-
Fototrend
Élet az Egyesült Királyságban…
Új hozzászólás Aktív témák
-
Devid_81
félisten
válasz
t72killer #45316 üzenetére
Nalunk 2 telo is ezt csinalta, mindenketto alma volt, semmi kovetkeztetest nem szurok le a markabol, az asszony jo ideig a almas volt majd en megrontottam
Akku javitasban nagy uzlet van, foleg amiatt mert jol lehuznak vele, csak azt cserelik ami mar teljesen halott cella, mikozben a javitasi papirokra sok esetben ettol tobb kerul. -
t72killer
titán
válasz
Devid_81 #45315 üzenetére
Nekem eddig 1db produkált csak ilyet, az is egy kínai pótakksi volt sgs2-be, a többi lítiumcuccosunk rendben van 25éve
.
Ezt a példányt, ha hinni lehet a posztoló akksineppernek, igen erősen túlhajtották (taxi, valszleg folyamatosan gyorstöltőzve), szóval azért adtak neki rendesen. Most nézem, ha jól értelmezem Kínában üzemelt a járgány, ahol az időjárás se feltétlen barátja egy nem aktívan hűtött-fűtött akksinak.
Én JAVÍTHATÓ EV-akksikat szeretnék. Nem többezerért, hanem mondjuk a kukázott cellaár duplájából megoldva: ehhez értelemszerűen könnyen szétkapható pakk kell, amiben okos elektronika megmondja, hogy a 7es, 89es, 341es és 417es cellák halottak - fedél lepattint, kuka elemek kukába új a helyükre, elektronika újrakalibrálja magát és mehetsz. Majd ha a mostaniakról a 8.bőrt lehúzzák, lesz majd ilyen.
-
Devid_81
félisten
válasz
t72killer #45314 üzenetére
Par ev utan eleg sok igy vegzi.
A regi telefonjaimat ezert hajitom ki amikor mar tutira lementettem rola mindent.
Az asszonysag meg megorizte a regi teloit...amig meg nem latta, hogy mind felfujta magat mint egy lufi... szerencsere nem okozott gondot, evek alatt azert a charge szerencsere full eltunik beloluk, de attol a kemia meg mukodik odabent.
Nem veletlenul vagyok ellene meg mindig az EV akkuknak, ha lenne solar panel inverter+battery a hazon, mindent is kivulre szereltetnek fel a falra, lakasban egyik sem kell, van ott eleg sok mas vacak mar ami bajt csinalhat igy is. -
t72killer
titán
Izé, ezek a mókik tudják min táncolnak?
A "munkabiztonság", "szakértelem", gyorsan felfuttatott EV-ipar és egy agyonnyúzott eszköz találkozása...(Leaf taxi akksija, a modellről azt kell tudni, hogy nincs normális akksihűtése = rendszeres gyorstöltés nem javallott)
-
Devid_81
félisten
Facebook link, nem tudom mukodik-e regisztracio nelkul.
BigFoottal jobban jarnank, ha csak O jonne Angliaba -
moleculez
veterán
válasz
instantwater #45309 üzenetére
Anyósnak volt egy Ford Focus (2 -kettő- éves) ami többet töltött szervízben, mint nála. De szó szerint. Dealernek saját garija, RAC 19863 pontos checklist… Mindig valami másra gyanakodtak, kicseréltek minden szir szart, aztán visszaadtuk. Hengerfej tömítés… Soha többet Fordot.
-
moleculez
veterán
válasz
instantwater #45309 üzenetére
Bizony! Nekünk amikor helyi dealertől volt kocsi akkor 1 MOT + full service volt az alku tárgya, volt hogy új akksi + deep cleaning. Anyósomnak a Hyundaira polírozást intéztem.
Ezekből könnyebb is, gondolom nekik is elszámolni mint ktsg vagy nemtom.
-
t72killer
titán
válasz
instantwater #45309 üzenetére
+1, új 12V akksi és új gumi jó ötlet, meg is van rögtön pár százas
.
Igen, én is csak létező cégtől vennék nem random mókitól Glasgow alsón. Bár EV-je ritkábban van szakadtabb népeknek, de láttam én már olyat, hogy színangol orvos(!) adott el úgy kisHAJÓT, hogy 3 hónap múlva ott volt leesett tőkesúllyal az öbölben. Tudta, hogy baja van, aztán "elfelejtette" az új tulajjal közölni. Hogy aztán ebből milyen pereskedés lett-e, vagy benyelte-e az egészet a bizti, nem tudom.
-
válasz
t72killer #45308 üzenetére
Alkudni nem csak pénzben lehet.
Sőt, van, hogy másban könnyebb.Mi például egy vagy két új gumit kértünk, mert össze-vissza gumik voltak rajta, ahogy az Angliában megszokott.
Nem kapcsolt be az auto start-stop ami a gyenge akku jele.
(Más kérdés, hogy ez egy akku gyilkos feature... és az első amit kikapcsolok)
Egy új akksit is belefoglaltunk a vételi ajánlatba.És mivel foltos volt a kárpit sok helyen, ezért egy alapos tisztítást is.
Kicsit vastagon fogott a ceruza a kereskedőnél (korábbi nevén Carshop), ez nekik aprópénz volt.
Persze amikor néhány nap használat után sem működött az auto start-stop megnéztem az akkut ami eléggé el van ásva, de a lényeg látszott.
Nem cserélték ki az egyezség ellenére sem.Akkor kérettem a managert, és közöltem, hogy ők engem átvettek.
Sűrű elnézés közepette már intézték is a dolgukat.
Par hónappal később szivárgott a hűtővíz annak ellenére, hogy ők is valami nagyon sok pontos ellenörzőlistákra hivatkoztak.
Szerencsére még benne voltunk a fél év gariban amit a kereskedő vállalt.
Többszáz mérföld alatt lehetett csak észrevenni, hogy fogy a víz.
Egy cső volt lyukas.
Egy 4 éves Ford S-Maxról beszélünk .....
Tudom 3F: Ford, Fiat, Francia.Nem önkéntes döntés volt ez a márka, egyszerűen nem volt ekkora Toyota a piacon ebben az árkategóriában.
A fentiek miatt, és az abszolút hozzá nem értsem miatt legközelebb is csak nagy cégtől veszek használt autót.
Ott lehet reklamálni, és úgy tűnik alap, hogy kell is.
Az első autónkat azt hittük olcsón vesszük magánszemélytől, aztán egy f.shalom fiat volt.
Ott viheted perre az eladót, de nem biztos, hogy megéri az extra energiát, pénzt és időt.A kettő között egy Toyota Aurisunk volt, az szépen tette a dolgát, csak kinőttük.
Fájt is érte a szívünk. -
mindenes24
junior tag
Par gyors kerdes:
Morrisonsban 2kg-os fagylalt dobozabol rendszeresen jo 3-4cm hianyzik, csak 75-80dkg.
Tudom, hogy jo paran hasznaltok szocialis mediat, elindultak mar a toprengesek, hogy Brexit utan annyira padlot fogtak, hogy mar a vizet is kisporoljak a fagylaltbol?
Ha meg nem, elinditanatok, hogy legyen valami hir is a nagy uborkaszezonban? ;)Belfoldi kirandulasokra milyen utazasi iroda ajanlott, ahol van erdemi idegenvezetes?
Foleg az orszag csucskei erdekelnek, Wales-tol Cambridge/on at a skot reszekig.)Tengerpartra hova erdemes menni 1-2 napra, ahol nem mocskos a tenger es van zuhanyzo, wc?
Eszaki reszre (York felett, Newcastle, esetleg skot teruletek) hogyan lehet nem tul dragan utazni vonattal, busszal?
(Manchester - York "startvonalrol" indulva)£30 vouchert kaptam, de csak Peacock es hasonlo boltokba ervenyes, nem tudok mit kezdeni vele.
Valahol be lehet cserelni normalis boltokban ervenyes voucher-re?PS:
azt eszrevettetek, hogy egy hete megemeltek az okostelefon arakat hasznaltcikk boltokban es tomegevel megjelentek 2-3-4GB RAM-os laptopok? -
t72killer
titán
válasz
t72killer #45303 üzenetére
... alternatíva, hogy hagyom a π-csába és 500-al drágábban elhozok egy ugyanolyat a 20mérföldre lévő neppertől, ahova még bringával is el tudok jutni... Ebben az országban 300mérföldet utazni autó nélkül az átvételre többe kerül, mint anno Robin Hood erdején átkelni pénzes pacák-ként... Szállítás meg 1.2-2 font/mérföld. azoknál is, akik ingyen házhozszállítást igérnek, uis ott kiderül, hogy csak 20mérföldig ingyen
-
t72killer
titán
Ha egy kocsi, amit kinézek 300 mérföldre van az embertől, akkor hogy érdemes nekikezdeni, kérjek a neppertől rendes körbevideót?
Láttam még olyan hirdetést, amiben volt valami "128 point independent AA check" - háát, a semminél jobb, de nincsenek illúzióim a brit surveyorokkal semmilyen témakörben...
-
t72killer
titán
válasz
moleculez #45301 üzenetére
Bnyeg, itt kéne pár extra helyre bevezetni a 400 Voltot, agybaj...
Hogy a CPS (chargeplace Scotland) eljutott-e a XXI. századba és van saját rendszeren belül ríltájm infójuk a hálózatukról, dunsztom sincs, de azt beszélik errefelé civilizáltabb valamennyivel a világ EV ügyben mint Délen.
-
moleculez
veterán
válasz
t72killer #45300 üzenetére
Várjá’ hogy mit mutat a trékép még okozhat meglepit. Amíg nem jelentenek egy töltőt az XY app felé a userei, addig elérhetőnek jelzi. De a vastag rézmadzag itt is hajlandó egyesek kezében maradni.
Állítólag ki lehet bírni röhögés nélkül, mikor 10%-al centized a következő töltőt. (Tapasztalatból hallottam) -
t72killer
titán
válasz
moleculez #45299 üzenetére
Néztem, h van belőle 62kWh-s is, de az már 10 guriga felett megy (uolyan évjárat/mileage), ez már nekünk nem éri meg pluszban. Ha leugrik rokonért-látogatóért Edibe, max várakozás közben fellógatja egy Chademo töltőre, ott azért akad (amúgy Gairlochban is volt és Skyeon is mutat a térkép).
-
t72killer
titán
Micra szerviz a helyi kalapálósban 200+font/év, mert kötelező cserélendők is vannak. Ha bármi csinálnivaló is előjön, az simán +500/alkalom (az Agilával itt tartunk) Azt még meg kell fejtenem, hogy az akksigarihoz el kell-e vigyem márkaszervizbe, mert az innen elég nyűgös.
-
t72killer
titán
válasz
moleculez #45295 üzenetére
Ez max az Edi reptérre megy el, arrafelé van töltő. Bár hiába 40es akksi, oda-vissza nem járnánk már meg vele. A Leafek nagyobb gondja, hogy nincs akksihűtés, így a gyorstöltőzést amúgy is érdemes visszafogni. De arra, hogy a kert végén lóg a konnektorból és elszaladgál meló-gyerekek karateórája-bolt 3szögben, tökéletes. Csak ne rohadjon semmi rajta/benne.
Jja, és az akksihűtés hiánya miatt skót példányt próbálok levadászni, idefönt sose volt 35 fokos nyár (+az nem valószínű - bár nincs kizárva - hogy legnagyobb gáz: gyorstöltőzgetve lemenjen valaki innen Brájton bícsre amikor ott 40 fok van
)
-
t72killer
titán
Osztottam-szoroztam, oldalborda úgy néz ki egy 2021es Leaf-et (maradék akkugari 4év) kap falu körüli rohangálásra, tegnap besokalltam a kis benzines Vauxhalljának a nyűgjeitől: szétrohadó hűtőrendszer, széteső manuál váltó ami miatt már a haverságban lévő szerviz 10perces sugarából ki se merünk hajtani vele, tavalyelőtt ment bele a szétrohadt helyére új katalizátor... A Leaf nem óccó, 7k, de legalább nem egy kupac rozsda remélhetőleg - de el kell még vmikor mennem megnézni. Egy 2017-es pre-tax micra 3k-val olcsóbb, de tartok tőle, azt a 3k-t pár év alatt otthagynám a szervizben...
-
moleculez
veterán
-
-
t72killer
titán
válasz
instantwater #45289 üzenetére
Úgy 10éve nagyon nehéz meghatározni szvsz az "átlag magyar" fogalmát, uis egy "teljesen átlagos" szakmunkásképzőt úgy-ahogy elvégzett srác aki jókor kezdett el Pesten szobafesteni majd a bevételből 1, később 2, 3 lakást venni + nem folyt ki a keze közül a pénz, lehet most Dominikán tanul vitorlázni. Nem mondom, hogy jellemző, de pl egy bizonyos tök átlagos képességekkel megáldott GÁZSZERELŐ jut épp eszembe aki mostanában pihente ki a sok kazánbekötést Monacóban
Azért ez ultradurva: "A régi családorvosom már hetven fölött van, nemrég amputálni kellett a lábát. Két hónapig lábadozott, aztán ment vissza a rendelőbe, ahogy elkészült a műlába, mert nincs helyette senki sem." - nno, lehet itt sincs senki, de akkor nem is lesz olyan, aki beugorjon. A magyar eü gigantikus szerencséje, hogy az ilyen önfeláldozó lelkek még úgy-ahogy összetartják.
#45290: skótokról el tudom képzelni, mindenhonnan összeszedi-kunyerálja az ingyen-kinőtt cuccokat, ez nagyon megy itt. Nálunk: nem is akarom tudni, mennyi ment el ÚJ egyenruhákra, a mai nap száma 26: ennyi fontba került a tolltartó, amit a nagyfiú megálmodott és egész hetes keresgetés után végül Amazonon megtalált. Drága? Ja, de összességében zajszint, úgyhogy megkapta.
-
Tufa_
aktív tag
válasz
instantwater #45289 üzenetére
Nem panaszkodom bolcsi utan, de ki az isten tudja meguszni az iskola kezdest it £1bol ahogy irta valaki ott?
Ma kaptuk meg az iskola egyenruhat, taskaval, etc, £250 azt ahogy a gyerek no, jo lesz ket hetig -
t72-nek amikor a világvége hangulat rátör:
Reddit: Mondott már nektek tök lazán külföldi olyat, ami az átlag magyarnak elérhetetlen és gyomorba vágott?
Úgy tűnik külföldön minden jó.
Bár elég kevés a UK komment -
válasz
blt-blog #45283 üzenetére
Technikailag egy iszonyatosan félretájékoztatott populáció epszilonnal több, mint a fele szavazta meg, és a másik felének meg olyan szinten figyelmen kívül hagyták a véleményét, hogy az valami hihetetlen.
És mi lett a büntetés a nyilvánosan bevallott mocsok hazugságokért, amivel ugyan a politikusok hatalamasat kerestek, az országot meg gyakorlatilag tönkrevágták?
Hát, az egyik főkolompos faszt megválasztották PM-nek, a másik főkolompos fasz pártját meg a következő választásokon fogják.
-
válasz
moleculez #45281 üzenetére
Így is elég pénzbe kerültek a szállások és a Francia/Olasz autópálya díjak, ezért sem akartunk hotelezni, meg azért sem, mert várost néztünk egész nap. Aludni, vacsorát főzni, ruhát mosni jó/jobb az Airbnb.
Marseilleben egy Ibis Budget ben szálltunk meg, de azt sem nevezném csillagos hotelnek. Inkább diakszállónak.
Ott konkrétan egy fél, háromszög alakú zuhanykabin volt. Érdekes élmény volt férfiként....
Lignanoban pedig egy mobile homeot béreltünk egy kempingben.
Szállásra összesen 1466 EUR-t költöttünk.
2 felnőtt, 2 gyerek.Ebből 213 volt a Párizsi garázs apartman 2 éjszakára a város szélén ahonnan RER vonattal könnyű volt bejutni a városba.
A helyi BKV appja volt a jegy is, menetrend is, minden egyben. Csak győzze az ember akksival
.
Éljen a powerbank ami nem volt nálunk
De battery saver móddal kihúztuk nap végéig.
Ha lemerült a teló, nincs busz/vonat sem.174 a Marseille-i Ibis Budget, 2 éjszakára.
Itt buszoztunk.304 a Nizzai szárítóköteles lakás a belvárosban, 2 éjszakára, plusz 60 EUR parkoló pár utcával arrébb egy Qparkban.
Itt gyalogoltunk sokat, mert nem érte meg buszmegállót kajtatni annyira a központban volt az apartman, ami persze a tengertől elég messze van
Kocsit nem akartunk használni, mert nagyon érdekesen vezetnek...774 a Lignanoi mobile home a Campingben 4 éjszakára.
Plusz jó sok autópályadíj.
-
Devid_81
félisten
válasz
blt-blog #45282 üzenetére
Ketfele Index cikket talaltam, az egyik az irja 1.2m netto kell ahhoz, hogy mindenre is alkalmas legyen a donor, nem olvastam vegig, de sztem itt az osszes letezo hitelre gondol a kolto mint CSOK,Puszi apj@f@sza meg minden is.
Mig a masik 480-as nettot ir, ami kivitelezheto azert ha tenyleg nincs masik hitel.
Igazabol az elso cikk az elegge megteveszto elso nekifutasra az elejen. -
blt-blog
kezdő
válasz
Devid_81 #45275 üzenetére
"Bezzeg Magyarorszagon ha 1.2m nettot keresnek ketten (wtf?!
) akkor adnak majd 3%-os hitelt"
Lehet rosszul tudom de az a hitel nem keresethez van kotve, hanem a vasarolt ingatlan parameterei vannak maximalizalva: az egesz legfeljebb kerulhet X-be es egy maximum ft/negyzetmeter plafon is van. De igazabol barki felveheti aki a felteteleknek megfelel es szerintem csak multbeli ingatlan van a feltetelek kozott, meg magyarorszagi TB, de jovedelem nincs. -
moleculez
veterán
válasz
instantwater #45274 üzenetére
Jó kis trip, jó móka lehetett. Főleg úgy hogy airbnb és nem 4-5* hotelek, meg van a romantikája na’
Nem kedvencem Franciao. de a tájak gyönyörűek. A városok… hát azt megette a bánat… 10 éve voltunk (kb) akkor is dzsuva és retek volt alig vártam hogy visszajöjjünk.
Olaszo. viszont ilyen kis szerelem. Főleg dél.Szerk.: az egyik kutya gazdijai amire vigyáztam egy hónapos dél amerikai túrnén voltak. Braz, Mexiko, Chile, Peru, Bolivia, Costa Rica. Mindenkinek egy hátizsák (4 fős család). Küldték mindig a képeket épp hol vannak. Na őket is irigyeltem nem kicsit.
-
t72killer
titán
Meglássuk, mindenesetre sikerült jól felfújni az árakat. UK demográfiája mondjuk még országos szinten nő, de a növekmény túlnyomó része a nagyvárosokban csapódik le.
Nekünk ez annyiban érekes, hogy idővel átköltöznénk valami szilárdabb konstrukciójú házba a fokozódó erősségű viharok miatt, és átköltözéshez se a rekord gyorsasággal fújt lufi, se a mindenkicsődbement válság nem jó.
-
t72killer
titán
"NIESR recommended "a moderate but sustained increase in taxes" including reform of the council tax system to make up the shortfall. It also suggests that the government could raise revenue through changes to the scope of VAT, pensions allowances and prolonging the freeze in income tax thresholds, which is set to end in 2028." [link]
Ezeket azonnal el kell zavarni + diliházba lecsukni úgy alsóhangon 50/fő tétellel. Hiány van? Egyetlen egy dolog jut eszükbe, az adóemelés. Tényleg mintha a régi MSZMP/MSZP egyetlen komolyabb Európai produktumát, Mr Kovács adóügyi biztost látnám...
-
t72killer
titán
válasz
Devid_81 #45275 üzenetére
Meglássuk, hogy ezzel sikerül-e újra pumpálniuk az ingatlanárakat. Eddig ez arra jó, hogy a cash ISA-kra kevesebb kamatot kelljen fizetni...
#45276: ez így van, csak egyszerűen nem látom az alternatívát. A labour megcsinálja házon belül a wrexit szintű pusztítást az adóival és azzal, hogy a létszükség hatékonyságnövelésről hallani se akar. Ilyeneknek pl semmi keresnivalója a közéletben: egy kétkezi dolgozó örül, ha megadják neki a 10+10% céges nyugdíjat.
-
Devid_81
félisten
Bank of England cuts interest rates to 4%, the lowest level in two years.
Azta, meg a vegen ingyen lesz a mortgage jovore mire lejar a 2 years fixed...
Bezzeg Magyarorszagon ha 1.2m nettot keresnek ketten (wtf?!) akkor adnak majd 3%-os hitelt....csak tudnam ki esik bele a kriteriaba, mert nem Juliaska neni aki a korhazban tologatja a betegeket, de nem is a Bela aki a gyarban 12 orazik....
-
válasz
KROK640 #45238 üzenetére
Akkort hát könyörögjön a fórum tárhely is, bár már prémiumon vagyok.
Párizs értelemszerűen az Eiffel torony látogatásáról szólt.
[kép] [kép]Marseille kicsit csalódás volt, mert semmi Taxi filmmel kapcsolatos turistacsalogató nincs, és tele van graffitizve az összes épület.
[kép]Viszont a hegy tetejéről csodálatos kilátás nyílik a környékre.
[kép]A szállás a szállásadó házának garázsából átalakított apartman volt, ahol bármi bútorhoz értél az szétesett.
Nem kell arany WC, de alap maintenance jó lenne.A Nizzai tengerpart valóban really Nice (nem tudtam kihagyni
)
Ilyen kék tengert még nem is nagyon láttam.
Talán Dominikán, de az máshogy szép.
És még az egymás után fel és leszálló gépeket is lehet figyelni a tengerpartról.
[kép] [kép]
(Sajnos úgy tűnik a HDR-t lebutítja a fórum SDR-re. Google Photoson teljesen más élményt ad.)Egy lakást béreltünk Bookingon a belvárosban, ahol volt minden földi jó, hűtő, tűzhely, mosógép, éééééés szárítási lehetőség: [kép]
Ez a szomszédban tanyázó afrikai család holmija.
Az udvaron.
Miután felhívtam a hostot, hogy szeretnénk mosni, és akkor már szárítanánk is ahogyan az le volt írva, közölte, hogy sorry, kicsi az apartman, ott kinn a közös dróton lehet szárítani.
Oké, de tele van a szomszéd mama és pereputtya cuccaival.Rendes volt, jött, és felszabadíttatta nekünk a drót felét, de kösz nem.
Volt heated towel rail meg egy vérszegény klíma, azzal megoldottuk benn.Innen vonattal mentünk át Monacoba.
Meglepődtünk, hogy 5 perccel a kiírt idő előtt jött a vonat.
Alig mertünk felszállniA kikötőben nagyobbnál nagyobb, drágábbnál drágább hajók sorakoztak, természetesen 90%-uk Cayman és hasonló regisztrációkkal.
[kép] [kép] [kép]A kaszinó előtt pedig sorra jöttek a jobbnál jobb autók.
Ugyanakkor a várakozásaimmal ellentétben a városban nem volt forgalmi dugó Ferrarikból és az autók többsége teljesen átlagos volt.
[kép] [kép] [kép]A hegyoldalba, metró módjára fúrt extra hosszú vasútállomás az valami bámulatos teljesítmény.
Máshol a város szintjén van az állomás, itt pedig a perontól LEFELÉ kellett liftezni a városhoz, vagy legurulni a hegyről.
[kép]Nagyon szép a város többi része is.
[kép] [kép]Ezután Lignano, majd onnan egy velencei kirándulás következett.
Terekkel, gondolákkal, hidakkal, és hatalmas tömeggel
[kép] [kép]Végül a postojnai cseppkőbarlang.
Hatalmas a barlang, és az élmény is.
35 EUR a felnőtt jegy, ami nem olcsó, de kár lenne kihagyni, nagyon nagy élmény.
Kisvonat visz le kilométereken keresztül a barlangba, ahol még egy jó hosszú túrát is kapnak a látogatók, de kisgyerekkel is teljesen vállalható.Egyedüli, nagy szivfájdalmam a tempó amit a guide és az utánunk jövő csoport please-elgetős guideja diktált.
2-3x ennyi időt is el tudtam volna nézelődni.A méregdrága shopban persze korlátlan ideig lehet vásárolni.
[kép] [kép] [kép] [kép]Készült sokezer kép, de kevés az amin nincs rajra valaki családtag, így azokat nem töltöttem fel.
Ha van rá igény, töltök még fel pár képet abból amit más családtagok készítettek más nézőpontból. -
t72killer
titán
A középosztály sose lázad itt, 88. bőrt is lehúzzák róluk*. Viszont nekem egy ilyen húzás tényleg egész éveket jelentene abban, hogy mikor engedem el magam nyugdíjba. Ugye 20% körüli a CGT taksa emlékeim szerint (jja, hogy még ez is progresszív nekünk földi halandóknak??) ez 20év eredményéből 4 teljes évnyit levág, ami ugye +4év börtön.
*: bár a szavazófülkékben még lázadhatnak, főleg, ha Farage-ék veszik és megjátsszák a lapot.
-
válasz
t72killer #45269 üzenetére
Jó, az, hogy a helyi tőzsde elnöke olyan állami intézkedésért nyíg, ami mesterségesen az egekbe pumpálja a helyi papírok árát, az amúgy annyira nem meglepő...
Pláne, hogy mindezt olyan módon teszi, hogy 100%-ban a más faszával verje a csalánt, se őt, se a haverjait, se a politikusokat ne érintse a dolog, a középosztály (megint) mélytorkozzon, nekik meg iszonyat mennyiségű pénz legyen gyakorlatilag a semmiből egyik napról a másikra... baszki, hogy ezt így leírtam, hirtelen kezdek félni, hogy ebből a végén tényleg lesz valami...
-
t72killer
titán
válasz
Devid_81 #45270 üzenetére
Lejárta előtt büntit fizetsz. Azt, hogy mikor érdemes, az áramtőzsde alapján lehet nagyjából kisakkozni, bár "nagyon meglepő mód" a már bő fél éve történt gázár-zuhanást (kb 40%-ot esett YTD a brit gáz a nagyfiúknak) is valahogy "elfelejtették" a tarifákba tenni.
-
Devid_81
félisten
Mikor erdemes fix tariff aramrol valtani?
Lejarta elott lehet "elore"?
Vagy meg kell varjam, hogy lejarjon es aznap lecsapni vmi jora ha van?Ha jol remlik valami £50 az early exit fee a Fuse-nal, Aug 29-en jar le az egy evunk.
-
t72killer
titán
válasz
moleculez #45266 üzenetére
És tudod mi a vicces benne? A pali nem egy csőkommunista labour politikus, hanem a tőzsde elnöke. És olyan adóemelésért vinnyog, amit maga a labour sem mert meghúzni (eddig...)
Hatékonyságnövelés, költségcsökkentés az ÁLLAMI+council szektorban? Ááá...#45268: ilyeneket olvasva már én is azt keresem, hol, milyen gombot kell megnyomni, hova húzzam az ikszet, hogy Reform kormány legyen a következő...
-
moleculez
veterán
válasz
t72killer #45264 üzenetére
Nem ez már tényleg nevetséges. És a legrosszabb hogy itt teljes a kilátástalanság. Annyi hogy nem 3rd world szinten, de az sincs hogy valami alternatíva lenne.
Pl Mo-n most az eslődleges cél leváltani ezt a rabló bandát, felszámolni az intézményesített lopást. Más szóval nem az a lényeg ezen ponton hogy ki jön, hanem hogy ne az legyen ami van. Ez teljesen lehetséges és utána lehet gondolkodni hogy merre tovább. Őszintén szólva annak nagyobb esélyét látom hogy Mo-n sikerül összegereblyézni valami kormányt és Európa felé vezetni az országot, kb 10 év és utolérjük Romániát.
De itt?! Mi épp vesszük vissza az irányítást. Ja irányítjuk melyik hotel legyen migráns gettó és zuhanjon be a környék. És a legrosszabb hogy gazdaságilag semmi alternatíva. Egyszerűen egy rejoin nélkül itt nincs miről beszélni. Csak toljuk fel az adókat, minden fillért sarcoljunk kétszer. Minimum. Nagy kilátások…
-
Devid_81
félisten
válasz
t72killer #45264 üzenetére
Par eve meg jokat nevetgeltem az akkoriban magam mogott hagyott Magyarorszagon, hogy mennyi hulye adot/lehuzast hoznak be rendszeresen es orultem, hogy nem kell mar annak reszese legyek.
Mara mar nehez megmondani a kulonbseget a ketto kozott lehuzas szempontbol.By the way 3 het Magyarorszag utan kopkodve es hanyingerrel jottem vissza ujra latva a tomemytelen mennyisegu szemetet Angliaban.
Budapest, Bekescsaba, Pecs, Balaton Eszaki reszen voltam ez alatt, talan az egyik buszmegalloban lattam az arokban eldobalva par zsebkendot es nehany nem visszavalltott uditos palackot.
Lutonon a repterrol a long therm parkingig nem jutottam el, kb 20kobbmeter szemetet vitt a szel mindenhova is ezen a rovid tavon. -
t72killer
titán
ó az édes anyátokat szállnátok már ki az ember zsebéből és húznátok el kapálni v egyéb HASZNOS MUNKÁT végezni, nem hiszem el ezt a parasztját: "London Stock Exchange CEO wants pension funds' tax benefits tied to domestic investment"
Abba fektetek, ami nem áll a földbe az idióta gazdaságpolitikátok miatt...Arra persze se ez a muki, se a főkommunista asszonyság nem jön ám rá, hogy a brit ISA befektető az USA piacon PÉNZT CSINÁL, ami eleve brit számlákon van és jelentős része UK-BEN LESZ ELKÖLTVE. Nem attól fog elszállni a gazdaság, hogy a wrexit miatt zombi cégek részvényárfolyamait 0 valós teljesítmény mellett megpróbálják felpumpálni adókkal odahajtott pénzekkel. Komolyan, amikor végre megnyugszok, meggyőzöm magam, hogy egész jó itt élni, berendezek egy stratégiát, ezek rögtön nekiállnak a padlást is kisöpörni.
-
válasz
t72killer #45261 üzenetére
Biztos lehetsz benne, hogy elobb-utobb (globalisan, mindenhol) meg is fogjak. A benzin/gazolajbol iszonyatos penz jon be az allamkasszanak, azt valahonnan potolni kell majd, ha mar tenyleg szinte minden kocsi elektromos lesz. Mar latom magam elott, hogy be fognak vezetni valami olyasmi cuccot, ami jelenti, mennyit toltotted az autod (a'la smart meter, csak kocsikba kotelezoen gyarto altal beepitve), aztan az extra ado megy ho vegen a szamlaval es kesz.
-
t72killer
titán
"Fees and Penalties that apply to Argyll and Bute Public Chargers
A. The 2024/25 tariff come into effect on 1st May 2024:
kWh - £0.45
Minimum charge - £2.00Note from 1st April 2025 fees will increase as follows;
kWh - £0.70
Minimum charge - £2.10"
[link]
FYI, az áram ára minimálisat változott időközben, szigorúan 30penny alatt volt végig. Tiszta szerencse, hogy a gépjárműadóztatás nem megyei jogkör, máskülönben pénzt szagolva ezek már különadót vetettek volna ki a 12éves Leaf-ekre is. Bár ne hamarkodjuk el, a smart töltőket (ezek kiépítése ugye bejelentendő esemény) még megadóztathatják -
t72killer
titán
válasz
instantwater #45259 üzenetére
Az világos, hogyha két kábel jön a cumó alján, akkor nincs mese, loopra kötöttek, de ha te vagy a "végén", akkor ugyanúgy 1 kábel jön ki a fő biztosítékból, mint a loop mentes bekötésnél ha jól értettem. Ergo 100%ra csak úgy tudod meg, ha csúcsidőszakban a rendszerre kötsz pár ívhegesztőt és figyeled, hogy kialszik-e a szomszédoknál a villany
. A DNO-t gondolom nekem kell tájékoztatni, hogy a föld kerek, ne feltételezzek olyat, hogy van fogalmuk mit kötöttek be és hogyan...
-
válasz
moleculez #45256 üzenetére
Van benne valami.
A villanyos laikus szemmel rendben kicserélte a Consumer Unitot, megdicsérte, hogy milyen szép a régi bekötés, és közölte, hogy az övébe ne nézzek bele, mert nem lesz olyan szép
.
A klímás főnök kijött felmérni, ő bizonyára profi, de a szerelő akiket kiküldött, nekik kellett egy kis guidance, hogy tessenek már a kültéri egység kondenzvíz elvezetőjét is bekötni a kifolyóba, hogy ne csepegjen maga alá az erkélyen.
Autószervízből már a sokadikat próbáljuk, mert amelyik jó volt, egy műhelyfelújítás után elkanászodott, és mindent is el akart adni és kicseréltetni.
Amit most legutóbb próbáltunk, az árra, tisztaságra, kedvességre rendben volt, csak épp a beszállító volt sunyi és nem olyan márkájú féket küldött (Pagid) mint amilyet én kértem (Brembo).
Ez csak utólag derült ki, mert a szervizben senki nem nézte meg, hogy stimmel-e a leszállított alkatrész azzal, amit kiszámláztak nekem.
Sebaj, most nyáron ingyen használom ezt, és Szeptemberben belerakják azt amiért fizettem, az elcserélt alkatrészt pedig benyelik.
Persze, egy alkatrész nagyker nem fog csődbe menni egy £50-os fékpofa szettől.Agyrém, hogy mindenki után ellenőrizni, szétszedni, vizsgálni kell mindent.
Nem vagyok ellenőr, se szaki az adott területen.
Ezért fizetem a szakembert. -
-
válasz
instantwater #45252 üzenetére
Sima egy fázisos cuccnál nincs olyan, hogy pólus. Van fázis, nulla, esetleg föld, de az már nem mindig.
Amire nagyon kell vigyázni, az az, hogy a színeket szeretik variálni. Pláne ha kínai cuccot kell bekötni, ott mások lesznek a színek.
Aki biztosra akar menni, az vesz egy ncv-s multimétert, aztán sípoltatja, azzal meg is van a fázis.
De szerintem aki bonyolultabb dolgot akar bekötni, mint egy konnektor, az hívjon profit. A konnektor viszont olyan, hogy baromi egyszerű, minimális odafogyelés mellett kb el se lehet rontani. -
t72killer
titán
válasz
instantwater #45253 üzenetére
Agybaj. Nna, attól tartok, villanyosból is hasonló zseni jön... Ha "profi" is szerel valamit, tuti át fogom nézni...
Á, pedig már asszittem, hogy a csíkos a vízierő, mert 2 helyen is rá van kötve a vízvezetékre
-
-
válasz
blt-blog #45250 üzenetére
Amennyire én tudom, a nullához viszonyított feszültsége változik szinuszosan + és - szelsőértékek között, és nem a fázis/nulla cserélődik fel.
De nem akarom offba vinni a topikot, nem vagyok villanyszerelő, és biztosan van villanyszerelés topik is itt a fórumon ahol nálam jobban tudják a részleteket.
Amennyire tudom, a kontinensen is törekednek rá, hogy melyik pólus melyik érintkező, persze más kérdés, hogy a készülékeket 2 féle képpen lehet bedugni.
-
t72killer
titán
válasz
instantwater #45241 üzenetére
. Igen, idefönt liberálisabb a szabályozás, mint délen. A szakikkal errefelé katasztrofális tapasztalataink vannak, házfestés, tetőjavítás, stb, cowboy szint legalja, úgyhogy ezeket mind kénytelenek voltunk magunk csinálni - egyet fel is jelentettünk már, mert a fickó konkrétan nem ahhoz a céghez tartozott, aminek kiadta magát. A villany mondjuk szabályozottabb terület, bár abban is utaznak cowboyok.
Ha bármi komolyabb töltőinfrastruktúra kell, akkor persze hívjuk a lovasságot és egy "hivatalos töltőinstaller" céget (van ilyen a közelben), ők már vastagon engedélyköteles cuccokat telepítenek, rendesen lepapírozva-dokumentálva, külön ring, kapcsolószekrényből dedikált vastag kábel, stb - csak ugye az nem 2 fillér, a napi 15 mérfölddel messze nem használnánk ki és valszleg nem fogunk itt 4-5évnél tovább lakni.
Nekünk elég lesz a granny 3kW töltés, csak órákon át azért az egy mezei konnektort eléggé átmelegít/fáraszt.#45243: jizé, 3 kanóc van
.
#45245: lekopogom minden okés, az Eowyn-hez képest enyhe szellő volt. Ahol nyaraltunk, Wester Ross-ban, ők többet kaptak belőle (és érdekes, arrafelé képesek földszintes házikókat építeni...)
#45248: óó, spórolnak ezek az NHS-en folyamatosan, nem zavarja őket túlságosan ki mibe purcan ki, max hozzávágnak 2évet a várólistához.
-
blt-blog
kezdő
válasz
instantwater #45249 üzenetére
Igen, az megvan, hogy a fazist jobb szakitani a kapcsoloval es nem a nullat de a polaritas az masodpercenkent 50-szer valtozik...nem?
-
válasz
blt-blog #45243 üzenetére
Elvileg de, gyakorlatilag nem.
Angliában egyféleképp lehet bedugni a dugót az aljzatba, és meg van határozva, hogy melyik oldal a fázis, és melyik a nulla.
A kapcsolós konnektorok közül vannak single pole kapcsolósak, ami csak az egyik lábat szaggatja, és ha a nullát szaggatod az nem annyira biztonságos, mintha a fázist.
Illetve egy EICR tesztnél ki fog jönni hibának a felcserélt polaritás.
-
-
-
-
moleculez
veterán
T72 ti ott fenn nagyon kapjátok a Florist?
-
válasz
Dobi 562 #45226 üzenetére
Mi a ukflooringtól vettük LVT padlót még a tavasszal.
A customer supportjuk viszont tönkre vágta az egész experiencet.
Kifizettük egy héttel a kért szállítási dátum előtt, aztán elfelejtettek szállítani.
Customer supporttal közöltem, hogy valaki elfelejtett egy gombot megnyomni.
Sorry, másnapra SOSben kiküldték.Volt egy sérült doboz a raklapon mert rakodás közben lezúzták a sarkát.
Ezt jeleztük telefonon, emailben, majd választhattunk, hogy újat kérünk, vagy refundot.Kellett a padló, ezért újat kértünk.
Majd néhány nap múlva felhívtam őket, hogy ugye jön a csere doboz.Kiderült, hogy ismét elfelejtett valaki a gombra kattintani, és közben jött egy bank holiday is amikoris szerettük volna lerakni, így hirtelen megoldást kellett találni.
Kértem, hogy az első szállítás mintájára, ASAP next day küldjék.
Erre képtelenek voltak, csak a sima több napos futárt tudták adni.
Kértem a managert, mire közölték, hogy nincs manager.
Aztán mikor hangot adtam az elégedetlenségemnek, még rám is csapták a kagylót, pedig nem volt F-word meg anyukák emlegetése csak disappointment meg poor customer experience és compensation.Ekkor felhívtam a showroomban az értékesítőt akivel korábban személyesen találkoztunk a minta kiválasztásakor.
Ő sűrű elnézések közepette rádobott egy extra csomaggal a csere pakkra, és a bank holidayre tekintettel inkább a személyes átvételt kértem, ami rendben is ment.
Nottinghamből lekocsikázunk Coventrybe a raktárukba és megkaptuk ami jár.Néhány nap múlva csönget a futár.
Lemegyek, ott áll 2 csomag LVT floorral.
Tehát gyakorlatilag 3 csomaggal ingyen kaptunk.
A végén pedig a bontatlan csomagokat visszavittük.
Az a cég ahol nem tudja a jobb kéz, hogy mit csinál a bal, az nyelje is be az extra 3 doboz refundot.Persze a refundot is elfelejtették feldolgozni, azért is hívogatni kellett őket, és újra egy órát várni a telefonon.
A rigid LVT kicsit serceg itt-ott, talán nem tökéletes az aljzat, de később olvastuk, hogy a Made in China flooroknál gyenge a minőség.
Most egy pár évig jó lesz így is, mert nagyon nagy macera volt lerakni úgy, hogy a bútorokkal tetrisezni kellett.
-
blt-blog
kezdő
válasz
instantwater #45241 üzenetére
"bizonyosodj meg a helyes polaritásról"
Biztosan most derul ki mekkora ostoba vagyok, de valtoaramnal a polaritas nem tokmindegy? -
moleculez
veterán
válasz
instantwater #45239 üzenetére
De szó szerint
Ez egy német használt autókkal foglalkozó dealer, nem is tudom miért vették át. Aztán online kinéztem, amikor meg mentem tesztvezetni, srác meg mondta hogy ok akkor vidd már el innen mert nagyon csúnya
Hát egy Q3 és egy A5 közt tényleg hülyén nézett ki. Mondom van az a pénz és 1500t sikerült lealkudnom. Az is píz🤷🏼♂️
-
válasz
t72killer #45222 üzenetére
Konnektorokat és kapcsolókat like-for-like alapon te magad is cserélhetsz, csak bizonyosodj meg a helyes polaritásról és legyen meghúzva a csavar rendesen, de ne túlhúzva.
Olvass utána a wiring zoneoknak, hogy merre mehet a kábel.
Valamint hivatalosan a fixen bekötött kültéri elektromos konnektorok és társaik Building Regulations Part P alapján Notifiable Worknek számítanak amit a Councilnak kell jelezni, amit magánszemélyként elég macerás és drága megtenni.
Kivéve, ha ez az egész Scotlandben nem érvényes.
Ha eladás előtt leszereled akkor meg sem történt
.
Úgy látom ebben van RCD breaker.
Ha a ring már RCD-n van (RCBO is RCD eszköznek számít), akkor úgy tudom nem ajánlott több RCD-t egymás után kötni mert bezavarhatják egymás működését.Vagy keress olyat amiben sima MCB van, vagy be kell rakni egy új áramkört a Consumer Unitba amihez hivatalosan szerelő kell.
Illetve nézd meg, hogy milyen nagyobb fogyasztók vannak a ringen, mert ha a kocsid megeszi a 16A-t akkor már csak 16A marad minden másnak.
Vigyázz, hogy ne szakadjon a ring, mert akkor túl lehet terhelni a vezetéket.Olvass, nyomozz utána, és gyűjts be pár árajánlatot szakiktól.
A checkatrade-del elég vegyes a tapasztalatunk.
A vizest soha többet, de a klímás és a villanyos (Consumer Unit csere) egész rendben volt és az ára is jó volt.
Viszont megvalósíthatósági opciók átbeszélésére, javaslatok gyűjtésére és árak összehasonlítására megfelelő platform. -
t72killer
titán
válasz
instantwater #45237 üzenetére
A füstből elég sok bevétele van az államnak, nekik az nem biznisz, hogy 5% VAT-al adózó éjszakai áramon, vagy horrbile dictu őket totál kihagyva napelemmel töltheted az autót. Meg ugye itt is a legszélesebb választóréteg "természetesen" a nyugdíjas, a 25éves rettenettel - ami mondjuk érdekes mód jobban bírja a rozsdát, mint a maiak.
#45239: nekem a kisebb akksis, '22es évjáratú Konának ez egyáltalán nem tűnik olcsó árnak így, hogy az elmúlt kb 1 hetet az autotraderen töltöttem, de persze kolléga nem ma vette a 4kerekűt, gondolom erősen mozognak az árak ahogy jönnek ki az újabb és újabb kocsik. Pont a Konával az a szitu, hogy a tavalyi (24es) jócskán megnőtt, állítólag hátul is elviselhető már 10éven felüliek számára. Persze még ezzel se biztos, hogy akarnék egy Felföld-Szeged vagy Felföld-Galícia távot 4esben lefutni, szóval kacsingatok a nagytesók irányába. Kár, hogy a Hyundai nem csinál 7év garit, mint a Kia.
-
-
KROK640
nagyúr
válasz
instantwater #45236 üzenetére
Ez szerintem egy tök jó kis utazós nyaralás volt.
Marseille, Nizza, Monaco, általam is többszöür meglátogatott ajánlott programok. Párizsból még sajna messze nem láttam anynit amennyit szerettem volna.Pár jóképességűbb képet akár meg is oszthatnál majd velünk, hátha utána a fórumtárhelyed is könyörögni fog a nagyobb csomagért
-
válasz
t72killer #45190 üzenetére
Eddig is az 5 év körüli autók jöttek szóba cserekor, de akkor most gyakorlatilag adtak egy pofont az 5 évnél fiatalabb használtautók árainak?
Mi a cél ezzel?
Értem, hogy pénzbeszedés, viszont ezzel csak bátorítani fogják a népet, hogy régi, füstössel járjon újabb villanyos helyett. -
válasz
Balinov #45183 üzenetére
Jó volt az időzítés.
Mi pont utaztunk haza, ezért annyira nem hiányzott a fórum.Most a szokásos Német száguldás helyett a déli slow travel módot választottuk Párizs, Marseille, Nizza, Monaco, Lignano, Postojna útvonalon és 9 nap alatt értünk haza.
Most ez volt a nyaralás valami All inclusive tunyulás helyett.Ajánlom mindenkinek legalább kipróbálásra egy hasonló útvonalat a német autópálya helyett.
Az új opció sokkal hosszabb és drágább de legalább felfedeztünk sok új helyet, és sikerült soksok gigát felhasználni a GooglePhotos tárhelyből, ami most könyörög, hogy váltsak nagyobb csomagra
.
-
Dobi 562
addikt
Sziasztok! UK-ben hol erdemes laminalt padlot venni?
-
blt-blog
kezdő
válasz
KROK640 #45224 üzenetére
"milyen (jó) hely volt a régi internet"
Semmi baj nem lenne az internettel, ha nem engedtek volna ra mindenkit, hanem kb az lenne, mint regen, hogy nagyjabol a K+F illetve az egyetemi hallgatok hasznaltak. Igaz, ha ma is ez igy lenne, akkor nem lenne egy csomo szolgaltatas elerheto, illetve elintezheto online, mert kis kozegnek nem fejlesztik ki. Meg valoszinuleg a netbank is csak http -n menne, s nelkul.
-
KROK640
nagyúr
válasz
Apollyon #45223 üzenetére
Igen, kicsit személyeskedésnek jött ki, de nevermind...
A többiben maximálisan egyetértek veled, nagyon szépen megfogalmaztad, hogy sajnos mi megy az internettel
Nem véletlenül gondolom azt, hogy a fénykor 2003-2010 között volt. A 2010-es évek már a lssús de biztos romlásról szóltak, most pedig ami megy az "enshittification of the internet" és PFFFF ...
Belegondolok egy mai gyerek, aki mondjuk 2010 körül születetett, már el sem tudja képzelni, hogy milyen (jó) hely volt a régi internet. -
Apollyon
Korrektor
válasz
KROK640 #45221 üzenetére
Sry, valóban elég pongyolán fogalmaztam, nem akart személyeskedés lenni.
Művelődés alatt az átlag netes cikkek minőségét értettem, azokból nem lehet művelődni, sajnos elég sok a clickbait mindenhol, és legtöbbször csak az újságírói, szakmaiatlan találgatás és tévedés megy, és ahogy írtad, a cikk elolvasása után végül nem kapsz semmit. Ugyanez a yt videóknál, nagyon sok a distraction, a thumbnailnek sokszor köze sincs a tartalomhoz, egyre több az "AI" generált zero effort videoszemét, és csak tonna idő elmegy a valós reward nélküli böngészéssel.Persze ok, akad informatív cikk is, nagyon kevés, de könyvekből is van sok ismeretterjesztő jellegű, amikből lehet sok hasznosat tanulni. Nyilván rossz könyvek is vannak. Mindegy, csak #45217 kommentedre reagáltam, mert nagyban zajlik az "enshittification of the internet" jelensége, meg hogy tévét akarnak csinálni a netből, csak mobilon nem volt érkezésem ezeket lepötyögni.
-
t72killer
titán
Villanyász van köztetek? Hivatalosan(!) helyi villanyászplecsni nélkül lecserélhetek egy dupla 13A-es konnektorpárt (tudtommal ezek szumma 20A kell hogy tudjanak) 1db megszakítós 16A-es CEE socket-re, vagy rámrúgja a 'zajtót a jémszbond, mert illegális tevékenységeket folytatok? Én ugyebár földesúr volnék, nem bérlek, házam 1%-a sem a banké, tehát csak az Atyaúristen, a lelkiösmeret és a Council esetleges ilyen-olyan fogdmegjei előtt felelek. A házat még jópár évig nem tervezzük eladni, eladás előtt max visszarakom a faék duplakonnektort.
Csak előre gondolkodom a villanybömbi etetéséről, a drive a háztól kb 15 méterre van, a mezei 1.25mm2-es, 45m hosszú hosszabbítómat sztem nem nyaggatnám 3kW-al, még ha rá is írták. Van egy jó 2.5mm2-es 20m-es kábelem ami tökéletes a feladatra, és ahelyett, hogy a frankó CEE véget barmolnám szét vagy adapterezgetném, inkább kapna egy dedikált konnektort az egyik alig használt ringen/ha esetleg a töltő tudja hasznosítani a +2-3Ampert, mégjobb.
Értelemszerűen a "melóra" nem hívnék "kicsavartam 2 csavart, bekötöttem 3 kábelt, rácsavaroztam a konnektort amit te már megvettél, itt a 499 fontos számla" "szakit", ha nem illik ilyet csinálni, akkor kihagyom és marad a faék 13A-es dugasz.
-
KROK640
nagyúr
válasz
Apollyon #45219 üzenetére
Jó, jó, de mi az a könyv?
A viccet félretéve, tudom az a Fold módjára hajtogatható izé, aminek sosem merül le az akksija, cserébe mindig ugyanazt a szöveget mutatja csak. Sok esetben csak az előlap és a hátlap színes, némelyiknél a tok is levehető. Érdekes módon a sok hajtogatás segítéséhez az alján a képernyőknek (ami még valami e-ink előtti technológia lehet) még számok is voltak
Na, ha erről van szó, akkor úgy 10 ezer db van belőle itthon, lévén fater nagy könyvgyűjtő volt. Az életkoromból adódan pedig még meglehetősen sokat olvasgattam ilyeneket, pl egy időben mindenféle tudományosat, de később regényeket pl Leslie L Lawrence és társai. A 2010-es évek közepéig rendszeresen olvastam könyveket, aztán könnyebb volt PDFben a mobilra rakni ami érdekel, mert nem kellett külön kislámpa égjen, és a "könyv" is könnyebb lett.
Ma már tény, hogy riasztóan kevés könyvet olvasok, de cserébe nem is ilyen szenny cikkeket lapozgatok, ha a híreken felül is igényem van erre, hanem autós portált, vagy épp a Telexes észkombájt és hasonlókat.Valószínűleg rossz társaságban mozgok, de még soha senki sem mondta rám, hogy műveletlen lennék. Mentségedre legyen mondva, te is igencsak finoman tetted ezt. De azért mindent egybevetve köszi a tanácsot
"Just my two cents" --- És hol lehet beváltani?
(Gondold el, ha mindenki beledobja a maga két centjét, ebből infláció lesz).
(természetesen fogalmam sincs arról, hogy ez egy kifejezés arra, hogy ez csak a te véleményed) -
rgqjx
aktív tag
válasz
Apollyon #45219 üzenetére
Cikkeket az információ megszerzése miatt olvasunk néhányan. A könyv nem feltétlen erről szól.
A korábbi néhány hozzászólás épp különböző járművekről szólt, és pl én is rengeteg cikket elolvastam, mielőtt döntöttem. Példának okáért egy csomagtartó méretet a gyártók szeretik literben megadni, amivel én nem sokra megyek. Néha jön egy videó, ahol befekszik a tesztelő, amivel megint nem megyek sokra. Sajnos mérőszalagot ritkán látni. Egy jobb cikkben, vagy egy erre alkalmas oldalon viszont .... -
-
moleculez
veterán
Volt egy FB oldal anti clickbait society. Mint a neve mutatja annyit csináltak hogy clickbaites cikkek alá odaírták a lényeget mint komment. Na, addig jelentgették míg a fb le nem szedte. Nagy pénz van a clickbaitben sajnos. LadBible, Vice, hogy csak nagyobbakat említsem és van millió 1. És nem találod meg az ígért cikket a reklámok és popupok közt.
-
KROK640
nagyúr
-
t72killer
titán
Sajnos ez kulturális jellemző jukéjisztánban, ahol bölcsészmérnökök "tájékoztatják" az analfabéta "ooh, fantastic, great!" tömeget. Bocsi, elfelejtettem odaírni, hogy klikkelni felesleges, a cikk szumma infótartalma kimerül a címében.
#45215: ahogy nézegetem a niro mindegyik változata tágasabb kicsit belül mint a Kona, egy egész napos autóban aszalódásnál meg a hátul ülőknek egyetlen plusz centi is számít. Tucson sajna nincs tiszta EV kivitelben, csak PHEV, ennyi erővel meg sima benyásat is vehetnék, annál nem olcsóbbak a szervizktg-ei, esetleges benyás motorikus hisztijei. Nálam ez egy mindent vagy semmit húzás lesz: vagy all-electric, vagy marad az öreg füstös skoda még 5évig/amíg szét nem hullik oszt csókolom.
-
válasz
t72killer #45213 üzenetére
"Imádom" az ilyen cikkeket, aminek ilyen címe van, aztán nincs benne egy kurva lista, hogy melyik 40...
Az agyatlan rizsa megy, az egész cikkről üvölt, hogy karakterhajhászás a bő 80%-a, de a lényeg, ami esetleg értékelhető és értékes infó lenne, az nincs ott. Nyilván azért, mert abba munkát kellett volna rakni, nem csak fosni a szót. -
t72killer
titán
Lehet rajta vitatkozni, mennyi értelme van (ki vesz szalonból új autót? Akinek sokat számít 3-4k font, az aligha... Profithörcsög cégeket is etetnek ezzel?)
40 cars set for £3,750 price cut due to new rule under Labour#45211:
. Ha jól látom az újabb Kona nagyobb csomagtartót kapott, sztem azokat még bevárom, hogy összeálljon egy ~12k pénz, 64kWh akksi bolygóegyüttállás
-
moleculez
veterán
válasz
Balinov #45211 üzenetére
Tudjátok én kutyasitterkedek és nemrég volt nálam egy regularom; 62kg rottweiller. Olyan háta van kajakra megebédelne rajta egy 4 fős család
. Amúgy kenyérre lehet kenni, nagyon cuki meg minden kutyával, az egyik kedvencem.
(egészen addig amíg azok nem ugrálnak rám vagy a kislányra, azt nem szereti és fellökdösi a kutyikat. Mondjuk nem bántja őket csak tudják mán mekkora a kabát.)Na, ő kiugrott a Tuareg hátuljából azt rendesen megemelkedett a kocsi segge
[kép] itt van blöki, balra egy 12 hetes dán dog középen egy frenchie, buta mint a raklap…
-
t72killer
titán
+#45202: köszi+köszi. Pont ma parkoltam egy Kona mögé, nagyfiam nálam hamarabb kiszúrta, hogy EV
, kár, hogy siettünk és nem nézegettem meg alaposabban. Úgy néz ki, ha lényegesen 20k alá akarok nézni, akkor el kell engednem az AWD-t (nehéz szívvel, errefelé azért akad hó télen) és a ~80kWh-s nagy akksikat.
Középkategóriában a Kia Niro-t emlegetik még, hogy a Konánál kényelmesebb a belseje + valamivel nagyobb csomagtartó - ez nem lényegtelen, ha pl tolunk egy NC500-as kört (okok, ez nekünk nem azzal kezdődik, hogy egy napig vezetünk csak azért, hogy felérjünk a Felföldre
, de nem is az út valamelyik sarkában élünk, innen kb 6 óra felmászni)
-
moleculez
veterán
Egyetlen autónk és a mi felhasználásunkhoz elég. Asszony jár munkába, gyerekeket dobálni ide-oda, grocery.
Kompromisszumos mert ha egy nagyobb útra megyünk az nincs meg oda-vissza töltés nélkül, de a nettó 160mile radiusba azért sokminden beleesik. De pl egy Leeds - Stanstead sincs meg egy seggből, Leeds London szinte 2 töltési stop🤷🏼♂️ Ez ilyen, viszont ez elég ritka évente pár alkalom. Ha nagyon mehetnékem lenne (pl egy Lake District vagy Skót körút) bérlek egy dízel kombit Turo-n azt kész. Egy 64-essel jóval könnyebb lenne, főleg hogy az gyorsabban tölt. -
Tufa_
aktív tag
válasz
t72killer #45190 üzenetére
Ioniq 5ot nezd majd meg. Mi anno mY es ekozott valasztottunk, Eniaq-ot is nezve, de (bel)terkinalat, kenyelem es a tech miatt az i5 mindegyiknel magasabb szintet kepviselt. 5 ev garival jonnek ami meg hosszabithato + akksi 8 ev, rozsda 12 ev.
Nalunk meg 6 honapig van az auto, de ket hete megint meghuztak ejszaka es kb ott tartok hogy itt en tuti nem veszek kovetkezore szepet.. Most epp az ilyen 20k alatti XC90 tunik befutonak, London teli van veluk szoval ha masok tudjak kezelni azt a tankot varoson belul, akkor nekunk is menni fog, es ott nincs gond a hellyel
Új hozzászólás Aktív témák
- Thermaltake Toughpower SFX Platinum 1000W
- Gigabyte B650M Aorus Elite AX ICE + 3 év garancia
- Sony DSC-HX300 digitális fényképező + 3 extra akksi + 8GB memóriakártya + Hama Star 700 állvány
- BESZÁMÍTÁS! LENOVO LOQ 15APH8 15 notebook - R7 7840HS 16GB DDR5 1TB SSD RTX 4060 6GB WIN11
- BESZÁMÍTÁS! ASUS TUF A15 FA507NV 15 notebook - R7 7735HS 32GB DDR5 512GB SSD 1TB SSD RTX 4060 6GB W
- BESZÁMÍTÁS! MSI B150M i5 7400 16GB DDR4 250GB SSD 500GB HDD GTX 1060 3GB BitFenix NOVA MESH 400W
- Dell Precision 5540 i7-9850H 16GB 256GB 15.6" FHD Nvidia Quadro T1000 15.6" FHD 1 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3021, 91% Akkumulátor
- Bomba ár! Dell Inspiron 15 3511 - i5-11GEN I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gari
- MSI CreatorPro Z16P RTX A5500 TOUCH! (vapor chamberrel)
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest