteles!!![ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Cseneles #64912 üzenetére
Egy 4K lezer modell 760es
Alltalam takaritott, kalibralt. 3800:1 on/off kontraszt 1500 uzemora utan.(14800:1-ről) Dc(Ivan)epitette be es mindvegig egy szinvonalas dedikalt moziteremben teljesitett szolgalatot ahogy a legcsererol sem feledkeztek meg! Igy a korulmenyek biztositva voltak a hosszutavu stabil mukodeshez!
Az optikai motores a 45fokos WireGrod polar
Majd a foszfor kerek
végezetül az alltalam gagyinak titulalt muanyag objektiv ami motorostul konnyebb mint egy 2dcl pohar viz.
Nem a levegobe beszelek, tenyek allnak mogottem! Ez a gep a projektor.hu oldalon tesztel peldany! Ott meg 14800:1 on/off kontrasztot tudott!
[Teszt itt olvashato][ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Ez egy beegett kek dmd egy 14000 lumenes 3chip dlp gepben fekete kep vetitese eseten. Termeszetesen a dmd-t csereltem a gep tokeletes mint ujkoraban.
a kovetkezo kepek hasonlitas keppen Sony 4k modellek fekete kep vetitese eseten.
majd egy masik 4k modell
A kepek enyhen tulzoak mivel a fenykepezogep exponal viszont szemmel is jol kiveheto a vetitett keprol.Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Telefonrol vagyok igy limitalt a fototaram de itt egy ujabb 4k modell. Gondolom felismerheto abbol a muanyag halmazbol?!
A 100% feheren csak azert csaltam h ne 2500:1 legyen a merheto on/off kontraszt.Linkelgethetnem estig viszont ez nem lejarato kampany! Csupan azert tettem, h tisztanlatas legyen illetve nehogy mar olyan ember engem minositsen a vetitestechnika vilagaban aki a projektorokban befele a lampan tul meg nem jutott!
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #64906 üzenetére
Amugy tok egyszeru es pontot is tehetunk az ugyre. Te mint a Magyarorszagi Sony elso embere, kuldesz nekem egy uj xw7000 gepet. Installalom a mozitermemben ahol hovisszanyeros szellozteto rendszer is uzemel az optimalis korulmeny eloidezese vegett. Bekalibralom, jegyzokonyv meresi diagrammokat kozzeteszem es 200-uzemorankent ujra merem, majd 2ev utan visszakapod a keszuleket. En ha valami stabil es jo ugyan ugy elismerem!
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Janaboy
Topikgazda
Szerintem is tegyünk pontot a végére, mert kezdünk átmenni hitvitába, mindenki elmondta a véleményét, köszönjük.
Ezután bárki aki szeretne venni projektort maga dönti el, hogy melyik márkát választja.Janaboy
-
szepi0808
senior tag
Sony VPL-HW40 / 55 hosszú távú teszt
Mennyire stabil a kép a Sony jelenlegi modellsorozata?
Cine4Home.deSony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #64918 üzenetére
Ennyire …hw55es] iden a masodik degradalt HW55es az asztalomon ami pontosan 666:1 on/off kontraszt ertekre kepes!
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
-
Janaboy
Topikgazda
válasz devil-k #64919 üzenetére
Hát szerintem nem arról, hogy végtelenül beszéljük ugyanazt a témát, olyan ez mint a HDMI kábel téma..lehet róla beszélni, egy szintig menjen, de utána már csak 2-3 ember "dobálja" egymást, értelmetlenül, mert úgyse tudják egymást meggyőzni.
De nyilván nem én birtoklom a topikot, csak próbálom mederben tartani a beszélgetést.
Szóval ha a Moderátorok máshogy ítélik meg, akkor majd úgyis jelzik számomraJanaboy
-
Joshi
titán
válasz Cseneles #64912 üzenetére
Amit már az elején is kérdeztem tőled, de nem válaszoltál rá, hogy a termékek hány százalékát érinti ez a hiba? Persze azt mindenki érti (szepi nem ), hogy létező problémáról van szó. Az is világos, hogy mivel te projektorok adás-vételével és ezek szerint javításával foglalkozol, nálad landolnak a hibás készülékek. Mondjuk projektorok javítását nem értem, mert azt általában márkaszervizek végzik. Azt viszont mindenki mérlegelni tudja, hogy ez miatt vásárol Sony SXRD projektort vagy nem.
-
Vhiktor
veterán
A javításhoz annyit tennék hozzá, hogy Krisztián/Cseneles az ország (egyik) legjobb projektor javító szakembere.
Nyílván amíg garanciális a termék addig márkaszervíz javítja. Garancia után pedig szerintem Cseneles az egyik legjobb választás, én is vele javíttatom, tartom karban a saját projektoraimat. Olyanokat is megjavít, amikhez egy márkszervíz hozzá sem tud szagolni, hanem rögtön komplett alaplapot cserél, ami akár egy projektor ára is lehet. Persze amíg van garancia ez a legjobb megoldás, továbbá ingyen van.
Utána viszont nem sok hely van ahol rendesen meg is csinálják.[ Szerkesztve ]
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
válasz Janaboy #64923 üzenetére
Ja, de lassan úgyis lecseng. Utoljára ha jól emlékszem két éve jött fel ennyire a téma, mérésekkel, szóval ennyi belefér. Akkor is, ha adott esetben kellemetlen.
Mondjuk arra számítok, hogy ahogy kitiltják az EU területéről a higanyos lámpákat, talán lesz valami mozgás nem UST vonalon is végre. kínaiak elkezdtek ide is pozicionálni, de nagyon nincs review, és kéne. UST vonalon gyakorlatilag minden, ami számít, már kínai, de a többségünknek az nem jó.
HW55ES, VW290ES, VW570ES mind lámpás. VPL-XW5000ES már nem, kérdés a korábbi problémákban ez a modell is érintett-e. ahogy néztem a probléma egy része az LCoS / D-ILA technikából fakad és ha jól emlékszem két éve amikor ránéztem, a JVCknél is megjelent a Sonyval kapcsolatos, chip degradációból eredő problémák egy része. egy hibás darab bármiből megesik, itt meg eleve kis mintáról beszélünk.
ami szívás, mert DLPnek és LCDnek is megvannak a maga problémái (pl LCDnél engem zavar a screendoor filmezni, DLPnél meg ott a szivárvány) és tudom, hogy a topikban egy időben elég sokan szemeztünk az LCoS / D-ILA megoldásokkal, mint potenciális feljebblépési lehetőséggel.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Vhiktor
veterán
Én ezt nem tudom és nem is érdekel. Ezt a tulajtól kell megkérdezni vagy Csenelestől. Ehhez nem tudok érdemben hozzászólni.
Lehet, hogy a tisztítás nem garanicális ügyintézés, fogalmam nincs.ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Ijk
nagyúr
Nekem az jön át mivel technológiai a probléma ezért 100%-ot érint. Itt nem arról van szó hogy bizonyos sorszámú modellek hibás széria, hanem konkrétan SXRD technológia rákfenéje. Ha jól értelmezem 500-1000 óra használat után degradálódik szignifikánsan. Szerinted a projektorosok hány százaléka aki gari idő alatt beletesz ennyi órát, ill. hány százalék aki mondjuk 1000 óránként újra kalibráltat? Majd kap a kezébe a kalibrálásról pontos diagrammot és azt értelmezni is tudja, majd mint aktv HT fórum tag elő is kerül a problémával? Nos nem pont ezek alkotják a több ezer hozzászólásos külföldi topikokat?
Nem akarok ebben a vitában részre hajlani ez csak spekuláció, gondolat, csupán arra hívom fel a figyelmet hogy mennyire kevés a lehetséges tulaj arányaiban aki ennek hangot ad nyilvános fórumokon./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Joshi
titán
válasz Janaboy #64928 üzenetére
Ez érthető is, csak akkor Cseneles ne állítsa azt hogy minden Sony SXDR projektor rossz (lesz). Akit meg annyira aggasztja ez a probléma az nem vesz Sony projektort. Anno az VW szériát én is ezért engedtem el.
(#64930) Ijk pont hogy nem igaz az állításod, ugyanis Cseneles azt írta hogy új készülékekkel is előfordult. Sőt voltak pár száz órás készülékek is ilyen hibával. De hangsúlyozom, ezek szinte kizárólag a VW szériát érintette.
[ Szerkesztve ]
-
-
Joshi
titán
"De hangsúlyozom, ezek szinte kizárólag a VW szériát érintette."
Az XW7000-nél én valamiféle anomáliát vélek felfedezni. És akkor itt egy kérdésem is lenne a hozzáértőktől. Az ON/OFF végpontmérés ugye nem csak egy kontraszt értékből áll (pl 5000:1), hanem ott kell lennie fekete és fehér értékeknek is. Most vagy a fekete, vagy a fehér értéke nem megy el addig amíg kellene. Ezt milyen értékből látjuk? Mármint hogy a fehér nem elég világos, vagy a fekete nem elég sötét. -
péjé
őstag
Azt el tudom képzelni hogy mint a dlp chipek gyártásánál is van vagy 7-8 minőségi kategória és a prémium gyártók/modellek kapják a felső 1-2 kategóriát, a lejjebb eső alkatrészek pedig mennek az alsóbb kategóriákba (más tömeggyártásnál is használják ezt).
Elképzelhető hogy bizonyos sorozatokat jobban érint ez míg mást egyáltalán nem. Hogy minden legyártott panel rossz legyen azt nem tudom elképzelni de egy dlp-hez képest kisebb az élettartamuk az köztudott.
Mindenesetre ehhez a sony kellene ahol biztos vagyok benne hogy darabra tudják mennyi hibás van/lehet és mit reklamáltak meg ebből.
Mi ugye a hibásakkal találkozunk itt de ezt csak becsülni lehet mekkora százaléka a jól üzemelő gépeknek. Az mondjuk elgondolkodtató hogy a magas kategórás sonyk között is akad azért ilyen hiba. Epsonokról nem hallani ilyet de sajna nincs is natív 4k gépük.
Innentő meg marad hogy fentartásokkal kezeljük a sony/jvc gépeit. Sajna ezek lehetnének a továbblépés sokunk számára ha 4k felé szeretnénk elmozdulni de így lehet kimarad ez a fejlesztés nekem...:-) -
Atomgeszi
veterán
"A fórumokat általában kérdésekkel és problémákkal keresik fel az emberek. Akinek minden rendben van, az nem jön ide."
Fordítsuk meg a kérdést.
Vajon mindenki látja saját szemmel az adott problémáról, hogy az probléma?
Amíg emberek az eltolt színű TV-k, projektorok, monitorok képeit is élvezik. Nem tudják, hogy mi a jó, és mi a nem jó.
Hány helyen jártam, ahol kifolyt a szemem az adott képernyőtől, de a tulajt nem zavarta, nem is tudta, hogy mi a jó beállítás. -
Ijk
nagyúr
válasz Atomgeszi #64937 üzenetére
Ha elveszik a kontrasztod 12000-ről 2000-re még azt sem veszed észre ha több száz óra alatt megy végbe és nem egyik pillanatról a másikra. Szakavatott szem kell hozzá hogy észrevegye, mert 2-3000: kontraszt nem látványosan rosszabb, hiába tűnik papíron jóval kevesebbnek. Azt sem fogja látni ha a színek elmásznak. Persze volt olyan gép amiben a színeknek már köze nem volt a valósághoz, ill. kontraszt 1000 alá esett, gondolom nem is véletlen került Cseneles keze alá.
Én mondjuk DLP párti vagyok teljes mértékben, amúgy sem vennék LCD gépet. Meg van bennem egyfajta technikai sznobizmus, hogy milliót nem adok ki műanyag lencsés gépért, én szeretem az iparosabb, minőségi gépeket, projektorozás 40%-ban nálam műszaki érdekesség és 60%-ban a mozizás, el sem tudnám képzelni pl. hogy ne magamnak építsem ki a rendszert, nekem az legalább akkora élmény mint megnézni a végén egy filmet.[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
Atomgeszi
veterán
Pont ezzel az ársávval lőttél mellé, mert ezek nagy része azt se tudja, hogy LCD vagy DLP képet néz.
Sok pénzért vásárló != érti is, hogy mit vesz.Nem véletlenül jönnek nyugatról a ledobott highend projektorok nagyon olcsón, mert hiába vették meg anno 15-30 ezer euróért.
Nem értenek hozzá.Régi, elavult. Kidobják/eladják, megveszik az újat, ami nem lesz jó vagy jobb, de örülnek, mert új és fel sem tűnik nekik, hogy rosszabb vagy jobb lett a kép.
-
válasz Atomgeszi #64941 üzenetére
Nem véletlenül jönnek nyugatról a ledobott highend projektorok nagyon olcsón
A régi nyugati highend projektorok azért mennek, mert Magyarországon még találsz elérhető árú szakit javítani.Kb két éve nézegetem szúrópróbaszerűen a svéd másodlagos piacot, valahogy az általad leírt jelenség nekem nem tűnik úgy, hogy létezik.
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Q
senior tag
Ez nem biztos, hogy így van. Akit érdekel a téma, az nem ár alapján választ gépet. Jó példa erre #64904mandju.
Egy ilyen gép amiről ebben a posztban szó van, minőségben, képminőségben magasan a kommersz gépek felett van, árban mégis megvehető a Te géped áráért is. Az más kérdés, hogy egy vásárlásnál több tényezőt figyel az ember, és nem mindenkinek lehetőség ilyen gépet elhelyezni. -
Ijk
nagyúr
válasz proci985 #64942 üzenetére
Azért még AVS-en is van egy régi DLP topik.
Én azért nem lőném magasra azok arányát akiket mélyrehatóan érdekel a műszaki oldala a projektoroknak és otthon vetítenek. Másik hogy azért nincsenek rogyásig sehol az aprók régi csúcs DLP-kel, gyakorlatilag nulla ezeknek a piaca, simán lehet hogy sokaknál a garázsban porosodik, lusta eladni is. Egyébként sem voltak tömegcikkek $20k+ árukkal.
Itthoni piac sem épp egy nyugati DLP temető, ha már 3-4 házimozi DLP-t látok AVX-en az dömpingnek mondható./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Joshi
titán
válasz Atomgeszi #64941 üzenetére
+ (#64943) Q
Biztosan vannak olyan tehetős emberek, akik bemennek egy házimozi szalonba és megrendelik a legújabb/legdrágább cuccokat. Aztán beszerelés után csak nézik, de nem állítgatják stb. Én nem hinném hogy ez lenne az átlag, de nem is tudom megcáfolni.
[ Szerkesztve ]
-
Cseneles
őstag
-
Cseneles
őstag
90%-ban laikusok vásárolnak és a maradék 10% a hozzáértő aki mér, kalibráltat vagy kalibrál és foglalkozik a dolgokkal, netán dedikált moziszobával rendelkezik.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Mivel minden eladott gépeket nem mértem ami értékesítésre került Magyarországon nem tudok választ adni a kérdésedre. Én másodállásban foglalkozom projektorokkal, szervízelés terén és hozzám a problémás készülékek kerülnek. Ha valaki vesz tőlem készüléket az nem hirdetés útján teszi, hanem felhív egy régebbi elégedett ügyfél és megkérdezi hogy mi lenne a következő lépcső a rendelkezésre álló tőkéből. Bár a családi vállalkozásunk tevékenységi körébe tartozik, Audio Video berendezések forgalmazása és értékesítése, még nem szerződtem le senkivel. Nem ez a fő tevékenységi kör.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
egyébként a szomszéd városban volt egy 104(!) kilós ultra-end CRT projektor is 2 honapja. ahogy nezem 2020 korul meg volt aktiv foruma, hogy hasznaljak. egy Marquee 9500 ultra volt.
nézd, a képminőséget akkor is látni fogja, ha nem ért a technikai részhez. nem fogja tudni elmagyarazni miert elegedett, de az lesz.
UHP lámpánál igazából az lenne az igazi, ha lenne replacement lámpa ami egyébként működik.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Q
senior tag
Persze, csak feltételezem amit írtam, nem tudom semmivel alátámasztani. Annyit viszont nagy bizonyossággal állíthatok, hogy a szűk családi, baráti és ismerősi körömből egyedül vagyok akit érdekel annyira a képmegjelenítők minősége, hogy kalibráltattam. Mindenki másnál kimerült annyiban, hogy megnézte a gyári képmódokat és beállította a neki legjobban tetszőt. Kivétel akit innen a fórumról ismertem meg.
-
Vhiktor
veterán
Ez így van, a vásárlók 99.9%-a beteszi vivid képmódba, "jó van az úgy".
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) web: tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi megjelenítő tesztelés: https://www.youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A
-
Celithrandi
addikt
20 éve hm-ok és 10 éve projektor, de még én is lusta vagyok kalibráltatni. Beállítgatom úgy ahogy tetszik, de lehet egyszer már meg kéne lépni
[ Szerkesztve ]
i9 14900K, MSI Z790 Tomahawk MAX, ARCTIC LFII 420, Inno3D 4080 Super, GSkill DDR5 7600Mhz, Patriot VIPER VP4300 Lite 4TB, LG 34GN850-B, Lian Li LANCOOL III
-
szepi0808
senior tag
Szerintem már leírtam párszor, hogy tudok ilyen esetekről külföldön, de nekem még vevő nem panaszkodott, illetve garitsztatásra sem került sor ilyen jellegű problémával itthon értékesített Sonykról az elmúlt években!
Évente 60-80 db. Sony csak házimozi projektor kerül értékesítésre Magyarországon.
Az HW55, 65 típus volt a best, abból csak tőlem, amikor még nem voltam a disztrinél vettek évente 50-60 db.
Meglepődnétek mennyi komoly házimozis vásárol Sony-t, aki tudja is, hogy mit vesz és sokan a fórumokról is.
Nagyon kíváncsi lennék, hogy ezekből a hibás készülékekből mennyi a kintről behozott és magyar vásárlás? De különben nem is érdekel, ez már itt egy komédia, ami itt folyik.
Meg kell nézni és sokan meg is teszik és úgy vásárolnak új, illetve használt készüléket.
500-1000:1 kontrasztos 0 fekete szinttel biztos nem vesz senki projektort. Pont ezért is sokan nem szeretik a DLP-ket, köztük én sem nézném a világos szürkét a fekete helyett.
JVC jobb feketét tud ez tény, de a 400:1 körüli ADL kontraszt, nagyobb képi dinamika és az árazása a Sony felé húz.Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
Cseneles
őstag
válasz szepi0808 #64955 üzenetére
Az alltalam ismert dedikalt moziszobak (20-25db) kozul 3db amiben Sony teljesit szolgalatot. Ez nem veletlen, laikusok termeszetesen veszik akik nem ertenek hozza! Jvc ANSI kontrsztra reagalva. Mivel rengeteg ilyen merest vegeztem szamtalan keszulekkel es a HighEnd dlp fronton geptipustol fuggoen 30%-os Ansi kontraszt tuningot merten tudok elerni…. Kotve hiszem ha nalam valaki tapasztaltabb ezen a teren. Egy abszolut vetitesre optimalizalt full sotet tobb esetben nem festett hanem karpitozott moziteremben vaszonrol visszamerten en meg nem mertem 200:1 erteknel magasabbat olyan gepek eseten sem amik gyari parametere ANSI kontraszt teren 1000:1.
Ezek fugvenyeben persze lathato es merheto is egy alapbol gyengebb, nevesitsuk JVC vagy Sony esetleg Epson 4-500:1 gyari erteke. Ezek tobbnyire visszamerten vaszonrol mivel a vasznat nezed…egyuttesen a szobaval 100-130:1 ertekre teheto ami nagyjabol 100nit(29fl) fenysurusegig igaz 20m2 koruli helysegben.
Az hogy a JVC 110:1 a Sony pedig 130:1 kb szemre tokmindegy! Viszont egy komolyabb Dlp gep 200:1 erteke mar szembetuno kulonbseget produkal.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Ijk
nagyúr
válasz szepi0808 #64955 üzenetére
Rengetegen vesznek DLP-t, 1M alatti kategóriában, amiből jelentős rész LED-es kínai gépek, valóban 500:1 körüli natív kontraszttal. Jelen pillanatban nincs olyan több millió Ft alatti DLP amit érdemes megvenni házimozira, jóformán Barco gépeire korlátozódik, csak annyit külföldön sem sokan fizetnek projektorért.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
-
szepi0808
senior tag
Sony VPL-XW5000ES, Sony VPL-XW7000ES SepiSreens Jolly Frame 136" 0.8 ALR 4K Zidoo Z2000 Pro Anthem AVM70 15.2ch. EMOTIVA XPA Gen3 7ch + 2x BasX500. MILLER & KREISEL S150/MP950/IC95/M5 SVS SB4000 2db.
-
m3ss
veterán
válasz szepi0808 #64959 üzenetére
az "ADL" szot a kommentelo szerintem ugyanugy rosszul hasznalja, mint te is tetted. vagy a fordito miatt van ez. ansi-t akartak irni. vetito fele merve tenyleg jobbak ebben a sonyk, tesztek szerint legalabbis.
vaszon fele merve csodalkoznek, ha kijonne barmilyen relevans kulonbseg.
de ha mernel nekunk adl 50%, azaz ansi kontrasztot vaszon fele merve a te textilezett szobadban, akkor rogton okosabbak lennenk 1% meres is nagyon konstruktiv lenne amugy te szobadban, azoknak akik esetleg textilezesen, szoba sotetitesen gondolkoznak.Nagyon kíváncsi lennék, hogy ezekből a hibás készülékekből mennyi a kintről behozott és magyar vásárlás?
ezt amugy hogy erted? gondolom a magyarorszagra jovo sonyk is ugyanarrol a gyartosorrol jonnek le, mint a kulfoldiek. vagy mi lenne ra a magyarazat, hogy az itthoni peldanyokat nem erinti a degradalodas?[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Cseneles
őstag
Az ra a magyarazat h a Sony erdekeltsegek kenytelen ezt a teny tagadni, illetve kotelesek a szőnyeg alá söpörni.
Szepi0808Az ,hogy ismetelten linkelgetsz ossze vissza mindent tapasztalat, tudas hianyaban ez nem vezet sehova! A hozzaertoket megerosited a nem hozzaertesedben, a laikusokat meg teljesen osszezavarod az ertelmetlen egy embertol valo linkelgeteseddel. Ez egy szakmai forumon kritikan aluli. Magad képtelen vagy a tények ellen kallni es valos ervekkel azokat alatamasztani, csak beszelsz es ez nagyon keves. Meg a sajat mereseid is ellened vallanak.
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Közben időm engedett géphez ülni. Csak hogy a szavaknak súlya is legyen a tegnapi Sony HW55es gépekkel kapcsolatban. Megosztok pár képet és mérést.
Degradáció okozta színtér fakulás, jól látható REC709-ben mérten a színtér csökkenés 67%-ra.
Majd a valós ON/OFF kontrasztérték.
A Gammát nem sikerült egy szervíz programmal a helyére tenni, mivel hiába az RS232 usb átalakítóm nem kommunikált a géppel. Viszont a gammának semmi köze a mérhető kontraszt értékhez!Ez a Sony projektor elért 666:1 értéket...
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
Egy Sony 270es 4k gép is volt nálam az idei évben.
Előzetes mérést és kalibrációt a tulajdonos elégedtlenségére és kérésére, Vhiktor(Tökéletes kép)aki az egyik, ha nem a legjobb és felkészültebb kalibrátora megejtett.
Az ő mérése: 2458:1 ON/OFF kontraszt érték.
Majd nem kis kavalkád után visszatért ugyan ez a készülék a Sony Supportól. A tulajdonos még mindig elégedetlen volt a látottakkal és felkeresett a garancia lejártát követően engem. Takarítás után 3800:1 on/off kontraszt értéket teljesített.
Amit egy gamma kalibrácó a Sony segédprogrammal, majd egy teljes színtér és köztes pont szabvány szerinti beállítás követett.
A végén egy maximálisan elérhető kontraszt mérés egybe kötve a szürkeskála pontosságával.
Mondhatni újkori tudása 50%-át nyújtja még a SonySupport után is viszont azt 99%-ban színhelyesen teszi.Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
A félreértések elkerülése végett, MINDEN hozzám kerülő degradálódott Sony projektort, minden alegységen jelölök a gépben ami közreműködik a kép előállításban és felelős a kontraszt-ért!
Annak esetére ha megkérdőjeleződne bármi álltalam mért érték, az a jelenlétemben és mérési környezetemben újra mérhető, előzetesen a gépben ellenőrzött alegységek után bárki számára! A kiszállás és járulékos dolgok a kívéncsi szemeket terhelik.
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
m3ss
veterán
Ma belenéztem az újra masterelt Alienbe (1986), hát valami pazar a látvány, pedig fehér falaim vannak. Az biztos hogy most jó az XW5000-nek a kontrasztja.
amugy konkretan a toredeket latod a vetito valos tudasanak vilagos falak mellett. meg a relative sotetebb (3-5% adl) jeleneteknel is 3x jobb kontrasztod lenne egy moziszobaban. akkor fogsz igazan pislogni, ha meglatod olyan korulmenyek kozott. vagy gondolom lattad Szepinel
amugy az alien 4k hdr remaster tenyleg brutal jo, es idealis film amugy ilyen vetitovel.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
Cseneles
őstag
Ez pedig egy másik HW55es
Takarítás után 820:1 nem kalibrált on/off kontraszt és 69%-ra beszűkült színtérlefedettség.
Nagyobb színtérben rá lehetett erőlteni egy "nagyjából" színhelyeen nézhető képet Dynamikul full állású iriszvezérlés mellett 4700:1 kontraszt volt maximálisan elérhető.
Gammán ez a gép esetén sem tudtam segíteni. RS232 a ludas de az a kontraszt értéken semmit nem fog segíteni. Kalibráltan ha emlékeim nem csalnak 8-900:1 ON/OFF érték volt mérhető!Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Cseneles
őstag
válasz Janaboy #64968 üzenetére
Ugye a kereskedők új gépekkel foglalkoznak én pedig 90%-ban a problémásokkal.
Nem tudok számokat mondani mivel az emberek 95%-nak felsem tünne ha egy gép 10000:1 értékről leereszkedik 300 uzemóra alatt 3-4000:1 környékére. A maradék 5%-az aki moziteremmel rendelkezik, avatottabb szemmel és fusztrálja valami hogy nem oke. Hozzám ezek e gépek jutnak el és én még nem mértem itthon olyan Sony legyen FullHD vagy 4K készüléket ami 5000:1 felett teljesített volna. Lámpás, lézer teljesen mind1. Lilás kékes feketes szint elegye a szürkével jó kifakultan...
Nehéz számszerűsíteni az esetet, nálam évente kb 4db...idén eddig 3-om.
Runco VX22i-CineGlide prism, Hivilux 2.35:1 gain 1.2, Emotiva XMC-1, XPA5 Gen1, Wharfedale EVO 4.4-CS-4.2, 2 Dayton Audio Ultimax 12-22 DIY, 2 Definityve Technology IW13, Behringern NX4-6000
-
Ijk
nagyúr
válasz Janaboy #64968 üzenetére
Hogy lehetne ezt kijelenteni? Minden típusból random 10 példányt tesztelni 500 óránként, és ha 10-ből 9-ben jelentkezik x%-nál nagyobb kontrasztvesztés akkor kijelenthető? Még ez is irreális, nemhogy minden gép tesztelése.
Jelen helyzetben ha vásárló lennék első körben amúgy is JVC felé hajlanék, ha mégis SXRD képvilágát preferálnám akkor kizárólag új vagy bemért használtat vásárolnék. Új esetén pedig érdemes rendszeresen használni is hogy minél előbb, garancia időn belül prögjön az óraszám legalább 1000-re, és akkor ismét kalibráltatni. Ha a kontraszt szignifikánsan csökkent akkor elindítani a garanciális ügyintézést. Itt persze kérdéses lehet a Sony hozzáállása, ha mondjuk a megadott 12 ezer helyett 6 ezer a kontrasztod akkor mit reagál./人◕ ‿‿ ◕人\
-
Q
senior tag
válasz Janaboy #64968 üzenetére
Amikor megjelentek az új xw sorozatú vetítők, akkor már nyílt titok volt az előző szériás Sony-k problémája. Akkor a gyártó azt nyilatkozta, hogy olyan megoldásokat alkalmazott, ami kiküszöböli az előző szériák hibáit. Valamelyik német portál szétkapott egy új gépet és megállapították, hogy szinte semmi nem változott az új gépekben és csak néztek értetlenül. Nem tudom linkelni az írást, ez már nem most volt. Ha valaki nagyon szeretné biztosan megtalálja a cikket, PH-ról vagy AVX-ről néztem annak idején. Nem sokkal utána vagy lehet ezzel egy időben függesztette fel egy német kereskedés a Sony forgalmazást egy hibás széria miatt. Erről talán valakinek beugrik az időpont.
Nálam nem az a kérdés, hogy hány százalék érintett, hanem az, ha én veszek egyet és érintett, akkor kihez fordulhatok? A magyar kereskedőhöz nem, mert el sem ismeri, hogy létező a hiba. Megmérem magamnak, az nem hivatalos. Ha nem lenne ez a mizéria, már lehet én is egy Sony-val vetítenék. Bár nekem az 5000-res nem éri el azt a szintet amire érdemes váltanom a mostani gépemről. A 7000-res árából meg már igazi projektort is kapni
-
péjé
őstag
Vhiktornak van ISF certifikációja, kiindulásnak jó ha vki reklamálni akar sztem, persze ez csak a garis gépekre vonatkozik. Garin kívüli gépnél van rizikó bár ha ( talán jól gondolom) van már 1-2000 üzemóra a vetítőben és nincs jelentős romlás akkor az a gép valszeg nem esik ebbe a kategóriába.
Tanulság: használt sony/jvc-t csak mérés után szabad megvenni, mérlegelve ezeket a dolgokat.
Én ebben az ügyben látok olyat is hogy utolérte a sony-t ennél a terméknél a végletekig való költségcsökkenés mizériája. Huszonévig ilyen multiknak dolgoztam, netudjátok meg milyen hiszti és dekázás megy minden lefaragott centért. Már nem tizenévekre gyártanak terméket de ez nem titok. Az első vevő 4-5 évig fogja használni mert meghülyítik majd a 8K-val meg a mittudomén mivel és vesz másikat. Sok emberke nem is veszi észre hogy ez idő alatt elment a kontraszt, szín stb. Kuka, jöhet a másik vetítő (NY-EU piacról beszélek), kb mint a telefonnál ami azért kuka mert "belassult". -
mandju
senior tag
"Itt persze kérdéses lehet a Sony hozzáállása, ha mondjuk a megadott 12 ezer helyett 6 ezer a kontrasztod akkor mit reagál."
már nem ad meg kontrasztot. csak dinamikusat, végtelen az 1-hez... nincs miért reklamálnod.
Valamint bekerült a user manualba, hogy a rendszertelen használat miatt a gép veszíthet a teljesítményéből...forrás:
http://cine4home.de/sony-vpl-xw5000-im-teardown/Szintén Ekki-től.... őnála az jelentett nagy fordulatot, hogy az AVITECT csapat tagja lett. Előtte a cine4home "független" embereként "ment a sony ellen". Degradáció, kontrasztvesztés, stb.
Méréssorozatokat szervezett régi gépeknek. Amióta az AVITECT égisze alatt tevékenykedik, nincsenek ilyen jellegű cikkek. Azóta minden rózsaszín.
* JVC DLA-Z1 * xyscreen soundmax 4k ultra thin frame 135" 2.35:1 AT * Trinnov Altitude 16 * FusionAmp * Apollon Audio NCMP 6350 * IMG Stageline STA800D * Lab Gruppen FP10000Q * HTPC MadVR * DIY H16-15 Bold Series 9.4.6 * VanDamme *
-
Joshi
titán
válasz mandju #64973 üzenetére
Nekem is az tűnt fel, hogy Sony nem ad meg natív kontraszt értéket. Nem véletlenül kérdeztem hogy ez miatt lehet-e reklamálni. Most nyilván gari időn belüli gépekre gondolok. Egyébként Sonytól nem meglepő az ilyen és hasonló lépés. Anno a Sony OLED tévéknél egyértelműen nem ajánlják a kézi pixelfrissítést. Szerintük évente egyszer ajánlott lefuttatni különben degradálódik a panel.
Hamarosan be lesz kalibrálva az én gépem is, aztán majd meglátjuk hogy több száz óra után milyen lesz.
Nálam elég jók a körülmények (vetítőnek ), nyáron klímát is használok.
[ Szerkesztve ]
-
m3ss
veterán
big pharma, big tech, most mar big projector is?
amugy abszolut egyetertek.#64971 Q en is kerdeztem tobbszor. nekem is siman elobb-utobb latoteremben lenne egy 5000-es sony, de igy kihagyom. ha tudnam, hogy javitjak gariidon belul ha csokken a kontraszt igazoltan akkor meg csak-csak bevallalnam, de igy hogy lutri..
kicsit kiabrandultam a vetitozesbol. tv-k fejlodese miatt is, de megbizhatosagilag is. van 2 ember aki javit vetitoket, tobbszaz kilometerra raadasul fovarostol. ha van vmi honapokat varsz, es ezeknel a komolyabb lcd gepeknel nagyon konnyen gazdasagi totalcar lesz a vege.
kozel vagyok hozza, hogy eladok mindent (velvet, vaszon, vetito) es veszek egy tvt.
vagy tenyleg veszek 80 ezerert egy bright f22-ot.
mit vegyen az ember ha garisat akar? epson 9400 kifutott. ls12000 egy glorified 9400 jobb elettartammal kb. jvc nem olcso, ha jol tudom meg gariztatni is kintre kuldenek, nincs is itthon szerviz. sony meg igy nekem rizikos. ls5 meg nem vetit eleg nagy kepet, na meg 600-700-at se adnek erte.[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- LEGO klub
- War Thunder - MMO Combat Game
- Xbox Series X|S
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Hobby elektronika
- Végre prezentálta a Snapdragon X szériát a Qualcomm
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Filmvilág
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- További aktív témák...