Új hozzászólás Aktív témák
-
TTomax
félisten
válasz
Malibutomi #10094 üzenetére
Nincs ott semmi ferdítés,kétszer egymás után eljátszotta az AMD azt amit az nV a G92 idejében,még sincs rommá savazva a cég emiatt...ugye ugye...
-
válasz
Malibutomi #10094 üzenetére
Az AMD most, ráadásul kétszer egymás után tette ezt. Az nv ilyet legutóbb a 8800-zal játszott el.
-
Anubris
őstag
Sebesség különbség nem volt olyan jelentős, de azért a +1gb vram főleg 1440p monitor tulajoknak már jól jött. Én például sokkal inkább azért váltottam, mert az a gtx 980 sokkal hűvösebb kártya és semmi hangja nincsen. Ezt a 780 Ti-nél legfeljebb vizezve tudtam volna elérni.
-
TTomax
félisten
Ja,hát ezért kell teljes termékpalettát hozni és nem csak a csúcsot letolni a középbe mint ahogy az AMD teszi...eza difi a két cég között,míg az AMD hoz 3 új vga-t a csúcsba mindig,és az aktuális csúcsot letolja egy szinttel addig az nV egy egész termékpalettát...
(#10089) Pepeeeee
Azt nem is csodálom,mert ahhoz képest hogy cinematic jó ronda.Kell is a zacskó... -
válasz
TTomax #10088 üzenetére
Ez mind szép, és hosszabb távon igaz is, de abból a szempontból, amit írtam, semmi jelentősége. Amikor megjelent a 980, akkor annyiba került, mint a 780Ti, és sebességben kicsivel volt jobb. Vették, mint a cukrot? Igen. Az nVidia vonzóvá tette a kártyát, az emberek pedig megvették. Ennyi.
-
#45185024
törölt tag
Itt is van az új VR demó
Állítólag nvidiásoknak csomagolnak mellé egy papírzacskót is -
TTomax
félisten
A 780Ti a 980Tivel van egy ársávban,az hogy túlárazva kínálták a 980akat konkurencia hiányában nem meglepő,de ettől bizony még nem lesz 780Ti utódja...ez már nem tudom hanyadik generáció ahol az nV ugyanazt játsza el,igy volt a 680al is,az se az 580 utódja volt még ha egy ideig egy árban is adták...
A 980 sosem volt a high end,még ha az árazásával ezt próbálják meg sugalni... az bizony egy felsö közép kat. vga.Ezért is hatalmas fejlődés volt a maxwell mert bizony nem nagyon van lemaradva teljesítményben a csúcs radeonoktól.Ilyenkor látszik szépen miért is lovagolunk a fogyasztáson,mert az a kulcsa az egésznek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#85552128 #10082 üzenetére
Amit az Ubisoft akar az más. Oda ExecuteIndirect kell, de ezt a Unity még nem jól használta a konzolokon. Nem is igazán lehet használni magas szintű eléréssel. PC-n is csak az AMD-n érhető el ez a fícsőr DX11-ben, ráadásul ott is egy AGSL kiterjesztéssel, ami ugye a multi-draw indirect. Ilyen kiterjesztés az Intelhez és az NV-hez nincs.
A SIGGRAPH alapján az Ubi valszeg átvált teljesen DX12-re azért, hogy PC-n is működjön az ExecuteIndirect, mert annak meg nincs értelme, hogy DX11-ben csak AMD-re írnak játékot. Persze azt nem tudom, hogy más csinál-e multi-draw indirect kiterjesztést. Erre van opció, de igazából felesleges, amikor ott van szabványosan a funkció a DX12-ben. Esetleg OpenGL4-DX11 interoperabilitás lehetséges, de nem hiszem, hogy ez minden vágyuk. -
Locutus
veterán
Az átlag user nagy ívben leszarja az API-t, meg az architektúrát is, meg a technoblablával egyetemben a fejlesztőket is.
Egy dolog érdekli, hogy amivel épp játszani akar, az hogy megy. Ezért van 82%-os szelete az nvidiának jelenleg, és nem 18.Sőt, megmondom őszintén, hogy mindamellett hogy érdekelnek a technikai részletek, én is leszarom, mert 100-150-200 ezer forintokért nem béta tesztelésre jelentkezek, meg nem halasztott teljesítést várok, hanem azonnali szórakozást vásárlok, amitől elvárom, hogy a esetleges színfalak mögé látásom nélkül is szolgáljon ki.
HA majd bármelyik, engem érdeklő, épp megjelenő DX12-es játéknál más lenne a kép, mint jelenleg, akkor és ott majd el lehet gondolkodni a váltáson. És nem most előre.
-
HSM
félisten
válasz
imi123 #10081 üzenetére
Azért fognak arra optimalizálni, mivel az a gyengébb konzol. Tehát ami azon jól fut, az nagy valszínűséggel minden máson csak jobban fog futni, így elég egyszer belőni a kódot, menni fog mindenen kis módosítás/igazítás után.
Ami a DX11 tudást illeti, szerintem nem véletlen, hogy a játéknak bizonyos részei el sem lesznek indíthatóak DX11 mód alatt, mert játszhatatlan lenne. Le volt írva nem is olyan rég.
(#10055) gbors: Erre majd este még írok pár sort, ha hazaértem.
-
#85552128
törölt tag
válasz
imi123 #10081 üzenetére
Korábban a Ubisoft állította (úgyhogy tessék fenntartással kezelni) még a Unity kapcsán, hogy a CPU a limitáló tényező, ha csak a grafikát nézzük a GPU-n akár 100 FPS-sel is mehetne a játék: [link]
Szóval lehetséges, hogy a konzolnak még nagyobb szüksége van rá mint a PC-nek CPU limit szempontjából és ott is ezen limit "kiütése" az elsődleges cél a DX12-vel. Ezért is foglalkozhattak vele ennyit, nem pedig a PC miatt (bár a Mantle után nem sok alibijük lett volna a magyarázkodásra). -
imi123
őstag
Az XOne-t egy Maxwell le emulálja.
Elég vicces lesz a jövőre nézve ha az XOne lesz amihez igazodnak.Főleg ismerve a részesedését konzol piacon.
Azt mondjuk nem értem sokan miért várank csodát XOne-on DX12-vel.
Sovány az a hardver.Már amikor kijött az volt.Az Async-ot sem látom még olyan szinten elterjedve hogy aggódjak.Főleg ha DX11-ben hozza az NV Async nélkül az AMD DX12 szintet.
Meglássuk a kedves programhozó urak mit kezdenek ezzel a hatalmas elméleti tudással. -
wjbhbdux
veterán
válasz
tibcsi0407 #10064 üzenetére
Az Arkham Knight egy merfoldko volt a PC jatek tortenelemben, soha tobbet nem lehet rossz AAA portot lenyomni az emberek torkan, mert megindul a Steam Refund aradat.
-
válasz
Petykemano #10077 üzenetére
nem feltétlenül. xo fix hw, ha arra optimalizálnak, attól még skálázódni nem fog a grafika pc-n.
-
Petykemano
veterán
Elég valószínű, hogy mivel az XO gyengébb hardverben, mint a PS4, ezért a MS arra fogja buzdítani a fejlesztőket, hogy DX12 alatt a lehető legtöbbet sajtolják ki a XO GCN architektúrájával.
Ha nem is az lesz, hogy egy az egyben átrakják az XO kódot PC-re, és kalap-kabát de az azért elmondható, hogy a port GCN-re (vagy legalábbis arra a verzióra, ami az XO-ban van) már eleve szétoptimalizálva, Async tekintetében csutkára hajtva, stb érkezik, nem?
Ezt miért rontanák el/le más architektúrák kedvéért?
ARról volt szó, hogy minden architektúrára külön kell optimalizálni a kódot, egy architektúrára való optimalizálás működhet úgy, hogy a már "kész" architektúrákat nem érinti, vagy mindenképpen egy irány, egy kód és ezzel együtt tradeoffok lesznek, vagyis ha a portban GCN-en kívül máson is futtatni szeretnék a programot, akkor vissza kell fejteni a GCN-re optimalizálást lerontva ezzel az azon nyújtott teljesítményt? -
válasz
tibcsi0407 #10075 üzenetére
az oxide ezt csinálja.
-
válasz
tibcsi0407 #10068 üzenetére
nekem az is elég lenne, ha az nvidia csak a saját termékeire optimalizálna, a többit pedig rábízná a fejlesztőre. itt pl arra a szitura gondolok, ami a gta 5nél is volt, mindkét ihv szállított kódot, bele is került. a witcher 3 pc-s portja ezzel ellentétben hairworksszel jelent meg, és volt kódjuk a konzolokból a tressfxhez, az nem kerülhetett bele a pc-s kiadásba.
-
#45185024
törölt tag
Nekem ebben az a félelmem hogy ha tegyük fel nem fut Nvidián AC akkor nvidia supported olyat ír ami jól fut.
így egyszerűen nem fogják használni és kész, és így futnak majd minden kártyán, ez azért félős mert egy kihasználatlan esély maradhat. -
Yllgrim
őstag
válasz
#85552128 #10070 üzenetére
Aha, I7-el meg 3 Ti-vel, akarsz rola beszelni?
A tesztekneknek nem kell hinni, hanem ki kell probalni, hittem a teszteknek, eshoztam 3 Ti-t, Palit volt egyedul egy jo termek, a tobbi nem ajanlott reszemrol, driverekkel gond volt vegig friss Win 7 -re, szoval nekem nem jott be.
Fury X meg megy elso pillanattol kezdve, hutes problema megoldva, nincs tobb kerdesem. A szemelyes tapasztalatok a legfontosabbak, a kov generacional meg majd lefutom ujra ezeket a koroket, mert nekem nem derogal NV kartyat rendelni es megnezni...
-
#85552128
törölt tag
válasz
Yllgrim #10065 üzenetére
Hagyjuk már ezt az "élharcosságot" meg hasonló jelzőket. Előre megy az riogatás és a fórumos posztok feltupírozása úgy, hogy semmilyen igazolható alapja nincs.
Először az Oxyde-os csávó azt mondja nincs Async most meg "working close with nVidia" mindegy is fórumos posztokra amúgy sem adunk, tesztekben ott van az nV ahol az AMD, a 980 esetében picivel lassabb a Fury X/980 Ti egy szint ahogy az áruk is... Mindez egy erősen alpha állapotú több sebből vérző benchmarkban amit a konkurencia kártyáira terveztek (AMD részről már menne a sírás a GW miatt fordított esetben...)Egyébként meg ha jól emlékszem elsőnek mondtad le a Fury X előrendelésed mert a teszteket látva, te sem ezt vártad, majd vettél egy 980 Ti-t amit később mégis eladtál és megvetted a Fury X-et mert "AMD kellett" - ha valaki elfogult az egyik márka irányába az te vagy, kedves élharcos...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
tibcsi0407 #10068 üzenetére
A valós különbségről sokat elárul a Nitrous. Ezt a motort úgy építették, hogy minden gyártóval együttműködtek, és egy évvel korábban megosztották velük a teljes forráskódot. Ez a normális fejlesztés. Sajnos lesznek olyan fejlesztések, ahol megírják a kódot az Xbox One-ra, és azt egy az egyben áthozzák PC-re. Na az gáz lesz, mert sokkal rosszabbul teljesíthet benne minden nem GCN architektúra, csupán azért, mert minden döntést csak a GCN-t szem előtt tartva hoztak meg. Ebből lesz szerintem a jövőben a probléma, nem az olyan fejlesztési modellből, amit az Oxide folytat a Nitrous esetében.
Az világosan látszik, hogy az Oxide járja most a nehezebb utat azzal, hogy mindenkire optimalizálnak, viszonylag sokat. És ez előtt le a kalappal, de félő, hogy a többség csak az XO-ra fog optimalizálni. -
tibcsi0407
félisten
Igen, erre gondoltam, hogy még nem sokat árul el a valós különbségekből.
Persze én továbbra is abban hiszek, hogy PC-n az erősebb kutya...... Az pedig az NV. Ez persze fordulhat, de ahhoz nagyon sok időnek kell eltelnie.
Eddig is nagyon sok konzolcímet láttunk PC-n, ami NV TWIMTBP logoval jött. Ez továbbra sem fog változni szerintem.(#10067) Malibutomi
Persze, de én azért váltottam, mert az pénzt hoz nekem, nem visz
Hatékonyabban tudok dolgozni, nincsenek random leállások, belassulások, grafikai hibák.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
tibcsi0407 #10064 üzenetére
Ezert irtam a masodik felet. Most gyakorlatilag ugyanaz az API lesz, kiderul hoz-e valami elonyt.
Egyebkent mi az hogy szarul fut a tobbsegi hardveren? Miota erdekli ez a jatekok keszitoit? Pont az ubisoft mondta, hogy majd vesznek az embetek uj vga-t.
Ahogy te is valtottal nv-re mert valami szarul fut amd-n , ha netan ugy alakul akkor valtanak ok is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
tibcsi0407 #10060 üzenetére
A naiv konzolportok rosszabbak lesznek, mert olyan kódot is át lehet hozni az Xbox One-ról, amely sokkal rosszabb hatékonysággal fut a többi architektúrán, mint például a Nitrous. Ez azért nem egy átgondolt stratégia sajnos, függetlenül attól, hogy az MS arra buzdít, hogy jó az Xbox One kód PC-re. Persze GCN-re jó, de a többire egyáltalán nem az.
-
Yllgrim
őstag
válasz
tibcsi0407 #10052 üzenetére
Te tenyleg ugy gondolod, hogy mindazok akik foggal kormmol harcolnak az NV oldalan azok majd valtanak (az X-edik atveres utan is
)? Nem fognak, majd el lesz magyarazva, hogy az NV a mostanra tervezte a kartyait, nem a jovore, meg hogy a csucstechnologiaert perkallni kell, meg a szoftveres tamogatas, meg piacgazdasag es uzlet, meg az anyam kinja...
Nem lesz itt semmi valtozas a mag vasarlobazisban
Ugyanugy megveszik majd az uj termekeket is, akar jobb/rosszabb, mint ahogy a hulyei megvalasztjak mindig ugyanazokat a politikusokat is
Figyeld meg, szepen sorban jonnek a kommented utan az elharcosokMegyek is chipsert a kisboltba, ma lightos napot kertem
-
tibcsi0407
félisten
válasz
Malibutomi #10062 üzenetére
Ezzel tisztában vagyok, de a PC-n, ha sz@rul fut a többségi hardveren a játék, akkor nem fogják megvenni, tehát nem termel annyi profitot.
Jó példa rá az Arkham Knight. Sz@r port lett, mindenki ki van akadva. Továbbra is a profit a lényeg a PC piacon is. -
#85552128
törölt tag
válasz
Malibutomi #10062 üzenetére
Egy 7790-7870 "hybrid" szintű GPU van a konzolokban ezen nem nagyon lehet durvulni, sőt ez PC-n már alsó kategória.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
tibcsi0407 #10060 üzenetére
Nem erted a lenyeget. Az egesz pc szegmens az nv elonnyel egyutt picuri a konzolos piachoz kepest, azokra keszulnek a jatekok, onnan hozzak at pc-re. Ott meg mindenben amd van.
A DxX12/Vulkannal annyi a kulonbseg, hogy nem kell atkoholniuk dx11-re, es ez hozhat kulonbseget. -
tibcsi0407
félisten
Hiába a konzol, ha egyszerűen kisebbségben vannak az AMD-t használók.
Az NV mindig sokat fektetett a szoftveres optimalizálásba, szerintem nem lesz ez másképp most sem.
Én nem állok egyik oldalon sem, de muszáj NV-t használnom, mert az AMD kártyákon pocsékul fut a program, amivel dolgozok.(#10059) Szaby59
Abban igazuk van, hogy ez nem konzolátirat. Így nehezebb következtetést levonni belőle. A konzolról portolt játékoknál fog kiderülni a valós különbség. Ami persze a fejlesztő által befektetett energia függvénye.
-
#85552128
törölt tag
Mutassátok már meg nekem hova megy ezek alapján előre ez a nagy "aggódás": [link] [link]
Egy
játékbenchmark amiben pár FPS előnye van az AMD-nek (mintha DX11 alatt nem lett volna Thief/Sniper-ben ilyen), a Fury X vs 980 Ti tesztben még kevesebb. Ha ez az eredmény úgy jött ki, hogy nV-n MSAA bug van + jelenleg Async OFF, AMD meg Async ON akkor mondjuk megértem...
Ezek alapján teljesen felesleges előre aggódni, sőt kb. marad ugyanaz az "erősorrend" mint eddig, csak végre alacsonyabb felbontáson nem lesz olyan lemaradása az AMD-nek.
Ahogy az várható volt driverprofilok ezután is lesznek, szoftveres részen meg az nV mindig is jobb volt nem kizárt, hogy ha szükséges a Maxwell "butább" asyncjával is tudnak mit kezdeni.
Az már csak hab a tortán, hogy ez a benchmark pont a DX12 legnagyobb újítását nem képes megmutatni és szép nagy CPU limit van az FX-ek esetében. -
Ennyire nem tragikus a szitu... 2 dolog már most is látszik:
DX12 alapból segít, tehát az alacsonyabb CPU tejlesítmény mellett javult az nVidia is (CPU overhead kisebb lett náluk is).
A másik meg hogy még így "bugosan" is hozta az a szintet közel, amit az AMD async-el... szóval nem lehet kijelenteni hogy az async maga a kánaán. Márcsak azért sem mert attól még hogy tudja egy GPU, nem biztos hogy lesz rajta annyi szabad kapacitás hogy orrvérzésig compute menjen mellette.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
tibcsi0407 #10054 üzenetére
Azt nem kell implementálni, mert a feldolgozási modell követeli meg a TIER3 bekötést. Arra kell írni a kódot, és azt a kódot tudja az API úgy kezelni, hogy fusson az alacsonyabb szinteken. Maga a DX12-ben nincs definiálva az, hogy csak TIER2 vagy TIER1 bekötésre írsz programot. Ilyen formában egy kód nem fut az API-n, mert a Shader Modell 5.1 hiányolni fogja a shaderekben a bekötést. Nem fogja lefordítani a kódot D3D bájtkódra, mivel az API nem fogja tudni kezelni a shaderbe írt memóriaelérés nélkül. Erre a validátor fel fogja hívni a figyelmet.
-
HSM
félisten
válasz
tibcsi0407 #10054 üzenetére
Egy dolgot kihagytál az elméletből: konzolok. Azok is GCN-ek és az API is szinte ugyanaz. Úgy máris borulnak az arányok. Nagy kérdés, az Nv mennyit fog segíteni az optimalizálás, de aggódom, hogy nem fogják tudni szoftverből megoldani a hardveres hiányokat, szóval a legjobb eset nekik szerintem ha nem lassabbak, esetleg picivel gyorsabbak, a másik véglet meg kb. 50-60% lemaradás a Dx11 alatt hasonló sebességű kártyák között.
-
válasz
tibcsi0407 #10052 üzenetére
Pont a Maxwell a legékesebb bizonyíték arra, hogy üzletileg működik ez a megoldás. Teljesítményben ráhoztak egy alig-javulást a 780Ti-780-760 hármasra, és vitték az emberek, mint a cukrot. Fogyasztói társadalomban élünk, a built-to-last megközelítés (sajnos) nem tesz senkit sikeressé
. -
tibcsi0407
félisten
De a kérdés az, hogy ha annyival többet tud, mint az NV hardveresen, fogják-e implementálni a játékokba.
Pl ott a Tier3, nem tudom mekkora munka implementálni, de kérdés az, hogy megéri-e a diszkrét VGA szegmens 25%-a miatt extra erőt belefektetni.
Valamint pontosan ezen okokból gondolnám azt, hogy komolyabb optimalizálást kaphatnak az NV kártyák. A kiadónak az az érdekes, hogy többet adjon el az adott szoftverből, pont nem érdekli, hogy a kisebbségi részesedéssel rendelkező VGA gyártó mit tud és mit nem, ha a userek nagy része a másik oldal kártyájával rendelkezik, akkor azon is jól kell futnia.
Szerintem pont ezért lesznek továbbra is egálban. Persze továbbra is jönnek majd címek, amik vagy a zöld, vagy a piros oldalon jobban futnak.
Az én szubjektív véleményem szerint inkább ez a reálisabb jövőkép. -
HSM
félisten
válasz
tibcsi0407 #10052 üzenetére
Nem a tesztből vontam, hanem a DX12 technikai alapjaiból.
Az Nv szándékosan arra játszott, hogy megalkossa a Dx11 alá legjobb teljesítmény/fogyasztás arányú GPU-t, azonban az ilyesmi nem megy kompromisszumok nélkül. Sikerült is nekik, hülyére is keresték vele magukat.
Az AMD fogyasztásbeli hátránya is nagyban származott abból, hogy sok DX11 alá felesleges dolgot tudott. Ezek a hátrányok viszont most a DX12-vel előnnyé válnak, hiszen az eddig feleslegesen helyet és energiát fogyasztó egységek megmutathatják, mit tudnak. -
tibcsi0407
félisten
-
Televan74
nagyúr
+1
Lehet hogy mégis csak jobban döntött aki radeont vett/vesz a DX12 -s konzolportokra(és azért DX11 alatt sincsenek annyira lemaradva).
Hiába a magasabb fogyasztás.
És azóta érkezett hivatalos Nvidia válasz az AotS felmerülő problémára?
(#10050) tibcsi0407 Igen az NV egy év múlva kukázza a Maxwellt(DX11 bajnokát), és mindenki vehet Pascalt.Így kell profitot termelni.
-
#45185024
törölt tag
Felmentem erre az Overlocker oldalra van ott egy jó ajánlat.
[link]
a BUY gombra semmi nem történik, gondolom IP alapján magyarok nem is vehetnek -
Speed®
titán
válasz
sixpak #10038 üzenetére
Vegetálás..? Ha fHDban vegetálsz, én mit csináltam 2560x1080ban? ;p Kilőttem az AAt és tádáám, kitolt extra látótávval is ment szépen maxon (oké, grass/tess -1 szinten). Azt már szinte le sem merem írni, hogy 7950el ugyanez megy simán..kicsit túl van misztifikálva ez a gétéaötmakszon téma..
-
HSM
félisten
válasz
Locutus #10034 üzenetére
Arról nem az AMD tehet, hogy eddig húzták a DX12-t. Ők már 2012-ben leadták a prototípust róla [link].
Elég gáz, hogy most lesz csak belőle valami, de a legkevésbé sem az AMD hibája.A múlt engem túlzottan nem érdekel, meg hogy kinek mi jött be, én a jelenlegi szituációról beszélek.
(#10035) gtamate2: Én kérek elnézést.
-
HSM
félisten
válasz
imi123 #10020 üzenetére
Én úgy tapasztaltam, a "múlt játékaihoz" bőven elég egy 290/390 is, a jövő játékaihoz meg inkább fog passzolni a 290/390, mint a GTX970.
Ez alapján én a Radeonos vonalat javaslom inkább, pláne 4-5 éves távlatban. A GTX970-ben úgy fest, jópár dolog áldozatul esett a jó fogyasztásnak, ami DX11 alatt nem volt hátrány, viszont DX12 alatt könnyen az lehet, ahogy most állnak a dolgok.A többire pedig ahogy gbors írja, van megfelelőbb topik.
-
Urak, a gépösszerakós témát kérném áttelepíteni a megfelelő topicba
-
Chrys_
addikt
válasz
A. Zsömle #10024 üzenetére
Nem egyszerű ezt most eldönteni, melyik lenne jobb. NVidia mindenképpen, ha DX11-t akarod használni sokáig. DX12-s előnye az AMD-nek nem igazán látszik most, nVidia-nál marad a pont.
Nekem is most kellett kártyát vennem, és én sem tudtam, mi legyen. Nem akarok jövőre megint cserélni. Végül AMD mellett döntöttem, mert "talán" ez lesz jobb az Oculus Rift-hez jövőre. De persze ez egyáltalán nem biztos. De legalább a fűtésem is meg van oldva télre -
Laja333
őstag
válasz
A. Zsömle #10022 üzenetére
Most elég nehéz 5 évre gépet venni...
Ha minden maradna úgy, ahogy most van, akkor a 970 is jó lenne neked. A közelgő DX12 játékok miatt (pár hónapon belül) viszont azt nem merem ajánlani. Kérdés az is, mennyire csapsz le az új játékokra. Ha elvagy a mostaniakkal, akkor is maradhat a 970. Ha szereted kipróbálni egyből az újakat is, akkor inkább egy 390.
-
A. Zsömle
csendes tag
Erről a directx 12-ről meg annyit, hogy..
Én csak egy egyszerű casual gamer vagyok, aki az 5 éves gépét cserélné le ismét egy "majdnem" felső kategóriás pc-re, hogy tudjam nyomni ultrán a gta 5-öt, meg ilyesmit..
szóval nincsenek nagy igényeim, elvagyok 1080p-vel, meg dx11-el
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
A. Zsömle #10019 üzenetére
Oda mindketto eleg lehet.
En szemely szerint a 390-re mennek. Sebessegben kicsivel jobb, de azt a 970 tuninggal visszahozza szoval kb egal. A dx12 alatt meg nem tudni mi lesz, de ugy fest az amd elonyosebb lesz ( nem veletlen mozdul az nvidia is a pascallal abba az iranyba a maxwelltol), plusz tobb rajta a memoria. Igy en azt jovotallobbnak erzem.
A 970 kevesebbet fogyaszt es huvosebb. -
A. Zsömle
csendes tag
válasz
Malibutomi #10016 üzenetére
full hd monitort veszek
-
-
Laja333
őstag
válasz
A. Zsömle #10011 üzenetére
Röviden: 30ezer FT, meg 5% teljesítmény különbség.
A 390x egy teljes értékű chip 2816 maggal, a 390-ben pedig pár mag le van tiltva, így csak 2560 van. Minden más ugyan az, esetleg órajelben lehet minimális eltérés.
Edit: Egyébként nem tudom miféle videót láttál, de a 390x-ek a GTX980-al mennek hasonló teljesítményt, nem a 970-el.
-
A. Zsömle
csendes tag
Hello!
ASUS Radeon R9 290X MATRIX 4GB GDDR5 512bit PCI-E (MATRIX-R9290X-P-4GD5)
vagy
ASUS GeForce GTX 970 OC DirectCU II 4GB GDDR5 256bit PCI-E (STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5)
?
-
válasz
FollowTheORI #10002 üzenetére
+ a preempció/context switch:
AMD: nyilván hardver ezis, és bármikor megtörténhet, ha kell, futás közben, fine grain is van tehát (bármelyik pillanatban futás közben).
nVidia: csakúgy mint a compute/graphics feladatok, ezt is hasonlóan "be kell ütemezni", szoftver ütemezi, nem történehet meg akármikor (ugyanúgy meg kell várni míg lefut minden, tehát ideális esetben a draw végét).
-
válasz
Petykemano #9979 üzenetére
Én ha jól értem ebből a lényeget, ezt hámoztam ki.
AMD: beadhatsz 1 graphics (legyen itt draw call most) + x compute szálat (64 van kezelve egyszerre full hw-ben, az előtte és közben is a gpu osztja be a feladatot -scheduler- stb). Tehát van async. Amikor ez elkezd futni (végrehajtódni) bármikor hozzáadhatsz új feladatokat azok elkezdenek azonnal végrehajtódni párhuzamosan, ha van rá szabad erőforrás. Tehát nem kell megváni sem a draw, sem a compute végét, máris megy utána azonnal az új feladat is, vagy vele párhuzamosan is. Tehát amolyan "full szabadon etethető" async.
nVidia: beadhatsz 1 graphics (draw) + x compute szálat (32 van kezelve egyszerre hardverben, de csak részben - munkabeosztás (shedule, stb stb) az cpu/szoftver feladat). Tehát van async. Amikor ez elkezd futni (végrehajtódni), akkor viszont nem adhatsz hozzá bármikor új feladatot már, meg kell várni amíg az 1 grafikus (draw) feladat legalább végrehajtódik (+ a már eleve elindult compute is nyilván). Szóval a minimális idő a draw call futása. Utána megint hozzá lehet csapni a következő plussz feladatokat (vagy a már meglévő mögé, vagy mellé). Tehát itt a megkötés csak annyi, hogy nem kezd ez azonnal végrehajtódni az új végrehajtandó feladat párhuzamásan akármikor.
Ez számomra nem zárja ki hogy működőképes legyen a dolog, mire kell figyelni csak?
Hát arra hogy lehetőleg amíg a draw fut, addig ne akarj végrehajtani új párhuzamos feladatot. És lehetőleg a compute feladataid ne legyenek hosszabbak a draw call végrehajtásánál.Jól értem, hogy jól értem?
-
HSM
félisten
Nézd, nálam ez a fajta működés, ami ha jól jönnek ki a dolgok, hoz 17%-ot (konkurens 290X-en meg 52%-ot, pedig már enélkül is gyorsabb volt), ha meg nem, akkor gyorsabb, ha kikapcsolod, ez éppen a "papíron létező" funkció. Egy olyan funkció, amit azért hoztak létre, hogy határozottan gyorsítsa a feldolgozást, az hogyha lassítani is képes, és ha gyorsít is csak kis mértékben, az akkor az adott lapkában csak papíron megvalósított (vagy rosszul megvalósított, ha így jobban tetszik) funkció.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Milyen notebookot vegyek?
- Fúziós energiát vásárol a Google
- Teljes verziós játékok letöltése ingyen
- iPhone topik
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Apple asztali gépek
- Melyik tápegységet vegyem?
- Spórolós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- 129 - Lenovo Legion Pro 7 (16ARX8H) - AMD Ryzen 9 7945HX, RTX 4080
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U758 - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I HDMI I 15,6" FHD I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged