-
Fototrend
Kezdő vagyok, szeretnék projektort vásárolni, tudnátok segíteni?
Természetesen! Mindenképp olvasd végig ezt az összefoglalót és ha úgy érzed, hogy nem kapod meg a válaszod, akkor tedd fel a kérdésed nyugodtan!
Ami mindenképp fontos lesz tudnunk ahhoz, hogy segítsünk:
- mire szeretnéd használni a projektort (pl.: házimozi, iskolai célok, prezentációk, csak videó, főleg állóképek (bemutatók)),
- mire szeretnél vetíteni,
- mekkora méretű képet szeretnél vetíteni, illetve milyen távolságból néznéd azt,
- mekkora a szoba,
- van-e korlátozás arra, hogy hol helyeznéd el a projektort (plafonról, vagy asztalról esetleg a szoba másik végéből szeretnél egy polcról vetíteni),
- mennyit szeretnél rá költeni (cég esetén ha kell számla, akkor nettó vagy bruttó árról beszélünk-e?),
- mennyire világos/sötét a szoba/terem/iroda.
A topik általánosságban foglalkozik mindenféle vetítővel és ahhoz kapcsolódó kiegészítőkkel és megoldásokkal (üzleti, low budget projektorok, falra vetítés stb.).
Kínai olcsó projektorok kapcsán: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
-
m3ss
veterán
válasz
Turbo73 #71316 üzenetére
en is szivesen megneznek egy ilyet...soot, nagyon jo lenne. de tenyleg csak deneverbarlangban van ertelme. sot igazan akkor lenne, ha elotte bekalibralnank oda minden vetitot ugyanolyan gammaval. Viktornak biztos felcsillant a szeme
olyan sok nem is kellene. vmi high end 3 chipes dlp, runco vagy f32, vmi pixelshiftes cucc 4e koruli kontraszttal, mint az ls12000, meg vmi megfizetheto sony, jvc 4k.csinaljuk Viktornal, bonusznak ott az o kontrasztbetyar fullhd jvcje is. mikor mehetunk?
-
Q
senior tag
válasz
Turbo73 #71115 üzenetére
Azért, hogy ne csak negatív tulajdonságokat írjak, a 21 pontos szürkeskála dE 0,4; a színek szintén 0,4 átlagban vannak. 305cm széles AT vásznon 22fL és 13252:1 a kontraszt. Tehát amire való, filmet nézni tökéletes. Csak hát a tudat, hogy ennyi pénzért… Komolyan elgondolkodtam, hogy eldobom a garanciát és van itthon egy komoly lencsém, belefaragtatom azt. De akkor a büdös életben nem tudnám később eladni.
-
-KP-
addikt
válasz
Turbo73 #71070 üzenetére
Egy hangáteresztő vászon régen kuriózum volt. Manapság pár száz ezerért meg lehet venni. Nem kell itt nyugatozni. Nézd meg memnyi egy Elitescreens vagy hivilux vászon. Az xyscreen még azoktól is picit olcsóbb talán. Emlékeim szerint 200 ezer környéke(de az biztos, hogy 300 ezer alatt) volt ismerősöm 315cm széles 21:9-es xyscreen vászna a Soundmax 4k anyaggal.
-
Vhiktor
nagyúr
válasz
Turbo73 #70822 üzenetére
Szerintem arra gondolt, hogy P3 esetében jóval több színárnyalat és szaturáció jeleníthető meg. Tehát olyan színek is amik kívűl esnek a 709 színtéren.
Na mos tegy P3 színtérre masterelt anyag nyílván nem fog jól kinézni 709-es megjelenítőn, iléletve 709 anyagnál P3 színtérre állítani a megjelenítőt meg túlszaturált lesz minden.Szóval extrém esetben tényleg lehet olyasmi különbség ami benq oldalán látható. A BT2020 színtér sem olyan széles mint amit látni tudunk, ergo a színek egy része végülis nem úgy fog megjelenni ahogy a valóságban.
De ha egy film 709 színtérre van masterelve, akkor az úgy fog kinézni ahogy ki kell néznie.
Szóval értem mire akart célozni makkmarce, csak nem olyan egyszerű megfogalmazni.
A másik lényeg, hogy olyan színtérrel kell nézni a filmeket, amikben azok készültek. Az SDR tartalmak kivétel nélkül 709 színteresek, tehát ezeknél nem lesz semmi különbség, egy csak 709-et lefedni képes és egy BT2020-at lefedni képes megjelenítő között, persze, ha a BT2020-as jól van beállítva. Ha nincs jól beállítva akkor a BT2020-as sokkal "színesebb" lesz és az lesz a természetellenes, rosz.
-
makkmarce
őstag
-
makkmarce
őstag
válasz
Turbo73 #70774 üzenetére
mi köze van a lens shiftnek ahhoz, hogy dlp vagy lcd?
Nekem DLP van, 60% V lens shift bőven elég, horizontálisan kevesebb, de nem éreztem hiányát többnek. Az olcsóbb DLP-be nincs lens shift, de az olcsóbb LCD-ben sincs. Nem hiszem, hogy bármi köze lenne a technológiához. -
-
-KP-
addikt
válasz
Turbo73 #70773 üzenetére
"Na meg elég furcsa hozzáállás az, hogy azért legyen 3500 lumenes egy projektor, hogy azután 0.6-os szürke vászonra vetítsünk és akkor talán a világos szürke, sötét szürke lesz, fekete helyett."
Például ez, és ez csak a legutolsó hsz-ed. Voltak jócskán ferdítések az azt megelőző hozzászólásaidban is. Számomra minimum kérdéses, hogy eddig hol és milyen dlp-t láttál. Egyrészt Q-nál korábban még a PD F22 is tök jól nézett ki egy Stewart Grayhawk mellett. A Runco LS5-nek is nagyon jó a fekete szintje. De láttam a saját F32-met is több normálisan besötétített szobában(sajátom sajna nem az), fehér vásznon, ahogy Christie HD10k-m vetítőt is legalább két helyen. Szó sincsen világos szürkéről. Komolyan vicc.
De makkmarcee írásaiban is van jócskán amibe bele lehetne kötni, ha végignéznén az utolsó hozzászólásait. Pl. kapásból a "narancs szín piros helyett", amit te is felróttál neki, mondhatni jogosan.
Ezért írtam, hogy jó lenne némi komolyságot és pártatlanságot belevinni a beszélgetésekbe, és ez mindenkire vonatkozik.
-
Ájvé
veterán
válasz
Turbo73 #70766 üzenetére
Monoprojos blogo voltak fent korábban ilyen képek élesség összehasonlításban most nem pont ezt láttam, de igen csak jó így is az élesség, nyilván DLP miatt. Hogy hasonlítod össze ha technológiát nem veszed figyelembe? Becsukod a szemed? Ez pont olyan mint a kontraszt, LCD-nel eleve jobb akkor azt miért hasonlítjuk össze?
Te ismerted el leginkább a Nebula X1 képességeit, hiszen egy 6000€-os készülékkel hasonlítod össze (nem egy liga semmilyen téren), tesztelő is pont ugyan ezt írta, nincs 5000€ alatt újonnan ilyen képességű új projektor, de biztos vagyok benne hogy itt fogtok majd írni mégis olyat.
"Azt meg továbbra is tartom, hogy szemre az életben nem mondod, meg, hogy 95%, vagy 70%-os színtér lefedettséget látsz. Én benne vagyok egy tesztben."
Nem te írtad hogy Nebula képe rossz, színek rosszak csak egy sima fotóról? Amit egy kalibrátor rakott ki és vélhetően neki nem volt ilyen gondja.
Nem kell 0,6-os vászonra vetíteni, Fresnel még jobb, ha már ALR képernyő, ez se kötelező, csak nem mindenkinek van otthon denevérbarlangja, de neked ez nem kell hogy fájjon, hiszen úgy sem te nézed. -
makkmarce
őstag
válasz
Turbo73 #70766 üzenetére
Az, hogy te nem látod a színeket, és neked tetszik ha valami piros helyett narancs, arról nem én tehetek, jó neked, téged az nem zavar, hogy az emberek a képen zöldes vagy épp narancsos árnyalatúak.
Vicces, ahogy kitalálsz dolgokat, amiket nem is mondtam(szürke vászon), és igen, 110 nit az kb a legallja, ennyi van nekem is, csak nagyobb képen, de ennek a másfélszerese simán elférne, és akkor nem kellene annyira besötétíteni.DLP fikázás van, már megszoktam, és szokás szerint csak egy paraméter létezik, a kontrasztisten.. minden más lényegtelen.
-
Ájvé
veterán
válasz
Turbo73 #70684 üzenetére
Szóval folyt köv.
Pont ez az innováció hiányzik a hagyományos gyártóktól, meg a másik hogy elment mellettük a piac gyakorlatilag.
Ezek az új szemléletben készült projektorok olyanokat szólított meg akik egyébként nem is gondolták, hogy valaha projektorozni fognak, nézd meg az UST projektorokat, gyakorlatilag egy rohadt nagy Tv-d van a nappaliban, hol veszel 120"-os Tv-t? Utóbbi pár évben kezdtek bejönni ezek 90-100"-os Tv-k, talán pont ezért, hogy ezt a szegmest megszólítsák. Továbbá lehet valakinek nem is elsődleges a projektor, hanem csak van és előveszi mikor filmezne, ha van dedikált szobád akkor átfáradsz és beülsz egy "moziba" de ha nem akkor viszont van mondjuk nappalid, tudom van aki nappaliból is denevérbarlangot tud csinálni, de valljuk be ez nem általános. Sokkal reálisabb, hogy mondjuk csak előveszi az ember, gyors beállítja (Nebulaba van egy rakás automata kalibráció, hogy már csak ezzel se kelljen vesződni) és mehet a mozi. Még dedikált házimoziba csakis a legfehérebb vászon jöhet szóba, addig én minden fajta felé ALR vásznakra vadászok, mivel annyit azért tudok, hogy környezeti fény lerombolja a képminőséget. Ezek a különböző ALR, CLR vásznak se lennék meglepve ha kínaiak lennének, de lehet persze tévedek, az biztos hogy nem egy profi házi mozi kellékei az ilyen vásznak.
Szóval van ez két külön világ és ezzel jössz, hogy milyen hibái vannak ennek projektornak, meg milyen képe van (igen monoprojos tesztelő egyébként tényleg leírta, hogy a 3 lézeres prokektorok képe nem annyira természetesnek hat), hát kérlek ez az ember egy rendes minősített kalibrátor, szóval ha te rossznak látod akkor nálad van a gond (nem jó képernyő amin nézed esetleg maga a kép nem adja vissza megfelelően), de hogy szimplán képről ilyen minősítést írsz 15 év projektoros múlttal az meredek. Ha mondjuk élőben láttad volna és úgy mondod hogy mi baj vele, az akkor rendben van mert láttad már működés közben, de szimplán képről minősíteni úgy hogy egyébként a tesztelő (aki ért hozzá) nem is hoz fel ilyen negatívumot.
Szóval igazán nem értem ezt az élcelődést, én örülök mikor látom, hogy írja valaki milyen jó projektora van és legyen neki jó, élvezze, senkinek se több se kevesebb ha valaki örül valaminek ebbe az elcseszett országba, örülni kell hogy van innováció.
Természetesen nem kell hogy tetszen, sőt lehet ekézni a 3 lézer technológiát is, de nem jobb örülni valaminek?Ui.
1700 on/off kontraszt minden nélkül, dinamikus+irisz ötezernyóccázkilencvenhárom kalibráltan, ez már döfi! -
makkmarce
őstag
válasz
Turbo73 #70684 üzenetére
én értem, hogy téged nem zavar az epson életlen képe a DLP-hez képest, és az se, ha max 15FL fényerőd van, vagy zsebkendőnyi a kép, meg az sem, hogy milyen színek vannak, mert megint csak 1 paraméter az isten, a kontraszt.. igen, inkább 1700:1-hez kontraszt, mint DCI P3 70%, ugyanis én azt látom, és számomra az a rakás sz*r.
Aztán gyorsan bebizonyítod, hogy egy fele akkora fényerejű projector 1.5x-2x annyiért hű de megéri. -
Ájvé
veterán
válasz
Turbo73 #70684 üzenetére
Akkor én is leírom amit gondolok.
5 éve mikor megvettem a mostani projektorom megkaptam, miért nem veszel használt lámpásat, sokkal jobbat tudsz venni stb. (Ja meg kaptam is a lézer prokektor miatt, hogy ez tönkremegy, Cseneles fiókjában halomba állnak a lézer fegyverek, 5 éve nincs vele gond, kopp kopp kopp).
Nekem viszont nem kellett (volt is egyébként egy belépő szintű Acer, még mindig megvan), megtetszett az úgynevezett lifestyle vetítés. Részletezni kellene mit jelent ez. Ez a vetítés nem dedikált mozi szobában történik, sötét falak közt, hanem mondjuk nappaliban ahol nincsenek egyébként vetítéshez szükséges körülmények. Ez már eleve vért kíván profi projektorozóknál, hiszen hogy lehet így vetíteni, volt is ebből szinte vérre menő vita itt. Nem is várok el olyan szintű képminőségét ami egy profi vetítő tud, aki ezt akarja az előbb részletezett úton halad.
Továbbá nincs házi mozi se, bár jó lenne még érdekel, de ez is csak egy újabb nyűg lenne nekem, van Soundbar amit egy vérbeli hifis körberöhög és nem mondom nincs igaza, csak más a színt.
Amiről szól ez az egész, hogy nappaliban bekapcsolod a projektort és nézed, ahol előtte mondjuk tv ment vagy tudom is én.
Továbbá ezek projektorok zárt rendszerűek, soha nem volt takarítva az én projektorom és már kb 5 éves. Ez amolyan lustaság vagy nemtörődömség annak aki "hagyományos " projektort használ, de ez egy újabb különbség az oldschoolhoz képest ha már így fogalmaztál.
Ez két külön világ, szerintem az miatt nem kell senkit bántani, hogy ki mit választ.
Innováció viszont adott, nem nagyon tudsz mutatni olyan "régi" projektort ami olyan szín lefedettséggel rendelkezik, mint a 3 lézeres projektorok, mikor írtam az ALPD-t meg hogy 1000:1-es kontrasztot tud 0,47" DMD-vel, már akkor is mondták hogy ez kb lehetetlen, meg kamu felejtsem el, monoprojos teszt után már volt aki elhitte. Most még tovább léptek és igen régi projektor gyártók el vannak maradva ők még mindig az első csoportnak készítenek projektort, de a második csoport sokkal nagyobb vásárló erőt képvisel már. Majd lesz időm folytatom. -
-KP-
addikt
válasz
Turbo73 #70684 üzenetére
A dinamikus kontrasztot nem kötelező használni gondolom. A kalibrációt meg el lehet végezni teljesen más fényerő és írisz állások mellett is. Kötve hiszem, hogy a jobb oldali beállítások mellett ne lehetne kihozni jóra... JVC NP5 4500-ért nincs már, helyette van nz500 6000-ért.
-
makkmarce
őstag
válasz
Turbo73 #70616 üzenetére
hogy áfát kell fizetni az neked fura? vám az elhanyagolható, talán 2-3% volt eddig az elektronikai importra. Az, hogy világbajnok az áfa, és nem annyi, mint az usaban (mondjuk 5-7%), az probléma, de annak semmi köze ahhoz, hogy behozod, vagy itthon veszed meg. Cserébe itt jobb esetben kapsz orvosi ellátást(értem ez alatt az EU-t, nem itthon, ahol nekem is tavaly 1.5m ment el magánra), ott meg egy komolyabb EÜ kezelésbe csődbe megy a család. Az egyedüli szemétség a szállítási költség megvámoltatása, de az meg a trükközések miatt lett így (5% áruérték, 95% szállítási költséges trükkök)
-
Ájvé
veterán
válasz
Turbo73 #70612 üzenetére
Köszi, néztem a nothing projector black series tesztjét és nem 0,6 gain hanem kb 1,1 (közepén erősebb, szélek felé haladva 0,93-ig csökken), ez elég meggyőző, monoprojos csávó ezt a vásznat ajánlja normál vetítési távolságú projektorhoz is (ebben tesztben is Laser speckle résznél).
Mennyire használható vagy inkább milyen hátránnyal jár UST vászon normál vetítési távolságú projektorhoz?
Elvileg ez a legjobb a csillogás megakadályozására, jobb mint Fresnel.-KP-
Most 120" van, lejjebb nem szeretnék adni, mostani gyűrött lett úgyhogy csere lesz, csak vászon anyagot venni keret nélkül ami kompatibilis a mostani kerettel, majdhogynem lehetetlen másrészt szinte ugyan annyi (vicces módon, volt ahol 50$-al lenne kevesebb csak a vászon, mint kompletten kerettel).Turbo73:
Igen, 2799$-ból 3500$ lesz a kosárba, vám és szállítás.makkmarce:
Volt hogy rendeltem USA-ból igaz nem nagy értékében de semmit nem kellett fizetni, több mint 10 éve volt mondjuk.
Másik egységes közös EU piac, de nálunk 27% áfa, miért nincs egységes tarifa az EU-ba behozatalra, mivel egy piac így lenne igazságos. Nyilván ez van, csak azért mégis igazságtalan mint persze sok minden más az életben, ez van nincs mit tenni.Egyébként néztem ezt a Nexigot is, 3500$ (vámmal mindennel együtt) és ez ALPD 5.0 (lézer+led), elvileg nem érinti annyira a csillogás meg ehhez mindenképp UST vászon kellene. Erről vélemény?
-
Vhiktor
nagyúr
válasz
Turbo73 #70464 üzenetére
Ohh nagyon sokkal van így, csak általában a projektorokat mindenki full field mellett méri és kisebb mintával nem ellenőrzi le, így adott esetben ki sem derül, tesztekből sem, mert egyszerűen nem mérik. Persze egy szakavatott szem azonnal látnja filmek esetében, hogy valami nem stimmel.
Sajnos tvk esetében sem csak minilednél jelentkezik, hanem akár olednél, de még sima "hagyományos" tv-knél is előfordulhat. -
Vhiktor
nagyúr
válasz
Turbo73 #70455 üzenetére
Miniled tvknél is gyakori, hogy képernyő lefedettség függvényében változik a szinhomerseklet, sőt van amikor a gamma is.
Jvc-nél egyrészt ezt a light recycling okozza, de ezt még kellene oldania a jvcnek......
De egyébként más projektoroknal is benne lehet ez a pakliban csak általában soha senki nem jár utána. -
mandju
senior tag
válasz
Turbo73 #70455 üzenetére
A jvc-nél működik a “fény újrahasznosítás”. Pl. 10% ablakot vetítve 10-15% fényesebb a projektor. Sajnos ettől függően a szürkeegyensúly is változik. Ami magával hordozza a színek pontatlanságát is. Ezt úgy lehet minimalizálni, ha az ember 10-20% ablakméretű patch-ekkel kalibrál.
-
Vhiktor
nagyúr
válasz
Turbo73 #70198 üzenetére
Én az egészet kifejezetten arra értettem, hogy video felvétel alapján döntsön valaki 2 gép között.
Larst én is hitelesnek gondolom. Máshol lehet érezni néha erős hátszelet.Azért valljuk be, hogy a legtobb comparison video semmi szakmaisagot nem hordoz, teljesen kamu az egész, a legotbb fizetett, mint nagy eséllyel a valerion.
Szóval én csak a comparison videók letjogosultsagat kérdőjelezem meg, de azt nagyon erősen, ha meg influencer csinálja akkor meg nem is kérdés.
-
Vhiktor
nagyúr
válasz
Turbo73 #70193 üzenetére
En egyetlen osszehasonlito video alapján sem döntenék, a fentebb leirt dolgok miatt. Még profi filmes kamerával, arri alexera gondolok sem vállalják ezt az ismerőseim, hogy hiteles legyen
és a fizetett rész minden ilyen videónál esélyes, ezt sem lehet kizárni 100%ra.
Nem tudom milyen muszerei vannak, videoiban csak a kleint látom, ami önmagában édes kevés nagyfelbontasu referencia spectro nélkül, nem alkalmas hiteles szín meresre, mint ahogy egyetlen colorimeter sem (kontrasztot, fénysűrűséget, fekete szintet tökéletesen megméri)
Egyébként őt kedvelem, de nem tudom, hogy kereskedő e, mert ha igen, akkor is benne van a pakliban, hogy amin nagyobb a haszon az fog jobban szerepelni.
Az a baj, hogy én is csinálok bármikor olyan comparision videót, hogy egy ips paneles tv elveri az oledet. Én ezért nem szeretem ezeket a videókat, mert soha nem lehet tudni.
-
Khaosz55
addikt
válasz
Turbo73 #69971 üzenetére
Nekem pl ennyire nincs. xw5000-el 116" nz700-al 120". Illetve számold bele hogy a gép mélységét is. NP5 mélysége 495mm hátfaltól előírt távolság 20cm. NZ500 479mm és 5cm a faltól a távolság.
Nekem sincs távolság és pontosan a centikért megy a küzdelem hogy meglegyen a képátmérő.
Egyébként rosszul nézted mert nem állítottad át a 16:9-re a képarányt.
NZ500-700Ez meg a NP5 esetén:
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Turbo73 #69971 üzenetére
Azt sokan elfelejtik, hogy az objektíveknek is van gyártási tűrése.
A JVC NP5 manual felhívja rá a figyelmet, hogy +-5% eltérés lehet a manual throw distance táblázatban megadott értékekhez képest.
Azaz szerencsétlen esetben a 362cm lehet 18cm-rel több, vagy akár kevesebb is...
(Emiatt javasolják sokan, ha nagyon ki van számolva a hely előszőr a vetítőt vedd meg, aztán a helyszínen az adott példány kipróbálása után a ténylegesen vetített képméret alapján a vásznat.)A fenti távolságra a vetítő házának hosszán kívül még legalább 10cm-t rá kell számolni a HDMI és betáp kábelek miatt.
Ezeken felül ha be akarod tartani a gyártó előírását a megfelelő szellőzés miatt az NP5-nél 20cm-t kell elhagyni a hátsó faltól a levegő beszívás miatt.
Ez ha jól emlékszem az NZ500/700 szériánál a megfordított légáramlás miatt már csak 10cm. -
Cseneles
őstag
válasz
Turbo73 #69716 üzenetére
Nekem van 2db itthon. Projektoronként minimálisan eltérő az eredménye de általában 20-25% ON/OFF kontraszt mérhető kalibráció után. Azoknál nagyobb a hatása amelyek sok fényt vesztenek D65 fehéregyensúly beállításakor.
Ez egy előtétlencse bármire felrakható a nagyobb mivel 11cm az átmérő. Hatására a kép enyhén pirossas lesz. Minden gépnél a piros fény előállításával vannak a gondok, magyarul kevés. Elétéve a lencsét elbuksz a fényből kb 15%-ot, ami kalibrálással lencse nélkül lehet több de van olyan géptípus aminél 40%.
Ha megméred a gépet high brightnes módban R,G,B felső fullra tolva mennyi on/off kontrasztot kapsz... az a filterrel -15% fénysűrűség mentén nagyjából elérhető.
-
Vhiktor
nagyúr
válasz
Turbo73 #69716 üzenetére
Vigyázz azzal a tuninggal, csak.ideig óráig jó. Pont pár hete érdeklődtem miatta Taki forumtars nevében, és nem egészen úgy van ahogy beallitjak az oldalon. Mindenképpen ki kell küldeni hozzájuk a projektort, csak a lencsét nem adják oda, hiába mondtam hogy én fogom kalibrlani és amúgy is a helyszínen kell. De nem is ez a lényeg, hanem az hogy 1000-2000 órás lezer hasznalattal már nem akartak elvallalni, nyilván valtozik annyit a szinhomerskelet, hogy a lencse már nem jó hozzá ekkor kalibrlani kellene, de akkor megint ott leszel kontrasztban mint lencse nélkül. A lencse lenyege, hogy epsonnal pl dinamikus modban nagyobb a kontraszt, ha megprobalod ott hagyományos módon szinhelyesre kalibralni akkor lecsokken a kontraszt, mig a lencsével nem, mert ott maga a lencse oldja meg a szinhelyesseget, de ez csak ideig óráig jó. Nekem ez jött le a válasz levelükből. És előtte mindenképpen bevizsgaljak a projektort hogy a gyári szinhomerseklete olyan e mint amihez eredetileg a lencsét legyartottak, ha nem akkor megint nem jó, mert akkor megint a feherehyensullyal kellene játszani. De kérdezz rá az a biztos.
-
m3ss
veterán
válasz
Turbo73 #69358 üzenetére
most nem talalom a kolorimetert, de ha jol emlekszem i1 display pro 3? vmi 50e ft-os kutyu, de Vhiktor talan emlekszik a tipusara
0.002 nit feketet mertem, 3x e onoff. de ennel valszeg jobb feketet is tudna, csak a muszer ennyit tud. ha behuznam az iriszt akkor meg jobb lenne. x7900 amugy. de tud ilyet Vhiktor regebbi talan x500 jvc vetitoje is, meg ilyenebbet is.
x5900/7900/9900 utan visszalepes volt fekete szintben, meg (nativ) kontrasztban jvc-nel is.
csak lenne mar levarrva a fuggonyom, mert sajna vasznon azert nem ez koszon vissza a szoba miatt.nyilvan nem azt mondom, hogy nem cserelnem el barmelyik ujabb 4k-s jvc-re, vagy ezekre a tablazatbol plane. de ha most venni kellene egy uj vetitot azert huznam a szam, hogy visszalepes lenne ebben. de egyelore inkabb latni akarom mar azt a brutal 0.5-3% adl kontrasztot amit tud vasznon...
-
Celithrandi
addikt
válasz
Turbo73 #69219 üzenetére
Nem tagadok semmit és a vezérlő sem érdekel jelen pillanatban, én szimplán kipróbálom a gépeket a saját környezetemben és utána mondok róluk véleményt. Az utóbbi 10 évben több mint 10 dlp gép volt itt nálam, ezeket is ismerem. A valeriont nem láttam, de cserébe láttam más 0,47es dmd 4k gépeket. Majd ha látom a valeriont akkor arról is lesz véleményem.
-
makkmarce
őstag
válasz
Turbo73 #69206 üzenetére
közben megtaláltam, ez lesz az:
akkor ahhoz képest, hogy 4 lépcsős az XPR, egész éles képet sikerült összetákolniuk.
ha esetleg érdekel még valakit, hogy mik vannak (hát valós 4k az nincs), itt lehet nézelődni:
https://www.ti.com/dlp-chip/display-and-projection/array/products.html#sort=2793;asc& -
makkmarce
őstag
válasz
Turbo73 #69203 üzenetére
DLPC7541 controller supports up to 4K ultra high definition resolution using DLP471TE digital micromirror device
A chip gyártója csak tudja, hogy melyik mekkora:
https://www.ti.com/product/DLP471TE
Itt valami nagy keverés van akkor, mert 0.47-et ír a texas instruments
-
makkmarce
őstag
válasz
Turbo73 #69201 üzenetére
A linkelt honlapon el van írva, a chip kódja alapján az egy 0.47"-es chip
, ráadásul a kód alapján az a chip már nincs gyártásban régóta, és az új kódja a DLP471TE.
Máshol már jól írják:
https://www.projectorreviews.com/benq/benq-w4000i-ht4550i-4k-4led-projector-review/ -
makkmarce
őstag
válasz
Turbo73 #69199 üzenetére
A 0.66-os van pl az én gépemben, élesebb képe van, mint a fullHD-nak, és az a trükkje, hogy csak átlóban zizeg, úgy hozza össze a 4k-t, nem 4 négy lépésben zizeg, ahogy a sima FHD. Hátránya, hogy általában nem engedik kikapcsolni az XPR-t, mivel a natív felbontása nem túl szabványos.
-
-KP-
addikt
válasz
Turbo73 #69151 üzenetére
Szerintem itt most elég rossz az autós hasonlat. Egy olyan Runco-t ami Csenelesnek van vagy egy Christie HD-t 1.5 millió környékén lehet kapni a használt piacon. Újonnan nem lehet egyiket sem. Ezért én inkább ezt az árat hasonlítanám a 7000-es Sony használt árához. Szerintem így reálisabb. A Runco/Christie használt árait a Sony új árához mérni nem fair. Mindkettő új árát nézni meg szerintem értelmetlen. Még esetleg rá lehet számolni két garnitúra lámpa árát. Merthogy a lámpás gépbe cserélni kell azt is párszor x év alatt. Valamint egy médiajátszó htpc árkülönbözetet. Merthogy a régi 4k-t hdr-t kezelni nem tudó gép mellé dukál az is.
-
Joshi
titán
válasz
Turbo73 #69151 üzenetére
Az a Runco biztosan egy piszok jó gép lehet. Én azért érzem a Sony XW5000 gyenge pontjait, pedig konkrétan zérus tapasztalatom van a vetítők terén. Persze nem azt akarom mondani hogy rossz lenne, erről azért nincs szó. Szerintem az a Runco nagy moziszobákba való ahol már kell a nagy fényerő, illetve ha jól gondolom cserélhető objektíves. Egyértelműen más kávéház.
-
-KP-
addikt
válasz
Turbo73 #69146 üzenetére
Nézhetjük az új árat is, de mivel egyik versenyzőt már nem lehet újonnan kapni, így nem érdemes. A használtpiaci árakat nézve már érdekesebb lenne. Mondjuk egy ilyen teszt megtörténésének az esélye minimális, hacsak a felhasználók maguk össze nem hozzák. Mert amúgy egy ilyen teszt senkinek sem érdeke.
-
szepi0808
senior tag
-
Cseneles
őstag
válasz
Turbo73 #69087 üzenetére
Aki nem madVR ToneMappingot használ az csak valami HDR-nek csúfolt képet néz. Több embernek is Demóztam köztük Péjének is a fórumról 72fl (246nit) vs 144fl( 493nit) vetitett HDR képet madVR használatával.
Aki azt gondolja, h HDR esetén 100%-ig tökéletes ToneMapping mellett egy 72fl fénysűrűségű képnél egy 144fl dupla olyan fényes lesz az rosszúl gondolja. Ez csak bizonyos jelenetekre igaz. Fénysűrűséggel a Dinamikai felső tartomány emelkedik. Addig a pontig érdemes emelni a fényerőt amig megtudunk alkudni a fekete szint mélységével.
Helyes algoritmus mellett alig észrevehető a megnövekedett fénysűrűség pl.: Hobbit öt sereg csatájából kiragadot tavi város éjszakai jelenetben ahol a Sárkány felégeti a falút, a tűz impozánsan fest. Vagy StarWars 3.-rész lézerkard a sötétebb jelenetekben szó szerint nem csak látod de a retinába bele is ég
-
Celithrandi
addikt
válasz
Turbo73 #69001 üzenetére
Megoldva. Ha lejátszod a filmet akkor a beállításainál van tone mapping és a reinhardot át kell állítani. A nehézség, hogy ez a rendes beállításokban nincs benne + a magyar kodiban a tone mapping "hangok leképezése" néven szerepel, rá se néztem mivel azt hittem szoftveres hangbeállítás
-
-KP-
addikt
válasz
Turbo73 #68653 üzenetére
Láttam azt a tesztet, nem nyomta le az NZ8-at. Ettől független nem értem ezt az ellenségeskedést. Szerintem mindenki csak jól járna azzal, ha végre egy gyártó felkavarná ezt a langyos posványt, amit projektor gyártás címszó alatt művelnek a gyártók az utóbbi évtizedben.
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Turbo73 #68626 üzenetére
Érdemes elolvasni a link mögött teljes tesztet.
Úgy látszik, hogy az egyes készülékek hosszabb ideig vendégeskednek nála, és folyamatosan frissíti dátumokkal dokumentálva a későbbi meglátásait.
Saját magát annyiban korrigálta, hogy a fine pixel alignmentet először egyáltalán nem használta, később hozzátette csak úgy érdemes használni, ha 8-as léptékben állítod, ami megfelel 1 pixelnek.
Az Adjust (Pixel) menuben +-2 pixel állítási lehetőség van vízszintese és függőlegesen.
He ez nem elegendő akkor az Adjust (Fine) menüben lehet még
tovább pontosítani, de itt is csak 8-asával azaz 1 teljes pixel mértékben érdemes.
Én ezt ki is emeltem az előző hozzászólásban.
Nyilván a sajátomat a nálam vásznon látott eltéréseket korrigálva állítottam be a fenti módszer alapján. -
Cseneles
őstag
válasz
Turbo73 #68626 üzenetére
Ezt teljesen jol latod, konvergencia gépenként kulonbozik. Lcd eseten ha egysegesen tolod a szineket nem pedig zonankent megfogva akkor nem hat ki a homogenitasra csak egysegesen. Ha a gagyi objektiv vegett a kep bal szelen allitanod kell a keket, jobb szelen meg a pirosat vagy forditva…ezt sokan benezik konvergencianak de a hiba valojaban kromatikus aberacio amit az olcso objektiv eredmenyez. Ha ez vegett elallitod a kovergenciat akkor 100% feher vagy szurke vetites eseten imhomogen kekes pirossas elszinezodesek tapasztalhatok a kep bal illetve jobb szelen.
-
Rolibratyo
csendes tag
válasz
Turbo73 #68585 üzenetére
Azért a fine pixel alignmenttel csak óvatosan.
Itt van a simple home cinema-s srác véleménye róla a
JVC DLA-NP5 esetében: (Panel Alignment: bekezdés)using fine pixel alignment reduces chroma resolution on a projector so I preferred the unit with it off
They are there to make patterns look lovely and stop warranty requests, but not there to objectively improve image quality
Majd később:I had to use the fine panel alignment and move blue both to the right and down by 8 fractions (which equals to exactly one pixel in each direction
Én a sajátomat ennek megfelelően állítottam be.
Új hozzászólás Aktív témák
- Csere-Beszámítás! Olcsó Számítógép PC Játékra! R5 1500X / RX 570 8GB / 16GB DDR4 / 250SSD + 2TB HDD
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- Acer Nitro 5 -AN515 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i7-11800H - 16GB - 512GB SSD+1TB HDD -RTX 3050 - Garancia
- Kingmax 1x2GB DDR2 800 RAM eladó
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest