Új hozzászólás Aktív témák
-
gainwardgs
veterán
válasz gainwardgs #48302 üzenetére
[link] Stalker 2, a "stutter engine" újabb fejezete megérkezett, már a videóban látszik a mikroszaggatás
-
X2N
őstag
válasz gainwardgs #48303 üzenetére
Jobb lett volna ha maradnak X-ray engine-en?
-
huskydog17
addikt
válasz S_x96x_S #48211 üzenetére
Mert se a VRAM-nak, se az NV szponzorációnak nincs köze ahhoz, hogy az RDNA3-nak miért ilyen szar a teljesítménye FullHD-n, a számok egyértelműen mutatják. Az általad felvázolt "lehetséges" okok szimplán nem lehetségesek, mert a számok és más tesztek egyértelműen és jól láthatóan megcáfolják.
A játékban a motor nem úgy működik, mint az új Snowdrop, ugyanis itt Frostbite van, ami hagyományos megközelítést használ: ha elfogy a VRAM, összeomlik a teljesítmény, nem csökkenti automatikusan a textúraminőséget.
A PCGH tesztjében is nagyon látványos, ahogy a összeomlik a tempó amikor elfogy a VRAM.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
félisten
Úgy néz ki Stalker 2 erősen igényes a CPU-ra is. [link]
tele van bugokkal, olyan hibával is ami nem engedi ajátékost továbbvinni a sztoriban. DLSS jól muzsikál, FSR má problémás.
Lumen működik,de elég egyszerűen.
INtel ARC-on katasztrófa a játék sebessége.
1440P-hez 12 GB Minimum ajánlott a max grafikához, FHD-n 10 GB.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
Egész jókat írnak a frametime-okról. Ha lemegy a shader fordítás, akkor ok
Gugli fordítás: "The frame pacing sometimes has major problems Stalker 2: Heart of Chornobyl precompiles shaders for several minutes when you first start the game or after changing the GPU driver, which also works well. The game doesn't have to deal with shader compilation stutters. On the other hand, this does apply to traversal stutterers, but these do not occur very often nor is the effect particularly large. In the absolute GPU limit, the Radeon RX 7900 XTX has quite good frame times. Although there are a few minor outliers in the image output, they are not large enough and do not occur frequently enough to become a problem."
WccfTech saját gépén is jó:
"There were a few stutters here and there, but compared to most of the UE games we've seen recently, it wasn't too problematic."
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
UE5-nek lehet köze hozzá. A traversal stutter jellemzően akkor jelentkezik, ha egy új zóna betöltése történik, és ebből a szempontból valamivel kedvezőbb, ha az eszközlokális memória egyetlen type-ban van benne, ahogy a Radeonon. Az NV-nél egy flag alatt az eszközlokális memória két type-ra van osztva, vagyis a kezelés szempontjából teszem azt egy 8 GB VRAM-os GeForce VGA-n két kisebb menory type-ot használhat az API-ban. Ez nagy különbséget nem okoz nyers teljesítményben, de az olyan motorokban, mint az UE5, ami eleve érzékeny ezekre a traversal stutter dolgokra a zónák betöltésénél, okozhat némileg több akadást, ami a frametime-ot valamelyest ronthatja.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
huskydog17
addikt
Nagyon fontos hozzátenni, hogy a CB is a sajtónak szánt preview buildet tesztelte, viszont a Day-0-Patch nélkül. Ez utóbbi rengeteg hibát felszámolt állítólag, a PCGH már a Day-0-Patch telepítése után tesztelt, ezért érdemes az ő tesztjüket is megkukkantani.
PCGH tesztjében azért nincsenek még egyelőre AMD kártyák, mert az AMD még nem készült el a saját Game Ready driverével, így azok még nem lettek lemérve.
A CB az AMD kártyák esetén a legfrissebb, de nem game ready driverrel tesztelt, tehát ami még nincs hozzáigazítva a játékhoz.Ettől függetlenül mindkét teszt megerősíti, hogy egyrészt a játék nagyon bugos még (ezen meglepődött valaki? én nem), másrészt Full HD-hoz már túl kevés a 8 GB VRAM. 4K-hoz 16 GB VRAM az ajánlott. Ahogy a Dragon Age Veilguard úgy ez a játék sem csökkenti a textúrák minőségét ha elfogy a VRAM, hanem egyszerűen összeomlik a sebesség, ez főleg a PCGH tesztjében rendkívül látványos az RTX 4060Ti esetében.
Amíg a CB preview verziójában mindegyik TAA és felskálázó gyenge vagy pocsék képminőséget adott (DLSS is), addig a PCGH szerint a TSR elég jól működik, szerintük messze az adja a legjobb minőséget. Valószínűleg ezt a különbséget is a Day-0-Patch okozta.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #48312 üzenetére
Inkább az adhatja a TSR előnyét, hogy azt nem kevés extra adattal etetik, és ezeket a többi felskálázó nem kapja meg. Nem tudni, hogy miért, annyira nem érezhették fontosnak a fejlesztők ezeket.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
huskydog17
addikt
Semmit nem jelent, ugyanis szinte napról napra jelentősen változik a játék állapota. A Day-0-Patch előtt a TSR is pocsék minőséget adott, aztán egy patch ezen javított, a launch-nál most sűrűn fognak jönni a patch-ek, jó eséllyel talán pár napon belül visszaáll a szokásos rend és a DLSS lesz ismét a legjobb, ahogy az esetek (játékok) 99%-ban. Így is rengeteg hibát kell még javítani, majd ha eljutnak odáig, hogy foglalkozzanak a felskálázókkal, akkor talán majd helyre rakják, nem ez a legfontosabb most. Még a Nanite Vegetation sincs teljesen kész, ahogy az árnyékok is súlyos problémával küzdenek, szóval van még mit tenni, ez inkább egy béta verzió, de ezt már megszokhattuk, hogy az 1.0 verziók valójában open beta.
Nem arról van szó, hogy nem érzik fontosnak, hanem egyszerűen a játék még nincs kész.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #48314 üzenetére
Maga az UE5 régebbi verzió, ez nagyban akadályozza az egyes lehetőségeket. Azt update-elni pedig nem kis munka, hónapokig tarthat majd. Szóval sok dolgot úgy fognak hagyni, főleg grafikailag.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
X2N
őstag
válasz huskydog17 #48314 üzenetére
Egy ilyen kaliberű játék szinte sose lesz kész, mindig lehetne javítani rajta valamit.
-
Raymond
félisten
válasz huskydog17 #48314 üzenetére
LOL, a widescreen tamogatas meg olyan hogy levagja a tetejet es az aljat
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
huskydog17
addikt
"Maga az UE5 régebbi verzió, ez nagyban akadályozza az egyes lehetőségeket."
Javaslom elolvasni a PCGH cikkeit, azokban látni fogod, hogy ez nem így van. Ennél a játéknál lényegtelen, hogy 5.1.1-es UE5-öt használ, mivel annál sokkal újabb verziókból portoltak vissza különböző új feature-öket többek között például a nanite vegetation-t is. Különböző performance feature-öket is visszaportoltak és a távoli tervek között szerepel a Hardware Lumen hozzáadása is.
#48318 Raymond: Nem csak levágja és belezoomol, hanem stretcheli is a képet, szóval az ultra széles vászon sem tűnik jónak, aztán lehet, hogy már arra is van patch.
Kicsit köhögős ez a launch, de egy GSC-től szerintem ez várható volt, sőt tőlük szerintem ez meglepően jó launch lett, főleg ha figyelembe vesszük, hogy az előző X-Ray motor mekkora egy rakás trágyadomb volt. Tehát régi önmagukhoz (és az X-Ray motorhoz) képest szerintem ez meglepően jó launch.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #48319 üzenetére
Tudom, visszaportoltak képességeket, de nem portolták hozzá vissza az arra szabott RHI-t. És ez így tök jól hangzik, csak nem véletlen, hogy az Epic az egyes képességeket újabb verziókhoz köti.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
T.Peter
őstag
válasz huskydog17 #48319 üzenetére
5.1-gyel jott be a nanite wpo support. Hwrt lumen meg 5.0 ota van, csak nem fut olyan jol mint 5.5-tel pl. A pso precache is amit emlit a cikk 5.1-ben mar benne volt experimental-kent. Ettol fuggetlenul nagyon sok mindent atemelhettek, viszont az hiba, hogy alapjaiban veve 5.1-en maradtak.
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
STALKER 2: Heart of Chornobyl - PC/Xbox Series X|S Review - Digital Foundry Tech Review
Brutál CPU limites a játék, itt az új CPU gyilkos UE5 cím. Az azért nem semmi ahogy Series konzolokon 6 másodpercre meg is áll a kép és ahogy a városokban még a 7800X3D sem képes tartani a 60 fps-t. Az NPC-k brutálisan kinyírják a sebességet.
Van még mit kalapálni rajta.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
PuMbA
titán
válasz huskydog17 #48324 üzenetére
Manapság már egyre több játékban nincs CPU megúszás, mint régen Csúcskártya mellé középkategóriás CPU már nem elég.
[ Szerkesztve ]
-
gainwardgs
veterán
válasz huskydog17 #48324 üzenetére
Ebben a formában vicc az egész úgy ahogy van aztán pluszba még rád van erőltetve a frame generation hogy egy középkategóriás kártyával játszható sebességet kapj...ez megy már sajnos összes új címnél...az unreal engine-t meg kenjék a hajukra...de jó hogy ezzel jön az új Tomb raider meg az új Witcher részek is....páratlan élmény lesz
-
T.Peter
őstag
válasz gainwardgs #48326 üzenetére
Mire azok kijonnek, mas lesz a kozep kategoria. Plusz ha van annyi eszuk, akkor nem 5.1-gyel adjak ki, hanem 5.5-tel vagy 5.6-tal.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest