Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz huskydog17 #49856 üzenetére

    Te tényleg nem tudsz olvasni? Nézd már meg, hogy mit írtam.

    Az Intel csinált egy alternatív stratégiát a különböző, GPU-nak küldött csomagok kezelésére. Ez ugyanis sokszor nagyon rossz volt az egyes API-kon. És ennek az oka részben hardveres, egészen pontosan azért mert sosem PCI Expressen való bekötésre tervezték a GPU-t, de részben szoftveres, mert amikor ezt a részét írták a drivernek, akkor sem gondoltak még arra, hogy valaha is PCI Expressen keresztül kötik be a GPU-ikat. Ez a szoftveres rész átírható, még a hardveres tervezés ellenére is, mert csak amiatt olyan amilyen, hogy eleve nem volt korlátként kezelve a PCI Express busz, mert nem is volt az IGP-knél. Most viszont van, és lehet hozzá igazodni. Ezt csinálja a driver, másképp küldi be a csomagokat, így azok szép ciklusosan lesznek feldolgozva a parancslistából. Nem nagyon fordulhat elő az a szituáció, hogy felhalmozódás történik, ami például a kapcsolódó gondok gyökere.

    És azért csinálja ezt az Intel, mert a Battlefield 6 például nagyon másképp működik, mint a korábbi Battlefieldek. Erről nyilván tudtak már hónapok óta, és látható is, hogy például ez a játék még 9800X3D mellett is CPU-limites tud lenni. Ezért van az, hogy amikor előhozol egy erőteljes parancsgenerálós szituációt benne, akkor a Radeon 9070 XT bárminél több fps-t tol ki. Nem a GPU a gyorsabb minden más GPU-nál, hanem az AMD drivere dolgozza fel a rajzolási parancsokat sokkal gyorsabban. Emiatt van az, hogy ha mondjuk egy átlagosabb CPU mellé teszed a Radeon RX 9070 XT-t, teszem azt egy tipikus hatmagos Core vagy hatmagos Ryzen mellé, akkor ennél a GPU-nál nem tudsz gyorsabbat venni a piacon, ha az adott játék CPU-limitessé válik. Mert ilyenkor nem a hardver ereje a kulcs, hanem a driver hatékonysága.

    A Battlefield 6 kifejezetten haknis erre, és emiatt az Intel GPU-i nem is nagyon kedvelték a bétát, de az új funkciókkal már jobban viselkednek. És lehet, hogy ezek az új funkciók most még fehérlistás, de mivel jóval gyorsabb a régi működési módnál, kellő tesztelés után ez lesz az általános mód, mert mindenhol gyorsít. Ezért mondta az Intel, hogy még csak per játék szinten működik, de nem mondták, hogy sosem fogják ezt engedélyezni általánosan.

Új hozzászólás Aktív témák