Új hozzászólás Aktív témák
-
Pocoyo.hun
junior tag
[link] Érdekes, hogy ugyan arról az oldalról származó egyik hír releváns, a másik meg nem. Kína az amd chipek vásárlására is figyelmeztette a cégeket. És ez elég is volt.
Egyértelmű hogy az nv kiverte a biztosítékot, a közel 100%-os kínai piac lefedésével, az amd csipp-csupp eladásai nem érték el olyan szinten az ingerküszöböt, hogy külön, konkrét tiltást adjanak ki rá. Természetesen nem hatott az első körös figyelmeztetés az nv esetében."There have been reports that China is telling companies to avoid using both Nvidia and AMD chips for government and national security use cases, say CNBC and Tom's Hardware."
"While recent reports focus on a ban on Nvidia's chips, there is also some evidence suggesting that China's government is also telling companies to avoid both AMD and Nvidia chips, particularly for government and national security use cases."
Több helyen le van írva, szépen, érthetően.
-
S_x96x_S
addikt
> A kínai dolog nem ennyire egyszerű
És sajnos egyre inkább át van politizálva.
és azzal, hogy Jensen Huang - a "95->0% "-os nyilatkozatában
nyiltan kritizálta az USA jelenlegi Export politikáját is, ( amit ő rossznak tart ) - még jobban át lesz politizálva a kérdés.
És erre reagálva
a Palantir CTO -ja - a WSJ -ban ( véleménycikkben ) kifejtette ,
hogy Jensen Huang --> téved ,
amikor azt mondja, hogy az
USA és Kína ~"együtt is sikeresek lehetnek" -
-
huskydog17
addikt
"Ó anyám, ezt de félre tudjátok érteni, de jól van, a Youtube-on nem szakemberek csinálják a tartalmat, hanem hobbisták."
Ó anyám, ismét az ultimate érved húzod elő, miszerint mindenki hülye hozzá, sőt most már maga az Intel is.
Csakhogy értsd: az Intel állítja (NEM a HUB), hogy játékspecifikus optimalizálásokat raktak a driverbe és ettől gyorsult, akkor tehát ők is rosszul tudják, téged nem kérdeztek meg, mert balf*szok és hobbisták, az Intel driver csapata sem szakemberekből áll. Nincs több kérdésem. Legalább te itt vagy nekünk aki jobban tisztában van azzal, hogy az Intel driveres csapata valójában mit csinál, mint maga az Intel.
Amúgy az is vicces, hogy általánosan lehobbistáztad az összes YT-on tevékenykendő sajtót, azokat is, akik évtizedek óta csinálják és kiváló szakemberek, továbbá ez a szakmájuk (most nem a HUB-ról beszélek, mert ők tényleg inkább divat bohócok). Na igen, az irigység látom ismét eluralkodott rajtad.
Na persze elméletben lehetséges, hogy neked van igazad, abban az esetben viszont az Intel valótlant kommunikált. Miért hazudnának? -
Harmadszor is leírom hogy az AMD maga írta le a saját pénzügyi jelentésébe miből jött a bevétel növekedés. Semmiféle konzol hardver olcsósításból, megint teória gyár. [link]
Nem hát, nincs rosszindulat benned ha arról van szó hogyan vagy állítsd be hülyének aki 5070 Ti-t / Nvidia vesz a 9070 XT vel szemben, vagy aki nem AMD kártyát vesz esetleg a nem neked tetsző statisztikát látod valahol. Kimagyarázod a jövő hetet is.Miért jó miért rossz valami . 72 % os megbízható statisztika. Magától az AMD től akihez az Nvidia leromlott driverminőségben 1 generáció óta.
-
és így hirtelen lett az AMD nek 1.8 milliárd dollárja 3 hónap alatt az mert annyival olcsóbban adja egy 3 és fél éve piacon lévő konzolba a hardvert, majd beleírja a negyedéves jelentésébe hogy a bevétel növekedés a 6000 széria kifutásából és a 7000 széria debütálásából adódik.
-
Pocoyo.hun
junior tag
"csak a boltokba az egyes gyártók VGA-inak 60-70%-a el se jut."
Ez egy légből kapott adat, mivel szinte csak az 5090-ek mennek AI-ba, a legtöbbet eladott, jelen állapot szerinti 5060 - 5070 karik nem érdeklik az adatközpontokat.
Illetve a tendencia nem mostani, hanem már évekkel ezelőtti, leginkább 2021-től gyorsult fel. Milyen kártyák mentek AI adatközpontba akkortól?
Ezt a fenti, 2 tényt méltóztatnátok figyelembe venni? -
PuMbA
titán
"Ezért van az, hogy mást mutat a JPR, és mást mutatnak a boltok saját eladásai, akik elárulják, hogy miből mennyi fogy. De egyik sem rossz, csak más piacról szól."
Ezért van közelebb a gamer gépekben található arányhoz a Hardware Unboxed által említett bolti adat, hogy 2x annyi 9070XT fogyott, mint 5070 Ti, mint a JPR mérése, hiszen boltokból főként gamerek vesznek VGA-t. A JPR adataiban pedig jóval több AI VGA szerepel, ami sose került boltba.Az biztos, hogy az AMD sokkal több VGA-t adott el most, mint az utóbbi 2-3 évben bármelyik negyedévben, hiszen a 2025 Q2 adatokban 73%-os Gaming bevétel növekedés lett, míg az előző években minden negyedévben csökkenés volt.
-
Pocoyo.hun
junior tag
Azért szépen lassan sikerül eljutni oda, azt hiszem a világon elsőként, hogy nem is jó az a nemzetközileg elfogadott JPR adat, amit eddig senki nem vont kétségbe.
Persze lehet lovagolni rajta mennyi 5090 jut AI-ba, csak nincs értelme. A játékosok által nagy tételben vett vga, de nevezhetjük "népkártyának" is, az a 3060 - 4060 -5060 és esetleg a 70-es végűek, amikből igen elenyésző jut AI-ba, már ha.
Egyébként szintén borítja az elméleteteket, hogy az nv - amd market share tendencia nem egy éves, hanem évek óta így van, vagyis már az AI előtt is toronymagasan az nv vezetett, ehhez jött még a fanok szerint is gyenge az rdna3 - és hoppá, pont az rdna3 időszakban vesztett market share-t az amd. Szépen körbe érnek a tények.
Ezek alapján semmi csodálkozni való nincs az amd pár százalékos eredményén.
-
-
Yutani
nagyúr
Na ez a baj, hogy a globális kereslet csak az NV-re nőtt (Kína?) 2025Q2-ben, az AMD pedig még kevesebb egységet is szállított, mint Q1-ben. Tehát a kereslet alacsony ezek szerint, nem a gyártási kapacitás. Ennyire elpártoltak a vásárlók az AMD-től, pedig pont hogy jó termékkel léptek piacra (9070/XT).
-
Pocoyo.hun
junior tag
-
DudeHUN
senior tag
Én meg 8 év alatt ennyit se a PC hardverre mégis erősebb a gépem, mint a base PS5. És? Ez jelent bármit is? Milyen hülyeség ezt összehasonlítani?
Az, hogy neked problémád volt az önmérséklettel nem jelenti azt, hogy az a platform hibája.
PC-re meg ott a GP. Konzolos verziókkal meg egyre több a probléma. 30fps csodás így 2025-ben. PC-n van lehetőséged ezen változtatni.
Arról nem is beszélve, hogy egyes stílusok még mindig kvázi hiányoznak konzolon. Ezt hogyan méred pénzben?
Még, ha a csalókat hoznád fel kompetitív multiplayer játékoknál... -
Gainka
őstag
Teljes mértékben eggyet értek, valojában én is egy konzolos jatekos vagyok a szokasokat figyelembe véve csak fogalmatlan vagyok a joystickhez.
Most ujitanom kell félkonfigot aztán uj vga, aztan kell másik monitor az elavult 1080p helyett, akkor jöhet az uj táp, es ez mire meg van a 7600 vagy 9600 pont olyan eros lesz mint most a 3600. Miközben jo tv-m van es csak rá kéne dugni a konzolt, hatalmas kukonbseg, nem is ertem hogy generalhatna vitat. -
bozont
veterán
Pc-re sem kell annyit költeni, az csak az önuralom hiánya. Az adatlapon lévő konfigom kb 400e körül volt (ebből csak a vga használt vétel) és jobb látványt + teljesítményt nyújt mint egy PS5. A PS Plus sem érv, pc-re van game pass. De az igazság az, hogy van elég nagy backlogom hogy ne "kelljen" azonnal megvenni a legújabb játékokat, csak ami tényleg annyira lázba hoz. Később is ráér akciósan.
A PS5 egyetlen előnye az ease of use, abban azért sokkal jobb mint egy pc. -
Busterftw
nagyúr
Miért ne lehetne azzal számolni, ha beüt a krach, az mivel és milyen anyagi költségekkel jár?
A hsz-ek fele kb az volt, szerintem jogosan, hogy ezt backup/ backup rendszer nélkül ezt mégis hogy gondolta a ph.De nem akartam ebbe jobban belemenni, ott már ki lett tárgyalva, történt ami történt, menni kell tovább.
-
Nem akarok ebből konzol vs PC vitát,de szimplán nem értek egyet ezzel, úgy hogy van PS5 gépem is, Switch is.
Miben nyílvánul meg az olcsósága?Mert hardverben jelenleg egy 9060XT/ 5060- 5800X procival 32 GB vrammal 2 TB SSD-vel kijön 330-350 K ból, minden új és garanciás.
Elérhető rengeteg játék a múltból is rengeteg áruház,nem vagy egyetlen platformhoz kötve. A win stabil, egy áruházon keresztül kevesebb macera feltenni egy játékot mint konzolo, már igazából kettő gombnyomás.
Semmi előnyét nem látom már a Konzolnak azon kívül ,hogy be vagy zárva egy platformra Drágák rá a játékok és azért is fizetned kell hogy egyáltalán online elérj másokat.A Ps Plust én lassan fél éve nem húztam be, megbántam hogy előfizettem rá egy évre újra. Szerintem drágább,de inkább azt írom nem olcsóbb játszani konzolon, főleg ha fenntartasz mellé egy PC-t vagy laptopot minden másra. Plusz én elégedettebb vagyok a PC-s grafikával még úgy is hogy vanak problémák, de sajnos Playstationon is vannak. -
egyáltalán nem olcsóbb a konzol ,nem hogy "sokkal sokkal olcsóbb."
Ps5 pro árából egy gamer PC-t állítok össze , 10-20% felárral meg főleg. ha meg használtpiac is játszik akkor meg aztán végképp.
Nincs egy értelmes exklúzív játék PS5 re ez a legrosszabb konzolgeneráció szerintem a Playstation történetében. Üres és érdektelen ami meg számít az jön PC-re is. Szerintem sokkal jobban megéri egy PC amit mindenre is tudsz használni . -
Kicsit magad is igazolod.
Megvettétek a drága helyett az olcsó csuda Epyc-et aztán mi lett a vége?
Ilyen blőd tanácsokat adni hogy ne vegyél meg drágán?
Ha annyi az ára mit csináljon a jónép?
Azt ti még itt el sirjátok-rijátok hogy hát ez lett de aki otthon ül és minden is behal az meg ugy járt?
Mert Abu bá jól megtanácsolta ne vedd meg a drágát?
Abszurdum.Ez is. -
Nehéz játszani videókártya nélkül, meg dolgozni is, meg nem örökélet egy hardver sem.
A játékok nem fejlődnek ugyan túlzottan évek óta ,de a gépigények igen. Én elvagyok a 3080 kártyámmal,de már sokszor kompomisszumos és bányászott is eleget, hogy megadja magát bármikor. -
S_x96x_S
addikt
( az nvidia "Gaming and AI PC" számviteli kategória kapcsán )
a (szak) sajtó elég lazán kezeli a fogalmakat és
még te is "AI PC" -nek sejteted a dgx spark-ot:
"A vállalat még az idei CES-en leplezte le a Project DIGITS nevű rendszert, amely most megkapta a végleges nevét: DGX Spark. Az otthoni AI-ra kihegyezett koncepció nem változott, így a linkelt hírben leírtak nem módosultak, viszont ennek jön egy nagyobb testvére, DGX Station néven." [ prohardver.hu ]de az is lehet, hogy az nvidia
számviteli szempontból la "Data center" kategóriába sorolja.Persze mivel csúszik a dgx spark rajt ( egyesek már karácsonyt emlegetnek )
egyáltalán nem lehet még tudni - mikor is indulnak a tényleges eladások.
De a gyártás valószínüleg már folyamatban,
és az OEM partnereknél is ott van sok GB10 -es (DGX Spark) chip.
és ezek valahol már szerepelnek is az nvidia beszámolóban.De vajon melyik kategóriában jelennek meg ezek a bevételek?
amúgy az nvidia beszámoló a partnereknek ( ~ viszonteladó, OEM, disztribútor) leszállított termékekből származó bevételt tükrözi,
és nem a végfelhasználók vásárlásait ( ~ fogyasztók , gamerek)valamint a Blackwell -nél a GDDR7 memória chip is növelheti a bevételt,
vagyis nehéz számszerűsíteni az adatokat.Amúgy a jelenlegi "Borderlands 4" promó - valamennyire azt is jelzi,
hogy tele vannak a raktárak, és nincs baj a készletekkel,
vagyis nem kell félni, hogy hiány lesz.
----
Igazából engem ez érdekel:
- melyik (számviteli) kategóriába tartozik a "DGX Spark" ? -
PuMbA
titán
Igen, 2020 után teljesen megváltozott a GPU piac. Az előtt a konzumer kártyákat szinte csak játékra lehetett használni, a professzionális kártyák meg voltak melóra. Ma a konzumer kártyák pl. az RTX5090 32GB olyan erős és olyan sok VRAM-ja van, hogy befoghatod AI-ra vagy bármilyen keményebb munkára simán. Nem véletlenül építenek át csillió darabot szerver felhasználásra "sunyiban" a kínai szankciók kijátszására. Elmosódtak a határok, de nagyon.
KAMELOT: Igen, ez se tudható.
-
Alogonomus
őstag
Azért vált fontossá, mert az 580-as branch alatt az Nvidia megszünteti a Pascal kártyák driveres támogatását. Szóval ha az 590-es branch tényleg a Windows 11 októberi frissítéséhez igazodva érkezik, akkor nagyjából 3 hónapon belül valamikor kerülnek át a Pascal kártyák legacy státuszba, és nem majd csak akár egy év múlva, amivel egyesek próbálták csökkenteni a bejelentés jelentőségét.
-
fLeSs
nagyúr
Na hát akkor itt a vége a "vitának", kimondtad hogy adófizetői pénzzel tömik ki az Intelt mert Kína is ezt csinálja.

És igen, a kormánynak az IFS a lényeg. Viszont az Intel innentől kezdve nem adhatja el a foundryt -> meglátjuk, hogy ez jó ötlet volt-e azért a pár milliárdért. Ha nem fognak jönni a cégek gyártatni (mert pl. nem bíznak az Intelben vagy mert a 18A mégsem lesz olyan acélos), akkor az Intel (a tervezőcég) lehúzhatja a rolót a foundryval együtt. -
fLeSs
nagyúr
Én nem abban kételkedem, hogy az Intel felé követelményeket támasztottak a pénzzel szemben, hanem az alapelv kérdéses.
Azon felül, hogy az Intelnek vannak gyárai az USA-ban, vannak még gyárai írországban, Izraelben és Malájziában.
Szóval egy Kína-Tajvan háborúnak köze sem lenne az Intel beszállítói képességéhez.
És erre rájön, hogy már a TSMC sem csak Tajvanon gyárt, hanem már az USA-ban is.
Tehát akkor mire fel kap az Intel pénzt?wiki szerint CHIPs act: "The act includes $39 billion in subsidies for chip manufacturing on U.S. soil along with 25% investment tax credits for costs of manufacturing equipment, and $13 billion for semiconductor research and workforce training, with the dual aim of strengthening American supply chain resilience and countering China."
A dőlt betűre mondom, hogy bs (mármint az Intel esetében).
Azt megértem, hogy a TSMC-nek adtak egy rakás pénzt, hogy építsenek egy gyárat az USA-ban. Az Intel viszont bs. -
fLeSs
nagyúr
Azzal az indokkal kapja az Intel a pénzt, hogy ők nemzetstratégiailag fontosak az USA-nak, mármint a chipgyártás, mert ha Taiwant megtámadja Kína, akkor szívás van.
De már most is van jópár Intel gyár az USA-ban, ami bőven elég ellátni az US hadsereget ha esetleg egy kínai támadás bekövetkezne (mivel ebben az esetben nem a szimpla userek a fontosak, hanem a hadsereg és a kormányzat).
Szóval ez csak a pénz átjátszása magánzsebekbe. Sztem. Az Intel emiatt nem fog felvenni plusz munkaerőt, ha fel is vesz, akkor ez ettől függetlenül lesz és később simán meg is szabadul tőlük ha épp úgy kívánja az igazgatótanács és a profitráta.Egyébként az Intel B580 árát az Intel szépen beállította a két vetélytárs mellé. Állítólag kb olyan gyors lesz, mint egy 7600 XT, szóval kap egy árcédulát, ami kb. annyi, mint a 7600 XT-é.
És ezektől várják az emberek a megváltást. Nemtom feltűnt-e nekik, de a 7600 XT két éve jött ki, és az meg kb. olyan gyors, mint a 6600/6650 XT ami meg már nemistom mikor, 4 éve?
Ezt a teljesítményt már régen $150-ért kéne árulni, csak akkor meg nem lenne ilyen a piacon, mert valszeg nem érné meg nekik gyártani.
Majd hüledeznek akkor is, amikor az RDNA4 nem $500-ért lesz 7900 XTX/RTX 4080 sebességű, hanem $8-900-ért.
Eleve ha 8800 XT lesz a nevezék tehát 800-as kártya lesz a csúcs, akkor azt nem fogják $500-ért de még 700-ért sem adni. Szóval érdemes lesz az elnevezést figyelni. -
huskydog17
addikt
"Maga az UE5 régebbi verzió, ez nagyban akadályozza az egyes lehetőségeket."
Javaslom elolvasni a PCGH cikkeit, azokban látni fogod, hogy ez nem így van. Ennél a játéknál lényegtelen, hogy 5.1.1-es UE5-öt használ, mivel annál sokkal újabb verziókból portoltak vissza különböző új feature-öket többek között például a nanite vegetation-t is. Különböző performance feature-öket is visszaportoltak és a távoli tervek között szerepel a Hardware Lumen hozzáadása is.
#48318 Raymond: Nem csak levágja és belezoomol, hanem stretcheli is a képet, szóval az ultra széles vászon sem tűnik jónak, aztán lehet, hogy már arra is van patch.

Kicsit köhögős ez a launch, de egy GSC-től szerintem ez várható volt, sőt tőlük szerintem ez meglepően jó launch lett, főleg ha figyelembe vesszük, hogy az előző X-Ray motor mekkora egy rakás trágyadomb volt.
Tehát régi önmagukhoz (és az X-Ray motorhoz) képest szerintem ez meglepően jó launch. ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
huskydog17
addikt
Semmit nem jelent, ugyanis szinte napról napra jelentősen változik a játék állapota. A Day-0-Patch előtt a TSR is pocsék minőséget adott, aztán egy patch ezen javított, a launch-nál most sűrűn fognak jönni a patch-ek, jó eséllyel talán pár napon belül visszaáll a szokásos rend és a DLSS lesz ismét a legjobb, ahogy az esetek (játékok) 99%-ban. Így is rengeteg hibát kell még javítani, majd ha eljutnak odáig, hogy foglalkozzanak a felskálázókkal, akkor talán majd helyre rakják, nem ez a legfontosabb most. Még a Nanite Vegetation sincs teljesen kész, ahogy az árnyékok is súlyos problémával küzdenek, szóval van még mit tenni, ez inkább egy béta verzió, de ezt már megszokhattuk, hogy az 1.0 verziók valójában open beta.
Nem arról van szó, hogy nem érzik fontosnak, hanem egyszerűen a játék még nincs kész. -
proci985
MODERÁTOR
volt erre pelda korabban is egyebkent
anno a Diablo 2 Gliden futott jol voodoo2 / voodoo3 generacion biztos. aztan evekig a hardveres renderert el lehetett felejteni, mert tetulassu volt. ha jol emlekszem valahol (sok generacioval kesobb) talan a hd3870 / 8800gt volt, ami izombol megint elbirta a wrappert.
-
paprobert
őstag
"Nem számolják bele a 8+8 MB cache-t, ami kell a működéshez."
A Guru3D feliratozott die shotján, ami alapján számoltam, szerepel egy méretes cache, bele lett számolva.
Látszódik hogy arányaiban több szilícium van cache-re költve a kékeknél, de ezek szerint minden más takarékosabb/hatékonyabb annyival, hogy az összméret mégis Xe2 előnyt hoz.
Köszi
-
paprobert
őstag
"Ezáltal nem kell sokkal nagyobb lapkaterületet használni egy adott teljesítményszint eléréséhez, ami az Intelnek egy elég nagy baja jelenleg"
Néhány hozzászólással ezelőtt pont ezt elemeztük. Az Alchemist-nél ez igaz volt, az Xe2 viszont úgy tűnik, elveri szilíciumtakarékosságban az RDNA3.5-öt, vagy legalább nagyon közel van egymáshoz a két friss mobil dizájn.
Erre van ötleted, hogy hogyan történhetett meg?
Az pedig nem jó ómen a jövőre nézve, hogy az RDNA hamarosan a datacenterrel újraegyesített egyenarchitektúrára fog váltani, nagy eséllyel a helytakarékosság a jelenleginél rosszabb lesz.
-
D55
senior tag
De a technológiai penetrációnak viszont a mindenkori kulcsához vezető egyik legfontosabb és leginkább kirakatban lévő piac.
Sosem szabad ezt csak pénzügyi oldalról nézni, mert sikeres és etalonnak tekintett, a lehető legszélesebb rétegek számára elérhető és általuk jól ismert technológia nélkül sehol, semmiféle eredmény nem lesz egyszer csak majd a végén. Ehhez pedig a fogyasztói piacokat le kell mindig tarolni, még ha ez akár veszteséges is (azt is akkor nyugodtan kerekítési hibának lehet tekinteni és az enterprise szektorok nyereségeiből nagyvonalúan áthidalni - ha már itt tartunk, az NVIDIA-nak is pontosan ugyanezt a szemléletet ajánlanám magukévá tenni, bár tény, hogy náluk ez most annyira épp még nem égető, mint az Intel esetén).
-
D55
senior tag
"Viszont ez nem tetszik a menedzsmentnek, mert azt az üzenetet közvetítené, hogy a hibrid téves irány, és már lengetik a kaszát. Jelen pillanatban sokkal hasznosabbnak tartják elengedni a gaminget, mint egyedi dizájnt fejleszteni ide."
Csakhogy a menedzsment valószínűleg akkor azzal az apró bökkenővel nincs tisztában, hogy a gaming elengedése pedig azzal az üzenettel ér fel, hogy a cég konkrétan lehúzza a rolót. Mintha csak a Ferrari kiszállna a Forma 1-ből, mondván mit erőlködjenek, ha lassan két évtizede nem tudnak nyerni, meg amúgy sem onnan van a nyereségük. Aha. Az emberek utána az összes Ferrari szalon ajtajára tudat alatt odaképzelnék a "FELSZÁMOLÁS MIATT ZÁRVA" feliratot és az összes új utcai modell bemutatóján ott sírnának az érdeklődők attól a téves, ám de számukra a napnál is vakítóbb gondolattól, hogy "milyen kár, hogy mire ezek a szalonba érnének, addigra a cég már pont megszűnik, mert hát ugye a Forma 1-ből kivonultak, az a vég, az az egyértelmű vég".
Számtalan ok vezetett idáig, de a gaming piac a technikai fejlődés bölcsőjeként teljesedett ki mára és aki "abban fogant" (illetve az Intelt pedig az IBM PC vérvonal kötötte ide kellően korán), az ha hirtelen megtagadja azt, ha nem tesz ki magáért, ha ezt még a vásárlók felé is ki-ki mondja, akkor azzal pontosan a fenti üzenetet küldi az embereknek.
Józan érdekük a Bartlett Lake-S emiatt, épp mint egy kanál víz a sivatagban.
-
huskydog17
addikt
Teljesen lényegtelen amit írsz, ugyanis egyrészt a sebesség alapból elég magas, de akinek kevés, az kiválasztja a Balanced vagy Performance presetet, ami még mindig jobb képminőséget ad, mint a natív, másrészt az FSR minősége annyira pocsék, hogy kb senki nem fogja használni, még Radeonon is az XeSS az ajánlott, így valószínűleg a fejlesztőket se fogja érdekelni, hogy az FSR fos minőséget ad. Még jó, hogy AMD által szponzorált címről van szó, még saját reklámjátékban sem sikerült az FSR értékelhetőre faragni.
#48139 gV: Senki nem sz*patott be senkit (feltételezem erre gondoltál). Az megszokott és bevett gyakorlat, hogy a nagy kiadók egy korai, úgynevezett sajtó hozzáférést adnak a játékhoz. Ez azonban általában egy koraibb verzió, mint amit a játékosok meg tudnak venni, például Steam-en. Az valóban a fejlesztők hibája, hogy a Gamepass verzió hiányos. A Frame Gen hiánya egy ilyen gyors játéknál nem nagy érvágás. Ettől függetlenül gáz, hogy egyik platformon hiányzik egy feature, viszont erősen kétlem, hogy szándékos, valószínűleg inkább egy bug.
Nagy valószínűséggel emiatt is lehet nagyobb különbség a teljesítmény adatokban, mivel a Steam verzió, amit a TPU tesztelt megkapta az AMD optimalizálásokat, amit a press build még nem. Ha ez így van, akkor viszont az Activison nem a sajtót, hanem pont az AMD-t sz*patta meg alaposan, miközben partneri szerződésben vannak.#48140 gainwardgs: Azt már megszoktuk igen, de itt megint arról van szó, hogy ez a játék egy AMD szponzorált cím, az AMD fizetett ezért és még így se sikerült az FSR-t értékelhető minőségben szállítani. Ez különösen gáz.
-
paprobert
őstag
"Lunarral eleve nem mennek semmire, mert csak olcsón veszik meg a gyártók - túl drágának tartják a gyártók a processzort"
Ilyenkor mindig eszembe jut, hogy mi is volt az indok M1-M4 chipes Macbookot, vagy SD Elite X-es
Chromebook-otWinARM-os laptopot venni.
10+ óra üzemidő, pörgős laza használathoz.Most ezekhez nagyon hasonló, ugyanúgy integrált memóriás x86 csomag lett a Lunar, és már piacképtelen? Ez hogy jön ki?
Az Asus vagy a Lenovo szemszögéből persze hogy drágább a Lunar, mint egy Celeron vagy egy Mendocino, de látni kell hogy közben az almánál milliószámra hordják a vásárlók kb. ugyanezt a szintű hardvert (drágábban).
Szóval hol megy félre a versenyképesség?
Költségre nem lehet nagy különbség az M chipek és a Lunar között, az Apple belső profitrátája pedig biztosan magasabb annál, mint amit az Intel kér a gyártóktól. -
fLeSs
nagyúr
A Bartlett Lake egy nagy kamu-pletykának tűnik nekem. Nem hinném, hogy két vonalon/socketen két külön generációt akarna az Intel egyidőben járatni. Bár a Bartlettet az Intel Foundry gyártaná (gondolom), de akkor sem.
A Panther meg on-die memória nélkül be fog lassulni és máris nem lesz olyan vonzó mint a Lunar. -
fLeSs
nagyúr
Van benne vmi, bár a memvezérlőt is frissíteni kell amikor kijönnek ezek a magasabb MT-es modulok, meg most a Cudimm az újdonság, ezeket vhogy kezelnie kell az IMC-nek, de tény hogy más a fejlesztési üteme a két részegységnek.
Egyébként még eszembe jutott, hogy a ring bus órajelének feltornászásával lehet vmennyire csökkenteni a mem késleltetést (ráadásul ez az AR-ben csak 3.8 GHz, a RL-ben 5 GHz-ig is elment), de ez csak pár ns-ot javít.
A másik dolog, hogy a RL-hez képest nem nőtt az L3 cache, ami pedig nem ártott volna. Nagyobb L3 cache -> kevesebb memelérés -> több fps... (AMD recept). -
Petykemano
veterán
Chrisnek abban lehet némi igazsága, hogy lehetett cél az AMD részvény árfolyamának felverése. De ha valami - a szokásos cégvezetői számdékon kívül - volt emögött, akkor az leginkább a Xilinx deal lehetett, amiért részvényekkel fizettek.
A legerősebb tipp egyébként a MS. A MS-nak éppenséggel jól jöhetne, ha vertikálisan integrálná a szoftvert a hardverrel és versenyben tudna maradni az Apple-lel. De ahhoz miért az amdt vennék meg és nem nemrég Nuviát felvásárló Qualcommot?
-
Már tapasztaltam régebben hogy nem gazán jó erre. Az élesítő része egy filter, egy szürő, erre írtam azt neked.
persze házon belül fejlesztette a módosításokat. de az FSR nem teljesen házon belül készült,mint ahogy eredetileg marketingelték. Ugye elég tág értelmezés, ha az forráskódban egy az egyben megegyezően megtalálod az évek óta létező Lanczos 2. sorait.
ERZ nem gond szerintem, inkább egy ügyes húzás. Ezt az RT gamer szegmensbe való bevezetése elött már be kellett volna hozniuk . -
Jó lenne ha erre más gyártó esetében is így reagálnál ugye.
A Tom's nem írt hülyeséget korrekt cikket írt szerintem. [link]
Ugye az Amd azt írta teljesen házon belül készült a dolog, hát nem. ami azért erős marketig volt,de ez nem akkora probléma. Finomították a technikát és optimalizálták hogy a GPU-n megfelelően fusson,de az alapja létező és évek óta használt eljárás. A kérdés mi tartott ennyi ideig. AZ Nvidia skálázóként használja élesítéssel.
-
Tudom hogy írtad hogy a politikusokat nem igazán érdekli az üzleti része, egyetértek a meglátásoddal, én is így gondolom, hogy most a saját politikai megítélését és erejét próbálja erősíteni és az általános közvélemények meg pont úgy tűnik, hogy kiáll az angol értékek mellett, pedig közben a mérleg másik nyelvében ott van amit Dylan Patel írt.
Ma este elolvastam egy csomó cikket tőle és bejegyzést, egy zseni a fickó, nem véletlenül tartják a véleményét fontosnak ilyen ügyekben.
Ugye ő írja,Ha a Softbank nem tudja eladni Nvidiának akkor elbocsájt egy csomó alkalmazottat ,leépíti a céget, akár székhelyet is joga van most már módosítani de áthelyezni ha jól értelmezem mindenképpen és részvényre kerül egy gyenge ARM. Nvidia feltételekhez köthető, csomó pénz és fejlesztés kisajtolható belőle, székhely maradhat alkalmazotti állomány bővülne és olyan költségvetést és lehetőséget kapnának, mint még soha.
Kérdés ez milyen fényt vet Borisra, ha ezt elutasítják és az első forgatókönyv jön létre, ami egyre valószínűbb...bár ha jól tudom így járt már sok neves autóimárka is, az a pár evickél még amiket sikerült eladnia Fordnak, BMW nek stb... -
Busterftw
nagyúr
"újabban védik a kritikus infrastruktúrákat."
Nvidia-ARM tavaly szeptemberben jelentette be ez, szeptember vegeig nincs Google-ban arrol hir, hogy a Nexperia szandekozott volna megvenni vagy akar bejelentes.
Most meg csak az lathato hogy ennyi megvettek.Tehat akkor mi szamit ujabbnak? Nem ezt kellett volna megtorpedozni vagy legalabb ezt is, ha ez ujabb deal mint Nvidia-ARM?
-
Igen , olvastam a Forbes-en már hogy felülvizsgálják, de le vannak döbbenve az elemzők hogy bólinthatott erre rá Kwasi felülvizsgálat nélkül, ráadásul alá is írta a jóváhagyást.

Most eléggé szarba vannak mert a konzorcium már befektetéseket eszközölt és tőkét jegyzett be az üzletre a jóváhagyás miatt . Állítólag olyan feltételekhez fogják/ akarják kötni az üzletet, például x mennyiségű Waffer belpiacra gyártásához, csak hogy megőrizzék a látszatot amivel megmaradhat az üzlet. Valami ilyesmit kellene az ARM nál is eszközölni, de az NWF-nél van kényszer is( hibát beismerni ugye nem szokás politikában) és ezért akarat is rá, most olyan látszat terv kell ami azt mutatja, hogy milyen szigorúan járnak el és tudatos volt a jóváhagyás és így akarták ... -
tisztelturam
aktív tag
Azaz kiadjuk pc-re is mert azért onnan is kell a pénz, de közben leköpjük - leszarjuk a pc-s usereket. Tiszta sor
Nem véletlen kezd hányadékká válni a pc ipar és pont az ilyenek miatt + még a hw árak is.. Mintha direkt két kézzel löknék a pc-s usert a konzol gaming felé.. -
Busterftw
nagyúr
Jo de opcionalisan miert akkora gond beletenni?
Ha van 8 magod akkor mehet a next gen, ha nincs nincs.Epp most neztem Linusek grafikai beallitasok videot, ott is epp ez a felallas, hogy miert raknak vele Extreme es Ultra High beallitast amikor az extra latvany mar nem erzodik es az emberek tobbsegenek nincs hardver ra.
Ott is ugyanez a helyzet, ha kesobb hardvert ujitasz akkor ott az opcio es jatszhatsz jobb grafikai beallitasokkal.
-
HSM
félisten
A másodlagos sugarak koherenciáját hogyan gondolnák megoldani?
Amúgy én első ránézésre naívan azt gondolnám, hogy a traversal shader mivel képes dinamikusan gyorsító struktúrák között váltani, így nem csak a ram igényen, de a metszéspontok megtalálását is gyorsítania kellene nagyobb távolságok esetén.
-
GeryFlash
veterán
Te ugye most szop*tsz?
Fel eve hirdeted hogy az DXR 1.0 szar de majd jon 1.1 inline raytracing Mennyorszag na onnantol krva jo lesz nem lesz shader pocsekolas.
Es akkor most a 1.1 is zsakutca? Nem ertem miert lenne az, a konzolok ugy tudom azt tamogatni fogjak, innentol kezdve szerintem hot mind1 hogy lenne meg jobb megoldas mert minek, ki fogja lefejeszteni ha a konzolok ugy sem tamogatjak. Biztos vagyok benne hogy lesz raytracing vagy 1.0 vagy 1.1 es ez is olyan joslas reszedrol, mint amikor allitottad hogy a Fifa 15-tol kezdve PC-n egy butitott verziot kapunk mert a dVGA-proci overheadje tul nagy bezzeg a konzolokban APU van es a heterogene a jovo (azzal volt indokolva hogy a kozonseg szimulacio+AI meg fogja kovetelni). Aztan ez nem lett igy.,, mert nem kompatibilis a működési elve olyan potenciális jövőbeli hardveres fejlesztésekkel, mint a másodlagos sugarak koherenciájának biztosítása. "
Ez a masodlagos sugarak koherenciaja pontosan mi?
,,RT VRAM-igénye ne legyen 2-3 GB, ami ma is előfordul a távolra számolós RT-s játékokban, mint például a Godfall."
Miert ne legyen? Nyilvan 8GB-os VGA-knal majd vissza kell venni az RT minosegebol (gondolom lehet a kilott sugarak szamossagat a jatek beallitasok allitani), de amugy ha azt mondod hogy ehhez uj hardverek kellenek akkor amugy sem realis hogy a kovetkezo NV generacio ilyen rohejes VRAM mennyiseggel jojjenek, AMD oldalon meg a mostani 16GB mar igy is ,,tul sok" 4k-hoz. 8K meg a kovetkezo generacioban sem realis cel.
-
-
Alpi.
addikt
Pont ezt akartam kérdezni (de aztán elfelejtettem
) még az előző Fsr-es cikknél. Olvasva a leírásodat a Dlss fejlődéséről pont az jött le, hogy semmi szükség a tensor magokra igazán. Olyan változtatásokat csináltak, ami gyakorlatilag egyre kevésbé tette hardver-függővé.
Ezek szerint akkor valóban erre mozgott a story. Ergo simán "megnyithatnák" a régebbi gen.-ek fele is. Ami jelen vga helyzetben sok usernek okozna kis örömöt. Asszem'
B. : jogos !
2000-es Nv is játszik ! Sry. -
szerintem el fogják ezt hagyni a következő verzióval, amit a Switchre pletykálnak. Valószínűleg amúgy az AI tréning amit használnak tensor alapú azért optimálisabb a futtatása. nem feltétlenül gyorsabb de kíméli az általános számítási kapacítást, cserébe korlátozottabb. lásd RT voice ,ami tensor magokon - 10-20 % teljesítmény mint anélkül.
-
aha értem ezek számomra nem tűntek fel eddig, most is 2x megnéztem a videót, hogy miről van szó
jobban zavarna az elmosódottság , számomra az FSR csak ultra quality módban lesz elfogadható,alatta már kijön aszármazási mivolta, ahogy DLSS nél is csak egy lépcsőt engedtem meg CP2077 alatt, .
Számomra látszik hogy az egyik egy upscaler élesítő eljárással,nem ismeretlen fogalmom a képszerkesztőkkel dolgozóknak, a másik meg egy AI tréning bonyolult és hardverfüggő beültetéssel. Más a két dolog . -
Arra a problémára a megoldás másikat generál helyette. Gyors mozgásra mozgásvektor alapú megoldás szükséges.
Az utóbbival talán egyetértek csak ezt jó lenne ha így kezelnéd mindkét cégre.
Én azt gondolom Amd erre,a mozgásvektor kezelésre lép tovább a következő lépcsőben Nvidia pedig erre nyit, hoz egy általános , tensor nélküli megoldást ami az új Switchben fog debütálni szerintem. -
HSM
félisten
Ezt az ígéretet nem lesz nehéz betartani, hogy "lesz kompatibilis szoftver".... Lásd pl. Edge csak a kis magokon. Rá lehet mutatni, hogy van, de én pl. biztosan nem azért vennék csúcs 16 magos processzort, hogy a lassú clusteren kelljen netezzek, kész röhej.
Nem mintha azt használnám netezni, de ez most mindegy.A valódi kérdés inkább az, lesz-e számottevő mennyiségű szoftver, amit a felhasználók használnak is, és ami értelmesen fogja ezt használni? Ahol a fejlesztő rászánja az időt, hogy értelmesebb dolgok helyett egy újabb módon összetákolt/elbonyolított processzorcsaládra optimalizáljon. Lesz-e érdemi előnye ennek, vagy csak a kompatibilitási bugok? Én biztos nem erre költeném a fejlesztési büdzét, persze, még bohóckodjak +1 profilozóval, meg igazítsam hozzá.
Majd hozzáigazítják ők a CPU-t, hogy gazdaságos legyen fejleszteni rá. 
-
HSM
félisten
"...hogy ott mindegyik mag ugyanolyan késleltetéssel éri el a gyorsítótárait."
A sajátjait igen, de pl. a 3950X-en a nem szomszédos 12 magét viszont relatív igencsak lassan.
Illetve a BOOST is eltérő mértékben pörgeti meg a magokat, Linuxon az is okozott fejfájást [link] ."A hibrid dizájnoknál az kavar be, hogy a két magcsoporton belül is eltérők a magok."
Ezt nem teljesen értem, hogy érted, hogy a magcsoporton belül is eltérőek? Én nem láttam még arról pontos leírást, hogyan tervezik a gyorsítótár hierarchiát/felépítést. -
HSM
félisten
"Default beállításon az Edge böngésző például eleve az Atom magokon fut"
A heterogén dizájnok szépségei kezdődnek...
Ez a megoldás pl. ideális a Lakefield 1 nagy/4 kicsi leosztására, mert ott a nagy mag mire megmozdul a négy kicsi már végzett a feladattal és a TDP is szűkös. De ugyanez a felosztás egy 8+8 magos asztali Alder Lake-en olyan lehet, mintha egy Atomos notebookon neteznél, amikor pedig ott lenne benne a kor színvonalának megfelelőbb CPU-rész is....
"hanem az alkalmazások helyzete, hogy lekezeljék az eltérő magok jelentősen eltérő késleltetését a gyorsítótárakra nézve"
Optimalizálási rémálom, lásd [link] . Nekem már a 3900x/3950x féle sok-CCX-es feldaraboltság sem tetszett hasonló okokból, de míg az AMD nagyjából megoldotta a dolgot az 5000-es szérián, addig itt tovább nő az ütemezési feladat komplexitása."Azt még nem tudni, hogy ebbe a user belenyúlhat-e, vagy el kell fogadni az alkalmazás/OS döntését"
Gondolom a user ha nem tetszik majd (szerencsés esetben) besétálhat a BIOS-ba, és kikapcsolhatja a neki kevésbé szimpatikus magcsoportot, és akkor vett egy 8 magos processzort egy 16 magos árán.
-
na igen, de reddit azért elég jó kis fórummal van megáldva, moderátorokkal stb. ahhoz hogy mondjuk egy informátor eljusson arra a szintre mint kopite ugye azon kívül, hogy kapcsolat kell, kell egy bizonyos megbízhatóság is. Most ki fogja majd megmondani, hogy az a tag esetleg egy újabb kopite vagy komachi, megbízható hírekkel ha az első ilyen pletykája után kivágják.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Lenovo X13 Thinkpad Gen2 WUXGA IPS i5-1145G7 16GB RAM 256GB SSD Intel Iris XE Win11 Pro Garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB RAM RX 9060 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 27UN880-B - 27" IPS ERGO - 3840x2160 4K - 60Hz - DisplayHDR 400 - USB Type-C - AMD FreeSync - Mac
- 175 - Lenovo Legion Pro 7 (16IAX10H) - Intel Core U9 275HX, RTX 5070Ti
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X3D 32GB DDR4 1TB SSD RTX 4070 12GB ZALMAN M4 A-DATA 750W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

Ezért van közelebb a gamer gépekben található arányhoz a Hardware Unboxed által említett bolti adat, hogy 2x annyi 9070XT fogyott, mint 5070 Ti, mint a JPR mérése, hiszen boltokból főként gamerek vesznek VGA-t. A JPR adataiban pedig jóval több AI VGA szerepel, ami sose került boltba.
Ezek szerint az amd keveset gyárt, de ez meg azért nem lehet, hiszen pont Te mondtad a brutális induló készletet - jó nyilván nem volt valóság alapja - illetve van a polcon radeon bőven.
AMD oldalon az RX7000 és RX9000 széria támogatja a Work Graphs-t. NVIDIA oldalon is csak az RTX4000 és RTX5000?

Nem véletlen kezd hányadékká válni a pc ipar és pont az ilyenek miatt + még a hw árak is.. Mintha direkt két kézzel löknék a pc-s usert a konzol gaming felé..
Nem mintha azt használnám netezni, de ez most mindegy.


